C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 11.05.10 17:07
« Re: DPF
To jsi zas četl Svět Motorů, viď? Velikost molekuly vody je 280 pikometrů, póry ve filtru maji 2.5 mikrometru. Pór filtru je tedy cca desettisíckrát větší než molekula vody.
Problém je v tom, že saze jsou velmi nesmáčivé. Vodou je nevymeješ, protože jí odpuzují. -
"-- skrytý --" 11.05.10 15:28
« DPF
Čištění vodou je pěkná hovadina velikost molekuly vody je větší než stěna filtru to znamená,že filtr řádně nepročistí.Ten bordel z toho filtru může být i karconogenní a vůbec to není povolená metoda a samotná manipulace je velmi nebezpečná a škodlivá pro životní prostředí.Po tomhle už celý DPF-FAP přestává mít jakýkoliv význam.
Povolené repase sou v továrně Peugeot zda to dělá Ford nevim.
Zdroj Peugeot ČR. -
štíreček1 10.05.10 19:31
« Re: filtr pevných částic
Tak posílám ty fotky nádržky na eolys, u maxe je schovaná u zadní nápravy, je vidět jen zespodu [odkaz]
Jinak kolegovi s C5 při 120tisících km ten filtr ručně tlakovou vodou vyčistili, doplnili aditivum, dali rok záruku a platil 7tis Kč. Takže vyčistit jde i po životnosti. -
štíreček1 09.05.10 21:28
« Re: filtr pevných částic
Eolys určitě 120tis nevydrží, údajně je náplň 1,8 litru na 60tis km. Ta cena už je dobrá, když jsem loni kupoval auto, tak za celou náplň s nádržkou komplet chtěli cca 6-8tis. Když náplň dojde, nejezdi!!! Pak se ucpe filtr. Můžeš vyjet jen nádrž, protože aditivum se přidává při tankování. Nádržku mám vzadu, zítra přidám foto. Ten filtr nebude až takový strašák, jak se všichni báli. Ceny už jsou příznivé a než já najedu ty km, tak to bude zadarmo ;-) -
"-- skrytý --" 09.05.10 20:51
« Re: filtr pevných částic
Na to doplnění jak vy říkáte eolys, mi upozornili sami ve Ford servisu.Prý to doplňují(mění)při 120tis a stojí to 2500kc
Proto jsem se ptal jestli to je nutné a co se stane když dojde.
Pro štírecek1:Taky jsem četl,že ta nádržka má být pod předním pravým blatníkem. -
štíreček1 09.05.10 15:21
« Re: filtr pevných částic
Já vím, že ty motory nejsou identické, ale proč mi tvrdili, že tam eolys je? Zde [odkaz]
jsem se taky dočetl, že ve focusech ho mají. Někdo psal, že ho má pod předním blatníkem, někdo ho má vzadu nad nápravou, prý by nádržka měla být vidět zespodu, ale nic jsem neviděl, díval jsem se jen od nárazníku,protože pod auto nevlezu, ale zítra se zkusím tam dostat a dám vědět. Fakt jsem měl za to, že tam je :-O -
WinDiesel 09.05.10 13:49
« Re: filtr pevných částic
štíreček1 - žádný eolys tam nemáš, pod tím blatníkem je něco jiného. Je to výmysl PSA a Ford touto cestou nechtěl jít. Ford používá systém více vstřiků paliva a zyvšuje teplotu ve filtru za pomoci právě dodatečného vstřiku, zatímco PSA snižuje potřebu takovéto teploty za pomocí Eolysu. Tyto motory se ani nevyrábějí ve stejné továrně, odlišností je víc než by se zdálo. -
štíreček1 09.05.10 13:20
« Re: filtr pevných částic
včera jsem pročítal focusácké fórum, někdo ji má pod předním blatníkem, někdo vzadu zespodu vozu. Zatím to tedy neřeším, ale u focusů je, i u starších maxů. Ty motory jsou stejné jak pro citroeny, peugeoty a fordy. Jo ale ty dva koně rozdílu jsem taky někde četl..??? Ale když jsem to auto kupoval, tak mi tvrdili, že tam eolys je a že mi ho pak dolejou, jinak u forda se to mění celé i stou nádržkou a hadičkama. Prý jsem první, kdo se na to ptá.
-
štíreček1 08.05.10 10:44
« Re: filtr pevných částic
Eolys se používá i ve fordech s motory PSA, catalický bezúdržbový filtr se bude dávat až do nových fordů. Na nedostatek močky upozorní kontrolka.
Filtr vyrabuje firma z Rožnova a upraví řj. Výkon se údajně zvedne a sníží spotřeba. Taky prý souhlasí emisní norma, ale tomu nevěřím, ty saze jdu přece ven, ne????
[odkaz] -
"-- skrytý --" 08.05.10 08:50
« filtr pevných částic
Zdravím.
Chci se zeptat,jak je to s močovinou co se má doplňovat,je to nutnost,hlídá to nějaká kontrolka a co když dojde??
Ještě jeden dotaz.Známej mi říkal,že ten filtr pevných částic se dá klidně vyndat a jezdit bez něj.Akorát to má prý menší výkon.Co je na tom pravdy??
Dík za rady. -
"-- skrytý --" 04.05.10 16:49
« Re: Zadni parkovaci senzory
Asi rok mám namontovaný tento typ [odkaz] a jsem s ním spokojený.Čidla jsem vyvrtal je do nelakovanýho plastu co je přidělaný zespodu na zadním nárazníku a protože ten plast je směrovaný trochu nahoru tak sem je dal "vzhůru nohama"Řídící jednotku mám na levé straně v kufru za tapicírunkem přilepenou tafixem.Docela pakárna bylo protáhnout kablík od displeje z palubky do ř.j. Asi za 3 hod bylo dílo hotovo a do teď funguje spolehlivě. -
"-- skrytý --" 22.04.10 13:23
« Servis po 160 000
Tak mě čeká servis po 160tis. Mám C-Max 1.8 benzín, budou to kromě těch "běžných" věcí jako je olej, čištění klima, kontrola karosérie, ... i výměna rozvodů. Jsem z Brna a doteď jsem jezdil do Carentu na Bělohorské. Celkem spokojenost, jezdil jsem tam už s předchozím Focusem. Odhad technika na můj telefonický otaz byl kolem 20 tis. Kč, pokud bude třeba měnit i destičky či něco jiného tak i 25tis. Kč :-( Záruka je fuč, proč nezkusit něco ušetřit, že? Nemáte někdo prosím zkušenosti s neznačkovým servisem na Fordy (C-Maxe) v Brně či blízkém okolí? -
"-- skrytý --" 07.04.10 08:24
« Re: Přední brzdové kotouče
ale jo prasknou, pokud je chci použít znova tak bych s kladivem zacházel opatrně. čerstvá zkušenost z min. týdne u mondea mk.II - musel jsem kotouče co byly stejně na výměnu rozbít kladivem. praskly tak, že se oddělila činná plocha od osazení co je u náboje, ani jsem moc nemlátil.... -
"-- skrytý --" 26.03.10 15:32
« Re: kontrolka baterie
Ahojte.
Tak dneska to manželka odvezla(odtáhli jí)do ford servisu.Ráno už to nenastartovala.
Prý to je jasnej alternátor.Nový cca 8000 kc.Kluk co mi dovezl to auto ho sehnal za ctyři a ve fordu ho prý namontují.
Doufám,že to byla první a na dlouhou dobu poslední oprava.
To hvízdání prý pravděpodobně bylo ložisko právě v tom alternátoru.Uvidím v pondělí až to žena přiveze,jestli to hvízdání bude nebo ne.
-
"-- skrytý --" 25.03.10 20:39
« kontrolka baterie
Zdravím.Tak mám po 14 dnech první závadu.Rozsvítila se mi kontrolka na baterii.
Po nastartování zhasne,ale do minuty se rozsvítí.
¨
Auto normálně startuje,svítí.Nic zvlástního nepozoruji.
Nevíte co to může být??
Jen mi přijde,že se zvyšováním otáček mi to nějak hvízdá od motoru.Na turbo mi to ale nepřijde když stojím na místě.
Děkuji Vám.Žolík -
Chasnik 24.03.10 20:31
« Přední brzdové kotouče
Má tady někdo zkušenosti s demontáží/výměnou brzdových kotoučů na přední nápravě? Sundal jsem kolo, ale nenašel jsem žádné šrouby, které by ho držely. Jsou někde zezadu nebo je ten kotouč nějak naražen nebo nalisován?
Na netu jsem se už dočetl, že šrouby nemusí kotouč držet moc pevně, protože ho přitlačí kolo, když je přišroubované. Ale nechce se mi věřit, že by tam byl jen tak nasazenej a držely ho jen matky, kterýma se přitahuje kolo... -
"-- skrytý --" 12.03.10 16:08
« Re: Manuál
Tenhle jsem taky našel,ale je to trochu jiné.
Nicméně se mi včera povedlo najít přesně ten co potřebuji i s tím rádiem SONY.
Přesto děkuji.
A ještě jedna věc.Jde PP počeštit nebo ne?? Je tam spousta jiných jazyků,ale na češtinu opoměli.Hlavně,že je tam Polština :-) -
štíreček1 10.03.10 20:41
« Re: C-Max záruka
Strašidel je na netu hodně, ale já ne všem věřím, alespoň dle svých zkušeností :-) Dvacítku bys měl mít při ruce při tolika km. Filtr se ozve sám, to určitě poznáš, někde jsem včera četl, že s c-maxem ujel 160tis a zatím žádnou poruchu neřešil, ani filtr. I když životnost prý je 120tis...??? Zatím buď v klidu a uvidíš a moc nečti nebo se dočteš turbo, vstřiky, setrvák ....;-) -
"-- skrytý --" 09.03.10 23:11
« Re: C-Max záruka
TA výměna je nutná nebo až bude filtr v pr.. tak se to nějak ozve??
Servis byl dělaný pravidelně ve Fordu v N po 20tis km poslední při 101 tis km
Úplně se hrozím co bych měl vše měnit.Koupil jsem to skoro za všechny prachy co jsme měli našetřený,žena na mateřský, to nevim nevim kde na to seberu ;-\
CO vše by se mělo ve 120 tis. km vyměnit?
Hlavně mě moc nestrašte. :-) -
štíreček1 09.03.10 15:34
« Re: C-Max záruka
6měsíců dává bazar ze zákona, ale znáš to tady u nás, že jo ;-\ Filtr se mění při 120tis, takže....myslím, že nový mít nebudeš. Stojí to dost peněz, takové věci sis měl pohlídat před koupí, ale v Rožnově ti ho vykuchají za pětku, pokud bys nechtěl investovat mnoho. -
"-- skrytý --" 08.03.10 22:54
« C-Max záruka
Ahoj Kluci.
Tento týden jsem si koupil Maxíka 1.6 TDCI dotažený z Německa je 3.5 roku starý a má najeto 120.000 jde mi o to,jestli je na něj ještě záruka.Abych pak nebyl v servisu za vola :o)Doufám,že mi bude ještě v pohodě sloužit.
A co ten filtr pevných částic? Vydrží mi nebo si myslítě,že už byl měněný?Má i servisku,ale tu mám ještě u toho kluka co mi to dovezl.Bylo by to v ní někde napsaný??
Dík za každou radu. -
štíreček1 22.02.10 18:34
« Re: Výměník olej/voda
Ten výměník tam je asi jen kvůli tomu, že oleje je málo. Kdyby tam byl klasický vzduchový chladič, tak by muselo být oleje daleko více. Focus měl 5,5litru, max jen 3,8 a malé množství by se nestačilo chladit, tak předává teplo vodě, proto to tak dobře topí i při lehkém plynu nebo táhlém klesání. Ale problémy s topením ve focusu jsem taky neměl, i když max topí až příliš, naplno to mám málokdy.
Elektrické topení funguje údajně jen do 60ti stupňů, ty máš na mysli nezávislé topení, které funguje i za jízdy.
S tím, že by se olej přihříval od vody jsem to myslel u studeného motoru, kdy elektrika dohřívá vodu a ta by mohla předávat teplo chladnému oleji a tím by se motor dřív dostal na provozní teplotu, ale to bude asi volovina, protože to hlídá termostat a proč vyhřívat vodu elektricky, když na druhé straně by se zas rychle chladila. -
superkutil 22.02.10 15:45
« Re: Výměník olej/voda
Většina výkonných motorů má chladič oleje, ale vzduchový. O vodním chlazení oleje jsem ještě neslyšel, ale spíš myslím, že voda má chladit olej než olej ohřívat vodu. Myslím, že se voda ohřívá mnohem rychleji než olej. Jde o to, jak a čím se olej ohřívá.
To co jsem psal to je jiný problém, tak jde o to, že když se jede s lehkou nohou nebo z kopce a ve velké zimě, tak vnitřní topení auta odčerpává z vody více tepla, než je schopný motor vodě dodat. Proto se montuje tzvn. přihřívání, což je v podstatě horák, který ohřívá vodu v chladícím okruhu, tak aby motor a posádka byli v pohodě a to jak za jízdy, tak po startu studeného motoru. -
"-- skrytý --" 22.02.10 15:28
« Nápis "Ghia"
Ahoj,
nevíte náhodou někdo kde by se dal sehnat levně takovej ten stříbrnej kousek plastu nebo co to je s nápisem "GHIA" co je na předním blatníku místo blikače? Nějakej neřád mi to vyloupnul a u Fordu za to chtěj 500,- .. Asi navštívím nějakej vrakáč jinak nevim :-) -
štíreček1 19.02.10 19:57
« Re: Výměník olej/voda
No to je jasné,ze začátku topí elektrické topení do zhruba 60stupňů. Pokud to funguje i naopak, tak by teplá voda mohla přihřívat studený olej a až pak voda olej chladí. Kutil třeba psal, že při úsporné jízdě mu auto málo topí. Nejspíš to tam bude ale kvůli malé náplni oleje - jen 3,8litru. Dle mě konstantní teplota motoru spíš prospívá. Včera jsem se díval, tak ho tam mám, hned vepředu vedle DPF napravo dole na motoru, ale je tam špatný přístup a o té papírové vložce jsem ještě nic neslyšel. -
"-- skrytý --" 09.02.10 22:03
« Re: Jakého C-MAXE
buď rád, mě se to začlo projevovat tak, že se nesmyslně hlásila indikace výměny oleje. provedla se výměna oleje a filtru, regenerace DPF a vyrazilo se do CH. někde u Prahy se problém zopakoval. přijde mi že technologie s "močovinou" je v tomto směru jednodušší. Návody k autům musím číst, byt se to zdá srandovní činím tak.nejsem vševědoucí a nepřeju nikomu dotazy kdy si obch. zástupce co to nečte neví rady s nějakou funkcí co si předtím vynutil do příplatkové výbavy.....třeba takové časování bufíku ve focusu v menu palubního PC které brebentí jen anglicky.jak praví básník: laik nerozumí, profík se jen diví :-). chci tím říct asi toto: návody mají kolísavou úroveň ( nevím jestli i překladu ), každopádně ti technici ve značkových servisech mají co dohánět, to se asi shodneme ve většině případů -
štíreček1 09.02.10 17:17
« Re: Jakého C-MAXE
Ono když se jezdí po městě a řídící jednotka zjistí plný filtr, tak spustí aktivní regeneraci, prý to trvá dvě tři minuty, akorát to nejde poznat, takže při vypnutí motoru se přeruší a spustí se znovu při dalším startu. Tohle jsem se někde dočetl... Jinak na delší štreku nemám problém se sazemi >:D >:D -
"-- skrytý --" 09.02.10 14:59
« Re: Jakého C-MAXE
V manuálu Ford dokonce píše, že doporučuje u vozů s DPF jezdících hodně po městě občas vyjet na dálnici a jet pár kilometrů ustálenou rychlostí se zahřátým motorem bez prudké akcelerace, aby se filtr zregeneroval, takže ten technik buď o tom nic neví, nebo kecá Ford. Přijde na to, komu věříte. -
"-- skrytý --" 28.01.10 16:29
« Re: Jakého C-MAXE
mě na tom vadí to že DPF jen oddaluje průser s ovzduším, mění něco co je jedovaté lidem na plyn co je rozkladný element atmosféry - nerozumím tomu moc, se přiznám. Nepozoruju nějaké výhody ani u provozu, kolem 100tkm už to v mondeu u 2,2tdci docela obstojně hapruje ( během 6ti tkm 3x v servise na regeneraci + z toho 2x výměna oleje ) . Nepřeju nikomu absolvovat podobné zážitky, nicméně po déletrvající debatě jsem neplatil ani za jeden zásah nic. Auto je ve většinovém dálničním provozu ( najeto kilo za cca 1,5 roku ) takže neberu kecy technika že režim jízdy nepůsobí na regeneraci. -
"-- skrytý --" 27.01.10 19:07
« Re: Jakého C-MAXE
Já jsem minulý rok na jaře koupil 1.6 benzín,ale v silnější verzi 85kw. Jezdím do 15.000 ročně,z toho více jak 9.000 po městě vesměs se studeným motorem. Jsem s ním nadmíru spokojen,spotřeba kolem 8,5 litru.Super rodinné auto,prostorné,pohodlné.Mám ho pro rodinu,ne na závodění. Toho si užiju dost v práci.Na kratší vzdálenosti a do 15.000 km ročně je lepší benzín. Třeba i vyšší kubatury než mám já. Přeji hodně km s tímto skvělým autem. :yes: -
štíreček1 26.01.10 18:16
« Re: Jakého C-MAXE
Já jsem právě porovnával 1,6TDCI 80kw a 1,8TDCI 85kw. Chtěl jsem právě tu 1,8čku ve focusu combi kvůli absenci filtru a nakonec jsem odjel s c-maxem i s filtrem. Šel líp do otáček a u toho kombíku mě zklamala převodovka. Kdyby nebyl max, mám dodnes 1,8tddi 66kw, protože je daleko živější odspodu než 1,8tdci. Jinak souhlasím s Tebou ohledně emisí a bordelu u nás, člověk si koupí ekologické dražší auto a žádné úlevy. Aktuální cena GEN-X 1,8tdci a 1,6tdci dpf je rozdíl 10tis kč, zase to tak nebolí a lehký motor není v autě vůbec cítit. Na downsizing si budem muset zvykat, má to své výhody, ale nejspíš to už nebudou motory na "pořád". -
"-- skrytý --" 26.01.10 17:49
« Re: Jakého C-MAXE
mám na mysli otáčky, které potřebuješ k tomu abys proháněl 1,6kou motory 1,8 nebo VW 1,9.Investice do většího motoru se myslím vyplatí, i s ohledem na cenovou politiku fordu: pocitově výkonový rozdíl mezi 1,6 tdci 66kW ( motor bez DPF ) a 1,8 tdci 85kW je myslím znatelný, cenový rozdíl pak dle výbavy cca 30tis. Při ceně auta už to IMHO tolik nebolí. Srovnávat pak 1,6tdci dpf 80kW nemá smysl, je dražší než ta 1,8 tdci a ekologie alias nějaká sleva na třeba silniční daní, pojištění atd se v čr nekoná....srovnání beru podle GEN-X, asi nejvíc prodávané výbavy.u vyšších výbav pokud se pamatuju je 1,8 tdci levnější aktuálně snad u všech výbav. -
štíreček1 26.01.10 16:40
« Re: Jakého C-MAXE
Myslím, že ta 1,8 nebude o moc lepší, než ta benzínová 1,6. 15Nm není velký rozdíl, stejně to sežerou jiné převody. Jinak původní 1,6TDCI nevím jak jela, ale s tou novou nemám pocit, že by jí docházel dech. Minulý týden jsem měl v autě cca 400kg, naháněl jsem se zhruba 80km s prázdným galaxy TD a neujel mi. Je pravda, že líp předjížděl, já jsem jel "trochu jinak" s ohledem na prostor před sebou, poněvadž na brzdách ta váha už byla cítit. Na druhou stranu jsme se pohybovali někde v rozmezí 140-180km/hod a takovým stylem na okrskách člověk nejezdí každý den 8-s -
"-- skrytý --" 26.01.10 10:32
« Re: Jakého C-MAXE
buď benzín nebo naftu, ale pod 1,8 kubaturu bych nešel v žádném případě.benzínová 1,6 je podmotorovaná a opravdu žíznivá díky zpřevodování, nafta 1,6 je na plnou nálož ( nosnosti ) opravdu mizérie, dochází dech a setrvale se točí v horním spektru otáček. -
štíreček1 25.01.10 17:50
« Re: Jakého C-MAXE
Přesně tak, soused má nový model focuse 1,6 benzín a ve městě opatrně a pod devítku se nedostane. Jedna díra dole a nad stotřicet druhá díra, pokud chce jet svižně musí točit, ale pak to zase žere. 1,8 TDCI není špatný motor, ale je to litina, je zbytečně těžký a jak píše Kutil, taky něco papá. Ojetinu v díslu bych raděj sháněl v Německu, tam se dají sehnat dobré kousky, ale od toho se i odvíjí cena. -
superkutil 25.01.10 17:04
« Re: Jakého C-MAXE
Kamarád má Renault Grand Scenic. Zvažoval zda diesel nebo benzín. Nakonec vzal benzín 2.0 protože byl o 100tis.Kč levnější. Má sice 100kW, ale moc živé to není. Trvá než se rozjede, pokud se to teda netočí stále nad 4000ot. Spotřeba kolem 9 litrů. Jezdil jsem s C-MAX jak s benzínem, tak s dieselem, nejvíc se mi líbil 1.8TDCI, ale podle zkušeností je to žrout, takže nejlepší 1.6TDCI 89kW. Ale pokud je to ojetina, tak raději tu 1.8 nebo 2.0 benzín.
Win: kde se dají sehnat ty repasované filtry, máš nějaký odkaz? Jen tak pro zajímavost, myslím, že auto prodám dřív, než bude těch stodvacet tis km, pokud tedy nepřijde krize :-)