C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 14.09.07 09:17
« Re: Zimni pneumatiky
tady si nejsem jistý proč to je? Nejprve mi to taky v servisu tvrdili, že tam R15 nepůjdou. Ale v manuálu k C maxu je psáno, že 195/65/R15 lze pro všechny modely. Koukal jsem na kola a ohledně kotoučů je tam místa dost a snad jen brzdové čelisti můžou být argument,ale i tam jsou tak 2,5 cm vůle a pokud vezmu míru palce 2,54 a vydělím dvěma, tak zmenším na každé straně průměr o 1,27, takže by vše mělo být ok, ale odzkoušené to taky nemám. -
DoubleSix 13.09.07 11:59
« Re: Zimni pneumatiky
Na léto mám "mišelinky" a na zimu "kontinentály". S obojíma spokojenost.
Protože nejezdím v zimě jako závodní jezdec, ale dost často na sněhu, tak se u pneumatik koukám na tažnou sílu (úplně ignoruji valivý hluk a odpor) a brzdnou dráhu na sněhu. Pak až jdou parametry jako aquaplanning, ... -
lulipin 13.09.07 10:48
« Re: Zimni pneumatiky
no tuhle značku teda slyším po prvé, ale osobně bych nespoléhal, že co obouvají Němci musí být nejlepší, už dávno nejsou vládci světa. Ačkoliv já kupoval taky z Německa a mám goodyeary a taky je zřejmě vezmu na zimu. Koupím si ale 15ky, myslím, že dokonce budou na zimu lepší a taky o mnoho levnější. No ale s tou "ladovskou" zimou v našich končinách máš zřejmě pravdu, no uvidíme. -
"-- skrytý --" 13.09.07 10:39
« Re: Zimni pneumatiky
To lulipin: Jsou to Hankook W300 Ice bear 205/55 R16. Jako letni tam mam take Hankooky (stejna znacka nazuta i v Nemecku, kdyz jsem si auto kupoval a Nemci by asi do neceho spatneho nesli), takze uvidim. Myslim, ze za ty penize to bude dobre. A co si budeme povidat, nejsme v Norsku, takze kolik dni bude na silnici lezet snih ;-) . -
lulipin 13.09.07 09:11
« Re: Zimni pneumatiky
a co ti sehnal? Já přemýšlím o goodyear ultra grip 7, nevím jaký je rozdíl mezi 7 a 7+, no známý mi umí sehnat levně Nokiany, myslím že to nejsou zlé gumy, ale bojím se, že by na mém autě vypadaly tak nějak levně, nebo jak to říct, že jsou mého auta nedůstojné. >:-[] a důležitý je rovněž parametr času opotřebení a to má goodyear velice dobrý -
"-- skrytý --" 12.09.07 17:25
« Re: Zimni pneumatiky
Tak jsem se naty gumy ted díval a zjistil jsem že 15 jsou o polovinu levnější než 16, napřiklad goodyear ultra grip7 jsou v 15 za 1600 kč a v 16 za 3300 i dysky jsou levnější o 400kč, jenom nevím jestli tam 15 mužu dát a jak to bude vypadat. -
"-- skrytý --" 12.09.07 13:45
« Re: Zimni pneumatiky
Abych pravdu rekl, tak uz mam vybrane Hankook Ice Bear W300. Letni uz na aute byly take Hankook a jelikoz jsou celorocni, tak me prekvapily svou tichosti, proste Hankook jsem nikdy na aute nemel az ted a zatim spokojenost. Tak proc nekoupit i zimni :-). Internetova cena cca 2.400 Kc je take prijatelna, tak si myslim, ze ano. Samozrejme se nemuze vyrovnat GoodYearu nebo Dunlopu, ale myslim, ze na me jezdeni budou stacit. Co vy na to? -
"-- skrytý --" 12.09.07 12:55
« Zimni pneu
Jezdim uz druhy rok na ultra grip 7 a jsou super, nemuzu si je vynachvalit jak na snehu tak na brecce, cena neni taky spatna ikdyz jsem je koupil v nemecku asi o 600 kc levnejsi nez u nas, ale letos budou urcite zase nove a lepsi modely nicmene cena bude asi vyssi.Ultra gripy 7 jen doporucuji. -
"-- skrytý --" 11.09.07 23:26
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
Ja s ním jezdil 4 roky je fakt dobrej a uspornej, ale ten turbo efekt je na pi.. plný zátah je tak v rozmezí 1000 ot.pak tode * a musíš řadit nesrovnatelné s TDCI >:-[]
A s tou kazivosti PD se taky sere lépe natom je 66kw >:-[] -
superkutil 11.09.07 22:12
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
To tom17: Že se divíš! Motor 1.9TDI 81kW je považován za nejlepší diesel všech dob. Ten a 1.9TDI 66kW se zapsaly do historie. Neznám nikoho, koho by 81kW verze zklamala, byla tichá (při jízdě), neklepala se a málo žrala (Passat dálnice 110km/h spotřeba 3,9). Toho už asi žádný CR nedosáhne. :-) -
"-- skrytý --" 09.09.07 12:51
« Doplňky
Pokusil jsem se trochu vylepšit vzhled auta, ale moc origo doplňků, tedy respektive žádné jsem neobjevil, tak jsem zkusil lehce zvýraznit zadní světla stříbrnou lištou. Jsou to poslední tři fotky, bohužel bídné kvality z garáže, odpoledne zkusím vyfotit a přidat ještě venku. Co myslíte, byla by ta stříbrná lišta pěkná i na boku auta, nebo raději nechat černé ? Díky za odpověď.
Tak jsem přidal ještě 3 fotky snad trochu lepší. Na druhé straně lišta ještě není nalepená. -
"-- skrytý --" 07.09.07 21:24
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
no přátelé ty tam jsou časy již zmiňovaných 120, žigulů a dáčií. My si vozíme zadky v krásných strojích a holt to není zadarmo. Když jsme před rokem s manželkou povídali u kafe u mého otce o naší plánované cestě do Chorvatska a kudy a kam...tak jeho družka říká, jo, tam to znám, tam jsou pořádné kopce při přejezdu, tam jsme kdysi dělali s bývalým manželem těsnění pod hlavou...co dodat, já tedy těsnění pod makovic s sebou na dovču nevozím :-))). -
hatepe 07.09.07 15:39
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
No jasně tak brždění motorm stylem ze 4 na 2 by mě snad ani nikdy nenapadlo. Se vůbec divím, že ten kvalt tam narve, musí to dělat šílenej kravál. Já když brzdím motorem tak rozumě, tzn při podřazení mám točky tak do 4500 ( mám benzín ).
Co se startování týče, nevím. Spojku sešapovat bud asi vždycky, právě kvůli bezpečnosti. Sem tam se to človeku stane, že si tam omylem nechá kvalt, kor pak v té garáži to je blbý :-)
Vás s těma Turbama je mi líto. Ale na vašem místě bych to turbo dal nový.
jako po přečtení toho článku bych koupil diesla jen po kompletní diagnostice v servisu a po přeměření výkonu na brzdě.
Ale zase znám dost lidí co mají jetý nafťáky z produkce VW konkrétně teda 1,9 TDi 81 kW a má to nalítáno snad 350 tis a vše v klidu.
Common Rail je hold asi choulostivější. Ale ty vadný turba mi jsou jasný. Původní maitel byl urči sadista a honil to jak zdmutou kozu.
-
g_m 07.09.07 14:35
« Re: článek o naftových motorech!!!
lulipin:
Tak to jsem rád, že jsem to pochopil správně. Respektive že oba to chápeme stejně. Třeba to tak ale vlastně ani není, ale víš jak - ted' už v tom nelítám sám. :-)
Jinak já meziplyny dávám (z 3 na 2 vždycky) a řadím bez kopanců. Motorem brzdím často, ale nikdy ne extrémně, viz ten Tebou popisovaný maník - "šetřílek".
Jo a gratulace k manželce - má paní je sice opravdu úžasná žena, ale tohle po ní chtít prostě nemohu. :-) -
lulipin 07.09.07 13:37
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
hele brzdit motorem se může ale rozumně. Asi tím mysleli situaci, když dojíždíš třeba ke křižovatce 80 km/h a ze 4 rych. stupně přeřadíš na dvojku a pustíš spojku prudce bez plynu, to je potom kopanec likvidačního charakteru. Znám maníka co tak jezdí z kopce, aby neopotřeboval nadměrně destičky a kotouče podřazuje o dva stupně, kopanec je jak do pozadí a motor hučí otáčky letí k nebesům, vymění kotouče o 10000 km později než ostatní ale setrvačník, který je mnohonásobně dražší mu půjde do kytiček mnohem rychleji. -
g_m 07.09.07 13:23
« Re: článek o naftových motorech!!!
Zdravím vespolek, sorry, že sem vtírám z threadu Mondeo 2.2 TDCi, ale taky mi něco nejde na rozum, jako uživateli "tom17".
Týká se to dvouhmotového setrvačníku - článek o ojetých dieselech jsem si ted¨přečetl a informuje i o tom, jak šetřit dvouhmot'ák - prý nebrzdit motorem... Ale proč??? Vždyt' při dojíždění se zařazenou rychlostí setrvačník kopance nedostává, ne? Já brzdím motorem a dost si tím vylepšuju spotřebu.
A tady přichází ke slovu zřejmě ten meziplyn - článek chtěl asi říci to, že když nepoužíváte meziplyn, tak radši nebrzděte motorem, protože řazení nižších rychlostí bez meziplynu z důvodu brždění motorem znamená zkázu pro ten dvouhmot'ák a tak se to prostě nevyplatí, narvat natvrdo kvalt a nechat spojku přenést ten ráz - to je zkáza pro setrvačník za 30 tisíc a potom tedy úspora pár deci nafty asi fakt nemá cenu...
Aspoň já to tak chápu. Ptal jsem se na to i u nás ve fóru a odpověd' byla spíše váhavá.
Tak se ptám, pochopil to někdo jako já?
Jo a s tím startováním se spojkou, co Ford doporučuje - to je kvůli bezpečnosti, aby člověk neodhupsal v garáži do zdi, kdyby neměl vyřazeno. V tom manuálu taky píšou např. o kontrole oleje... a dělá to někdo? :-)
Já startuju bez spojky od přečtení článku v Autodieselu a baterku mám dle zprávy z Akuservisu nabitu na 100%. Tedy o baterku se nebojte.
Ale ten meziplyn... poradí teda někdo?
Všem předem díky. -
lulipin 07.09.07 12:52
« Re: Ztráta výkonu...
4. díl - použité turbo
zvažoval jsem možnost i vyměnu za již použité turbo, z vrakáče a stojí to cca 7500 turbo a 800 výměna. Ovšem strach by mi to nedovoli risknout, jen pro ty co jsou opravdu ve finanční tísni, protože kdoví, co to auto mělo za sebou. Myslím,že jsem dával poptávku na www.dily-ford.cz -
lulipin 07.09.07 12:48
« Re: Ztráta výkonu...
3. díl - odpověď firmy Specialturbo
Zdravím,
Co se týče Vašeho problému – řekl bych, že pravdu mají všichni, spíš bych doplnil ještě o možnost nějaké skuliny v připojení turbínové skříně a výfukového potrubí, jelikož mezi nimi je plechové těsnění, které vlivem vysoké teploty může být někde propáleno a proto to pískání, nebo nasátí nějakého cizího tělesa přes vzduchový filtr, které poškodilo nějakým způsobem dmychadlové kolo.
Co se týče přístupu Ford, ten je správný, jelikož pro tyto turbodmychadla výrobce kromě přetěsňovací sady nedodává žádné jiné náhradní díly, čili jsou tato turbodmychadla určena pro výměnu.
Pokud toto turbodmychadlo nevidím před sebou, nemůžu Vám s jistotou tvrdit nic. Teprve po jeho kontrole a přeměření všech dílů bychom mohli učinit nějaký závěr. Prosil bych také o zaslání nějaké identifikace ze štítku turbodmychadla, jelikož pro tyto vozy jsou dostupné různé modifikace.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Pavel Polák
sales manager
tel.: 420 518 374 051
fax: 420 518 374 288
polak@specialturbo.cz
-
lulipin 07.09.07 12:46
« Re: Ztráta výkonu...
2. díl - odpověď firmy turbocar:
Vážený pane,
podle toho co píšete, bych určitě zkusil turbodmychadlo prohlédnout, dříve než úplně zhavaruje (může ale také nemusí) - pískání by mohly mít na svědomí ložiska - tzn.asi bych doporučil základní opravu - viz níže - ale turbo musí prohlédnout náš technik a potom se bude dále postupovat.
cena opravy turbodmychadla je závislá na jeho poškození:
Základní oprava - 7000,- Kč (+DPH) – Originál opravárenská sada-nová ložiska, ucpávky, vyvážení rotoru atd
Velká oprava - cca 15 000,- Kč (+DPH) – Nový ložiskový střed.
Nové turbodmychadlo cca 16-17000,-Kč (+DPH)
Doba opravy je do druhého dne (po dohodě i na počkání - musíte
však přijetbrzy ráno cca v 8 hod).
Závažnost opravy poznáte, pokud turbodmychadlo vymontujete a hřídel turbodmychadla má větší vůli než 2 mm (nebo je zlomená,ohnutélopatky atd.),
pak je to oprava na nový ložiskový střed (tzn. že se vymění celý
vnitřek turbodmychadla a ze starého kusu se použijí jenom boční stěny) a nebo doporučíme nové turbodmychadlo.
V případě zájmu doporučuji turbodmychadlo vymontovat a dovézt
k nám k posouzení či poslat na naši adresu obchodním balíkem. Po shlédnutí Vám nabídneme konkrétní varianty opravy.
S pozdravem
Ing.Vladimír Fiker
TurboCar
s.r.o.
U Dálnice 620
595 01 Velká Bíteš
Tel./Fax: 566 531 246
724 764 214
602 764 021
www.turbocar.cz
-
lulipin 07.09.07 12:43
« Re: Ztráta výkonu...
1.díl. můj dotaz na firmy zabývající se repasemi turba (nejsem technik tak promiňte mé vyjadřování:
dobrý den,
mám auto: Ford Focus II combi, 1,6 TDCI, 80 Kw, r.v. 2005,koupil jsem jižojeté, tudíž neznám historii.
problém: píská mi turbo, zní to jako vzdálená sanitka, je to slyšet uvnitř auta i zvenku velice dobře. Nejvíce když turbo rozjíždí a dojíždí,cca kolem 1700 otáček
Autorizovaný servis ford, by vše nejraději řešil hned výměnou turba, neradi opravují raději hned vyměňují
Hypotézy: jedni tvrdí, že pískající turbo dává najevo svůj brzký konec, potom jsou názory že tento zvuk může vydávat únik tlaku, něco jako prasklá hadice přetlakového vzduchu, která vede z turba přes mezichladič do motoru.
Nechci riskovat prasknutím turba i jiné následky v motoru, ale pokud by to šlo nerad bych platil celé nové turbo.
Jaké máte zkušenosti s tímto problémem? Umíte to opravit za rozumný peníz nejlépe na počkání. Jsem z Krnova a přijet k vám jen tak na radu je pro mě dost drahé. Ale když bych věděl, že to opravit jde a to nemyslím pouze prodloužení životnosti o půl roku, tak bych rád přijel.
-
lulipin 07.09.07 11:24
« Re: Ztráta výkonu...
též mám podezření na vadný turbo, zatím diagnostikovaná špatná váha vzduchu a výměna stojí 4000 kč. což zatím nevylučuje i problémy s turbem. bez dobré váhy vzduchu neumí diagnostikovat další problémy. Jináč na repasy turba jsem se informova u dvou jihomoravských firem. Přepošlu ti na email jejich odpověď
-
xsnakex 07.09.07 07:50
« Re: Ztráta výkonu...
Je to v pytli - je to turbo :no: Osa,na který se točí lopatky,která má být pevně stabilizovaná,při stažení přívodní hadice a uchopení je volná tak 5mm na každou stranu.Nový turbo od Forda 16,5 klacku s tim,že není v čechách a že se musí objednat z německa a tedy počkat tak 14 dní,tři týdny :-(
To se na to vys... :'-( 8-s Jdu si najít nějakou šikovnou větev... -
mrba 06.09.07 14:32
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
V tom článku o naftových motoroch bola informácia, že pri štartovaní so zašliapnutým spojkovým pedálom sa namáhajú axiálne ložiská a že sa tak štartuje len v bývalom československu. Ale v návode k autu od forda je ako prvý bod pri postupe štartovania uvedené: zošliapnite spojkový pedál. Ako je to teda?
-
hatepe 06.09.07 12:25
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
Podle mě tkví největší problém závad v tom, že majitelé dieslů si neuvědomují, že to není motor vhodný na provoz do města. Krátké traťě, kdy se motor nestačí vůbec zahřát je pro naftu smrt.
Stejně tak jako když někdo nafťáka honí co to dá a pak ho odstaví a turbo nemá šanci ani vychladnout. V tomhle byl ten článek super. Takovejch článků by mělo být víc, pač spousta z nás má špatná návyky třeba z autoškoly , viz ta sešlápnutá spojka při startu, kde to učí páprdové co vůbec namjí ponětí o moderní konstrukci aut.
Jen ty meziplyny mě pořád nejdou na rozum :-!
U novýho nafťáka bych se závad nebál. Horší to bude u jetýho.... no nebuud vás zbytečně strašit -
"-- skrytý --" 06.09.07 11:12
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
no jestli je článek super nevím ;-\ jelikož máme nafťáka, ale říkám si, že to snad nebude tak horké. Jistě ty závady hrozí,ale tam z toho mi to připadá, že prostě každého to čeká v té nejhorší variantě, samozřejmně to tak myšleno není,ale člověk se pak dost děsí. Já jsem dlouho uvažoval o benzínu a nakonec jsem se nechal přesvědčit o dieslu, no tak uvidíme.
Jinak Ford Kugan vypadá dost povedeně, moc pěkné. -
hatepe 06.09.07 09:41
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
Ahoj, no super článek o těch nafťácích. Díky moc za něj. I když mám teda benzín, tak to byly důležité informace do budoucna.
Jen mi moc nešli na rozum ty meziplyny. V dnešní době synchroních převoodek je to podle mě minulost a blbost.
A nebo někdo tak řadíte? Já osobně se přiznám, že ne a , že v tom ani nemám cvik.
Jinak jsme teď viděl C-maxe po faceliftu v bílé a moc se mi zamlouval. Ta bílá opticky zvětšuje jako hrom.
P.S. co říkáte na Ford Kugan s interiérem z C-maxe ? -
"-- skrytý --" 04.09.07 19:20
« Re: barva předního nárazníku
Všimni si farby na vozidlách napr. VW, Škoda, ... . Tiež je tam iný odtieň farby na plastových častiach karosérie. Zrejme je to spôsobené inou základnou farbou (ochranné nátery, ....) Môže to byť spôsobené aj tým, že plastové nárazníky sú vyrábané a sriekané v inej výrobe (nie v automobilke) :-( -
superkutil 04.09.07 16:09
« Re: článek o naftových motorech!!!
Všechny nové motory s přímým vstřikem, ať benzín nebo nafta, používají vemi přesnou technologii se stále vyššími tlaky a menšími otvory v tryskách. Už to není o kované mechanice, ale spíš o lékařské technice. A tak je potřeba mít hodně dobré filtry a kvalitní naftu. Když jsem kupoval TDCI, ta mi bylo doporučeno tankovat pouze u Shell a Benziny. Na dvířkách od nádrže je pro změnu doporučený Aral. Kolega pracuje u Slovnaftu a tak jsem se ho na to ptal a říkal, že mají vlastní stanice, ale více dodávají do sítě jiných stanic a to i do Benziny a Shellu. Benzínky si pak do nafty přidávají svoje aditiva. takže je to o těch aditivech a čistotě nádrží a stojanů. -
"-- skrytý --" 04.09.07 14:43
« článek o naftových motorech!!!
Ahoj, na netu jsem objevil článek o naftových motorech a jejich úskalí a po jeho přečtení se asi kde kdo orosí na čele, ale zajímala by mne také praxe, tedy to, co z toho už někoho z vás potkalo. Co si zde udělat takovou malou anketu. Jelikož máme maxe krátce, tak mne to poněkud děsí :-).
Komu zde tedy něco zásadního odešlo: vstřiky, turbo,setrvačník,rozvody.
Tady odkaz na článek: [odkaz] -
xsnakex 03.09.07 16:34
« Ztráta výkonu...
Dneska po cestě k doktorovi mě potkala náhlá ztráta výkonu při akceleraci a podivně syčivý zvuk z prostoru motoru,provázející zvyšování otáček;žádná varovná kontrolka nebo hlášení na PP se neobjevilo.Pravděpodobně mi praskla hadice turba - podobné průvodní jevy měla prasklá hadice u služebního Passata.Tenkrát chtěli v Praze v autorizovaném servisu VW 3,5 tácu za výměnu 8-s Zítra to vezu do Varů k Charouzovi,tak uvidim,co bude. Ach jo... :-( -
xsnakex 02.09.07 13:27
« Vrzání gum ve dveřích - řešení?!
Přidal jsem k sobě do profilu fotku gumového těsnění (fotka č.23 - zatím poslední v galerii),jehož namazáním přestalo vrzání ve dveřích.
Použil jsem silikonový sprej,který jsem už dříve koupil v Kauflandu.Nastříkal jsem to v pátek kolem poledne a dodneška ani vrznutí - je to nádherně tichý :yes: Cesta ke garáži je poměrně hrbolatá a vždycky tam ta těsnění vrzala,ale od pátku ani ťuk ! :-!
Uvidím,jak dlouhou životnost bude mít tohle řešení... ;-\ -
"-- skrytý --" 01.09.07 11:16
« Re: C max - palubka
ne neukazuje mi vůbec nic. Jen zeleně svítí, takže nějáká zrada. Není to provozně sice problém, ale když tam ten display je, tak se pokusím jej zprovoznit. Čas a navigace sice chodí na středovém panelu a teplota je v palubním pc. Ale tak trochu mně to jen bere, že to nic neukazuje. Takže kosmetická vada :-).
Nejlevnější CD jsem našel tady a lze vzít toto nebo mají 2007 za stejné peníze,ale tam není Chorvatsko, Maďarsko a jelikož mám Německo 2006 vč. č.p. a evropské tahy (Rakousko, Francie, atd., tak tohle bude to pravé. [odkaz] -
"-- skrytý --" 30.08.07 20:42
« Re: C max - palubka
hmmm, tak tam bude u nás nějáká zrada. Neukazuje to nic. Display navigace ukazuje přesně tak. Přesýpací hodiny při hledání a pak šipky pro odbočení, křižovatky a ještě vedle moment odbočení dle sloupce. To by mělo duplicitně být i na velkém dispalyi mezi budíkama a ten jenom svítí. Takže zkusím servis, když už to tam je, tak ať to maká. Ještě se zeptám jaké CD pro ČR používáš. Našel jsem asi tři druhy, tak nevím do kterého jít. Nyní mám Německo a hlavní tahy Evropy, takže po ČR to ukazuje mezinárodní tahy, ale jakmile sjedu bokem, tak mi dá hlášku OFF ROUD. Takže pořídím CD ČR. -
Moik 30.08.07 19:47
« Re: C max - palubka
A bez navi vám něco ukazuje?
Mně ukazuje čas, datuma teplotu. Když dám vyhledat nějakou destinaci, tak se tam přesýpaj hodiny a když to začne navigovat, tak to ukazuje šipky a náznaky křižovatek se vzdáleností. Je to docela příjemka, chce se to naučit podle toho jezdit. Ten display je i pro aut.převodovku CVT. -
xsnakex 28.08.07 07:31
« Taky Pozdrav ;-)
Zdravím všechny po dovče (mojí) ;-)
Odpověď na problém pro tom17 nemám,ale mám jiný téma k diskuzi,resp. prosbu a dotaz.
Vypozoroval jsem,že těsně pod 2tis. ot. při konstantní poloze plynového pedálu motor na okamžik jakoby ztratí tah.Stavá se to na jakýkoli rychlostní stupeň.Říkám si,jestli ta "prodleva" nějak nesouvisí s nástupem turba.Tohle je moje první auto s turbem (a navíc nafta) a nemám s tím zkušenost.Uklidníte někdo moje nervy?Předem dík.
Jinak jsem doplnil nějaké novinky do profilu mého Maxima,tak kdyžtak jukněte.
Zdraví XsnakeX -
hatepe 27.08.07 23:47
« pozdrav
nazdar lidi, nějak to tady vázne ta diskuse. Propádáme se na konec tabulky. nezačnem zase nějakou hádku benzín verzus nafta? >:D >:D >:D
To by nás zaručeně vyzdvihlo na vrchol tabulky :-))
Ted vážně, už asi potřetí jsme zpozoorval , že když vyjíždím a stáčím kola na místě tak se ozval takovej zvuk jako když se zadře trubka...jak to přesněji popsat, no jako jste tahali kovovou trubkumenší trubku a třelo to o sebe. To mi takhle udělalo 3x a začínám se toho obávat. Nemá někdo obdobnou zkušenost?
-
lulipin 22.08.07 22:53
« Re: porucha turba?
díky za vyčerpávající odpověď. Dneska jsem jel na diagnostiku ne do fordu. Měl jsem podezření na problém s turbem, pískalo to hlavně v nízkých otáčkách a taky motor nízko moc nezabíral. Diagnostikovali mi špatnou váhu vzduchu. No na tu bídu by to byl ještě malej problém. No uvidíme, dokud není váha vzduchu ok, tak pc nenajde případné jiné vady. Musím se poohlídnout kolik ta sonda stojí. -
WinDiesel 22.08.07 21:47
« Re: porucha turba?
Lulipine:
1,4TDCi = vstřikování Siemens
1,6TDCi = vstřikování Bosch
1,8TDCi = dříve vstřikování Delphi, nyní Siemens
2,0TDCi = vstřikování Siemens (100kW a nejnovější 96kW a 103kW)
2,0TDCi = vstřikování Delphi (dřívější 66kW, 85kW, 96kW Mondeo)
2,2TDCi = vstřikování Delphi (Mondeo)
2,0TDCi = vstřikování Delphi (Transit)
2,2TDCi = vstřikování Denso (Transit)
2,4TDCi = dříve vstřikování Delphi, nyní Denso (Transit)
2,5TDCi = vstřikování Bosch (Ranger)
3,2TDCi = vstřikování Denso (Transit ř válec) -
impaler 22.08.07 08:48
« Re: Brzdy = desitčky + kotouče
Ahoj, nadhodil jsem ve 30 tkm sjeté přední kotouče u svého belgického prodejce a servismana a dostal v rámci záruky nové. Destičky jsem si k tomu musel koupit za svoje (ty by prý jinak ještě 10 tkm vydržely, ale na nové že patří nové).
Je to mondeo 2.0 TDCi 96 kW 2004, destičky stály asi 70 eur bez DPH, jeden kotouč prý tak stovka. Mluvím samozřejme o autorizovaném servisu.
Jinak jsem z těch, co jezdí spíš neagresivně a snaží se nevyhazovat peníze z okna přehnaným bržděním, ale pár dupnutí za hbitýma kamionama na dálnici jsem za sebou měl... -
"-- skrytý --" 21.08.07 12:50
« C max - palubka
ahoj, dnes mi dorazí z "D" C max. Jelikož jej má i kámoš, tak auto celkem znám. Jen na palubce v jeho autě má palubní pc klasicky v tom malém provedení u spodní hrany a druhou plochu, která je v některých prospektech jako display má plastovou krytku. Já tam mám display dole, tedy PP a vrchní display také, ale když jsem si byl auto v D vybrat, tak se na ten vrchní větší display neukazoval stejně nic. Je to jen trik, že tam dřívě byl plast a nyní sice display,ale nefukční, nebo to je v * nebo...k čemu tam je? Je to r.v.6/2004, 1,6 TDCI 80kw Ghia Navi(Blaupunkt Travel Pilot EX).
Díky za postřehy a brzy snad přidám fotky. -
"-- skrytý --" 20.08.07 17:28
« Re: Brzdy = desitčky + kotouče
Predni kotouce a desticky mi menili (teda ne me, ale tomu, komu to patrilo v Nemecku) pri prohlidce lehce po 30 000 km a zadni kotouce i desticky nez jsem si to z toho Fordu bral pri 67 000 km ... Takze by to mohlo byt normalni ;-) -
"-- skrytý --" 20.08.07 11:43
« Re: porucha turba?
Nazdar,mam FoFO 2.0 TDCi a v samostatne diskuzi najdes co trapilo me. Ve zkratce - motor cukal pri 1600-2000 ot na 3 nebo 4 pri konstantni rychlosti. Posledni chvili z niceho nic - zejmena pri dojezdu a opet rozjezdu na krizovatce na 2ku se zacal dusit, kourit a otacky kolisaly. Za nejakou dobu - nekolik sekund zase najel. Taky jsem mel obavy ze vstriku - nakonec jim to udelalo na garancce a pricina byla identifikovana vadny EGR ventil - uz ho objednali a cekam na vymenu. Jaky mas rok vyroby? Slysel jsem ze 2005 mely problemy prave s EGR ventilem. Preju hodne stesti ! -
"-- skrytý --" 20.08.07 07:35
« Brzdy = desitčky + kotouče
Vážení chci se jen pozeptat na vaše zkušenosti. Byl jsem před nedávnem u servisáka a zjistil že při 44.000 km už mám dost sjeté destičky (což se dá očekávat) ale i kotouče na předku (asi 2-3mm pod normu). Doporučil v dohledné době kompletní výměnu s ohledem na to že u C-Maxu jsou kotouče s chlazením tím pádem jsou tenčí a hrozí že by se zdeformovaly. Dával mi přibližnou cenu za destičky 2.000 - 2.500 Kč(pár) a jeden koutouč kolem 4.000 Kč.
Měnil už někdo z vás, za kolik a po kolika km? Jaké máte zkušenosti? -
hatepe 17.08.07 15:58
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Čau je to fakt zvláštní, protože nedávno jsem jel štreku brno-kroměříž, což je defakto taky po dálnici jel jsem tak 130-140 a bylo to za 7,3 , takže mě to celkem šokovalo.
Je možný že těch 140-150 a častý zpomalování až na 90 a pak zas hend na 150 se podepsao na spotřebě, nevím. každopádně je to dost. Ona ta D1 je taky z hrbu do hrbu.
Ale pokud mě pamět nešálí, tak se tady kdysi bavili ropáci :-) o tom, že jim při rychlosti nad 130 u dost letí sotřeba NAHORU, ta j to třeba tím. přeci je je ten C-max vysokej a přední pocha je dost velká.
K tomu trunu či vstřikům. přesně tohle je věc, která mě u ojeté nafty děsí. Něco se odělá jsou to pálky. U benzínu tohle nehrozí. -
lulipin 17.08.07 12:35
« Re: porucha turba?
no ty vstřiky by to mohly být spíše, protože zas tak nízko auto nidy nepodtáčím abych vymlátil setrvačník. Nevíte někdo jaký vstřiky jsou ve focusovi II, 1,6 TDCI, 80 kw, r.v. 2005. A taky jestli se dají běžně opravit, nebo se musí měnit? Nikde jsem se to zatím nedočetl, takto konkrétně.díky -
DoubleSix 17.08.07 08:14
« Re: porucha turba?
To cukání v nízkých otáčkách - totéž jsem měl na mondeu - odešlo vstřikování. Nakonec se motor přepnul do nouzového režimu a auto šlo do servisu. Příčina - buď nekvalitní nafta nebo moc častý provoz motoru ve studeném stavu (krátké cesty po městě) - přesnou příčinu jsem se ale od servisu nedozvěděl. Výměna vstřiků stála přes 30tisíc. -
lulipin 17.08.07 07:20
« Re: porucha turba?
mám focuse combi 1,6 TDCI, 80 kw. Stalo se mi to v chorvatsku. Natankoval jsem zřejmě špatnou naftu a tím auto udusil, auto se hůř vytáčelo, 80 km jsem musel jet na trojku. Někde okolo 1700 otáček to vždy poskočilo a plechově zarachotilo, nevím jestli takhle nedostává na * setrvačník. Vše se ustálilo dotankováním shell vpower dieselu. Jináč s turbem mám své problémy, píská, zní to jako vzdálená sanitka. Příští týden jedu do fordu na diagnostiku, jen se bojím, že tam bude třeba prasklá hadice nebo uvolněné těsnění a oni mi hned beze všeho vymění celé turbo za nové - cca 22 tis. kč. budu si to muset pohlídat -
"-- skrytý --" 16.08.07 21:58
« porucha turba?
Co se mi dnes stalo... po krátké jízdě (1,6 TDCi) ještě nebyl motor ani dobře zahřátý, jsem do mírného kopce na čtvrt plynu najednou cítil ztrátu tahu a vzápětí hláška : system engine fault. Opatrně jsem dojel k nejbližší odstavné ploše, vypnul motor, prohlédl, nic neteklo ani nehořelo. Zase jsem nastartoval a hláška se už nenapsala, auto jelo trochu cukaně kolem 2000 ot.,po chvíli se vše ustálilo a vše v normě. Co je divné je to, že mám pocit, že to jede lépe než dřív, turbo zabírá o poznání razantněji a plyn jen tak hladím. Někdy zjara jsem naopak pozoroval zhoršení akcelerace a mírně vyšší (0,5 l) spotřebu. Že by se to nyní spontánně upravilo?
Máte někdo podobnou zkušenost? Je to porucha turba?
-
"-- skrytý --" 15.08.07 21:37
« autonatické světla
Ahoj, mám v maxovi světelné čidlo pro automatic. zapnutí světel. Někde na fóru FFII jsem našel nějaký pokec, ale nejsem jsi jist jetli je to stejné i na Maxovi. Zkoušel jste to někdo obejít. Je to příjemná maličkost, ale musí se svítit celý den a strácí to slysl. -
DoubleSix 13.08.07 21:44
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
tom17 :Mondeo sice má 1550kg, ale to je 2.0 TDCI v plné polní (to jsem měl taky a když se to po dálnici hnalo 200+, tak to taky pěkně žralo >:D )
Jo, na 2.0FSI také vzpomínám. Moc dobrý motor, hezký zvuk, šel rychle do otáček a s tou Octavií uměl pěkně zahýbat. -
"-- skrytý --" 13.08.07 17:13
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
To tom17:
Ja som uviedol rozsah medzi max krutiacim a max vykonom, nie rozsah na ktorom sa da jazdit ....
Na TDCi sa da jazdit kludne od 1500 - 4500 otacok... ale to je jedno, je to moj 1. diesel a som spokojny......
Mimochodom je potrebne brat do uvahy aj max. otacky motora ....
mne jazdi na 90km/h na otackach 1750....... -
hatepe 13.08.07 17:04
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
To: Moik
jasně já to taky nemyslím ve zlým. ve své podstatě proti naftě nic nemám ( vadí mě tedy ty saze ). jen mě vadí to co se v čechách rozmohlo a to je fakt, že někteří lidi speciálně s TDI si myslí, že mají to nej pod sluncem apod.
Motory TDCi si myslím, že jsou jedno z nej co na trhu v tomhle segmentu aut pro běžný lidi je.
Mě osobně by se asi zamlouval 2,0 TDCi, kdybych šel do nafty. I když ten příplaek je fakt nehoráznej a nikdy by se mě to nevrátilo.
Já osobně bych jenou měl moc rád V6. zatím na to bohužel nemám a tak jsem vděčen za 4V v podobě 1,6 Ti-VCT . To proměnlivý sání je hodně znát v nízkých otáčkách. K tomu spektru, těch 6000 využívám v kopcích když proháním TDI :-))) někdy mě to prostě nedá a dupnu na to a právě ty nafťáky vydusím těma točkama :-)))
Běžně točím tak do 4000 tam je max krouťák , po městě točím ještěmíň, jezdím kidně ve 2000 ot.
To DoubleSix. No mondeo tuším má tak 1550 kg , takže nějaký to "deko" navíc tam je. Ještě mě napadá jakej máš tlak v gumách :-) Já ted zjistil, že jsem jezdil s podhuštěnejma a ted mám spotřebu lepší tak o 0,2 L/100 .
Bohužel ford dělá motory co dost žerou, to je moje zkušenost. Ta 1,8 je jasným důkazem. Zajímala by mě 1,8 Sci , ta měla 96 kW a o něco větší krouťák, ale byla tedy jen v mondeu.
Dobrej motor je 2,0 FSI . Má fakt nádhernej průběh krouťáku. Ale to je jiná kapitola.
-