C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 15.12.06 17:12
« Re: Re: Re: Re: lol
Mate pravdu oba a me se to taky libi, ale prave z praktickych duvodu bych to nevolil.Tmave auto jsem mel a uz nikdy vic, je na tom vsechno videt(na svetle metle vubec :-) a ten vnitrek je to same, ale hlavne kvuli detem a jejich botam by to byla vrazda :) -
"-- skrytý --" 13.12.06 19:37
« Re: Nový uživatel
to chasnik:Vitam te v klubu :-) Mame stejne stara auta, ale ja mam o 10000km vice najeto.
1)V palubce mi nic nedrnci, jen co jsem asi pred pul rokem udelal, bylo to, ze ten plast na vedle otvirani vika u toho prostoru na palubce, lehce drncel, tak jsem jej lehce nadlehcil a ve dvou bodech podlozil kouskem cerneho molitanu a je klid.To drnceni jak popisujes se dost tezko hleda a jsem zvedavej co objevis.
2)Automaticke sterace jsem nechtel, prave z uvedenych duvodu nespolehlivosti a nemam problem si sterace zapnout sam.I v jinych vlaknech se nazory ruzni na spolehlivost u ruznych typu aut a jeden clovek chvali a druhy ne.
3)Toto co popisujes, jsem mel taky(ja jsem si to nazval nadech), me to totiz pripadalo jako by na 0.5s se auto jako by nadechlo a pak nastal zatach.V ramci aktualizace SW, mi v servisu nahrali novy SW a od te doby jede auto jak vino.(delali mi to kdyz jsem mel auto asi pul roku a divil bych se, ze kdyz to tvoje byla predvadecka salonu, tak ze by si ji neaktualizovali, ale mozne to je zkus se zeptat zda u toho auta nahravali novy SW).Tak at ti to jezdi ;-) -
Chasnik 13.12.06 15:34
« Nový uživatel
Čau Maxáci,
na poslední stránce jsem se o C-Maxovi moc nového nedověděl, ale snad se zase diskuse rozběhne správným směrem:).
Maxe jsem koupil před měsícem, je to 2 roky stará předváděčka, najeto 50 tkm. Jsem nadšenej z poměru vnitřního prostoru a vnějšího rozměru kvůli možnosti parkování (Mondeo kombi je o půl metru delší, ale po sklopení zadních sedaček má kufr jen o 15 cm delší). Líbí se mi, že se při jízdě neopírám hlavou o strop:). Chtěl bych se zeptat na pár věcí, o kterých jsem se tady moc nedočetl:
1) při jízdě se mi v palubce ozývá v intervalech cca 1 vteřina tiché rachtání, jako by o sebe třela malá plastová ozubená kolečka. Není to pravidelně a je to podobný zvuk, jako když se pohybují klapky v topení, když měním nastavení. Ale topení mám přepnuto na manuál, takže když na nic nesahám, tak předpokládám, že se v topení nic nehejbe (kromě vzduchu)...
2) jak Vám fungují automatické stěrače? Mě se zdá, že jedou v pořád stejném intervalu. Měnili mi sklo, takže to možná špatně zapojili. Každopádně v Accordu to opravdu reaguje na intenzitu deště, tady změnu intervalu vůbec nepociťuji.
3) při jízdě se zahřátým motorem na lehký plyn (cca 1800 - 2000 ot.) se občas na chvíli (cca 0,5 sec.) ztratí výkon, jako kdybych sundal nohu z plynu a pak opět přidal. Někdy se to stane i při akceleraci, ale častěji při ustálené rychlosti (na rovině). V servisu měnili ventil (CNG?, nevím přesně), už to dělá míň často, ale úplně to nezmizelo. Nemá někdo podobný problém?
Díky Chasnik -
"-- skrytý --" 13.12.06 00:07
« Bez nadpisu
Teda pánové, že vás to baví. Ovšem, je to zjevně důkaz technické spolehlivosti C-Maxů, protože se nemusí řešit, co s prasklou hlavou válců či co, ale je čas na podobný oviny, žejo >:D
Jinak doporučuju založit extra diskuzi, po vzoru železničního K-reportu, kde jedinci typu alexv a Pavel B. taky získávali vlastní "chlívek". -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde je ....?
Tak jsem to pěkně na alexev navlékl,nemám s tím blbem nic společnýho,ale líbilo se mi jak s petr bláha pěkně vytáčí,tak jsem využil
vaší přiblblý hádky a teď se směju!!!Nic mi auta neříkaj a tak zde končím!!
Dík za pobavení!!FAKT DOBRÝ!! >:D -
« Re: Re: Re: Kde je ....?
Prosím o pomoc,můj bratr se včera nevrátil do psychiatrické léčebny.Jako
každý den jsme mu povolili internet,tak rád si píše na tom vašem fóru,vždy si představuje že je někde v Bruselu a dělá tam za hrozné
peníze.Je asi 125cm vysoký(nebo nízký),jo a pozor nesmíte mu odporovat,to mu potom rupne v kouli a je nebezpečný!! -
"-- skrytý --" 11.12.06 08:46
« Re: Re: Re: Kdo je Petr Blaha?
No nebudu se snizovat k urazkam co mezi sebou strilite a kdyby si mi za to stal, tak ti napisu SZ.Tvuj argument s tim dnem a hodinou je ale vazne chabi, tady se clovece zaregistrovava kazdou minutu nekdo.Do ted jsem byl take na diskuznim foru Autorevue a vcera objevil tohle, tak si vyprosuji aby si za nekoho mluvil.Je mi uplne jedno kdo jste kdo a koukam, ze sem na toto vlakno vlezu az si C-maxe koupim a budu mit problem, ale driv ne :!: -
« Re: Re: Kdo je Petr Blaha?
Téma: Octavia II
petr Blaha
Odpovědi: 2628
Shlédnuto: 219127
Fórum: ŠKODA Octavia Zaslal: 23 říjen 2005 05:24 Předmět: Re: Re: Re: Re: Dušan
to omicron:Musims tebou jen souhlasit, nebot OII je opravdu na urovni a je to spickove zpracovane auto.Uvazoval jsem o ni taky, ale prekvapili me takove veci, jako to , ze ani v nejvyssi vybave nemela ...
;-) Tady ho máte supermana,píše jen to aby na káždém fóru nacpal svoji
nádobu na krku do *!!!!! -
"-- skrytý --" 10.12.06 19:59
« Kdo je Alexv?
Vazeni kolegove z vlakna Ford a hlavne rubriky C-MAX.Nedalo mi to a trochu jsem se podival na prispevky Alexe, abych zjistil co je vlastne zac.Bohuzel se mi potvrdilo co jsem si myslel a to, ze je to zaryty "Skodovkar", ktery skakal ve Felicii, ted skace ve Fabii a rad by koupil OII na kterou ma udajne 500000kc, ale pak si to rozmysli a chtel by C-Maxe za 350000kc(trochu velke cenove rozpjeti) a temer kazdy druhy diskutujici je u nej prechytralej blb(nazval tak DIMa kvuli pneumatikam a jiny kolega je u nej strupozrout a jine a jine nadavky).On sam je natolik chytrej, ze musi davat takove dotazy jako napr.Mlzi se mi okno u Felicie,co mam delat :-( .Tak tenhle clovek si dovoluje o nekom napsat, ze je ubohej a prechytralej, tak od takoveho cloveka to teda sedi!!!Ve Skodovkarskem vlaknu uz s nim nikdo nehodlal diskutovat(zalozen v srpnu 1999 a do dnes 149 prispevku!!!) a tak bohuzel se vtirnul sem k nam.Takze nezbyva, nez jeho prispevky ignorovat(jako to udelali jinde) a snad zase odtahne jinam, pan Skodovkar.Vsem ostanim se omlouvam, ze jsem se nechal vtahnout do debaty s nim a delal tady OT.Toto je opravdu muj posledni prispevek k teto situaci.Obrazek si udelejte sami, staci kliknout na vsechny jeho prispevky a uvidite. -
« Bez nadpisu
Tak s tou jednoduchostí jsi mne vážně urazil Maxosi,že tady pro mé velké
potěšení bavím,to je věc jedna,ale IQ bych si stebou rád změřil ty vlezdoprdelisto!! >:-[] Vidím že kolega Bláha se nám projevil pod
jiným nickem,možná co?Co je jednoduší než sem přijít pod nickem nové
osoby a konečně toho otravného alexv dostat.Je to ubohé!! :idea: -
"-- skrytý --" 10.12.06 14:19
« Re: Re: Re: Ojety C-max.
Alexv:Tak OII me tedy urcite nezaujala, protoze Skodovku jsem nikdy nemel a mit nechci :x
petrBlaha:Nech ho napokoji :-! , me taky pripada, ze ma chut se hadat a doma na manzelku(nebo pritelkyni) si to nemuze dovolit :-) , tak to zkousi tady.Holt je pan Alexv trosku jednodusi.... -
"-- skrytý --" 10.12.06 14:12
« Re: Re: Ojety C-max.
to Alexv:Ty asi vazne neumis cist :roll: nebo ctes jen to co se ti hodi do kramu.Tady na tom foru je treba kluk co zije v Argentine a ma Xsaru Picasso a vzdycky pise zkusenosti s tamnim provozem a treba servisy.Impaler co ma Mondeo, tak to same, zije v Bruselu a pise zkusenosti ze sevisy a provozem auta v Bruselu a na cestach do CR.To je asi normalni ne.Nikdo ty lidi nenapada a rozumnemu cloveku je uplne uzadku kde kdo zije a odkud pise, ale je rad kdyz si mohou o tom danem modelu vymenit zkusenosti, ale to takovy primitiv asi nepochopi.Ja jsem si nevsiml, ze kazdy muj prispevek zacina slovem Brusel a nevim co te poburuje, vzdyt mas moznost sem mezi nas nelezt a necist ten humus, jak rikas.Pokud mas nejake komplexy, tak si je res nekde jinde a ne tady.
to Maxos:Dekuji, ale tenhle clovek asi nic jen tak nepochopi. -
« Re: Ojety C-max.
To co píše maxos,je jako to co bych si představoval já!!Je vidět že stejné
představy má asi více lidí,ještě napiš že tě taky před tím zaujala OII a já
si snad budu myslet že to někdo píše za mně!! >:D Jinak Bláho,přečti si
svoje příspěvky,každý druhý začíná slovy"To tady v Belgii,To tady v Bruselu"!.No je to prostě humus :idea: -
"-- skrytý --" 10.12.06 12:53
« Ojety C-max.
Zdravim vsechny, take ja jsem na 99% rozhodnut pro ojeteho C-maxe a to s motorem 1.6TDCI.Jsem tady teprve kratce, ale o C-maxu jsem prolezl celou diskuzi a myslim, ze ten motor bude dobra volba.Jako nekteri, co budou kupovat ojetinu, bych take samozrejme chtel co nejmladsiho a pokud mozno co nejmene kilomteru, ale uvidime jaka bude realita na jare/v lete kdy planuji koupi.Limitovan jsem penezi, ale predstavuji si rozmezi nekde mezi 370000-410000kc, podle kousku a zachovalosti.Na barve mi celkem nezalezi, nechci jen cernou a v predeslich prispevcich zminovanou bilou, spis preferuji nejakou svetlou metalizu(ja vim u ojetiny se barva vybira tezko 8-s ).Jo jeste k tem poslednim prispevkum, nechci nikomu delat rozhodciho, ale myslim ze clovek co s tim autem jezdi vic jak dva roky(Zdenda,petrBlaha), tak toho asi bude vedet o C-maxu opravdu vic nez ty Alexy a ze by nekomu neco vnucovali, tak to se mi taky moc nezda.Jinak se zatim mejte a az rozsirim rady majitelu C-maxu, tak doufam, ze budem diskutovat jen o kladnejch vecech ;-) -
"-- skrytý --" 10.12.06 11:09
« Re: Re: Re: C-Max z druhé ruky
Nikdo si na pana boha nehraje, ale narozdil od tebe mam alespon tolik inteligence, ze jsem se naucil cist, protoze to kdyby si ty alespon trochu umel, tak by si si precetl, ZE TA AUTA BYLA 3ROKY STARA!!!! a mela cca.200000km.Nikoho tu neblbnu, to nemam zapotrebi a jsou to jen me zkusnosti o ktere se delim a at si to kazdy prebere jak chce a koupi si co chce, jen musi pocitat, ze ten vuz je vice opotrebovan nez je prumer(nerikam, ze je spatnej!!!) a bude vyzadovat vetsi pocatecni investici.Byli doby, kdy jsem na tom nebyl financne jak ted a take jsem kupoval ojeta auta, kterych nebylo zrovna malo a ver, ze vim o cem mluvim.Pokud te nase debata tady s kolegy "Maxikari" tak zere, tak nikoho neposilej na belgicke forum, ale ty si vlez na "skodovkarske" forum, kdyz mas Skodovku a nemusis videt(a kdyz se ti to povede, tak cist) ty plky.P.S.Nevim kde si vzal ten Chemopetrol, protoze to je hodne davna minulost, pane informovanej :idea: -
« Re: Re: C-Max z druhé ruky
Nevím proč si tady neotevřeš fórum"Jsem Petr Bláha z Chemopetrolu
Litvínov a vím vše o C-maxech".Utčitě každé bíle auto je od Siemensu z
Německa a za rok najede 200tis.km.Nechápu proč ty lidi tak blbneš,třeba
je to auto úplně v pohodě.Jo a proč mluvíš za lidi na tomhle fóru,nikdo
krom tebe hrubého bezpohlavního intelektuála si tady na pána boha nehraje,já si skoro myslím že spíš ty tvoje plky tady normálně myslícího
člověka rozesmějou a nemají tu co dělat.Zkus třeba nějaké Belgické fórum,třeba ti na ty tvoje plky někdo hupne!! :roll: -
"-- skrytý --" 09.12.06 12:58
« Re: C-Max z druhé ruky
to zlamalik:Dobry den, nebo spis ahoj.Tak tady v Belgii jako sluzebaky rozhodne nejezdi a za 3 roky co tady ziji jsem nevidel jedineho.Situace v Nemecku je ale jina a tam bych si dal pozor!!!Bile vozy jsou tam prave vetsinou firemni a opravdu moc Focusu jak soucasneho modelu tak i toho starsiho v provedeni kombi jsem videl treba od firmy Siemens(ale i jine), ktera prave pouziva bile barvy a na dverich je jen modry napis Siemens.Nelze tedy vyloucit, ze mohou mit i C-MAXE.Uz pred deseti lety, kdy jsem byl s kolegou v bazarech v nemeckem Furthu, tak tam tech bilich Fordu(v te dobe Escortu) byli mraky a prave od Siemense.Cesti obchodnici a Polaci to tam brali o stosest a hned tam na place ty stopy po samolepkach rozlestovali lestenkou.Auto to byla tak 3roky stara, ale kilometrovy nabech obrovsky(200000km a vyse).Hodne cestuji a potkavam mraky aut, ale priznam se, ze bileho Maxika jsem jeste nevidel.Preji hodne stesti a hlavne obezretnost. -
"-- skrytý --" 08.12.06 23:14
« C-Max z druhé ruky
Dobrý den,
pánové, dovolil jsem si "vlézt" do vaší diskuzní skupiny - chci si koupit C-Maxe, leč vzhledem k financím nový bohužel nebude :-(
Po přečtení celé diskuze jsem poptal taky Eurodiesel, protože místním bazarům nevěřím, ale mám dotaz - nejspíš na kolegu Bláhu: jak moc se C-Maxy používají na západě jako služební auta? Líbí se mi totiž bílá barva, vyniknou na ní podle mě křivky a linie oken, leč jde o to, aby ty bílý kusy nebyly od obchoďáků s najetýma 300 tisícema... tak moc o tu bílou zase nestojím ;-)
Díky za radu a doufám, že brzo budu plnohodnotným "omaxeným" členem diskuze 8) -
"-- skrytý --" 08.12.06 14:42
« C-Max po dvúch rokoch
Zdar ogaři a dcérky,
tož po dlúhéj době sem sa mrknúl na tú diskúziju o těch našich C-Maxíkoch a nestačím sa divit. Já sem myslél, že sa tu budem bavit jak sme spokojení či nespokojení a místo teho sa enem handrkujete.
Tož chcu Vám enom sdělit v krátkosti moje přesně dvúleté zkušenosti.
C-Max 1,6 TDCi 80kW Ghia najeto 73 tis. km.
Závady:
vrzající gumy ve dveřách - vyměněno v záruce
zámek kufru - vyměněno v záruce
Jináč nic.
Motor šlape jak hodinky, ale zas abych ho nepřechválíl.
Spotřeba cca5,5l/100km.
Zimní gumy: Sava
Zatím su spokojený velice. Enom měním olej, filtry a stěrače.
Tož sa kluci opatrujte a držte sa na cestách.
Zdenda z Moravy -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max gh
Jo Bláho a až budeš prodávat na jaře toho C-maxe,tak se ozvi určitě se
dohodnem!!! >:D >:D >:D Mám pro tebe připravenou speciální nabídku,
nakonec prachů máš dost jak píšeš,tak to nech tomu zamindrákovanýmu
kašparovi tak za 100litrů,co ti to udělá. ;-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
Já se na rozdíl od p.Bláhy z Bruselu nesnížím k nadávkám do zamindrákovaných kašparů.Vidím že nedokáže rozumně argumentovat a přechází na nadávky a chytá se slovíček mnou napsaných
jak * košile.Nakonec toto naše vzájemné chválení tady asi nikoho nezajímá a nic nemění na tom že se mi C-max moc líbí,ale hodnotit ho
mohu až ho budu mít. >:D Jak funguje automodul také nevím,ale těžko
tak někdo bude záměrně lhát,to by asi celá ta aplikace neplnila svůj ůčel
a tudíž by byla odsouzena k zániku >:D .Jo a snílek rozhodně nejsem,ba
naopak tvdá realita už mi při nákupu auta taky vyrazila dech.Končím tedy
slovy"Bruselu zdar a s.Bláhovi zvlášť"!! :roll: -
"-- skrytý --" 08.12.06 13:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
Omlouvam se ostatnim za ty reakce a uz budu koncit, ale zaverem ti musim rict, ze si vazne mimo zamindrakovanej kaspar, kterej se tak zmuze akorat na to, "snit svuj vysnenej kup" a zeptej se par lidi co meli docineni s Automodulem.cz a budes mluvit jinak(nic neni zadarmo, ale to snilek nepochopi :idea: ),nemam co bych dodal. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
Jinak já si myslím,že auto má přesně takovou hodnotu jakou je ochoten
někdo zaplatit a cenu kterou na to nasadil morose a bazar zaplatí jen
člověk co nesleduje ceny a o auta se nezajímá.Ale náhoda je vůl,to
přiznávám.Jinak se koncem roku objevuji zajímavé nabídky viz.automodul.Například nový C-max Trend 1,6tdci za 489tis.kč,ano není
to onen bruselský model který má v základu 3xvíc než v čechách,ale
digi klimu má taky.Takže všechny bazary co si myslí,že C-max ghia po
totálce narychlo opravenej prodaj za půl mega jsou na omylu.Tím samozřejmě nemyslím morose a jeho auto.To podle všeho co o něm
vím je jiný případ,ale pořád není mým vysněným kupem.Budu muset
samozřejmě v něčem slevit ze svých nároků,ale kdyby morose auto
nemělo třeba ty světlé vnitřky a černou barvu tak se taky snažím víc. -
"-- skrytý --" 08.12.06 12:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
to Alexv:Kdyby si tady na tom foru byl tak dlouho jako jsem ja a diskutoval s kolegy jako je PetrT.,DIM,Impaler a dalsi, tak by si vedel co v Bruselu delam a mohu te ujistit, ze rukama urcite ne a o castkach se bavit nebudu, jen si bud jist, ze pro me mesic v eurech je pro tebe rok v korunach kamarade, tak nepoustej takovy plky.Kdyz mame "skopky" tak proc bys je tak chtel?Nikomu nechci kazit obchod, ale reste si to pres SZ :!: .Tohle je forum a ne bazar, ty zamindrakovanej inteligente :idea: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
Tady se bláhový Bláho nejedná o mé modré oči,ale o kšeft,ale to
vám co mejete hrnce v zaplivaný čínský hospodě v chudinský čtvrti
Bruselu nikdo asi nevysvětlí :-( .Já to řeším s morosem a šlo spíš o pokus
jestli nepotřebuje třeba nutně peníze a asi taky trochu o vtip.Jinak přeji
vám dobré pořízení při prodeji toho vašeho škopku!!! >:D Jinak moje
Škodovka padá s cenou podstatně méně než jakýkoliv Ford.Neznáte
české ceny,pane světáku!!Podívejte se třeba na Mondea,těžko prodejné
oproti Octávce,problémy se vstřiky,stačí tady číst fórum.Jinak vás
žádám,aby jste se neplet do cizích obchodů :idea: !! -
"-- skrytý --" 08.12.06 10:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
to Alexv:Kolego nikdo si tu nehraje na chytraka :!: , ale jestli si myslis, ze je nekdo tak blbej a bude kvuli tvym krasnym ocim davat auto pod cenou, tak to se asi pletes a radsi zustan "Skodovkarem", v bazarech jich sou mraky a tam muzes smlouvat. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
Ano,nechám si rád poradit od pana Bláhy,žijícího v Belgii,ten jen kvůli
tomu že žije někde v cizině bude chytrý.Jinak Škodu mám a jsem s ní
spokojen,akorát už má něco za sebou a proto bych jí rád vyměnil.Nikdy
jsem Forda neměl,ale libí se mi moc C-max,ale nebránil bych se ani
Focusu kombi tdci.Nákup asi ale odložím na jaro,nebo by to musel být
výhodný kup,ke kterému se snažím přemluvit morose a on pořád né a né! >:D -
"-- skrytý --" 07.12.06 16:29
« Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
Tady v Belgii se radia snad ani nekradou, alespon me pripada, ze si toho tady nikdo ani nevsimne a to tady po ulicich stoji jine kary!!!Za 350000kc bych si ho taky radsi nechal, to je jasne!!!!!To neprodavej, nejsi prece cvok :-) a vis jakou to auto ma kvalitu i po te oprave.Alex at si koupi Skodovku :!: :idea: -
"-- skrytý --" 27.11.06 21:20
« Re: Re: Gumicky na stierace
to indian...
no s tymi gumickami na stierace to dost stve aj mna :o((( pytal som sa v x predajnich ale nic, tak som cez znameho kupil Bosh Aerotwin 951S -> to su stierace na C-Max a C5, mimochodom su uplne identicke k povodnym. A vysolil som za ne nekrestanskych 1900Sk.
Ked som sa bol vlani pytat vo Forde v BA, tak mi povedali, ze stierace sa predavaju na kusy a soferov stoji 1300 a spolujazdcov 1100. Takze sa pytam kde ti ich ponukli za 1500Sk (ak su to oba, tak ich urcite vezmi) pri Valeach si daj pozor, pretoze maju iny system uchytenia..)
Ps: ak hocikto tusite, kde sa daju kupit iba gumicky do Bosch stieracov budem tiez vdacny za tip -
"-- skrytý --" 25.11.06 14:47
« Re: Re: Re: 1.6 TDCI
to impaler:Ne, to je v pohode ja nejsem vztahovacnej a diskuze je o ruznych nazorech a to je dobre :-) .Samozrejme, ze tech 90% jsem strelil od boku, je to presne 87% >:D >:D >:D , ale vim jak se tady zije.Rodiny s detmi jezdi porad nekam na vylety( hrady a zamky, do Ostende k mori,Antverpska zoo atd.atd.), zkratka tim vsim jsem chtel rici, ze s vyssi zivotni urovni se zije lepe a nikdo nemusi pocitat kazdou korunu(euro), kdyz se mu zachce jet nekam na vylet, protoze za 50e se mu to ani nevejde do nadrze a tak porad nekam rajzujou temer vsichni :-) . -
impaler 25.11.06 13:20
« Re: Re: 1.6 TDCI
Ježiš, nebuť hned tak vztahovačný. Nikdo ti nepodsouvá, že někomu něco nutíš. Těch devadesát procent sis třeba teď vymyslel. To jsem myslel tím plácnutím (a ne plácáním), když tě koriguju. Můžeš mít pravdu, ale taky nemusíš. Ale je to jedno, já myslím, že i máš pravdu. :)
Kdo věří povídačkám o dědově netknutém autě, tomu nepomůžem ani my dva. Protože když už zašel sem, nemůže nenatrefit na milión varování před těmito báchorkami. :-) A kdo nezašel, ten nás nečte.
tímto se omlouvám a už vám to tady nebudu špinit. :) -
"-- skrytý --" 25.11.06 13:02
« Re: 1.6 TDCI
to mkovesi:Plnej souhlas a ta sama zkusenost.
to impaler:Nevim o jakem placani mluvis a samozrejme s ni debata probehla na tema casu straveneho v aute a v reci take rekla, ze za volantem stravi "pulku zivota" a rocne najede 60000km(takze to jeji auto odhadnu, ze to po 3letech jde na bazar) a to je to obecne v 90% procentech aut tady, tak proc bych to nerekl.Je mi lito lidi v CR co jdou do bazaru, za posledni nemale penize koupi auto 3roky stare treba ze SRN a naivne si mysli, ze 38000km najeto je opravdu skutecnost a veri tem povidackam, ze to bylo po dedkovi a ten to mel furt v garazi....Tak proto jsem chtel upozornit na to jaky zivotni styl je tady o proti CR, tim padem nic nikomu "nefsugerovavam", ale je jasne ze jine potreby na pripadne opravy a udrzbu bude mit auto co ma 50000km a jine ktere ma 200000km, ale nebudu uz toto tema dale rozebirat, protoze nemam za potrebi poslouchat, ze nekomu vnucuji svuj nazor.At si kazdy koupi co uzna za vhodne. -
impaler 24.11.06 22:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
petr Blaha: šmarjá, jasně. Vždyť si z tebe jenom utahuju. ;-) Přišlo mi jenom, že moc zobecňuješ, snadno plácneš něco neověřeného a prohlubuješ stereotypy. Víme prd, jak taková doktorka uvažuje o svém autě, pokud ti to teda nevyprávěla. Jestli po něm chce sto tisíc a pryč, nebo tři sta tisíc.
Vidíme pravda, že Belgičan se často prdlajs stará o toto spotřební zboží. Mám na mysli parkování na ťukanec z obou stran, dorasovaný zrcátka, parkování s pomačkanýma gumama o hranu obrubníku (když vidím takovou E-klasse například, tak bych to * nechal sebrat, kdybych mohl :-) ) a tak dále.
A tys tady nedávno psal, jak je tvoje auto nesrovatelně méně zhuntovaný, protože se vozí po dálnici. Já to nenapadám, jenom to připomínám, když sugeruješ, že se tu víc najezdí a zároveň to znamená, že ta auta jsou na tom hůř. Jsou na tom jinak, ale jak, to je už těžší dokazovat.
Celkem ale s tebou furt souhlasím - jezdí se tu víc, rychleji a rovněji. :-) Buď zdráv a ať to jezdí hlavně bezpečně. -
Dave1 24.11.06 19:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No nemyslím,že se český člověk poučil. Říká se laciný dvakrát placený neb nejsme tak bohatí abychom si mohli kupovat levné věci. Myslím, že ještě pořád spousta čechů kouká kde a co koupit za co nejlevněji a už nehledí na kvalitu, ale to je povídání na dlouho.
I když mám teď benzín, který není tak citliví na kvalitu paliva tak jsem nikdy u no nameovky netankoval a o JZD ani nemluvím.
Těď jsem se pustil do fóra FF II tak jsem zvědavý ,ale asi s tím motorem budeš mít pravdu >:D
ČÁGO BÉLO -
"-- skrytý --" 24.11.06 18:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
to impaler:Bohuzel te musim opravit, jelikoz nase pani doktor bydli ve Wemelu(na sever od Bru.), takze k tem 100km nebudu daleko.Nic jsem nemeril, ale jen odhadl, myslim, ze je blbost, me chytat za slovo, kazdy vi co jsem tim chtel rici...
to Dave:Ta 1.6TDCi je proti 2.0TDCI fakt v pohode(alespon co se odpovidalo tady v diskuzi).Nemusis se bat a to by si mel snad velkou smulu, kdyby si natrefil na auto, jehoz majitel tam daval naftu z JZD 8-s .Ale takovy pripad snad ani neni(aspon doufam, ze se cesti setrilkove uz poucili :!: ). -
Dave1 24.11.06 15:37
« Re: Re: Re: Re: Re:
Řekl bych, že i těch 20 tis. pro průměrnýho čecha je moc někde jsem četl, že prům. čech najede 10 tis. km. Já i moje žena jezdíme do práce autem asi tak 50 km a to né každý den, párkrát do roka na moravu k rodičům a za rok se pod 30 tis. nedostanu.
Takže pokud budu kupovat ojetinu tak počítam, že bude mít najeto tak cca okolo 60 tis. myslím tak dva roky starý auto. Je mě jasný ,že když si někdo koupí auto za půl mega a víš tak mu asi nebude stát v garáži, ale potřebuje jezdit, to si mohl koupit ojetinu za pár korun a né nový auto.
Toť můj názor jediný správný >:D >:D >:D
Ty nový Fordy jsou super myslím Focus, C-Max, Fusion jenom se musím ukecat jít do dieselu. Po přečtení fóra Mondeo mě braly mrákoty, ale pár příspěvků tam měl tuším Moik a byl s Focusem combi 1,6 TDCi 66kW velmi spokojen tak doufám, že budu mít šťastnou ruku. -
impaler 24.11.06 14:36
« Re: Re: Re: Re:
Peto Peto,
uz podruhy te musim napomenout za belgickej zemepis. Map24 rika, ze je to 61.43 km, mne se to hned nezdalo. :)
Dal si vzpomen, cos psal sam o svym aute - techto sedesat je skoro vsecko po dalnici. Takze pani doktor je tam za pul hodiny, kdyz nepocitam priskoky po meste - ovsem mimo ranni a vecerni spicku je to celkem kou-kej.
Takze ono se to srovnava tezko. My setrime tlumice a ostatni na dalnici, zase ale davame zabrat kotoucum a spojce v zacpach, a tak podobne.
Srovnavat 60 kilaku za praci tady a v CR proste nelze. Protoze to je pulhodina versus hodina minimalne. -
"-- skrytý --" 24.11.06 13:46
« Re: Re: Re:
to Dave:Nechci hanit vsechny bazary v SRN!!To chran buh, ale nemam rad tyto podezrele ceny.A k tem kilometru, co si budem povidat, pro normalniho cecha je 20000km za rok, tak maximalni limit najezdu, ale tady je to uplne neco jineho.Jeden priklad, ted mi marodila holka a byli jsme u nasi doktorky, ktera ma ve svem dome privatni ordinaci.bere nas vzdy jen odpoledne a kdyz jsme se ptali zda by to slo i dopoledne, tak nam rekla, ze je v nemocnici.Myslel jsem, ze nekde v Bruselu, ale jak jsem pak koukal, kdyz mi rekla, ze jezdi kazdy den do mesta Fleurus na kliniku kde pracuje.Ja kouknul do mapy a to mesto je mezi Charleroi a Namurem a z Bruselu to je nejakych 100km.No a pak si kup od takove pani doktorky auto, kdyz ta kara najede jen do prace za mesic cca.4000km a kde jsou cesty okolo(jak se to zacne sipat, tak to jde z baraku a kupuje se novy).A to je jeden priklad, proste Evropa na zapad od nas ty auta vyuziva mnohem vic a nedela jim problem jezdit za praci desitky km kazdy den. -
Dave1 24.11.06 09:21
« Re: Re:
To Morose
Já vím,že to nebude snadné,celkem mě překvapilo, co psal petr o praxi bazaristů v Něměcku. Na to jsem hodně spoléhal.
A jaký auta vozíš morose- napiš na sz aby jsme tady s toho nedělali bazar.
Navíc - pár plechů, to je bezesporu legrace oproti celkovému opotřebení v důsledku mnoha najetých kilometrů! -Souhlas
Spíš se teď po přečtení fóra o Mondeu musím zbavit nedůvěry k motorům TDCi, TDI a vůbec k dieselům, protože mám hrůzu z nákladů na opravu vstřiků, čerpadel atd. v důsledku "kvalitní" nafty prodávané v Česku.
David -
« Re:
To Dave:
Všechno najednou se shání blbě - málo jetý, nebouraný a mladý - to vše ještě k tomu levně.... :shock: Z něčeho musíš slevit, pokud nechceš nový. A já tvrdím, že dobře opravené auto po nějakým tom šrámu vůbec nehraje roli při výběru. Vyvaroval bych se jen větším bouračkám na nosné části a především vozům sešitým ze dvou kusů. Obojí průměrnej profík pozná poměrně rychle. Navíc - pár plechů, to je bezesporu legrace oproti celkovému opotřebení v důsledku mnoha najetých kilometrů! Tam potom náklady na provoz a údržbu jdou do horentních částek. Rozvody, spojkový set, strvačník, tlumiče....atd atd. Vím o čem mluvím, protože ty auta dělám. ;-) -
"-- skrytý --" 23.11.06 15:43
« Re: TDCi
Zdenku,
1,6TDCi je řekl bych na průměru mezi vznětovými motory, co se týče poruchovosti vstřikování.
Já jsem nikdy neslyšel stížnost na 1,8TDCi a ty jsou na trhu déle než 1,6TDCi, takže se už lépe vybarvily.
1,6TDCi je Bosch
1,8TDCi je Delphi nebo Siemens
Já jsem Fordomil tak dávám přednost Forďáckým motorům před kooperačními PSA-FORD a sám s Mondeem nemám při 140000 km problémy vůbec žádné, naopak, zraje jako víno.
Teď jsem si nechal udělat brzdy, vyměnit silentbloky a takhle to auto nejezdilo ani jako nové, spotřeba prům. 6,0 v kombíku. -
"-- skrytý --" 23.11.06 13:57
« Re: TDCi
to Dave:Ten motor je bez problemovy, to ti potvrdi zrejme i PetanT.
to Zdenekold:Reknu to zvlastni zkusenosti, ze ty kilometry na auto ze SRN na 99%nesedi a za tuto cenu to bylo na 99% bouchnute.Preber si to jak chces, ale ver, ze nebudu daleko od pravdy.I nemecti prodejci v bazarech jsou predevsim obchodnici a s auty umi veci, ze by si koukal.Pred 10-lety jsem byl parkrat s kolegou ktery se tim zivi pro svoje prvni ojete auto(pak jeste 3x) s nim v SRN v bazarech a tam jsem to poznal.Jezdil vyhradne na svoje "fleky" a jen proto ze jsme velci kamaradi tak jsem mel moznost si vybrat a videt skutecny stav auta jeste na place v SRN, protoze 95%(za nizkou cenu na import) aut je bouranejch, nektera auta jsou poloopravena v SRN a ta dalsi se opravuji az v CR, tak jsem vybiral jen opravdu neco na blatnik, ale tech je tam jako safranu, to mi ver.Potom jezdil do bazaru co nabizel tri roky stara auta od firem, jen sloupli fir.samolepu ze dveri, rozlestili a slo to na bazar.Jenze ty auta meli za 3roky najeto kolem 220000km celkem bezne.Takze pri vyberu davej opravdu pozor a nerid se jen cenou ;-) -
Dave1 23.11.06 13:26
« TDCi
To: Petr T. A co spolehlivost 1,6 TDCi ve srovnání s TDCI které je v Mondeech vím, že tam se 1,6 nemontuje , ale myslím obecn?. Problémy TDCi?ek v mondeích m? opravdu zarazily. Chci koupit ojetinu Ford a vybírám varianty Focus kombi,C-Max a taky jsem trochu pokukoval po Mondeu, no už nepokukuju.
D?kuji
David -
"-- skrytý --" 23.11.06 12:39
« Prosím o vyjád?ení
Prožívám muka výb?ru auta (p?v plán FA Combi 1.4 Amb, prosím nesmát se) a padl mi do oka Focus C-MAX, 1.6 TDCi, 80kw, 2004, 90000 km.
Klim, 6x Airb, atd. Cena je 343 000,- , dovoz z N?m?cka, servisované. Co ?íkáte na cenu? P?ípadn? (když pominu karoserii a subjetivní názor) srovnání se stejn? starým Focusem Combi trend turnier 1.8 TDCI 74 kW, cca stejné km, za 273 000,- , taktéž D.
D?kuji za Vaše post?ehy. -
"-- skrytý --" 23.11.06 09:09
« Korekce drobných nep?esností
morose:
Pon?kud bych T? opravil v následujících bodech:
- 1,8 TDCi není konstruk?ní ?adou KENT ale LYNX
- Lynx 1,8 TDCi v provedení Euro4 je již v prodeji se vst?ikováním Siemens, a to v nových S-Maxech, Galaxy a Connectech, nejspíše i ve Focusech
- ?ídící jednotky v Mondeu 2,0 TDCi Puma se nenazývají ECU a EDU ale ECU a ICU (Electronic Control Unit, Injection Control Unit). Výraz EDU by m?l být používán ve vztahu k silovým jednotkám (Electronic Driving Unit), které vytvážejí silové nap?tí 80 až 150 V ovládající vst?ikova?e common rail.
- není pravda že motory PUMA byly posledními "originálními" výtvory spol. Ford Europe, nyní jsou motory PUMA používány v užitkových aplikacích Fordu, Citroenu, Peugeotu a Fiatu, motory 2,7(V6) a 3,8(V8) jsou taktéž pod kuratelou Fordu a PSA je p?ejímá.
- již není pravda, že Siemens nemá v ?R aftermarket, Siemens je zastupován stejnou spole?ností, která zastupuje i ostatní výrobce vst?ikování do diselových motor? (Denso, Delphi, Siemens), samoz?ejm? Bosch v to nepo?ítaje... viz www.tadpraha.cz -
« Omluva za dlouhý spam
Motory Ford TDCi
Spole?né ozna?ení, r?zné konstrukce
Tento a jiné podobné dotazy nás p?im?ly ud?lat v problematice motor? TDCi u Fordu po?ádek. Pod spole?ným obchodním ozna?ením se ukrývají r?zné konstruk?ní ?ady. Dv? p?vodní vyvinuté Fordem se dv?ma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.
Zmín?né problémy byly vlastní motor?m 2,0 TDCi konstruk?ní ?ady Puma, používané v mondeu ?i transitu. A to ješt? zdaleka ne všem provedením, konstruk?ní zm?ny postupn? jeho spolehlivost výrazn? vylepšily. Motor 2,0 TDCi konstruk?ní ?ady PSA použitý v modelech Focus a Focus C-Max s ním nemá nic spole?ného, jde o úpln? jinou konstrukci.
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstruk?ní ?ada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétn? z roku 1989. Poprvé se objevil v Sie??e 1,8 TD, poté ve Fiest?, Escortu ?i Mondeu. Tato p?vodní verze s nep?ímým vst?ikováním rozhodn? nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válc?, rozvodové ?emeny, samotné motory trp?ly rychlým opot?ebením, ztrácely kompresní tlaky ?i se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazn? modernizován, dostal p?ímé vst?ikování paliva axiálním ?erpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkov? zesílenou a p?epracovanou konstrukci. O spojení klikové h?ídele a ?erpadla se stará ?et?z, ?erpadlo s va?kovou h?ídelí propojuje ozubený ?emen. P?ímý vst?ik znamená výrazn? nižší tepelné namáhání, takže a? stále litinová, tak již hlava válc? nepraská. V této verzi m?l motor ozna?ení TDDi a výkon 66 kW (na n?kterých zahrani?ních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vst?ikování common-rail Delphi a obchodní ozna?ení TDCi. Vst?ikovací za?ízení, které se ve v?tších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pov?st, zde p?ekvapiv? nezlobí. V menším motoru není totiž zejména ?erpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavn? mazivost) je ?erpadlo Delphi samoz?ejm? hodn? citlivé, takže pozor na nezna?kové ?erpací stanice. ?ast?ji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde m?ní s ?ástí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje zna?nou kou?ivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro sou?asný focus, a to ve spojení s manuální p?evodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných ?ástic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
2002
Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
Konstruk?ní ?ada: Puma
Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit p?. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
Šestnáctiventilové ?ty?válce ?ady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vst?ikování radiálním ?erpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní ozna?ení TDDi. Je to odolný motor s rovzody pohán?nými bezúdržbovým ?et?zem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého p?ímého vst?ikování radiálním ?erpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu t?eba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevy?istitelné kanály uvnit? t?lesa ?erpadla, kv?li kterým musí být ?asto m?n?no celé t?leso. Navíc nez?ídka jebne jeho ?idicí jednotce. Všechny závady tohoto ?erpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc K? (m??ení, rozebrání, díly, m??ení, nahrání kompenzace), což je t?etina ceny nového.
Ozna?ení TDCi p?išlo se vst?ikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly zna?né problémy se zadíráním vysokotlakých ?erpadel, kterým nesta?ila mazivost v ?R b?žn? dostupné nafty. Než Delphi po?átkem roku 2003 za?alo dodávat ?erpadlo z odoln?jších materiál?, vym?nil jej Ford v záruce n?kterým lidem i n?kolikrát. U voz? vyrobených do roku 2003 si rozhodn? zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu ?erpadlo m?n?no. V?z s velmi nízkým po?tem najetých km by totiž mohl mít stále p?vodní velice choulostivé ?erpadlo. P?ipome?me, že kovové špony uvoln?né p?i jeho zadírání zablokují i vst?ikova?e, takže výsledkem m?že být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
Pojem selhávání ?ídicích jednotek také není zcela p?esný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 m?la dv? ?ídicí jednotky – motoru (ECU) a vst?ikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k r?zným chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrát? výkonu. Od zmín?ného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (spole?n? s ob?ma ?idicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou sou?ástí), a to jak ve výrob?, tak v rámci záruky. U voz? vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se v?ci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford m?nil jen v p?ípad? problém?, nikoliv plošt?. Vzhledem k tomu, jak drahé sou?ásti to jsou, by bylo velmi nep?íjemné muset je m?nit po uplynutí záru?ní doby na své náklady.
Od února 2003 již Mondeo TDCi není mén? spolehlivé, než jiné motory se vst?ikováním common-rail, snad jen h??e snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce ?erpadla Delphi). Za?áte?ník?m u tohoto motoru m?že vadit pon?kud nestabilní volnob?h, s vozem tak?ka nelze manévrovat bez p?idání plynu, motor p?i rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dosp?l k ?ešení, a to s p?íchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vst?ikovací tlak, jemn?ji rozprašující trysky a elektricky ?ízené turbo Garret GT 20 dohromady zp?sobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabiln?jší volnob?h. Na ?eském trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úprav? nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky ?ízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou ?ídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
2003
Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
Konstruk?ní ?ada: PSA
Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
Motory z konstruk?ní školy PSA jsou dvou konstruk?ních ?ad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce p?íbuzné, mají spole?ný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
Nejmenší a nejv?tší motor mají piezoelektrické vst?ikování Siemens, které je v principu nejodoln?jší. Jeho vst?ikova?e se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zav?ít hlavní tlak), takže u nich mnohem mén? hrozí závada nadm?rného zp?tného toku (p?epadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže p?ípadné opravy spo?ívají ve vým?nách celk? a po uplynutí záru?ní doby by mohly být drahé.
Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vst?ikováním CR firmy Bosch. ?erpadlo CP3 je opravitelné, vst?ikova?e jsou dostupné levn?jší v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým pr?m?rem. -
Dave1 22.11.06 15:56
« Bez nadpisu
Už jsem to našel ve fóru Mondea a dokonce víc než jsem ?ekal.
Ješt? nejsem ani v polovin? fóra, ale pomalu se za?ínam s mým snem C-Maxem lou?it ty problémy ,které tady popisují majitelé motoru TDCi jsou na m?j vkus dost velké. Žádné auto není dokonalé ,ale mám pocit,že TDCi nebude to pravé o?echové. Nebo se pletu? Pora?te.
D?kuji David
cenu jseš ochoten to auto prodat.Jinak morose nevíš náhodou za jakou cenu se dájí sehnat přední airbagy.Mám zálusk na jednoho Maxe z r.2006,
najeto kolem 20tis,lehce na přední kolo a venku pytel na volantu a u spolujezdce,je to lákavá cena a dávám do hromady kolik bych se do toho
musel vysypat. :shock: