FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 05.01.07  23:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Hoši, že vás to baví... Hlavně, že to jede dopředu a je v tom teplo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.01.07  20:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    vica:
    Díky za info. Jinak koho by to nelákalo, ten můj 96kW motor by mohl jít už poladit na hodně pěkná čísla... za ty prachy za který sem to pořídil...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  19:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    lordmystic:
    je to seriózní firma a pokud se ta úprava zaplatí tak to přehrátí už je nic nestojí. Jen tu cestu do Vrbna pod Padědem. Prodávají i takovou zálohovací jednotku do které se dá nahrát až 5 softů a pak si to můžeš měnit dle libosti.(origo a 4 různé nastavení) nevím ale kolik ta škatule stojí. Já osobně jsem za 4 roky nepotřeboval hrabat do nastavení zas bych se toho tak nebál. Tu zálohovací jednotku jsem videl v nějakým z posledních čísel TUNING magazine. Taky mě to lákalo ale furt tam něco nahrávat (silný kopce, rychlá dálnice , okruhy) asi bych tomu dal solidně naprdel. Stačí když mi to točí na 5 tku 4 750 otáček 223 dle GPS to je pak mazec třeba hodku do Prahy. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.01.07  17:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    vica:
    No já se právě jen děsím a neumím si představit, že po přečipování pokud to ten vstřikovač nepřežije a nechám si vstřik vyměnit, že přijdu i o ten upravený soft. Je to opravdu tak? A pak bych musel znovu platit přečipování? Vlastně vždy když mi odejte vstřik či podobně kdy je třeba upravit soft v řídící jednotce?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  15:32

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    lordmystic:
    poslední soft nenahrají jsou s tím prý komplikace. U Fordu to stojí cca 1 100 Kč. To se ještě dá. Obecně platí že dělat chiptuning se má na 100 % motoru. Pokud se mění vstřik tak nahrají origo soft. U Bitpoweru se archivují úpravy a lze dle dohody zdarma znovu přehrát cca 15 min.
    Dá se to risknout protože úprava probíhá v několika krocích.
    1.stáhnutí softu - ověření u Delphi možnost úpravy
    2.úprava dle zadání (silné dole, vzadu atd.)
    3.nahrátí zpět a zkušební jízda s technikem
    4.dodatečné ladění (přidání výkonu, kouřivost atd)
    5.archivace poslední verze
    Já osobně jsem to přehrával 3 krát, než jsem byl spokojen.
    Buď to ten vstřikovač přežije nebo ne. Těžko říct.Jak je načatej tak asi skončí.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.01.07  15:19

    « Re: Re: Re: Re:

    vica: To by možná mohlo pomoci i mě vyřešit jednu závadu. Mám vstřik, který jde již ztěžka a díky malému tlaku mi to hází auto do nouzového režimu. Jinak ten poslední soft mi tam v Bitpoweru nenahrají? Jsem myslel že by to bylo možné. Také pokud mi třeba časem odejde vstřik, tak je ho třeba zkalibrovat a "nahrát" do řídící jednotky. Nesmažou mi pak ten upravenej čiplej soft třeba ve Fordu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  15:03

    « Re: Re: Re:

    lordmystic:
    poměr výkon cena je dobrá. Stojí to 9999 Kč bez DPH trvá to asi 1,5 hodky. Pro lepší výsledek je dobré mít buď origo soft nebo od Fordu nahrátou poslední verzi softu.Oni to pořád ladí cca 4 krát do roka. Potom je výsledek 100%. Startování, kouřivost atd. Jediná věc se změní a to jak se zvedne tlak na vstřicích tak průměrná spotřeba se posune o 0,5 -1,0 litru do plusu. Dnes jsem tankoval mám tam 4,9l a reál je 5,9 l. Dojezd 1100 km na 65 l sedí.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.01.07  14:50

    « Re: Re:

    vica:
    Právě že od Bitpoweru si to chci nechat na jaře udělat, ale regulérní chiptuning. Taky sem zatím o nich slyšel jen to nejlepší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  14:47

    « Re:

    lordmystic:
    souhlas powerboxy jsou prasárna. Já to mám od BITPOWERU přes zásuvku upravená křivka.Celkem tam tomu rozumí. Těď mám poslední evoluci 120 Kw 385 Nm ani to moc nekouří. Mám to upravený 4 roky a ještě se nic nevysralo. Tlak turba + 5%. Vstřiky max 1750 Mpa.
    Při úpravě si každý volí jak moc chce využití motoru. Série 65 %. po úpravě 85-90 %. Mám několik grafů z brzdy Auto Jarov. S lehkou nohou se dá jezdit za 5 litrů. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.01.07  10:26

    « Bez nadpisu

    vica:
    To máš ten power-chip od rakušáků? To se nebojíš že to zničíš? Vždyť tyhle powerboxy jsou ten nejhorší způsob jak zvýšit výkon motoru...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 05.01.07  09:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Rozmer gum

    to Vica:
    pokud bude auto spolehlivy tak budu urcite taky spokojenej. Zadny opravdu zasadni namitky nemam.
    Jinak koupil jsem to na jinejch gumach a hodne to odzadu hucelo, vpredu to zase tahalo za volant. Byl jsem presvedcenej ze je v pr... lozisko vzadu a vpredu mozna geometrie, ale prehazel jsem na zkousku gumy mezi napravama a ticho :-) a volant taky v klidu.
    Byly uz celkem sjety tak jsem je vymenil, ale musim rict ze to uz je ponekolikate co jsem se presvedcil, ze gumy opravdu dokazou nadelat slusnou paseku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  09:25

    « Re: Re: Re: Re: Rozmer gum

    Nespokojenej jsem byl s Passatem, byl jsem vyklopenej v každé zatáčce.Teď mám na léto 225/40/18 podvozek snížen o 35 mm (Eibach)a podložky + 40 mm na nápravu a pohoda. Zima 205/55/16 rozdíl tak 20%.Když to porovnám třeba z Calibrou tak to byl na 15 - kách kostitřas.
    S touto úpravou se dá jet celá D1 220 km/hod (dle GPS). Ročně najedu 60 000 km a kromě té vyšší spotřeby(6,5l roční průměr) ty 18 - ky autu sedí.
    Pozn. Při 230 000 km tlumiče a ložiska origo. Max. spokojenost. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 05.01.07  09:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Rozmer gum

    To Lordy:
    ne, porad me nechapes, ja myslim pres sedacku. Proste cely auto se vic otrasa na dirach a nerovnostech. Rizeni me nechava v klidu.
    Proste si pripadam jak kdyz si na kole prehustis gumy nebo ja nevim uz jak to mam popsat.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.01.07  09:20

    « Re: Re: Re: Re: Rozmer gum

    martin.z: Tady máš pravdu, souvisí to asi opravdu s tím, že koncern VW má to řízení hodně předimenzované a tím se i tolik nepřenáší tyto zpětné rázy na volant jako u Mondea a někomu to nemusí tolik vyhovovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 05.01.07  09:09

    « Re: Re: Re: Rozmer gum

    To: Lordymystic:
    Jo, urcite je to o zvyku, ani nerikam, ze s tim autam jsem vylozene nespokojenej, jen proste nic neni jen cerne nebo bile.
    Pri srovnani ma sve vyhody ale i par nevyhod.
    Jinak me nejde ani tak o zvuky ve smyslu interieru-ruzne vrzani a hrkani nebo klepani, ale proste o ty narazy, ktere si tu citelneji prenaseji az do me-nebo o nich jen nejak vic vim...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.01.07  09:03

    « Re: Re: Rozmer gum

    martin.z: mám známého, který jezdil na 16-kách a pak to vyměnil za nižší 17-ky a říkal že rozdíl v pohodlí nebyl téměř poznat. Prej že výměna menších za větší kola má minimální vliv na komfort např. oproti Passatu, proto si myslím, že i ty 18-ky nebudou extrém. A pokud osobně srovnávám staršího Passata co maj rodiče se stejně najetýma km jako já na Mondeu, tak nemám Mondeo skoro o nic nepohodlnější - spíš jinej typ zvuků co to vydává - je to hodně o zvyku.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 05.01.07  08:31

    « Re: Rozmer gum

    to Jenyk:
    na na tech 18 kach bych se trochu bal ze si na kanalu prekousnu jazyk nebo vyrazim zuby :-)
    Ja jezdim na 205/55 16kach a jestli uz muzu takhle s odstupem srovnat proti predchozimu passatu 1,8T na kterem jsem mel take 205/55 16ky
    tak pro me je mondeo po praze o tolik tvrdsi ze je to pomerne neprijemnej zasah do komfortu, je citit vic kazda dira a kanal, ale co jsem s passatem nevnimal zdaleka tolik byly takove ty pricne rezy nebo napojovani na vozovce-proste jak silnice neni z jednoho kusu asfaltu ale obcas je to napojovany.
    Tlaky jsem si vzdy kontroloval a mam je presne dne tabulky na vicku nadrze nebo tabulky v navodu.
    A to ze mondeo lip sedi v zatackach mi tuhle citelnou nevyhodu bohuzel nekompenzuje protoze jsem zvyklej jezdit usedle, dle predpisu a jestli auto sedi pri 150km/h v 90 stupnove zatacce je mi uplne jedno :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 04.01.07  15:29

    « Re:

    Myslel jsem tím, jak psal už kolega, "jízdu v kolejích". S tím plaváním jsem se špatně vyjádřil.
    Ale zdá se, že už je vše vyřešeno, viz minulý příspěvek.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 04.01.07  15:26

    « Re: "Plavání"

    Tak se musím omluvit panu Fordovi.
    Byl jsem si domluvit zimní gumy a tak jsem tam nechal rovnou přeměřit pneu.
    Vepředu 1,7 (místo 2,5) a vzadu 1,8 (místo 2,3).
    Je to samozřejmě i moje blbost, ale nenapadlo mě, že mi předají auto s tak podhuštěnýma gumama...
    Ujel jsem sice jenom asi 30 km,ale jízdní vlastnosti se podstatně změnily. Už to není jízda v kolejích, i když ta odezva od volantu tam je, ale je to úplně něco jiného.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.07  14:32

    « Re:

    Nu, trochu pochybuji. Pokud jsem u kombi kdy cítil změnu jízdních vlastností, byla plavnější kvůli větší hmotnosti a v krizi přetáčivější "díky" větší hmotnosti vzadu. Nevšiml jsem si, že by byla nedotáčivější. Při nedotáčivosti se IMHO nepereš s volantem, protože kola se už neodvalují, ale smýkají a nesnaží se dostat zpátky do přímého směru tak silně, jako při odvalování.
    Trochu OT - vzpomínám na svou řidičskou prehistorii, kdy jsem jezdil se Žukem (taková skříňovitá dodávka) a když v zatáčce ve volantu zmizel jakýkoliv odpor, tak auto už jelo po dvou kolech a bylo to fakt na hraně. S tím se dalo užít srandy....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…