Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
Sedvo 22.12.08 23:05
« Re: Filtr pevných částic
Upozorňuje na to, co jsem psal níže. V případě že nedodržíš manuál, to je rozsvícení kontrolky DPF a nebo když začne blikat a ty pojedeš dál, tak je to chyba řidiče. A záruka se na to nevztahuje.
Takže když se ti rozbliká DPF, vypnout motor a zavolat odtahovku a autorizovaný servis to zregeneruje (zadarmo pokud je to v záruce), pokud mimo, tak asi za prašule, ale za jaké to nevím. -
"-- skrytý --" 22.12.08 22:51
« Re: Filtr pevných částic
Předpokládám, že máte auta koupené jako nové. Upozorňuje autorizovaný prodejce na možné problémy s filtrem a vztahuje se na to záruka? Nebo je to bráno jako spotřební věc a "starejte se" :). Posílal jsem kontaktní poptávkový mail do autorizovaných servisů a většinou mi doporučili mazdu5 nebo 6 při mém nájezdu v benzínu, právě kvůli možným problémům s filtrem. Díky za vaše postřehy. -
superkutil 22.12.08 22:38
« Re: Filtr pevných částic
Kamarád má Mazdu 6 a jezdil ekonomicky v nízkých otáčkách a po 50000km musel na výměnu DPF. Teď to točí co může a je v pohodě. A spotřeba okolo 6,5litru. Porovnávali jsme jeho Mazdu 6 kombi a moje Mondeo 2.2TDCI kombi ve slovenských kopcích a Mazda byla živější a přitom měla nižší spotřebu. -
Sedvo 22.12.08 22:29
« Re: Filtr pevných částic
Přesně tak já taky ne, já mám výhodu, že jezdím zásadně po dálnici, takže s regenerací není problém.
Jinak pravidlo, kontrolka DPF se rozsvítí, tak by se měl začít provádě manuální režim regenerace, tedy jet rychleji jak 40 km/h a otáčky by neměly klesnout pod 2000 rpm.
Pokud začne DPF blikat, tak zastavit, vypnout motor a zavolat odtahovaku a odtáhnout do autorizovaného a tam filtr zregenerují. Pokud člověk pojede, tak může filtr zničit. -
Pup 22.12.08 21:37
« Re: Filtr pevných částic
Kontrolka DPF se mi rozsvítila za celou dobu (86 tis. km) jen dvakrát a bylo to vždy při extrémním provozu - popojíždění na volnoběh na jedničku. Je pravda že jsem poprvé skončil v servisu, protože jsem si myslel, že to ještě pár kilometrů tímto stylem zvládne. Při normálním provozu - dost toho naskáču v zácpách po Praze - se to nikdy nestalo. Stejně tak nikdy nebyl problém s překročením hladiny oleje vlivem nafty, která v něm skončí. Vlastně ani nepoznám kdy k regeneraci dochází, snad jen podle ukazatele okamžité spotřeby, která je někdy znatelně vyšší. Předpokládám že to může být ono, ale jistě to nevím. Prostě při běžném provozu jsem neměl problém, o DPF vůbec nevím. -
Sedvo 22.12.08 16:14
« Re: Filtr pevných částic
Spíš jak kolony, tak DPF nesvědčí to, když během regenerace vypneš motor. Někde to bylo popsané, že se určité množství nafty dostane do oleje a olej se znehodnocuje.Ikdyž při kolonách se filtr rychleji ucpe a potřebuje častěji regeneraci, ale to by asi problém neměl být.
Filtr se nejlépe zregeneruje na dálnici při ustálené jízdě nebo po okrskách, ale styl jízdy takový, že máš vždy o stupeň nižší převodový stupeň, tak jak normálně. Mám to vyzkoušené a funguje to, regenerace probíhá cca 20 - 25 km! -
WinDiesel 21.12.08 21:15
« Re: Filtr pevných částic
Mazda byla první značkou která nedávala na výběr, filtr částic byl v základu a byl bezproblémový.
Vzhledem k neustálé regeneraci 3 dodatečnými vstřiky paliva není třeba časté hlavní regenerace.
A bez aditiva a bez výrazného navýšení spotřeby. Nový 2,2 jde v tomto směru dál, vyšší vstřikovací tlaky (2000 barů místo 1800 barů) a vylepšený materiál filtru = ještě nižší spotřeba, vyšší výkon a 3x menší filtr částic (méně zatížený). Těžká volba, šel bych do 2,2. -
"-- skrytý --" 21.12.08 19:59
« Re: Filtr pevných částic
Chci jej koupit nové, ideální by byla mazda6 s novým 2,2 :)s novým filtrem, ale tolik asi nezbude, jsem zvyklý na ropáka, mám teď mondeo 2,0 TDCi, ale to je ještě bez filtru a nechci "muset" za každou cenu vypadnout někde za město na dálnici nebo okresku, abych spálil saze :-) -
"-- skrytý --" 21.12.08 13:04
« Filtr pevných částic
Vážení, prosím o radu. Chci koupit Mazdu 5 s diselovým motorem. Najezím cca 26 tis. ročně a jezdím ze 2/3 převážně město. Mám trochu obavu o ucpávání filtru pevných částic, z důvodu právě městského provozu, kolon atd. Jak jste na tom? Je to v pohodě, nebo nedoporučujete raději benzín? -
"-- skrytý --" 20.12.08 01:15
« Bateria
Na mojej M5 mi odisla autobateria. Pri najazde do strmejsieho stupania .Bez nejakej vystrahy mi zhasol motor a napetie kleslo tak , ze to neutiahlo ani stierace .Na dobijanie v servise uz nereagovala a musela byt vymenena .Zaujima ma , ci ma niekto podobne skusenosti .
Dalsou nemilou skusenostou bolo sedem dnove skumanie mojho porusenia alebo neporusenia zarucnych podmienok v znackovom servise Auto palace, este pred objednanim novej baterie zo skladu v Holandsku ... Celkovo som bol bez auta 11 dni .
-
Pup 20.12.08 00:12
« Re: Osvětlení SPZ
S těmi pásy máte pravdu, dneska jsem si vyzvednul opravený auto a pás (vyměněnej-vystřelenej) jde fakt zlehoučka, i když jsem trochu ztratil srovnání po měsíci ježdění půjčeným autem (Hyundai Elantra) ve kterým šel pás dost ztuha. S dálkovým ovládaním naopak problémy nemám ani po skoro 3 letech prakticky denního ježdění a používání jednoho klíče - je jak novej, kromě bebíčka po pádu na beton. Jinak po měsíci ježdění s tím Hyundaiem a následným přesednutí zpět do pětky musím říct, že to je fakt LUXUS.
Co se týče opravy konstatuju, že airbag je zařízení který vám nejdřív zachrání život, aby vás následně finančně zruinovalo. Nebyla to až taková rána a výsledná cena opravy je 244.323,- Kč včetně DPH. Málem jsem si sednul na pr.el, když jsem to slyšel. -
"-- skrytý --" 15.12.08 16:19
« Re: Osvětlení SPZ
dnes pás vyměněn a jsem názoru , že do aut pro bývalé RVHP jde samej zmetek. Nový pás chodí podstatně lehčejc, než původní pásy a chodí úplně nádherně. Vyměněno cca za 1hoďku a DO taktéž perfektní. Teď akorát koukat na ty ostatní pásy, jak to jde těžko a taktéž DO.
Jdi do toho a respektuj pravidla a bude to v poho. Ještě dříve se ale ROZHODNĚ SVEZ s oběma verzemi !!!!!