FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 16.01.07  11:12

    « Re: Klapání a vstřik.

    mrnous: něco hodně podobného to dělá mě. také to přičítám trochu změně teploty na kterou reaguje řj, myslím že to psal i PetrT, že se mění jinak vstřikování paliva - snad že se vynechávají nějaké předvstřiky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  11:07

    « Klapání a vstřik.

    nemyslím, že klapání v 1800 vždy bývá způsobeno vadným vstřikem.
    já mám auto po výměně všech 4 vstřiků a projevilo se následně: po studeném startu již klidný chod bez zakolísání a kouření, následně rozjezd a mírný rachot( spíš chřestění) okolo 1200-1500 otáček jež se zklidní se stoup. otáčkami. Toto chřestění již nemizí po zahřatí a je trvalé v nízkých(1200-1400 ot). Nemyslím si že by bylo chybou-spíš akustický projev tohoto motoru.
    Před výměnou vadných vstřiků to zastudena do cca ujetí 2km po překročení 1500 ot. klapavě chřestilo.
    Pod zatížením zejména na čtyřku(typicky prudký kopec) to začalo silně klapat než jsem přesáhl cca 2100 otáček. Dříve to před výměnou vstřiků nedělal. Již během prvních ca 200km se toto klapání výrazně zmenšilo(nevím zda díky Stanadyne v naftě nebo "inteligenci" řídící jednotky).
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 16.01.07  09:54

    « Re: V70 vs Mondeo

    Prostor na zadnich sedackach je ale citelne mensi nez u Mondea
    Pokiaľ sa nevozíte štyria dospelí tak by som to neriešil. Ak sa vozíte piati, tak v žiadnom osobnom aute nie je dosť miesta. Ja mám 186 cm a vzadu v Mondeu mi zavadzá strecha. V kombíku by samozrejme problém nebol.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  09:23

    « V70 vs Mondeo

    V70 me taky celkem lakala nez jsem mel moznost s ni delsi dobu jezdit.
    Co se pohodli tyce tak nemam vyhrad.Prostor na zadnich sedackach je ale citelne mensi nez u Mondea, A zavazadelnik je plytky takze vetsi krabice nezakryjes roletkou.
    Horsi je to s rizenim ktere je hodne nekomunikativni. D5 v petikvaltu je nad 140km/h dost hlucna a pri nastupu turba kope jak TDi. No a dalsi stranka veci je servis, tam jsou ceny trochu jinde nez u Mondea.
    Ale na druhou stranu ho nema kazdy a obcas se za tebou i nejaka ta zenska otoci:)
    Moje pristi auto bude asi S-Max
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 16.01.07  08:43

    « Re: Re: auto za 1,2 mil misto mondea

    napr. V70 mi podvozkem leze do stredni, ale vybavou a cenou do vyssi str. (zrovna teda Volvo dela podobne blbosti jako Skoda-V50 cpe do stredni, i kdyz ma podvozek z Focuse, podobne jako Octavii cpou do stredni, i kdyz ma podvozek A3+Golf a zacina 1.4 benzinem:-)

    To je pravda že Volvo to má trošku posunuté. 40 - 50 rada je šetkými parametrami nižšia stredná, 60 stredná, 80 vyššia stredná. Samozrejme okrem cien. Tie zodpovedajú triedam kde ich radia >:D .
    Škoda je kapitola sama o sebe. Nová Octavia má rázvor ako nové Clio, Volvo má aspoň imidž luxusnej značky.
    Nový Passat ma prekvapil že je vnútri pomerne malý. Čo sa týka miesta za volantom tak oproti Mondeu je to podstatný rozdiel. Dúfam že to nie je nejaký nový trend robiť nové autá také stiesnené.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.01.07  08:08

    « Re: auto za 1,2 mil misto mondea

    to maverick:
    o clanku nevim, pristupuji k tomu podobne jako ty, ale myslim ze at uz novinar ci primo vyrobce to vzdy bude radit nejak subjektivne..
    Myslim ze ten zmatek je dany trochu tim ze oficialnich trid je proste moc, ja si intuitivne auta delim jen na male a velke rozmerove(i kdyz ani do velkych se na zadni sedadlo nevejdu pod strop aniz bych mel kulate zada-merim 192cm) a mezi velkymi i malymi se pak auta muzou lisit o tridu zase jakymsi pocitem a vlastnostmi..
    napr. passat r.v.2001 presto jak byl dlouhej je pro me jednoznacne o tridu niz nez v70 z techto let a to proto ze volvo ma nesrovnatelne lepsi sedacky, uz treba jen zavirani dveri je takove mechove, kultivovanost a tichost benzinovych i dieselovych motoru proste musi odlisit snad kazdej, napr. podleni modifikace D5 si krasne prede hned po nastartovani i v mrazu-a hlavne je zahrata za 1. rohem(ma to asi nejake elektricke prihrivani-zatimco treba mondeo tdci je cca 5 nebo 7 km nez se ohreje traktor jako prase kterej navic celou dobu taky asi docela zere..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  07:28

    « Re: auto za 1,2 mil misto mondea

    Hi,
    to martin.z: dik za cenik, V70 D5 (AWD) mam mezi kandidaty. Ted ma vylezt nove V70+XC70, uvidime:-)
    Jeste mala poznamka k zarazeni aut do trid - nevideli jste na nejakem webu diskusi ci dobry clanek tykajici se zarazeni do trid? Ja ta auta zarazuji nejak pocitove, vychazim ze starsich definici (hlavne podvozek+motor+vybava), ale napr. V70 mi podvozkem leze do stredni, ale vybavou a cenou do vyssi str. (zrovna teda Volvo dela podobne blbosti jako Skoda-V50 cpe do stredni, i kdyz ma podvozek z Focuse, podobne jako Octavii cpou do stredni, i kdyz ma podvozek A3+Golf a zacina 1.4 benzinem:-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 15.01.07  21:50

    « auto za 1,2 mio misto mondea

    To maverick, lordymystic:
    nechci pusobit jako chytrolin, proto jsem se koukl do ceniku, ale ja bych volil volvo V70 D5.
    Muzu ho s mondeem srovnat a v mnoha parametrech je to auto pro me o tridu vys, s passatem muzu srovnavat jen s predchozim modelem ale neverim, ze by najednou skocil do nejvyssi tridy..
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 15.01.07  20:56

    « Re: Prubezne hlaseni

    maverick: Passat, osvědčené vozítko, nyní nové modely i se solidní výbavou...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.01.07  20:06

    « Prubezne hlaseni

    Hi,
    dnes jsem odvezl milacka do HALE (Pha, Delnicka, p. Marecek). Odpoledne volali, ze vsechny vstriky jsou v p*deli (cerpadlo OK) a jestli mi tam maji dat nove. Jelikoz mam auto jeste v zaruce, volal jsem svemu prodejci, zda HALE muze vymenit vstriky. A muj prodejce? A to teda zase ne, diagnostiku od HALE akceptovat budou, ale jejich vstrikovace ze pry ne (v ramci zaruky). Ze mam dovezt auto k nim spolecne s protokolem a ze se obrati na FMC, zazadaji o zarucni opravu, FMC jim rekne, at zaslou vzorek nafty z me nadrze a pak se bude resit, zda pujde o zarucni opravu nebo ne. Takze pricinu mame nalezenou, odstraneno dosud neni. Verim, ze prodejce pochopi, ze jde o zarucni opravu:-) Prubezne hlaseni budu poctive davat...
    Dotaz na Petr T.: na str. 84 (nevim, jak ziskat URL tve odpovedi z teto strany, 4.1.06, 16:04, predmet: PAS Zabreh) pises, ze zlevnily vstrikovace na 4.150 Kc bez DPH a ze se mam obratit na TAD Pha (neni rovnitko mezi tad pha a petr t.?:-). Mne muj prodejce uz drive nabizel original vstriky za 9k a repasy za 4.5. Tys odkazoval na original nebo repasy? Radil jsi mi, abych repasy odmital, tebou uvadena cena je velice zajimava (pokud jde o original).
    Jeste dotaz k podobne postizenym jako ja: Co byste si koupili misto mondea 2.2TDCi za dalsi auto v podminkach ceskych paliv? (kriteria-silny diesel co natoci 300k s ceskym palivem bez problemu, dobry podvozek, velke, str. - vyssi stredni trida, cena 1.200.000 s DPH). Uz zacinam pomalu premyslet nad budoucnosti
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 15.01.07  16:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Termostat

    :D .... no ja vtip prve pochopil, ale pak sem znejistel a paranoia prevladla a tak sem reagoval jak sem reagoval :*)
    No a ten vstrik: slysim prilis hlasite jemne klapani, taptani az nekdy kratke klani jak pri detonacnim horeni, vse kolem 1800-2000. Ted pri nefunkcnim termostatu je to samozrejme daleko delsi. Ale jistotu samozrejme nemam, a dokud to neodejde jasne, tak se budu utesovat, ze je to "normalni" nebo jeste lepe cokoliv jineho na motoru, ktery je rok stary a tedy v zaruce.
    Ale na to tomu moc rozumim abych tomu veril. Spis ted uvazuju o investci do repase cerpadla, protoze mam evidentne jeste to puvodni z 2001 a je vic nez pravdepodobne, ze je to ten problem.
    Zjistim si co a jak se da delat u ZM Auto v Brne a pak poreferuju.
    Ale nastava ukrutna otazka, jestli se mi to vyplati, kdyz bych ho nejradsi za cca 1,5 roku vymenil nejlepe za nove Mondeo ... proste na prasky :x
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 15.01.07  10:15

    « To vica: čidlo vačky CPS DQ 1/05.

    V listopadu jsi správně diagnostikoval vadné čidlo vačky CPS DQ 1/05. Teď se mi porucha objevila znovu. Čidlo mi vyměnili, ale myslím si, že teď je chyba v konektoru, na starém čidle jsou kontakty zelené od měděnky. Kde to čidlo najdu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.07  02:03

    « Re: Re: Re: zdroj lidovky.cz

    Joj, přehlédl jsem, omluva.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.01.07  01:20

    « Re: Re: zdroj lidovky.cz

    Zdroj je v předmětu.
    Ale link by asi stačil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.07  23:00

    « Re: zdroj lidovky.cz

    Pěkné shrnutí, ajen podotknu, že je slušné uvádět zdroj (www.lidovky.cz) a je chytré nezabírat místo celým textem, ale dávat jen link: [odkaz] .
    Zvláště když tady na serveru už jednou je: [odkaz] .
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.01.07  13:44

    « zdroj lidovky.cz

    Motory Ford TDCi
    Společné označení, různé konstrukce
    Pod společným obchodním označením se ukrývají různé konstrukční řady. Dvě původní vyvinuté Fordem se dvěma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.
    Zmíněné problémy byly vlastní motorům 2,0 TDCi konstrukční řady Puma, používané v mondeu či transitu. A to ještě zdaleka ne všem provedením, konstrukční změny postupně jeho spolehlivost výrazně vylepšily. Motor 2,0 TDCi konstrukční řady PSA použitý v modelech Focus a Focus C-Max s ním nemá nic společného, jde o úplně jinou konstrukci.
    2001
    Motor: 1,8 TDCi, 8V
    Výkony: 66, 74, 85 kW
    Konstrukční řada: Kent
    Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
    Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
    V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
    Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
    Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
    2002
    Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
    Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
    Konstrukční řada: Puma
    Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit př. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
    Šestnáctiventilové čtyřválce řady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní označení TDDi. Je to odolný motor s rovzody poháněnými bezúdržbovým řetězem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého přímého vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu třeba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevyčistitelné kanály uvnitř tělesa čerpadla, kvůli kterým musí být často měněno celé těleso. Navíc nezřídka jebne jeho řidicí jednotce. Všechny závady tohoto čerpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc Kč (měření, rozebrání, díly, měření, nahrání kompenzace), což je třetina ceny nového.
    Označení TDCi přišlo se vstřikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly značné problémy se zadíráním vysokotlakých čerpadel, kterým nestačila mazivost v ČR běžně dostupné nafty. Než Delphi počátkem roku 2003 začalo dodávat čerpadlo z odolnějších materiálů, vyměnil jej Ford v záruce některým lidem i několikrát. U vozů vyrobených do roku 2003 si rozhodně zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu čerpadlo měněno. Vůz s velmi nízkým počtem najetých km by totiž mohl mít stále původní velice choulostivé čerpadlo. Připomeňme, že kovové špony uvolněné při jeho zadírání zablokují i vstřikovače, takže výsledkem může být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
    Pojem selhávání řídicích jednotek také není zcela přesný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 měla dvě řídicí jednotky – motoru (ECU) a vstřikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k různým chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrátě výkonu. Od zmíněného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (společně s oběma řidicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou součástí), a to jak ve výrobě, tak v rámci záruky. U vozů vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se věci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford měnil jen v případě problémů, nikoliv ploště. Vzhledem k tomu, jak drahé součásti to jsou, by bylo velmi nepříjemné muset je měnit po uplynutí záruční doby na své náklady.
    Od února 2003 již Mondeo TDCi není méně spolehlivé, než jiné motory se vstřikováním common-rail, snad jen hůře snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce čerpadla Delphi). Začátečníkům u tohoto motoru může vadit poněkud nestabilní volnoběh, s vozem takřka nelze manévrovat bez přidání plynu, motor při rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dospěl k řešení, a to s příchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vstřikovací tlak, jemněji rozprašující trysky a elektricky řízené turbo Garret GT 20 dohromady způsobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabilnější volnoběh. Na českém trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úpravě nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky řízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou řídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
    2003
    Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
    Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
    Konstrukční řada: PSA
    Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
    Motory z konstrukční školy PSA jsou dvou konstrukčních řad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce příbuzné, mají společný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
    Nejmenší a největší motor mají piezoelektrické vstřikování Siemens, které je v principu nejodolnější. Jeho vstřikovače se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zavřít hlavní tlak), takže u nich mnohem méně hrozí závada nadměrného zpětného toku (přepadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže případné opravy spočívají ve výměnách celků a po uplynutí záruční doby by mohly být drahé.
    Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vstřikováním CR firmy Bosch. Čerpadlo CP3 je opravitelné, vstřikovače jsou dostupné levnější v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým průměrem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.07  10:15

    « Re:

    Do Malý a Velký jsem svého času jezdil , tak bych ho možná poznal, v JL jsem byl kdysi asi jednou . 100 m za rondelem v Hrabůvce ? Tak to je buď u Broadwaye, nebo u Venuše , nebo u Mastona :-) Všechno docela dobrá štace !! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.07  16:26

    « Bez nadpisu

    Ahoj DIME
    Mám to dovoz z D bylo tam najeto 123tkm a ted tam mám asi 134tkm. Mám to od dubna 06 a do teď žádný problém.... Jsem druhý majitel. Bylo to na nějakou firmuU domova sester to jsem nebyl já asi další chudák :-) Já skončil 100 za rodlem v Hrabůvce. A zajímavé nerozsvítila se žádná kontrolka. Prostě bez výstrahy to umřelo. >:D Ve Fordu mi řekli , že tohle už dlouho neviděli. Jak to tady čtu tak mám sto chutí to hned po opravě postavit do bazaru. Protože ještě jednou taková palba za opravu jdu si to hodit. Kolega mně ale varoval KUP SI TDDI je spolehlivější. Bohužel už se stalo. Jinak jsem s tím spokojen. Výbava slušná Akorát je tam dotyková navigace a ford na nás sere s mapami pro česko. A prý ani už nebudou. to jen tak na okraj je to mimo mísu. Jinak servis na tom zatím nebyl. Výměna oleje a palivového filtru hned jak jsem to dotáhl. Servis mi dělá ve Vítkovicích známý Jestli jsi z Ostravy možná ho znáš Marek Slizska. Dělal ve Fordu v JL a potom na Ruské Malý a Velký. a ted na sebe. Měj se Vilda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.07  14:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Termostat

    Ne Edo, pochopil jsi to dobře, to byl můj pokus o vtip a zůstal nepochopen. Termostat je o chladícím médiu, a to olej rozhodně nebude.
    Jak slyšíš ten vstřik ?
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 11.01.07  14:25

    « Re: Re: Re: Re: Termostat

    No jo ale to snad s olejem nesouvisi ne? Termostat je v chladicim okruhu a ten pouziva chladici kapalinu ... nebo sem snad neco nepochopil?? :shock:
    Mimoto sem menil motorek steracu ... mel uplne vymlacenou prevodovecku, protoze predchozi majitel nechal sterace mlatit do sloupku.
    V servisu si rekli o cca 10 tis. i s praci. To me "opet" nepotesili a trochu to prehnali. A tak sem si nasel motorek na eBay za 140 Euro a sam namontoval. Jedine prekvapeni byli torsen sroubky (hvezdicka), ale ty sly nastesti povolit i vhodnym imbusem.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…