Mazda5

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.12.06  10:31

    « Bez nadpisu

    Pup: Předtím jsem měl Oktávku 1.9TDi a tam jsi mohl řadit "i malíčkem", šlo to velmi lehce. Ohledně spotřeby: Zkoušel jsem hodně tempomat na dálnici je fakt super, ale pak jsem měl najednou prázdnou nádrž po 550km, což mě šokovalo. Dojezd mi ukazoval 10km a já jsem tam nenacpal vic jak 50l. U Oktávky byl v hrdle nádrže přepínač na ovzdušnění a ten M5 nemá. I to hrdlo je nějaké užší. Tak jsem si říkal, že to nezávislé topení si mohlo něco vzít. Ono se při startu auta teďka častou spouští.
    To chtějí 16.620 za pouhou regulaci času, nebo tam davají ještě něco navíc ?
  • 00 Reagovat !

    foto Pup

    Pup 25.12.06  01:55

    « Bez nadpisu

    ALEX: To co máš na dieselu není za 14.000 Sk, ale v ceně auta a topí to rozhodně i dovnitř. Zkus to v mrazu (jestli někdy nějakej bude, hehe) nastartovat a zapnout ventilaci na rozmrazování čelního skla - topí to hned.
    Co se týče rozšíření na nezávislé topení, dostal jsem nabídku od prodejce 16.620,- Kč za hodiny a 24.330,- za dálkové ovládání. Počítám, že to bude s DPH.
    MPH: Řazení se rozchodí, zatím máš hodně málo najeto. Taky je otázka, na co jsi byl zvyklý, mně docela vyhovuje ten odpor který musím překonat - poznám, že tam kvalt zapadl. Dvojka je jediná, která mi jde hůř za nízkých teplot při řazení dolů, po zahřátí no problemo. Co se týče spotřeby, naopak mi přijde, že styl jízdy se na spotřebě až tak moc nepodepisuje. Kontrolka světel je otázka zvyku, věřím tomu, že za měsíc ti nebude chybět. Já se naučil na minulém autě (Premacy) kontrolovat to hmatem dle výstupků, případně vyzkoušením, zda je to otočeno na doraz. Na pětce je bohužel ještě zbytečná poloha AUTO, takže holt na doraz a o jednu polohu zpět. Nebo se místo na kontrolku můžeš podívat na páčku, je to celkem fuk. Moje zkušenost je taková, že za ostrého slunce jedou bez světel nejčastěji auta, která tu kýženou kontrolku mají. Osobně ji nepotřebuju a nechci.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 25.12.06  00:24

    « Re: Mazda5

    Nema vlastnu nadrzku, palivo berie priamo z nadrze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.12.06  13:31

    « Mazda5

    Dobrý den,
    od poloviny prosince mám firemní M5 /Touring, Diesel/.
    Zatím najeto 2600km.
    Mé zkušenosti:
    Motor, jizdní vlastnosti a prostor v autě je výborný.
    Zklamán jsem s řazením /jde dost z tuha, hlavně 2ka/ .
    Po projetí na D1 se od středového panelu ozývají nějaké zvuky /jako by pod rádiem něco rachotí, to teda začalo docela brzo/
    Chybí mi světelná kontrolka rozsvícených potkávaček na palubovce.
    Průměrná spotřeba na PP 5,4l, ale realita kolem 7l.
    Každé přidání plynu se hned ukáže na celkové spotřebě.
    Zajímalo by mě, zda má to nezávislé topení vlastní nádržku a kolik si tak veme nafty ?
    Jinak jsem s autákem spokojený.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.06  12:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: rada

    Reagoval som na príspevok od Luboša: citujem:
    Ak mas diesel, tak ti v motorovom priestore huci prihrievac Webasto. Spusta sa okolo 6°C a menej a snazi sa ohriat chladiacu kvapalinu na idealnu teplotu. Potom sa vypne. Preto auto pomerne rychlo kuri.
    Btw, existuje moznost rozsirit tento system original sadou od Webasto na plnohodnotne nezavisle kurenie asi za 1/3 ceny ako stoji komplet. Takto to mam urobene na Mazde 6.
    Nie je to zlý nápad , za 1/3 ceny si urobiť plnohodnotne nezávislé kúrenie.
    Len ma zaujíma, či s tým má niekto u dieslovej 5 už skúsenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "ALEX" [88.101.47.XXX] 24.12.06  11:07

    « Re: Re: Re: Re: rada

    Podle mě to za těch 14000 Sk bude to co mám na dieslu a to není nezávislé topení ,ale zařízení ,které funguje tak ,že při teplotě 7 stupňů a níž zapne pomocné dieslové topení ,aby se motor rychleji zahřál ,čili nezávislé topení pro motor a né pro interiér.Cena nezávislého topení pro interiér vozu bude podstatně !!!!!! dražší podle mě asi 30-40 tisíc ,ale na to by určitě mohl odpovědět někdo ,kdo si to pořizoval.Zdar.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.06  09:44

    « Re: Re: Re: rada

    Dik za rady. Xenóny teda odkladám na neskôr..
    V staršom príspevvku som čital o inštalácii nez . kúrenia webasto - u dieselu cena aj s montážou za 14000 Sk . Má s tým niekto skúsenosti ? Je to dobrá vec ? Každé pracovné ráno o 6,00 sadám do auta , myšlienka sadnúť si do tepla nie je na zahodenie...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "ALEX" [88.101.47.XXX] 23.12.06  18:36

    « Re: Re: rada

    V Ostravě chtěli za xenony 17 000 kč ,já jsem si ale pak koupil nejvyšší výbavu . Zdar .
  • « 00 Reagovat !

    foto Pup

    Pup 23.12.06  12:25

    « Re: rada

    Azda-Mazda: Tak to máš stejnej zázrak jako já, Touring v dieselu. K tvým dotazům:
    Nevím o možnosti přidat opěrku pro spolujezdce. Po pravdě, nějak mi ty porůznu chybějící opěrky nevadí, protože sedím v 99% případů za volantem.
    Jsem si skoro jistej, že dodatečně namontovat xenony nejde, nebo to bude neskutečně drahý. Je to s křížkem po funuse, ale pokud jsi chtěl xenony, měl sis koupit Active místo Touringu. Já nad tím taky uvažoval, ale byl jsem už prakticky na horním limitu, co jsem mohl za auto dát a 70 tisíc navíc za xenony, 2 repráky, hezčí plasty a startování bez klíče mi přišlo moc.
    Ukazatel spotřeby se nějak nastavit dá, je to dříve v tomto fóru. Na rovinu řečeno, pomohlo to, ale stejně to kecá. Někdy spotřeba sedí na desetinu litru, jindy je třeba o půl litru vedle. Mám tam nastavení 15, což je snad +15%.
    Co se týče prohlídky, nebyl s ní žádný problém. Měl jsem jen pár věcí navíc, které jsme ovšem zničili sami (utržené těsnění dveří, nárazník nabouraný vojí vleku, izolační vata v motoru ožraná od myší).
    Jinak musím říct, že si to auto pořád užívám, hlavně sílu motoru, jízdní vlastnosti a brzdy. Udivené pohledy závodníků ve sportovním náčiní hlavně domácí značky mě vždy znovu pobaví >:D >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Azda -mazda" [84.245.82.XXX] 23.12.06  10:50

    « rada

    Zdravím všetkých vo fóre.
    5 mám od 1. júna . Nie som veľký znalec áut ( typický konzument - auto beriem ako spotrebnú vec - nie ako modlu , no na druhej strane som niekedy bezradný v technických záležitostiach - takže vítam existenciu tohto fóra).
    Mam strednú výbavu - diesel s tým silnejším motorom , zatila som nemal žiadne technické problémy ( najazdených mám 20000 km )
    Moje laické postrehy.
    Klady 5 - pekný dizajn, variabilita, užívam si výhody tempomatu, vyhovuje mi dynamickosť
    Zápory 5 - dosť mi vadí absencia lakťových opierok v strednom rade pri oknách, lakť. opierka spolujazdca šoféra , nízky podvozok - stále oškieram vyššie obrubníky , počitač ukazuje zlú priemernú spotrebu, občasný zápach v aute ( skazené vajíčka,..)
    V čom by som potreboval poradiť:
    * o pár dní má čaká servis po prejazdení 20 000 Km -- na čo si mam dať pozor , čo mám v servise požadovať ?
    * má niekto skúsenosti s dodatočným namontovaním lakt . opierok pre spolujazdca? Dá sa to vôbec dodatočne urobiť ?
    * Dá sa nastaviť ukazovateľ primerenej spotreby na reálnu hodnotu ?
    * Má zmysel dať si vymeniť bežné svetlá za xenóny ? Robil to niekto - v akej cene ?
    Dakujem za rady
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  16:54

    « Pozdrav

    Zdravím všechny M5tkaře.
    Přeji Vám všem šťastné a veselé svátky vánoční,
    do nového roku hodně zdraví, štěstí
    a spoustu km plných pohody bez nehody.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  19:33

    « Kdo pomůže s M5 1.8i

    Tak mám objednanou novou poloosu, tak jsem zvědav, jak to dopadne a pak dám zprávu. Jara
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.06  22:08

    « Kdo pomůže s M5 1.8i

    Už dříve jsem tu psal problém s vůlí na poloose. Potřeboval bych někoho ochotného, kdo by vzal z levé strany -za altíkem ze zhora za ten hrnec co z toho leze poloosa do kola. Mám tam vůli 3mm do strany- myšleno ten hrnec v tom domku co končí ten rovný kus hřídele z převodovky. Dodnes se mi ze servisu neozvali a tak laboruju dál.Diesel to má asi jinak.Pokud by někdo byl ochoten, vysvětlím do pošty. Je to otázka 3minut. Za nabídky předem děkuji a třeba to budu moct někdy oplatit. Jara
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.12.06  16:26

    « Re: Re: Re:

    Jde o výměnu zámků zadních dveří, tepelných štítů a posledního dílu výfuku, alespoň u mého benzínu.Vše hrazeno výrobcem - před rokem dělali tuto akci v Americe
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "New Owner" [213.210.164.XXX] 13.12.06  14:43

    « Re: Re:

    Jak jsi dopadl na té svolávačce? - jen pro info :-) co se opravuje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Ajzi" [85.132.158.XXX] 13.12.06  11:28

    « Re:

    Tak pozor, jak normální ježdění, jezdím s tím stejným způsobem jako s twingem které používá moje polovička a žádný problé na brzdách které jsou mnohem poddimenzovanější neřeším. M5 jsem bral po santafečku které dostávalo větší kapky a také jsem tam nic neřešil(krom jiných problémů kterých zrovna málo nebylo), brzdy tam držely. Zřejmě nebyla pochopena moje odpověd že auto jede jako šlak když jede na 3 140. Pokud budu zrychlovat na 3 a dostanu tam 140 příklad za 12 vteřin jede, pokud za 20 vteřin tak to potom nejede. Proto jsem na to reagoval jinak je mi šuma fuma jak to komu jede. Na můj vkus se to do čipu dlouho vytáčelo a rozhodně se to po sw ř.j. zlepšilo. Hloupost že jsem díky tomu zrušil kotouče, to už bych musel být bez bodů zas takový čuně nejsem, a zas tak dobrý auto to na řádění není. Prostě můj názor už jsem napsal do M5 již nejdu a pokud se najde kupec neváhám ani minutu.
  • 00 Reagovat !

    foto Pup

    Pup 13.12.06  01:31

    « Bez nadpisu

    Ajzi: Jestli je pro tebe 0-100 za 9.9 mrtvola, tak sis vážně zvolil špatný auto. Ani mě nepřekvapujou 2x oddělaný kotouče. Otázka je, jestli bys s jiným autem pro normální ježdění dopad jinak. Já o tom pochybuju. Mimochodem, papírová hodnota 0-100 pro 2.0i je 10.8, malinko mě překvapuje, že se Mazda takto "šidí".
    Že se změnou SW řídící jednotky nezmění převody je snad každýmu jasný :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "ALEX" [88.101.47.XXX] 12.12.06  20:34

    « Re: Re: Svolávačka

    Může mi , prosím ,někdo vysvětlit ,o čem se tu teďka diskutuje .Myslím tu svolávačku.Mě nic nepřišlo.Dík za odpověď .ALEX
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Ajzi" [85.132.158.XXX] 12.12.06  13:57

    « Bez nadpisu

    Dnes to vezu na svolávačku tak uvidím jak to dopadne. Svolávají jen určitá výrobní čísla. A zas v tom lítam. Až to přivezu dám vědět. Ráno jsem koukal pod kapotu a už tam mám kolem výfuku komplet spadlou izolaci kastle tak na tom asi něco bude. Pak se ozvu. Zdar a mazdu nebrat. Ajzi
  • « 00 Reagovat !

    foto Pup

    Pup 12.12.06  10:13

    « Re: Svolávačka

    Jo, přišlo to normálně poštou od prodejce, doporučeným dopisem. Může být, že v tvém autě už je to upraveno od výroby. Na svolávačce kvůli snímači otáček vačky jsi předpokládám nebyl. Co se týče spotřeby, toto jsem psal do sousedního fóra Mazda 6, kde si někdo stěžoval na spotřebu stejného motoru v šestce:
    Od března jezdím v průměru něco přes 7 litrů, z toho poměrně dost připadá na každodenní poskakování po Praze. Nejezdím moc na spotřebu, když je potřeba tak tomu naložím, ale snažím se jezdit plynule a brzda není můj oblíbený pedál. Moje zkušenost je taková, že ve městě neušetříš, tam jde spotřeba nahoru i s lehkou nohou. Zato mimoměsto/dálnice, při plynulé jízdě na vyšší kvalt (motor krásně táhne od 1500 otáček) mi spotřeba přijde rozumná. Jak již zde bylo řečeno, PP kecá, i když po nastavení dle návodu někde tady už méně.
    Ještě bych k tomu dodal, že na dálnici jezdím vždycky na tempomat, pokud to jde. Jsem totiž línej.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…