C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 14.10.08 20:08
« Re: Jaka zimni pneu
Na UG7+ jsem odjezdil loňskou zimu, byl jsem i na horách, když tam zrovna náhodou napad nějakej sníh a v součinnosti s ESP se mi na nich jezdilo velmi dobře. Rozjezd do prudkého kopce bez problémů. V hlubokým sněhu jsem to pravda nezkoušel. :-) -
"-- skrytý --" 14.10.08 12:00
« Re: Jaka zimni pneu
Ahoj,
ja na Maxovi mam UG7+, jel jsem je loni prvni sezonu. Snehu az tolik zas nebylo, ale nemel jsem nikdy problem nekam vyjet. Snad jen v hlubsim snehu nic moc, ale nemam porovnani s jinou znackou na tak velkem a tezkem aute. Na predchozim aute (Megane) jsem mel Semperit Sportgrip a take bez problemu. Ted byly holt UG7+ levnejsi nez Sportgripy. Uz se tesim na zimu... :). -
"-- skrytý --" 07.10.08 18:55
« Re: serviska
Cena je u každého servisu jiná. Mohu potvrdit, že v Bosporu kam s Maxem jezdím je v porovnání, které jsem si dělal hodně přijatelná. Minule jsem měl ale problém, který jsme s vedoucím servisu nakonec vyřešili, takže dá se říct celkem spokojenost. Jinak co se má na autě v rámci pravidelného servisu měnit je zde: [odkaz] -
superkutil 07.10.08 16:42
« Re: serviska
zozo, jsi šťastný člověk, já jsem u Charouze za Mondeo platil 9000,-Kč. Byly tam opravdu ďábelské položky, jako povolení 8mi šroubků a výměna filtru za cca 500,-Kč nebo povolení 1 šroubku a 2 pacek při výměně pylového filtru za podobnou cenu. Nejlepší je ale asi položka za výměnu stěračů. Pokud bych to měl počítat hodinově, tak by ten mechanik vydělal za hodinu asi 3000,-Kč. :-) -
preston 04.10.08 14:44
« střešní nosič Ford
prosím o radu, mám tento nosič na c-maxe,zkoušel jsem ho namontovat a na konci mám mezi krajem střechy a spodkem plastového krytu asi 10mm mezeru...jde mi o to,zda se pouze utahuje šroubek nebo vedle díry na šroub jsou schované ještě nějaké díry,do kterých by víc zapadly nohy nosiče...snad mi rozumíte, přikládám foto...dík za rady
[odkaz] -
"-- skrytý --" 03.10.08 09:37
« Re: serviska
ACR auto v CB a dnes rano jsem se opet dival na fakturu... prace byla asi necelych 1000,- (servisni prohlidka pri 20 tis. + kontrola laku a karoserie), zbytek material (filtr, olej, odmastovadlo-brzdy) a faktura 3261,- vc. DPH. Cestny pionyrsky... :). No napada me, ze vam na autech delaji vic nez me, ale snad maji nejake normy, ne? -
-
preston 30.09.08 21:27
« serviska
Tak jsem absolvoval první servisní prohlídku na 20t km, vše bez závad, jen standardní výměna oleje, olejového, pylového, pachového a vzduchového filtru, kontrola základních součástí + jsem si nechal namontovat přední zástěrky (musím říct,že k mojí barvě se pěkně hodí, nedokážu si je představit u červeného nebo modrého c-maxe,časem přidám foto)... suma sumárum 5800+700 zástěrky :-) -
"-- skrytý --" 15.09.08 10:14
« Re: stěrače
Zdar...
myslim, ze jsou umisteny pod vnitrnim zpetnym zrcatkem (pod jeho konzoli). Na skle je takovy "tmavsi flek" a stira se jen tim pravym steracem s kloubem. Pokud je v tom miste gumicka v horsim stavu, asi to vyhodnoti jako vodu na skle a znovu setre. Ale pochybuji, ze tam neco nastavis... -
superkutil 12.09.08 21:18
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Moik: Halogenové žárovky potřebují určitou teplotu, aby se na stěně banky neusazovaly kovové výpary. Pokud žárovku napájíš menším napětím, má baňka nižší teplotu a rychleji černá. Další věc je rozdíl ve spotřebě, klasická světla cca 150W, světla pro denní svícení cca 10W a neničíš běžné osvětlení auta. -
Moik 12.09.08 21:11
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
IMHO je nejlepší řešení na auto nic neinstalovat a zprovoznit si denní svícení, který v autě je. Pro jsou jasná:
1. je to levné řešení
2. žádný zásah do karoserie a elektriky
3. žárovky svítí míň než když svítí jako světla (jak to popsat )
4. podle kamaráda slabouproudaře je lepší, když baterkou už něco proudí, když spustí startér - hlavně v zimě
Proti:
1. jen pro auta s auto světly -
superkutil 10.09.08 14:00
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Pro denní svícení mohou být použita přídavná světla pro denní svícení a nemusí s nimi svítit žádné jiná světla, takže ani zadní nebo obrysová. Světla pro denní svícení svítí pouze ve směru jízdy a slouží ke zvýraznění vozidla. Proto také stačí řada LED, která má minimální rozměr a je nesmysl svítit tlumenými světly,z nichž každé má spotřebu okolo 50W. Bohužel není snadné získat homologaci na světla pro denní svícení a tak když ji někdo získá, tak si světlo dostatečně nacení. [odkaz] -
"-- skrytý --" 10.09.08 09:02
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Tu som k tomu este nieco nasiel...
2.7.25. „denní svítilnou“ se rozumí svítilna, která směřuje dopředu a která činí vozidlo snáze viditelným
za jízdy ve dne (1
(1) Ke splnění této funkce mohou vnitrostátní předpisy povolit užití jiných zařízení.
Taky jsem to hledal dost dlouho.
Podmínky provozu sice řeší zákon 56/2001 Sb. a vyhláška 341/2002,ale zejména ve vyhlášce jsou odkazy na evropskou legislativu,kterou jsme povinni dodržovat od podepsání přístupových dokumentů o jednotném schvalování technické způsobilosti.
Konkrátně světla řeší i pro nás závazný předpis EHK/OSN č.48
Taky jsem to hledal dost dlouho.
Podmínky provozu sice řeší zákon 56/2001 Sb. a vyhláška 341/2002,ale zejména ve vyhlášce jsou odkazy na evropskou legislativu,kterou jsme povinni dodržovat od podepsání přístupových dokumentů o jednotném schvalování technické způsobilosti.
Konkrátně světla řeší i pro nás závazný předpis EHK/OSN č.48
[odkaz]
-
"-- skrytý --" 10.09.08 08:31
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Nepoznam vyhlasku,kde by sa spominala povinnost svietit aj zadnymi svetlami....viem iba o stretavacich/prednych/.Mam viac kolegov z CZ,ktory takto svietia uz hodne dlhu dobu bez najmensich problemov..ale nehadam sa a legislativa v kazdej krajine EU moze byt ina.Ani vyznam v tom nevidim,lebo cez den zadne svetla aj tak nemaju vyznam.Preco potom trebars taka automobilka AUDI ponuka pre CZ trh tolko atraktivne diodove stretavacie svetla s funkciou denneho svietenia,kde svietia iba predne svetla? -
"-- skrytý --" 09.09.08 09:43
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Děkuji za radu, to oeriginál řešení vypadá dobře. Pokud to ale rozsvítí je přední potkávačky, je to problém, v ČR je jiná legislativa - §32 zákona "(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního
předpisu 2). Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení."
-
"-- skrytý --" 09.09.08 07:55
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Naprogramovat denne svietenie nieje mozne.Cesta je iba cez rele,popripade premostenie kablikom/naklady cca 300 skk/,alebo externym modulom/naklady od 800 skk vyssie/.
[odkaz]
Uzamykanie po rozjazde nieje tak isto mozne aktivovat.Dalo sa to nadstavit na Focuse 1,ale na 2-ke a c-maxe to uz nejde. -
"-- skrytý --" 08.09.08 13:36
« C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Mám C-Maxe 10/2007, dovoz z Německa. Nevíte, jestli existuje možnost naprogramovat denní svícení nebo si musím nechat domontovat to svítící relé?
U mondea jsem taky měl funkci automatického zamknutí po rozjezdu, nastavoval jsem to sám podle nějakého návodu co tu byl pro focuse, ale na C-maxe to nejde. Nemáte někdo zkušenost jak to nastavit? -
"-- skrytý --" 08.09.08 09:30
« Re: spotreba
Načo je potrebné vediet priemernú spoterbu, je to dôležite pre život? Keď do toho dupnem viac, tak to aj viac žere, všetko je v spôsobe jazdy. Ked ideš dole kopcom, maš zaradenú rýchlost, PC ukazuje 0,0 l. Motor ide vtedy na vzduch? Do priemernej spotreby podľa PC to "babre" ako sa len dá. Úplne neekonomický spôsob jezdy ked postupne zrýchlim a potom uberiem je podla PC - "super" -
superkutil 01.09.08 15:01
« Re: spotreba
Teď jsem najel za 14dní cca 6500km a jak průměrná spotřeba, tak průměrná rychlost se chovaly nějak divně. Jako by se to počítalo z ujeté vzdálenosti a ujetých km od vyresetování průměrné spotřeby. Okamžitou spotřebu nemám, Ford ji sice u Mondea nabízí, ale ne u Mondea prodávaného v ČR?!?!?! -
"-- skrytý --" 30.08.08 05:46
« Re: spotřeba
Palubny pocitac mozes pred kazdou cestou vynulovat. Ale rozumnejsie je natankovat na zaciatku cesty plnu nadrz a na konci cesty tiez. Vzdialenost v km poznas, mnozstvo natankovaneho benzinu tiez. Takze, ak moje auto preslo 480 km s 35 litrami benzinu.... 35:480=0.07292 x 100 = 7.292 l/100 km.
Problem je ked chces zmerat priemer na trase dlhej 3 km....
Mozno by pomohlo nieco take - [odkaz] Velmi popularne u hypermilerov... -
"-- skrytý --" 28.08.08 22:38
« Problém
Ahoj, mám prosbu, mám už dva roky Maxe 2,0 TDCI 101kW r.v.05, celou dobu super, bez problémů. Ale před pár měsíci se mi začala rozsvěcovat při zrychlení kontrolka na ESP a počítač okamžitě píše, že systém ESP pracuje chybně. Kontrolka i nápis zmizí až po vypnutí klíčku (dočasná chyba), ale stává se to i několikrát za den, vždy při zrychlení, nepříjemné je hlavně to, že jakmile se kontrolka rozsvítí, tak asi na dvě vteřiny motor markantně ubere výkon (reaguje tak na chybu).Poradili mi, abych Wapkou vystříkal kola a náboje, kvůli snímačům na ABS a ESP, že to většinou pomůže, ale nic. Už jsem byl v servisu u nás i v Německu, vyčetli závadu, číslo chyby, ale jen řekli, že to může být cokoliv, že chybně komunikuje řídící jednotka motoru s řídící jednotkou ABS, ESP, ale nic konkrétního. Nemáte někdo nějaké zkušenosti..? Děkuji. -
"-- skrytý --" 28.08.08 22:34
« Problém, prosba
Ahoj, mám prosbu, mám už dva roky Maxe 2,0 TDCI 101kW r.v.05, celou dobu super, bez problémů. Ale před pár měsíci se mi začala rozsvěcovat při zrychlení kontrolka na ESP a počítač okamžitě píše, že systém ESP pracuje chybně. Kontrolka i nápis zmizí až po vypnutí klíčku (dočasná chyba), ale stává se to i několikrát za den, vždy při zrychlení, nepříjemné je hlavně to, že jakmile se kontrolka rozsvítí, tak asi na dvě vteřiny motor markantně ubere výkon (reaguje tak na chybu).Poradili mi, abych Wapkou vystříkal kola a náboje, kvůli snímačům na ABS a ESP, že to většinou pomůže, ale nic. Už jsem byl v servisu u nás i v Německu, vyčetli závadu, číslo chyby, ale jen řekli, že to může být cokoliv, že chybně komunikuje řídící jednotka motoru s řídící jednotkou ABS, ESP, ale nic konkrétního. Nemáte někdo nějaké zkušenosti..? Děkuji. -
"-- skrytý --" 27.08.08 09:53
« Lite kolo
Zdravim vsechny majitele Focusu C-max.
Mam na vas jeden dotaz nebo spis prosbu.
Podarilo se mi pri mnou nezavinene autonehode znicit jeden z disku na mem Maxovi (1.6 85kW) a ted shanim jiny. Je to original od Forda typ D2XCM. Standardni pro vybavu Ghia.
Poradte mi prosim, kde sehnat jiny. Moc se mi nechce kupovat uplne novy.
Za odpovedi nebo nabidky predem vsem dik. -
"-- skrytý --" 25.08.08 14:30
« Silentblok na motoru
Tak se mi "vyjebal" silentblok na motoru. Koukam pod kapotu rozstrikany nejaky olej po leve strane motoru (pohled zepredu, kdyz stojim pred autem a pred motorem) a on to vyjebany silentblok motoru ... V patek jedu na dovolenou, tak to pekne zacina ... P.S.: Ten silentblok ma pry v sobe nejakou olejovou napln, proto to udelalo takovy bordel po motoru ... -
preston 25.08.08 12:52
« c-max
Tak jsem novým šťastným majitelem c-maxe, až bude čas tak ho založím na mojeauto...zatím maximální spokojenost,mám 1.6 benzín,nový model, rv 12/2007, 18tkm...pro všechny,kdo se bojí.že je to na maxe slabý motor-NENÍ ! bez problému zrychluje, předjíždění taky bez problému, na běžné rodinné jezdění ideální, spotřeba zatím 8,5l průměr, většinou po městě...časem zas napíšu -
"-- skrytý --" 19.08.08 17:44
« Re: postupná stráta výkonu po výmene turba
Hurá, diagnostika ma stála vo Forde 3.000,- SK. Zislili, že je zlý ventil 1313848 (9E882), ktorý stoji 3.300,-Sk. [odkaz] Vyskušali ho vymeniť a turbo začalo pracovať správne. Objednali ho, vlastný a nový ventil bude za 2 dni ... -
Dong1 19.08.08 14:38
« Re: postupná stráta výkonu po výmene turba
Ten kloboucek je podtlakovy regulator obtoku. Zpusobuje, ze pri dosazeni urciteho pretlaku na turbu, otevre obtokovy ventil a vyfukove plyny zacnou proudit okolo turba a to uz pak tlak nezvysuje.
Ta hadicka co do nej vede, povede nejspis k vyveve na boku motoru.
(pracuje to na rozdilu tlaku)
P.S: Nevim, jak je to u naklapeni lopatek. Tam ten "kloboucek" mozna hybe jimi (u me to pouze otvira ten obtok). -
"-- skrytý --" 19.08.08 08:57
« Re: postupná stráta výkonu po výmene turba
Maxik je už vo Forde. Idú ho testovať. Poobede budem vraj mudrejší.
dodynko:
Vyzerá to, že máme rovnyký problém. Snímač tlaku som mal iba požičaný (ten je OK). Ako je zrejmé z Tvojho popisu koniec hadičký, ktorý hľadáš je niekde pri palivovom filtri. Ta hadička ide cez "ventil - súčiastku" a ten je pravdepodobne pokazený. Dá sa to prepojit pomocou inej hadičky na priamo. Vtedy mi ide turbo ako divé, ale iba do 3000 ot. Ta "súčiastka" vlastne robi to, že turbo začína zaberať pri cca 1900 ot. -
"-- skrytý --" 19.08.08 08:41
« postupná stráta výkonu po výmene turba
Čaute. Mám nový poznatok. Skúšal som sa v tom opäť pošpárať a zistil som, že chyba bude asi v okruhu súčiastok, ktoré ovládajú turbo resp. dávajú pokny RJ aby umožnila viac roztočiť turbo. Nie som žiaden mechanik, takže prepáčte za vyjadrovanie, ale zistil som, že vôbec sa nehýbe tá tyčka, čo vychádza z tákého "klobúčika" pod trubkou čo dodáva olej do turba.Keď na ňu mechanicky pritlačím, turbo výrazne ožije a tlačí vzduch ako divé. Z toho "klobúčika ide nejaká hadička vraj podtlaková a práve ten podtlak by mal tú tyčku potiahnuť a bolo by to asi OK. Len neviem najsť kde tá hadička ide, lebo sa mi stráca. Mala by isť že vraj z nejakého elektromagnetického ventilu. Kde ho prosím Vás nájdem? Inak k tej teplote ako hovorí specialista sa mi zdá tiež, že nejako mám tú ručičku nízko. Ale nevšimol som si že by ňou trhalo. A koľko ťa stálo to čidlo tlaku turba? Ďakujem. -
"-- skrytý --" 18.08.08 20:28
« Re: postupná strata výkonu po výmene turba
Snímač tlaku v turbe je OK. Po jeho výmene za iný nenastala žiadna zmena vo výkone auta. Ostava tam pôvodný.
Voľnobeh je v pohode a aj ťah motora do cca 1900 ot. keď sa očakáva nástup tlaku z turba, to zabere až okolo 3200 ot.
Zistil som, že pri vysokých otáčkach sa kolíše ručička teplomera a klesá skoro až na minimum ...
dodynko: praskla mi tá rúra čo ide zo spodu motora po pravej strane smerom hore a potom doľava po vrchu motora a je pripojená takou gumovou spojkou .... ;-\ -
"-- skrytý --" 18.08.08 16:17
« Vymenena trubka od turba
Mne praskla trubka od turba tiez (identifikoval som pokles vykonu motora ale nie tak markatny a narast spotreby cca 5-10%), ale dal som si ju vymenit a zatial vsetko OK.
Este skontrolujte, ci na volnobehu drzi motor otacky ale sa mierne kolisu....
-
"-- skrytý --" 18.08.08 12:59
« Re: postupná strata výkonu po výmene turba
Tento problem mam aj ja, ale mne turbo vyplo naraz. Este som nič nemenil. Poradte. Vraj može byt chyba aj vo vahe vzduchu. Mal som prasknuté potrubie čo vedie k turbu - už je zavarené a chyba pretrváva ...
13:20 - test ukazal "vadný snimač tlaku vzduchu v turbe" - vraj -
"-- skrytý --" 18.08.08 09:02
« postupná strata výkonu po výmene turba
Zdravím Vás priatelia "Maxáci" a prosím o radu. Mám 1.6TDCI C- Maxa a čo sa mi stalo. Auto jazdilo v pohode. Ťahalo pekne už pred 2 tisícami, tak ako má. Začalo mi však turbo vydávať čudné zvuky a ortiel bol vymeniť turbo. Stalo sa, no po tomto úkone som badal postupný pokles výkonu motora a teraz sa mi zdá, akoby ani turbo nezabralo. Zo začiatku, pri rozbehu to celkom potiahne no pri 3,4,5 -ke keď chcem zrýchliť pri otáčkach okolo 2000- nič. Lenivé. Akoby bez turba. Pritom otáčky má pustia vyššie aj nad 3 tisíc, no to trvá veky. Skúšal som novú váhu vzduchu- nič. Kontrola potrubia- nič. Na displeji v aute tiež nič neukazuje. Neviem, v čom to môže byť. Niekde som čítal, že môže byť zanesaný EGR ventil. Môže to byť ono? A kde prosím Vás v tomto autíčku je? Každá rada dobrá. Ďakujem. :-( -
"-- skrytý --" 18.08.08 08:59
« postupná strata výkonu po výmene turba
Zdravím Vás priatelia "Maxáci" a prosím o radu. Mám 1.6TDCI C- Maxa a čo sa mi stalo. Auto jazdilo v pohode. Ťahalo pekne už pred 2 tisícami, tak ako má. Začalo mi však turbo vydávať čudné zvuky a ortiel bol vymeniť turbo. Stalo sa, no po tomto úkone som badal postupný pokles výkonu motora a teraz sa mi zdá, akoby ani turbo nezabralo. Zo začiatku, pri rozbehu to celkom potiahne no pri 3,4,5 -ke keď chcem zrýchliť pri otáčkach okolo 2000- nič. Lenivé. Akoby bez turba. Pritom otáčky má pustia vyššie aj nad 3 tisíc, no to trvá veky. Skúšal som novú váhu vzduchu- nič. Kontrola potrubia- nič. Na displeji v aute tiež nič neukazuje. Neviem, v čom to môže byť. Niekde som čítal, že môže byť zanesaný EGR ventil. Môže to byť ono? A kde prosím Vás v tomto autíčku je? Každá rada dobrá. Ďakujem. :'-( :'-( -
"-- skrytý --" 18.08.08 08:57
« postupná strata výkonu po výmene turba
Zdravím Vás priatelia "Maxáci" a prosím o radu. Mám 1.6TDCI C- Maxa a čo sa mi stalo. Auto jazdilo v pohode. Ťahalo pekne už pred 2 tisícami, tak ako má. Začalo mi však turbo vydávať čudné zvuky a ortiel bol vymeniť turbo. Stalo sa, no po tomto úkone som badal postupný pokles výkonu motora a teraz sa mi zdá, akoby ani turbo nezabralo. Zo začiatku, pri rozbehu to celkom potiahne no pri 3,4,5 -ke keď chcem zrýchliť pri otáčkach okolo 2000- nič. Lenivé. Akoby bez turba. Pritom otáčky má pustia vyššie aj nad 3 tisíc, no to trvá veky. Skúšal som novú váhu vzduchu- nič. Kontrola potrubia- nič. Na displeji v aute tiež nič neukazuje. Neviem, v čom to môže byť. Niekde som čítal, že môže byť zanesaný EGR ventil. Môže to byť ono? A kde prosím Vás v tomto autíčku je? Každá rada dobrá. Ďakujem. -
Moik 15.08.08 14:20
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Všimněte si, že věichni Slováci tu uvádí spotřebu o 2l nižší jak Češi. Jak se s tím Maxíkem (ale i Fokem) vyjede na dálnici, je to strašnej žrout, ale na pěkné okresce do 110kmh, plné, kde nemá cenu ani předjíždět nebo kde není naopak koho předjíždět, to si to jede klidně za 4l - i podle vlastní zkušenosti.
Šak počkite, až vám tam dostaví dálnice, budete bečet :-! -
"-- skrytý --" 08.08.08 21:52
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Koukám, že se tu po delší době konečně trochu rozběhla diskuse, tak se musím taky přidat. Mám 1,8 a musím přiznat, že ta spotřeba mě taky zpočátku překvapila. Ale jelikož jezdím nejvíc město a dálnici, tak spotřeba 9 - 9,5 litru mě přijde v porovnání s ostatními diskutujícími s tímto motorem normální. Ve městě mám vysledováno 10 - 13 litrů, na dálnici při limitu+10 kolem 9 litrů a na okresce se dá jezdit i za 7, ale spíš tak 7,5 - 8 litrů. Teď cestuju po Moravě 2 dospělí, jedno dítě, plnej kufr a 3 kola na střeše a po 600 kilometrech mám spotřebu 9,2 litru. Nešetřím ho a dávám mu želví power :-) . -
superkutil 08.08.08 13:41
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
preston: Pokud ti jde jen o spotřebu, tak průměrná u 1.6 je cca 8,44 (7,4-9,7) a u 1.8 je cca 8,61 (7,4-11,8). Jde vždy o vzorek z cca 30 aut. Osobně jsem měl Mondeo MKII (stejná hmotnost) s 1.8 85kW (naměřených 92kW) a výkon to byl pro rozumnou jízdu. V běžných otáčkách žádný divoch ale jelo, když se motor vytočil nad 4000ot. tak to byla svižná jízda. S tou 1.6 bude C-MAX něco jako Fiesta s 1.4 a to pro běžné ježdění stačí. -
Moik 08.08.08 09:29
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Superkuil:
Ti-VCT neznamená proměnnou dělku sací traktu, ale plně variabilní časování ventilů( nevím jestli všech). Proto se 1.8 neoznačuje Ti-VCT
6ka na dálnici mi ve 130 točí taky 2200, ale když chci doopravdy vypálit, podřazuju. Když podřadím na 5, jede to srovnatelně se Superbem 2.5TDi, nevím jestli tam nenechal on 6ku.
Až když jsem začal jezdit s tím Focusem 2.0TDCi, pochopil jsem, jak moc zábavný auto to je. Ten přebytek výkonu je prostě famózní a předjíždění s ním je opravdu mnohem bezpečnější.
-
superkutil 08.08.08 09:17
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
-HIVAN-: Píšeš že obecně platí: velký motor = velká spotřeba ve městě a malá spotřeba na dálnici. Myslím, že záleží i na stylu jízdy a pokud by jsi s velkým objemem jezdil po městě stejně jako s malým (stejné zrychlení a rychlost), tak ten rozdíl nemůže být až takový. Mám Mondeo 2.2TDCI a podle techničáku mám mít ve městě spotřebu 8,1 litru. Ale já jsem schopný ve městě jezdit za 7litrů, naopak největší spotřebu mám při jízdě nad 110km/h.
Spíš jde o to, že když máš malý objem, tak motor nedovolí tolik zrychlovat protože máš omezený výkon. Pokud ale máš velkoobjemový motor, tak ti to nedá a využíváš víc výkonnový potenciál a zrychluješ víc a tomu také odpovídá spotřeba.
Když jsem byl v USA, tak jsme tam měli velké auto pro 8lidí s motorem 5litrů a s AWD (4x4) a přitom byla průměrná spotřeba 12litrů. Ten motor měl zřejmě omezený výkon pomocí ŘJ.
Myslím si, že pokud budu chtít s 1.6 držet krok ve městě s 1.8, tak budu muset 1.6 hodně vytáčet a honit a spotřebu budu mít stejnou nebo vyšší. Zákon zachování energie se obejít nedá.
Mám zkušenost s Fábií 1.2 a 1.4, že když s nimi chceš jezdit stejně, tak má 1.2 vyšší spotřebu.
Udělal jsem zkušenost, že pro běžnou jízdu bez předjíždění a dodržování limitů stačí pro Mondeo motor s výkonem 66kW, ale pro rychlou jízdu a hlavně bezpečné předjíždění nestačí ani 114kW. Takže je na každém, co od auta očekává. Kdysi jsem jezdil s Žiguli které mělo zrychlení z 0-100km/h něco kolem 23sec a připadalo mi jako žihadlo (např oproti Škodě 120). Dnes mám zrychlení za 8sec a někdy mi přijde, že to málo zrychluje. Ale to je tím, že dnes všechny auta mají vyšší výkon a jen úplné plečky mají zrychlení nad 15sec. Takže volba motoru je spíše o stylu jízdy a radí se těžko. Někdo při přechodu ze Škody 120 bude motorem 1.6 v C-MAX nadšený, ale kdo vyzkoušel silnější motor, tak bude nešťastný. Vyzkoušel jsem např. C-MAX 1.6TDCI 66kW (byl to v té době trhák, dával se i do Citroenu Picasso) a auto s ním plynule zrychlovalo, sice jsem měl pocit, že musím vystoupit a jít tlačit, ale zrychlovalo a věřím, že plno lidem to stačilo.
Je to prostě o stylu a nárocích. :-! -
"-- skrytý --" 08.08.08 08:50
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
DoubleSix: Přesně jak píše Hivan, s autem jezdí manželka do práce jen po městě, od paneláku přes 4-5 křižovatek, ale celkově ta trasa je cca. 10 km, takže se motor zahřeje.
Ale 13l spotřeba je děsná, až se mi to zdá trochu moc, není něco jinýho špatně? Náš Max má i za studena spotřebu kolem 10l. -
"-- skrytý --" 07.08.08 16:57
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
-Double Six-: Krátké jízdy jsou hrozný..
Cestu do práce mám 15 km.
Když mám po cestě dvě zastávky na jednání cca 1h (motor vystydne) tak jezdím taky určitě hodně nad 10L.
Když vyrazím od benzínky se skoro studeným motorem a vynulovaným PP tak po prvních 5km ukazuje 10L a je to celkem plynulá jízda. Pak to postupně sleze někam na 7,5-8. -
DoubleSix 07.08.08 16:21
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Jandre : to mi vysvětli, jak to děláš, že ti to po městě žere tak málo. Já se dle PP pod 13l nedostanu ani náhodou. Možná hraje roli, že ty trasy jsou cca 4 km dlouhý a motor je stále studený; kopcovitý terén, hodně křižovatek = časté zrychlován. Ale i tak, rozdíl 3-4 litry v průměru se mi zdá dost. -
DoubleSix 07.08.08 16:19
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Superkutil napsal : "U TDCI má 6ka smysl, protože nemusí motor na dálnici tolik točit (U TDCI na 6ku točím ve 130km/h asi 2200ot.), ale u benzínu je otázkou, zda má smysl. U přeplňovaného benzínu bych jí chápal, ale u normálního je to sporné. Pokud by 6ka byla jako ekonomická rychlost (kdysi měli Škodovky takto zpřevodovanou 5ku) která sice již moc nezrychluje ale sníží otáčky motoru na dálnici a tím sníží spotřebu, hluk a opotřebení motoru, tak má smysl, ale pokud je to jen rozložení na více stupňů, tak smysl ztrácí."
Souhlas, pokud je šestikval jen jinak rozložen jak pětikvalt a při 130 na dálnici 6 a 5 točí stejně, postrádá taková převodovka smysl a majitel auta jen připlatil tučný peníz za nic.
Chápu to u malolitrážních motorů (co měl třeba Fiat v Puntu), kde těch víc stupňů pomůže lépe využít těch málo koní, co ten motor má.
Když si nekoupíte čínský sračky, které mají brzdou dráhu téměř 2x delší, tak je to asi celkem jedno.