Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
Pup 26.10.06 11:29
« Re: Topení-chlazení M5
Snahu udržet teplotu to určitě má, i bez klimatizace. Pokud bude venku míň, tak není vůbec žádný problém, pokud víc, bude to na tebe foukat velkou rychlostí větráku. Standardně to dělám tak, že zapnu AUTO, to zapne klimu, kterou hned vzápětí vypnu, pokud teda chci topit a nemlží se okna. AUTO režim nadále jede bez klimy, přehazuje směr i rychlost větráku dle nastavené teploty. -
"-- skrytý --" 26.10.06 08:49
« Topení-chlazení M5
Jakou máte zkušenost s topením v M5. Pokud si nastavím teplotu na displeji na třeba 23st. bude to mět snahu docílit těch 23, nebo musím zapnou ještě klimatizaci? Je mi jasný , že ta pod nějakou venkovní /asi3st./teplotu nesepne. Je schopno to těch 23 dosáhnout bez klima ? Jara -
"-- skrytý --" 26.10.06 08:27
« Žhavení
Jara:
Těch 20 sec. pro žhavení je pěkná BLBOST, to jsou opravdu idi...
Žhavení u nejmodernějších systémů nepodporuje start ale pouze emise. Takže 1-2 sec. bohatě stačí a potom probíhá cca 2-7 minut kvůli urychlení zahřívání motoru a kvůli vylepšení emisí ve stadiu studeného motoru. Říká se tomu POST HEATING.
Takže jako obvykle se technici od Mazdy vyznamenali. -
"-- skrytý --" 26.10.06 07:28
« Re: Re: Re: Re: Re: MAZDA 5 a denní svícení
Tak to máte tentýž modul, co mám já. Jenom těch 20sec. je prý pro diesel z důvodu žhavení. Parkovačky sice také až tak nepotřebuji, ale je to dáno vyhláškou. Na STK to těžko pochopí. A pokud bude potřeba nechat auto večer u silnice z důvodu poruchy, tak obojí světla to dlouho neutáhne. Myslím akumulátor. Jinak já mám modul bez vypínače, tak jej nelze vyřadit. To prý už nemontují. Jara -
neregistrovaný: "PILOT" [84.47.100.XXX] 26.10.06 00:21
« Re: Re: Re: Re: MAZDA 5 a denní svícení
Modul svietenia mám namontovaný od začiatku. Namontovali mi orginál Mazdacky, ktorý bol trochu drahší ako iné typy cca 1200,-Sk aj z montážou, ktorá trvala asi 10-15min (ine mi nedoporučovali, boli síce o niečo lacnejšie, ale spínali + a Mazda údajne spína - , tak by sa tie lacnejšie museli prispôsobiť a to som nechcel). Funguje mi to bez problémov, svetlá po zapnutí klúča do druhej polohy zapnú asi za cca.4-5s, Po vypnutí kĺúča a opätovnom naštartovaní svetla svietia ihned (nesmie však byť dlhý interval medzi vypnutík a naštartovaním). Parkovačky samostatne nejdu rozsvietiť , ale veľmi ma to netrápi, nakoľko neviem kedy by som to použil, ale ak by som chcel zapnúť iba parkovačky musím vypnúť modul vypínačom (prepnutie do tzv. letného režimu, ale nepoužívam tento režim, pretože vždy som svietil celoročne aj ked to u nás nie je povinné), potom sa svetlá ovládajú klasicky. Na SW úpravu som sa pôvodne pytal takisto, ale bolo mi povedané, že to robia iba pre vozy VW group. -
"-- skrytý --" 25.10.06 12:31
« Re: Re: Re: MAZDA 5 a denní svícení
Modul sdvícení mi namontovali za 1200Kč. Bohužel je to ale dodělej si sám. Jinak tunel zatím necvaká, ale je tam jak na vodě. Jinak další nedostatek je při přepnutí z rádia na MD přehrávač. Rádio hraje daleko vyšší hlasitostí. Taktéž deklarované zasilování /ve 3 stupních/ chodí bídně. U předešlého auta nebyl problém nastavit cokoli.Jara -
neregistrovaný: "New Owner" [213.210.164.XXX] 25.10.06 11:54
« Re: Re: MAZDA 5 a denní svícení
Tak to jsem fakt taky rád, že jsem si to slavné "denní svícení" rovněž neobjednal. To se divím, že ti prodejci si to vůbec dovolí nabízet když je to dle uvedeného docela nedomyslšené. Vzhledem k tomu, že jsem byl zvyklý svítit i před zavedením povinného svícení přitom se zapomínáním na rozsvícení moc problémů nemám.
Btw středový panel mi už zase začíná trochu drnčet, takže to vypadá na opakovanou návštěvu servisu - ach jo. -
"-- skrytý --" 25.10.06 09:15
« Re: MAZDA 5 a dení svícení
To Jara:
také mi nabídli ten systém za 1600,-, ale když jsem viděl tu komplikovanou instalaci, tak raději nezapomínám. Sami servisáci byli rádi, že nepožaduji zásah do fční elektroinstalace. Jak tak čtu tvé řádky už tuším proč. -
"-- skrytý --" 24.10.06 21:09
« MAZDA 5 a dení svícení
Při koupi jsem si nechal domontovat za příplatek aut. rozsvěcení světel. Hrůza, která mi byla namontována vypadá asi tak: po zapnutí klíčku do druhé polohy dojde k odměření 20se. a rozsvítí se parkovačky a tlumený. Mlhovky fungují správně. Protože doba 20s je dlouhá, protože při vysazení motoru po tmě a opětovné nastartování spustí opět 20s a ject křižovatkou po tmě je docela síla. Další neduh to má a to že nejdou samostatně rozsvítit parkovačky, vždy svítí s tlumenýma. Jiné zařízení prý nemaj povoleno montovat. V Praze na centrále se dušovali, že to prověří, ale už je to 3 týdny a odpověď žádná.Ale zatím nereagovali téměř na cokoli. Parkovačku jsem oddělil diodou na vývodu a čas zkrátil změnou kondenzátoru. Bohužel s tím vyvstal nový problém a to je, že nejde nahodit zadní mlhovka. Přední chodí dobře , ale zadní nikoli. Je mi záhadou, že auto které jsem měl 5let staré šlo upravit softwarově a tady domontovávají tuhle hrůzu. Nemáte někdo jiné řešení. Teď mi akorát hrozí ztrátou záruky, ale nic jiného nenabízeji. Jara. -
"-- skrytý --" 24.10.06 11:34
« Re: Re: Re: Re: DPF
Slon72: sehnal jsem manuál ke vstřikování Denso u Mazda 5 a 6(6 po faceliftu používá stejné motory jako 5). Pokud máš zájem, pošlu Ti to na email, pokud mi ho dáš.
O DFP je toho tam hodně v sekci "chybové kódy diagnostiky". Vstřikování je od Densa včetně řídící jednotky ale filtr DFP je od jiného dodavatele... -
"-- skrytý --" 24.10.06 11:23
« Re: Re: Re: Re: DPF
Slone, nevěř tomu, co Ti napovídají. DFP za 70 tisíc? Někdo se zbláznil? Dnes se pohybuje cena DFP u PSA kolem 7 tisíc, u Mazdy to může být víc ale určitě ne 70 tísíc, ledažeby nějakeý dealer chtěl tvrdě rejžovat... Za tu cenu by to ale nikdo nekoupil, takže by se to shánělo tak dlouho, až by se to sehnalo za rozumné peníze. -
"-- skrytý --" 24.10.06 10:57
« Re: Re: Re: DPF
Zdravím všechny M5:
Byl jsem dnes pro zimní obutí a ptal se na ten svůj zvuk. Jelikož je tam od nova a ne zcela prvidelně a je to jen zvuk byl jsem zvědav na odpověď. Ta mne překvapila, ale i potěšila: Je to provozní zvuk a je opravdu od stabilizátoru PN a toto je u všech modelů M3 a M5 a nemá to vliv na provoz. UF...
Ad PDF: V servise, už mají také jednu M5 2.0 CD s DPF naj.cca 11000 km a ptal jsem se na tu naftu, takže Romax má úplnou pravdu, jde tam nafta a ta co se nespálí tak jde světe div se zpět do oleje. Servis sám kroutí hlavou, ale co jiného tak může. Dělá to jen vozům co jezdí hlavní porci po městě. A pánové, další věc co mne šokla je, že DPF není věčný, ale po určitém cyklu regenerací musí být nový bratru za 70000,- Kč.
ZLATÝ BENZÍN. -
neregistrovaný: "Romax" [82.99.153.XXX] 20.10.06 11:15
« Re: Re: DPF
Pup: Také nejsem odborník, to co jsem psal jsou pouhé domněnky postavené na kusých informacích. Nicméně palivové trubky do filtru vedou a patrně budu blízko pravdy. To co píšeš je docela logické a asi se shodneme na tom, že DPF je zatím hodně experimentální záležitost. -
"-- skrytý --" 20.10.06 09:03
« Re:
Ahoj Pupe,
nejsou to rány, jen zvuky. S těmi trubkami jsem dal asi špatný příklad(zvukově), zkoumal jsem to ještě a zlepším přirovnání na zvuk pružiny a a jakéhosi kovového pohyblivého mechanismu????? bez odezvy do řízení.
V úterý jdu pro zimáky tak se poptám. -
Pup 19.10.06 21:41
« Bez nadpisu
Romax: Nejsem odborník, ale to nezní moc logicky. Stačilo by tam tu naftu nepustit, pokud není teplota dostatečná. Stejně nechápu, proč pouštět naftu do oleje a ne zpátky, nebo třeba do odpadové nádržky. Olejová náplň stojí dost peněz aby se takto snadno znehodnotila. Taky nechápu, proč DPF vyžaduje speciální olej, asi to má nějakou souvislost. Mám z toho pocit, že je to celé hodně nedotažená záležitost.
Slon72: Rány od nápravy nepozoruju, ale stabilizátor by to být mohl. Na starém autě (Premacy) se měnilo, myslím vícekrát, uložení stabilizátoru. Projevovalo se to právě ranami od přední nápravy. -
neregistrovaný: "Romax" [82.99.153.XXX] 19.10.06 09:17
« Re: Re: Re: DPF
Slon 72: tak mi to nedalo, zajel jsem na rampu. Do filtru kromě dvou kabelů pro jakási čidla jdou také dvě trubky - patrně přívod a odvod nafty. Asi je to tak, že když je filtr zanesen to tam začne dávkovat naftu a rozsvítí se kontrolka DPF. Není-li tam teplota 650 stupňů, nafta neshoří a odchází druhou trubkou do oleje. Mám to nafocené pokud bude zájem. -
"-- skrytý --" 18.10.06 12:05
« dotaz
Ahoj všichni, mám dotaz ohledně zvuku odněkud od přední nápravy.
Tento zvuk je tam odnova a objeví se vždy, když jedno z předních kol je neustále v kontaktu s vozovkou a to druhé najede na výmol či do prohlubně (oboustranně).
Zvuk není doprovázen žádným bouchnutím do řízení a přirovnám ho(sluchově) ke skládání lešenářských trubek na hromadu.
Pokud je to u vás také tak to zřejmě dělá stabilizátor přední nápravy, protože probíhá na obě strany a zřejmě to má takový zvukový projev.
Jen mne zajímá jestli je to u vás také tak.