Nutno říct řetěz je řetěz. I když Corsa je případ sám pro sebe. Řetěz v 1,0 třívalci se umí "vytáhnout" až o celý článek během 20tis km. Naštěstí se motor nepotkal. Dlouho jsme s klukama spekulovali v servisu nad touto závadou, protože se projevovala jen při jízdě do kopce nebo při přišlápnutí. Při zatížení měl tednedci řetěz přeskočit, ale nestalo se tak. Jen se tím rozhodil předstih. Takže se tomu nechtělo jet. V autor. servisu mi pak známej řekl ža to není jediný případ. Je jich dost. Jen nás nenapadlo, že by se řetěz natáhl už po 20 tis. km. Jo a napínací kl. by se měla ty měnit čas od času. Záleží na konstrukci motoru.
Jinak astra vs fabka.
No.... řeknu takhle: Ve firmě máme fabku kombika s 250tis km. Za tu dobu se do ní naházelo asi 100 000kč. Faktem je, že tomu dost pomohl katastrofický styl jízdy šéfa. (nebezpečí a sebevrah na silnici) Ale na druhou stranu se tím dokonale prověřilo auto, co si nechalo všechno líbit.
Musím pochválit velice přesné řazení a motor. Je snad nesmrtelný. (1,9 SDi) 5adit jde malíčkem. Na druhou stranu řízení už není to pravé a brzdy taky ne. Celá přední náprava by chtěla vyměnit. Ale co by mohl člověk chtít po 250tis a s takovým řidičem.
No a opel. Měl jsem Astru 1,6 8v V celku slušné auto. Oproti fabce se mi libí (což fabka ne) a jev celku i spolehlivé. Schválně jsem si našel 8 ventil kvůli rozvodům, kdyby nedej bože řuply. Nemá se tam co potkat >:D jediný problém byla elektronika - altik(ložisko). Ale dalo se.
Pak ještě AGR ventil. Ten není zrovna moc levnej. Jinak se jen jezdilo a udržovalo. V dnešní době jezdí s Vectrou 2,2DTi 2001rv, s řetězem. Je to slušný živý rodinný auto. Jen ... má šíleně nízko podvozek :'-( Zatim jezdim bez poruchy (120 tis km)
Suma sum: Ja bych si nikdy fabku vzhledem k ceně a vzhledu nikdy nekoupil. Snad už možná seata ibizu. Celkem stejné (konstrukčně) auto.
Má ho švica zatim je v poho. Dnešní opel se mi taky tak nelíbí. Nebo Oktávku. Všechno je to "VW"
Kdybych hledal, asi bych šel do nějakého japončíka mazdu, nisana, suzuki, toyotu..
Osobně se mi zamlouvá nová Mazda 3 a 6. Ale nemám důvod měnit káru.
Spolehlivost japonců je vzorová jen ty ceny ND by nemusely být tak vysoké. Když vás pak někdo sejme je to ranec peněz.
Takže tak. Lik