Mazda5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
WinDiesel 28.05.10 18:46
« Re: Vypálení filtru a spotřeba
Nicco: nová generace 2000 barových vstřikovačů produkuje velmi málo karbonu, DFP jsou (u Mazdy) o 2/3 menší a paliva na vyhřátí DFP je potřeba méně, a to výrazně. Navíc CX7 jde cestou likvidace NOx za pomoci SCR a tím pádem může motor nastavit na nižší spotřebu (při generování menšího množství částic a vyššího množství NOx, s tím si ale poradí SCR.
Potenciál snižování spotřeby u dieselů pořád je, zatímco u přímovstřikových benzínů nastanou v podstatě stejné problémy jako u dieselů a není vyloučeno použití DFP, přímý vstřik benzínu produkuje nezanedbatelné množství karbonových částic. V EURO 5 je to upraveno limitem. -
Nicco 28.05.10 10:26
« Re: Vypálení filtru a spotřeba
WinDiesel, je sice pravda, ze diesely zvysili svoj vykon, ale to hlavne kvoli preplnovaniu. Podobne mozeme porovnat 1.2 TSI a 1.2 HTP.
Vo zvysovani spotreby dieselu hraje podla mna hlavnu ulohu DPF, ci uz sa jedna o PSA Eolys sposob alebo Renaultacko-Toyotacky piaty vstrekovac vo filtry. Uz menej vyznamne spotrebu zvysuje CommonRail a snaha o vacsie spektrum otacok = zvysovanie pouzitelnych otacok - vid Alfa 8000otackove diesely -
WinDiesel 28.05.10 10:17
« Re: Vypálení filtru a spotřeba
Nicco: no něco na tom je ale výkony dieselů se zvýšily astronomicky a přitom superrapidně klesají škodlivé emise. Např: 1,9 TDI první generace - 81 kW max.
Mitsubishi ASX 1,8 DI-D - 110 kW.
Renault plánuje z 1,6 dCi 130 kW.
Takže je to hodně relativní ve vztahu k výkonu motoru.
Další příklad - příští rok přijde Mazda s novými diesely a výkon 2,2 MZR-CD bude navýšen až na 150 kW za použití nových piezovstřikovačů, plánovaná spotřeba má jít dolů o 20%. -
Pup 25.05.10 11:36
« Re: Vypálení filtru a spotřeba
Spotřeba při vypalování je minimálně o 2 litry vyšší než v normálu, při nižších rychlostech je to víc, takže se to dá snadno poznat. Při sundání nohy z plynu nejde na nulu, nebo aspoň ne tak rychle. Výrazně to nesleduju, ale myslím, že mně to vypaluje častěji, to ale určitě záleží na typu provozu - tam, kde auto bez filtru čoudí, se tady víc plní filtr. Že auto nečoudí je prima, ale řešení není právě ideální. -
"-- skrytý --" 21.05.10 22:53
« kabinový filtr
Zdravím příznivce Mazdy, Taky mám "5", najeto 75 tis. a zatím bez problému. Mám po záruce a tak nechávám měnit olej v neznačkovém servisu. Kdyby někdo sháněl levnější, tak za poloviční cenu než u autorizovaného servisu jsou orig. oleje Mazda na www.znackoveoleje.cz. Obchod je spolehlivý. Můj dotaz je k výměně kabinového filtru, resp. 2 ks filtrů. Ať jsem hledal jak hledal, nenašel jsem kde by mohli být. Proto bych uvítal radu jak na ně, díky. U Focuse byly u stěračů pod předním sklem. -
-
Pup 20.05.10 22:07
« Vypálení filtru a spotřeba
Tak jsem náhodou sledoval průměrnou spotřebu v souvislosti s vypalováním filtru a vypadá to, že tahle super ekologická fíčura má ne zrovna zanedbatelný vliv na spotřebu, zvlášť při ježdění po městě. Vynuloval jsem průměrnou spotřebu a ujel asi 50 km po Praze a okolí, s průměrnou spotřebou rovných 6 litrů. Následně se spustilo vypalování, který trvalo v prakticky městským provozu skoro 15 kilometrů a během něj se celkový průměr zvedl z 6 na rovných 8 litrů. Za necelou čtvrtinu celkově ujeté vzdálenosti 65 km tedy šla celková spotřeba o 2 litry, tedy třetinu nahoru a to je teda docela dost. Dá se čekat, že při cestování po dálnici bude ten vliv mnohem menší, ale po městě se ta ekologie docela prodraží. Navíc popojíždění v koloně je dost vopruz, protože se to pořád podivně cuká, asi jak to tam leje tu naftu navíc. -
"-- skrytý --" 07.04.10 21:30
« Re: Tlmice
Ani bych údajně origo tlumiče neradil. Po 50t. km začal týct levý zadní a o pár týdnů později druhý zadní. Jezdím hlavně ve dvou a prázdný, tak nechápu. Nicméně došlo k výměně 6 měsíců před koncem záruky. Záruka vypršela, přibylo cca 10t. km a levej vytekl úplně po jízdě ve čtyřech. Bohužel ale záruka na měněné tlumiče prý skončila se zárukou na auto, tzn cca po těch 6 měsících. Tak teď taky nevím co tam dát.