Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
neregistrovaný: "New Owner" [213.210.164.XXX] 05.10.06 11:30
« Podsvícení displeje
Nazdárek, k tomu podsvícení displeje - automatické ztlumení při rozvícení světěl se dá vypnout, a to tak, že druhej čudl, který je u ukazatelů tachometru a slouží k zvyšování nebo snižování osvětlení přístrojovky (ten vlevo, ten vpravo je na nulování denního počitadla km) se otočí úpně doprava až to pípne. Pak je podsvícení stále stejné a displej dle mého názoru zcela bez problémů čitelný i ve slunci. Jen škoda, že do 5 nedali taky červené podsvícení jako je např. 6 - to se mi líbí víc... -
neregistrovaný: "New Owner" [213.210.164.XXX] 04.10.06 14:06
« Re: olej vs. DPF
Zdravim všechny majitele Mazdy 5. Toto vozítko jsem si rovněž nedávno pořídil, a to v silněmším Dieslu a výbavě Touring. První dojmy po ujetí asi 2 tis. km veskrze pozitivní, i když jak jsem si tak pročítal dosavadní diskuzi koukám, že nějaká ta moucha se může občas objevit. Ten diesl je opravdu neskutečně tichý (měl jsem předtím Mazdu 626 DiTD z roku 2000 a to byl v porovnání s tím současným hroznej "traktor"), takže zvýšený hluk uvnitř pozoruji jen při vyšších rychlostech tak nad 140 km/h což jasně dáno aerodynamikou. Jo btw akorát se mi hrozně malá a nepohodlná zdá loketní opěrka a ke spolujezdci taky mohli jednu šoupnout, to by je neubylo ne?
Jediný problém jsem zatím měl s tím, že mi na trojku při jízdě do kopce v určitých otáčkách docela nepříjemně drnčel středový panel. Měl jsem to teď v servisu a prý bylo povolené řadící lanko či co, pravděpodobně v důsledku instalace Medvěd bloku. No uvidíme, zda už to bude OK. Když už jsem u toho středového panelu podařilo se mi ani nevím jak na něm udělat pár škrábanců - nevíte někdo jak by se to dalo odstranit jestli to vůbec jde???
Jinak musím souhlasit s tím, že PP je dosti mimo, neb mě ukazuje průměrnou spotřebu 5,6 l a ve skutečnosti jsem to spočítal tak na 7l. V Mazdě mi ale v tomto ohledu nijak nepomohli. No zkusím to nějak vyresetovat a měřit znova :) -
"-- skrytý --" 29.09.06 17:17
« Re: olej vs. DPF
Zdravím Romaxe,
můj 2,0i měl opačný problém, ale již se mi spotřeba oleje ustálila.
V mém manuálu stojí, je-li olej nad rysku max. může dojít k poškození motoru. nic více. Jen vím, že studené starty vadí D motoru nejvíce, a ty nové filtry pevných částic jsou úplná novinka,takže asi i výrobci si trošku budou lámat hlavu s informacemi z každodenního provozu.Podívej co o tom píše VW:
[odkaz]
Opel:
[odkaz]
Jen nechápu jak se vrátí nafta do oleje z výfuku po přečtení těchto příspěvků.
To u škodovky u PD motorů je napsáno, že spotřeba oleje je až 1l na 1000km, tak kámoš dává co 1000km olej, jinak by brzy zadřel. -
neregistrovaný: "Romax1" [82.99.153.XXX] 29.09.06 14:46
« olej vs. DPF
Zdravím všechny,
vlastním vozidlo Mazda 5 2,0D Active. Po ujetí cca 14000 km jsem zjistil nadměrnou hladinu olejové náplně (na měrce 1cm nad ryskou "X" - tedy 5 cm nad ryskou "max."). V servisu mi řekli, že to způsobuje filtr pevných částic, který údajně vrací nespálenou naftu do oleje. Vše bylo vyřešeno upuštěním více než 2 l náplně(!) s tím, že se dostavím k výměně oleje již po ujetí 18000 km namísto předepsaných 20000km. Způsobují to prý krátkodobé jízdy při městském provozování, kdy se motor ani nestačí ohřát na provozní teplotu. Rád bych, kdyby mi někdo vysvětlil, jak systém funguje a jestli se motor neničí "zředěnou" olejovou náplní.
Je to Autorizovaný prodejce - opravce MAZDA. A cituji ze Servisního průvodce: Je zcela běžné, že při jízdě se vznětovým motorem dochází ke směšování motorového oleje s velmi malým množstvím motorové nafty. V důsledku toho může hladina motorového oleje stoupat a časem dosáhnout značky "X" na měrce oleje. Nechápu co myslí výrobce "velmi malým množstvím", když mezi ryskou "max" a "X" se jedná o 2 litry! A toto množství v servisu vypustili s tím, že mohu jezdit dál. -
neregistrovaný: "Romax" [82.99.153.XXX] 29.09.06 14:45
« olej vs. DPF
Zdravím všechny,
vlastním vozidlo Mazda 5 2,0D Active. Po ujetí cca 14000 km jsem zjistil nadměrnou hladinu olejové náplně (na měrce 1cm nad ryskou "X" - tedy 5 cm nad ryskou "max."). V servisu mi řekli, že to způsobuje filtr pevných částic, který údajně vrací nespálenou naftu do oleje. Vše bylo vyřešeno upuštěním více než 2 l náplně(!) s tím, že se dostavím k výměně oleje již po ujetí 18000 km namísto předepsaných 20000km. Způsobují to prý krátkodobé jízdy při městském provozování, kdy se motor ani nestačí ohřát na provozní teplotu. Rád bych, kdyby mi někdo vysvětlil, jak systém funguje a jestli se motor neničí "zředěnou" olejovou náplní.
Je to Autorizovaný prodejce - opravce MAZDA. A cituji ze Servisního průvodce: Je zcela běžné, že při jízdě se vznětovým motorem dochází ke směšování motorového oleje s velmi malým množstvím motorové nafty. V důsledku toho může hladina motorového oleje stoupat a časem dosáhnout značky "X" na měrce oleje. Nechápu co myslí výrobce "velmi malým množstvím", když mezi ryskou "max" a "X" se jedná o 2 litry! A toto množství v servisu vypustili s tím, že mohu jezdit dál. -
Pup 28.09.06 00:30
« Bez nadpisu
Koukám že máme všichni stejnou zkušenost, PP ukazuje tak o litr míň. S dojezdem je to podobný, po natankování plné to ukazuje přes 1000 km, s ubývající naftou v nádrži se to dostává na reálný čísla. Už se mi dvakrát podařilo dostat na nulu a pak ujet ještě cca 10 km, jaká je tam ve skutečnosti rezerva radši zkoušet nebudu.
Jsem právě v USA, půjčil jsem si něco, co se jmenuje Pontiac G6. Vzadu na kufru je napsáno GT, tak jsem mrknul pod kapotu a našel tam V6 3.5. To může napadnout jenom Amíky dát do auta velikosti Oktávky takovej motor. Jízdní vlastnosti jsou samozřejmě na nic, jako u skoro všech americkejch aut. K tomu automat čtyřkvalt, ještě že jde aspoň přehodit na manuální řazení, tak se úplně nenudím. Jsem zvědavej, kolik ten zázrak bude žrát. -
neregistrovaný: "ALEX" [88.101.47.XXX] 24.09.06 19:14
« Re: Re: Re:
Teď jsem se vrátil z delší cesty najel asi 920 km,po dálnici ,po okreskách i ve městě a můžu dát naprosto za pravdu těm,kteří tvrdí že PP ukazuje jinak než je skutečnost.Dal jsem si tu práci a vyšla mi průměrka 7 litrů nafty ( 143 koňový diesel ),ale PP ukázal 6,0 litrů.Ale na druhou stranu když si vezmu způsob jízdy tak si myslím ,že jde o skvělou spotřebu (auto bylo obsazeno 6 lidmi,někteří docela při těle).
Přeji pěkný večer.ALEX. -
Pup 22.09.06 14:10
« Re: Re:
Ozvi se, ale až po 15.10., do tý doby budu za louží užívat slastí benzínovýho motoru s automatem :-)
S tím rádiem, to je taky trochu na palici. Já mám CD, který ovšem neumí MP3. To umí až changer, kterej byl ovšem cca o 10 litrů dražší a ty jsem do toho nehodlal investovat. Typickej příklad pitomýho marketingu, na co potřebuju changer, když mám MP3 a na jedno CD jich nacpu deset??? Faktem je, že stejně pořád poslouchám rádio. -
Pup 21.09.06 21:58
« Bez nadpisu
Slon72: Moje prohlídka byla taky o něco dražší, lepili mi ještě nárazník do kterýho jsme šťouchli vozejkem a dělali nástřik motorovýho prostoru proti myším. Nějakej další filtr kromě olejovýho tam byl taky, teď nevím jestli vzduchovej nebo co to bylo. Fakturu už jsem odevzdal, tak to těžko přesně porovnáme, ale rozdíl nebude zásadní.
Až někdy pojedeš do Prahy, dej vědět a můžeme si to zkusit prohodit, abys zkusil diesel.
Majco: Benzín s řetězem ve Felicii tišší než diesel v M5 nebyl. Vím, že srovnávám nesrovnatelné, jenom napadám tvoje generalizování. Rozvody jsem na Premacy dělal 2x a 40 tisíc, ani SKK, to rozhodně nestálo. Mám pocit že asi 10, možná 15 tisíc CZK. Problém je v tom, že to výrazně laciněji nepořídíš u žádné značky, pokud holt chceš nějaký moderní diesel. Stejně tak tyhle motory těžko nakrmíš olejem za dvě stovky litr. Srovnával jsem servisní náklady na Mazdě DiTD s Octaviemi TDi a nebyl v tom vážně velký rozdíl, ačkoli servis Škoda je na každém rohu. Automobilismus je holt drahej koníček, to je fakt.
Že mám blbý auto asi neřeknu, ale věci který mě štvou nebudu zatloukat. Teď mě třeba napadá to, že displej na středový konzole při rozsvícení světel ztlumí podsvícení a tím pádem je ve dne blbě čitelnej, na slunci pak prakticky nečitelnej. Docela blbá vlastnost pro celodenní svícení. Ne že bych měl něco proti svícení, jezdím se světlama furt už asi 10 let, tohle prostě Mazda nedomyslela. Co ty na to, Slone72??? -
"-- skrytý --" 21.09.06 11:07
« Diesel
Pro PUPA:
nejsem zaujatý, jen jsem nikdy neměl diesel a v dieselu jsem se vezl všehovšudy 1* a to velmi krátkou trasu. Jen mne zajímá spotřeba nových D motorů ve srovnání s benzínem.
Ta moje serviska je o 1700,- vyšší než měla být (filtr interiéru o 20000km dříve + 1 l oleje navíc) tedy benzín po 20000km = 5800,-kč.
Jinak děkuji za tvé info o spotřebě na dovolené. -
« Rozvody
Pup: Ver mi, ze ten diesel s remenom je hlucnejsi ako ten benzin s retazou. Remen sa zacal davat kvoli hlucnosti a cene. Dnes ta retaz az tak nevadi. Auto je odhlucnene dost. Problem je, ze osobne poznam 3 ludi, ktorym sa ten remen roztrhol (dvom po vymene) a o dalsich som pocul. Ano, je to len male percento, ale nechcel by som tam byt. Motor isiel na srotovisko. Dvaja z nich sa sudia so znackovymi servismi (OPEL DE, FORD SK BB). Cena za vymenu takej srandy je tiez cool (napr. AUDI na 1,9TDI v znackovom servise stoji 40 tSK bez ZARUKY !!!). Staci, ked to budes musiet menit 1x. Modli sa, aby znackovy servis vacsinou plny sikulkov, ti neposral nieco ine.
Olej mam plnu syntetiku 5W40 za 200 Kc za liter. Olej, ktory ked nahodou potrebujem doliat, tak ho kupim v celej EU aj na cerpacke.
Nechcem povedat, ze diesel od Mazdy je na nic. Len ma stvu tieto veci, kedze som mal zaujem aj ja o nieco take. Chapem, ze nemozes povedat, ze mas blbe auto, pre toto a tamto. Isiel by si sam proti sebe. Musis byt spokojny s tym, co si kupil. Ja s tym tiez musim zit :? -
Pup 20.09.06 21:07
« Bez nadpisu
Slon72: Na dovolený to žralo tak 9.5 litru, v popsaný konfiguraci, která je dost extrémní. Celkovej průměr bude nižší, ale nepočítal jsem to. Přepočítal jsem si jenom několikrát spotřebu na nádrž, protože mě to zajímalo, když jsem viděl, jak rychle to padá. Spotřeba na PP kecá, jak už jsem tady psal nejen já.
Ve městě to bere tak 7-7.5 a je fakt, že to nejde moc snížit, ani když se snažím na to nešlapat a točit spíš míň. Otázkou taky je, v kterým městě jezdíš - Praha je po prázdninách jedno velký parkoviště, fakt hrůza. Doménou M5 v dieselu je ale spíš mimo město a dálnice - silnej motor a šestka bodujou.
Slon72 again: Nebuď furt zaujatej proti dieselu, pokud se to vrátí po 70 tis. km, tak je to docela dobrý, čekal bych to i horší. Jel jsi někdy s tímhle motorem? Pokud ne, někdy to zkus, možná pochopíš proč nás tak baví. K otázce, najedu ročně tak 40 tis. km a poslední auto šlo do světa na 180 tis. km.
Majco: Dexelia stojí asi 600 kaček litr, což je totéž jako Castrol Formula SLX, kterou leje slon72 do své M5 v benzínu. Jeho stála první prohlídka 7500, mně 8500, opět prakticky totéž. BTW, benzínový motor má řetěz??? Měl jsem pocit, že se z důvodu hlučnosti už moc nepoužívaj. Měl jsem ho naposledy ve Felicii a vyměňoval se taky, nevím už po kolika km. Výměna rozvodů po 120 tis. km je docela gut, to mě potká maximálně jednou. -
neregistrovaný: "majco-neprihlaseny" [194.121.90.XXX] 20.09.06 10:42
« Re: Re: Re: Spotřeba M5
A nezabudnime, ze diesel s DPF filtrom potrebuju zvlastny olej, jedinecny na trhu Dexelia 0W-30 za nebatovsku cenu, udrzbu tohto filtra ako aj vymenu rozvodov po 120tkm. Co pri benzine nehrozi (retaz). A to momentalne mam diesel :o. -
"-- skrytý --" 20.09.06 10:36
« Re: Re: Spotřeba M5
Tedy chlapi co máte D motor. Co vás vedlo k pořízení o 70000,- dražšího motoru, když po městě jezdí o 90,- kč/100km levněji než 2.0i? Vyrovnání ceny je podle mne tak cca po 70000km. Jak dlouho takové auto držíte a jaký má cca km nájezd?