Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 11.12.06 23:17
« Re:
S kvalitou aut za posledních pár let zkušenost hrozná. Začínal jsem u levnějších a to FORD ESCORT Combi 1.8D. Hrůza a děs. Po 40t. km komplet přední náprava a v zimě problém s motorem. Koupil jsem OPLA Astru - kombi 1.6i.Do 100t km v celku nebyl problém. Něco stále celou dobu cvakalo v motoru, vyměnili zdvihátka-nepomohlo, vyměnili vahadla výsledek beze změn, akorát z toho takl olej , kde to šlo. Tak mě s tím poslali do servisu v Praza- Auto Srba, tam to přetěsnili a konstatovali, že mi klidně ukážou Astru jinou a chrastí v motoru takya co prý bych chtěl, vždyť je to auto za 450t. Kč.Tak jsem to dal pryč a koupil OPLA ZAFIRU 1.8i. Tvrdý podvozek, palubní počítač ukazoval venkovní teplotu -2st. a přitom pršelo, tak mi to vysvětlili, že to ukazuje v předstihu, kdyby náhodou, další sek na počítači 87km dojezdových km a v mírném stoupání to odmítlo ject. Tak mě dotáhli k čerpačce, protože údajně došel benzín.Po dotankování to jelo a po změření po okamžité návštěve servizu zjistili, že tam bylo ještě 8l benzinu, ale chyba bylo to , že jsem jel do kopce.Údajně si už čerpadlo nevzalo palivo, protože to má plochou nádrž. Tak do Chorvatska bych se stím nevydal, nebo mít stále přez půl nádrže. Přední příčka za motorem tak chatrná, že při dešti jsem v plynovém pedálu cítil jak jdou stěrače-celý se to nějak kroutilo.Pak mi spadlo čalounění stropu, ve 40T. km v háji jeno přední ložisko, v 60t. km druhé a do 80t zbytek nápravy. No a vrchol byl a to možná souvisí s tím výkonem, je že sice to mělo 143k, jelo to na 5 od 60 do 180km/h a bylo jedno kolik lidí v tom sedí, spotřeba 8,5l a ve 100t. km spotřeba oleje 0,5l na 1000km. No atak opět servis v Praze a tam konstatovali, že to je normální a že je to třeba to převložkovat- zkrátka udělat motor. Tak jsem to prodal a koupil M5. No a mé zkušenosti jsem popisoval už dřív. Tak asi nakonec bude nejlepší kolo, na tom nemaj moc co zkazit a alespoň to nestojí tolik peněz. U Forda jsem začal a bohužel nechtěně asi u Forda zkončím, když tu Mazdu vzali pod sebe. Jara >:-[] -
neregistrovaný: "ajzi" [85.132.158.XXX] 11.12.06 20:01
« Bez nadpisu
Zůstalo to zhruba stejně 8,8 až 9.6 ať to drtim nebo ne přes 10 nejde. Jinak pozor, píšeš že ti to jede jak šlak, to co píšeš ot-km to je dáno převodem. To znamená že se to nezmění ani po čipu. Jediné co se změní je to jak rychle se na to dostaneš. Zhruba jsme jen tak z hecu měřili 0-100 před a po. Rozdíl byl markantní pomalu 3 vteřiny. Před kolem 9.9 +- jak se to máčklo, po 7.1-7.3 0-100. Sám jsem mrkal. Jinak i nový Suzuki swift jede na 3 140 a je to patnácka, takže podle toho to nejde soudit jestli to jede nebo ne. Zatím jsem zjišťoval pár kousků co to dělá v čechách tak uvidím co nabídnou, ale všichni tvrdí že to dělají přes zásuvku kdežto ti řízkové v dojču měli říd. jednoku venku přímo na počítači. -
neregistrovaný: "ajzi" [85.132.158.XXX] 11.12.06 19:29
« Bez nadpisu
Ne mam 2l a do čipnutí mrtvola. jestli ti to stačí budiš ,ale já to čipnul hned druhý den co jsem to koupil. Mam to přes znameho, bylo to v dílně v německu a naměřeno 132,5 kW. Spotřeba zůstala. Akorát to muselo být jednou aktualizováno, bylo to poměrně necitlivé při malých otáčkách a při jízdě po městě. Pak už pohoda. Je tam poměrně velká rezerva v ůpravách mají to kvůli pojistkám podle výkonu a ne podle obsahu a proto je to tak škrceno. Bohužel známý už tam není a tak jestli mi ten čip přemažou a nikoho tady neseženu jde M5 z domu. -
neregistrovaný: "Ajzi" [85.132.158.XXX] 11.12.06 18:40
« Bez nadpisu
Uvidím jak dopadne kontrola u mé M5ky ale silně uvažuji že půjde z baráku. Auto používám jako pracovní a nemám sebemenší náladu lítat po servisech. Navíc mi v papíru na svolávačku napsali že budou přehrávat řídící jednotku a tím pádem přijdu i o čip po kterém to alespoň trochu jelo. Jinak to byla mrtvola. Dnes už asi nejde koupit slušné auto, 5 týdnů co jsem koupil nové citroen jumper a už sem objednaný počtvrté do servisu. Za jízdy pohasínají světla, vyměnili všechno co mohli, ale bez vyřešení problému. Nakonec jsem tak dlouho jezdil v noci až jsme si nakonec sami museli zjistit co tomu je. *, bez důvodu se spíná ventilátor chladiče a tím odebere proud a v ten moment pohasnou světla. Přesto že jsem to volal hned druhý den do citrona stejně tam to auto chtějí opět na 3 dny. Asi si někdo potřebuje něco odvézt jinak nevím na co ho tam potřebují když jde zřejmě jen o špatné čidlo. Prostě příště něco co už delší dobu jezdí a ne novinky jsem vyléčen. Všem přeji ať Vám to drží a lepší zkušenosti nejen s M5. Zdar Ajzi -
"-- skrytý --" 11.12.06 12:41
« Re: Svolávačka
Ahoj Pupe,
máš pravdu loni v US hořela nějaká ta M5 a tak se asi bojí o trh v Evropě, protože o M5 je obrovský zájem.
Ad zámky loni mi taky zamrzl a dveře nešli zamknout, ale amíci z toho udělali aféru, k odmrznutí stačilo ohřát kabinu na 29°C.
Ad svolávačky:
Brácha dělá u jedné velké České firmy a má 1/2 roku služ. oktávkuII 1,9 TDI a od nova mu cuká - firma reklamovala a výsledek: nic to není jen subj. pocit majitele a světě div se před týdnem jim do firmy coby velkému odběrateli přišel nový soft, který odstraní ono cukání. Myslíš že svolávaj všechny OII 1,9 TDI? NE udělaj to jen tomu, kdo se ozve, že mu to vadí. Int. nařízení Škoda Auto.
Klobouk dolů před Mazdou, že nečeká až ti chytne M5 pod *, nebo ti za jízdy vypadne dítě. -
Pup 11.12.06 09:17
« Svolávačka
Pozvánku na svolávačku mám taky, ale do konce roku to neřeším, nemám čas. 5 let jsem měl Premacy a ani nevěděl, že Mazda něco takového pořádá, teď mám 8 měsíců Mazdu 5 a už druhá svolávačka. V mém případě píšou jen o výměně západek zadních dveří - dieselů se asi výfuk netýká. Předpokládám, že jim asi nějaký auta shořely, když dělaj takovou výměnu v rámci záruky >:D >:D :D -
"-- skrytý --" 10.12.06 19:05
« Re: Re: Re: mazdu 5 nedoporučuji
Zdravím všechny M5.
Mám M5 přes rok a nyní jsem byl na zmiňované svolávačce.
Jde o výměnu zámků zadních dveří, tepelných štítů a posledního dílu výfuku.Vše hrazeno výrobcem - před rokem dělali tuto akci v Americe.
Jezdím dost svižně a problém s kotouči jsem nezaznamenal.
Tlumiče jsou také zatím po 26500 km O.K.
Zřejmě záleží na kusu ( to jsem zažil u Renaulta, kde se mi pokazilo co mohlo během 1 roku provozu ve funglovce).
Spotřeba po roce provozu je v kombinu cca 9,5-10 l / 100km - mám hlavně městský provoz. -
"-- skrytý --" 10.12.06 18:21
« Re: Re: mazdu 5 nedoporučuji
Sice jde o poměrně nové auto, ale můj problém s velkou vůlí na pravé poloose by už mohli znát, protože naproto stejně to měla už M626. Je to vyobrazeno v knize "Jak na to na M626 r.v. 91". Spíš je problém mnohdy v tom, že kvalita servisů silně kulhá za vývojem a když se k tomu přidá neochota cokoli měnit na záruku, tak vlastně záruka není na nic. Taky jsem si říkal, že to nebude problém na záruku vyreklamovat, ale opak je pravdou. Myslel jsem , že bude muset upadnout celá poloosa, ale to to zase svedou na špatné zacházení. Holt papír snese vše a hlavně u záruk. Mohou to posoudi tak, že není problém a nebo tak , že si všechno platíme sami.To je holt ta "nová doba". -
neregistrovaný: "ajzi" [85.132.158.XXX] 10.12.06 11:12
« mazdu 5 nedoporučuji
Bohužel s M5 mám již přes rok a půl jen a jen trable. Bral jsem jeden z prvních kousků a samá katastrofa. Ve 3000 totálka zadní levý tlumič, vyměněno na záruku, v 10 000 přední kotouče a opět na záruku, zhruba kolem 25 000 opět kotouče avšak na záruku už jsem se nechyt. Odůvodnění - prý agresívní styl jízdy, to je co . Prostě mám smůlu. 30 000 a světla si dělají co chtějí jednou si zavrčí nahoru jednou zas dolů. Občas nejde natočit. Jsem zvědavý momentálně přišla výzva a je svolávací akce do servisů tak na tom asi něco bude. Prostě a jasně Mazdu 5 nedoporučuji. -
"-- skrytý --" 06.12.06 20:16
« Re: Podivné tlučení na nápravě
Tak jsem dneska vykonal návštěvu servisu MAZDY a ukázal jim, jak mi tam pěpně lítá poloosa radiálně na pravém kole. Zamysleli se, změřili a naměřili vůli 3mm a jeden tvrdil, že je to normální a druhý , že to nesmí být. Technici v Praze prý rozhodnou, tak jsem zvědav. Holt záruka 3 roky vypadá pěkně, ale asi musí upadnout kolo a to zase mohou svést na majitele a špatné zacházení.
Jinak jsem se dozvěděl, že údajný přechod pod nového dovozce je přechod pod firmu FORD. Tak z toho mám strach. Forda už jsem taky měl a raději nevzpomínat. Jara. -
"-- skrytý --" 30.11.06 18:40
« Podivné tlučení na nápravě
Před časem jsem se tu dotazoval, jestli se někdo nesetkal u M5-1.8i s mlácením na nápravě. Závadu jsem dneska asi objevil. Dělalo to po projetí pravé zatáčky. Za 5000km mi to udělalo 3x a pak to po cca 30 km odešlo do ztracena. Poslední dobou při řazení z 1 na 2 a na 3 atd bylo vždycky slyšet, jako když tam někde něco klepe o motor. Nedalo mi to , zalehl jsem pod auto a zjistil že poloosa do pravého kola má v domku mezi převodovkou a kolem zřejmě pryč ložisko. Má to totiž vůli cca 1,5mm radiálně / do strany/. Už se to reď projevovalo i v 90km/h. tak, jako by byla špatně vyvážená pneu. Tak pomažu do servisu. Jara -
Pup 25.11.06 01:51
« Re:
Tak jsem se byl mrknout v garáži na ty Toya, najel jsem na nich odhadem asi 23 tisíc km. Měřeno v podélné drážce je hloubka vzorku cca 4 mm na předních a 7 mm na zadních. Zadní jsou sjeté vcelku pravidelně, na předních je vážně vidět větší sjetí okraje na vnitřní straně. Je tam "zlom" cca 15 mm od hrany běhounu na vnitřní straně pneu, od něj je guma sjetá šikmo a tudíž více. Je to prakticky stejné na levé i pravé straně. -
« Bez nadpisu
Jak říkám, zadky jsou celkem OK z hlediska rovnoměrnosti, jenom vypadají jako po 50.000 km :x . Ale k věci: kontrola geometrie předku - sbíhavost 0mm! Povolený interval 0-4mm. Seřízeno na 2mm a světe div se , :-) auto líp drží stopu, průjezd zatáčky je plynulejší, jistější, že by jádro pudla? Víte kolik máte nastaveno vy? Má někdo i víc, 3 nebo dokoce 4mm? Jak se to potom chová a co gumy? -
« Bez nadpisu
slon72: je to jenom na předku, zadky jsou sjetý celkem rovnoměrně.
Stejně ale míra opotřebení neodpovídá ani na tom zadku. Zadní gumy na předokolce po 15tis. km musí při rozumném ježdění vypadat jak nové a k tomu maj teda daleko :'-( . V každém případě to jdu reklamovat, neudělal jsem za celou dobu s autem žádný kanál nebo extrémní díru, takže buď špatně nastavená geometrie od začátku nebo aušusový gumy nebo obojí >:-[] . -
"-- skrytý --" 23.11.06 14:11
« Re: Re:
Ahojte chlapi,
na 1. garanci mi dělali i geometrii, asi ví proč. ale na mých 17"205/50 Dunlop Sport 2050 jsem si ani letos při výměně za zimní nevšiml většího rozdílu a to narozdíl od M5 Ridera auto méně šetřím a jízdu si fakt užívám.
M5 rider: to máš tak na všech4?
Amíci maj také problémy se 16" TOYO tak nejste sami.
Jinak mám najeto cca 6000km a zatím spokojenost, i když mi už zase začíná rezonovat při trojce a jízdě do kopce středový panel, takže pokud mě rovněž pozvou do servisu tak bych to chtěl vzít při jednom.
Pokud jde o spotřebu tak se pohybuju kolem 7 l nafty /100 km (mám diesel 105 KW) a zda se mi ze styl jizdy na to nema moc velký vliv. Jaké zkušenosti máte vy?