FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 29.12.06 08:43
« reklamace
to Pulse:
ja myslim, ze vyrobce chce hlavne prodeje a zisk a vadi mu jen to co muze tyto dve veci nejak seriozne ohrozit.
Ale k te statistice, pokud o tomhle nema nikdo sajnu na servisni urovni tak to svedci o tom, ze to nedelaji nadsenci, nestaraji se, nezajimaji se. Proste maji nejake povinne skoleni a ze by zkoumali neco sami to ani nahodou.
A to je skoda pro nas. -
martin.z 28.12.06 22:58
« Re: specifikace
mozna by to v 1. rade chtelo mit hodnovernou statistiku co u toho mondea nejsic odchazi a proc. Tzn. napr. pokud znacny podil poruch maj vstrikovace tak co byl duvod...voda v nafte, nebo mechanicke necistoty nebo snad ucpani, zadreni nebo proste pouhe mechanicke opotrebeni prirozenou cestou?
Bez teto informace to je jako strilet naslepo a ty jsi u zdroje...
Jenomze bohuzel si myslim, ze servisi neresej, vstrik zahodel nekam do srotu aniz by zkoumali co a proc mu bylo a jede se dal... -
"-- skrytý --" 28.12.06 21:44
« Specifikace
Bohužel, Martine,
Mondeo je typický vůz vyráběný pouze pro Evropu. Nevím nic o "východní" specifikaci.
Vůbec bych se ale nebál doplnit palivovou soustavu o odlučovač, takový, jako používá např. SsangYong (používá stejný filtr paliva jako Mondeo).
Kdo si to ale bude chtít udělat, to je otázka???
Specifikaci odlučovače mohu poskytnout, to není problém.
Teď jsem si dokonce vzpomněl, že Toyota (Denso) vyrábí myslím pro Malajsii dva druhy vstřikování, jeden má "kupodivu" zodolněné čerpadlo, ne vstřikovače... -
martin.z 28.12.06 20:19
« Re: Afrika
to Petr T:
Petre pokud u mondea existuje neco jako vychodni a zapadni specifikace, tak byl by velky problem zjistit cim presne se lisi ta vychodni a normalne presne dle toho to na profi urovni upravit-pokud to tedy bude napr. jen nejaky odlucovaci filtr navic?? Dyt kus hadice+nejaka spona a filtr-to sou vsechno korunovy polozky proti tomu kolik stojej ty roz.... vstriky -
martin.z 28.12.06 20:16
« Bez nadpisu
to je tedy zajimavy ze lide z ustavu maziv a paliv se tvari ze tu je stejne kvalitni nafta a vyrobena dle stejnych norem jako v sousednim rakousku nebo nemecku. No nic, asi se motame v kruhu
ale chtel jsem doplnit vysledek toho kdyz jsem v servisu mimo jine resil spatne fungujici destovy senzor. Bylo to v charouzovi a rekli mi, ze diagnostika na to zadna neni a co s tim nevedej a prej jedine jestli chci tak si mam koupit novy zrcatko s tim senzorem, ktery stoji cca 6 nebo 7kkc.
Dneska jsem to zase zkousel v tom drobnem snezeni. Je to proste nepozitelne, stira to prilis rychle, smrdla se to temer nasucho a diky tomu ze mam destovej senzor tak cyklovaci schazi pomala 1. poloha(je tam az ta rychla) takze jsem odkazanej jak otrok spinat sterac rucne... -
"-- skrytý --" 28.12.06 18:26
« Afrika
Jardo:
nemohu s Tebou souhlasit.
Nedávno se vrátilo jedno L200 (pickup Mitsubishi) z Afriky s najetými 33000 km a zničeným vstřikováním Denso...
Problém je v tom, že evropské specifikace by neměly jezdit v Africe či v zemích, kde není zajištěna distribuce nafty odpovídající této specifikaci.
Bohužel pravdou je, že nafta v ČR stále nedosahuje kvalitativní úrovně západní Evropy a tudíž by se zde měla prodávat auta se specifikací pro východní Evropu a Turecko. To se ale nedějě.
A protože Ford začlenil ČR do specifikací pro záp. Evropu (EU), tak to dopadá jak to dopadá.
Všichni tady SKUTEČNĚ PLÁČEME NA ŠPATNÉM HROBĚ.
Příklad 1:
Renault Thalia je prodáván v ČR v asijské specifikaci se senzorem na vodu. Renault Clio je prodáván v záp. evr. specifikace bez senzoru. Výsledek: několikanásobně vyšší poruchovost u Clia.
Příklad 2:
SsangYongy (všechny) jsou v ČR prodávány v asijské specifikaci (odlučovač vody a nezávislý filtr paliva), zatímco záp. evr. specifikace má jenom filtr se senzorem na vodu.
Výsledek: nulová poruchovost u SsangYongů. -
« Bez nadpisu
jarda.suchy1 pokud vim tak Ford davno je na trhu treba v Rusku, pro mne bylo prekvapeni kolik jsem tam videl treba Focusu, a jezdicich ;).
Tak ze zase skoncime u ceskeho trhu, i z toho Alziru musi byt nejaka spetna vazba ne? To o cem mluvime nejsou nejake zasadni konstrukcni zmeny ktere by se museli resit globalne, ale naopak souvisi jenom s danym trhem. -
"-- skrytý --" 25.12.06 17:50
« Re:
... no problem je prave v tom, ze pokud natankujete "spatne" palivo, je vetsinou na spodni hranici, nebo pod ni, povoleneho rozsahu. I toto palivo vetsinou nezpusobi totalni kolaps systemu - to je mimo jine "idealni pripad pro reklamaci u pumpy" - ale takovyto pripad je vetsinou ve spojeni opravdu zavazneho poruseni kvality paliva - smichani s jinym druhem, typem, nebo opravdu velke problemy s usazninami vodou atd..
Vetsinou dochazi k pozvolnemu narusovani vstrikovaciho systemu a v dobe kdy dojde k jeho kolapsu, mate v nadrzi uz 2 - X natankovani, ktere vubec nemusi byt mimo toleranci - TOTO SE DEJE VE VETSINE PRIPADU! Date palivo na rozbor (mimochodem kvalitni a komplexni rozbor neni vubec levna zalezitost) - to je v poradku, ovsem servis vam rekne, ze je to dlouhodobejsi proces a samozrejme neni mozne, ze by system odesel pouze po 30 - 50tis. km. JE TO ZACAROVANY KRUH.
Osobne at chci nebo ne, davam velkou cast za vinu Fordu - ktery proste vyrobil choulostivejsi system nez ostatni! Od urcitych dodavatelu vim, jak se delaly a delaji testy na vyvojovych systemech s palivy prave v rizikovych oblastech Afriky a Stredniho vychodu - kde je situace s ditribuci paliv katastrofalni, ale vyrobci aut i distributori paliv o tyto trhy moc stoji a tento problem se tam resi a celkem uspesne. Vim, ze se nejaky test delal nedavno se soucinnosti s Nisanem v Alziru a tam, dokonce usady v palivu byly prekroceny cca 14x a Patroly jezdily dal dalsiho pul roku bez problemu. Tak kde je potom problem? Jasny, je to uvedeny zrovna extrem, ale kdo z vas nekdy byl v takovychto zemich tak jiste vi o cem mluvim. A ZE TO NENI MALY A ZANEDBATELNY TRH V RAMCI CELEHO SVETA. Konkretne Ford tam nenajdete :-)) -
« Bez nadpisu
jarda.suchy1 no dobre ale co z toho pline, ze pruser je bohuzel v Ceske narode ne u vyrobcu motoru nebo u vyrobcu - rafinerii.
problem vznika u zasobovani s skladovani na konci retezce kde je mensi kontrola.
Ale staci si procist stranky treba o OMV s clovek se tak zhruba dozvi tak nak funguje logistika a vyroba(rafinérie ve Schwechatu a Burghausenu atd.)
Holt je problem nekomu dokazet ze vam odesel motor prave po natankovani na konkretni cerpacce a na to oni sazeji. Tak to chapu ja.
Navic to je proces ktery vecinou trva delsi dobu.
Holt je urcite jednouzsi reklamovat pro zakazniky u prodejce vozu maji tam velmi krasnou zaruku, ale jeste jsem nevidel nekoho kdo by reklamoval na benzince. Pokud nedoslo k problemu nadohled od ni ;)))
Asi zde by mohl vyrobci aut se branit nejakym testovacim systemem paliva primo v nadrzi vozu, treba se toho dockame, kdyz uz dnes Ford pozna jestli ste do nej nalili benzin nebo bioethanol a podle toho nastavi ridici jednotku. -
"-- skrytý --" 23.12.06 22:06
« Re: spatna nafta..
... samozrejme ze tomu tak je !!! Tyto informace mi nemusi nikdo rikat, sam se teto logisticke lobi venuji pracovne jiz pres dvacet let. Presne to co tady bylo jiz nekolikrat neprimo receno:
- ano nejvetsi problem je, co se s palivem deje pri preprave od rafinerie, ruznych prekladist viz. posledni pruser, k cerpaci stanici a pote samozrejme jak vypada problem samotne cerpacky - vybaveni, technicke zabezpeceni, spousty tech "JZD" pump prechazi do prebarveni na znacku a myslite, ze se pri tom deje neco zasadniho treba s tim nejdulezitejsim a to jsou kontejnery a izolace v podzemi - kdepak - poze barvy, svetla, totemy, hlavne Shop - na to jsou specializovane firmy
- jak tu nekdo spravne rekl i "znackove pumpy" Shell, OMV, Benzina a ostatni jedou systemem najemnich smluv - z toho plyne vse ostatni.
- i tyto znackove cerpacky jsou mnohdy na cernych listinach (samozrejme ne v takove mire)
- pri preprave se jeste i dnes da delat takovych veci ac jiz doba pokrocila a spousta veci je jiz hodne podchycena - obcas se z ust nasich techniku dozvidam hodne zajimave veci - lidi prijdou na ruzne veci !
- jestli z vas nekdo do toho aspon trochu vidi, tak jen pri rozdilu teplot cca 5stupnu pri na tankovani a naslednem dovezeni na misto a vycerpani cini u bezne cisterny i nekolik desitek litru
- mist moznych a pouzivanych rafinerii pro cesky trh je cca 7 (pri velkych vykyvech cen ropy je jich vice - priklad letosniho roku kdy se vozilo az z rafinerie od Innsbrucku ???km - ale dost)- pokud pripoctete precerpavaci zasobniky do kterych pocitam i ty statem udrzovane ze strategickych duvodu - kde se drzi dulezite krizove a strategicke zasoby, ketre se zamozrejme musi obmenovat z pochopitelnych duvodu, tak jsme na cca 20!
- michani paliv z ruznych rafinerii neni problem - i z jedne rafinerie mohou byt ruzne kvalitni paliva v ramci specifikaci behem dvou dnu - treba jen nakup kvalitni a drahe ropy ze severu (Norsko, sever Ruska - z techto hlubinnych a tezko dostupnych vrtu je vetsinou rafinuje nejkvalitnejsi paliva (tzv arkticke) a jine lubrikanty vyzadujici kvalitni zakladni strukturu "houby"
Nejsem z tech co by tady basnil a tukal do klavesnice jen pro pobaveni - je to moje i hobby a hlavne nase firemni auta od Fordu :-)
Toto vsechno je na romany -
"-- skrytý --" 23.12.06 20:33
« spatna nafta..
No ja bych s tim, co tady bylo napsano ohledne stejne kvality nafty od vsech rafinerii souhlasil. Jak se tedy spatna nafta dostane do nadrze na cerpaci stanici?? Vetsinou se to naredi tak, ze sofera nekde ceka "kamarad", ktery mu odcerpa naftu dobrou, a doplni nejakou srackou(LTO), no a pak to jede vesele na cerpacku-je jedno, jestli omv, agip, shell. Tam jde o to, sehnat kvalitniho prepravce... Druha moznost je, ze si majitel, anebo ve vetsine pripadu najemce cerpacky, doveze nejakou sracku sam, a proste to smicha a pak to proda..tento postup ovsem neni mozny na velkych znackovych pumpach, protoze tam je vse hlidano(a to i benzina). Ale ten prvni zpusob se deje bezne na malych soukromých cerpackach...dovezou vam ten sracky kolik chcete....Jinak ja delam do vina, a pančovani vina-predvsim z dovozu- se delalo a bohuzel stale dela uplne stejne..jede kamion, kamarad uz nekde ceka u velke haly, tam se zastaví, cerpadlem(400l za minutu), se odcerpa treba 6000 litru kvalitniho vina, no a dolije se to kvasnicakem a je to. Plomby nikdo nekontroluje a navic kazdej ma svoje plombovaci kleste....Takze ja si iluze o dopravcich nedelam, podle me je problem hlavne tam...On si to kazdej lehce spocita, kolik mu jeden takovej kamion udela penez..a neda se to skoro vubec dokazat.. -
jack007 23.12.06 10:29
« Bez nadpisu
jj s tim benzinem a naftou se to obcas stane, nekdo jaksi zapomel zavrit ventil do tanku :-) Jinak ale nezapominejte, ze Ceska rafinerska je prepracovavaci rafinerie. I kdyz to pro verejnost nic neznemana.
Zajimavy treba je, ze kdyz jeste nebyla, tak jeji akcionar Shell od ni nevzal v jednom roce ani litr. Proste to mel jinde levnejsi. Dalsi zajimavost, ze z rafky jde vetsinou o hodne lepsi kvalita produktu nez jsou predepsane hodnoty. Napr. je uplne jedno jestli benzinaci kupuji 95 nebo 98 oktanovy benzin. -
« Bez nadpisu
jarda.suchy1 no tak jardo nevim kde beres tydle informace ale jak rika martin.z potom by vse byla ta sama nafta tak to samozdrejne neni ! jenom tady strasis lidi, mozna to tak funguje na malych pumpach ale u nadnarodnich korporaci plati urcite kvalitativni zakony. Ktere nekdo kontroluje, v CR take;) Jako globalne treba Ford kontroluje u dealeru kvalitu servisu a to dost ostre !!!!.
Vim ze takova anarchie to neni jak by jsi potom chtel projit k nejakemu ISO?
Jednotlivé typy motorové nafty mají odlišné nízkoteplotní vlastnosti, zejména bod tuhnutí, teplotu vylučováni parafinů a filtrovatelnost. V průběhu procesu ochlazování se začnou vylučovat krystalky parafinu, což se projevuje zakalením a nafta posléze "tuhne". Následně dochází k ucpávání filtrů paliva a palivových cest. Zimní nafta také proto obsahuje komponenty, které nízké teploty snášejí lépe a sklon k vylučování tuhých parafinů je u nich potlačen do oblasti mnohem nižších teplot než u letní nafty.
Operatibilita zimní nafty se pohybuje v rozmezí -13 až -17 °C. Jelikož se však venkovní teploty občas pohybují i pod touto hranicí, používají někteří motoristé ke zlepšení tekutosti aditiva. Nafta od jednotlivých distributorů se často liší co do kvality i původních přísad, takže se v některých případech může stát i to, že se při "předávkováni" (pokud v ní bude přebytek aditiv) její tekutost naopak zhorší. Za zvlášť krutých mrazů tak odborníci doporučují tzv. arktickou naftu, která zvládá až třicetistupňovou zimu. Ta se ovšem na českém trhu v současné době prakticky nevyskytuje.Každá ze společností, které v Česku zimní naftu nabízejí, pro ni používá vlastní obchodní název. Například OMV prodává tento produkt pod názvem Alpin Diesel Start (podle typu motoru vydrží dokonce teploty -28 °C i nižší), přičemž cena zůstává na stejné úrovni jako v létě. Naopak produkt Benziny, který se jmenuje Diesel Top Q, je vzhledem k přidávaným aditivům o něco dražší. Zimní nafta u Shellu se prodává pod názvem Diesel Extra a Aral nabízí ke koupi značku SuperDiesel (a stejný název má nafta u této společnosti i v létě). Aral zároveň distribuuje i již výše uvedenou arktickou naftu.
Pokud budete mít zájem obohatit zimní motorovou naftu o další aditiva (ačkoliv v některých případech riskujete, viz. výše), nabízejí přední distributoři několik alternativ. Např. Benzina má celoročně v prodeji Super Diesel Aditiv pro zimní i letní období, Shell nabízí Diesel Depresser.
9.12.2003 - PetrolMedia
Jen tak pro zajimavost- martin.z spesl pro tebe
Benzín Natural 95 kontaminovaný motorovou naftou, který v sobotu dodala na trh společnost Česká rafinérská, u dvou čerpacích stanic společnosti Makro, natankovalo několik desítek zákazníků, řekla mluvčí Makra Markéta Světlíková, podle které společnost těmto motoristům vrátí peníze a je připravena jim nahradit i případnou škodu na automobilech. Špatný benzín byl u pump v Praze na Černém Mostě a Čestlicích u Prahy.
:D
Zajimave cteni - Aditivace v praxi [odkaz] -
martin.z 22.12.06 21:32
« palivo
to Jarda:
Z toho ale vypliva, ze pumpy typu hypernova, makro, globus atd. maji stejne palivo jako znackove pumpy.
Cili pumpy ala jzd, kravim a male venkovske muzou mit horsi palivo jen diky prohreskum danym prepravou nejakym vencou a skladovani??
Konkretne treba globus cerny most-Praha mel dnes cenu nafty 26,xx za litr a vypada to, ze tedy nakonec neni zas takovy risk u techto pump tankovat.. -
lordmystic 22.12.06 17:44
« Re: Re:
Otázkou ovšem je, kolik těch rafinérií u nás je dostupných, navíc ještě pro různé značky čerpacích stanic. Si myslím že to velké číslo nebude a beztak spousty čerpaček zaváží z jedné či ze dvou a palivo je proto velice podobné - i když zavézt odjinud tam možnost určitě je. Ale to je spíš dotaz pro někoho kdo na pumpě dělá, těžko budem spekulovat, protože nic jiného to není v našem podání. -
"-- skrytý --" 22.12.06 14:52
« Re:
samozrejme - jak byste to chteli delat jinak? Pockat az docerpa jeden zasobnik a zavzdusni se system stojanek a pak zavest nove palivo.
Praxe vypada tak: dopravce A, zaveze jeden tank palivem z rafinerie AA
druhy den v tanku zustanou treba 4tuny paliva a tak dopravce B zaveze nove palivo z rafinerie BB a doplni ho - chapej smicha - vysledek je takovy, ze existuje tolik kombinaci namichani paliva, kolik je dopravcu, plus teoreticke moznosti svezeni z dostupnych - chapej ekonomicky dostupne klidne 400km) - rafinerii! Je naprosto bezne, ze cerpaci stanice ktera je primo u rafinerie konkretne treba Paramo, zaveze palivo z rafinerie ktera je stovky kilometru od Parama !!! To se dela naprosto bezne vsude po evrope - cena rozhoduje. Notabene i kdyby pro jednu firmu, treba Shell, jezdil jen jeden dopravce, tak si Shell a jini samozrejme take, dovezou palivo z rafinerii, ktere nabizi vyhodnejsi cenu! - z toho plyne - opet se ti promichaji jednotliva paliva z ruznych rafinerii - bezna praxe vsude v evrope.