Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 12.02.07 12:58
« Re: Re: Re:
jeef:
moje zkušenosti po 28000 km jdou shrnout do jediné věty: SUPER auto.
jara:
u mne je zatí m vůle o.k. tak nevím, jestli je to konstrukcí motoru 2.0i
Hraboš:
mám 2 děti a loni jsme ještě s dalšími 3 pasažéry tedy celkem v 6 lidech najeli v létě 2500 km ( věci v boxu) a nemohu si chování vozu vynachválit, ani nikdo z přísedících si nestěžoval. Střední sedadlo už testovali i dospělí pasažéri a bez výrazných připomínek. V novém modelu M5 2007 jsou už loktové opěrky vzadu a mám dojem i vpředu, takže Mazda reaguje na přání zákazníků. Jinak je beze změn.
C4 je novinka a jestli chceš dělat testovacího jezdce nelze než počkat na tvé zkušenosti. -
"-- skrytý --" 12.02.07 11:29
« Re: Re:
Jeeff- jak uvádíte s tím klepáním praváho kola jsem se setkal taky. Protože už jsem tu dříve psal o problémech s pravou poloosou, tak mám potvrzeno, že to dělá právě vůle na této poloose, která je znatelná. Už mám vyměněn kompletně předek - obě poloosy a náhonovou hřídel do převodovky a stav byl stejný. Měl jsem u prodejce možnost na heveru vidět M5 1.8i po 38000km a můžu říct, je to hrůza. Vůle do strany 5,5mm. Já mám najeto na nových poloosách 2500km a vůle je od nova 3,5mm. Už s tím nechci tady otravovat, ale tohle se ve výrobě nepovedlo.Řekl bych že přesnost stojí zkrátka peníze. No a to klepání pravého kola nastane, když se poloosa vzkloní do jedné strany a nevystředí se na prostředek, aby neházela. Nakonec to dopadlo tak, že mi v servisu natvrdo přilepili homok. kloub na tvrdo na hřídel do převodovky. Teď se sice bude muset asi poloosa měni i smotorem / dělám si legraci/ , nebo nevím. Každopádně je po všech problémech, jak s klepáním, tak třesením pravého kola. Jenom je otázka, jestli tohle obsluha auta slyší , nebo ne. Tutu chybu mají všechny M5, jenom si toho většina majitelů nevšimne. Doufám že to časem odstraní, protože to mě velice zklamalo. Jara -
"-- skrytý --" 11.02.07 21:33
« Re:
Ja som 4 roky vlastnil M6 (2.0i Touring SDN) a kedze sme cakali male dieta a leasing na M6 sa skoncil presiel som na M5. Zvolil som diesel, pretoze jediny ma tempomat (a bez neho som auto nechcel). Uvazoval som este o M6 Wagon, ale myslim ze volba M5 bola dobra. Do zadu nie je problem vopchat velky kocar, taktiez s prevozom dietata suvisi milion dalsich veci, takze to teraz nelutujem.
Co sa tyka stredneho sedadla v druhom rade, sedava na nom pravidelne manzelka (kedze vedla nej je v autosedacke dieta) a zatial ani raz nepovedala, ze by to bolo nejake nepohodlne (jazdime trasy okolo 300 km). Takze je to asi predsudok. Stava sa, ze jazdime aj plne obsadeny (7 ludi, ked berem aj nejaku dalsiu rodinu), vtedy uz ale zacina byt problem s velkostou kufra (to sa da ale riesit truhlou na streche).
Co sa tyka postrehov k autu tak zatial ziadny problem. Spotrebu mam okolo 7,2 - 7,4 l/100 km a je uplne jedno ako jazdim. Je to ale ovplyvnene aj mojim rezimom jazdy - Senec - Bratislava po dialnici, co je viac menej stale brzda - plyn. Ako sa tu pise, palubny pocitac ukazuje spotrebu tak o 1,4 l mensiu (M6 to nerobila, ale bol to benzin, tymto neduhom trpia diesle). Teraz som podla navodu co som tu nasiel upravil nastavenie pocitaca, takze uvidim co on na to. Na tejto istej trase som s M6 2.0i maval spotrebu 9.5 - 10 l/100 km.
Mam najazdenych cca 22.000 km a po prezuti na zimne gumy sa na letnych objavilo zjazdenie na vnutornej strane (na vodicovej prednej gume) ale o tom tu uz tiez niekto pisal. Tiez mam pocit, ze spolujazdcove predne koleso niekedy vibruje (ako keby nebolo vyvazene), ale mam pocit ze je to len dialnicou na useku Senec - BA ktora je dost vyjazdena, na inych usekoch som to zatial nepostrehol.
Na aute je zvlastne ukazovanie okamzitej spotreby, niekedy na rovnakych usekoch ukazuje diametralne inu spotrebu (pri takmer totoznej jazde) - niekedy 4l a niekedy kludne 7.5l. Je mi to zahadou, M6 zvykla ukazovat spotrebu v podstate vzdy primerane jazde. Ma M5 sa niekedy stava, ze zleziem z dialnice z rychlosti 140km/h na prijazd do Senca a pocitac zo spotreby 5.5l zacne ukazovat pri nejakej 90km/h kludne aj 7l aktualnu spotrebu. Je to dost divne. Priemerna spotreba ale vzdy dospeje k tym 7.2-7.4 l/100 km a je fakt ze je uplne jedno, ci sa snazim jazdit slusne, alebo jazdim jak blazon ;-)
Ale je fakt, ze ten 143k motor je uzasny. Oproti benzinu co som mal v M6 je to brutalny tah. Minule ma na dialnici dobehla nejaka Fabia HTP a zacal uz z dialky vyblikovat (ani sa necudujem, ked uz bol rozbehnuty), ale kedze sa mi tam natlacil autobus, tak som neuhol, takze ma dobehol. Po tom ked sa autobus zaradil som snovaaktivoval tempomat a fabia sa stratila v nedohladne ;-) Ked sa toto asi tak 3 krat zopakovalo, tak som ho chudacika pustil (bol to nejaky SBSkar, asi v tom aute fical na zasah ;-)
A mal som aj jednu dost brutal nehodu (vraj som nedodrzal bezpecnostnu vzdialenost na obchvate BA - kto pozna, vie, ze tam sa bezpecna vzdialenost neda udrzat). Asi v rychlosti 85km/h som nabural do predo mnou brzdiaceho auta. Vystrelene oba airbagy, bezpecnostne pasy, svetla a rozbity predok auta (motoru ale nic vazne nebolo, chytili to chladice). Skoda za 350.000... Ale nikomu sa nic nestalo.
www jeeff sk/images/m5buracka.jpg
(treba do domeny dat bodky, nechcelo mi to sem vlozit odkaz, lebo si mysli ze som spammer) -
"-- skrytý --" 11.02.07 13:01
« Bez nadpisu
sam M5 nevlastnim (mame M6) ale jedno ti muzu rict jiste. M5 bude jistojiste spolehlivejsi. je to vice dynamicky auto nez C4P. podle me je M5 lepsi volba ale NOVE C4P pry taky neni spatny a i ten novy design uz konecne vypada slusne. ale je to stale francouz. takze to bude takovy ten kočár s horsimi jizdnimi vlastnostmi ale lepsim komfortem. meli sme i R Scenic ale ackoliv byl uvnitr skvely, uz by sme do francouze nesli... ruzna vrzani + problemy s motorem nas nakonec dohnali k prodeji. proto bych ti urcite doporucil M5... -
"-- skrytý --" 11.02.07 09:14
« zkušenosti s prostorem
Dobrý den,zdravím vsechny majitele tohoto velmi pěkného auta.uvažuji o koupi stredního mpv,vzhledem k přirustku do rodiny,nakladani a vykladani kočarku a vsech vecí spojenych se zatím malou rodinkou.Mým favoritem je C4P,ale je to novinka a to mě dosti odrazuje.Včera jsem mel moznost vyzkouset variabilitu interieru a jizdu s M5..příjemne me prekvapila.chci se vsak zeptat na vase zkusenosti stím to autem co se prevozu rodiny týče,zda vám auto svou velikostí vyhovuje.jediné co mi na aute vadilo je defakto nouzove prostrední sedadlo ve 2 rade,a absence loketni operky u spolujezdce.a jeste malý dotaz na stav interieru po x tisicich km,zda se ozýva vrzáni apod..sám jsem majitelem Megane 2 sedan a ten interier se v tomhle směru skutecne nevyvedl..ososbne si myslím ze Japonské zpracovani interieru bude kvalitnejsí nez to Francouzské-(s ohledem na C4P a jeho odkladaci prostory na palubovce,podle mě to se to auto za chvíli rozdrnčí )závěrem však konstatuji ze C4p mi poskytne vetsí prostor jak v kufru ,tak i na zadních sedadlech
díky za váše postrehy a názory ,s pozdravem Hraboš -
"-- skrytý --" 30.01.07 13:15
« Re: Startování
Pro Zuka:
Mám 2.0i, potíž se startem jsem m?l taky, když jsem ?erpal BA 95, vy?ešil jsem BA100 u OMV. Chytá krásn?. Jediné, kdy zajan?í je, když popojedu se studeným autem jen kousek a pak je op?tovný studený start, tak se mu moc nechce (ob?as). P?i tankování BA95 jsem m?l též vyšší spot?ebu oleje.
Výstupy jsem též ?ešil, neexistují v sériové dodávce. -
"-- skrytý --" 30.01.07 10:41
« Re: Re: Re:
Alvery: Se zárukou jsem to moc ne?ešil. Problém by asi nastal p?i poruše audio. Já už s M5 m?l dost problém?, tak tohle se mi snad vyhne. Jinak jsem použil ploché repro a do trojúhelníkových kryt? za zp?tnými zrcátky jsem ud?lal otvory pro vývody. Pokud by byl problém, tak jedin? sehnat tyto kryty nové a p?endat je a je to v p?vodním stavu.Na hloubku se toho tam moc nevejde max tak 10mm. Jara -
neregistrovaný: "Zuko" [84.47.38.XXX] 29.01.07 21:16
« Bez nadpisu
ja uz tam mam original osadene vyskove reproduktory od kupy....len nikde v knizke som nenasiel ci to ma nejake navyse vystupy....napr. pre ten subwoofer....j este nieco sa Ta spytam...ja mam 2.0i a niekedy mavam problemy so startom....niekedy pri starte silno trase motorom...a niekedy mi ani na prvy krat nenaskoci. -
"-- skrytý --" 29.01.07 16:35
« Re:
Zuko: Myslím, že verze která je standartn? dodávána pro M5 nepo?ítá s n?jakým velkým rozší?ením. Pokud dávaj lepší ozvu?ení, používaji i jinou jednotku s rádiem. Alespo? takhle mi to tvrdili v servisu. Jediný co jsem našel, Tak ve vnit?ních krytech zp?tných zrcátek jsou vyvedeny dráty zakon?ené konektorem pro domontáž výškových repro. Je tam i signál, tak to sta?í osadit a poslech se o hodn? zlepší. Je otázka vy?ešit uchycení repro, aby se to vešlo. U? to mám a jsem max. spokojen. Jara -
"-- skrytý --" 23.01.07 21:34
« Re: Re: Re: Re: Re: M1.8i
Děkuji za popis příznaku závady poloosy. O víkendu jedu na chalupu tak se pokusím pod auto podívat a polosu prohlídnout a určitě vám odpovím na co jsem přišel. Jinak jsem z okresu Most. Tu spotřebu budu sledovat , protože jezdím přibližně stejné trasy jako vy. Standa -
"-- skrytý --" 23.01.07 18:54
« Re: Re: Re: Re: M1.8i
Pro dvoraks :Na vůli jsem přišel tak. V cca 1500km jsem při průjezdu pravou táhlou zatáčkou slyšel rupnutí na pravém kole a pak to začalo tlouct, jako by byla roztržená přední guma. I tak to tlouklo volantem. Okamžitě jsem zastavil a prohlížel co se stalo. Bohužel jsem nic neshledal. Tak že budu pokračovat a jak jsem se rozjel na cca 20km/h, tak to začalo tlouct a postupně se to ztratilo. Po ujetí cca 15km to zmizlo úplně. Tak jsem začal koukat, co to mohlo být. V servisu to skoukli a taktéž nic nenašli. No ajá vždy při troše času prohlížel a až jsem objevil vůli na pravé poloose /při pohledu od řidiče/. Auto musí být na rovině , odbržděné, vyřazeno. Stačí se naklonit přez motor a ta poloosa, resp. ten hrnec homok. kloubu je vidět. Je to ten horní /ne v kole/. Když za něj vezmu, tak to má na konci vůlicca 3,5mm.No a protože to slyším při řazení z 1 na 2 jak to kloktá, tal jsem radostně vyrazil do servisu. Protože jeden tvrdil, že to tak má být a druhý naopak, polosu vyměnili. Bohužel vůle zůstala stejná. Tak došlo k dohodě, že vymění ještě navazující vloženou hřídel, která končí v převodovce. Prakticky je vůle ve spoji této hřídele s homok. kloubem.Hřídel je drážkovaná a do homok. kloubu je drážkovaný otvor. Délka uložení 45mm.No a v tom to lítá. Dost záleží, jak se zastaví, mám dojem že je to navíc šišatý, protože v některém směru je to znatelně lepší. Jenomže vše vyměněno za nové a vůle stejná a tam končí jejich rozum. Teď mám kontakt na nějakýho pána, který snad má možnost z výkresů,zjistit jak přesné to uložení má být. Tak to se povede snad zítra. Jinak to první prasknutí došlo k vyvalení víčka mez kloubem a otvorem s těma drážkama a to se tam rozlámalo.Proč se to ale stalo nikdo neví. No a navíc zjistili, že praská v druhé polose , a tak tu budou měnit jak dorazí ze skladu.Mám najeto 7000km.Nikomu to nepřeju. Já honil kdo by měl 1.8, aby za tu polosu zezhora vzal, ale nikdo se mi neozval. V prodejně měli poze 2.0D a ten to má jinak.Nejhorší je, že pokud auto pustím krokem s kopečka a na vyřazenou rychlost pomalu přidávám plyn, tak ta polosa začne rezonovat v tom kloubu a to je pak slyšet i v těch 2800ot s otáčejícím se kolem např. to vychází na 5 v cca 80km/h. Pokud to teda není do kopce v tahu.Jinak bych se zeptal , ze které části republiky jste?Jara
Jinak ta spotřeba já najedu cca 40km po městě denně a jednou za 14 dní na delší cestu cca 150km a teď mám spotřebu 8,8km. Je možný, že to chce víc točit. Já měl před tím Zafiru a měla o 40k víc a to byl tank. Na 5 od 50km/h do 180km/h. -
"-- skrytý --" 22.01.07 19:57
« Re: Re: Re: M1.8i
Pro Jara. Dneska jsem doplnil nádrž až po hrdlo a po přepočítání prúměrná spotřeba 7,9 a podle PP 8,1 l. Jezdím denně do práce ve čtyřech a na výkend na chalupu plně obsazen, to znamená do práce po městě a o výkendu dálkovou. Ještě bych se tě chtěl zeptat, jak si přišel na tu vůli na poloose, je to slyšet při jízdě, nebo jsi na to přišel náhodou. Já nic neslyším a ze zvědavosti jsem vlez pod auto a vůle žádná. Asi jsi kápnul na na nějakej zmetek. Taky se divím , že značkový servis si s tím neví rady. Přeji ti ,aby našli příčinu vůle , dobrou opravu a mnoho bezporuchových km. Standa
Spotřeba na PP kecá, podle všeho průměrná i okamžitá. Mám nastavených těch +15% dle návodu zde, kecá to podle všeho o něco míň, ale pořád. Někdy je to na desetinu přesně, někdy o 3/4 litru mimo.
To auto má určitě svý chyby, většinou byly v tomto fóru diskutovány. Každopádně mě ježdění s ním po skoro roce pořád baví, hlavně ten motor je supr. Aktuální stav tachometru 33.663 km.