C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
"-- skrytý --" 06.11.07 19:50
« Novej MAX
Ahoj všem. Už čtu dlouho toto fórum a nechal jsem se od vás nalákat na toto auto. Koupil jsem půl roku starý vůz s 21,5 tisíci km najeto od dealera Fordu , dovoz z Německa. Motorizace 1,8 benzín 92 kW a musím říct, že se mi to moc líbí. Jízda, posez, vnitřní prostor - paráda! Takže všem kdo dosud váhají toto auto doporučuji. -
"-- skrytý --" 06.11.07 17:21
« Kryt na stierač čelného skla
Keď sa darí tak sa darí! ;-\
Bol som umývať auto v autoumyvárke a kefa mi odtrhla kryt z predného stierača pred spolujazdcom(čierny obdĺžnik - sú v tom 2 úchyty, vlastne ložiská). Zistil som to na až druhý deň. V umývarke samozrejme nič nanašli, vraj to mohlo spadnúť do filtarčnej nádoby.
Chcem sa opýtať: "Nemá náhodou niekto doma starý stierač, alebo niekde v okolí vrakovisko, kde by sa dal kryt zohnať?"
Ďakujem
-
xsnakex 06.11.07 09:58
« Re: Ztráta výkonu...
To už jsem samozřejmě udělal - právnička mu posílala jakýsi dopis,vymezující situaci a s požadavkem finančního vyrovnání.Na to mi on zavolal,že má dobře postavenou smlouvu,naznačil ten konec se splátkama tisícovka za měsíc...
Bohužel je si poměrně dost jistej - zřejmě to nezažívá poprvý.
Jeho nabídka je 20tis. vyrovnání za všechno(turbo atd. + kilometry),nebo soud. -
"-- skrytý --" 06.11.07 08:57
« Re: Spaliny vo vozidle
KONEČNE!
Auto mi opäť vonia! >:D
Celý problém bol v tom, že automechanik sa na to pozrel a povedal: "Problém nieje v tesnení víka, ale v netesnosti STRIKU".
Vymenil tesnenie pod strikom (taká "asi" medená podložka) a všetko je O.K.
:-) -
xsnakex 06.11.07 06:26
« Re: Ztráta výkonu...
Přátelé,blíží se finiš,takže zde jakési semifinále.
31.10.2007 jsem definitivně přivezl auto ze servisu.Proběhla výměna turba,olejového čerpadla,rozvodů,a pár dalších drobností.Materiál a práce necelých 45tis.Kč.
V bazaru mi řekli,že by opravu zvládli za 15tis. a že to je tak všechno,co od nich můžu čekat.Co se týká kilometrů,tak si prej můžu políbit... - koupil jsem auto jak stojí a leží a není šance z nich i právnickou cestou cokoli dostat.Můžu dosáhnout toho,že si klidně vezmou auto zpátky a budou mi ho po tisícovce měsíčně splácet.
Takže v našem právním demokratickém státě pravda opět zvítězí - sice jde jednoznačně o podvod,ale nemám sebemenší šanci uspět (byť mi servis v Německu písemně potvrdil,že měsíc a půl před koupí auta mělo najeto těch skoro 150tis. km).
Tohle byl můj poslední kup v českym autobazaru !!!
Uvažujete-li někdo o koupi auta v Čechách,širokým obloukem se vyhněte tomuhle autobazaru ! ! !
Je to sice smutný,ale doufám,že někomu tahle moje anabáze pomůže.Minimálně k rozhodnutí nekupovat auto v českým bazaru.
Pro mě je to teda ďábelský poučení... >:-[] -
xsnakex 06.11.07 06:23
« Re: výměna žárovky
Já už to měl venku několikrát.
Můj grif je takový,že po odšroubování a vyklapnutí těch dvou "pacek" se světlo povysune asi o 3-5cm dopředu a pak jsem ho "vytočil" vnitřním vnějším rohem do prostoru motoru.
Jinak s konektorem stejný zkušenosti jako má honza69.
Hned po koupi jsem měnil žárovky za Osram CB a zjistil jsem,že jedna z těch pacek byla ulomená.Koupil jsem dvě na vrakáči v Chrášťanech u Prahy po padesátce za kus. -
"-- skrytý --" 05.11.07 22:52
« Re: výměna žárovky
jo, měnil jsem žárovky u našeho i tchánova maxe. Chce to jen najít ten správný pohyb a jde ven celé světlo celkem snadno a rychle. Jen v manuálu jen psáno, že se má vyndat přívodní konektor, ale tomu se moc nechce, takže žárovky měním na pootočené lampě, ale ven ji dostaneš celekm snadno. Jeden šroub, dvě packy a pomalu dopředu a mírně nahoru. Jen vypasovat lampu okolo blatníku a přední masky. -
"-- skrytý --" 05.11.07 21:43
« výměna žárovky
Po dvou letech mi umřela halogenová žárovka v předním reflektoru.Poučen manuálem jsem odšrouboval horní šroub, stlačil dvě plastové zarážky ... a nic. Reflektor se ani nehnul. Různě jsem s ním manipuloval, ale nikde žádná vůle žádným směrem, až jsem víc zabral a ulomil části dolních plastových výlisků. Ulomené jsou jen kousky, třeba je časem i slepím, ale, jak se to tedy, dofrasa, má vyndat. Nikam se nedá prostrčit ruka. Dělal jste to někdo? -
"-- skrytý --" 05.11.07 08:12
« Re: Spaliny vo vozidle
Zdravím kolegy, i ja uz jsem pres mesic clenem C-MAX klubu a problem se spalinami pozoruju take. Pritom se jedna o nove auto 1,8TDCi. Tenhle tyden zajdu do servisu, vubec se mi to nelibi. A pozoruju to jen rano, pri studenem motoru. Ani odpoledne pri ceste domu po nastartovani jsem to nepozoroval. A jeste se zeptam, uz jste nekdo prisel na to jak snizit hlasitost pri zapnuti radia 6000CD ? -
"-- skrytý --" 04.11.07 20:50
« Re: Spaliny vo vozidle
V sobotu jsem začal hledat příčinu výfukových plynů v autě. Po rozdělání spodního krytu motoru jsem zjistil,že došlo k uvolnění objímky mezi výfukem a turbem. Objímku jsem po chvilce trápení s prostorem dotáhnul a problém byl vyřešen. -
"-- skrytý --" 01.11.07 20:58
« plech disky a pneu
Ahoj, předem se velice omlouvám, vím, že tu není bazar. Jen kdyby měl někdo zájem o 4ks nových plechových disků obutých do 1 zimu jetých Pirelli Winter (super vzorek 8mm). Plecháče jsem před měsícem koupil na C maxe 1,6 TDCI a nakonec jsem ho vrátil a vzal 2,0TDCI, kam R 15 nedám. Jsou použitelé na FF II. nebo C max. Rozměr 6Jx15 / 5x108 / 63,3 / ET 52,5. Cena 8.500,-Kč. jan.kubec@seznam.cz -
"-- skrytý --" 30.10.07 09:51
« Re: Spaliny vo vozidle
Vyzerá to na netesný spoj medzi plastovým dielom cez ktorý sa dolieva olej a blokom motora. Pri striku na ľavej strane sa vytvoril olejový film, ten sa nahrieva, a keď auto stojí všetko je nasávané do auta. Pri jazde sa to odvetráva ...
Skúsim odmontovať víko, odmnastiť, dať tesniaci tmel (silikon) a uvidíme. -
"-- skrytý --" 29.10.07 21:25
« Re: Spaliny vo vozidle
Podařilo se Ti najít příčinu výfukových plynů v autě ? Mám stejný problém,asi 14 dní jak zastavím začne do auta proudit z větráků vzduch s pachem výfukových plynů. Než začnu hledat co prasklo chci se zeptat jestli už to někdo neřešil? -
superkutil 16.10.07 16:12
« Re: kurenie
To 5kW topení ohřívá chladící kapalinu a není součástí každého TDCI. Dá se přikoupit za 5000,-Kč. A je pravda, že je slušnou zátěží pro alternátor a baterku. Podle prodejce to mocv nefunguje, výkon pro rozumné ohřátí je malý. Je tam hlavně proto, aby se TDCI motor uvedl rychle na provozní teplotu, protože účinnost 1.6TDCI je tak vysoká, že nemá skoro žádné ztrátové teplo. >:D -
"-- skrytý --" 16.10.07 09:00
« Spaliny vo vozidle
Mám problém!
Zistil som, že keď stoji naštartované auto napr. aj na semafore cítiť v aute "smrad" z výfuku. Výfukové potrubie je OK (pri upchaní výfuku motor zhasne). Je jedno akým smerom fúka vietor, či sú okná a dvere zatvorené alebo otvotrené... Doterz som to nespozoroval. Pri jazde je to OK (auto sa vyvetrá). -
"-- skrytý --" 16.10.07 08:42
« Re: kurenie
Mam 1.6 TDCi a v nem pridavne elektricke 5kW topeni (ma ho snad kazdy diesel). Taky rano nastartuju a mam topeni zaple naplno, protoze i kdyz je motor studeny, tak uz to skoro hned fouka teply vzduch a neni mi v tom aute zima ;-) K autu se chovam slusne, ale abych v nem mrznul, nez se ohreje, tak to ani nahodou, musi mus tacit, ze ho jako studene netocim a nikam rychle nezenu. -
"-- skrytý --" 15.10.07 21:20
« Re: kurenie
Přídavné topení je budˇelektrické, funguje jen při nastartovaném motoru nebo tzv.nezávislé. Mám motor TDCI a nezávislé topení, které se spíná automaticky po nastartování a venkovní teplotě pod 5°C. Po ujetí 4-5 KM je motor plně ohřátý a automatika reguluje výkon topení na 50%,nebo ho vypne. Druhá možnost je naprogramovat čas odjezdu a auto samo zapne topení s předstihem, tak aby v naprogramovaný čas byla voda ohřátá na 80°C a interiér vyhřátý na nastavenou teplotu.Samozřejmě lze nezávislé topení úplně vypnout.Programování a informace o vykonu se provádí přes PP.Auto parkuju v garáži tak programování moc nevyužívám,ale automaticke topení za jízdy nechávám běhat. -
lulipin 15.10.07 20:42
« Re: kurenie
¨no já taky hned topím, a mám diesel. Nemám z toho sice dobrý pocit, ale přece nezmrznu. Já navíc po nastartování pustím ten mega fukar spolu s el. ohřevem přeního okna a než otevřu bránu mám okno čistý. Ale vždycky si kladu otázku, jestli tím autu nadměrně neubližuju. No svědomí v tomto nemám moc čisté, ale jsem věru jen spotřebitel. -
"-- skrytý --" 15.10.07 20:22
« Re: kurenie
nezlopte se na mně ale už tu jenom zbývá aby se někdo zeptal jestli nemá auto nastartovat pak ho 5 kilometru tlačit a až bude zahřáté tak nasednout pustit si topení a pomalu jet aby se autíčko náhodou nějak nepoškodilo a zbytečně netrpělo >:D >:D >:D -
superkutil 15.10.07 18:29
« Re: kurenie
Teplotní šok jako že se motor ohřeje a pak zapneš topení a on se zase studenou vodou z výměníku ochladí?
Mám TDCI a ohřívá se hodně pomalu a automatická klima začne foukat vzduch na hned po nastartování, ale jakmile se voda alespoň trochu ohřeje, ale foukaný vzduch je ale ještě hodně studený (musím stahovat sílu foukání).
Přídavné topení je buď pro ohřev vzduchu ve voze bez běžícího motoru nebo pro ohřev oleje a chladící kapaliny v motoru. To je elektrické a může zatěžovat alternátor. Některá auta mají elektrický ohřev naftového filtru. -
"-- skrytý --" 15.10.07 17:42
« Re: kurenie
Nevím jak to funguje u nafťáků, ale předpokládám, že stejně.
Před časem jsem byl automechanikem poučen, že mám topit hned od začátku, aby nenastal teplotní šok pro motor. Zní mi to logicky.
(v nafťáku bývá přídavné elektrotopení, které prý umí při městských jízdách odrovnat alternátor, ale muže to být jen pomluva)
Ivan -
"-- skrytý --" 12.10.07 22:35
« Re: Ztráta výkonu...
Tak to je fakt rana! No stat se to me, tak protoze jeste nejake prachy za auto dluzim tchanovi s tchyni, tak auto prodavam a vracim se k osvedcene klasice v podobe Ford Sierry, ktera mi vicemena verne slouzila 10 let. To same ted ocekavam od Maxika ... 8-s -
"-- skrytý --" 12.10.07 21:13
« Re: doběh ventilátoru?!
Mam presne ten isty motor na Citroene C5-ke a tiez som bol prve dni prekvapkany, co sa deje. Kupil som auto v decembri a uz o par dni na to pri vonkajsej teplote okolo nuly mi ventilator bezal pekne dlho az som dostal strach, ze mi to vycuca bateriu. Uz-uz som chytal kluc do ruky, ze baterku odpojim - otvoril som kapotu a kratko na to ten ventilator zhasol...
Na a tu je riesenie zahady: je to FAPom. Ked zacne recyklovat FAP (co sa da poznat podla serie zopnuti rele niekde pod palubovkou), automaticky sa zapina aj ventilator. Ide o to, ze vnutorna teplota vo FAPe sa zo zvycajnych cca 150-200 stupnov v kratkom case cielene zvysi na nejakych 400 a viac. Ak v tomto momente vodic vypne motor, asi by takto nahriata hmota nesposobila okolitym sucastiam ziadnu radost :-) No a tak je tam casovac tusim max. 6 minut na ochladzovanie.
Nie je to nic zle, je to tak, ako to ma byt. -
xsnakex 12.10.07 19:46
« Re: Ztráta výkonu...
Právě jsem se vrátil od Forda.Sečteno podtrženo : nový turbo,olejový čerpadlo,rozvody,olej,olejový filtr,ostatní materiál práce : 50000,-Kč
A to pouze v případě,že po smontování výše jmenovaného nenahlásí diagnostika další jebky... :-( :'-( 8-s 8-s 8-s >:D -
"-- skrytý --" 12.10.07 07:58
« Re: Ztráta výkonu...
Tak chlape to je mazec.... asi bych skolaboval s infarktem vědět, že mě takhle osr..i ... 8-s
Jen mě to stejně jako Dalina utvrdilo v tom, že opravdu auto přivézt sám a nejlépe od německýho Fordu...
Doufám, že to s tebou a tvým Maxem dobře dopadne. Drž se. -
xsnakex 11.10.07 06:49
« Re: Ztráta výkonu...
Ahoj kamarádi,
posílám krátké intermezzo mého boje s turbem.Kdybych už nic nenapsal,tak někde v klidu lesa visím...
Po objednání špatného typu turba museli ve varským Fordu objednat (z Německa)ještě jednou to správné,čili tři týdny čekání jen na turbo.Když přišlo turbo,zjistili,že to auto nemaže (k turbu se nedostává olej a proto taky asi odešlo),takže v současnosti demontujou olejový čerpadlo,aby na něj mrkli.Jinak po odblokování ŘJ a napojení na systém Fordu zjistili,že měsíc a půl před koupí měl můj Maxim záznam,že má najeto necelých 150000km... :'-(
Koupě byla podložená servisní knížkou,potvrzující stav 72000km.
K_U_R_V_Y !!!! :no: -
"-- skrytý --" 07.10.07 08:22
« doběh ventilátoru?!
jelikož máme C maxe poměrně krátkou dobu, tak jsem neměl možnost odzkoušet jej v parném létě, ale včera se nám stalo, že při svižné jízdě do kopce cca 5km dlouhého běžel ventilátor asi 10 minut po dojetí a vypnutí motoru. Je pravda, že jsem maxe docela protáhnul a cílová stanice byla vlastně na horizontu kopce (kopec z Kounova na Plasnici - směr Deštné v O/h). Venkovní teplota 10 st. a tak jsem byl docela překvapen, že běží vetn. tak dlouho, protože nevím co by dělal kdyby bylo venku 30. Teploměr neukazoval žádné přehřátí. Máte někdo podobnou zkušenost s 1.6 TDCI? Díky Honza -
"-- skrytý --" 06.10.07 08:22
« Re: Dotaz
ahoj, asi máš pravdu, že je debata tahle debata zavádějící, ale bohužel zavádějících věcí ze strany Fordu je taky dost. Tedy alespoň v HK. Ale všeobecně v manuálu na F C max se dočteš, že 15 kola lze na všechny modely a nikde tam enní zmínka, že na určité modelové či motorické provedení nelze,ale jak jsem sám viděl, tak opravdu na některé 2.0 TDCI 15 nedostaneš. U Fordu to bylo asi tak, že zpočátku tvrdili, že nelze a když jsem se zeptal na údaje v manuálu, tak pak prý, že určitě ano. Jinak 15 plecháče nejlevnější jsou na mém odkazu níže. R16 za 1377 vč. DPH a dopravy a R15 1067 vč.DPH a dopravy. Ale nic to nemění na tom, že ta cena u Fordu je docela dobrá, teda v poměru toho když to bude člověk kompletovat sám. Čekal bych to u nic víc. Když např. tažné jinde pořídíš do 6000 tis komplet a u nich je za 12 000. -
"-- skrytý --" 05.10.07 19:48
« Re: Dotaz
zdar chlapi, tady ta debata je zavádějící, nejlepší je zavolat nebo zajít přího k fordovi, tam nahlásíš člověkovi co prodává náhradní díly VIN kód kastle a on ti řekne, jaké disky tam půjdou nasadit. Já mám 2,0 TDCi GHIA a baba vyčetla, že tam nasadím 15".
Jinak jsem pátral taky po cenách 15" disků a 15" zimních pneu (disk 1199,-, pneu Continental TS810 1630,- = 11316,- za celé auto)a k tomu musíš přičíst cenu za poklice a montáž pneu a vyvážení.
Když si toto celé objednáš u forda, tak tě to vyjde na 12990,- kompletně [[odkaz] a když vám to nebude na auto pasovat, tak jim to tam necháš, nic neplatíš(aspoň tak jsem si to domluvil já u Janiše v Olomouci) a můžeš rozjet akci s 16" diskama. V pondělí to jdu objednat, tak potom dám vědět. -
-
"-- skrytý --" 04.10.07 18:26
« Chip
Zdravim vsetkych majitelov C-maxa. Mojmu C-maxu konci v marci (brezen) zaruka. Uz dlhsiu dobu sa pohravam s myslienkou dat ho nacipovat. Mam 1,6 TDCI 80kW a obcas pri zrychlovani na 4 a 5 prevodovom stupni pocitujem velku absenciu vykonu. Jazdim hlavne po dialnici a niekedy je dost problem sa bezpecne zaradit. Mate niekto prosim skusenosti s chipom 1,6 TDCI, pripadne ma tu niekto takyto motor nacipovany? Prosim o radu.
Dakujem -
"-- skrytý --" 03.10.07 17:54
« Re: Zimni pneumatiky
Mnulu zimu a tiez aj tuto budem jazdit na Matadorkach MP58 Silica. Nie su drahe a ja osobne ich povazujem za velmi dobre zimne pneumatiky (na letne mam uz nazor opacny). Mam ich na C-maxe 1,6 TDCI (205/55 R16) a na Fabii (185/60 R14) V oboch pripadoch velka spokojnost. Jazdim prevazne dialnice Nemecko - Slovensko. -
"-- skrytý --" 02.10.07 18:39
« Re: Ocelove matky
Na Al kola a na ocelová kola jsou matky jiné. Já dokupoval Al kola a když jsem šel koupit matky tak mě málem omyly : cena je 250Kč,- za 1 matku !!!!!!!!!!!!!!!!!! Celkem tedy pěkných 5000,-Kč jenom za matky. Nakonec jsem je sehnal jinak, ale cena je to tedy maximálně přemrštěná. Na ta ocelová kola to snad bude nějaká normální.
-
"-- skrytý --" 02.10.07 13:23
« Ocelove matky
Neptal jste se nekdo, co stoji na Maxika ocelove matky na ocelove disky? Mam tam ted takove ty pekne matky, co drzi hlinikace a na ty plechace by mely asi prijit ocelove matky, protoze v manualu pisou, ze matkama na hlinikace mzou byt ty ocelovy disky chyceny jen cca 3 tydny ... Diky za info. Nekde jsem slysel, ze je to poradna rana ty matky ... -
"-- skrytý --" 28.09.07 21:59
« Re: Tažné zařízení
...máme na Maxíkovi originál Ford, ale už jsme ho tak koupili. Můj táta si nechal dát na Audi A4 neorigináln a přišlo ho to cca na necelých 6 tis. 4000 Kč závěs, 500 elektrika a asi 1300 práce. Dělali to v Pardubicích,ale myslím, že tak to lze pořídit i jinde. Orig Audi stálo 14000 + práce. Orig Ford stojí tuším 12 tis. -
"-- skrytý --" 28.09.07 11:17
« Tažné zařízení
Pokud jste někdo nechával montovat tažné zařízení, na kolik to cca vyjde? Dávali jste u Forda nebo v nějakém jiném servisu? Můžete případně doporučit nějaký konkrétní typ nebo dodavatele? Časem budu potřebovat aby Maxík udělal taky kus práce a odtáhl nějaký náklad. -
"-- skrytý --" 26.09.07 17:42
« Pořád topí a topí....
Už jsem to tu zmiňoval a dnes se mi to opět potvrdilo. Venku teplota 13st., posunuju se v koloně aut /dneska už se vlastně moc nejezdí jenom popojíždí/ a tak jsem si hrál s tím topením. Mám ruční klimu, ale když dám teplotu ventilace na minimum, do auta fouká vysloveně teplý vzduch, pokud přidám topení, tak to normálně plynule funguje. Akorát při zcela vyplém topení stále fouká teplý vzduch, ale jen v případě, že auto odstavím s teplým motorem a potom jedu dál, nebo při takovém popojíždění. Vypadá to že se od motoru nahřeje plastové sání vzduchu a v tom se potom vháněný vzduch ohřívá, což neí moc příjemné, hlavně v létě, kdy je třeba pořád pouštet klimatizaci a chladit ještě příhřívaný vzduch.Jakou máte s tímto zkušenost, je to normální, nebo je nějaká závada na regulaci teploty? Díky -
"-- skrytý --" 17.09.07 16:05
« Re: Zimni pneumatiky
nevím jaký je rozdíl mezi 7 a 7+
toto som nasiel
U stávající pneumatiky UltraGrip 7 dochází k vylepšení běhounové směsi a konstrukce kostry pneumatiky, které mají za výsledek zlepšení odolnosti vůči aquaplaningu (zejména u užších rozměrů) a rovnoměrnější opotřebení a tím zvýšení kilometrového proběhu (zejména u širších rozměrů).
[odkaz]