FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 21.12.06 19:53
« Spotřeba
Jardo,
je možné, že Ti nyní PP měří jinak.
Zima se každopádně na spotřebě podepíše.
Ten, kdo má služebák dobře ví, že pro zimní období jsou státem povoleny vyšší spotřeby, a to asi v poměru norm. 6,7 l (dle techničáku, můj bývalý P406 1,9TD) ku 7,4. Tedy rozdíl asi 0,7l. To není málo.
Možná tedy, že se Ti obě hodnoty sečetly... -
"-- skrytý --" 21.12.06 16:53
« Re: Re: Zvyseni spotreby
To maverick: .. s tou spotrebou jsme na tom podobne - projevilo se to az po kalibraci a prehrani SW
To Petr.T: .. urcite mas pravdu s vlivy na zimnim zvyseni spotreby. Ovsem v tomto pripade to tento pripad urcite neni. Me se zvedla spotreba dle PP az 1,5l ve meste dokonce o 2-2,5l. uz jsem najel cca 2000tis. od kalibrace. Zmena spotreby zima vuci letu, je otazkou desetin litru (skoro nepozorovatelne) a ne jednotek! Ja to spis pricitam vymene SW a zpresneni PP - protoze pred tim ty hodnoty PP byly znacne nepresne. Vzdy byl rozdil tankovani vs. skutecne najete kilometry a prumerna spotreba dle PP - PP ukazovalo o 1l az 2l mene nez byla realita. Pri dlouhych cestach to bylo maximalne rozdil do 1l.
To co popisuje maverick to vicemene potvrzuje - mas maveriku srovnani podle knihy jizd? Ja delam excelovskou tabulku, kde to bude po mesici videt, zdali stoupla skutecna spotreba, nebo jen hodnoty na PP.
To pulse: .. no Shell ma naprosto stejny zpusob zavazky jako napr.: OMV - 3dopravci, Benzina - 5dopravcu, Esso - 2dopravci, JET - 3dopravci .... to nejsou vymyslena cisla !!!
... ohledne konspiracnich teorii se spis zeptej treba DIMa a podivej se na historii tohoto vlakna. Jeste si vzpominam jak DIM laskoval s tim, ze prece neni takovej ....., aby vstupoval do jedne reky dvakrat, kdyby nebyl presvedcenej o vychytanosti 2,2TDCi (vtip. "Muj manzel je tak blbej, ze i jako blbec skoncil druhej" :-) ) no nic. DIMe jsme tam v te rece tady vsichni a snazime se plout, ne se topit! Je to tak ne?
... manual ohledne povolenych paliv vs. spravny motor a oleju atd. jsem samozrejme cetl jako prvni! Mimo jine i to, ze se nedoporucuje pridavat do paliva (ovsem v manualu si pamatuju, ze pisi vseobecne do paliva, ne konkretne do nafty nebo benzinu) pridavna aditiva. Bohuzel treba v pripade verze 2,2TDCi Euro4 jeste dodnes nebyl doplnen manual - jsou tam urcite zmeny prave v emisnich specifikacich, ktere jsou chybne!
... kazdy z nas sam za sebe vi, jak svedomite se snazi dodrzovat provozni podminky tech nasich plechovejch premistovadel. Nepreju ti to!!!, ale az jednoho krasneho dne zjistis, ze mas misto Diesel Euro4 za milion parni stroj a jeste ti k tomu reknou, ze beres spatnou naftu a zaplatis si to sam! - ver mi, budes mluvit jinak !!!
PS: DIMe asi jsi rozviril trosku fordi vodu, kolega co ma v servisu mondeo nyni rikal, ze mu pry doporucily vymenu pal. filtru po cca 20tis. Pry je to posledni novinka od fordu :-) -
« Re: Re: Zvyseni spotreby po kalibraci
Petr: zvyseni spotreby v zime? A na to jste prisli kde? Ja jsem za posledni 3 roky zadne nepozoroval (tedy pokud nebudu merit spotrebu prvnich 10-20 km po studenem startu) - takze pokud nejsou porad kratke cesty, spotreba zustava stejna, nebo i trochu nizsi, pokud se clovek musi pohybovat pomaleji (alespon u me) -
"-- skrytý --" 21.12.06 13:42
« Zima - léto
Nemůžeš jezdit v zimě stejně jako v létě, to nejde.
- vyšší valivý odpor zimních gum
- světla, další spotřebiče
- nižší energetický obsah nafty v zimě
- vyhřívání chladného motoru
U mého auta narostla spotřeba z prům. 5,9 nyní na 6,6 dle PP. Takže podobně jako u Tebe.
Věř mi, v létě to zase sleze dolů. -
"-- skrytý --" 21.12.06 13:20
« Re: Zvyseni spotreby
Hi,
to Petr T.:
Jenze ja uz najezdil 80k s PP kolem 5.5-5.7 (zalezi jake dalky jezdim), dle tankovani kolem 6. Pri jizde ze servisu (po kalibraci+SW) najednou 5.6->5.7->5.8->5.9 a ted uz tam mam 6.0. A to behem jednoho tisice km. Stejne vychozi podminky. Ta (ne)zima je stejna uz delsi dobu. A minulou zimu jsem jezdil za stejne hodnoty jako v lete (kolem tech 5.5-5.7 na PP). Kdyz jedu delsi streky, je na PP i mensi cislo, ale uvadim to co tam mam vetsinou. -
"-- skrytý --" 21.12.06 11:34
« Re: CR vs PD
323:
Mno, 2000 barové CR systémy jsou již v provozu a ve vývoji jsou 2500 barové a 3000 barové...
Při tom všem je CR výrazně levnější.
Co se týče poruchovosti PD, nikdo se tím rád chlubit nebude a navíc je notoricky známo, že jakýkoli problém s vozy koncernu VW se zhusta řeší krádeží potřebného dílu na objednávku. To platí jak pro Škodovku tak pro VW a Audi.
Co se týče Škody, Fabii snad vůbec nezmiňuj, 10% v dieselu skutečně mnoho neznamená. Celkově je skutečně velmi málo motorů s PD, které mají vyšší stáří. -
"-- skrytý --" 21.12.06 11:24
« Re: Zvyseni spotreby po kalibraci
Zvýšení spotřeby je na podzim normální, přechod z letní vysokoenergetické nafty na zimní nízkoenergetickou naftu (neobsahující parafíny) způsobí nárůst spotřeby min. 0,5 l.
Nemá to nic společného se vstřikovacím systémem. -
« Bez nadpisu
jarda.suchy1 nevim jak funguje logistika u Shellu ale asi blbe. Chapu ze snazis obhajit Shellku kdyz si u ni jako doma ale pak si tu nevylevej zlost vymyslenim konspiracnich teorii o Ford Service, to je fakt hodne velka ulet.
Ja k Selce nejezdim a problemi se vstriky jsem nikdy nemel. Tak nevim jestli v tom nebude faktor opravdu jenom mezi volantem a sedackou :D
No ma pocit ze manual k autu konkretne k TDCi cte snad 1% lidi ostani asi ne pochopim to kdyz nekdo mel uz pred tim jine TDCi ale takovych lidi neni moc, je pekne kdyz prodejce upozorni na hlavni faktory, ale pokud to neudela tak od toho ta kniha je, o tom co tankovat tam take stranka je !!!.
Myslim si ze ty nespokulujici berou od jednoho dodavatele, coz je urcite osetreno i smlouvama jinak si to nedokazu predstavit. Ale treba se pletu :D -
« CR vs PD
causa prechodu koncernu VW na CR systemy - ja bych to videl na duvod ciste ekonomicky, mozna v tom hraje roli i ekologie - splnovani emisních limitu je cim dal tim vice narocnejsi, drazsi vyvoj atd. , jinak co se tyka spotreby jsou PD systemy vice mene uspornejsi - ktery dnesni common rail dokaze dat tlak 2200 baru (2.0TDI 125 kW)?... kazdy system ma sve vyhody i nevyhody a nic neni cernobile, rozhoduje pouze ekonomika.... -
« TDI-PD
mozna trochu odbocim - 1.9 TDI PD/74 kW se do fabek dával od roku 2000, do fabky RS se dava 96 kW verze, cca 40.000 rocne prodanych fabii vsech motorizaci u nas, 1.4 TDI PD prisly pozdeji, do Octavii - 25.000-30.000 ks rocne prodanych, kam se davaly PD motory 74 kW (4x4), 96 kW,do novych 77, 103 kW, pak jsou tady Superby PD (74, 96, 77, 103), Passaty, Golfy - nemyslím si ze jich tady jezdí málo, za 5-6 let masivniho prodeje u nas jsem neslysel o hromadne citlivosti PD systemu na nasi naftu a problemy se vstrikovaci a to tam kdekdo lil i SETU... -
"-- skrytý --" 20.12.06 20:31
« Zvyseni spotreby po kalibraci
hi,
to jarda.suchy1: jsem cekatel na nove vstriky, zatim mi delali kalibraci + SW. Ujel jsem od te doby asi jen 1.000 km, ale mam rozdil i na PP i pri tankovani (PP: 5.5 -> 5.9, tankovani 5.9 -> 6.4). Styl jizdy stejny, nyni za studena trochu vyssi otacky, protoze jinak jsem ukazka vyuky v autoskole (zdechavam na krizovatkach a velbloudimi priskoky se z ni dostavam pryc:-). Za tepleho motoru zadna zmena. -
"-- skrytý --" 20.12.06 18:29
« Re: Re:
To DIM: hmm... bohuzel s tebou musim souhlasit. Tvrzeni, ze bereme naftu pouze u site cerpacek Shell, (z podstaty veci nemuzeme brat ani jinde - leda ze bych pro firemni ucely bral za sve :-( ) je pro servis v podstate nedulezity. S tvrzenim - "I tam je spatna nafta !" - kdyby je slysel Shell - tak rekne "Mate problem se vstrikovacimi systemi motoru" Na druhou stranu vim, ze maji castecne pravdu. Chimera (viz. prispevek pulse ), ze pokud beru u overene pumpy, tak natankuji kvalitni naftu, je opravdu pouze chimera. Pokud nekdo z vas vi, jak funguje logistika zavazky paliv - tak je mu jasne, ze je to nemyslitelne !!! Na jedne cerpacce treba Hradec Kralove jedne znacky treba Shell, natankujete v8hod rano v pondeli palivo privezene z rafinerie z Rakouska, v 11hod natankujete palivo z rafinerie Paramo v CR a druhy den odpoledne v 16hod natankujete palivo z Nemecka - je to vse jen otazka logistiky a financi, za kolik se nakupuje palivo z rafinerii v danou dobu zvazky. Pro tyto firmy jezdi smluvne i nekolik spedicnich firem a zkoordinovat vse je komplikovane. Nemluve o tom, ze nektere velke cerpacky maji i treba 2 - 3 tanky na jedno palivo (nafty) a postupnym zavazenim jednotlivych tanku se docili toho, ze vramci jedne cerpaci stanice natankujete u kazdeho stojanu palivo z jine rafinerie - naprosto bezne !!!
Proto je treba dobre brat Shell Diesel V Power - jiny distributor bohuzel celorocne!!! zarucene aditivovanou naftu nenabizi - nebo o tom nevim. U SDVPower je zaruceno, ze dopravce musi pouze do rafinerii, kde ma smluvne zajistenu stojanku s primesi aditiva, kterou aplikuje pri precerpani dopravce do zavazejici cisterny.
Zacinam mit dojem, ze se to tady Fordu hodi do karet - konec koncu servis nevydelava na hlavne na prodeji aut, ale na jejich servisu i zarucniho! - "Vzali jste spatnou naftu" - ovsem pri koupi a nabidkach novych aut prodejce na nic takoveho NEUPOZORNIL! Pouze spickovy motor a jeho dlouha zivotnost blablablaaa.... (Ta dlouha zivotnost me utkvela v hlave - to si moc dobre pamatuju). -
« Re:
Pro FORD je pár filutů u českých čerpacích stanic pod hranicí rozlišitelnosti. Český dovozce by to sice řešit měl, ale ten zase neví jak, tak udělal všechno proto, aby to bylo neprůstřelné a odnesli to ti, co s tím jezdí a co si t koupí.......koneckonců bez tak do toho lijou kdovícoo, že ano ........ -
« Bez nadpisu
V podstate vsechny problemy nastanou prave pri spedici a na pumpach!!! souhlas !!!
Stale vice ma ale presvedcuje fakt, ze maslo na hlave ma hlavne v nasich pripadech Ford, ktery udelal opravdu motor na hranici citlivosti stavajicich ekologickych a legislativnich norem.
Nesopuhlas,
Je to urcite specifikum ceskoho trhu, konkretne nekterych cesky pump, bohuzel na to doplaci zakaznici CR Fordu, Ford EU je v tom podle meho nevine kdo by to mel hodne resit je ceske zastoupeni Ford Motor Company v cele s panem Vladimírem Vošickým
byt vami tak dotazi smeruji timto smerem !!!!
[odkaz]
Za dalsi od ceho je zaruka ta by mala prave resit tyto specifika ceskeho trhu? Bohuzel pak na to doplaci automobilka i kdyz zdroj problemu je jinde, bohuzel jedinej kdo bude mit snahu to resi je zase jenom automobilka.
Ale to je jako se zavadeni Bioethanolu auta Ford ma ale cerpacky chrapu. -
"-- skrytý --" 20.12.06 14:39
« kvalita paliv u nas, spotreba
martin.z : ... myslim, ze jsi to napsal naprosto trefne. Rafinerie rozhodne produkuji paliva v mezich technickych norem (ktere jsou mimochodem docela benevolentni) o tom neni sporu! Az na drobne vyjimky - viz. posledni pripad naredeni benzinu naftou a nasledna jeho distribuce. Zasadni problem je distribuce + ty problemy na cerpacich stanicich.
Neverte tomu !!!, ze to co nacerpaji dopravci zasobujici sit cerpacich stanic z oficialnich rafinerii, je neco, co by neodpovidalo normam!!! Za tim si stojim a vim o cem mluvim!!! V podstate vsechny problemy nastanou prave pri spedici a na pumpach!!! - Ceske hlavicky vymysli takove veci - kvuliva "par korunam".
Stale vice ma ale presvedcuje fakt, ze maslo na hlave ma hlavne v nasich pripadech Ford, ktery udelal opravdu motor na hranici citlivosti stavajicich ekologickych a legislativnich norem. Kazdy technicky vyrobek ma nejakou toleranci od do a v pripade 2.X TDCi je to bohuzel na hranici spodni. Jinak si nedovedu vysvetlit, proc tak nami hyckane motory maji takove problemy! Ale o tom uz tu pred casem DIM take psal.
Mimochodem, po kalibraci meho motoru a prehrani noveho software do ridici jednotky, doslo ke zmene k realistictejsim hodnotam spotreby paliva. Ted opravdu palubni pocitac ukazuje to, co odpovida nacerpanym litrum vuci ujetym kilometrum. Zatim to je cca 14dni, ale ty hodnoty jsou cca o 1 - 1,5 litru vysii nez puvodne. A nebo doslo jiz vlivem opotrebeni vstriku k vetsi spotrebe paliva a mam smulu :-(
Dnes rano jsem jel obvykly usek po Brne pouze mesto cca 15km, po dojezdu jsem mel na PP 10,2l a prumer 31km/h - zadne slapani plynu na krk - bezna jizda ranni dopravou. Na takove hodnoty jsem se jeste za celou dobu do rekalibrace a vymeny SW nedostal. A to minuly rok byla zima touto dobou opravdu zima.
Ted jsem si dal praci a jeste pocital z knihy jizd (excel) minule zimy spotrebu podle najete kilometry + necerpana nafta. Prosinec 2005 - 8,9l, Leden 2006 - 8,1, Unor 2006 - 8,3, Brezen 2006 - 8,4, Duben 2006 - 8,3, Kveten 2006 - 8,5, Cerven - 8,5, Cervenec - 7,9 (3x dlouha cesta do GB), Srpen - 8,2, Zari - 8,1, Rijen - 8,3, Listopad - 8,0 .... Byl jsme sam prekvapenej - skoro to vypada, ze v zime spotreba sla dolu, myslim si ze je to dano zpusobem jizdy - pomaleji nez v lete ?