Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
Pup 16.10.06 16:14
« Re: Re: Podsvícení displeje
Tak jsem zkusil otočit čudlík doprava, pípne to a displej se rozsvítí naplno. Potud dobrý. Jestli tomu ale dobře rozumím, vedlejším produktem tohoto nastavení je maximální hodnota podsvícení palubní desky, což zase nemusí být v noci úplně ideální.
Nějak mi taky v autě přebývá jeden pedál >:D >:D :D -
"-- skrytý --" 16.10.06 13:29
« Re: Re: DPF
Tedy musím říci zlatý benzin. Máte sice nižší spotřebu, ale jak tak koukám více starostí a sledování kontrolky DPF, jen nechápu, proč se do filtru má stříkat nafta spec. vstřiky, když se jedná o saze a jejich likvidace je katalýzou?
Prosím o vysvětlení.
Našel jsem hodně článků s touto tématikou, ale žádný o naftě nemluví, ale jsou to systémy umístěné ve výfukovém potrubí, aproto mi nejde do hlavy , jak se odtud dostane nafta do oleje ???? -
neregistrovaný: "Romax" [82.99.153.XXX] 13.10.06 19:12
« Re: DPF
Zdravím všechny pětkaře...
Pup: kdybych si přečetl Tvůj příspěvek z 19.5., asi bych nebyl tak vykulený. Také popojíždím - 4km do práce a zpět, a přes den nějaké pojížďky po městě. A občas se ozve kontrolka DPF. Pak pomůže krátký výlet za město, abych "vymetl komín".
Petr T.: končně mi někdo logicky vysvětlil, jak funguje DPF a kde se bere nafta v oleji. Díky.
slon 72: dnes byl olej vyměněn, ale jestli to budu muset dělat každých 15000 km, tak se to opravdu "vyplatí" (5.000,- vč. DPH).
new owner - podsvícení displeje: v servisu mi bylo řečeno, že podle Tvého postupu to funguje až od určité doby, tedy u nových vozů, které už jsou přizpůsobeny dennímu svícení. -
Pup 13.10.06 01:00
« Bez nadpisu
Romax: Na jakou centrálu jsi zaslal mejlíka??? Když jsem to na jaře kupoval, bylo mi řečeno, že někdy na podzim Autopalace jako importér končí a bude to obhospodařovat přímo Mazda.
Ad DPF: Jak vidím, tak DPF je ještě větší dárek, než jsem čekal. Nestačí, že jsem ho hned ze začátku zahltil a skončil v servisu, ale můžu ještě čekat problémy s olejem. Ekologie je hezká věc, ale vocaď pocaď.
Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak je to s diesely tady v USA. Co jsem slyšel, skoro nic se sem nevozí, protože nejsou schopni splnit americké emisní limity. Viděl jsem tady Volkswageny TDi (Passat, Jetta), ale ani jedno BMW nebo Mercedes v dieselu. Že by to VW uměl a BMW nebo Mercedes ne se mi nezdá. -
"-- skrytý --" 11.10.06 23:32
« Re: M5 olej vs. DPF
Romax: Nafta se dostává do oleje kvůli DPF. Je to nespálená nafta z dodatečných vstřiků, které jsou realizovány kvůli DFP. Tato nespálená nafty by měla shořet v DFP. Pokud z nějakého důvodu neshoří, ředí olej. Je tu určitá možnost, že jsou vadné vstřiky a dávkují příliš mnoho nafty v dodatečném vstřikování.
Nevím co dealeři Mazdy dělají na školeních, asi spí, idioti. -
neregistrovaný: "Romax" [82.99.153.XXX] 11.10.06 09:55
« M5 olej vs. DPF
Zdravím. Zatím jsem nedopadl, před týdnem jsem poslal mejlíka do centrály Mazdy a postěžoval si na místní servis - žádná reakce. Konzultoval jsem to s odborníky v servisech jiných značek a všichni se shodují na tom, že to s DPF nemá nic společného a nafta se do oleje dostává zřejmě někde u vstřiků. Každopádně prý měla být okamžitě provedena výměna oleje. -
Pup 10.10.06 20:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podsvícení displeje
New Owner: Ty pásy bychom měli zjistit, nemusí to být jenom spolujezdec, stačí když si něco položíš na pravou sedačku. Mamina takhle přijela vyjukaná, že je něco s autem, že to pípalo a blikalo a podle všeho se jí tam jenom překulila láhev s vodou.
Co se týče zimních gum, mám 205/55 R 16 - PIRELLI - WINTER SOTTOZERO, za necelých 3500 kousek a můžu vřele doporučit. Dovolím si tvrdit, že mi na nich přišlo auto jistější, než na dodaných letních gumách Toyo, které fakt asi nestojí za moc. -
"-- skrytý --" 10.10.06 20:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Podsvícení displeje
O tom gongu jsem přesvědčen, že byl vypnut na salonu. Zkuste to při servisu poptat se.
Ad zimní gumy: obul jsem Nokian W 205/55 R 16 loni přímo u Mazdy. Stály i s disky 22000,- i s obutím ( 2000 origo disk mazda plech disk a 3500 guma) Jezdím hodně v zimě na Šumavu a ani v nejhorším jsem nebyl nucen vyndat řetězy. Mohu jen doporučit.
Pro Romaxe: jak jsi dopadl s tím olejem? -
neregistrovaný: "New Owner" [213.210.164.XXX] 10.10.06 18:32
« Re: Re: Re: Re: Podsvícení displeje
Ty pásy by mě zajímaly taky, ale mám takový pocit, že to půjde vypnout jen v servisu, tj. že to nebude žádný jednoduchý "magic touch". Ale řve to fakt hrozně a opruz je že je to i u spolujezdce - tuhle se mi kdosi odepnul za jízdy (jen kvůli sundání svetru) a žačalo to šíleně pípat a jelikož to bylo poprvé tak jsem vůbec nevěděl o co jde a docela mě to vylekalo(že by to tedy jen přispívalo k bezpečnosti to bych netvrdil, co kdybych se lekl a šoupnul to do příkopu >:D ) . Tudíž všechny spolujezdce instruuji - hodláte-li se odpoutat hlaste předem :).
Slone72 díky za to víčko v motoru.
Btw právě uvažuji o koupi zimních pneumatik - kdo má déle na čem v zimě jezdíte? -
"-- skrytý --" 09.10.06 13:11
« Re: Re: Podsvícení displeje
Pro Romaxe:
moje M5 taktéž nepípne, ani když si nezapnu pásy(pak jen svítí panáček na tacháči).
Podle mne to jde nastavit v PP.
Když jsem měl půjčenou M5 1,8 Touring tak to pípalo, a nezapnutí pásu řvalo jak o život a docela mi to vadilo, hlavně při pojíždění z a do garáže, protože jinak jsem stále připoután. -
Pup 06.10.06 23:51
« Re: Re: Re: Podsvícení displeje
Slon72: Jojo, to neklapne, vracím se až 15.10.
Ten můj americkej zázrak mě docela překvapil, na víkend jsem jel za kámošema do Lousiany, nějakejch 550 mil jedna cesta, celý po dálnici. Při cca 80 mph (130 km/h) to jelo za nějakech 30 mpg průměr, což je necelejch 8 litrů na 100 km. To není špatný na ten objem, cesta mi zabrala něco přes 7 hodin, což je taky hodně slušný, když limit je 70 mph :-)
Silniční systém je tady dost zmáknutej a hlavně se jezdí v pohodě. Mám to tady do práce 5 minut autem, tak se fakt netěším na návrat, jak se zase budu hodinu a víc prodírat do práce. -
neregistrovaný: "New Owner" [213.210.164.XXX] 06.10.06 11:03
« Re: Re: Podsvícení displeje
Zdravím. Občas je dobré se do manuálu podívat :-) neb tam to skutečně kdesi v jednom řádku zmíněno bylo :)
Mám jestš jeden dotázek - alsp u mého auta (Diesel) mám ve spodním krytu motoru (od vozovky) takový podivný kruhový otvor, přičemž se mi zdá, že by měl být zakrytý nějakým víčkem (aby třeba do motoru nestříkalo bahno a tak a protože vůbec netuším jakou funkci by ten otvor mohl mít), které tam však od začátku už nebylo a při prohlídce jiného předváděcího vozu (ovšem u stejného prodejce) tam rovněž nebylo. Nemohl by někdo nadzvednout kapotu a podívat se jestli je to tak v pořádku nebo se jenom v případě tohoto prodejce krytky kamsi zakutálely? Díky
P.S. K ovládání rádia z volantu - vypnout/zapnout rádio přímo z volantu nejde nebo jo? -
"-- skrytý --" 06.10.06 09:08
« Re: Mazda5 1.8
Zdravím dalšího spokojeného majitele M5.
Uvedenou motorizaci jsem taky vyzkoušel 1 celý den a bylo opravdu znát, že je tak na hranici pro váhovou kategorii našeho vozu.
Pokud vás nejede 7 je možno udělat opěrku pro loket z prostřední horní opěrky(vyzkoušeno ke spokojenosti pasažerů vzadu).
K podsvícení - na max. mám nastaveno od začátku a při velmi slunečném dni ani to nestačí- člověk se musí pak více soustředit na přečtení info na displeji, jinak mi to vůbec nevadí, protože kromně extra teplých dní mám auto klimu na 21°C. -
neregistrovaný: "Kanibal" [195.70.139.XXX] 06.10.06 08:13
« Mazda5 1.8
Zdravím, mám 1.8 - k základní výbavě jen CD přehrávač bez changeru... hned mě napadá - obyč. CD neumí MP3, to s changerem ano, zvláštní. S jízdními vlastnostmi jsem velmi spokojen, na tu výšku se příliš nenaklání v zatáčkách, ostřejší průjezdy na hraně zvládá velmi dobře, jen ten motor je samozřejmě línější.
Spotřeba je v pohodě, cesta do Prahy v šesti lidech za 7,5L/100km. Na 6. a 7. sedadle seděly holky a nestěžovaly si, já mám 185 cm a je to tam tak akorát :-) Moc se mi líbí ovládání audia na volantu (v základu), člověk si rychle zvykne a těžko si představuju, jak bych mohl odřít stříbrné plasty, když tam vůbec nešahám, ale možná jsem jen divnej :-) Jedinou věcí, která je opravdu nepříjemná je již zmiňovaná absence opěrek na ruce na zadních dveřích - člověk pozná, jak je divné mít celou cestu ruce na klíně. Mám M5 tři měsíce a na začátku bylo úplně nejlepší sledovat pohledy lidí, kteří si říkali "co to je? to je pěkný!". Opravdu je zde (v Českých Budějovicích) docela těžké pětku potkat. To ale není nic na co by si člověk mohl stěžovat ;) Takže na závěr - jsem s autem spokojen, motor bych příště volil silnější (samozřejmě to znatelně pohne s cenou) a Mazda jako automobilka si mě získala ;)
Jinak jsem teď nacestoval docela dost kiláků po dálnici a musím pochválit ten diesel - i kdyz je s tim možná více starostí (viz DPF), tak z důvodu šestky a tempomatu (ten myslím u benzínu Mazda zatím nedává) bych rozhodně neměnil. Na šestku to točí při cca 160 km/h ani ne 3000 otáček a dost ochotně a pružně to zrychluje (proháněl jsem občas i "vytuněný" octavie :-) a passaty :-) Pravda na českých dálnicích se tempomat normálně moc nevyužije (páni řidiči v nákladních vozech na nějaký zákaz předjíždění stále zcela z vysoka kašlou), ale já jel ráno a pak přes víkend, a to se to dalo.
Jinak drnčení středového panelu mi v servise odstranili - tak uvidíme jak dlouho vydrží :-) a jinak vše v poho. Btw dieselaci kolik vam to tak prumerně papa?