C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.10.06 12:25
« Kolik vydrzeli pneu?!
Ahoj vsem, dlouho jsem tu nebyl a jen chci reagovat na prispevek o pneumatikach Continantal Sport Contact 2.Ja je mel na novem aute a ted kdyz jsem byl naposled v CR tak jsem je vyhodil(daval jsem uz zimni, domu jedu az na Vanoce).Kdyz to tak sectu, tak jsem byl s nima celkem spokojen, ale priznam se, ze jsem si taky myslel, ze vydrzi vic, ale poucen odborniky, ze v indexu V je smes preci jen mekci aby auto ve vysokych rychlostech podrzela, je opotrebeni po cca.36000km, zcela normalni.Na aute mam najeto po 2letech 60000km a zapisuji si prezouvani, takze na zimnich Semperitech mam 24000km, no a na tech Continentalech jsem najel 36000km.Byli sjete presne ke kontrolnim ploskam a vsechny ctyri rovnomerne(pravidelne jsem prehazoval predek/zadek NE KRIZEM!!!!).Na zaklade precteni par nemeckych testu pneu vhodnych pro MPV, jsem se rozhodl pro koupi Pirelli P7 205/55 R16 V, ktere jasne vyhrali, tak jsem zvedavej, jake budou v praxi(uz aby bylo leto).Jen pro zajimavost, uz asi 5let nakupuji pres internet od firmy EMKA-PNEU Klatovy(ty je berou z nemeckeho Chamu) a cena za jeden kus tech Pirelek byla 2270kc vc.DPH, nom nekupte to ;-)
FOCUS C-MAX 1.6TDCI TREND+ 8/2004 -
"-- skrytý --" 22.10.06 18:54
« Bez nadpisu
Vlastním C max cca l rok, najeto 16 tis. km, při poklidné jízdě do 90 km není problém se spotřebou pod 6l, jízda na dálníci do 130 km spotřeba lehce nad 7l , ve městě na kratší vzdálenost ( u mně cesta do práce cca 3 km ) pak spotřeba okolo 9l. Jinak při vyšších rychlostech hluk jen mírný, záleží ale na na typu pneumatik(u mně Michelin Energy ) se zimními gumami( Bridgest. Blizzak LM 25) se hluk výrazněji neliší. undefined -
"-- skrytý --" 20.10.06 14:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz ohledne Radia a palubního počítače
geos :
No neviem, len rozmyslam, ci je mozne, ze by to iste radio v C-Maxe malo trosku iny softvare, pripade firmware ako vo Focuse...
Na nejakom ruskom fore som videl fotky CD 6000, ktore malo aj uplne ine usporiadanie displaya ako to moje...
Takze by to mohlo byt v tom, ze neni CD 6000 ako CD 6000.Aspon nie v pripade C-Max versus FoFo... (My dvaja mame skoro identicke Focusy a mrba ma C-Maxa...)
V navode som podobne nic nenasiel a skusal som vsetky mozne nastavenia, aj automatiku (ak som spravne pochopil, malo by to mat hlasitost automaticky regulovanu podla okoliteho hluku), vtedy sa mi zapinalo radio aj s hlasitostou 7 alebo 8, tak som to radsej vypol :-O
Ale rad by som sa dostal pod 5-tku :'-(
Co sa tyka spotreby, ani ja som neni az taky nadseny...
Skusal som ist po okreskach , na 5-tke, cca 70-90 kmh, a zralo to do 4,5 litra, ale to bol motor zahriaty a tak...
Normalne som robil nadrz s priemerom tak 6,3-6,6 l na 100 km.
Ked nemam vyjazd mimo BA a chodim iba do a z roboty ( Dubravka ), zerie mi to priemerne 7,2, co je uz hodne...
Dialnica pri tempomate 150 kmh (BA-TN) mi zerie tak 6,6.
Keby som vsak siel do 120, bolo by to okolo 5,2 litra.
Takze mozem povedat, ze badam dost velke rozdiely, v zavislosti od podmienok jazdy...
No a v neposlednom rade asi ide o to, ci jazdis na vlastnom, alebo na sluzobnom, co je moj pripad... ;-) -
"-- skrytý --" 19.10.06 21:20
« Re: Re: Re: Re: Dotaz ohledne Radia a palubního počítače u C
mrba, svistik:
je to mozne, aby sa tie iste radia spravali inak? mne to robi presne to, co pisal svistik. pozeral som manual a asi smola, nikde o tom ani slova
svistik:
aku mas spotrebu? trochu ma stve, mam cca 6,3, na dialnici pri 140 km/h mam 6,8, co sa mi zda byt vela. -
"-- skrytý --" 19.10.06 19:53
« Re: Stresny nosic
Mám originál Ford s hliníkovým profil, stál cca 3160 kč. Střešní nosiče se stejným profilem od Thule mě nabízeli asi za 6000, přitom je prakticky stejný. Takže nejlevnější je originál Ford.
Montáž/demontáž do 10 minut, vše ostatní bez problému, není k tomu co napsat. -
"-- skrytý --" 19.10.06 14:59
« Re: Re: Dotaz ohledne Radia a palubního počítače u C-maxu
Ano, ked mas hlasitost vyysie ako 5, tak zostane ta, ktora hrala naposledy.
Ak si vsak pocuval na 1,2,3, alebo 4, po opatovnom nastartovani/zapnuti radia sa nastavi 5-tka...
Co je niekedy malo, niekedy prilis vela.
Ja osobne som neprisiel na to, ako by sa to dalo nejako obist. :roll: -
hatepe 15.10.06 19:05
« Dotaz ohledne Radia a palubního počítače u C-maxu
Zdravím vlastníky C-maxe a zároveň mám na vás dotaz ohledně rádia typu 6000CD a palub. počítače. Při každém spuštení rádia se mi vrací stejná úroveň hlasitosti (myslím, že je to úroveň 6), i když jsem ji před tím měl nastavenou na úroveň (např 2). Nevíte, jak toto nastavení zrušit nebo je to natvrdo nastaveno?! U jiného radia to není, tak mě to celkem překvapuje. A dále bych se chtěl zeptat ohledně palubního počítače, zda někomu z vás ukazuje aktuální spotřebu. V manuálu je napsáno - výbava na přání, ale když jsem si auto kupoval, tak mi prodejce tvrdil, že je to ve standardu. Docela mě to zaráží, v dnešní době tenhle ukazatel nechybí u jediného auta.
Tyhle dvě věci mě celkem mrzí, jinak jsem s ním spokojenej.
Díky za odpo.
Ford Focus-Cmax, 1,6 Ti-VCTi ghia
Tom. -
"-- skrytý --" 14.10.06 19:37
« zozon: Cena
Mam vybavu Trend + radio CD6000 - 6 repro + automaticke klima + tonovane sklo + dvojite zamykanie s priestorovym a obvodovym alarmom + metaliza, motor (chcel som skusit diesel) TDCi 1.6 / 80kW euro III, Cena 655 000 SKK s DPH tj. asi 505 000 CZK.
TDCi 80kW patri medzi najlepsie co sa tyka spotreba/vykon, objem motora/vykon a cenove celkom dostupne....
Zatial najazdenych 11 000 za 7 mesiacov, takze predpokladam za rok to bude okolo 20 000km... ak prepocitam...., benzin mi spotrebuje podla udajov vyrobcu o 2l viac a cena za liter bude 30, tak na 100km je to 60SKK, na 20 000km je to 12 000, za 4 roky 48 000.
Ked som kupoval tak s benzinom 1.6/85kW stal 639 000 ...... -
"-- skrytý --" 13.10.06 19:18
« Re: Re: Re: Re: C-max verzus Focus II combi
Kazdy ma svoj nazor, ja pouzivam C-MAX ako rodinne auto aj ako auto do prace. Rodina je spokojna, miesta mame dost a za tu cenu co som kupil nebol ani Scenic, ani Zafira, ani Pcasso len tak Berlingo, co sa jazdnych vlastnosti tyka, tak ma jedno z najlepsich, ... som spokojny a kazdy nech si vyberie.... Ale tu bola otazka na Combi alebo C-MAX.....
Kolega ma Scenic, a teraz by ho radsej vymeni za C-MAX ako mam ja, pritom je spokojny aj so Scenicom, ja som sedel v Scenicu a myslim si, ze je to tiez dobre auto na rodinu ale nemenil by som.....
Nemenil by som ani za Combi, co ale neznamena, ze Combi nie je dobre, mne proste viac vyhovuje C-MAX. Samozrejme vedel by som si predstavit napr. aj Toyotu Verso, S-MAX, .... ale to su tiez inde s cenou.
Mam priemernu spotrebu od kupy auta tesne pod 5,0 l / 100km a najazdenych takmer 11 000 km. -
Moik 13.10.06 15:57
« Re: Re: Re: C-max verzus Focus II combi
Vím, že budu za rejpala, ale byť mám C-MAXe rád, myslím si, že je to auto na všechno, jen ne pro rodinu. Ta chudě "rodinnýma-prvkama" vybavený MPV myslím není žádný jiný. Od Scénica přes Zafiru, Picasso až k Berlingu. Různý odkládací plochy, otočný sedadla a dalších snad 100 věcí. Argument C-MAX pro rodinu u mě teda nevítězí a myslím, že důvodů pro jeho koupi je dost, ale jiných... -
« Re: Re: C-max verzus Focus II combi
Mám 2 děti rok a půl a tři, takže na dovolenou vozíme kočárek, skládací postýlku a asi tak 100 kusů oblečení od kusu, protože děti jsou hrozná prasata :-)
Na dovolenou jsme se vešli bez problémů do C-MAXe. Obě holky už vyžadují stolečky na hračky, navíc z auta výborně vidí ven, když nechceme nic cpát do kufru, tak si můžeme posunout sedačky dozadu.
Výsledkem je tedy to, že s C-MAXem jsme spokojeni a za obyčejného Focuse bych neměnil.
Další argumenty uvedli již předemnou -
hatepe 12.10.06 14:33
« To Cmax
No rpčo jich jezdí málo? protože v téhle republice jsou lidi naivní a myslí si,. že nejlepší se VW. Ostatně to je vidět i na silnici. Ono celkově MPV v C segmentu jezdí málo. Touranů není taky zrovna moc. Hodně je vidět Megany, ty jsou dost populární a třeba sem tam i 307 sw. Někomu se může i zdát, že Mpv je dražší jak třeba Focus combi či octavia combi apod. Mpv je svým způsobem luxus navíc. Když člověk srovná parametry Fcusu combi a C-maxe tak dojde na dost podobná čísla ale za jiné ceny. Psal jste , že chce te převážet kočárek a dvě děti. Pokud bude C-max bez přepážky (N1 úprava), tak tam kočárek dáte a na zadní sedadla pohodlně usadíte dvě dítka. Dobrá vychytávka v Cmaxovi je panoramatické zrcátko, ve kterém je vidět co se zrovna děje na zadních sedadlech (je umístěna nad vnitřním zpětným ) . další dobrá věc je úložný prostor před zadními sedadli v podlaze. Dáte tam kupu cd, nebo náhradní plínky, či pití a kdo ví co ještě. Další plus jsou jistě i sklápěcí stolečky na zadních sedadlech a nebo sklopné prostřední sedadlo, která má v sobě otvory na lahve s pitím. Výhoda C-maxe oproti focusu je v těch odkládacích schránkách a drobnostech, které zpříjemní život. Myslím, že C-maxe právě využijí rodiny s dětmi. Je to ideální auto na rodinné vyjížďky a na dovolenou. No a pokud nestačí kufr na dovolenou, tak se to přece dá vyřešit namontováním střešního boxu. Tam se frkne kočárek a kufr je celej volnej. Nejlepší je obě auta samozřejmě projet a podle toho se rozhodnout, ale mě soosbně se víc líbí C-max. Focus v základní verzi vypadá víc lacině ( zvenčí ) . Jinak interiérové díly jsou dost podobné na palubce. -
« C-max verzus Focus II combi
Pánové,čtu tady vaši diskuzi o mondeu a C-maxu a přemýšlím,že možná
právě vy my dokážete poradit.Uvažuji o koupi ojetého(lehce do 50 000km)C-maxe nebo combi focuse.Potřebuji převážet kočárek a dvě děti
a nevím jestli v tomto případě je skladnější combi nebo C-max.Kufr
C-maxe je hlubší,ale podle mého asi méně skladný.Jinak C-max je
můj favorit,ale ještě mne zaráží proč jich jezdí na českých silnicích tak
málo!!Všude v Evropě je to mnohem víc oblíbené auto.Dík za rady!! ;-) -
hatepe 11.10.06 22:32
« Přechod z Mondea na cmax
Tak vážení, proč je mondeo lepší? Ono se to vlastně srovnávat nedá. jsou to úplně jiný auta.
Vemu spíš výhody a nevýhody na který jsme přišel. Já jsem celkem dlouhán měřím bez mála 190 cm a hned první věc, která mě v c-maxu "vadí" je kratší sedák sedadla, a celkově méně místa uvnitř jak vzdu tak v předu. Musíme si uvědmit, že rozvor mondea nemá konkurenci a ani nový passat nemá takový rozvor. Takže hlavní deviza mondea je vnitřní prostor jak v podélném tak v příčném směru. Za druhé to jsou skvělá a pohodlná sedadla s nimiž nemůže c-max vůbec soupeřit, alespoň dle mého názoru. No měli jsem Mondeo Turnier a ten kufr byl fakt královský, na ten dodneška vzpomínám, když otevřu kufr c-maxe (je v úpravě N1 s přepážkou, která ještě kousek ubírá). Co se týká jízních vlastností tak modeo je daleko suverénější v zatáčkách ve vysokých rychlostech, ale to je dáno i jeho tvarem. Mondeo má výbornou směrovou stabilitu. když fouká boční vítr tak to ani nepoznáte.
Hendykep mondea může být i jeho velikost. zaparkovat ve městě někdy nejde. měří bzemála 5m (4750 myslím). posez v mondeu je nižší a pravda při couvání mě to někdy vadilo, ale je to o zvyku. U maxe je posez vyšší a na to se dobře zvyká. Vyšší posez je i fajn při nastupování a vystupování. Jako pokud bych to sečetl a měl subjektivně říct co je lepší a v čem se mi jezdilo líp tak je to Mondeo. Ano Max má plno vychytávek. Vzadu sklopné stolečky, sposta odkládacích schránek, zajímavý a modernější design. Mondeo se ne každému líbí. Je konzervativní. řek bych to asi tak. kdo neměří 2 metry a má do 180cm tak mu max sedne víc. kdo je delší a vozí hodně věcí a třeba i kočárek, tak určitě ať volí mondeo. Zaplnit kufr mondea dá fakt práci :-) . V zimě ani nemusíte montovat zahrádku, lyže se vlezou do kufru. Stejně tak třeba kolo.
Těžko se to fakt srovnává, ale jednoznačně je mondo výš. To poznáte na detailech, třeba v zadu je to dost ošizené. To u mondea neexistuje.
Ideální volba je mít maxe do města a mondeo na štreky. Ale vyloženě nic špatnýho na maxe říct nemůžu. jak říkám je v plné polní, krom navigace a vyhřívaných sedátek je tam vše. Dešťový senzor maká krásně, parkovací asistent taky, klima super. jen to rádio mě štve. Asi se vyplatí připlatit za sony.
No vážení a co ta spotřeba? S tím mi nikdo neporadí? -
Moik 11.10.06 19:02
« Re: Re: Re: C-MAX versus Mondeo
Mám Mondeo Combi a říkal jsem si, že koupím C-MAX. Nakonec jsem se ale rozhodl pro Mondeo 5dv. Kufr je pořád super, nejsou potřeba ty hrábě, je IMHO o dost pohodlnější jak max, má jistější jízdní vlastnosti - nenaklání se a má větší rozvor. Od combi je o rozhodujících 10cm kratší a má klasický uspořádání zadní nápravy(combi má ležatý tlumiče). Je o poznání tišší, hlavně ve vysokých rychlostech (to mi vadí na maxíkovi nejvíc) a vypadá reprezntativněji(to kvůli práci) -
« Re: Re: C-MAX versus Mondeo
Ahoj,
to že kufr je spíš nahpru mě příliš nevadí.
Ale chápu, že na některé věci se to hodit nemusí.
U Mondea a dětských sedaček vadí to, že zámky pásů jsou hrozně utopený. V okamžiku, kdy má dítě jen podprdelník, tak se velmi špatně připíná.
Jinak s S-Maxem souhlasím, je to krásné auto. Ale tak nějak mimo mé možnosti :( -
impaler 11.10.06 15:22
« Re: C-MAX versus Mondeo
To je zajímavý! Jaký dětský sedačky sou to, prosím? Já teda auto měnit nehodlám, ale právě mě to zajímalo, jestli to náhodou neklame.
Takže nejpraktičtější z mondea a C-Maxe bude asi S-Max. :)))
Ale to, že se mi do kufru vlezou skoro i ty hrábě, považuju za výhodu. Nevadí v tom Maxovi, že je kufr právě spíš nahoru? -
« C-MAX versus Mondeo
Jesli mohu porovnat, tak manželka má C-MAX 1.8 benzín Trend r.v.2005, já služební Mondeo 2.0 TDCI Combi Ghia r.v. 2004.
Když nepočítám jiný motor, který je u Mondea zřetelně lepší, tak vše ostatní vyznívá ve prospěcj C-Maxu! A myslím to skoro tak upřímně jako Standa Gross >:D
Co se mi na C-Maxu víc líbí:
- lepší, přirozenější a pohodlnější posez
- líp se dozadu dávají dětské sedačky
- stoleček pro děti, navíc mají lepší výhled
- praktičtější kufr, na který nepotřebujete hrábě
- lepší dosažitelná výbava (dvojzónová klima)
- líp se s tím parkuje
- lepší výhled
- lepší světla
- při rozumné jízdě stejné pohodlí, možná o trochu lepší v C-MAXU
Jinými slovy pokud nechcete managerskou limuzínu, tak není moc důvodů jít do Mondea. -
-
hatepe 10.10.06 21:48
« Spotřeba u C-max 1,6 Ti VCT
Zdravím Vás majitele C-maxů . Doma máme taky c-maxe skoro v plné polní (ghia) a s motorm 1,6 Ti-VCT. Jezdíme převážně cesty na chlupu to je cca 60 km po okrksách ( z toho 15 km dálnice) . Po ěmstě skor nic. Za boha, ale nemůžu dosáhnout spotřeby pod 7,9 ( dle počítatče) . Ještě uvedu, že v autě jezdí 4 lidi + plnej kufr. Zajímalo by mě jestli někdo má obdobné zkušenosti a jezdí taky za tolik či míň. někde níž jsem viděl že někodo s 1,6 Ti-VCT jezdí do 7 litrů štreky.Jinak co se týče hodnocení auta, tak spokojenost, i když proto předchozímu mondeu s 1,8 (r.v. 2001 nový model) je to toršku skok dolů, ale jízdní vlastnosti na mpv super. Dá se s tím autem i řádit. Jinak výkon stačí na pobavení, pokud člověk jezdí sám. Jinak uvnitř ticho, klima tichá (dvouzónová), sedačky dobrý jen mám výtku k radiu ( 5500 ), repráčky jsou kaša ( mondeo mělo suprový) a při zapnutí rádia se automaticky nastaví hlasitost na volume 5 , což někdy dost řve a ať dělám co dělám a snažíms e nastavit jinak tak je tam pořád 5. -
"-- skrytý --" 10.10.06 21:18
« Re: Re: Re: Pneumatika od vyroby
S výdrží je to různý, jedny Continentaly má kolega na Focusu I a přední ojezdil za jedno léto, tj asi 15 tkm, jenže ten je nijak nešetří. Na služební O II mám taky Continental, ale contisportcontact a ty jsou po 30 tkm ve výborným stavu. Mají však chybu, už od začátku při silnějším dešti plavou.
Na C-maxu mám původní Michelin Energy a po 12 tkm nepozoruju výrazný opotřebení, fungují dobře jak za sucha tak za mokra. Na předcházejícím autě jsem měl taky Michelin Energy a než jsem ho prodal, tak jsem na nich najel asi 40 tkm a byly pořád dost pěkný.
Takže Michelin Energy můžu doporučit. Teda alespoň ročníky 2001 a 2004 :-). -
« Re: Pneumatika od vyroby
Ja mám od výroby Pirelli P6, najazdené mám už 22000 a zdajú sa mi ešte nezjazdené. Väčšinou jazdím na spotrebu, ale občas si zajazdím aj pre potešenie, priemernú spotrebu mám 7.6. Možno to robí ale to, že ja mám benzín a ten bude vpredu ľahší. -
"-- skrytý --" 09.10.06 21:37
« Pneumatika od vyroby
Zdravim majitelov C-Max,
rad by som sa opytal, ako dlho - kolko kilometrov vam vydrzali povodne pneumatiky? :?:
Ja mam Continental Sport Contakt, ale po necelych 11 000 su v predu zodrate - zrele na vymenu. :-( Pri tom nie som pretekar... ABS sa mi zapol len 2-krat, ked som ho skusal aj to na mokrej vozovke, pohynania nerobim s piskajucimi gumami, snazim sa jazdit ekonomicky - malo brzdit ale zas nie lenivo....
Ak uvazime, ze moja dlhodoba spotreba je pod 5 litrov na 100km a papierovo je kombinovana spotreba udana na 4,9l tak je zrejme, ze nejazdim plyn brzda...
Predne pneumatiky su opotrebovane takmer rovnomerne, trochu viac vnutorna strana, zadne pneumatiky zase su opotrebovane velmi malo a su opotrebovane opacne trochu viac na vonkajsej strane.
Napiste ako to je u Vas? -
"-- skrytý --" 04.10.06 09:14
« Bez nadpisu
to Jirka V:Tak to bud v klidu, protoze mi to vychazi, ze auto bude mit cca.50000 a ty najedes cca.90000km, to je 140000 a to vydrzi uplne s prehledem.Pred mesicem, jsme se nastehovali na novou adresu a jak jsem poznaval okoli tak jsem se seznamil s jednim Polakem co ma stejnou 1,6TDCI jako, ja jen jinou barvu.Kupoval to taky tady v Bruselu, ale byla to predvadecka a mela najeto cca.20000km,r.v.2003 a on na tom uz nalital neuveritelnych 110000 za 3roky(kam se na nej hrabu, ja mam auto 2roky a 60000km najeto).Rikal, ze jezdi hodne a jen domu to ma skoro 2000km.Co se tyka motoru tak nemel problem zadnej(ani jako ja s SW), mel jen ty male zavady jako:volne pasky na manzetach,zamek kufru a neco mu drncelo v palubce(tomu odstranili).Je spokojenej a rikal, ze uz bude kupovat druhe letni gumy :-) .Samozrejme, ze neumim perfektne polsky, ale my slovane se domluvime a docela jsem si snim pokecal :-) .
C-MAX 1,6TDCI r.v.8/2004 TREND+ -
« C-MAX 1.6 TDCI
Ahoj vážení,
po zkušenostech s C-Maxem 1.8 benzínem, který používá moje manželka přemýšlím o koupi téhož, ale ve verzi 1.6 TDCI.
Chci ho koupit mírně jetý, tak okolo 50 000 km, najet chci tak 30 000 ročně, měl by vydržet 3 roky.
Tak a teď dotazy:
- vydrží to? :-)
- nebo radší koupit 1.8 nebo 2.0 TDDI (nepotřebuju zas tak velký výkon, nejsem žádný drak)
- budu s ním jezdit převážně kratší cesty a jen nárazově opravdu dlouhé, jako je Praha- Ostrava na otočku. Jak je to s dieselem a kratšími cestami do 15 km?
Kdyby vás napadlo v dané věci ještě něco užitečného, tak budu vděčný... -
Moik 26.09.06 07:51
« Re: Re: 1,6 TDCi 66kW
Podle mě budou jízdní vlastnosti úplně stejný, protože ty motory jsou +- stejně těžký.
Ford Focus TDDi 66kW: motor byl v pohodě, ale na závodění nee...kde trojka už nemohla, čtyřka byla slabá. Trojka dala tak 110kmh max. Takže táhlej dlouhej kopec to rádo nemělo...jinak jízda pohodová, po městě král, zátah ohromující, ale právě jen v nějakým spektru otáček. Z toho usuzuju, že ta modernější 66kW bude dostačující, protože bude mít větší spektrum použitelných otáček, ale jaks poznal, neřídil jsem TDCi 1.6 66kW. Osobně bych se toho nebál a počítal bych s 0,5 - 1l nižší spotřebou. -
"-- skrytý --" 24.09.06 20:38
« 1,6 TDCi 66kW
Zdravim všetkých C-maxáčov.
Mám jednu otázku, či má niekdo skúsenosti s motorm 1,6 TDCi ale o výkone 66kW v aute FF C-max. Neviem či je to nejaká náhrada toho 80kW, ktorý sa už v novom aute nedá objednať. Viete niekdo poradiť, nebude "slabý" pre takéto auto s hmotnosťou skoro 1,4t ? -
"-- skrytý --" 22.09.06 08:28
« Bez nadpisu
Tak to si myslim, ze venku bude urcite drazsi, ale lepsi vybava.Muj Trend je skoro jako v CR Ghia.Jen pro info.muj rocnik s temi km co mam najeto s tu v B pohybuje od 14000eur do 15500eur.Tech 14000 mi nabizel Ford z fleku na protiucet kdyz bych vzal S-MAXE.95 procent aut v CR z venku za takhle podezrelou cenu jsou (respektive byli )alespon lehce tukla a opravena, protoze se podivej treba na nemecke stranky a za 10000eur unfalfrei C-MAXE 1.6TDCI, 2004, nesezenez ani nahodou :!: -
"-- skrytý --" 21.09.06 13:29
« Bez nadpisu
to Dave:Ne nemaji je vsechny.Ja mam r.v.8/2004 a nemam ho.Me auto plni normmu E3.Kdyz jsem ho v Bruselu kupoval, tak pro Belgii nebyli motory 1.6TDCI s DPF(Euro4) jeste ani v nabidce.Ty prisli az v 12/2004 a to same auto bylo o cca.700eur drazsi.Kdy prisli na trh v CR to nevim, ale urcite pozdeji.Takze podle mne kdyz koupis 2004 tak ho mit urcite nebude.Jinak ja nechci nic zakriknout, ale ja nemam vubec zadne problemy jak tu popisuji kluci z CR i SK(nic mi nevrze ani nedrnci) najeto 60000km.Mel jsem problem v zacatku(psal jsem tady o tom) ze SW, ale jak ho prehrali tak auto je bez problemu, jo davali mi v zaruce nove sponky na manzetach polosy(vytekala vazelina) a zamek kufru, tot vse.Preji stastnou volbu.
C-MAX 1.6TDCI TREND+ 8/2004 -
Dave1 21.09.06 11:05
« Filtr pevných částic
Ahoj maxáci tak bych si chtěl koupit taky c-maxe ,ale pouze ojetinu. Jenom mám obavu s filtru pevných částic. Byl jsem ve Fordu a prodejce říkal, že filtr vydrží max. 100.tis km a nový stojí 25tis. kč. Protože některé ojetiny mají najeto už blízko ke stu tis. km a některé přes sto tak ho budu muset
koupit !?!. To všechny C-Maxy mají filtr pevných částic? Mám na mysli motor 1,6 TDCi 80kw.
A ještě mě zajímá problém s dvojhmotným talířem, který byl popisován ve fóru FOFOII. Už jste ho řešily a za kolik.
Děkuji David. -
"-- skrytý --" 19.09.06 19:51
« Stierace
Zdravim,
nevie mi niekto poradit ako sa daju vymenit gumicky stieracov na forde (stierac vyzera ako ohnuty ocelovy profil)? Pozeral som sa na stierac, ale nenasiel som sposob ako dat dole plastovy koniec (predpokladam, ze tak treba vymenit) Skusal som so srubovakom, ale bojim sa, ze sa ten plast - koncovka - zlomi a ani neviem ktorym smerom mam zapacit.
Stierace maju na oboch koncch rovnake plastove koncovky ale gumicka je prichytena pevne len na jednej strane.
Rad by som sa dozvedel ako gumicky menit, nove stoja vela.
Za info dakujem. -
"-- skrytý --" 18.09.06 10:25
« Vrzání dveří - moje zkušenosti
Ahoj...no mne zacali vrzgat dvere len nedavno (11t km) a zda sa, ze len na lavej strane. Celkove, lava strana sa zda byt nejaka 'odflaknuta'. Taktiez mi nieco drnci a klepe v lavom stlpiku, zrejme mechanizmus pasu...
Najviac ma vsak hneva spojkovy pedal, ktory vrzga az strach ! Je tam strasne blby pristup. Uz som to skusil prestriekat troma roznymi pripravkami a vzdy to utichlo len na par dni...
Mate niekto podobny problem? -
"-- skrytý --" 18.09.06 08:11
« Vrzání dveří - moje zkušenosti
Ahoj lidičky, bohužel jsem jedním z těch kterým vržou dveře nebo gumy ve dveří. V servisu nejsou schopni tento problém vyřešit i po výměně tesnících gum to bylo pořád stejné respektive ještě horší protože to namazali bůhví čím >:-[] .Po různých experimentech jsem stále nemohl přijít na to jaký z plastů či gum opravdu vrže ?? Až mě napadlo pootevřít okna a vrzání je pryč - uplné ticho po 2 měsících vrzání!!!. Vím že to není idealní, ale stačí okna zavírat tak aby nešla "nadoraz" a hotovka(tedy aspoň v mém případě není kus jako kus).Už takto jezdím 2 týdny a žadné problémy ani vrzání. Včera jsem byl v myčce a do auta ani nezatéká a ani při vysokých rychlostech na dálnici toto nijak nevadí.Toť moje zkušenosti.Pokud máte někdo nápad jak to vyřešit lépe tak dejte prosím vedět.
Tomáš
Ford CMAX 1.6 Duratec 6/2006 -
« Různá nepříjemná vrzání v C-maxu - řešení
Často je diskuze kolem vrzajicich dveří a přístrojovky. řešení je tam jednoduché. U dveří gumy rozhodně nemazat Regumem a pod. to se spíš ještě zhorší, podobný negativní účinnek mají i některé saponáty při mytí. Těsnicí gumy musí být spíš suché, odmaštěné, a nejlépe na ošetření pak použít dražší německý přípravek, myslím SONAX.
Přístrojovka zase většinou vrže v oblasti těch horních krytů za sklem, poznáte pohmatem, promačkáváním na různých místech, kdy se vrzání ozve. Odklopný kryt má dole malé gumové dorazy, tak ty promáznout slabě jemnou vazelinou. Pevný kryt za volantem vyndat a znovu narazit, případně pod místa kde dosedá slabý filc.
Při této operaci neuškodí zároveň skontrolovat dotažení všech šroudků na lemu spoje přístrojovky. -
"-- skrytý --" 11.09.06 22:10
« Bez nadpisu
Zdar, jako spokojený, ale pragmatický uživatel C-maxe ti těžko můžu doporučit nebo vyvrátit koupi právě maxe. Mě vedly k pořízení maxe tyto důvody:
- dobrá cena (loni na jaře sleva 21 proc. + zámek zpátečky zdarma)
- dobrý výhled na všechny strany (lze s ním couvat na rozdíl od Oct. II)
- systém střešních nosičů
- vnitřní držák na kola
Za specifickou záležitost považuji variabilní zadní sedadla (jediný důvod proč existuje MPV ?) pro mě jsou ideální, převážím malé dítě + kočárek, kolo a další blbosti, tak to využiju a je to pro mě přínos. Na zadním sedadle maxe jsem nikdy neseděl déle jak minutu, tak je nechci hodnotit, ale kdybych nevyužíval právě jejich variabilitu, tak koupím klasické kombi. Po 15000 najetých km jsem neměl žádný závažnější problém, ktický jsem jenom k
- vrzajícím gumičkám stěračů
- dešťovému senzoru
- občas vzajícím plastům
- hlučnější klimatizaci (je slyšet, když je zapnutá, ale není to tak hrozné, abych jel do servisu jen s tímto problémem)
Motor mám 1.6 benzín, pro mě je dostačující, jezdím příměstský provoz po silnicích 1. třídy, teď max. 110 km/h a spotřebu mám pod 7 litrů. Ve městě a na dálnici nad 150 jde pochopitelně nahoru.
C-max 1.6 16V Trend
Octavia II 1.9 TDI
Fabia 1.4 16V -
"-- skrytý --" 10.09.06 20:55
« Re:
Ja som spokojny, mam najazdenych 9000 s priemernou spotrebou pod 5l, ale vacsinou mimo dialnic. Je to moj prvy diesel ale som rad, ze som ho volil. Sedel som aj v 1.6l benzine od FORDu, ale skutozne dobre taha az vo vyssich otackach (tam oziva) v nizsich sa zdal byt lenivy, ale mozno to je uz deformacia z totho diesela. -
"-- skrytý --" 08.09.06 13:58
« Bez nadpisu
2 Honya : Z tvého seznamu je to asi nejlepší volba. Scenic je luxusnější, ale také jsem slyšel dost nářků. Ikdyž, kolega jej má, a bez problémů. Sám jsem byl 7 let spokojen z Meganem. Mě ale vyhovuje více styl Focusů. U C-maxe si naše děti, poté, co zkusili sedět i na předním sedadle stěžují, že zadní sedadla mají opěradla víc kolmé, než je jim milé. Jinak, teď máme za sebou cestu 1500 km na jeden zátah, a tak "vpohodě" jsem se ještě po delších trasách jako v C-maxu necítil. Je to zřejmě ergonometricky hodně dobré ! A velmi praktické ( ale to je vlastnost i dalších MPV). Šťastnou volbu :) -
"-- skrytý --" 05.09.06 12:21
« Vaše doporučení ohledně koupě C-maxe
Zdravím všechny doufám, že spokojené vlastníky C-maxe. Se zájmem jsem si pročetl fórum a Vaše zkušenosti, nicméně si dovoluji Vás požádat o doporučení koupě tohodle vozítka. V současnosti vlastníme jako rodinný vůz Octavii 2.0i, r.v. 2001, výbava Elegance, pěkný stav. S vozidlem panuje spokojenost a to i se zprvu obávanou spotřebou, nicméně ratolesti rostou a poslední dobou se odehrává stále boj o to kdo bude sedět na zadních sedadlech, takže padlo rozhodnutí o výměně vozidla. Po průzkumu trhu jak nových tak ojetých aut, padla volba na C-max 1,6TDCI s výbavou alespoň Trend. No nicméně ceny jsou u nových aut celkem vysoko, takže váháme zda nové, nebo ojeté. Jinak najezdíme okolo 18000km ročně, takže mi někdo ten diesel rozmlouvá, ostatní by zase nic jiného než diesel nechtěl, tak nevím, ale zatím se přikláním k TDCI, i když doposud jsme měli jenom benzíny. V úvahu připadala Xsara Picaso-interiér mě moc neoslovil, Almera Tino - také by to bylo řešení ale motor 2,2D nemá nikterak oslnivé parametry a Scénika mi rozmlouvají, ač jsem měl R19 asi 8 let a celkem spokojenost. Scénica měl známý jako služebního od nového vozidla, ale v servisu byl pořád. No po usednutí do C-maxe bylo rozhodnuto - design přesně podle gusta, místo super, takže rozhodnuto. Jaké máte poznatky a zkušenosti? Díky moc za postřehy. -
"-- skrytý --" 17.08.06 18:20
« Nehoda po 6000 km / 4 mesiacoch pokracovanie
15.8.2006 mi konecne dali do poriadku moje auto, trochu sa vynasnazili.
Auto som mal pristavit a aj som pristavil 14.8.2006 o 8:00, mali mi zavolat, ci bude hotove este v ten den. Zial nezavolali, tak som volal
o 16:30. Povedali, ze auto nebude hotove ale zapozicaju mi vozidlo. Na druhy den o 16:00bolo auto dane do poriadku, umyte, vyluxovane to vsetko zadarmo.... :P -
"-- skrytý --" 16.08.06 11:48
« c-max 05 - vrzgajuci spojkovy pedal
Zdravim Vas,
Nedavno mi zacal vrzgat spojkovy pedal a postupne sa to rozvinulo na celkom neprijemne vrzganie.
Vrzga pri uvolnovani pedala. Nemate podobny problem? Ak ano pomohlo nieco? (nejaky sprej, atd) alebo ste to reklamovali?
c-max 05, 7.000km
Vdaka za odpoved:-) -
« doporuceni C max
zdravim odborniky na C-max..shanim tchanovi auto a v cenove relaci kolem 330 000kc se mi jako prvni volba jevi toto auto s 1.6 TDCi 110HP. je to dobra volba? urcite to bude s jeho rocnim probehem diesel,takze pripada jeste 2.0 TDCi ale to je choulostivejsi ,nebo ne? zajimaji me jeste prakticke informace tykajici se deklarovane a realne zkusenosti s praktickym vyuzitim vnitrniho prostoru (ma tri psy >:D ) diky -
"-- skrytý --" 09.08.06 20:50
« Re: nebudu se hádat
Nejsem tak primitivní, abych nepoznal "řidiče" :roll: a řidiče >:-[] . Vím o čem mluvím a je to pro ně potupa, když jim to nandá "velká krabice" Testoval jsem i jiné, srovnatelné motory jiných značek a C-Max 2.0 TDCI je podle mého názoru na tom dost dobře. Je to můj názor a tvůj taky nehaním, jen jsem chtěl poradit ze svých zkušeností..... Jo každej jsme nějakej ;-) -
« nebudu se hádat
Pro Jituš: No je sice možné že jim dáte na * svým jízdím stylem,ale stylem kterým jezdí můj otec se vám zdá že jedete skoro jak ve stodvacítce.....On je totiž hrozně zvyklý jezdit od 1000 do 2000 ot/min kde motory Tdi prostě jedou jak "z praku"-ve městě,po dálnici samozřejmně motor točí víc.Je možné je všechny předjedete ale třeba s Vámi ani oni "nezávodí" ale to ani není důležité,Já nejsem zastánce motorů Tdi ale podle našeho názoru ty nové Common Raily tak netáhnou.Samozřejmně když s tím focusem jede matka tak je to jiná káva.
Pro Všechny: Prosím odpovězte mi na můj první dotaz kde jsem se ptal proč se ty motory jakoby zadrhávají??děkuji -
« chip
Přečipování stálo 8000 kč,výkon má ted motor asi 106 Kw,spotřeba klesla podle počítače z 6.2 na 5.2 takže asi takhle,ale ve škutečnosti to žere 5.5.Motor tahá již asi tak od 1250ot/min a když je zapnutá klimatizace tak už nepoznáte úbytek výkonu který byl předtím markantní.Chip provedl jeden tátuv známý který se zabývá opravama a chipováním aut a spolupracuje s jednou Německou firmou,bohužel nevím z jakou.Jedná se chip upravující plnící tlak turbodmychadla a myslím že ještě něco,ale již si to nepamatuji.Ale stejně zátáh jako tdi to nikdy mít nebude!!!!! -
"-- skrytý --" 05.08.06 06:34
« Re: okamžité zastavení motoru
Ahoj, asi nebudu mluvit k tématu, ale ve příspěvku píšeš "ještě jsme ho neměli přečipovaný" Tudíž soudím, že už teď je. Chtěl bych se zeptat jakým způsobem, kde a kolik to stálo a somozřejmě jaká je spokojenost, ale i spotřeba. Díky moc. -
« okamžité zastavení motoru
Ahoj všichni příznivci značky FORD.Když jsme s tátou vybíraly jaké koupit auto,rozhodly jsme se pro Ford Focus C-Max 1.6 TDCi.Auto jsme koupily z dovozu,bourané.Po opravení a dodělání jsme začaly jezdit.Počítaly jsme s tím že ten motor nebude jako staré známé Tdi kterých jsme měli asi nejvíce a také se nám to potvrdilo,motor tolik netáhne odspodu a tak dále.Ale již předtím jsme tu četli diskuze že tento motor trápí to že když ho vypnete tak se jakoby okamžitě po "zadrhne" a neboběhne jako ostatní diesely.Také se nám to stalo ted v létě když jsme ještě neměli motor nachipovaný a při rozjezdu nám to několikrát "chcíplo" ten mottor ne aby doběhl ale zadrhnul se ale to asi nemusím vysvětlovat to asi znáte.tady jsme právě četl že se to tu již řešilo ale nikde jsme nenašel odpověd a tak Vás chci požádal jestli byste mi mohl někdo vysvětlit že se ten motor takhle náhle zastaví a nedoběhne??!!!Děkuji za odpovědi