Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 27.10.06 15:45
« Palubní počítač M5
Tak jsem nedavno tady někde zahlédl odkaz na stránky, kde bylo popsáno, jak se dostat do počítače z důvodu lepšího "ocejchování" spotřeby PHM. Pokud se zmačkne pravý knoflík na tachometru a zapne se klíček do druhé polohy, ta za chvíli se objeví na displeji /na kilometrovníku/ test a po každém stisknutí tohoto tlačítka to přejde do další funkce. Testuje to postupně všechny budíky a kontrolky na tachometru, je tam i nějaká zvuková signalizace /možná diskutované nezapnuté pásy/. Budík po jednom vzlezou na max. popř, min a vrátí se do původní polohy. Po vypnutí klíčku a opětovném nastartování to je v původním režimu. Nemá někdo probádáno, co se tam nechá nastavit, popř. co jednotlivá čísle testu znamenají?. Jara -
"-- skrytý --" 27.10.06 15:40
« Re: Zimní obutí
To máte svatou pravdu. Já si objednal plecháče 15 o nejdou tam dostat přez třmeny. Postupem času začali dělat větší brzdové třmeny a tak tam musí být 16. Tak že 205/55/16. V Barumce jsem si objednal další plecháče , tak by měly být v pondělí. Mohu dát zprávu, jestli to konečně pasuje. Jara -
-
neregistrovaný: "New Owner" [213.210.164.XXX] 27.10.06 15:05
« Zimní obutí
Pokud můžu na chvíli přerušit téma klimatizace a topení a ještě jednou se vrátit k zimním pneumatikám. Máte někdo na 5 v provedení diesel plechová kola 15? V techničáku mám sice uvedeno, že to může být (tj. 195/65 15) ale někde jsem se doslechl, že s tím měli v servise potíže (příliš velké brzdy vpředu či co) Tak než zakoupím tak bych si to chtěl jenom ověřit, protože u prodejce mě odpálkovali pouze na techničák...Jinak letní gumy mám 205/55 R16.
Díky za ödpověď. -
"-- skrytý --" 27.10.06 08:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topení-c
Slona musím pochválit a "Jara" naopak upozornit, že nezapnutí kompresoru klimy po celé zimní období je pro celý systém smrtící. Jinak použití klimy i za zmíněných podmínek (tj. venku chladno a potřeba vytopit interiér) svůj smysl má, a to přinejmenším kvůli prevenci/likvidaci orosení skel zevnitř. Přitom negativní vliv na schopnost topit je minimální: v této situaci klima funguje hlavně jako vysoušeč přiváděného vzduchu. -
"-- skrytý --" 27.10.06 08:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topení-chlaz
Zkus to, ale dle toho, co o klimě i od výrobce vím jí to moc neprospěje a jinak sepne klidně i v mrazu.
Dej pak vědět na jaře jaké to je, když cca 5 měsíců nesepne a na výparníku zůstane bordel, který neodteče s kondenzátem. -
"-- skrytý --" 27.10.06 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topení-chlazení
Myslím , že s tím stálým provozem klima to nebude asi to nejlepší, ať už ji vypnu nějaký čas před dojezdem. Dnes ráno jsem to zkoušel. Venku bylo 8st. uvnitř jsem si nastavil 22st. Po zapnutí auto se kompresor zapnul, což bych považoval za zbytečný, protože topení je ještě studený a ještě to začne chladit.Pokud by vůbec kompresor nesepnul a klima zapla až třeba při dosažení těch 22st, tak bych to pochopil, ale takhle to nemá logiku.Ještě to vyzkouším, ale vidím že klimu nechám na leto. Jara -
Pup 26.10.06 21:25
« Bez nadpisu
Nejsem si úplně jistej, že kompresor klimatizace nejede, pokud je zapnuté AUTO a venkovní teplota nižší než nastavená. Tuto konfiguraci používám v případě, kdy se mlží okna - déšť, víc lidí v autě atd. Pokud by klima nešla, tak by to nepomohlo, ale ono to funguje i při venkovní teplotě výrazně nižší než v autě. Klimatizace jak známo vzduch nejen chladí, ale i suší. -
"-- skrytý --" 26.10.06 21:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topení-chlazení M5
Přesně tak. Pokud šáhneš jen na teplotu automat řídí rychlost a směr vzduch sám. Jakmile se pustíš do úpravy těchto fcí, automat je už neovládá, což u auto klimy se senzory teploty a osvitu postrádá logiku.
Proto radím pořád auto a máš vystaráno jako já 24500 km. -
"-- skrytý --" 26.10.06 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topení-chlazení M5
Jo už chápu. Pokud je venku chladno a stačí zvenčí teplota pro dochlazení, popřípadě je venku např. 15st. a já chci uvnitř 24st, tak klima ač je zapnutá stejně nejde a pouze to dotápí přez topení. No a klima ač je aktivovaná v režimu AUTO, tak zapne pouze v případě když teplotou venkovního vzduchu to nelze uvnitř dostat na požadovanou teplotu. Jara -
"-- skrytý --" 26.10.06 20:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topení-chlazení M5
Pokud jen vypneš zelenou kontrolku A/C zhasne na disp. AUTO, ale manuálně nemusíš nic nastavit kromně požadované teploty v interiéru, to ti automat pohlídá sám, pokud už na uchlazení nestačí a potřebuje např. klimu, musíš ji aktivovat stiskem knoflíku auto. Pro mne je pohodlnější nechat pořád auto, tj,. klima zapnuta jen když je potřeba ( ne stále) a jen volit teplotu v interiéru. -
"-- skrytý --" 26.10.06 20:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Topení-chlazení M5
Asi jsem to špatně pochopil. Zkrátka nesvítí zelená A/C, nesvítí zelená na knoflíku AUTO a na displeji to ukazuje pouze jestli jde vzduch zvenčí a kam je směrován, zda na nohy nebo přední sklo atd. a ventilátor dám na požadované otáčky a nastavím teplotu.Zkrátka klima je zcela vypnutá a tím pádem to nemá vyšší spotřebu . Pochopil jsem to dobře, nebo si stojím na vedení?. Jara -
"-- skrytý --" 26.10.06 18:48
« Re: Re: Re: Topení-chlazení M5
Nějak se mi nepodařilo namačkat, aby zůstal automat a klima zůstala vypnutá. Buď je auto, nebo A/C. Ještě je nějaká možnost ECO. Návod to nějak moc neřeší. Jde mi o to , abych zbytečně nezvyšoval spotřebu. U minulého auta to dělalo 1l/100km a pod +5st. se klima vůbec nezapla.Jara -
"-- skrytý --" 26.10.06 15:52
« Re: Re: Topení-chlazení M5
Zdravím pánové, jestli mohu lze nechat zapnuté i A/C, protože pokud není potřeba běží v modu stand-by z nějž auto přejde do Econ nebo full mode. Hlídání teploty je pak rychlejší a v autě je dle mne příjemněji. Klimu má majitel pustit stejně min. 1* týdně aspoň na 10 min. pro promazání soustavy klimatizace a to i v zimě. Jinak s klimou to nejen chladí, ale i topí a při obojím si to bere přebytečnou vodu a ta zkondenzuje. Není potom nutno hlídat display co je a není zapnuté.
...díky za připomenutí, vytisknul jsem si to a hned zítra to prubnu.