C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 22.01.10 16:16
« Jakého C-MAXE
Dobrý den,potřebuji poradit.Chcu si koupit C-MAXE rok 05 a nevím jaký motor a obsah a hlavně jetli naftu nebo benzín?jezdím spiše po městě a kratší vzdalenosti,ale nechcu aby to byla nějaká mrcha lína.Když už tak trochu sílu a komfort.Porad´te někdo prosím,kdo mate zkušenosti ;-) -
Chasnik 19.01.10 14:28
« Re: Samovolné otevírání pátých dveří
Díky za odkaz, hledal jsem to tady, ale když nefunguje vyhledávání v diskusi, tak se těžko něco najde...
Spínač jsem rozdělal, byl suchý, vlhkost se k němu nedostala. Po demontáži a montáži zatím problém ustal, takže se asi někde jedná o skřípnutý drátek, kterým občas el. jde a občas ne:( -
"-- skrytý --" 19.01.10 13:06
« Re: Akumulátor
minuly tyden jsem aku vyndaval, jde to hodně blby, plastovy skrinka se musi vepredu otevrit (predni strana je po stranach zajistena). při opetovném nandaváni te nesmi zaskocit, ze baterka jiskri (byl jsem ujisten, ze je to normalni) a je nutne u radia zadat PIN. -
"-- skrytý --" 19.01.10 13:03
« Re: Akumulátor
minulý týden jsem aku vyndaval, jde to hodně blbě, plastová skříňka se musí vepředu otevřít (přední strana je po stranách zajištěná). při opětovném nandavání tě nesmí zasskočit, že baterka jiskří (byl jsem ujištěn, že je to normální) a je nutné u rádia zadat PIN. -
BOBB 19.01.10 10:50
« Špatný start
Zdar panove,mam problem se startovanim motru 2,0 TDCI 100kw Focus C-MAX rv.06.Obcas nejde motor nastartovat.Patranim jsem zjistil,ze zustava po vypnuti motoru uzavrena klapka sani.Pak na ni staci lehce klepnout ona se vrati do otevrene polohy a motor na drc naskoci.Klapku jsem rozdelal vycistil,ale zavada se opakuje.Stava se to nahodile pri studenem,lehce zahratem i zahratem motoru. -
"-- skrytý --" 17.01.10 15:24
« Re: Samovolné otevírání pátých dveří
S největší pravděpodobností příčinou Vašeho problému je vadný spínač otevírání pátých dveří.Díky netěsnosti se do něj dostane voda a on potom zcela náhodně odjištuje zámek.Je velmi častá závada nejen u c-maxů ale i u kombíků.Viz odkaz.[odkaz] -
Chasnik 17.01.10 11:11
« Samovolné otevírání pátých dveří
Nevím, jestli se s tím tady někdo už setkal, ale tento týden mě začal zlobit zámek pátých dveří - samovolně se odemkne. Někdy za jízdy, někdy když nastartuju, občas když zastavím na křižovatce. Kufr se sice neotevře, ale na každé terénní nerovnosti zapípá hlásič otevřených dveří (dveře se o kousek pootevřou a zase zavřou). Nejhorší je, že po zamknutí auta je kufr stále přístupný, musím auto zamknout, potom kufr otevřít a zabouchnout. Děsím se momentu, kdy na tohle zapomenu a někdo mi vleze do nezamknutého auta :-(
Máte někdou podobnou zkušenost? Možná bude problém se spínačem, který otevírá páté dveře, ale než to začnu rozebírat, rád bych o možné závadě věděl co nejvíc, pokud je to možné... -
"-- skrytý --" 09.01.10 22:02
« Re: Nosič kol na páté dveře
Zkušenost mám (nosič Thule), ikdyž ne na C-maxe. Nasazování a sundavání je nepohodlné, za jízdy může dojít k poškození laku dveří a navíc ten nosič (uchycení) celkem hlasitě vrzal. Jestli máš jinou možnost (střecha, tažné zařízení), tak ho nekupuj.
Jestli máš horní část těch dveří z plastu (jako např. ten spoiler na fotce níže), tak ho ani nemůžeš namontovat. Neudržel by se a spoiler by se utrhl.
[odkaz] -
-
"-- skrytý --" 27.12.09 17:29
« Akumulátor
Zdravím,
Jaké máte zkušenosti s nabíjením akumulátoru?Jde vám vyndat z toho plast.deklu?Nejsou problémy po odpojením aku?Mám na mysli řj a radio..?Aku origo Ford- nabíjel jste někdo nebo rovnou měnit?Dobití,výdrž po dobití... Děkuju předem za zkušenost! -
"-- skrytý --" 14.12.09 19:42
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Výsledek reklamace v Fservisu:
Po 3 dnech se i jim projevila závada. Diagnostika zaregistrovala potíže se škrtící klapkou. Ta nebyla skladem. Max mi vrátili. Po cca týdnu jsem byl zpět, vyměnili klapku, svíčky a provedli revizi některých kontaktů (viz příspěvek z 28.11.).
Teď je volnoběh OK. Přesto jsem trošku ve střehu, protože ještě nemusí být vymalováno - jsem odjakživa drobet skeptik. Pokud to bude držet i při jiném počasí a asi tak měsíc nezakolísá, tak to bylo škrtící klapkou. Je fajn, že ti stačilo převekslovat na jiný benzín :-) -
Nicco 14.12.09 09:55
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
A ten motor 1.8 spaluje E85 normalne, alebo potrebuje mensi zasah minimalne do RJ?
[odkaz]
Citam, ze pod 15C sa na E85 neda nastartovat, je drahsi, ako Focus, tak aj palivo a spotrebuje to o 30% viac. Nedokazem pochopit ako silne maju Svedi ekologicke zmyslanie, ked napriek tymto nevyhodam, to kupuju!
Tak ma teda napadlo, ze ked je tento motor stavany na spalovanie bioliehu, ktory ma oktanove cislo 105, tak mu moze robit problem 95 oktanov, pripadne riedeny ONO benzin, ktory uz moze mat len 90 oktanov.
Co sa stane, ked do Subaru STi, ktore potrebuje 100 oktanov, natankujem 95? Mozno sa bude chovat podobne ako Fordova FFV 1.8cka.
By som sa zastavil v Mladej Boleslavi a dal tam to E85, co to spravi:
"Pokud bude biosložka osvobozena od spotřební daně, budou náklady výrazně nižší. Nyní jej za 25 korun prodáváme i s mírnou dotací naší společnosti a v podstatě na tom proděláváme,"
[odkaz]
[odkaz]
Mozno ako pisu, tak aby ste tam mohli dat E85, tak to by to auto museli vo vyrobe na to pripravit, napr inymi hadicami alebo nadrzou na benzin. Ale mozno to uz tak je. Treba sa opytat u Forda.
-
štíreček1 30.11.09 20:00
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
tak já to srovnávám se starým escortem 1,8D, když bylo pod nulou, tak chytal na půl otáčky, když bylo nad nulou a tudíž vlhký vzduch, tak už potřeboval otáčku jednu ;-) U focuse jsem nic takového nezaznamenal a novému commonrailu je to jedno taky. Tak jsem si udělal závěr, že vliv počasí nemá na naftu vliv, ledaže by zamrzla úplně >:D -
"-- skrytý --" 29.11.09 11:37
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Než jsem zkusil jinej benzín, taky jsem přemejšlel i o počasí. Většinou bylo vlhko, když to zlobilo. Jenže dneska je mlha jak prase, ráno jeden stupeň nad nulou a auto s benzínem Carrera100 jede úplně normálně, no problem >:D -
"-- skrytý --" 28.11.09 14:45
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Maxe jsem tankoval od počátku jen u Sh..lu a problém kolísání otáček s tím velmi pravděpodobně nesouvisí.
Dal jsem maxe do Fservisu - na déle než přes noc, aby se potíž mohla projevit (noale kdo ví...). Napsali 2 zakázky - jedna je reklamace, druhá je něco v tom smyslu, že: pokud se při testování "reklamační zakázky" závada neprojeví, tak provedou vyčištění všech dostupných elspojů spojených s chodem motoru a snímáním rychlosti, kontrolu chodu volnoběžventilu, kontrolu ukostření motoru popř silových elspojů, kontrolu škrtící klapky, proměření lambdy.
O výsledku dám vědět. -
"-- skrytý --" 28.11.09 12:01
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Takže, po přečtení mnoha diskuzí na netu o palivu jsou tady nová fakta. Auto je OK, benzín je *!!! Moje zkušenost: čerpání pouze u benzinek ONO, popisované problémy s motorem. Načerpán benzín N95 u Benzina: výrazné zlepšení. Načerpán benzín N100 (Carrera100) u OMV: super, nevím jestli to je jen o tom, že vím, že tam je lepší benzín, ale fakt je, že: tišší motor, větší výkon, nižší spotřeba, žádný problém s motorem!!!!! UŽ NIKDY LEVNÝ BENZIN OD "NO NAME" ČERPADLA. -
Thomasino 22.11.09 21:57
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Mě to tenkrát pomohlo, to nastartování a posečkání tak 15 vteřin (možná více). Od té doby jsem to dělal automaticky a už se to nestávalo... Ale tankoval jsem vždy u značkových benzinek (OMV, Shell), na to jsem měl svého Maxíka moc rád, abych riskoval tankovat u levných benzinek, kde to často ředí.. Občas jsem mu i dopřál OMV Carrera 100 oktanů a bylo to poznat, motor měl o něco větší zátah a lépe šel do otáček :-) -
"-- skrytý --" 22.11.09 20:33
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Můžete Vy, kteří máte podobný problém říct, kde tankujete benzín? U mě se to projevovalo s levným benzínem (čerpačka ONO). Bral jsem pořád jen tam. Dokonce se zdálo, že s tím levnějším benzínem byl hlučnější motor. Teď jsem vzal u značkový pumpy dražší benzín a zatím je to v pohodě. Nezkoušel jste někdo natural 98? -
"-- skrytý --" 12.11.09 17:53
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Nastartovat a nechat chvilku běžet mi moc nepomohlo. Stejně se to dusí jen šáhnu na plyn. Počkám až bude ráno větší zima (aby bylo jistější, že se ukáže závada) a dám to do servisu, přece jen je to v záruce, tak ať s tím zkusí něco udělat. Spíš mám strach, že budou tvrdit, že tomu nic není. ;-\ Dneska bylo tepleji a jelo to docela dobře. Jsem docela zklamanej, protože jinak je auto úplně super. Není tady někdo, nebo neznáte někoho kdo má tenhle motor a funguje mu normálně??? -
Slavek-TDM 12.11.09 10:55
« Re: benzín 1,8
Sice nemam Ford, ale uplne stejny problem (teplota nizsi nez 5 -> otacky 500 -> chcip) jsem mel na Subaru. Vycisteni a vymena tesneni volnobezneho ventilu (IACV) problem odstranilo. Jelikoz se nejedna o servisni ukon v ramci prohlidek, servismani na to kaslou. -
Thomasino 10.11.09 23:56
« Re: benzín 1,8 - možné řešení ??
Nazdárek! Tady ještě nedávný majitel MAXe 1.8 benzin po faceliftu (r.v.2008). Před měsícem a půl jsem ho prodal, jelikož jsem po jízdě s Focusem ST zatoužil po rychlejším "přibližovadle" ;-) Každopádně s C-MAXem jsem byl celkem spokojen, zvláště po tom, co jsem na něj nechal namontovat sportovnější pružiny od EIBACHu z originálního příslušenství Ford - mimochodem, jsou stále na prodej za 2000 Kč a jsou jen pro benzínové motory - zkušenosti viz.má recenze.
Problém se "studeným startem" a kolísáním otáček, nebo po okamžitém rozjezdu s chcípnutím motoru, jsem měl ze začátku také. V servise o tom problému věděli, že se to týká jen motoru 1.8 benzin a že Ford na to nemá řešení. Pak jsem se tady na MACZ dozvěděl, že to dělá většině uživatelů a zřejmě to nějak souvisí s elektronikou.
Pokud auto ráno (nebo delší době) nastartujete a necháte tak 10-15 sekund běžet na volnoběh a pak teprve lehce prošlápnete plyn a teprve pak se rozjedete, je rázem vše v pořádku!! Jako by ta spousta elektronických "pomocníků" potřebovala nejdříve "prokrvit" a napapkat :-)
Dejte info, jestli vám to pomohlo a užívejte nejlepšího malého MPV (alespoň podvozkově určitě), které ja nyní na trhu.. Asi do doby, než dorazí nový C-MAX!! >:D -
"-- skrytý --" 10.11.09 20:56
« Re: benzín 1,8
Ahoj, toto je odkaz na vlákno, kde jsou pořádně rozebrané možné zdroje potíží [odkaz] (nevím jak nalinkovat "odkaz").
Jinak maxe jsem nechal v servisu pokaždé přes noc, prý ho měli vždy na venkovním parkovišti, ale ani jednou se jim to neprojevilo. Neměl jsem chuť ani nervy nechat jim to tam dýl. FServis zřejmě neumí najít takovou závadu, která se jim neobjeví na diagnostice. Max je ještě poslední půlrok v záruce. Jinak (samozřejmě mimo záruku) si můžu natvrdo cokoliv objednat (např vyčištění/výměnu volnoběžného ventilu, kabelů k cívkám, kdejakých čidel,...), ale do toho se zatím neženu.
Časové zmapování problémů: Duben-září všechno je ok, max funguje. Říjen-březen max občas blbne, když je zahřátý je ok. Takže buďto dám maxe na týden do servisu (v záruce) a nebo si zkusím najít nějaký neznačkový servis, kde kromě přečtení diagnostiky umí auta opravit (po záruce).
-
"-- skrytý --" 09.11.09 20:33
« Re: benzín 1,8
Ahoj, ja mam uplne stejnej problem. Auto napichli na diagnostiku, nic ale nenasli, nechali auto pres noc a tvrdili ze se to rano neopakovalo :-( a jeste mi nauctovali hodinu prace. Faktem ale je, ze se to opakuje nepravidelne. Ted jak je rano docela zima prvnich par metru po rozjezdu otacky hodne kolisaji. Trapi me jeste vibrace motoru mezi 1800 a 2200 otacek predevsim na 2 rychlostni stupen. Zda se mi ze dost lidi ma stejny problem u tohoto motoru a Ford to asi ignoruje. Co se s tim da delat? -
štíreček1 06.11.09 22:26
« Re: svícení
První možnost nic neřeší, protože svítí přes den zbytečně vše. Druhá možnost by byla náročná zase finančně, poněvadž nejsou v pojistkové skříni zapojené piny na relé a pojistku a třetí možnost tudíž taky není reálná. Nicméně dnes jsem koupil jedno relé 55kč a zacvakávací svorky 4kusy za 16kč a zapojím jen přední světla. Akorát omezit svítivost na 35watů bude problematická, odpor nic neřeší, ale hlavní je, že už nebudu zapomínat rozsvěcovat. -
"-- skrytý --" 05.11.09 19:41
« Re: benzín 1,8
S podobnými problémy se potýkám přes dva roky (také benzín 1.8). Po nastartování (pod cca 8°C a při vlhkém počasí), rozjezdu a zastavení po pár stovkách metrů (např na semaforu)volnoběžné otáčky značně kolísají a velmi často se pak motor zastaví. Tento jev se nevyskytuje pravidelně. 3x řešeno u Forda, protože se to zrovna u nich neprojevilo a diagnostika nic neobjeví, tak nic neřeší. Snad na to přijdou až bude po záruce... -
štíreček1 05.11.09 19:34
« Re: svícení
...by mě zajímalo, jak to má řešené max s těmi světly na denní svícení a potkávačky. V manuálu strana 62
[odkaz]
má dvě žárovky 55watů a 35 watů. jsou tam fakt dvě žárovky nebo jen jedna? Já to denní svícení nemám bohužel z výroby zapojené, tak to budu řešit stylem ala kutil >:-[] -
"-- skrytý --" 05.11.09 18:57
« Re: svícení
Koupil jsem si ve fordu relátko cca 100Kč,udělal jsem si propojovací kablík mezi piny 1-26 na patici C 96,pojistka F48 tam už byla,v poloze přepínače AUTO po nastartování svítí vše včetně zadních světel.Chtěl bych poděkovat Žirafákovi za odkaz k návodu. -
"-- skrytý --" 01.11.09 20:17
« benzín 1,8
Ahojte. Neměl jste někdo problém s tímto motorem při studených startech (pod 5°C)? Při nastartování motor normálně chytne pak spadnou otáčky na nějakých 500 a pak to zdechne. V servise přehráli SW, ale je to pořád to samé :'-( Jinak maxe máme od dubna najeto 17000 km a všechno ostatní bez závad. -
"-- skrytý --" 31.10.09 17:53
« Ked je C-Max maly...
Pozdravujem,
Svojho C-Maxa mam len 3 a pol roka, ale zacina mi byt maly.
Potreboval by som nieco vacsie so 7 sedadlami, ale tie dve sedadla v tretom rade by nemali byt len symbolicke...
Neviete co by bolo vhodne? Bol som pozerat aj Galaxy, stale je vsak dost drahe..
Mimochodom, ak by mal niekto zaujem o vynikajuceho C-Maxa TdCi 1,6 dajte mi vediet..
[odkaz]
-
štíreček1 19.10.09 18:25
« Re: svícení
Donq1: takže jsem sehnal schéma zapojení pojistek a u maxe denní svícení skutečně je v každé výbavě a nemusí mít vypínač polohu auto. Je to pojistka 135 a relátko tuším R15 u pojistek v kabině. Jenže je nemám osazené piny, problém bude nejspíš v tom, že auto bylo vyrobené pro Itálii a tam se svítit nemusí, takže podle mě už tohle berou v potaz při výrobě, jinak si to neumím vysvětlit. -
"-- skrytý --" 11.10.09 12:44
« c-max opěrky hlavy
Nemohu úplně vytáhnout opěrky hlavy na zadních sedadlech.Jdou pouze nahoru a dolů.Čtyři chlapi jsme u toho maturovali a nic.A to je jeden přímo automechanik,co dělal u Fordu.Mám c-maxe v Ghii výbavě z roku 2005.Nevíte náhodou někdo,jak s němi ven? -
štíreček1 10.10.09 16:23
« Re: svícení
Tak jsem ofotil tu mou pojistkovou skříň, relé z klaksonu jsem našel, má čtyři výstupy a zároveň je R9 neobsazená a přichystaná, ale nejspíš to nebude ono, poněvadž je tam pět vstupů. Proud jde jen do levého spodního (viz detail) při zapnutém klíčku a taky při nastartovaném motoru. Nejspíš to ale bude na ostřikovač a stěrač světel, podle obrázku na spodu víka a to u svého auta nemám, přesto je to nachystané. Pojistka f23 je taky volná a proud v ní je. [odkaz]
Jinak pojistky v kabině nejsou vůbec popsané. -
Dong1 09.10.09 19:47
« Re: svícení
Zirafak11: Mohl by si to rele vic rozvest? ...jestli si dobre vzpominam, tak si mel i nejake fota, bohuzel uz asi nenajdu kde :-)
Myslis ze by si sem mohl (znovu) hodit podrobnejsi navod, ze bych vyzkousel? Diky
P.S: Si totiz matne vzpominam, ze uz to tu probehlo, ale ja tomu moc nevenoval pozornost (nabyl jsem totiz dojmu, ze se to tyka pouze aut s polohou "auto" a tu ja nemam) -
štíreček1 09.10.09 19:35
« Re: svícení
To je škoda, minulý týden jsem byl odblokovat pípání pásu, tak kdybych to věděl, mohl jsem se na to zeptat. Zkusím se teda mrknout na pojistky a to relátko, jenže nevím, jestli ho poznám, nemám k tomu žádný papír. Na fokusovi jsem měl ledky a to jsem měl zapojené přes pojistku rádia, když jsem zapl klíč, rozsvítily se, ale při samotném startu zhasly, podobně jako rádio, kvůli případnému zvýšení proudu, takže jsem světla vůbec nemusel hlídat. Ukostřené jsem je měl přes pojistku obrysovek, takže když jsem rozsvítil světla, ledky samy zhasly. -
"-- skrytý --" 09.10.09 11:27
« Re: svícení
Nefunguje to buhuzial u vsetkych.Dokonca mam skusenost,ze to neslo ani tym,ktory maju funkciu AUTO.Proste Ford robi nespocetne mnozstvo variacii elektroinstalacie.
Pokial mas klasicke halogenove svetla,na skusku je mozne pouzit rele od klaksonu z poistkovky z motoroveho priestoru+osdenie poistky/niekto ju osadenu mava/ popripade osadenim kablika/viem dodat/ na premostenie pinu 1 a 26.Zlozito to vypada,ale v reale to je jednoduche.Ak nemas funkciu AUTO,rozvsietili by sa ti svetla po otoceni klucika do pozicie 1 bez potreby manipulovat s vypinacom svetiel.Po zotmeni,alebo pri znizenej viditelnosti by si si zbytok osvetlenia dosvietil manualne vypicom,ako doteraz.
Mam znamych,ktorým som to takto spojazdnoval. -
Dong1 08.10.09 12:51
« Re: svícení
zirafak11: A tyka se to vsech, nebo jen tech, kteri maji "auto" polohu na vypinaci svetel? ...o pridani rele do patice v tomto pripade vim, ale ja bohuzel "auto" nemam. Pokud by to slo za tuto cenu a pouze doplnenim rele i u me, tak bych do toho sel. Zatim mi vzdy taky nabidli jen nejaky "dobastleny" casovac za cca 900kc. (a nebo aktivaci pres "VAG", ale ta pry u me take nejde. -
"-- skrytý --" 07.10.09 21:17
« Re: svícení
vypinac svetla je vypnuty, zapinanie svetiel je len casom posunute, je jedno ci je motor nastartovany alebo nie (staci mat otocene kluce), po cca 3-4sekundach parkovacky a po dalsiech 3-4 sekundach stretavacky.
cele ma to vyslo na nejakych 50 eur vo Ford servise....
-
"-- skrytý --" 07.10.09 13:49
« Re: automatické rozsvěcování světel
Aj ja mam, robene v Ford Nitra, zapinaju sa 2 fazovo cca 3 sekundy parkovacky potom dalsie 3-4 sekundy stretavacky, pricom v pohode ide pouzovat dialkove svetlo. Ak chcem pouzit hmlovky, je potrebne svetla zapnut.....
-
Benzin 1,6 mi při zkušeních jízdách připadal dost slabý.