Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
-
maty1 15.07.08 12:21
« Mytí motoru
Ahoj Mazdáci zkoušel jste někdo z vás mýt na 5 motor?Mám dovezenou 5 z němec a tam asi řádně v zimě solili.Mám kovové díly v motorovém prostoru jak když je posolíš.Docela mě na Mazdě překvapilo co je odkrytejch kabelů a různých součástek.Na to nejsem zvyklý z mojí předchozí AUDI.Dám to do firmy co profesionálně myjí auta ale mám strach aby něco neprolily vodou a Mazda nebyla kaput.Díky všem za odpověd -
Shr3k 04.07.08 10:51
« Re: Převodovka
Zdravím v servise nepracuji a to dole je opis jednoho z technických bulletinů. Nevím jakou máte motorizaci ani převodovku, ale zastudena neřadí žádná převodovka, jak by měla. Pokud při podřazování zatepla a při naplno zmáčknutém spojkovém pedálu máte potíže se synchronizací, konzultujte to se servisem. Samotný hluk při deceleraci nižších převodových stupňů (1-2) bych neřešil, bude to vlastnost nikoliv chyba (malé kolečka, malé počty zubů).
Zadní kotouče s příšernou barvou lehce očistíte tak, že občas pořádně zatáhnete při jízdě za ruční brzdu. Pokud provozujete auto nenaložené a zprudka nebrzdíte, zadní brzdy nejsou téměř vůbec používány. -
skodovacek 03.07.08 22:57
« Převodovka
Dobrý den, Vaše vysvětlení závady zadního tlumiče se zdá velice fundované. Pracujete v servisu? Jestli ano, prosím o informaci o převodovce. Špatně mi řadí dvojka, studená př.- škrtá o zuby a teplá řadí od úplně hladkého přeřazení, až po znatelné křupnutí.Dále pak při deceleraci je dvojka hlučná a celkově je přev. dost hlučná na volnoběh . Ještě bych se rád zeptal na zadní kotouče, mají příšernou barvu a třecí plocha nedosahuje až k okraji. Díky -
Shr3k 03.07.08 17:10
« Re: M5 1.8i a tlumiče
Samozřejmě že to půjde na záruku.
SI104-07REV1 Klepani nebo unik oleje ze zadnich tlumicu
POPIS PROBLÉMU
U některých vozidel se může objevit klepání z levého zadního tlumiče při přejíždění nerovností. V některých případech mohou zákazníci objevit vyteklý olej z tlumiče pod vozidlem.
PŘÍČINA
Po pravidelné údržbě brousícího stroje na výrobní lince mohou na povrchu pístnice vyráběných tlumičů zůstat usazeniny tuku a kapaliny, které se během čistícího postupu zcela neodstraní.
Tyto nečistoty zabraňují správnému přilnutí chromu na pístnici. Během provozu pak dochází k úniku oleje, který má za následek klepání tlumiče.
ZMĚNA V SÉRIOVÉ VÝROBĚ
Byl zlepšen proces čištění brousícího stroje na výrobní lince. -
"-- skrytý --" 24.06.08 21:01
« M5 1.8i a tlumiče
Tak jsem dnes měl ráno pod levým zadním tlumičem louž oleje. Po prohlídce jsem zjistil, že to teče z tlumiče. Dodnes jsem jezdil maximálně ve třech a včera jsme jeli čtyři a ještě cca 80kg v kufru a nepřežilo to. Dneska mi v servisu předběžně řekli, že je to na záruku. Měl jsem obavu, aby z toho nebylo běžné opotřebení. 34t. km není mnoho. Přestávám chválit a mám dojem, že to bude brzo další značka, které se budu vyhýbat. -
"-- skrytý --" 24.06.08 20:58
« Re: Zvláštní zvuk od předního pravého kola
No tak to je kvalita práce. Já dopadl stejně. Zalepili to, vydrželo to 8000km a začalo to mít opět vůli, ale necvakalo to. Bohužel jsem jel přezout na zimní pneu a jak to vzali utahovákem -řehtačkou, tak jsem jel za servisu a úplně jsem se zhrozil. Opět známý zvuk. Na zastoupení Mazdy mi řekli, že to je normální postup a že se to občas bude muset zalepit. Nakonec v dalším servisu se s tím poprali podle svého a to že to přivařili natvrdo. Případná výměna samotné poloozy je tím pádem nemožná, jedině celý komplet. Do tý jejich slavný elektronický knížky to pro jistotu neuvedli, protože přiznali, že je to nestandartní postup ale bohužel jediný možný, protože nová polosa byla šmejd úplně stejný. -
"-- skrytý --" 24.06.08 17:21
« Re: Zvláštní zvuk od předního pravého kola
pro MPH-loni jsem reklamoval zadní gumy - výsledek :při zakoupení nových pneu(podmínkou byli opět DUNLOPY ) 50% sleva na cenu+zdarma přehození pneu !!!!TAKŽE TO REKLAMUJ , pokuď ti nevyhoví tam kdes to koupil, volej Prahu , oficiálního dovozce.Odvolej se na ostatní klienty.!!!!!!! -
"-- skrytý --" 24.06.08 15:46
« Re: Zvláštní zvuk od předního pravého kola
Je to potvrzené od servisního technika. Opravdu poloosa. Stačilo jedno lupnutí a už věděl odkud vítr vane. Řešení vidí v slepení spoje. No uvidíme. Taky jsem se ptal na sjiždění vnitřků zadních pneu. Moc dobře o tom problému vědí, ale řešení nemají /jen prohazovat pneu/. Tak zoom-zoom. -
"-- skrytý --" 22.06.08 18:21
« Re: Zvláštní zvuk od předního pravého kola
Opravdu to tak vypadá.;-\ Je to takové lupnutí, slyšitelné při řazení 1-2 a 3-2. Budu muset říci v servisu, aby se na to podívali. Dnes se taky poprvé ukázala svítící kontrolka DPF. Tak jsem jel asi 10min. na trojku (ot. přes 2000) a pak naštěstí zhasla. Mám najeto 56t.km. -
"-- skrytý --" 20.06.08 22:32
« Re: Zvláštní zvuk od předního pravého kola
No když to tak čtu, tak mám vážnou obavu, aby to nebyla poloosa. Už jsem se to tu snažil popsat několikrát a poslední řešení v servisu /v záruce/ je, že to přivařili natvrdo. Já to slyšel při řazení z 1 na 2. Nejvíce slyšet to bylo v kopci, kdy motor při vyřazení spadl přez 2300ot. a znovu jsem zařadil na další rychlost. Dělalo mi to i když jsem stál na rovině,odbržděno,vyřazeno a stačilo pomalu přidávat plyn a zvuk se ozýval při cca 2500ot.HK kloub normálně vibroval na drážkové hřídeli. /Pravá strana z pohledu řidiče/. Jen by mě zajímalo, jestli u nových kusů to pořád ještě dávaj dohromady ze zmetků.Taková vůle na drážkové hřídeli je vidět u aut až tak po najetí 200t. km a ne hned od začátku. -
"-- skrytý --" 19.06.08 22:09
« Zvláštní zvuk od předního pravého kola
Zdravím. Dnes jsem objevil zvláštní zvuk od předního pravého kola.
Je to takový zvuk, jako když letají kamínky od kola do blatníku./těžko se definuje/ Projeví se v okamžiku sešlápnutí spojky /při řázení/, když pouštím spojkový pedál nahoru a náhon zabere. Zvuk se ozve jen krátce. Při zavřeném okně není nic slyšet. Kde může být problém ? Poloosa nebo ložisko spojky ? -
"-- skrytý --" 19.06.08 15:20
« Re: Mazda 5 a kontrolka
Jo s tím sytičem souhlasím. To když vidím, že venku je 25st. ve stínu a on tam je sytič, tak nevycházím z údivu. Takhle prolejvat benzinem motor. Nevím , jaký to má důvod. Pokuoušel jsem se zjistit, z čeho je snímána teplota, abych to nějak ošidil. Neřeknu v zimě, alespoň to neškube.Jinak 2 l rozdíl ve spotřebě mi přijde hodně, ale přitom v praxi /způsob jízdy/ stačí i minimální rozdíl.Porovnával jsem jestli vyřazovat, nebo ne, ale ani jedno paušálně není řešením.