C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 07.08.08 15:30
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Kutil: Popíšu můj styl jízdy.
-95% plynulá jízda v uvedených rychlostech limit + 10 na dálnici limit. Otáčky 2000-3000, na dálnici 3800-4000.
-max. 5% potřeba max výkonu (předjíždění, zařazení do provozu na hlavní silnici atd.) Otáčky 4000-6500.
Tyto okamžiky potřeby max. výkonu jsou tak málo časté, že téměř neovlivní spotřebu.
Obecně platí: velký motor = velká spotřeba ve městě a malá spotřeba na dálnici. -
superkutil 07.08.08 14:17
« Re: 1,6 TDCI 80kW
mag21: Ta spotřeba mimo město se mi zdá dost velká (asi dělá své ta dálnice). Např u S-MAXe 1.8TDCI lidé uvádějí cca 5,5 což odpovídá velikosti. U C-MAXe bych čekal mimo město tak 4,5 (Ford dokonce uvádí 4,1). Dá se vůbec někdy dosáhnout spotřeb uváděných Fordem? >:D -
"-- skrytý --" 07.08.08 12:18
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
No tak já taky přidám svojí trochu k tématu. já mám 1,8 a zatím spokojenost, pravda je jak se tu psalo při nižších otáčkách je lenivější, ale jinak jízda s ním je svižná a pohodlná.
Spotřeba v současným momentě 8,3 (dojíždí do města 15 km), při ježdění po městě si v létě vezme cca. 8,5-9l v zimě o litr víc...
Na druhou stranu určitě bych nekupoval slabší motor jen protože s ním plánuji jezdit jen po městě... ;-\ -
tommi_d 07.08.08 10:20
« 1,6 Ti - VCT 85 kw
Vlastním C-Max 1,6 Ti - VCT Benzín 85 kw. Priemernú spotrebu podľa PP mám 8,6 az 8,8 l. jazdím 50 % mesto 20 % okresky a zbytok dialnice. V meste sú to prevažne studené štarty okolo 1 km. Dialnice tachometrových 130 140 km. Súšal som po okreskách ísť čo najúspornejšie a predpisovo a dostal som sa podľa PP na 5,8 l. Čo sa týka výkonu motora a dynamiky myslím že pre toto auto je to minimum. Predtým som mal Fusion 1,6 74 kw ktorý bol pre neho ideálny, ale do c-maxa si ho neviem predstaviť. Zaujímavé je, že papierovo spotreba je pri 1,6 ti - vct 85 kwnižšia ako pri klasickej 1,6 74 kw -
superkutil 07.08.08 08:25
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Moik: U TDCI má 6ka smysl, protože nemusí motor na dálnici tolik točit (U TDCI na 6ku točím ve 130km/h asi 2200ot.), ale u benzínu je otázkou, zda má smysl. U přeplňovaného benzínu bych jí chápal, ale u normálního je to sporné. Pokud by 6ka byla jako ekonomická rychlost (kdysi měli Škodovky takto zpřevodovanou 5ku) která sice již moc nezrychluje ale sníží otáčky motoru na dálnici a tím sníží spotřebu, hluk a opotřebení motoru, tak má smysl, ale pokud je to jen rozložení na více stupňů, tak smysl ztrácí. -
superkutil 07.08.08 08:17
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
-HIVAN-: Brzda provozu je když se ti např. při předjíždění lepí na zadek a před tebou je místo. Nepsal jsem, že s 1.6 se nedá jezdit svižně, ale aby jsi dosahoval s 1.6 stejných zrychlení jako s 1.8 musíš motor hodně točit a tomu zase odpovídá spotřeba. Takže pokud na motor koukám z pohledu pružnosti, zrychlení a spotřeby, tak mi 1.6 nepřipadá pro C-MAX vhodná, znamená to ji hodně točit. Já třeba nemám rád, když motor řve a tak bych šel raději do 1.8 třeba už proto, abych netrpěl nedostatkem výkonu při každém předjíždění. Kamarád má Zafiru 1.6 benzín a pokaždé když s ním jedu, tak je při každém předjíždění nedostatek výkonu. Pokud člověk nechce předjíždět, tak ta 1.6 stačí.
A co se týče fyziky, tak u auta potřebuješ sílu na 2 věci: na uvedení auta do pohybu a na překonání odporu vzduchu (valivý odpor, ztráty v převodech a ztráty v motoru beru za zanedbatelné vůči těm prvním dvou).
O té 1.6 jsem psal ve spojení se spotřebou vozu. Pokud chci se svým Mondeem jet za 5litrů, tak musím zrychlovat velmi pomalu, motor točit mezi 1500-2000ot, využívat terénní nerovností, dojíždět setrvačností a na dálnici jet do 110km/h. A v tomto případě opravdu brzdou provozu jsem. Čeká mě teď dovolená v Norsku, tam je maximální povolená rychlost 90km/h, tak uvidime, co na to spotřeba. Třeba u Mondea je nejvyšší nárůst spotřeby při jízdě po dálnici vyšší rychlostí.
Zajímalo by mne při tom tvém stylu jízdy, jakou máš spotřebu. Kamarád má služební Fabku 1.2 kombi a taky s ní dokáže jezdit svižně, ale pro hluk se nedá v autě mluvit a spotřeba přes 12litrů.
A ten rozdíl ve spotřebě na volnoběh u 1.6 a 1.8 bude tak 0,2 litru za hodinu a to bych neviděl jako problém. :-) -
superkutil 07.08.08 08:03
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
DoubleSix: U 1.8 jsem vycházel z údajů v katalogu na tomto webu a i Ford u 1.8 uvádí: Zážehový / řadový čtyřválec / DOHC / 16ventilový / hlava a blok válců z lehkých slitin / elektronické vícebodové vstřikování paliva / proměnná délka
sacího traktu.
Ten Scenic opravdu točí na 6ku nesmyslně moc, ale Renault to zdůvodňuje tím, aby byl rozsah rychlostí maximálně pokryt otáčkami a nebo aby lidi se Scenicem nejezdili moc rychle. Předtím Měl Lagunu a ta přestávala jet ve 180km/h právě proto, že již byl motor v této rychlosti za maximálním výkonem. -
DoubleSix 07.08.08 07:42
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Superkutil napsal : "Kamarád má Renault Scenic 2.0 benzín a na 6ku to ve 130km/h točí 3600ot." :-O 8-s
Tak to bych od Renaultu nečekal. Pokud se dobře pamatuju, tak OII 2.0 FSI točila na 6 při 130 km/h něco kolem 3200, možná i o trochu méně.
Kamarád, co s tím mým C-Maxem 1.8 jel, tak říkal, že to je pěkný žihadlo, jako, že to je svižný. Mě to ale moc nepřijde, asi je to tím, že jsem do něho přesedl z výkonějšího vozu, zatímco u kamaráda to bylo obráceně, šel z méně výkoného vozu s automatem.
Superkutil : 1.8 není Ti-CVT, to byla 1.6 85kW. -
"-- skrytý --" 06.08.08 21:09
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Kutile čemu říkáš brzda provozu? a čemu klasický styl jízdy??
Mám 1,6 C-Max.
Na Křižovatce patřím mezi rychlejší (to ale není o motoru, ale o řidiči)
V běžném provozu nejsem brzda, ale většinou mě někdo brzdí. Jezdím běžně limit + 10. Toto jsem schopen kdekoli bez problémů udržet i s nákladem 300kg.
Jediné co je potřeba je rozmyslet si předjíždění. Na dálnici do kopce už tam není téměř žádná rezerva.
S tou 1,8 bude rozhodně větší zábava, nicméně na bezpečné ježdění 1,6 určitě stačí (pokud se člověk nebojí podřadit tak předjíždění není problém- ale závoďák to samozřejmě není). Jsou lidé kteří jsou naprosto spokojeni s 1,2 HTP a ač je fábije lehčí, tak se to nedá srovnat s mou 1,6. Jde o to co od auta očekáváte.
rychlost spotřeba
100 cca 6,5l
130 cca 7,5l
140 cca 8,5l
Kutile fyzika je hezká věc, ale u spalovacího motoru se takto uvažovat nedá, jeho učinost je velmi špatná.
1,8 bude mít velmi podobnou spotřebu při podobném (klidném) stylu jízdy mimo město. Ale ve městě se projeví objem, který potřebuje víc paliva na udržení běhu bez zátěže. Na druhou stranu chtít závodit s 1,8 znamená spotřeby přes 10.
Na závěr hlubokou pravdu po vzoru G. Bushe:
1,6 v C-MAXu je jedna šestka v normálním autě jezdí jako běžná 1,6. Nečekané že???
:-) >:D -
Moik 06.08.08 20:39
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Ta 1.6 je základ pro Maxe a podle toho i jede, na co by tam dávali silnější motory, kdyby byl v pohodě...ale pro základní ježdění taky IMHO stačí.
Já jsem měl maxe 1,6TDCi 80kW a teď mám Focuse 2.0TDCi. Spotřeba je o hodně vyšší, ale z Maxíka jsem si jaksi zvyknul jezdit s cihlou na plynu, aby to jelo a ne a ne se to odnaučit :-)
Pokud se trochu snažím, jedu za 5.2, ale stačí jeden nervózní Passat v zrcátku a když omrknu spotřebu hned jak mě zase dojede :-! , je tam vždycky už o něco víc :-(
EDIT: obrovský přínos komfortu cestování je 6-ti kvalt. -
superkutil 06.08.08 09:29
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
preston: Vyzkoušel jsem C-MAX s mnoha motory a 1.6 je opravdu do města, ale mimo město už ne. Nejvíce mne nadchl motor 1.8TDCI, má výborné ovládání a rozumnou dynamiku. Zajímavě vypadá 1.6TDCI 80kW, ale názory na něj se rozcházejí. Asi je to nejlepší kompromis mezi spotřebou a výkonem. U té 1.6 benzínu bych se bál vysoké spotřeby při klasickém stylu jízdy, při dodržení rozumné spotřeby bude podle mne auto brzdit provoz.
Zákony fyziky jsou jasné a spotřeba je nejvíce závislá na hmotnosti vozu a jeho cx. A vyšší spotřeba 1.8 ve městě je dána tím, že auto s ní lépe zrychluje. Jak se říká, objem ničím nenahradíš. pokud budeš s 1.8 zrychlovat stejně jako s 1.6 tak bude spotřeba podobná, ale budeš mít výkonovou rezervu, když budeš potřebovat.
Zajímal jsem se o porovnání spotřeb 1.6TDCI 80kW a 2.0TDCI 100kW a pokud se s auty jezdí stejně, tak je spotřeba stejná.
Mám zkušenost s Mondeem 2.2TDCI u kterého je rozsah spotřeby od 5-7,5litru. Jezdit za 5 znamená být brzdou provozu, normálně se dá jezdit za 6 mimo město a kombinace město a dálnice je za 7. U Mondea stoupá výrazně spotřeba při rychlosti nad 110km/h a u C-MAXe bych čekal, že to bude ještě výraznější.
Pokud benzín, tak bych volil 1.8 hlavně pokud mám mít auto klimatizaci. Míval jsem Mondeo s 1.8 a bylo to tak tak. A C-MAX bude váhově srovnatelný se starým Mondeem. Když porovnám zrychlení, tak já měl u Mondea 1.8 85kW zrychlení za 10,8 sec a stejné dosahuje C-MAX s 1,8 Duratec Ti-CVT 92kW.
Podle www.spritmonitor.de má benzínová 1.6 dokonce vyšší spotřebu jak 1.8 takže to zvaž.
DoubleSix: S tím 6ti kvaltem si nedělej iluze. Kamarád má Renault Scenic 2.0 benzín a na 6ku to ve 130km/h točí 3600ot. Také bych čekal na 6ku otáčky tak kolem 3000ot. Moje Mondeo 1.8 točilo na 5ku ve 130km/h 3250ot. To bylo moc příjemné, ale výrobci to prý dělají tak, aby na nejvyšší rychlost točil motor otáčky maximálního výkonu v oblasti maximální rychlosti. -
preston 06.08.08 08:45
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
diky za odpovedi, nejspis pro me bude vhodna 1.6, protoze vetsinu cest mam po meste + o vikendech nejaky ten vylet,ale nikdy ne s plnym nalozenim...a tu spotrebu po meste bych u 1.8 tipoval prave kolem tech 9,5l a to se mi uz na me zda moc...moc diky za rady -
DoubleSix 06.08.08 08:12
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Mám C-Maxe s motorem 1.8i.
Průměrná spotřeba za těch necelých 17 tisíc kilometrů je 9,5l. Jezdím převážně po městě, krátké trasy, studený motor.
Jinak pokud jedu mimo město (ne dálnice), tak se klidnou jízdou dokážu dostat na 7-7,5 l.
Dálnice při tachometrových 130 km/h už je ale za 8,5-9 (on totiž ten motor točí 4000 otáček, což je dost).
Jinak v nižších otáčkách je to celkem lenoch (ono to teda zrychluje, ale nic moc, předchozí 2.0 FSI v OII byl úplně jiný sprinter ;-) ) Celkově mi ta převodovka přijde divná. V pohodě se dá po městě jezdit na 4 a při 60 km/h to točí kolem 2000 otáček. Takže nejvíc jezdím na 4 a 5 převodový stupeň. I ta pětka ale při 100km/h točí 3000 otáček a to je hodně. Takže bych Fordu doporučil instalaci šestistupňové převodovky, kdy ta 6 by na dálnici při 130 točila lehce nad 3000 otáček.
Jinak ten motor je dost tichý. 92kW tak akorát stačí (vyšší hmotnost vozu + špatná aerodynamika - vysoká a krátká karoserie). V plném naložení si slabší motor pro sebe nedovedu představit. -
"-- skrytý --" 05.08.08 23:18
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Jsem majitel MAXe s benzínem 1,6 tj. 74kw.
Ta 1,8 určitě pojede líp a nejspíš tak o 1-2 litry dráž. Jediná rada. Zajděte někam do bazaru a svezte se tou 1,6.
Na normální svižnou jízdu tz. limit+10 i s naloženým autem naprosto v pohodě. Bez problémů lze jezdit v rozmezí 2000-3000 ot..
Na předjíždění je potřeba motor roztočit jako u každého benzínu.
Je pravda, že to nejni závoďák a dvakrát rezerva výkonu tam při rychlosti nad 80km/h není. Na druhou stranu je ochotný na 2 na asfaltu při 5000 ot/m protočit kola. Obecně patřím mezi rychlejší řidiče.
Spotřeba dle dotandování 50-60% po Praze v jednom (jízdy kolem 15km)zbytek rodiné cesty (250-300kg) zatížení.
léto 7,3-7,8
zima 7,7-8,2 (vliv studených startů)
Než jsem si na auto zvikl tak o 0,5l méně. (ztěžkla mi noha)
Ivan -
Ghost007 05.08.08 22:23
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Rozhodne 1.8ku. Ja se projel obemi a rozdil je hodne markantni. Mam najeto 6000 a prumer mam kolem osmi i kdyz jezdim vetsinou delsi trasy a mimo mesto a dalnici..
BTW: Ted mam cerstvou zkusenost se servisem. V servisni knizce jsem se hodlal pouzit "15ti minutovou prohlidku do 3 mesicu od koupi vozu zdarma". Uz jsem byl objednany a po prijezdu do servisu mi sdelili, ze kupon plati ale pro druheho majitele. No tak nic. Tak to se, pisu, abyste taky nekdo "nenaletel". Pry je to nekde v servisce napsano, nicmene na tom kuponu neni nic o druhem majiteli.. -
Moik 05.08.08 21:57
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Známá má 1,8 C-MAX spotřebu nekontroluje, jezdí mix, dost město, dálnice minimálně. Průměr na PP 8,6
Já měl 1,6TDCi 80kW a je to na to auto málo. Jede to, má to docela dobrou dynamiku, ale musí se tomu šlapat za krk, předjíždění s tím nebylo nic příjemnýho. 1,6i si nedovedu vůbec představit, to musí naložený být katastrofa - taky je to základní motor. C-MAX je o 100kg těžší jak Focus II a řekl bych, že i to velký čelní sklo udělá svý.
Pokud chceš trochu jezdit, dálnice, dovolený, třeba i služebně, rozhodně zvol 1,8 - můj názor.
-
preston 05.08.08 18:40
« benzin 1.6 vs 1.8
zdravim vsechny...chystam se kupovat c-maxe benzin...prosim o radu...mel jsem zazite,ze 1.8 ma dost vysokou spotrebu kolem 10l(i se tady kdysi psalo ve foru),ale zas lepsi dynamiku nez 1.6...ale nyni jsem cetl od uzivatelu c-maxe 1.8 na mojeauto.cz,ze maji prumernou spotrebu i kolem 7l a po meste kolem 8l...coz jsou docela dobra cisla...tak se chci zeptat jeste na zkusenosti jinych...a taky jestli ta 1.6 na maxe staci...zas na druhou stranu v bazarech jsou z 90procent jen 1.6...dik za rady -
"-- skrytý --" 04.08.08 16:05
« Re: Desinfekce klimatizace
Nejlepe se mi nakonec osvedcil nasledujici postup: nastrikat pri VYPNUTEM ventilatoru roztok ajatinu otvorem pro vymenu filtru na vyparnik klimatizace, pak rychle otvor priklopit dvirky (neni treba sroubovat) a zapnout ventilator na plny vykon. Roztok se tak dostane ventilaci az do kabiny.
Aplikace ajatinu otvorem pro vymenu filtru pri zapnutem ventilatoru (jak je uvedeno nekde nize v diskusi) moc uspesna nebyla, protoze proud vzduchu fouka ven a vetsinu roztoku strhne sebou. -
Chasnik 01.08.08 12:45
« Re: Ještě jednou.Dálkové ovládání,
A nejde vůbec, nebo na ta tlačítka musíš hodně tlačit? Já měl problém č. 2 a vyřešil jsem to tím, že jsem na rozebraném dálkáči lehce vyhnul výš kovové pacičky, které po zmáčknutí tlačítka spínají kontakt na tišťáku na druhé straně dálkáče. Trošku to pomohlo, ale i tak zamykám dost silou. Ten kontakt na tom tišťáku už je prodřený, možná by to chtělo lehkou vrstvičku cínu, ale moc se mi do toho nechce, nerad bych to podělal... -
xsnakex 30.07.08 19:36
« Re: Světla pro denní svícení
Tak jsem dneska přivezl auto ze servisu.Převodovka,spojka a setrvák O.K. Prej se o tom servisák bavil s kamarádem,kterej dělá u Peugeota a ten mu řek,že to zná,že to je takhle O.K. a že u těchhle motorů PSA je ta převodovka takhle hlučná.Sice to stálo balík,ale zase jsem v klidu.Co se světel týká,tak skutečně v tom místě hned vedle mlhovky v tom černém krytu je to o hubu.Prostě tam na to není místo.Takže jdu do varianty 2 - světla pro denní svícení půjdou pod SPZku do vstupu vzduchu k chladiči.Ještě změřím,kolik max. můžou mít světla na výšku,aby se tam vešla, a objednám to.Až mi přijdou,tak jsme domluvený,že mi je namontujou.Co se týká STK,kdyby to nemělo projít,stačí světla přelepit (přelepený můžou být prej na autě dokonce nehomologovaný světla),vypojí relátko,který to ovládá,a technickou projdu.Navíc jsem někde na fórech četl,že jsou často technici u STK rozumný a na nějakej cenťák nekoukají.Ale na to dlabu - kámoš to má na Laguně stejně a taky bez problémů...Akorát prej cajti pruděj,že svítí mlhovkama :-) Prej sebou musí furt tahat homologaci >:D -
xsnakex 30.07.08 19:26
« Re: Ještě jednou.Dálkové ovládání,
Zkušenosti nemám - těžko radit.Pokud klíček funguje,tak centrál,zapalování a imobilizér jsou O.K.Snad něco buď přímo v klíčku (studeňák?)nebo chyba v přijímači signálu z klíčku v autě.Asi bych se nebál zkusit se zeptat u Forda - co by to mohlo být(zkušenosti) a podle toho se zařídit.Já měl kdysi problém s "ojetým" klíčem k Citroenu ZX.Byl to klíč bez imobilizéru a bez dálkáče.Podle čísla karoserie ho posílali přímo z Francie a vyšel mě na cca 1200,-kč :-( -
lulipin 30.07.08 18:42
« Re: Dálkové ovládání.
zrovna teď jsem viděl úlomek černých ovcí na čt1 a tam mluvil autozámečník, že když u novějších aut vyndáš baterii víc než na 20 sekund tak pak se cosik může bloknout a nemusí ti jít odemknout auto. Zkus si nějakou takovou firmu najít na netu a poptat se na to. Oni se živí tím, když ztratíš klíč, nebo se něco semele jako s tou baterkou tak oni ti to odeknou, nastaví nový zámek, ohlásí starý klíč atd. prostě komplexní služby. -
"-- skrytý --" 30.07.08 18:36
« Re: Desinfekce klimatizace
Diky moc za reakci!Zkoušel jsem to tak provést, ale připadá mi že ventilátor tlačí vzduch spíš směrem ven z prostoru pro pylový filtr!Učinost asi trochu je ,ale není to ještě ono!Je ještě cítit smrádek při vypnuté klimatizaci,když fouká jen ventilátor...Stříkal jsem to taky do nasávacího boxu pod kapotou motoru- snad vnější přívod vzduchu :-). Filtr jsem vyměnil ale není to ono.Mám ještě procedůru zopakovat? Díky moc -
"-- skrytý --" 30.07.08 17:23
« Dálkové ovládání.
Zdravím všechny C-MAXáky.
¨Nevím jestli jste už někdo řešil problém s dálkovým ovládáním.
Tedy asi půjde pouze o nefunkční klíč.Po výměně baterie se chování klíčku nezlepšilo, takže ani ťuk.,
Můžete mi poradit jak na tento problém? Zřejmě budu nucen jít k dealerovi a tam zjistím že mi za pouhých 10 000 dají jeden klíč, který mi naprogramují??? Ani nechci tento katastrofický scénář domýšlet.
Jestli máte někdo zkušenost tak mi dejte prosím vědět ju???
Klidně i na můj email.
derio@centrum.cz
Díky a mějte se.
Martin.... -
xsnakex 29.07.08 06:57
« Re: Světla pro denní svícení
V Sokolově - autoservis Sklenář.Ale nevim nevim.Včera jsem s ním zase mluvil a on mi furt tvrdí,že za tím plastem,kam bych ty světla chtěl,je výztuha nárazníku (plech cca 3mm silnej) a že by to jednak zeslabilo ten nárazník,kdyby se do toho mělo něco řezat,a jednak by to byla pakárna.Zejtra tam jedu to omrknout a domluvit se,co a jak,Ještě jsem myslel dát to pod SPZ-ku do otvorů pro vzduch ke chladiči,ale tam zřejmě nebude šance dodržet ten zákonej požadavek max. 40cm od vnějšího obrysu auta.Vypadalo by to asi takhle : [odkaz] Spíš to vypadá,že bude muset p.Sklenář řezat do toho plechu :-) -
xsnakex 27.07.08 19:30
« Re: Světla pro denní svícení
Jo jinak - světla pro denní svícení.Na stránkách xenony.cz v galerii aut s namontovanýma světlama pro denní svícení lze najít i C-maxe ( [odkaz] ).Sice nemá podlouhlý LEDkový,ale klasický kulatý halogeny,ale aspoň pro představu... No a hlavně to má v pozici,kde bych si to představoval i já.Takže servisák ještě prověří,jestli je na to v tom místě opravdu prostor,no a pokud bude všechno O.K.,ve čtvrtek bych to snad mohl mít doma :-) -
xsnakex 27.07.08 19:25
« Boční blinkr
Ahoj všem,demontoval jste pls někdo u svého C-maxe boční oválný blinkr?Myslim ten,co je přímo na karoserii,ne ten,co je ve zpětném zrcátku.Objednal jsem si čiré boční blinkry a nechci při demontáži stávajících něco podělat,tak chci poprosit,jestli má někdo zkušenost.Předem díky ! -
"-- skrytý --" 22.07.08 09:56
« Re: Desinfekce klimatizace
Zdravím Maxíky!Chtěl jsem poprosit o radu jestli jsem pochopil návod na očistu klimatizace.Roztok Ajatinu né Tinktury :-) se vstřikuje do prostoru vyjmutého pylového filtru?Tímto prostorem se nasává zmíněný roztok?Současně
při zapnuté klapce pro vnitřní okruh a spuštěném ventilátoru?Je potřeba raději utěsnit výdechy v kabině kvůli bordelu?
Demontoval jsem pylový filtr mimochodem vyměnil jsem vrchní matky M6 za klasické které se po povolení dají vyšroubovat rukou,místo těch origo... Děkuji moc za radu -
"-- skrytý --" 22.07.08 09:55
« Re: Desinfekce klimatizace
Zdravím Maxíky!Chtěl jsem poprosit o radu jestli jsem pochopil návod na očistu klimatizace.Roztok Ajatinu né Tinktury :-) se vstřikuje do prostoru vyjmutého pylového filtru?Tímto prostorem se nasává zmíněný roztok?Současně
při zapnuté klapce pro vnitřní okruh a spuštěném ventilátoru?Je potřeba raději utěsnit výdechy v kabině kvůli bordelu?
Demontoval jsem pylový filtr mimochodem vyměnil jsem vrchní matky M6 za klasické které se po povolení dají vyšroubovat rukou,místo těch origo... Děkuji moc za radu -
xsnakex 18.07.08 07:08
« Re: Světla pro denní svícení
Bavil jsem se o tom s majitelem servisu kde teď mám Maxe kvůli tý mý převodovce.Ten to omrkl a po telefonu mi říkal,že vedle těch mlhovek to snad nepůjde,že je tam uchycení nárazníku.Já ten kryt s mlhovkou ještě dole neměl,tak to ještě musim omrknout.Ale nabízel mi,že by se dal vyříznout otvor přímo pod hlavní světlo.Jako mezi hlavním světlometem a mlhovkou... No uvidíme,rozvažuju,zatím je priorita ta převodovka ;-\ Co se zapojení týká,tak nevim,ale tipuju,že se to připojí napřímo - oni ty LEDky mají tak malej odběr,že se s tím dá i startovat,čili jakmile otočíš klíčkem,už svítí.Nevim,nejsem elektrikář,proto to chci nechat na někom,kdo tomu rozumí. -
"-- skrytý --" 17.07.08 18:17
« Re: Světla pro denní svícení
No já jsem pořád ve stadiu úvah, ale pokud půjdeš do těhle, šel bych do toho taky. Přemýšlím o nějakých LEDkových podlouhlých, dvě kulatá vedle sebe by asi nebyly nic moc.
Jinak jsem to přeměřil na autě a kdyby se vyřízlo to spodní žebro mřížky, šlo by to tam moc pěkně. Nevím akorát jak je to pod tou mřížkou s prostorem a uchycením. K zapojení bude třeba asi nějaké relé ? -
xsnakex 16.07.08 08:12
« Světla pro denní svícení
Vrátil bych se k tématu světel pro denní svícení - už jste to někdo řešil? Máte je někdo namontovaný? Pokud ano,jaký? Já poměrně silně uvažuju o koupi těchhle : [odkaz]
Z těch,co jsem na netu našel,mají asi nejmenší šířku a výšku - chci je namontovat vedle mlhovek do toho plastovýho krytu - jsou tam takový horizontální drážky,tak tam.
Jen by mě zajímalo,jestli už někdo něco takovýho na C-maxovi má a jak to vypadá.
Díky -
"-- skrytý --" 03.07.08 13:46
« Vrzání těsnění
Tak jsem se minulý týden konečně dostal k tomu, abych těsnění umyl jarem s vodou 1:5. Od ré doby zatín naprostý klid.
Děkuji autoru příspěvku za návod (možná to bylo v foru FoFo2). Z vlastí zkušenosti mohu potvrdit, že to funguje.
Docela by mě zajímalo jak jste dlouho experimentoval.
Ivan >:D -
"-- skrytý --" 30.06.08 14:33
« Topení v létě
Zdravím Maxíky. Jak jste spokojeni s ventilací v kabině? Zdá se mi, že pokud je auto chvíli na sluníčku, přehřívá se přístrojová deska a potom pokud pustím ventilátor bez klimy, jde z výdechu vysloveně teplý vzduch, tedy určitě teplejší než nasávaný zvenku, takže bez klimy v létě se moc jezdit nedá, v předchozí O I šel do kabiny vzduch o stejné teplotě jako bylo venku. -
"-- skrytý --" 24.06.08 07:20
« Re: Kola fuč....
No kukalo nás na to asi 8 lidí a nikde kolem auta žádný otisk po heveru nebo panence. (stálo na hlíně), jen uprostřed pod autem byly dvě plochy jako by si někdo lehnul na záda...takže asi nějakým nafukovacím polštářem aby to nebylo hlučný.... prostě profíci. -
"-- skrytý --" 18.06.08 14:13
« Kola fuč....
Vážení,
tak mě o víkendu potkala "veselá záležitost". V neděli ráno přijdu k autu a jen zírám. Auto postavený na dlažebních kostkách. 8-s
Po chvíli mátoření se kolem auta, jestli je to sen nebo pravda, jsem zavolal orgány, sepsali to a já teď čekám na papíry z pojišťovny.
Za sebe říká, všem zlodějům okamžitě sekat ruce, žádný podmínky a vězení na rok.... pazoury useknout a basta.
Tak jen pro info kdyby někdo náhodou někde zahlídnul 16" alu Rondell se Semperit Direction Sport 205/55/R16, tak mi dejte vědět. (foto na moje.auto.cz)
Mějte se -
"-- skrytý --" 16.06.08 16:57
« Re: Desinfekce klimatizace
To DR: Tak jsem se byl podívat na tu flašku. Bingo...:-) Je to skleněná litrovka s modrou umělou síťkou proti vysmeknutí. V lékárně jsem chtěl Ajatin roztok 10%. Na flašce je napsáno AJATIN KOŽNÍ ROZTOK. Kontroloval jsem dokonce, že je 10%-ní ale nevšiml jsem si, že níže je napsáno tinktura... Jo, jo i tady platí podobné - dvakrát měř (dvakrát zkontroluj). Ostatní tedy bacha, AJATIN ROZTOK může být roztok tinktury. Už jenom dodám, že v autě to není nijak moc cítit, takže se zase tak moc nestalo. Děkuju za upozornění, příště zkontroluju i tu mladou lékárnici.:-) -
"-- skrytý --" 16.06.08 12:36
« Re: Desinfekce klimatizace
develop21: počkej, jak "všude žluto"? Ajatin roztok je bezbarvý! Že tys tam nedal ajatin roztok, ale tinkturu? Rozdíl meni nimi je v tom, že "roztok" je bezbarvý a nesmrdí", "tinktura" je hnědá a smrdí špitálem. Ale v tom článku je tohle extra zdůrazněno.
-
"-- skrytý --" 16.06.08 09:19
« Re: Desinfekce klimatizace
Tak jsem o víkendu udělat tu desinfekci klimatizace a kdyby jste to chtěli někdo zkusit, mám pár postřehů, které by se vám mohly hodit. Přístup k pylovému filtru je opravdu špatný. Jak bylo zmiňováno, je nutné vyndat plynový pedál. Ten drží tři matky. Spodní se dá docela dobře vyšroubovat, vrchní dvě již nikoli. Je potřeba malý nástrčný klíč protože tam není moc místa. Ten jsem neměl, takže jsem to musel zvládnout s očkoplochým klíček č.10. Práce to byla hrozná, dvě hodiny jsem ležel přes práh a po čtvrt otáčkách povoloval matky. Už bych do toho podruhé takto nešel. Takže zásadně nedoporučuju plochý klíč! Když se nakonec podařilo, následovalo odšroubování třech šroubů držících kryt filtru. Jeho vyndání nebylo taky bez problémů, jelikož jsem nechal plynový pedál zapojen a svazek kablíků vedoucích k němu překážel ve vyjmutí. Když byl venku nastal čas pro stříkání Ajatinu. Použil jsem rozprašovač na kytky, otočil klíčkem zapalování a pustil dle návodu ventilátor naplno. Ventilátor je silný a Ajatin byl jak nasáván dovnitř, tak ale i trochu "cákal" ven. Proto doporučuji všude obalit a vycpat hadrem, jinak budeme mít všude žluto. Pozor taky na oči, brýle by bylo dobré neopomenout. Nastříkal jsem asi půl litru a uvidíme snad bude stačit. V autě to teď je celkem cítit, ale není to hrozný. To je asi vše. Kdo by to chtěl zkusit, držím palce. -
"-- skrytý --" 13.06.08 10:07
« Re: Desinfekce klimatizace
Tak to bude ono. Plyn je elektronický, takže žádné lanko ale kabelový svazek. Plyn jenom odmontovat a nechat viset na kabelovém svazku a nic se nestane,teď už si nějak nevybavuju jestli jsem to odpojil od svorkovnice nebo nechal viset na těch kablíkách, ale pro jistotu to nechte spojené. -
xsnakex 13.06.08 07:02
« Re: Desinfekce klimatizace
Když mě u Charouze technik měnil filtr,tak říkal,že se pedál musí vymontovat,ale neodpojovat.Nějak jsem to nezkoumal,ale zřejmě je tam nějaký konektor.On prostě ten pedál uvolnil a jenom ho jakoby vyklonil do boku.Pak vysunul starej,vydezinfikoval, a zasunul novej filtr.Pak zas ten pedál namontoval.Když jsem mu koukal přes rameno,tak ten pedál se tam "bimbal"jako by visel na nějakém kabelovém svazku,nebo táhlu,nebo co.Takže tak. -
superkutil 12.06.08 19:37
« Re: Styl jízdy
Bazil: 2.0TDCI proti 1.8TD má jak vyšší objem, tak vyšší moment a výkon. Navíc je požadavek na nižší emise a to vše zvyšuje spotřebu. Měl jsi si vybrat C-MAX se slabším dieselem. Třeba motor 1.6TDCI 80kW je považován za velmi spořivý.
A Mondeo 1.8TD bylo lehčí jak C-MAX a mělo menší cx. Za jak dlouho se ti auto ohřeje? Mám Mondeo 2.2TDCI a než se ohřeje, tak žere snad víc jak žral studený benzín. Dlouhé trasy jezdím i pod 5,5litrů, ale ve městě to vyleze přes 9litrů.
Motor točím v rozsahu 1400-2200ot do 4ky, na 5ku a 6ku točím 1800-2800ot. Hlavně je důležité to na 1ku a 2ku moc netočit a moc na to nešlapat. Takže 1ku a 2ku skoro neroztáčet a co nejdříve tam dát 3ku a vyšší.
U tvého auta by měla být protřeba 6,73litru, ale pokud jezdíš po městě a se studeným motorem tak může být i přes 8,5litru. -
"-- skrytý --" 12.06.08 11:13
« Styl jízdy
Ahoj, jsem vlastníkem C-Maxe 2.0 TDCi. Můžete mi někdo poradit jakým stylem jezdíte? Dřív jsem vlastnil Mondeo 1.8TD a jezdil jsem tak, že jsem se pohyboval v rozsahu otáček od 2000 do 3000. Když tímto způsobem jezdím s Maxem, tak se mi pohybuje spotřeba okolo 9 litrů, což se mi zdá celkem dost. Je pravda, že jezdím tak 75% město, ale stejně si myslím, že je to docela dost. Jezdíte někdo pod 2000 otáček? -
"-- skrytý --" 11.06.08 12:57
« Re: Desinfekce klimatizace
To DR: Asi se jim musí ty WDS-ky nějak zaplatit.:-) Myslím, že máš pravdu, pochybuju, že by se třeba odpojení plynového pedálu zapisovalo nějak do ŘJ. Vyzkouším tedy variantu s vyndáním pylového filtru a opětovně zapojeným plynovým pedálem nebo když to bude krkolomné, stříknu ajatin vnitřními výdechy a napadá mě, že bych tomu mohl pomoci třeba fénem. Díky za radu. -
"-- skrytý --" 10.06.08 22:05
« ALU disky a techničák
Zdravím. Nemáte někdo zkušenosti se zapisováním rozměru disku do techničák. Mám tam uvedené pouze R16*6,5 - ET 52,5 a na autě mám R16*7 - ET 46. Na auto se krásně vejdou. Nevíte zda je to potřeba zapsat,resp. Zda toto nemuže být argument třeba pro pojišťovnu. Všem předem dík za radu.
Uvedené spotřeby jsou většinou bez klimy, za sucha a nad 10°C. Pokud vyjde dovolená v září v Chorvatsku tak poreferuju. S eskortem 1,6 66kW jsem měl průměr za dovoledou 7,2.