FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  14:12

    « Bez nadpisu

    jarda.suchy1 ne je tam napsano konkretne pro moderni diesely, bohuzel nemam to poruce. Treba nekdo jiny ano.
    dopravci je jedna vec a dodavatel druha , chces jako tvrdit ze se michaji od ruznych dodavatelu do kupi, to by asi potom nemelo smysl vubec psat neco na stojany ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  13:53

    « Re: Spotreba dle knihy jizd

    To maverick: No v podstate to jen ukazuje, to co me tvrdili v servisu - ac je to Euro4 - tak ma paradoxne vyssi spotrebu!
    Jeste k tomu novemu SW + kalibrace. Ja mam od te doby start:
    cca 1-2sec - ot. kolem 650 - vypnute vsechny "spotrebice" - svetla, klima., vsechna vyhrivani.
    pote se otacky zvysi na 750-800 ot. a pak uz vse "normalne"
    To DIM: Ford Charouz na Americky v Kladne.
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 22.12.06  12:15

    « Stastne a vesele!

    Tak ja vam vsem preju chlapi Stastne a vesele a take mooooc dobry novy rok...
    Diky za vsechny rady a pomoc a doufam, ze nam to tu vydrzi, kdyz uz nam ty motory nedrzi :)
    A do noveho roku co nejmin problemu!!
    :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  11:21

    « Re: Re: Re: spotreba v zime

    Nějak zapomínáte na to, že teplota motoru je jedna věc, ale teplota nebo spíš studenota nasávaného vzduchu j věc druhá. To znám dobře z lyží : čím je větší mráz, tím je potřeba více bohatá směs :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  11:15

    « Re: Re: Re: Zvyseni spotreby

    Ve kterém městě je ten servis, co doporučil tu výměnu po 20 tis ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  08:58

    « Spotreba dle knihy jizd

    Hi,
    to jarda.suchy1:
    dle knihy jizd mi stoupla spotreba za posledni 2 tankovani o 0.56l (5,93->6.49), dival jsem se na minulou zimu, nemam rozdil mezi letem a zimou, zalezi na trase jakou jedu (Brno-Stuttgart tezka noha- 7.1, Brno-Ostrava-Brno-Praha-Chomutov lehka noha - 4.9), dlouhodoby prumer lehce pod 6l dle knihy jizd
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.12.06  07:55

    « Bez nadpisu

    Stejně je to hlavně o druhu jízdy. Osobně jezdím každý den do práce cca. 10km, takže se motor pořádně nezahřeje. Tuto trasu absolvovuji tam a zpět někdy i dvakrát denně a je to po okresní rozbité cestě. Spotřeba na této krátké cestě navíc teť v zimě je vyšší o cca. půl litru (jezdím hodně jemně), ale celková spotřeba kdy to prokládám cestami 60-120km to stahuje zase dolů. Ono i když na to šlapu jak prase na dálce je spotřeba hodně menší než ten krátkej pojezd se studenym autem i když jedu co nejšetrněji.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 22.12.06  02:20

    « Re: Re: spotreba v zime

    Udržet optimální teplotu motoru, bez ohledu na roční období, má na starost termostat a chladič. Takže po zahřátí motoru na provozní teplotu není žádná vazba na teploty panující v zimě, ať je taková jako právě teď, nebo z dob malíře Lady. Předpokládám, že tady není řeč o spotřebě během těch prvních 10 km, než se (mně, při těch současných teplotách) motor zahřeje na provozní teplotu. Jistěže se na celkové spotřebě podepíše, je-li v tomto režimu vyšší a opakují-li se tyhle režimy často.
    K argumentům martina.z ohledně spotřeby elektriky v zimě není co dodat, stejně jako k širším letním gumám. Oproti létu používám v zimě, a jen chvilku, vyhřívání zadního skla. Větrák mi jde téměř trvale na nejnižší otáčky, aby bylo v autě teplo. Zato v létě klimatizace veškeré zimní el. natápění zrcátek, trysek ostřikovačů a oken, i zvýšené dobíjení více namáhané baterie svým příkonem směle přebíjí. Takže podle mého o nějaké vyšší spotřebě el. v zimě nemůže být moc řeč.
    Negativní vliv šířky pneu na spotřebu je taky znám, aniž bych ho zase na druhou stranu chtěl příliš přeceňovat. Stejně tak bych ovšem příliš nepřeceňoval vyšší valivý odpor zimních gum, byť tu je. Nula od nuly pojde, řekl bych. Takže co tam máme dál? Vyšší valivý odpor kol v břečce a na sněhu, i na tvrdém. Jasně, hlavně pro toho, kdo jezdí ve vyšších polohách, kde častěji sněží a častěji ho zastihne prosolená břečka, než odteče. O nižší výhřevnosti zimní nafty jsem dosud jen neslyšel, takže neoponuju, že tomu tak není. Očekával bych však, že nižší výhřevnost nafty, má-li mít dopad na měřitelnou vyšší spotřebu, bude třeba mít i jistý negativní dopad na výkon motoru. Na brzdu kvůli tomu nepojedu, ale pocitově nic nepozoruju. Asi jak to má výkonu přehršel.. >:D
    Je to prostě diskutabilní. I když při svém stylu jízdy na ni nejezdím, spotřebu sleduju. Při dosavadním způsobu zimy jsem dosud žádný rozdíl ve spotřebě nezaznamenal. 4 dcl bych poznal, 1 dcl neřeším.
    Normálně jezdím ze Šumavy do Prahy poměrně vysokou průměrnou rychlostí (nebudu jmenovat..) do 6 l/100 km. Při poslední cestě v neděli mi to vyletělo na 8,3 l/100 km! Zima byla pořád stejná, ale bylo to zřejmě tím, že jsem táhnul káru, s v krvi zažitou tendencí držet standardní průměr... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 22.12.06  00:46

    « Re: spotreba v zime

    martin.z to by me zajimalo co je na tom zavadejici :-) Kdyz si vemes jaka je optimalni teplota motoru a jake v zime panuji teploty. Tak o tom nemuzes ani chvili pochybovat. I kdyz souhlas, ze letosni zima je pro nas velice prijemna. I me se ted zvedla spotreba o 0.4l.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.12.06  21:09

    « spotreba v zime

    to Petr T:
    ne ze by me tohle tema zavislosti spotreby na rocnim obdobi prislo nejak dulezite, spis je tu asi zrovna okurkova sezona, ale kdyz ti 5 lidi po sobe rekne, ze maji jine zkusenosti tak bys je mohl prestat presvedcovat. Take jsem to vzdycky slychaval, ale nemyslim, ze je to tak horky
    Spotreba elelktriky a energie v zime bude stejna, ne-li mensi, protoze dnes vetsina sviti stale-ne jen v zime a pres letni sezonu se jezdi s klimatizaci...
    Rozdil valiveho odporu gum-no nevim, nekdo ma zase letni gumy vetsi a sirsi nez zimaky a tam se podle me ztraci vic nez pouhym hrubsim vzorkem...
    a hlavni faktor bude to, ze se meni slozeni jizd, lide nejezdi tolik delsi jizdy na chalupy apod. cili se navysi pomer studenych startu a jizd.
    To ze auto zere vic diky zime je podle me opravdu zavadejici tvrzeni
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  20:51

    « Re: Spotřeba

    .. to jsem fakt netusil - s tim zakonem povolenym zimnim navysenim spotreby. :-)
    Dnes rano jsem jel obvykly usek po Brne pouze mesto cca 15km, po dojezdu jsem mel na PP 10,2l a prumer 31km/h - zadne slapani plynu na krk - bezna jizda ranni dopravou. Na takove hodnoty jsem se jeste za celou dobu do rekalibrace a vymeny SW nedostal. A to minuly rok byla zima touto dobou opravdu zima.
    Ted jsem si dal praci a jeste pocital z knihy jizd (excel) minule zimy spotrebu podle najete kilometry + necerpana nafta. Prosinec 2005 - 8,9l, Leden 2006 - 8,1, Unor 2006 - 8,3, Brezen 2006 - 8,4, Duben 2006 - 8,3, Kveten 2006 - 8,5, Cerven - 8,5, Cervenec - 7,9 (3x dlouha cesta do GB), Srpen - 8,2, Zari - 8,1, Rijen - 8,3, Listopad - 8,0 .... Byl jsme sam prekvapenej - skoro to vypada, ze v zime spotreba sla dolu, myslim si ze je to dano zpusobem jizdy - pomaleji nez v lete ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  19:53

    « Spotřeba

    Jardo,
    je možné, že Ti nyní PP měří jinak.
    Zima se každopádně na spotřebě podepíše.
    Ten, kdo má služebák dobře ví, že pro zimní období jsou státem povoleny vyšší spotřeby, a to asi v poměru norm. 6,7 l (dle techničáku, můj bývalý P406 1,9TD) ku 7,4. Tedy rozdíl asi 0,7l. To není málo.
    Možná tedy, že se Ti obě hodnoty sečetly...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  16:53

    « Re: Re: Zvyseni spotreby

    To maverick: .. s tou spotrebou jsme na tom podobne - projevilo se to az po kalibraci a prehrani SW
    To Petr.T: .. urcite mas pravdu s vlivy na zimnim zvyseni spotreby. Ovsem v tomto pripade to tento pripad urcite neni. Me se zvedla spotreba dle PP az 1,5l ve meste dokonce o 2-2,5l. uz jsem najel cca 2000tis. od kalibrace. Zmena spotreby zima vuci letu, je otazkou desetin litru (skoro nepozorovatelne) a ne jednotek! Ja to spis pricitam vymene SW a zpresneni PP - protoze pred tim ty hodnoty PP byly znacne nepresne. Vzdy byl rozdil tankovani vs. skutecne najete kilometry a prumerna spotreba dle PP - PP ukazovalo o 1l az 2l mene nez byla realita. Pri dlouhych cestach to bylo maximalne rozdil do 1l.
    To co popisuje maverick to vicemene potvrzuje - mas maveriku srovnani podle knihy jizd? Ja delam excelovskou tabulku, kde to bude po mesici videt, zdali stoupla skutecna spotreba, nebo jen hodnoty na PP.
    To pulse: .. no Shell ma naprosto stejny zpusob zavazky jako napr.: OMV - 3dopravci, Benzina - 5dopravcu, Esso - 2dopravci, JET - 3dopravci .... to nejsou vymyslena cisla !!!
    ... ohledne konspiracnich teorii se spis zeptej treba DIMa a podivej se na historii tohoto vlakna. Jeste si vzpominam jak DIM laskoval s tim, ze prece neni takovej ....., aby vstupoval do jedne reky dvakrat, kdyby nebyl presvedcenej o vychytanosti 2,2TDCi (vtip. "Muj manzel je tak blbej, ze i jako blbec skoncil druhej" :-) ) no nic. DIMe jsme tam v te rece tady vsichni a snazime se plout, ne se topit! Je to tak ne?
    ... manual ohledne povolenych paliv vs. spravny motor a oleju atd. jsem samozrejme cetl jako prvni! Mimo jine i to, ze se nedoporucuje pridavat do paliva (ovsem v manualu si pamatuju, ze pisi vseobecne do paliva, ne konkretne do nafty nebo benzinu) pridavna aditiva. Bohuzel treba v pripade verze 2,2TDCi Euro4 jeste dodnes nebyl doplnen manual - jsou tam urcite zmeny prave v emisnich specifikacich, ktere jsou chybne!
    ... kazdy z nas sam za sebe vi, jak svedomite se snazi dodrzovat provozni podminky tech nasich plechovejch premistovadel. Nepreju ti to!!!, ale az jednoho krasneho dne zjistis, ze mas misto Diesel Euro4 za milion parni stroj a jeste ti k tomu reknou, ze beres spatnou naftu a zaplatis si to sam! - ver mi, budes mluvit jinak !!!
    PS: DIMe asi jsi rozviril trosku fordi vodu, kolega co ma v servisu mondeo nyni rikal, ze mu pry doporucily vymenu pal. filtru po cca 20tis. Pry je to posledni novinka od fordu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.12.06  13:55

    « Bez nadpisu

    Netvrdím že jezdím stejně, ale v zimě mám spotřebu vyšší jen o 0,1 l/100km a ještě záleží jestli jezdím dálky nebo ne - to má mnohem větší vliv...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  13:50

    « Re: Re: Zvyseni spotreby po kalibraci

    Petr: zvyseni spotreby v zime? A na to jste prisli kde? Ja jsem za posledni 3 roky zadne nepozoroval (tedy pokud nebudu merit spotrebu prvnich 10-20 km po studenem startu) - takze pokud nejsou porad kratke cesty, spotreba zustava stejna, nebo i trochu nizsi, pokud se clovek musi pohybovat pomaleji (alespon u me)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  13:42

    « Zima - léto

    Nemůžeš jezdit v zimě stejně jako v létě, to nejde.
    - vyšší valivý odpor zimních gum
    - světla, další spotřebiče
    - nižší energetický obsah nafty v zimě
    - vyhřívání chladného motoru
    U mého auta narostla spotřeba z prům. 5,9 nyní na 6,6 dle PP. Takže podobně jako u Tebe.
    Věř mi, v létě to zase sleze dolů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  13:20

    « Re: Zvyseni spotreby

    Hi,
    to Petr T.:
    Jenze ja uz najezdil 80k s PP kolem 5.5-5.7 (zalezi jake dalky jezdim), dle tankovani kolem 6. Pri jizde ze servisu (po kalibraci+SW) najednou 5.6->5.7->5.8->5.9 a ted uz tam mam 6.0. A to behem jednoho tisice km. Stejne vychozi podminky. Ta (ne)zima je stejna uz delsi dobu. A minulou zimu jsem jezdil za stejne hodnoty jako v lete (kolem tech 5.5-5.7 na PP). Kdyz jedu delsi streky, je na PP i mensi cislo, ale uvadim to co tam mam vetsinou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  11:34

    « Re: CR vs PD

    323:
    Mno, 2000 barové CR systémy jsou již v provozu a ve vývoji jsou 2500 barové a 3000 barové...
    Při tom všem je CR výrazně levnější.
    Co se týče poruchovosti PD, nikdo se tím rád chlubit nebude a navíc je notoricky známo, že jakýkoli problém s vozy koncernu VW se zhusta řeší krádeží potřebného dílu na objednávku. To platí jak pro Škodovku tak pro VW a Audi.
    Co se týče Škody, Fabii snad vůbec nezmiňuj, 10% v dieselu skutečně mnoho neznamená. Celkově je skutečně velmi málo motorů s PD, které mají vyšší stáří.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  11:24

    « Re: Zvyseni spotreby po kalibraci

    Zvýšení spotřeby je na podzim normální, přechod z letní vysokoenergetické nafty na zimní nízkoenergetickou naftu (neobsahující parafíny) způsobí nárůst spotřeby min. 0,5 l.
    Nemá to nic společného se vstřikovacím systémem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  11:04

    « Re: Zvyseni spotreby po kalibraci

    MaVERICKU : Zajímavé je, že mě se taky jakoby začala snižovat spotřeba podle PP v té době, kdy jsem na tom byl úplně stejně. Taky jsem si zvykl se rozjíždět až po vytočení motoru , a pak jsem si doocela nemohl odvyknout :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…