FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.12.06  17:50

    « Re:

    ... no problem je prave v tom, ze pokud natankujete "spatne" palivo, je vetsinou na spodni hranici, nebo pod ni, povoleneho rozsahu. I toto palivo vetsinou nezpusobi totalni kolaps systemu - to je mimo jine "idealni pripad pro reklamaci u pumpy" - ale takovyto pripad je vetsinou ve spojeni opravdu zavazneho poruseni kvality paliva - smichani s jinym druhem, typem, nebo opravdu velke problemy s usazninami vodou atd..
    Vetsinou dochazi k pozvolnemu narusovani vstrikovaciho systemu a v dobe kdy dojde k jeho kolapsu, mate v nadrzi uz 2 - X natankovani, ktere vubec nemusi byt mimo toleranci - TOTO SE DEJE VE VETSINE PRIPADU! Date palivo na rozbor (mimochodem kvalitni a komplexni rozbor neni vubec levna zalezitost) - to je v poradku, ovsem servis vam rekne, ze je to dlouhodobejsi proces a samozrejme neni mozne, ze by system odesel pouze po 30 - 50tis. km. JE TO ZACAROVANY KRUH.
    Osobne at chci nebo ne, davam velkou cast za vinu Fordu - ktery proste vyrobil choulostivejsi system nez ostatni! Od urcitych dodavatelu vim, jak se delaly a delaji testy na vyvojovych systemech s palivy prave v rizikovych oblastech Afriky a Stredniho vychodu - kde je situace s ditribuci paliv katastrofalni, ale vyrobci aut i distributori paliv o tyto trhy moc stoji a tento problem se tam resi a celkem uspesne. Vim, ze se nejaky test delal nedavno se soucinnosti s Nisanem v Alziru a tam, dokonce usady v palivu byly prekroceny cca 14x a Patroly jezdily dal dalsiho pul roku bez problemu. Tak kde je potom problem? Jasny, je to uvedeny zrovna extrem, ale kdo z vas nekdy byl v takovychto zemich tak jiste vi o cem mluvim. A ZE TO NENI MALY A ZANEDBATELNY TRH V RAMCI CELEHO SVETA. Konkretne Ford tam nenajdete :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.12.06  16:16

    « Bez nadpisu

    jarda.suchy1 no dobre ale co z toho pline, ze pruser je bohuzel v Ceske narode ne u vyrobcu motoru nebo u vyrobcu - rafinerii.
    problem vznika u zasobovani s skladovani na konci retezce kde je mensi kontrola.
    Ale staci si procist stranky treba o OMV s clovek se tak zhruba dozvi tak nak funguje logistika a vyroba(rafinérie ve Schwechatu a Burghausenu atd.)
    Holt je problem nekomu dokazet ze vam odesel motor prave po natankovani na konkretni cerpacce a na to oni sazeji. Tak to chapu ja.
    Navic to je proces ktery vecinou trva delsi dobu.
    Holt je urcite jednouzsi reklamovat pro zakazniky u prodejce vozu maji tam velmi krasnou zaruku, ale jeste jsem nevidel nekoho kdo by reklamoval na benzince. Pokud nedoslo k problemu nadohled od ni ;)))
    Asi zde by mohl vyrobci aut se branit nejakym testovacim systemem paliva primo v nadrzi vozu, treba se toho dockame, kdyz uz dnes Ford pozna jestli ste do nej nalili benzin nebo bioethanol a podle toho nastavi ridici jednotku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.06  22:06

    « Re: spatna nafta..

    ... samozrejme ze tomu tak je !!! Tyto informace mi nemusi nikdo rikat, sam se teto logisticke lobi venuji pracovne jiz pres dvacet let. Presne to co tady bylo jiz nekolikrat neprimo receno:
    - ano nejvetsi problem je, co se s palivem deje pri preprave od rafinerie, ruznych prekladist viz. posledni pruser, k cerpaci stanici a pote samozrejme jak vypada problem samotne cerpacky - vybaveni, technicke zabezpeceni, spousty tech "JZD" pump prechazi do prebarveni na znacku a myslite, ze se pri tom deje neco zasadniho treba s tim nejdulezitejsim a to jsou kontejnery a izolace v podzemi - kdepak - poze barvy, svetla, totemy, hlavne Shop - na to jsou specializovane firmy
    - jak tu nekdo spravne rekl i "znackove pumpy" Shell, OMV, Benzina a ostatni jedou systemem najemnich smluv - z toho plyne vse ostatni.
    - i tyto znackove cerpacky jsou mnohdy na cernych listinach (samozrejme ne v takove mire)
    - pri preprave se jeste i dnes da delat takovych veci ac jiz doba pokrocila a spousta veci je jiz hodne podchycena - obcas se z ust nasich techniku dozvidam hodne zajimave veci - lidi prijdou na ruzne veci !
    - jestli z vas nekdo do toho aspon trochu vidi, tak jen pri rozdilu teplot cca 5stupnu pri na tankovani a naslednem dovezeni na misto a vycerpani cini u bezne cisterny i nekolik desitek litru
    - mist moznych a pouzivanych rafinerii pro cesky trh je cca 7 (pri velkych vykyvech cen ropy je jich vice - priklad letosniho roku kdy se vozilo az z rafinerie od Innsbrucku ???km - ale dost)- pokud pripoctete precerpavaci zasobniky do kterych pocitam i ty statem udrzovane ze strategickych duvodu - kde se drzi dulezite krizove a strategicke zasoby, ketre se zamozrejme musi obmenovat z pochopitelnych duvodu, tak jsme na cca 20!
    - michani paliv z ruznych rafinerii neni problem - i z jedne rafinerie mohou byt ruzne kvalitni paliva v ramci specifikaci behem dvou dnu - treba jen nakup kvalitni a drahe ropy ze severu (Norsko, sever Ruska - z techto hlubinnych a tezko dostupnych vrtu je vetsinou rafinuje nejkvalitnejsi paliva (tzv arkticke) a jine lubrikanty vyzadujici kvalitni zakladni strukturu "houby"
    Nejsem z tech co by tady basnil a tukal do klavesnice jen pro pobaveni - je to moje i hobby a hlavne nase firemni auta od Fordu :-)
    Toto vsechno je na romany
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.06  20:33

    « spatna nafta..

    No ja bych s tim, co tady bylo napsano ohledne stejne kvality nafty od vsech rafinerii souhlasil. Jak se tedy spatna nafta dostane do nadrze na cerpaci stanici?? Vetsinou se to naredi tak, ze sofera nekde ceka "kamarad", ktery mu odcerpa naftu dobrou, a doplni nejakou srackou(LTO), no a pak to jede vesele na cerpacku-je jedno, jestli omv, agip, shell. Tam jde o to, sehnat kvalitniho prepravce... Druha moznost je, ze si majitel, anebo ve vetsine pripadu najemce cerpacky, doveze nejakou sracku sam, a proste to smicha a pak to proda..tento postup ovsem neni mozny na velkych znackovych pumpach, protoze tam je vse hlidano(a to i benzina). Ale ten prvni zpusob se deje bezne na malych soukromých cerpackach...dovezou vam ten sracky kolik chcete....Jinak ja delam do vina, a pančovani vina-predvsim z dovozu- se delalo a bohuzel stale dela uplne stejne..jede kamion, kamarad uz nekde ceka u velke haly, tam se zastaví, cerpadlem(400l za minutu), se odcerpa treba 6000 litru kvalitniho vina, no a dolije se to kvasnicakem a je to. Plomby nikdo nekontroluje a navic kazdej ma svoje plombovaci kleste....Takze ja si iluze o dopravcich nedelam, podle me je problem hlavne tam...On si to kazdej lehce spocita, kolik mu jeden takovej kamion udela penez..a neda se to skoro vubec dokazat..
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 23.12.06  10:29

    « Bez nadpisu

    jj s tim benzinem a naftou se to obcas stane, nekdo jaksi zapomel zavrit ventil do tanku :-) Jinak ale nezapominejte, ze Ceska rafinerska je prepracovavaci rafinerie. I kdyz to pro verejnost nic neznemana.
    Zajimavy treba je, ze kdyz jeste nebyla, tak jeji akcionar Shell od ni nevzal v jednom roce ani litr. Proste to mel jinde levnejsi. Dalsi zajimavost, ze z rafky jde vetsinou o hodne lepsi kvalita produktu nez jsou predepsane hodnoty. Napr. je uplne jedno jestli benzinaci kupuji 95 nebo 98 oktanovy benzin.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 23.12.06  09:23

    « Bez nadpisu

    pulse: někde jsem o mondeu četl, že si poradí i s letní naftou do teplot -20 stupňů. ty body tuhnutí jak uvádíš, to budou spíš nějaké defaultní bez ohledu na další schopnosti motorů.... ?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.12.06  08:18

    « Bez nadpisu

    to Pulse:
    no jo, jenze prave pri tomhle pripadu rikali v tv ze tu stejnou varku dostal i nejaky shell byt ne prazsky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.12.06  00:03

    « Bez nadpisu

    jarda.suchy1 no tak jardo nevim kde beres tydle informace ale jak rika martin.z potom by vse byla ta sama nafta tak to samozdrejne neni ! jenom tady strasis lidi, mozna to tak funguje na malych pumpach ale u nadnarodnich korporaci plati urcite kvalitativni zakony. Ktere nekdo kontroluje, v CR take;) Jako globalne treba Ford kontroluje u dealeru kvalitu servisu a to dost ostre !!!!.
    Vim ze takova anarchie to neni jak by jsi potom chtel projit k nejakemu ISO?
    Jednotlivé typy motorové nafty mají odlišné nízkoteplotní vlastnosti, zejména bod tuhnutí, teplotu vylučováni parafinů a filtrovatelnost. V průběhu procesu ochlazování se začnou vylučovat krystalky parafinu, což se projevuje zakalením a nafta posléze "tuhne". Následně dochází k ucpávání filtrů paliva a palivových cest. Zimní nafta také proto obsahuje komponenty, které nízké teploty snášejí lépe a sklon k vylučování tuhých parafinů je u nich potlačen do oblasti mnohem nižších teplot než u letní nafty.
    Operatibilita zimní nafty se pohybuje v rozmezí -13 až -17 °C. Jelikož se však venkovní teploty občas pohybují i pod touto hranicí, používají někteří motoristé ke zlepšení tekutosti aditiva. Nafta od jednotlivých distributorů se často liší co do kvality i původních přísad, takže se v některých případech může stát i to, že se při "předávkováni" (pokud v ní bude přebytek aditiv) její tekutost naopak zhorší. Za zvlášť krutých mrazů tak odborníci doporučují tzv. arktickou naftu, která zvládá až třicetistupňovou zimu. Ta se ovšem na českém trhu v současné době prakticky nevyskytuje.Každá ze společností, které v Česku zimní naftu nabízejí, pro ni používá vlastní obchodní název. Například OMV prodává tento produkt pod názvem Alpin Diesel Start (podle typu motoru vydrží dokonce teploty -28 °C i nižší), přičemž cena zůstává na stejné úrovni jako v létě. Naopak produkt Benziny, který se jmenuje Diesel Top Q, je vzhledem k přidávaným aditivům o něco dražší. Zimní nafta u Shellu se prodává pod názvem Diesel Extra a Aral nabízí ke koupi značku SuperDiesel (a stejný název má nafta u této společnosti i v létě). Aral zároveň distribuuje i již výše uvedenou arktickou naftu.
    Pokud budete mít zájem obohatit zimní motorovou naftu o další aditiva (ačkoliv v některých případech riskujete, viz. výše), nabízejí přední distributoři několik alternativ. Např. Benzina má celoročně v prodeji Super Diesel Aditiv pro zimní i letní období, Shell nabízí Diesel Depresser.
    9.12.2003 - PetrolMedia
    Jen tak pro zajimavost- martin.z spesl pro tebe
    Benzín Natural 95 kontaminovaný motorovou naftou, který v sobotu dodala na trh společnost Česká rafinérská, u dvou čerpacích stanic společnosti Makro, natankovalo několik desítek zákazníků, řekla mluvčí Makra Markéta Světlíková, podle které společnost těmto motoristům vrátí peníze a je připravena jim nahradit i případnou škodu na automobilech. Špatný benzín byl u pump v Praze na Černém Mostě a Čestlicích u Prahy.
    :D
    Zajimave cteni - Aditivace v praxi [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.12.06  21:32

    « palivo

    to Jarda:
    Z toho ale vypliva, ze pumpy typu hypernova, makro, globus atd. maji stejne palivo jako znackove pumpy.
    Cili pumpy ala jzd, kravim a male venkovske muzou mit horsi palivo jen diky prohreskum danym prepravou nejakym vencou a skladovani??
    Konkretne treba globus cerny most-Praha mel dnes cenu nafty 26,xx za litr a vypada to, ze tedy nakonec neni zas takovy risk u techto pump tankovat..
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.12.06  17:44

    « Re: Re:

    Otázkou ovšem je, kolik těch rafinérií u nás je dostupných, navíc ještě pro různé značky čerpacích stanic. Si myslím že to velké číslo nebude a beztak spousty čerpaček zaváží z jedné či ze dvou a palivo je proto velice podobné - i když zavézt odjinud tam možnost určitě je. Ale to je spíš dotaz pro někoho kdo na pumpě dělá, těžko budem spekulovat, protože nic jiného to není v našem podání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  14:52

    « Re:

    samozrejme - jak byste to chteli delat jinak? Pockat az docerpa jeden zasobnik a zavzdusni se system stojanek a pak zavest nove palivo.
    Praxe vypada tak: dopravce A, zaveze jeden tank palivem z rafinerie AA
    druhy den v tanku zustanou treba 4tuny paliva a tak dopravce B zaveze nove palivo z rafinerie BB a doplni ho - chapej smicha - vysledek je takovy, ze existuje tolik kombinaci namichani paliva, kolik je dopravcu, plus teoreticke moznosti svezeni z dostupnych - chapej ekonomicky dostupne klidne 400km) - rafinerii! Je naprosto bezne, ze cerpaci stanice ktera je primo u rafinerie konkretne treba Paramo, zaveze palivo z rafinerie ktera je stovky kilometru od Parama !!! To se dela naprosto bezne vsude po evrope - cena rozhoduje. Notabene i kdyby pro jednu firmu, treba Shell, jezdil jen jeden dopravce, tak si Shell a jini samozrejme take, dovezou palivo z rafinerii, ktere nabizi vyhodnejsi cenu! - z toho plyne - opet se ti promichaji jednotliva paliva z ruznych rafinerii - bezna praxe vsude v evrope.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  14:12

    « Bez nadpisu

    jarda.suchy1 ne je tam napsano konkretne pro moderni diesely, bohuzel nemam to poruce. Treba nekdo jiny ano.
    dopravci je jedna vec a dodavatel druha , chces jako tvrdit ze se michaji od ruznych dodavatelu do kupi, to by asi potom nemelo smysl vubec psat neco na stojany ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  13:53

    « Re: Spotreba dle knihy jizd

    To maverick: No v podstate to jen ukazuje, to co me tvrdili v servisu - ac je to Euro4 - tak ma paradoxne vyssi spotrebu!
    Jeste k tomu novemu SW + kalibrace. Ja mam od te doby start:
    cca 1-2sec - ot. kolem 650 - vypnute vsechny "spotrebice" - svetla, klima., vsechna vyhrivani.
    pote se otacky zvysi na 750-800 ot. a pak uz vse "normalne"
    To DIM: Ford Charouz na Americky v Kladne.
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 22.12.06  12:15

    « Stastne a vesele!

    Tak ja vam vsem preju chlapi Stastne a vesele a take mooooc dobry novy rok...
    Diky za vsechny rady a pomoc a doufam, ze nam to tu vydrzi, kdyz uz nam ty motory nedrzi :)
    A do noveho roku co nejmin problemu!!
    :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  11:21

    « Re: Re: Re: spotreba v zime

    Nějak zapomínáte na to, že teplota motoru je jedna věc, ale teplota nebo spíš studenota nasávaného vzduchu j věc druhá. To znám dobře z lyží : čím je větší mráz, tím je potřeba více bohatá směs :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  11:15

    « Re: Re: Re: Zvyseni spotreby

    Ve kterém městě je ten servis, co doporučil tu výměnu po 20 tis ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  08:58

    « Spotreba dle knihy jizd

    Hi,
    to jarda.suchy1:
    dle knihy jizd mi stoupla spotreba za posledni 2 tankovani o 0.56l (5,93->6.49), dival jsem se na minulou zimu, nemam rozdil mezi letem a zimou, zalezi na trase jakou jedu (Brno-Stuttgart tezka noha- 7.1, Brno-Ostrava-Brno-Praha-Chomutov lehka noha - 4.9), dlouhodoby prumer lehce pod 6l dle knihy jizd
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.12.06  07:55

    « Bez nadpisu

    Stejně je to hlavně o druhu jízdy. Osobně jezdím každý den do práce cca. 10km, takže se motor pořádně nezahřeje. Tuto trasu absolvovuji tam a zpět někdy i dvakrát denně a je to po okresní rozbité cestě. Spotřeba na této krátké cestě navíc teť v zimě je vyšší o cca. půl litru (jezdím hodně jemně), ale celková spotřeba kdy to prokládám cestami 60-120km to stahuje zase dolů. Ono i když na to šlapu jak prase na dálce je spotřeba hodně menší než ten krátkej pojezd se studenym autem i když jedu co nejšetrněji.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 22.12.06  02:20

    « Re: Re: spotreba v zime

    Udržet optimální teplotu motoru, bez ohledu na roční období, má na starost termostat a chladič. Takže po zahřátí motoru na provozní teplotu není žádná vazba na teploty panující v zimě, ať je taková jako právě teď, nebo z dob malíře Lady. Předpokládám, že tady není řeč o spotřebě během těch prvních 10 km, než se (mně, při těch současných teplotách) motor zahřeje na provozní teplotu. Jistěže se na celkové spotřebě podepíše, je-li v tomto režimu vyšší a opakují-li se tyhle režimy často.
    K argumentům martina.z ohledně spotřeby elektriky v zimě není co dodat, stejně jako k širším letním gumám. Oproti létu používám v zimě, a jen chvilku, vyhřívání zadního skla. Větrák mi jde téměř trvale na nejnižší otáčky, aby bylo v autě teplo. Zato v létě klimatizace veškeré zimní el. natápění zrcátek, trysek ostřikovačů a oken, i zvýšené dobíjení více namáhané baterie svým příkonem směle přebíjí. Takže podle mého o nějaké vyšší spotřebě el. v zimě nemůže být moc řeč.
    Negativní vliv šířky pneu na spotřebu je taky znám, aniž bych ho zase na druhou stranu chtěl příliš přeceňovat. Stejně tak bych ovšem příliš nepřeceňoval vyšší valivý odpor zimních gum, byť tu je. Nula od nuly pojde, řekl bych. Takže co tam máme dál? Vyšší valivý odpor kol v břečce a na sněhu, i na tvrdém. Jasně, hlavně pro toho, kdo jezdí ve vyšších polohách, kde častěji sněží a častěji ho zastihne prosolená břečka, než odteče. O nižší výhřevnosti zimní nafty jsem dosud jen neslyšel, takže neoponuju, že tomu tak není. Očekával bych však, že nižší výhřevnost nafty, má-li mít dopad na měřitelnou vyšší spotřebu, bude třeba mít i jistý negativní dopad na výkon motoru. Na brzdu kvůli tomu nepojedu, ale pocitově nic nepozoruju. Asi jak to má výkonu přehršel.. >:D
    Je to prostě diskutabilní. I když při svém stylu jízdy na ni nejezdím, spotřebu sleduju. Při dosavadním způsobu zimy jsem dosud žádný rozdíl ve spotřebě nezaznamenal. 4 dcl bych poznal, 1 dcl neřeším.
    Normálně jezdím ze Šumavy do Prahy poměrně vysokou průměrnou rychlostí (nebudu jmenovat..) do 6 l/100 km. Při poslední cestě v neděli mi to vyletělo na 8,3 l/100 km! Zima byla pořád stejná, ale bylo to zřejmě tím, že jsem táhnul káru, s v krvi zažitou tendencí držet standardní průměr... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 22.12.06  00:46

    « Re: spotreba v zime

    martin.z to by me zajimalo co je na tom zavadejici :-) Kdyz si vemes jaka je optimalni teplota motoru a jake v zime panuji teploty. Tak o tom nemuzes ani chvili pochybovat. I kdyz souhlas, ze letosni zima je pro nas velice prijemna. I me se ted zvedla spotreba o 0.4l.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…