C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 09.06.08 19:34
« Re: Desinfekce klimatizace
develop21, Honya: u forda to zvolna směřuje k tomu, že se bude auto připojovat na diagnostiku i při výměně letních pneu za zimní ;-/
Když při odpojeném pedálu nezapneš zapalování, tak podle mě ŘJ nemá jak poznat, žes ten pedál odpojil. Ale protože při té dezinfekci musíš mít zapnuté zapalování, aby se točil ventilátor, tak bych pro jistotu po demontáži filtru pedál připojil zpět na kabeláž.
Většina klimaservisů čistí klimu "zevnitř" - prostě naperou komerční čistící přípravek pomocí dodávaného nástavce vnitřními výdechy ventilace co nejhlouběji a doufají, že to bude stačit - a většinou to stačí. -
"-- skrytý --" 09.06.08 17:49
« Re: Desinfekce klimatizace
No pylový filtr jsem si měnil sám, tudíž jsem i vyndaval plynový pedál, vše jsem potom zase smontoval a auto normálně funguje, takže o té diagnostice po odpojení plynového pedálu pochybuji.........Jiank klimu vyčistí i naplní v neautorizovaných servisech a žádnou diagnostiku nedělají./ Baru, Auto Kelly apod..../ -
Chasnik 09.06.08 13:06
« Aktuální spotřeba
Na webu jsem našel návod na aktivaci diagnostického módu přístrojové desky a palubního počítače:
[odkaz]
Je to návod na Focuse a tu druhou diagnostiku jsem na Maxikovi nerozchodil. Neví někdo, jak na to, popř. jiný způsob, jak zjistit aktuální spotřebu paliva? Chtěl jsem si to testnout v několika jízdních režimech, jen tak pro zajímavost... -
Asterix 09.06.08 11:04
« Re: Desinfekce klimatizace
A hotovy pripravok z obchodu neexistuje, s nastavcom na pohodlnejsiu a priamejsiu aplikaciu toho, ktoreho desinfekcneho pripravku??? Mate uz niekto s takymito hotovymi pripravkami skusesnoti a ake boli vysledky???
Alebo tieto pripravky z obchodu su len mrhanie penazi a postacuje Ajatinova aplikacia??
:-! -
"-- skrytý --" 09.06.08 10:02
« Re: Desinfekce klimatizace
To DR: díky za radu, je vidět, že na tomto fóru jsou lidé ochotni pomoct a poradit. V servisu Fordu mě říkali, že po každé, když demontují plynový pedál, musí auto na diagnostiku, proto ten můj dotaz, jestli by to nešlo stříkat jinudy než za pylovým filtrem. -
"-- skrytý --" 08.06.08 16:54
« Re: Desinfekce klimatizace
develop21: bakterie se samozřejmě nedrží v suchém prostoru pylového filtru, ten je obykle v pohodě a není důvod ho měnit. Nejhorší je to v prostoru topení a výparníku klimatizace - a do těchto míst je tedy potřeba dezinfekční přípravek dostat. Čistil jsem to podle návodu na techwebu minulý týden. Pár poznámek. Ajatin je 10%, takže na 10let rozhodně nevydrží. Litr naředěného roztoku (použil jsem cca 4%) je zbytečně moc, i půllitr je až dost. Litrem jsem vydezinfikoval 2 auta a ještě zbylo.
Jestli to budeš stříkat zevnitř dírou pro výměnu plyového filtru u plynového pedálu, tak počíítej s tím, že bude všude kolem pořádně mokro. Zdaleka ne všechen aerosol z rozprašovače vletí do díry pylového filtru, zbytek se sráží okolo a teče všuce možně. Takže nějaký igelit nebo gumový konberec a hadru, abys neměl v autě potopu.Samozřejmě zakrýt všechno okolo, aby se voda nedostala na konektory kabelů apod.
Bez demontáže pylového filtru nesmíš roztok stříkat na vstup vnějšího vzduchu do auta, protože aerosol by procházel přes filtr a jednak by ho zničil, druhak by se nedostal dál na výparník a výměník. Takže jedině "v protisměru" - zevnitř auta výdechy klimatizace na výparník. Ale využít ventilátoru klimatizace je podle mě mnohem lepší řešení.
K filtru se dostaneš po demontáži plastového krytu pod přístojovkou v nohách řidiče, pak demontuješ plynový pedál a potom už můžeš sejmout kryt pylového filtru. Není to zrovna nejlíp přístupné ...
-
"-- skrytý --" 07.06.08 15:52
« Re: Desinfekce klimatizace
Najviac bakterii je pri peľovom filtri a preto sa odporuča dezinfikovať tento priestor, aby sa odstránil nepríjemný zápach. Po dzinfekcii je dobré filter vymeniť. Filter sa dá vybrať až po demontáži plynového pedála. Nie je to zlozité, len je tam veľmi zlý prístup k maticiam ... -
"-- skrytý --" 06.06.08 13:51
« Desinfekce klimatizace
Ahojte, rád bych vyzkoušel na svém Maxíkovi desinfekci klimatizace (manuální) Ajatinem. Odkaz sem dával Honza37 - [odkaz]
V servisu Fordu mě ukázali místo, kde se vyměňuje pylový filtr a prý je k tomu nutno vymontovat plynový pedál... Rád bych požádal o radu, jestli by bylo možno Ajatin stříknout jinde, tedy za filtrem bez nutnosti manipulace s plynovým pedálem. Díky předem za odpověď. -
"-- skrytý --" 05.06.08 12:47
« Re: LED DIOD denní světla.......
Ahoj všici, já již denní světla měsíc používám. Nemám mlhovky tak jsem koupil originál rámečky Ford na mlhovky a kulatá LED od Helly. Zapojení celkem trivialní akorát se musejí trochu zvětšit ty rámečky. Jediné negativum je cena těch světel ;-\... jestli si vzpomenu tak udělám fotku :-) -
"-- skrytý --" 30.05.08 19:04
« Re: LED DIOD denní světla.......
Tak v současnosti řeším stejné dilema-denní světla na maxe, hlavně se mi nechce svítit xenonovými světly v letních dnech a mít nasvícené celé auto. Volal jsem už do Helly, sada pro FF II prý u nás ještě není v prodeji, na německých stránkách jsou k mání - ale ani mě se nechce vyndat mlhovky když už je tam mám. Na netu jsem rovněž kromě jedné fotky maxe s kulatými světly pro denní svícení nenašel nic jiného. Přemýšlím rovněž o diodových páscích, ale podle rozměrů zatím nevím kam je dát. Vedle mlhovek se asi nevejdou. Dejte vědět jak pokračujete. -
"-- skrytý --" 30.05.08 18:12
« Re: LED DIOD denní světla.......
Je mnoho variant kam Ledky dát ale rušit kvůli tomu mlhovky určitě nebudu,zřejmě vyřežu plast v krytu mlhovek a dám tam podélne Ledky odkaz na ně po ruce nemám ale bylo to na Tuning no.1 a nebo www.stualarm.cz ,opravdu by mě zajímalo jestli je už někdo má namontované a jak to vypadá. Jediného maxe jsem na netu našel s kulatými světly vedle mlhovek a to se mi nelíbilo. -
-
"-- skrytý --" 30.05.08 10:01
« LED DIOD denní světla.......
Vážení,
už si někdo z Vás montoval Led diodové denní světla? Zjišťoval jsem jednak vhodné umístění a také internetové ceny pouze homologovaných světel.Osobně preferuji podélné světla ,kulatá mi přijdou dost nevhodná na maxe.
Nevím k čemu je celodenní svícení dobré, ale rozhodně nehodlám svítit celým vozem, když si k tomu připočtu klimu ,CD přehrávač a ledničku, tak je to záhul!!!!!
Je mi jasné jak se montují, tedy specifikace podle umístění dle vyhlášky, už vím i kam si je dát ale chtěl bych přeci jen trochu konzultovat s Vašimi zkušenostmi.
S pozdravem Martim alias DICKINSON.
-
"-- skrytý --" 25.05.08 14:58
« Návod k obsluze C-MAXE
Dobrý den,prosím, může mi někdo z Vás poslat návod k obsluze C-maxe??? Koupili jsme auto,ale bohužel není k tomu žádný návod... :-( A ještě jeden dotaz- jak funguje senzor stěračů??? Měly by se sami zapnout i při mrholení? ;-) Děkuji :-) -
romko 20.05.08 14:03
« Re: Trasenie volantom
Trasenie volantom bude dane asi pneumatikami ako pisal BigFoot007.
K vrzganiu zad.dveri (predpokladam, ze sa to prejavuje aj pri vychadzani na chodnik - dochadza ku kruteniu karoserie), skus namazat vazelinou mechanizmus zamku a daj vediet ci zmizlo vrzganie.
-
BigFoot007 20.05.08 12:06
« Re: Trasenie volantom
co mas za gumy? u citronu som to sporozoroval- bolo to guammi, nie vyvazenim, ale proste tym ako su tie hgumy tvrde a zaroven aky je asfalt...
Napriklad normalne mi vobec volant na mojich mihelinkach netrase, ale pri rychlostiach okolo 12 mi trase volantom na tvrdsom povrchu(napriklad dialnici z Bratislavy do viedne-usek ktory je spojkou medzi blavou a dialnicou Vieden-Budapest...A nie som jediny, co to ma. Su v tom dve veci- citliva predna naprava na C4 a zaroven tvrde letne michelinky...Keby si mal krive brzdove kotuce, tak by ti to robilo ine veci...ale priznavam ze aj toto je moznost, ale snad by to v servise hned videli -
BigFoot007 20.05.08 12:05
« Re: Trasenie volantom
co mas za gumy? u citronu som to sporozoroval- bolo to guammi, nie vyvazenim, ale proste tym ako su tie hgumy tvrde a zaroven aky je asfalt...
Napriklad normalne mi vobec volant na mojich mihelinkach netrase, ale pri rychlostiach okolo 12 mi trase volantom na tvrdsom povrchu(napriklad dialnici z Bratislavy do viedne-usek ktory je spojkou medzi blavou a dialnicou Vieden-Budapest...A nie som jediny, co to ma. Su v tom dve veci- citliva predna naprava na C4 a zaroven tvrde letne michelinky... -
"-- skrytý --" 19.05.08 23:53
« Údržba klima
Ahoj, do konce května probíhají jarní prohlídky ford. Jednou z jejich součástí je kompletni údržba klimatizace za 1690,- Kč. Mělo by se jednat o funkční kontrolu, odsátí a vyčištění chladiva, kontrolu těsnosti systému vakuovým testem a doplnění chladiva a maziva na předepsané meze. Netušíte kolik to stojí normálně (pokud to není součástií nějaké akce)? Případně nemáte někdo tip na servis v Praze který se specializuje na klimatizace a provádí výše uvedené za nižší cenu? -
"-- skrytý --" 19.05.08 10:22
« Trasenie volantom
Zdravým všetkých majitelov C Maxov.Som vlastníkom C Maxa asi dva roky mám najazdené len 16 000km.asi 3 mesiace pozorujem že pri rýchlosti 110km. my začne jemne triasť volantom,robí to len pri vyžších rýchlostiach.Pneumatiky som už dával vyvažovať bolo to už aj v servise,nič nezistili.Chcel by som poradiť či už mal niekto taketo podobne problemy.Ja si myslím že sú to krivé predné brzdové kotúče. Poradte z vrzgajúcimi zadnými dverami pri perejazde nerovnosťami vyskúšal som už všetko.Ďakujem R.Z. -
"-- skrytý --" 10.05.08 18:51
« Pojistka
Když jsme u pojištění, tak mám zajímavý zážitek s Českou. Sice Focus Combi, ale to je stejně jedno.
Po roku od koupi jsem chtěl předělat pojistku. Tak jsem ženské řekl, co chci. Její první otázka byla, na kolik si ho chci pojistit. Udělal jsem takový udivený pohled, načež ona mi s klidem sdělila, že oni neurčují cenu auta, maximálně klientům doporučují. To se mi pomalu začal zvedat tlak, ale ještě jsem se ovládl a řekl jí, že jsem měl asi před 3 měsíci bouračku s Feldou, na kterou jsem platil na hodnotu 220 tisíc (já blbec), ale likvidátor její hodnotu vyčíslil na 80 tisíc, takže ať mi řekne cenu podle jejich tabulek. Teď zase házela pohledy ona, ale podívala se do PC a řekla cenu o 30 tisíc nižší. To jsem již nevydržel a řekl, že si snad dělá ze mě legraci. Že každý, kdo není totální imbecil ví, že první rok je pád ceny auta největší a můj odhad je tak 90 až 100 tisíc. Tak se podívala znovu a řekla, že se spletla a snížila o 80 t. Budiž. Tak jsem jí řekl, ať vyjede nový návrh (nová cena, +10 bonus na havarijce a vyšší spoluúčast než minule), načež mně s odpuštěním jeblo definitivně. Ta cena byla jenom o nějakou stovku za rok nižší než stávající. Tak jí říkám, že nemám čas s ní hrát tuhle hru, že se tam stavím k večeru a ať trochu zkusí u toho přemýšlet. Ano, když jsem tam přišel naposledy, tak to konečně mělo hlavu i patu. -
"-- skrytý --" 09.05.08 09:21
« Re: havarijni
Asi 14000 kč kompletní havarijní a povinný ručení u kooperativy za 3letou 1.6 benzín.
Kooperativa je jedna z nejdražších, budu přecházet k Aliianz, kde mám pojištěné druhé auto.
Na www alianz je konfigurátor pojištění, doporučuji ozkoušet, lze snadno porovnat cenu pojištění pro různá auta. -
"-- skrytý --" 08.05.08 23:01
« Re: havarijni
Havarijni: 7777,- Kc rocne (1. rok) - mam tam 50% slevu, pojisteno na 310 000 Kc, 5% spoluucast, pojistene predni okno do limitu 15.000 Kc a ruzne drobnosti, Zakonne: 3996,- Kc. Pojisteno u CPP. Nastesti jsem jeste nic neplnil a nic od nich nepotreboval. -
"-- skrytý --" 07.05.08 17:51
« Re: Hluk na volnoběh
No já bych to tipoval na ložisko v kole. Zkus si všechno vypnout co by tě rušilo a pak na nějakém parkovišti nebo široké vozovce kde není provoz ale s dobrým povrchem kličkuj autem. Pokud je to ložisko, tak při zatížení levé nebo pravé strany auta by se ten zvuk měl měnit, jelikož tu nápravu zatěžuješ a odlehčuješ. Je dobré si na to vzít spolujezdce s dobrým sluchem a nejdřív ho posaď vedle sebe a pak do kufru :-) aby jste případně zjistili zda je to na přední či zadní nápravě. -
"-- skrytý --" 07.05.08 10:32
« Re: Hluk na volnoběh
Ozývá se při vypnuté klimě. (Ještě není takové horko).
Nejlépe slyšet to je v následující konstalaci:
-jízda po hladkém asfaltu
-prohřáté auto (tak po 20min. jízdy)
-na volnoběh
-rychlost 40 - 60 km/h
Rychlost pulzací zvuku je odvislá od rychlosti auta.
Děkuji za příspěvek. -
"-- skrytý --" 06.05.08 00:05
« Hluk na volnoběh
Všechny zdravím. Mám problémek se svým Maxem. S příchodem tepla se mi objevil zatím neidentifikovaný zvuk. Při prohřátém autě se ozýva poměrně nepříjemný hluk (asi nějaké ložisko) buď kolo a nebo nějaká pohyblivá část, která se točí i při volnoběhu. Podobný zvuk vydávala převodovka na starém autě. Teď je to ,ale na volnoběh???
Je to nepříjemné, ale né extrémní a tak se bojím, že mě v servise budou přesvědčovat, že se mi to jen zdá. Nemáte někdo podobnou zkušenost. Předem dík za odpověď.
PS: Dneska mi nějaký parchant strhnul přední ovál Ford. Ten co kreje klíček. Nevíte co to stojí??? -
"-- skrytý --" 03.05.08 23:43
« Re: Trubka od Turba
Ja som si to vsimol tak, ze mi auto netahalo tak ako predtym, spotreba sa zvysila cca 0.4L/100km ale inac som si to nevsimol. Najazdil som s prasknutou trubkou asi 2500 km....
Takze mi to uz opravili, dufam ze vydrzi.... Povodna mi praskla tam, kde je zvar, nechapem preco ford neupevnuje trubku k motoru pomocou svoriek s gumovym oblocenim ale zvarom ...... -
DoubleSix 28.04.08 08:56
« Re: Statistiky ADAC
Superkutil : já měl třeba u Mondea ten problém, že pokud jsem vypnul motor a brzy poté jsem chtěl nastartovat zahřátý motor, tak mi to obvykle nechytlo na poprvé, ale musel jsem vytáhnout klíček a zkusit to znovu, hloupé.
Já měl výbavu Ghia a madla ve dveřích měla speciální povrchovou úpravu (simulace kůže), ale to se začalo loupat už po roce provozu, vypadalo to hrozně. A ten černý lesklý plast ala dřevo, no taky nic moc.
Ale jinak prostor, jízdní vlastnosti, to bylo super. -
kubo56 26.04.08 01:53
« Re: Zadní brzdy
Mne sa teraz pokazila zadna lava rucna brzda. Skratka neodbrzdi. Chyba je v strmeni. Potrebujem jazdit a tak som si po nezdarych pokusoch precital manual k autu a ked nechcem, aby sa rucna brzda zatiahla, staci podrzat zatlacenu rucnu brzdu do dola, pri vytahovani klucika a rucna sa nezatiahne. Ten manual je predsa len niekedy dobry. -
superkutil 25.04.08 11:03
« Re: Statistiky ADAC
DoubleSix: To jsem rád, že nejsem jediný kdo má problém s Fordy. Podobné problémy co popisuješ jsem měl s Mondeem MKII. Nebyly na odstavení vozu, ale znepřijemňovaly život. Třeba odpadlé polstrování zadních sedaček nebo vypadlá lišta předního skla, o vibracích předních kol a kotoučů ani nemluvě. Plasty v interiéru se také časem zohybaly, a motor se choval tak, že jsem zastavil, vypnul, nastartoval a měl úplně jinou charakteristiku. Teklo mi zadními dveřmi u kombi, teklo mi LP dveřmi (to mi teče i u Mondea MK III). -
DoubleSix 25.04.08 08:36
« Re: Statistiky ADAC
Těžko říct, komu věřit. Faktem je, že u Fordů mám zatím nejvíce závad, ze všech služebních aut, co jsem měl. Platí jak pro Mondeo, tak pro C-Max. U toho C-Maxe to ale nikdy nebyla závada, která by auto učinila nepojízdným, ale věci, které život řidiče znepříjemňují. Mám benzínového C-Maxe asi rok a čtvrt, najeto přes 13000km a závady byly:
- hned od začátku teklo někde střechou do kufru (po zadním c sloupku). Servis to opravil až na potřetí
- úchyty bočních plastových výplní kufru nedrží a ty velké kusy plastu nesedí s těsněním kolem pátých dveří, vypadá to příšerně.
- na 8000 km se měnily kotouče, vibroval volant při brzdění při rychlostech kolem 80-100km/h
- samonavíjecí pás řidiče se zadrhává (Ford reklamaci neuznal, tvrdí, že se pás musí zaseknout úplně a pak to až odstraní). Chyba je, že ten kolébkový podavač pásu se nenatáčí, takže se pás muchlá a odírá.
- napojení plastů mezi palubní deskou a A sloupky karoserie je provedeno s mezerami cca 5mm
- nefunkční 12V zásuvka u řidiče
- sluneční clona v zadních levých dveří se nevrací do původní polohy
- musela se rovnat geometrie zadní nápravy (pravé kolo bylo odkloněno od svislé osy více než to levé, asi o 1cm)
- za studena ten motor cuká. Navíc pokud ihned po nastartování chci couvat, tak motor chcípne, musím prostě prošlápnout plyn a pak je to OK. Řídící počítač ale nehlásí žádnou chybu, filtry a palivové čerpadlo jsou prý také OK.
No, na nové auto mi to přijde jako dost závad. To s Octavií I, Renaultem Megane a OII jsem neměl jedinou závadu. Podobné martyrie jsem měl i s Mondeem (tam jsem jednou skončil i jako nepojízdný). Takže nevím, jestli Ford dělá kvalitní auta.
Manželka má Fusion a za rok a půl bez problémů (musím rychle zaťukat na dřevo), ale má najeto 4500km, takže to je jasné, proč je to OK :-) . -
Ghost007 24.04.08 22:18
« Statistiky ADAC
Ahoj *,
co rikate na statistiku ADAC, kde C-Max je absolutne jedno z nejproblemovejsich aut v Risi?
Vice na [odkaz]
Resp www.adac.de a odkaz 'Deutsche Autos vorn'.
Me se tomu nechce verit. Podle TUV je C-Max pomalu nejspolehlivejsi, podle ADAC nejhorsi, toz cemu verit? -
preston 06.04.08 21:46
« Re: zaruka
muzu potvrdit,ze to,co maji na svych strankach,maji i na sklade v Pardubicich,byl jsem tam osobne...je fakt,ze auto busch ma novy model c-maxe (ovsem ojety) za 439.coz vubec neni spatna cena,zvlast pokud se da jeste dost usmlouvat...tak budu muset jeste hodne premyslet