OPEL nebo Škoda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
"-- skrytý --" 01.12.05 17:27
« Re: škoda vs opel
Nemám ani opel ani škodu, ale něco přidám, Nedávno jsem si koupil ren KANGOO, bylo přes bazar , tak jsem hned zajel do servisu na výměnu náplní a rozvodů- a co myslíte- byly tam, ale PŮVODNÍ !!!!!! Připomínám ,že jde o 1.4 benzin- najeto 149 000 km !!! Holt kvalitní řemen je kvalitní řemen >:D Tak ted mám nový, ale dalších 150 000 km asi riskovat nebudu ;-) -
« škoda vs opel
Nutno říct řetěz je řetěz. I když Corsa je případ sám pro sebe. Řetěz v 1,0 třívalci se umí "vytáhnout" až o celý článek během 20tis km. Naštěstí se motor nepotkal. Dlouho jsme s klukama spekulovali v servisu nad touto závadou, protože se projevovala jen při jízdě do kopce nebo při přišlápnutí. Při zatížení měl tednedci řetěz přeskočit, ale nestalo se tak. Jen se tím rozhodil předstih. Takže se tomu nechtělo jet. V autor. servisu mi pak známej řekl ža to není jediný případ. Je jich dost. Jen nás nenapadlo, že by se řetěz natáhl už po 20 tis. km. Jo a napínací kl. by se měla ty měnit čas od času. Záleží na konstrukci motoru.
Jinak astra vs fabka.
No.... řeknu takhle: Ve firmě máme fabku kombika s 250tis km. Za tu dobu se do ní naházelo asi 100 000kč. Faktem je, že tomu dost pomohl katastrofický styl jízdy šéfa. (nebezpečí a sebevrah na silnici) Ale na druhou stranu se tím dokonale prověřilo auto, co si nechalo všechno líbit.
Musím pochválit velice přesné řazení a motor. Je snad nesmrtelný. (1,9 SDi) 5adit jde malíčkem. Na druhou stranu řízení už není to pravé a brzdy taky ne. Celá přední náprava by chtěla vyměnit. Ale co by mohl člověk chtít po 250tis a s takovým řidičem.
No a opel. Měl jsem Astru 1,6 8v V celku slušné auto. Oproti fabce se mi libí (což fabka ne) a jev celku i spolehlivé. Schválně jsem si našel 8 ventil kvůli rozvodům, kdyby nedej bože řuply. Nemá se tam co potkat >:D jediný problém byla elektronika - altik(ložisko). Ale dalo se.
Pak ještě AGR ventil. Ten není zrovna moc levnej. Jinak se jen jezdilo a udržovalo. V dnešní době jezdí s Vectrou 2,2DTi 2001rv, s řetězem. Je to slušný živý rodinný auto. Jen ... má šíleně nízko podvozek :'-( Zatim jezdim bez poruchy (120 tis km)
Suma sum: Ja bych si nikdy fabku vzhledem k ceně a vzhledu nikdy nekoupil. Snad už možná seata ibizu. Celkem stejné (konstrukčně) auto.
Má ho švica zatim je v poho. Dnešní opel se mi taky tak nelíbí. Nebo Oktávku. Všechno je to "VW"
Kdybych hledal, asi bych šel do nějakého japončíka mazdu, nisana, suzuki, toyotu..
Osobně se mi zamlouvá nová Mazda 3 a 6. Ale nemám důvod měnit káru.
Spolehlivost japonců je vzorová jen ty ceny ND by nemusely být tak vysoké. Když vás pak někdo sejme je to ranec peněz.
Takže tak. Lik -
"-- skrytý --" 01.12.05 10:28
« Re: hlavně, že se kouří z hlavně
to happy: nepisal som to preto ze som chcel len tak sa triafat do Astry. Islo o to ze je to prve auto z mojho okolia co tak skoncilo. Druhy dovod je ten ze majitel toho auta je velky pedant a viem ze chodil s autom vzdy presne podla predpisu na predpisane servisne kontroly. Interval na vymenu rozvodaku by mal byt pevne dany nie v nejakom rozsahu, ako to je podla manualu? Podla udaju od toho znameho to malo byt kazdych 90tis. sam som to neoveroval. K retazi: su proste aj menej podarene auta:-) (tvoj priklad s Cosou). V Almere N15 co ma 174tisk km je to zatial absolutne bez problemov (co sa tyka rozvodu). -
« hlavně, že se kouří z hlavně
Jestli byl rozvoďák měněný v 90 tis a teď mu to rochlo při 160, tak nevím, co to tu vůbec píšeš, proboha. Výměnný interval rovoďáku u těhle motorů je 60-80 tisíc. Kdo to auto kdy měl, tak mi dá za pravdu. Prostě už byl jeho čas. Záleží taky na tom, jak se s tím autem zachází. Jestli je furt v červeným a honí se to jako dravec, tak ... prostě to byl jeho řádný čas. Na rozvodech se šetřit nesmí. 2RRAAFF: asi by tu záruku neuhádal, i kdyby to bylo do dvou let: opotřebení. Kdo ví, kdy byl vůbec měněný, a kdo ví, v kolika to vůbec prasklo. Jedna paní povídala, že ... ono to taky mohlo být měněné v 80. a rochlo to třeba v 170, že jo a jsme zase o 20 tisíc km dál...kilometr sem, kilometr tam. To je asi tak vše. Jo a co se týká těch řětězů. Tak tam to taky tak růžové není. Časem se trochu porvěsí, ani ne tak řetěz, jako kladka, která ho napíná povolí ... a jak to přeskočí, je paseka na světě. A že to není výjimka dokazuji nové Corsy, např, když už po 20 tisícíh km je to na doštělování. Tolik k tématu. -
RRAAFF1 15.11.05 19:01
« Bez nadpisu
Blesk:Jestli si to při 90tkm nechal dělat třeba v autorizáku a od té doby uplynula délka max 2 roky,má nárok na náhradu-0,5 roku na práci a 2 roky na díl.Já s Vectrou s rozvodama jezdím radši vždy do autorizáku,ať jim to případně omlátím o hlavu >:D
Jinak řemen má výhodu,že je tichej,ale jinak víc asi nic.Kamarádovi prasknul před měsícem na Feldě 1,6 při 140tkm-oprava 5tKč,protože už to běželo jen na volnoběh,stejně měl ale 8 ventilů v pr***
Jinak mám Vectru 1,8 16v 1997 a má se měnit po 60tkm,já měním po 50tkm,vyplatí se. -
"-- skrytý --" 15.11.05 17:32
« Opel-rozvodovy remen
Dnes bol kamarat odtiahnut niekoho z rodiny s Oplom Astrou model G (ten co sa robi tusim od r 97). Pri ceste z Prahy mu pri cca 120km/h zrazu zahrkotalo v motore a koniec uz nesiel. Skusal aj startovat ale ani motor nepretacalo len to nejako vrcalo a cvakalo (tak to opisoval). Dnes mu v servise zitili ze mu rozthlo rovodovy remen a oprava bude stat tak 20tis ak bude mat velke stastie a ak nie tak do 85tis. Auto ma 7 rokov 160tis km. Rozvody uz raz boli pri 90tis km menene. Radost az na kost :o
Tak som si uvedomil ze neni zle mat namiesto remena retaz (Manzelkina Almera ju ma :D -
"-- skrytý --" 14.11.05 12:56
« Bez nadpisu
to yetti: plne chapem ze tvoje nadsenie opada. Ja som sa z rovnakeho dovodu nedavno rozhodol menit auto pre zenu. nebolo zle (Hyundai Accent) len proste naraz tam bolo treba vselico opravovat. Na to su idealne bazary ako AAA auto ci Darex, auto od teba kupia za rovnake peniaze ako ked je 100% OK. Pokial nie su vady zjavne na prvy pohlad ci zvezenie. Ale uz aj tu robia pokroky. Bol som niekolkokrat pri vykupoch (sam ci s kamaratmi) a auta preveruju naozaj dokladne (napr meraju sonou hlbku laku z coho zistia ci bol diel prelakovavny ci nie...). Za Astru 2001 dostanes slusne peniaze a mozes kupit nieco ine. U mna by to vsak urcite Fabia nebola. (Vysoka cena ak chces slusnejsi motor a lepsiu vybavu) Za pomaly zrovanatelnu cenu mozes mat dnes noveho Focusa (zacina od 469tis trojdverak 1,4l) alebo aj novu Astru (rovnaka cena aj vybava). Fabia v Diesly a s nejakou vybavou (Elegance) stoji tak cez 500tis. Fabia nizssej triedy slusny podvozok radenie aj riadenie ostatsne je slabota (priestor, vybava, design...). Servisna siet a podobne veci su zaujimave ked mas servis napr 200km daleko. Ak si vsak z vacssieho mesta ci to nemas daleko, ziadny problem. Naopak v servisoch skoda mam osobne horsiu skusenost ako v menisinovej znacke ( Nissan). Skodovaci mam pocit ze si nenaucili este vazit zakaznika, beru to tak ze k nim aj tak chodit budu ked sa tych auta tak vela predava. Ale uz to zacinaju ludia pomaly chapat (predaj skody ide dole) -
RRAAFF1 14.11.05 07:23
« Bez nadpisu
yetti:To už se musíš rozhodnout sám.Každopádně se ti může posrat kterýkoliv auto.
Možná větší jistotu budeš mít u japonců(Toyota,Subaru).
Jinak Fábku bych asi nebral,pokud jsi měl Astru,tak je to přece jen o třídu menší,to spíš stále stejná úrověň-Focus,Golf,Corolla -
Marcelino 14.11.05 00:08
« Re:
Zdar, tak pohodlie a priestor je u novej Astry urcite lepsi ako vo Fabii...
Co sa tyka spolahlivosti novej Astry to neviem posudit, ALE podla skusenosti s predchadzajucou generaciou Astry a aj s tou prvou gen. rovnako ako aj po skusenostiach s Vectrou (obe posledne gen.) musim povedat (uz som to tu urcite viac krat pisal), ze OPEL si nekupim domov ani keby stal polovicu toho co Skoda!!! grrr. 8-s >:-[] vsetky opakujem naozaj vsetky ople co mame vo firme maju problem s neustale posranou elektronikou (100% !!! poruchovost to naozaj nema obdobu...) -
« Re:
No právě, že ne, nechci do toho cpát tolik peněz. Uvažuji, že to střelim, ale co pak? Jinýho Opela, nebo tu Fabku vážně nevim. Klimu nechávám až na jaro a tu převodovku, neni to tak strašný dělá to jen občas, ale stejně mě to .... . Poslední dobou navštěvuji ruzné stránky, ale někdo nadává na to, druhý na něco jinýho, hrůza. Tak jak si má člověk vybrat. -
« Bez nadpisu
Mám na ní natočeno 88tis, začalo to v létě porouchala se klima , cívka kompresoru odhad opravy cca 17tis Kč, kulisa řazení prasklej kroužek komplet cca 6tis, opraveno svépomcí, ale..., a spotřeba nevim jsem tam kolem 7lit na 100, ale je pravdou, že je v tom 90% město. Při rojezdu na začátku záběru , kopec a pod. hlučná spojka dle servisu né spojka, ale ložisko někde v převodovce cca 15-20Tis Kč. jinak dobrý jak říkám jsem zastáncem této značky, ale vážně nevim. -
« Bez nadpisu
Šlo mi hlaně o porovnání kvality. Jsem velkej fanda Opelu a právě vlastním zmiňovanou Astru mám ji téměř dva roky r.v.2001 a mé nadšení mírně opadá. Chtěl jsem slyšet nějaké názory na Fabie, poruchovost nejčastějíší závady a pod.. O prostor mi až tak nejde stejně bych šel do kombíku, ale pořád nevim. je to můj třetí Opel a Škodovku jsem měl naposled Felicii. Tak prosím poraďte. -
mezek 13.11.05 11:29
« Bez nadpisu
... nevím, nevím, ale srovnávat malé auto s autem nižší stř. třídy...???
Astra je daleko prostornější, dokonce GTC je na tom líp než 5D /ne s kufrem/. A servis Opelu je v každém větším městě. Je jasné, že to není tak prodávaná značka, takže servisní síť je menší. Dnes ale už běžně funguje služba "náhradního vozu", takže stačí dojet do servisu a po dobu opravy bude k dispozici náhradní.
A třeba tady v Liberci je dost servisů Škody, ale většina lidí jezdí do Libverdy k Pinku.... -
"-- skrytý --" 13.11.05 10:39
« Bez nadpisu
Co se týče velikosti...zkus obě, je to na tobě...
Já nad tímto taky přemýšlel, ale, kromě jiného, vyhrála škodovka. Už kvuli servisu. Ne, že by byly skvělý, ale můžeš si aspoň vybrat. Strejda měl Opla a říkal, že i kdyby byl jako Enzo, tak kvuli servisu ne... -
RRAAFF1 13.11.05 07:19
« Bez nadpisu
No,sám Oplem jezdím,ale v tomto případě bych ti asi doporučil možná tu Fábku-kvůli motoru.Myslím,že to bude celkově kvalitnější motor.I když beru to z pohledu Vectra 2,0DTI,kde to auto zrovna super nejede.Doporučil bych Astru 2,2DTI,to je už dobrý stíhač a modernější motor(proměná geom. lopatek,vyšší spolehlivost,skvělá dynamika).
Astra je zase celkově pohodlnější,zkus obě a pak se rozhodni.Osobně bych bral Astru 2,2DTI,v tomto případě možná Fábku,i když...