C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 02.07.07 08:15
« Re: Diesel-Benzín
I když nemám C-Maxe, ale Focuse kombi, tak bych si dovolil malou poznámku k diskuzi benzín-diesel. Chasník to myslím celkem vystihl.Všechny tyto diskuze se vedou v obecné a hlavně "vášnivé" rovině. Ještě jsem neobjevil zcela konkrétní, ekonomicko-technický kalkul např. tohoto typu (nebrat doslova): benzín pravidelná prohlídka po 20000 (některá auta po 30000), diesel např. po 15000. Olej pro diesel je dražší o tolik a tolik. Nafťák olej žere, proto se musí dolévat, benzín ne. Pokud má auto FAP, ten se musí měnit např po X km a výměna stojí tolik a tolik. Atd., atd. Suma sumárum, při naježděných 30000 km za rok si musím ke každému km připočítat třeba 20 haléřů dražší udržby.
A teprve potom může nastoupit druhé, dejme tomu osobní hledisko: jaký typ jízdy bude převažovat, jak dlouho chci auto mít, za kolik jsem schopen dotyčný typ auta koupit atd.
Já osobně mám benzín, ale v době koupi jsem rozhodování pomalu vážil na lékárnické váze. V té době byla nafta na ceně benzínu a spekulovalo se o tom, že již nikdy nebude levnější, naopak, že by mohla být o něco málo i dražší. Za druhé příplatek za auto s naftou byl v té době asi 40000,- , což bylo pro mě moc. Za třetí jsem věděl, že si ještě nějakou dobu nechám Feldu přdělanou na plyn, takže Fordem najedu do 15000 km za rok. A za čtvrté: pořád tu visela hrozba, že moderní dieselové motory jsou čím dal složitější a že by se mohlo stát (nebo taky ne), že by v budoucnu mohlo dojít k závadě a její oprava by pod 30000 nemusela jít.
Já zase uvažuju, že po skončení záruky to předělám na plyn.
Tak se Maxáci mějte. -
"-- skrytý --" 01.07.07 22:28
« Re: Turbobenzín
Hm, tak to je v pr---i ;-\ .Porad keci o ekologii a kdyz maj moznost rict "benzin neni drahej na vyrobu, udelali jsme dobrou cenu, vykaslete se na ropu", tak to misto toho poradne natahnou!!Je mi jasne, ze turbo je drahy komponent, ale ze nakonec benzinaky budou drazsi, tak to jsem fakt necekal. -
Chasnik 01.07.07 12:14
« Re: Diesel-Benzín
No tady se to rozjelo, to čumim:) Takových vášnivých diskusí jsem už četl a jsou si podobné jako vejce vejci. Problém je totiž v tom, že se vedou v obecné rovině a v konkrétních případech můžou mít rozdílnou podobu:
Příklad 1: Moje předchozí vozítko bylo Punto 1.2 16V 80k. Benzíňák s průměrnou spotřebou 6.8 za 4 roky (60% po Praze). Výborný záběr odspodu, slušná spotřeba při běžné jízdě 2 - 3000 rpm (na státovkách pod 5l při svižné jízdě kolem 110 - 120 km/h), neskutečná akcelerace na trojku mezi 80 - 130 km/h - předjíždění bylo hračkou. Tady bych si naftu nekoupil - línější, těžší, pomalejší, rozdíl v ceně 70.000,-. 16V dvanáctistovka byl sqělý motor a je škoda, že nový Punťa už ho nemá v nabídce.
Příklad 2: Můj společník měl Honda Accord 2.0 ES (benzín), poté přesedlal na 2.2 CTDi a šel se spotřebou o 3,5 litru dolů (z 10,5 na 7)!!! Navíc tady ta nafta je svižnější, rychlejší, má kultivovaný chod. Zpátky k benzínu? Nikdy! Ten benzíňák nedokázal zatáhnout ze 170 na 200 jako ten "čmudil"
Příklad 3: Vrátím se zpátky k Fiatu. Můj kamarád měl to samé auto, ale žralo mu tu o 1,5 litru víc. Nebylo to ve stylu jízdy, když jsem do toho sedl já, taky jsem spotřebu nesrazil - prostě každé auto se trošku jinak zajede, takže jestli tady někdo tvrdí, že mu Maxík 1,6 benzin baští 6,5 a jinému k osmičce, tak věřím tomu, že to nejsou výmysly...
A proč mám Maxe 1.6 TDCi? Na nafťáka je relativně tichej, se spotřebou jsem spokojen, k pružnosti motoru mám výhrady, ale stejný problém byl i u Maxe benzínu. Při mojí roční kilometráži 20 - 25 tkm ty roční náklady předpoklám podobné - diesel mě vyjde provozně (včetně běžných servisů) levněji, ale je tady riziko nepředvídaných nákladnějších oprav. Ale počítám s tím, že za 3 roky budu to auto dávat pryč a ten nafťák je vývojově o cca 5 let mladší, takže je větší šance, že ho prodám za relativně slušnou cenu a ne, že bude čtvrt roku stát v bazaru a blokovat moje peníze...
A propos, benzin turbo od škodovky (1.8 20V) je opravdu vyvedenej, měl jsem tu čest a bylo to žůžo:) -
"-- skrytý --" 30.06.07 13:19
« Re: Diesel-Benzín
No to je presne ono, ze vyrobci zacnou hledat alternativu k malym dieselum a TURBO benzinaky urcite budou perfektni konkurenci a co si budem povidat, kdo by nechtel tiche,usporne ale vykone auto, ktere by ankonec plnilo i ty nejprisnejsi ekologicke normy.Jde o to, s jakou cenou vyrobci techto turbo benzinaku vyrukuji ;-\.Nechame se prekvapit prvni vlastovky v podobe motoru od VW a Fiatu vyleti jiz brzy na trh. -
Moik 30.06.07 12:13
« Diesel-Benzín
Tyjo já tu 2 dny nebyl a jen koukám.
V tom rozdílu motorů pro mě největší roli hraje to TURBO. Turbobenzín 1.6 110kW musí bejt paráda. Zátah od 1600 do 5500, bez vibrací, tichej a lehčí. Spotřeba od 1 do 3 litrů vejš.
Já jsem po úvaze vybral maxe 1.6 TDCi, protože nerad točím motory (ani mašinu) a líbí se mi zátah od 1500 ot. stejně to přes 3000 točím málokdy a když jo, tak to stejně do 4200 jede dobře. Benzín ve 120 na pětku nezabere jak turbodiesel, ale turbobenzín asi jo. Pro mě je dnes jasná volba za pár let :-) maloobjemovej turbobenzín. Jako třešničku na dortu u TDCi beru, že i když se neloudám, jezdím za 6,2. Jako hlavní nevýhodu dieselu beru, že mě odnaučil jezdit úsporně a dávat si bacha na plyn ;) -
"-- skrytý --" 30.06.07 10:56
« vstup AUX
Čaute C-maxáči, trošku odbočím od témy benzín vs. nafta (mimochodom mám tiež naftu). Takže konečne sa mi podarilo spojazdniť vstup AUX na orig. autoradiu CD 6000 (stačilo kúpiť orig. konektor za 150Sk a namontovať ho do schránky pred spolujazdcom), ale po pripojeni MP3 prehrávača som zistil, že úroveň zosilnenia tohoto vstupu je nejaka nizka a aj pri nastaveni max. hlasitosti na MP3 prehravači je výstupná hlasitosť autoradia na tomto vstupe oveľa nižšia ako napr. keď hraje tuner resp. CD-čko, nehovoriac o kravále keď sa autorádio automaticky prepne zo vstupu AUX na príjem dopravných správ. Používate niekto tento vstup? Máte takisto problém s jeho úrovňou hlasitosti?. Dik za postrehy.
-
"-- skrytý --" 29.06.07 22:04
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
"Co se týče tahu nafty, to je jenom další klam lidí, co mají naftu. Ten pocit tahu, je změna zrychlení, co cítíš. Věř tomu, že skutečnost se od tvého pocitu zrychlení dost liší. To, co tě žene kupředu jsou "koně" (Nm jsou jen přepočet těch kW).
"
Pocit zrychlenia je presne ten tah ;-) a skutocnot presne tomu zodpoveda. To co zenie auto dopredu a teda ovplyvnuje zrychlenie je vykon. A 2 rovnake auta s roznymi motormi ale rovnakym vykonom mozu zrychlovat rozne, lebo to zrychlenie auta je zavysle od krivky vykonu resp. plochy pod kryvkou krutiaceho momentu. Teda cim sirsia a plochsia kryvka vykonu tym je auto dynamickejsie.........
-
"-- skrytý --" 29.06.07 21:51
« Re: Benzínnnnnn
Ja mam tiez C-MAX 1.6 TDCI 80kW bez filtra. Je to moj prvy diesel a som spokojny. Bol asi o 30 000 Skk drahsi ako benzin, ale s 16 palcovymi diskami a par drobnosti naviac. Ked som sa rozhodoval, tak to bola tazka volba a zmiesane pocity. Teraz som velmi spokojny. Najazdim okolo 20 000km za rok, ak mam o 1.5 litra mensiu spotrebu ako na benzin (podla papierov ma benzin okolo 6.6L), tak za rok na palive usetrim okolo 10000 SKK takze za 3 roky sa mi to vrati na spotrebe. Moja dlhodoba priemerna spotreba od kupy auta podla tankovania je pod 5L/100km a predpokladam, ze s benzinom by bola spotreba okolo 6.8L. Na servisnej prehliadke som platil 4700 SKK, co je myslim v norme.Je pravda, ze pneu 205/55 R16 je drahsie ako 195/60 R15 (ktore nemozem namotovat - vacsie brzdove kotuce) a 1.6 TDCI je aj tazsi asi o 50kg ako 1.6 benzin, tiez je pravda, ze 1.6 benzin som neskusal, ale dynamika diesla je super. Teraz ak presadnem do beznych benzinov - sluzobne auta, tak sa mi zdaju dost lenive.... Je ale pravda, ze diesel je hlucnejsi na volnobehu aj ked s porovnanim TDI od VW je tichsi (na krizovatke som cez zatvorene okno pocul pasata a nie svij motor :-) ) ale pri vysich otackach je hlas motora OK. Tah motora do kopca aj s nalozenym autom je bez problemov. Jedine co ma trochu zneistuje je pomyslenie, ze by mi odislo turbo - to by bol drahy spas.
-
"-- skrytý --" 29.06.07 18:59
« Re: benzín
Ne tenhle ne tome :-) ,s tim se stotoznuji, ale co rikas, ze blaznivy francouzi chteji hybrid diesel/elektro!!!Jinak Prius je neuveritelnej!V cechach jsem nemel moznost jej videt v akci, ale tady jich jezdi docela dost a je fakt, ze kdyz to jede tak to jen tak vrni.Auto jako takove se mi libi a ma to i celkem velkej kufr, jen me odradila ta cena(26500eur)i kdyz chapu, ze se ta technologie musi zaplatit.Aby si videl, ze nestranim jen nafte, tak musim priznat, ze problemy s filtry pevnych castic jsou velke a neni to zdaleka jeste vychytane,Takze ja pokud pujdu do dalsiho auta, tak vezmu jen ten model(v dieselu), ktery disponuje motorem co plni normu Euro 4 bez filtru, coz ted je pouze c-max a s-max 1,8TDCI.Pokud zmenim znacku tak to bude i u MPV benzin!, byt jsem si vedom, ze me to asi sezere :-) -
hatepe 29.06.07 18:32
« benzín
Ok asi bude rozumnější nápad přestat tohle řešit a shodnout se na tom, že C-Max se povedl a v rámci možností to je dobrej kompormis a svou úlohu rodinného auta plní dobře s NAFTOU I BEZNÍNEM.
jen dodám, že vývoj a výroba naftových motorů je tak drahá, že se její ceny pořád dotují z prodejů benzínových motorů. Ano vývoj nafťáků v posledních 20 letech valí kupředu a na benzíny se tak nějak zapomělo. prostě teď je v módě nafta a všude se tlačí dokonce i na závodní tratě což mi přijde jako úplný nesmysl, ale to je můj názor, který většina lidí se mnou asi nesdílí. Rozhodně si, ale nemyslím jak tady někdo psal, že benzíny končí. Pokud se bude vývoji benzínu věnovta taková pozornost jako naftě, tak budou mít zážehovky zase navrh. Navíc kombince benzín+elektro např v priusu nebo civcu mi přijde více než zajímavá a mnohem ekologičtější než nafta. přiznejte si všichni tady, že hlučnostnafty je daleko větší a hluk ve městě začíná být čím dál tím míň snesitelnější. Nejůř na tom jsou ty slavný P+D od VW .
Takže určitě stojí za zamyšlení zda je nafta tou správnou cestou.
HJeště k CO2 zátěži. Saze se raději nikde neuvádí a každý znás zná ten "smrad" z nafťáků a saze. Kouří prostě všechny nafťáky. taky souhlasím s tím, že starý benzíny smrdí a smrdí i víc než ta nafta.
Já osobně jsem pro aby se starý auta s EURO horší jak 3 daňove znevýhodňovali. nevím proč musíme my s novejma autama trpět ten smrad na silnicích.
Tak doufám, že tento můj příspěvek nikoho nepohoršil.
:-! -
"-- skrytý --" 29.06.07 17:36
« Re: Benzínnnnn
Tak koukám že téma benzin nebo diesel bude asi ještě dlouho v kurzu ve všech možných diskusích, stejně jako tady v té naší. Benzin nebo diesel si každý vybere podle sebe, kdyby měl jeden druh tolik navrch, asi by se prodával pouze ten výhodnější a druhý by zanikl. Výrobci to samozřejmě ovlivňují cenou i servisem, ale ať si každý koupí co mu vyhovuje. Když je motor povedený je příjemné svezení s každým a každý má své výhody. Na příkladu toho starého Berlinga jsem chtěl jen říci, že případný servis se může u dieselu prodražit, ale taky nemusí.Jinak je to služební auto prosperující fimy a tak prostě platí faktury - teď snad kolegovi koupí nové autí/. Samozřejmě se to stát někomu kdo má auto pro rodinné potřeby tak se zblázní /ta cena byla 86000,- a v jakém stavu se auto vrátil-špinavé, chybějící spony na krytu motoru, motor celý od nafty a na tachometru +120km - neskutečné./Samozřejmě se může porouchat i benzín, ale snad ne za tolik. takle se můžem dohadovat donekonečna, měřit spotřebu na destiny, nevytáčet motory a pak trefíte srnku a jsou hned jiné starosti, pokud se to obejde bez úrazu tak tisíce jen lítají, takže diskusi berte sportovně a ne na krev. -
"-- skrytý --" 29.06.07 15:40
« Re: Benzínnnnn
Ciste logicky mas pravdu. Mensi spotreba = mensi ekologicka zatez. :-)
Ale kazdej druhej den stojim v zacpe za 2-3 roky starym ropakem, kterej na ty popojizdky smrdi tak ze musim zapnout vnitrni cirkulaci a smrdet si sam. :-(
Spousta benzinu je na tom jeste hur a smrdej celou cestu, ale kazdej diesel pod otackama s nalozenym plynem coudi a smrdi a litaji znej mastny saze. (s turbodieslem se nema jezdit jako s atmosferickym)
Nepisu zadne soudy jen dusevni exhalace :-) :-)
Ja mam radsi benzin a tak jsme si ho koupil. (bohuzel vic zere, ale laska je laska) :-) ;-)
Kdo ma radsi naftu a nebo je kral dalnic (mnoho km po dalnici) at si koupi naftu. :-!
Pojdme se domluvit, ze MAXik je bezva auto v benzinu i v nafte a uhasme plameny vasni. :-) ;-) :-) ;-)
Ivan -
"-- skrytý --" 29.06.07 14:48
« Re: Benzínnnnn
"takže ekologie dieslu je taky pěkná kaša." Jestlipak jsme my "smradlaví ropáci" nezaspali vývoj?
Emise CO2 např.: benzín 1.6 Duratec Ti-VCT :no: 160 g/km, dizl 2.0 Duratorq TDCi :yes: 154 g/km.
A jak jde dohromady: "Já na beznín mám" "náklady budou vždy ve prospěch beznínu".
Jinými slovy koupil jsem si dražší auto, alo na druhé straně zase víc žere! ;-)
ps. prý aj SUBARU je VŽDY benál. Nebo to už neplatí? :-O -
DoubleSix 29.06.07 14:31
« Re: Benzínnnnn
Tom17: hm, to byl příspěvek opravdu na úrovni. Příšte zkus odpovídat s chladnější hlavou, pomáhá to.
Benzín nemá jenom výhody, má i nevýhody a někteří lidé to nechtějí slyšet.
Naftu bych také úplně nezavrhoval, pokud se jí budou vývojáři věnovat stejným tempem jako dosud, určitě se její nevýhody podaří odmazat, třebi i jenom částečně. -
DoubleSix 29.06.07 14:28
« Re: Benzínnnnnn
Superkutil : no, neví,..
Ano, výkon říká jak rychle, Nm jakou silou.
Moment je síla, co tě žene, ale výkon ti řekne JAK. A to JAK je důležité.
Příklad:
Uvedu extrémní příklad, který jsem četl v odborné literatuře a který je velmi výstižný. Opustíme nyní svět automobilů, popíši vám totiž mlýnské kolo, které je vyrobeno z masivního dřeva a otáčí se velmi líně a pomalu. Toto mlýnské kolo oplývá točivým momentem o úctyhodné hodnotě okolo 3500 Nm, což je ve světě motorů asi těžko představitelná hodnota. Rychlost otáčení je cca 12 otáček za minutu. Kdybychom toto mlýnské kolo připevnili ke kolům automobilu, tento automobil by zrychlil z nuly na 12 otáček za minutu v pouhém okamžiku a pohánějící mlýnské kolo by zřejmě ani nepoznalo, že jsme k němu něco připojili.
Na druhou stranu, dvanáct otáček běžného kola automobilu za minutu odpovídá rychlosti cca 1,5 km/h, což jistě není mnoho. Pokud bychom chtěli jet rychleji (to samozřejmě chceme), byli bychom nuceni provést zpřevodování směrem nahoru, tj. do rychla. Při rychlosti vozidla 100 km/h bychom museli mlýnské kolo zpřevodovat cca 67 krát do rychla, čímž by točivý moment klesl na 52 Nm (3500/67). To je opravdu velmi málo a běžný automobil by se zřejmě s takto malým točivým momentem na stokilometrovou rychlost ani nedostal. Výkon je 4kW.
Je to otázka definice a porozumění, ale určitě si rozumíme a nejsme ve sporu
;-) -
"-- skrytý --" 29.06.07 14:04
« Re: Benzínnnnn
Hm, to si nam to teda dal,tim primitivnim prispevkem.Kdyby si se podival, kde jsem auto koupil ja, tak by si nevyskakoval, ze mas auto z CR o dealera a narozdil od tebe mam na to, si koupit auto nove v cizine, tak jak jsem to udelal v pripade Maxe a uz vubec bych tady nehanil ojeta auta z Nemecka, protoze jsou lidi, kteri na to maji, ale jsou si vedomi toho, ze auto je nejhorsi investice co muze bejt a radeji zvoli volbu ojeteho, tak se uklidni.Jinak fakt si predvedl jak si znalej automobiloveho prumyslu!!!Kdyby byl benzin spicka, tak by jej asi neporazelo v motorsportu TDI(Le Mans),vyvoj dieselu jde dopredu a benzin nejak zustal stat a az budou maloobjemy pouzivat bi-turbo, na kterem automobilky dost vehementne pracuji(nektere uvedou na trh jiz pristi rok), tak mam pocit, ze benzin bude "Sbohem a satecek".Prodejni cisla v Evrope jsou jasna a v americani si drbou hlavy nad jejich slavnymi sestivalci, kdyz vidi jak cena ropy leze nahoru, tim padem cim dal vice sahaji po uspotrnych autech, ale ja zapomel-"ty na to mas a si nejvetsi king"(mozna tak u vas v Kotehulkach!!!) -
"-- skrytý --" 29.06.07 13:53
« Benziiiiiiiiiiiiin
Ja som mal doteraz iba benziňaky a naftu som jazdil iba občas. Jazdil som na benzine od Škody 105 až po VW Golf VR6. Bezin má svoje čaro, ale jeho sila sa prejavuju až pri vyskoých otáčkych (VR6 začína žiť až od cca 2800 otáčok).
Teraz mam C-Max a a najazdených 10 000 km za 5 mesiacom a je to super. Jazda v rozmedzí 1800 až 2300 ot/min a potom už iba mximálka. Hore kopcom je to sila (veľký točivvý moment) netreba rariť a pri predbiehaní tiež stačí stlačiť plynový pedál, o chvílku zaberie turbo a už to letí...
Aj rally už jazdia na diesloch. :-! :-!
:yes: Michmochodom C-max nie je pretekarske auto tak mu nafta sluší viac. Je to proste "pohodovka" ! ;-) -
hatepe 29.06.07 13:22
« Benzínnnnn
Tak všem fandům nafty. vaše rekace jsem přesně čekal. začnu od začátku. Tam dole kdo psal, že to kritizuju, že na naftu nemám či na dražší auto. Tak já asi jako jedinej z vás mám auto koupeno nové v čr přímod od autorizovaného dealera a ne nějakou opravený havarovaný auto z Germánie a pod. Takže bacha na slova.
S ropákama se nemá cenu hádat. Vlastně ani nevím proč jsem to sem psal, asi proto, že mě už sr**o , tady ty vaše trapný diskuse.
Podle mě, kdo je fanda aut, tak si nafťáka nekoupí nikdy za žádnou cenu. Kultivovanst benzínu žádnej diesel nenahradí. To leda diesel šestiválec od BMW nebo medvěda a pod.
Prestiž to je benzín a ideálně šestoválec.Nafta je pro sráče.Pokaždý když jedu a někdo předemnou s TDi či jiným krámem selšápne plyn , bouchnou mu "kamna" v podbně sazí za autem. takže ekologie dieslu je taky pěkná kaša. Doufám, že už brzo EU zvedne cenu nafty nad cenu beznínu a bude znevýhodňovat ty smradlavý ropáky.
Podle mě má benzín jen výhody a náklady na provoz nafty a benzínu budou vždy ve prospěch beznínu i když tady někteří z vás tvrdí opak (pravděpodobně neumíte asi počítat a nebo do těch svých výpočtů nezahrnujete všechny parametry ).
prostě sečteno a podtrženo, děkuju všem co tady beznín podpořili a rozvířili klidné vody TDCi .
Mě prostě štve, že si dneska každej myslí, že když má naftu, že má to nej. Plete se.
Nejspíš tahle diskuse dál nemá cenu. Každej si tady bude chválit svoje apod. prostě beznín to je ticho, krásnej průběh točivýho momentu, krásný točení motoru až do 7 tisíc a prostě celkově větší radost z jízdy a hlavně zvuk. I když to je jen 4V.
Klechtání nafťáku je pořád traktor.
Já na beznín mám takže i když najedu víc km za "víc peněz" tak si ty km užiju. Nemusím žít v hrůze že natankuju blbou naftu a odseru čerpadlo, vstřiky apod.
Toť vše. Ať žije benzín a hlavně šestiválce :-)
:-! -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:45
« Re: Benzínnnnnn
Ja mam take benzim 16 16v. Popravde jsem o diselu vubec neuvazoval. Protoze jsem kupoval rok jete auto a odmitl podstoupit riziko, ze tam nekdo nalil naftu z kombajnu a za dalsich 20 000km vymenim celou vysokotlakou soustavu.
Dal jsem se docet v ruzmych clancich o motorech, ze moderni maloobsahove disely (coz jsou vase 1,6 TDCI) vydrzi podle zachazeni cca 150 000 max.250 000.
Deislaci nekamenujte me. Jak jsem koupil tak prodavam.
Pro me to byly argumenty ktere rozhodly.
Ja mam najeto jen 2500km (celkem 23000).
Moje dosavadni spotreba je 7,4l/100.
(60% mesto, 10% dalnice, 30% okrsky)
Cesta Praha - Tabor 6,8
(3 lidi a plnej kufr - dalnice 130-135, silnice 100)
Odpich by to mohlo mit lepsi. Jinak jsme max spokojenej.
Ivan -
"-- skrytý --" 29.06.07 11:54
« Re: Benzínnnnnn
2 DoubleSix: shrnuti par excellence.
2 Honya: Berlingo po 200000km za servis 90000Kč? kolik stojí ojetina?
2 tom17: Vezmu v úvahu 3 postuláty: 1) rozdíl je "cca 2,0 l/100km", 2)"většina tady z vás najede 25-30 tis. ročně" a 3) rozdíl v ceně je dle ceníku pro motor 2.0 55tis, 1.6 66kW 45tis, 1.6 80kW/TiVCT 75tis, u techto motoru je dle výrobce zrychleni 0-100 podobne. ceníkove opravy jsou podobne. takze pri 25tis.km ročně to dělá 15tis-kč. za 3 až 5 let se to cenově vrátí.
kravál od klapání: par lidi co ma oktavku s dizlem a projeli se SIMAXem se me ptalo: fakt to máš dízl? Ale je fakt, že dízl je o něco hlučněší!
-
"-- skrytý --" 29.06.07 11:22
« Re: Benzínnnnnn
Tak nejlepe to vystihl superkutil!!!Taha te nM!!!To je jasne!!Ja benziny nehanim a jasne rikam, ze jsem taky mel predposledni model Hondy Civic V-TEC, ten motor byl super ale ten tah jako ma Max proste nemel, ato mi nikdo nevymluvi.Jezdil jsem s Hondou stejnou trasu do Belgie a vtech dalnicnich kopcich proste vadla a mohla mit KW kolik chtela, kdezto MAX tahne az na vrchol!!!Jinak s tim hlukem bych byl konkretne opatrny, protoze zrovna v C-MAXU byla 1,6TDCI v testech ohodnocena jako nejtissi(oproti Picasu 1,6HDI,Scenicu 1.5DCI,Touranu 1.9TDI)ono zalezi jak je ten dany motor odhlucnen.Nema cenu se prit, ja jsem sve argumenty uvedl(najezd kolem 30000km/rok,cesty hlavne po dalnici,spotreba,tah,maly rozdil v porizovaci cene benzin/diesel).Hlavne at to jezdi bez poruch, ne ;-) -
"-- skrytý --" 29.06.07 11:18
« Maxik zacina zlobit ...
Tak Vam nevim, ale asi mam a krku prvni nejakou zavadicku na mem Maxiku. Za posledni tyden se mi asi 4x stalo, ze kdyz nastartuju, tak motor nastartuje se zvysenymi otackami (1200 ot./min), ktere okamzite klesnou na normalnich 800 ot./min. Tento start je provazen cernym (teply motor) nebo bilym (studeny motor) coudikem z vyfuku ... Az do tedka bylo normalni otocit klickem (zhaveni jsem ani nepostrehl) a motor nastartoval krasne do 800 ot. / min. Na budikach se zadna kontrolka nesviti, tak to budu zatim pozorovat ... -
superkutil 29.06.07 10:04
« Re: Benzínnnnnn
To DoubleSix: Myslím, že jsi to přesně vystihl. Diesel je pro dlouhé trasy, kde se jede rovnoměrnou rychlostí a motor může točit nízké otáčky. Benzín je na méně km a jízdu po městě a kratší trasy. Problém u benzínů je v tom, že je lidi netočí, ale dusí v malých otáčkách aby měli malou spotřebu. Pokud se ale u benzínu řadí a motor se točí, může mít rozumnou spotřebu a přitom jezdit svižně.
A jinak, co tě žene dopředu je moment na kolech. Výkon jen říká, jak rychle tě může moment hnát (jak rychle se mohou kola otáčet).
Moment = síla která auto tahá (Nm je vektorový součin, ne skalární)
Práce = síla x ujetá vzdálenost (moment x otáčky x obvod kola)
Výkon = práce/čas (síla x vzdálenost / čas) = síla x rychlost -
"-- skrytý --" 29.06.07 09:52
« Re: Benzínnnnnn
Jako benzínáři mě nadá, abych nezareagoval.
S C-Max 1.6 TDCi jsem najel asi jen 20km a tak jej nemůžu hodnotit, ale s 1.6 16V mám najeto skoro 30 tkm a s O2 1.9TDi asi 2x víc. Trasu, kterou na silnici I třídy zajedu s O2 za 5 litrů nafty/100km zvládne C-max za 6.5 litru benzínu/100km, pro dálnici a rychlost 160 to je asi 7L nafty proti asi 9L benzínu. Myslím, že podobně by to vycházelo i pro TDCi tj. 1.6 16V zbaští o 2 litry víc než 1.6 TDCi, 1.8 16V o 2L víc než 1.8 TDCi.
Podle mě ten největší rozdíl mezi 1.6 TDCi a 1.6 16V je dán dobou vzniku, protože 1.6 16V se dával už do sterého fucuse, zatímco 1.6 TDCi je o mnoho mladší a tudíž modernější a pokrokovější. Pokud se dieselové motory v evropě prodávají víc než benzínové, pak je logické že výrobci víc investují právě do dieselů a benzíny jdou stranou. Až za pár let bude mít ford benzínovou 1.6 s turbem, tak na to se opravdu těším. Několik let jsem strávil OI s 1.8T a radost, jakou tento motor rozdával, nemůže poskytnou žádné TDi nebo TDCi. Perfektní zátah od 2 do 6 tisíc otáček a nádherný zvuk to při spotřebě kolem 8 litrů. Ale to už začíná být hodně o tom, jestli koupit C-max, nebo focus ST.
Což je ale zase jiná diskuse a C-max není o tom, jak rychle se dají řezat zatáčky, ale o příjemném řízení a přepravě 4 lidí a většího množství zavazadel.
-
DoubleSix 29.06.07 08:55
« Re: Benzínnnnnn
blažin: nedá mi to a musím ti odpovědět.
Já mám také benzín (s dieselem jsem také jezdil). Proč jsem koupil benzín:
1. najezdím za rok málo kilometrů (10 000 km)
2. jezdím většinou po městě, krátké trasy, takže na to ten diesel není vhodný
3. nemám rád hluk nafty (měl jsem Mondeo TDCi a to byl příšerný traktor)
4. chci mít tichý motor
5. nevadí mi vyšší spotřeba (teď mám po městě 10l/100km)
Co se týče tahu nafty, to je jenom další klam lidí, co mají naftu. Ten pocit tahu, je změna zrychlení, co cítíš. Věř tomu, že skutečnost se od tvého pocitu zrychlení dost liší. To, co tě žene kupředu jsou "koně" (Nm jsou jen přepočet těch kW).
Takže dva motory o stejnýcj kW jedou +/- stejně (např. 2.0FSI a 2.0TDI). To, že v dieselu máš pocit, že to víc tahá a jedeš rychleji jsem už jednomu takovému vyvrátil (moje bývalá OII 2.0FSI ho prostě předjela - on měl 2.0TDI). Ono s tím benzínem se totiž musí jezdit trochu jinak (víc řadit a víc točit). Ano, žere víc, ale pro některé lidi má i jiné výhody. Já bych ty benzíny tak neodsuzoval -
superkutil 28.06.07 22:56
« Re: Benzínnnnnn
Měl jsem Mondeo benzín 1.8 85kW a žralo mi to 9,2 ať jsem dělal co jsem dělal. Přitom byl motor hodně za jízdy slyšet a často jsem musel na dálnici řadit 4ku, protože pod 3000 moc táhnout nechtěl. Koupil jsem tedy Mondeo 2.2TDCI 114kW a spotřeba je od 5ti litrů do 8litrů. V průměru 7,4 to znamená o 1,8 litru míň. Počítal jsem s 6,5 litry, ale to se dá dosáhnout jen při velmi úsporné jízdě do 2000ot. TDCI táhne dobře od 1700ot, ale okolo 3000ot už vadne. V tom vidím výrazný problém. Vše se odvíjí od momentu na kolech. Když jsem jel s benzínem 160km/h točil 4000ot na 5ku a moment měl 158Nm. Když jedu s TDCI 160km/h točí 2700ot na 6ku. To znamená aby na kolech byl stejný moment musí TDCI mít 293Nm. Pokud mi u benzínu moment nestačil, podřadil jsem a moment na kolech byl větší. Bohužel když u TDCI podřadím na 5ku, tak už se dostanu otáčkami nad 3300 a tam už je moment výrazně menší a tak je i po přeřazení na kolech podobný moment na 5ku jako na 6ku. To znamená, že i když má diesel se stejným výkonem jako benzín mohem větší maximální moment, tak zrychlení z 0-100km/h je u dieselu horší. -
"-- skrytý --" 28.06.07 22:24
« Re: Benzínnnnnn
to tom17:Prispevky lidi jako jses ty mi pripadaji, ze nekdo na neco nema(nebo nechce dat) a tak tu drazsi vec hani.Na toto forum chodim kolego uz dlouho a jen malo lidi od benzinu dokaze naplno rict, jak jim to basti.Driv sem chodil kolega "Yenda" a ten jako jeden z mala dokazal na ferovku rict ze mu 1,6benzin dost zere a i kdyz se snazil hodne tak 7,5l nikdy nedostal a normalni prumer byl u nej mezi 8-8,5l.Takze za a)teto´spotreby v zivote nedosahnu a to i kdybych jezdil porad na "krev" b)u ojetiny je jasna volba nafta, jelikoz uz neni takovy rozdil ceny c)ten tah motoru u benzinu(pokud to neni Saab Aero) nikdy nezazijes d)vetsi ceny servisu je mitus Vas benzinaku! mel jsem garancku v cechach za 4850kc a dve v Bruselu kazda po cca 170eurech, takze o nejakych premrstenych cenach nemuze byt rec e)zhavici svicka je polozka za 250kc a nemeni se v 60000km, to nikdo nepredepisuje! f)nevim to zcela presne a jsem linej se divat na ETIS Ford, ale tusim, ze 1,6TDCI ma vymenu ve 200000km g)filtr pevnych castic nemam a kdybychvzal znova C-MAXe tak jej vezmu s motorem 1.8TDCI ktery plni normu Euro 4 a pritom filtr nepotrebuje(to same S-Max s timto motorem)!!!h)nakonec muj pripad-jak jsem kdysi psal, ja jsem mel takovou slevu, ze rozdil mezi benzinem a dieselem byl 700eur, takze nebylo co resit.Timto vsim nechci chran buh hanit benzina, ale nemam rad, kdyz nekdo se v nafte ani nesvez a uz vi kolik co stoji ajak je to drahe a na h---o. -
"-- skrytý --" 28.06.07 20:50
« Re: Benzínnnnnn
to tom17: benzin ma urcite svoje vyhody. Toto je moj prvy diesel a som celkom spokojny. Je to hlucnejsie, ale zasa mi dost vyhovuje zrychlenie, tah, no a spotreba...
Zatial som bol len na prvej servisnej a platil som 4400sk (menej ako predtym za fabiu benzin 1.4). -
"-- skrytý --" 28.06.07 20:46
« Re: c-max 1.6tdci - vibracie motoru na volnobehu
to Superkutil: jazdi sa s nim dobre. ako som spominal, cestujeme s manzelkou a jednym dietatom + plny kufor. Ale uz sme isli aj 4 + 1 dieta a plny kufor z DE na SK a v pohode. Auto je podla mna dostatocne dynamicke a spotreba je v norme (teda az na to mesto).
V nemecku (ked to podmienky umoznuju) chodime 160-170km no a cz/sk podla predpisov a celkova spotreba je do 5.8l. -
"-- skrytý --" 28.06.07 15:51
« Re: Benzínnnnnn
No já jsem taky nakonec skončil u benzínu 1,6Ti-VCT, ale o naftě jsem hodně dlouhoooooo přemýšlel. Nicméně jsem kupoval starší /1 rok/ vůz a u toho si všechno vybrat nelze, hlavní bylo stáří a minimální kilometry. Taky jsem vzal do úvahy že najedu tak do 20000km za rok a ta nafta by se asi nevyplatila, kor při městském provozu.Jinak s naftou v C-maxu jsem jezdil a je super, takže záleží kdo co chce a využije. Jinak je fakt, že kolega má Berlingo, najeto 200000km a za servis motoru teď zaplatil skoro 90000Kč /je to služební 1,6 HDI a má ho od nového/, motor jede pěkně, není to jeho první auto a jasně mi doporučil benzin. U dieselu stačí taková jedna oprava a finanční úspora je v čudu, nehledě k tomu, že většina novějších aut má filtr pevných částic a ve značkových servisech je to docela nářez. -
hatepe 28.06.07 14:44
« Benzínnnnnn
Sakra lidi už nechte těch kuců s ROPÁKAMA. Už mě to tady unavuje.
To tady není nikdo kdo má maxe jako já v benzínu?
Stejěn si to neodpustím, ale řekně tě mě upřímě vy co máte ropáky. Vyplatilo se vám vůbec jít do nafty? Poslouchat ten kravál od klapání. Ten rozdíl ve spotřebě se mě nezdá až tak bruální na to, aby se to pořádně vyplatilo. Podle mě většina tady z vás najede max 25 -30 tis. ročně. Když si spočítáte rozdíl ve spotřebě a provozní náklady na servis dieslu a benzínu tak se vám to nemůže vůbec vplatit. Já když jedu jako posera, což jak tady sleduju jezdí většina z vás až na pár vyjímek, tak jedu s 1,6 Ti-VCT za 6,7 se zapnutou klimou. Co tady tak sleduju tak s naftou to máte tak za 4,5-5,0 což je rozdíl cca 2,0 l/100.
Kolik vás stojí servis? Všechny nafťáky mají rozvoďáky ten se mění po 120 tis. jestli se nepletu, pak žhavící svíčky ty jdou myslím po 60 , ne? Kolik vůbec stojí garančka u Forda s dieslem?
Mě stála s 5W-40, filtrem a s vyčíštěním klimy 4800,- .Jak jste na tom s dieslem?
-
superkutil 28.06.07 10:42
« Re: c-max 1.6tdci - vibracie motoru na volnobehu
To je 80kW? Jak se s ním jezdí. Včera jsem jel s tím novým a až na problém konfliktu pravé nohy s budkou řadící páky mi připadal super. Co zrychlení, je to použitejné při plném naložení? Dá se to čipnout? Dá se tahat přívěs nebo to už motor nezvládne? Uvažoval jsem o S-MAXu ale je moc těžký a zbytečně velký. -
"-- skrytý --" 27.06.07 22:54
« c-max 1.6tdci - vibracie motoru na volnobehu
Zdravim Vas,
mam na svojom max-e najazdene 28t km a zda sa mi, ze to autom na volnobehu v poslednej dobe celkom dost vibruje ;-\
Taktiez, ked vyradim rychlost (napr. pred semaforom) a dobrzdujem, tesne pred zastavenim, sa to chvilku sprava, ako keby som brzdil so zaradenou rychlostou. Mate (alebo mali ste) niekto podobny problem?
Inak celkovo spokojnost. Co sa tyka spotreby, v meste to dost zerie, ale ked znulujem pp a idem Frankfurt - SK (1090km), tak celkova priemerna spotreba je 5.6 ~ 5.8l, co je podla mna parada (vzhladom na dost velky usek po nemeckych dialniciach a 3 ludoch na palube + plnym kufrom ;-) )
Snazim sa ignorovat (aj ked nie vzdy uspesne) nejake tie trouble v interieri (klepanie v lavom stlpku, vrzganie tesniacich gum v dverach, atd) - neviem, ci sa to niekomu z vas podarilo odstranit. V servise som to skusil, ale technik pocas skusobnej jazdy nic nespozoroval ...
Vopred vdaka za radu a vela stastnych km s Max-om!!! -
"-- skrytý --" 27.06.07 20:55
« Re: plyn
to Moik:Jasen ze s Maxem ani brzda byt nemuzes.Jinak potvrzuji co pises, kdyz beru venku V-Power nebo Aral Ultimate Diesel, tak motor evidentne "ztichne" a lepe jde za plynem.Tankovani si pisu a pri jizde na tuto naftu jdu o cca 0,2l se spotrebou dolu.Jenze jak jsem zblblej s ty Belgie kde ani jeden produkt v nabidce(Aral nema zastoupeni a Shell nabizi jen diesel-extra)tak ho dost casto zapomenu vzit(automaticky sahnu po pistoli diesel a kdyz zmacknu tak cumim jak tele, ze jsem mohl vzit V-power ;-\ . -
"-- skrytý --" 27.06.07 20:45
« Re: plyn
to Specialista:Jak jsem psal nize-po relativni rovine(GPS vypisuje i prevyseni silnice)jsem z nej dostal taky jako ty cca 190km/h, ale z mirneho kopce se rozebeh na tacho 220km/h a dle GPS to bylo 209km/h(moc dlouho jsem na to necumel, ono v tom fofru to ani nejde), jen jsem mrknul vedle sebe na svodidla a byl to fakt kalup :-) .Podotykam, ze zkouska probehla na 3-proude dalnici u Erfurtu kde neni omezena rychlost, navic pralo pocasi(nefoukal vubec vitr) a provoz(nedele po obede, takze skopcaci na jidle a kaminonaci zakaz jizdy).Ted odbocim, jen pro vas, co jste jeste nedelali desticky, tak ja na ne dnes mrknul a je nejvyssi cas.Mam tam jeste puvodni a ted najeto 68600km, takze max.70000km a jdou ven.Koupim zase ATE-Germany co jsou z prvovyroby, protoze jsem s nimi byl max. spokojen(nikdy nic nepiskalo a moc nespini, coz se o jine druhovyrobe rict neda). -
Moik 27.06.07 20:30
« plyn
Asi je to opravdu o tom stylu jízdy. Uklidňuje mě, že mám stejnej průměr jako ty a ve městě když najedu na hlavní nebrzdím provoz. (mimo město jezdím taky v podstatě jen po dálnici po okreskách jen občas)
A možná další zajímavost, vzal jsem Shell power diesel a mám na PP 5,5...
A k tomu chytání za slovo, já jsem taky nenapsal, že držím plnej kotel na všechny rychlosti do červenýho, jen jsem psal, že ve městě dost často využívám overboost...šlápnu na to a jak se motor chytá, ubírám plyn z plnýho. Zkusil jsem držet motor o kousek vyšších otáčkách, tím pádem nemuset mačkat plnej plyn a funguje to... -
xsnakex 27.06.07 07:49
« Re: podsvícení info displeje
Zdar,mě svítí displej PP i displej rádia po zamknutí auta nevim jak dlouho :-) .Když jsem to poprvý zamkl a pořád to svítilo,tak jsem volal prodejci co s tim,a on,že mám bejt v klidu a že to zhasne.Čekal jsem asi 5 minut a furt svítil,tak jsem se na to vyprdl a nechal ho bejt.Když jsem druhej den přišel k autu,byly displeje zhasnutý.Takže se prostě někdy (za dlouho) vypne podsvícení samo. -
"-- skrytý --" 26.06.07 23:48
« podsvícení info displeje
Tak už mám týden svého Maxe, zatím max. spokojenost jen jedna věc mi nedá. Když vypnu zapalování rádio zhasne okamžitě, ale podsvícení informačního displeje svítí někdy i 15 min. Ve Fordu mi řekli, že je to normální, to se mi zatím u žádnýho auta nestalo. Máte s tím někdo nějaký zkušenosti. -
xsnakex 26.06.07 14:10
« Re: Couvací alarm
Fór je právě v tom,že nikam nic nevrtáš.Jenom vyndáš ze zadního světla žárovku,která se rozsvítí při zařazení zpátečky,a místo ní dáš do patice tu redukci se žárovkou,která má stejně jako původní žárovka 21W :-!
Parkovací systém se mi pořizovat nechce.Nějak prostě do toho nemám chuť,než něco konkrétního proti. -
"-- skrytý --" 26.06.07 12:38
« Re: Couvací alarm
to Moik:Nebudem se chytat za slovo, ale psal si od dvojky plnej...Jestli je to jednicka nebo dvojka,trojka je uplne jedno, protoze to na veci nic nemeni, ze ti to akorat zere jak krava a opravdu me a asi i ostatni nepresvedcis, ze je to nutne.Nic mene taky rikam, je to kazdeho vec ;-).Je jasne, jak pises, ze kolem tech 1400rpm je to takove jalove, ale za tu dobu co Maxe mam uz jsem vychytal jak nakladat s plynem a nad 18000rpm to zrychluje dostatecne a proto jsem se jen divil, proc davat porad kotel.Kdyz jezdim normalne tak prakticky 2500rpm vubec neprelezu, protoze na limity a provoz ve meste to nema absolutni smysl.Souhlasim s tebou, ze pokud se Maxik lechta do 120km/h tak je spotreba paradni, jakmile se to preleze, tak to jde rapidne nahoru, ale co si budem povidat, kdybych jezdil Brusel-CR 120-kou, tak by me asi jeblo(kdyz to jezdim cca 1xmesicne) a holt za rychlejsi presun musim zaplatit ;-\ -
xsnakex 26.06.07 07:59
« Couvací alarm
Nemáte někdo na C-Maxovi nainstalovanej couvací alarm - taková ta blbost,co při zařazený zpátečce pípá?
Abych se přiznal,výhled dozadu je celkem omezenej,tak bych tomu chtěl trochu pomoct a nějak se pojistit,že někoho nepřejedu... 8-s
Přemejšlím o něčem takovýmhle :[odkaz] -
Moik 25.06.07 21:54
« Re: Overboost
To jsme se blažine nejspíš špatně pochopili...overboost funguje jak tu někdo psal od trojky. O plným plynu na jedničku píšeš ty, ne já. Na trojku a výš mačkám plnej dost často...a neznamená to, že jedu na trojku 110...
Celým příspěvkem jsem chtěl říct, že když jedu 35 na trojku, musím dát plnej plyn, aby auto jelo(edit:ale nevytáčím)...pak motor přejde do overboostu, turbo natlačí víc vzduchu a jednotka nafty a já mám svých 9litrů..
Jinak dmes jsem jel stejně jako jindy jen bez plnýho plynu a spotřeba byla okolo 7 litrů, takže ok.
A abych nebyl za vola, nemám problém jet s Maxem za 4 litry po okresce s dodržováním limitů, po dálnici 123 průměr podle GPS za 5,4. Jen to město mi nešlo. Takhle se nechoval ani starej focus TDDi ani Mondeo TDCi, jen tento Max a FoFoII. Ale rád se učím. -
"-- skrytý --" 25.06.07 21:27
« Re: Overboost
No chlapi nevim jak vy, ale ja kdyz jedu po meste tak radim okolo 2000 ot. / min, pri normalni jizde radim tak mezi 2000 - 3000 ot. / min (spise nize) a jak nekdo napsal, tak pri predjizdeni, nebo kdyz "jde do tuheho", tak tocim vice a stojim na plnem plynu ;-). Je pravda, ze kdyz Maxikovi zacnu slapat na plyn, tak se obcas leknu, jaka je v nem sila >:D -
"-- skrytý --" 25.06.07 21:09
« Re: Overboost
Ne Moiku vazene nekecam, kdyz potrebuji auto dat do pohybu tak si v podstate vystacim s volnobehem.Nerikej mi ze to vzdycky seslapnes az na podlahum, vzdyt ti pulka nafty tece uplne vnivec a je to zbytecny.Jednicka a dvojka je tak silna, ze pri plnym kotli ti musi na kousku vyletet otacky na 4500 hned.Je to samozrejme tvoje vec, ale ja jsem nikdy zatim nepocitil, ze bych musel i na sviznou jizdu po meste(obcas clovek musi rychle z pruhu do pruhu) davat za kazdou cenu plyn az na podlahu, fakt ne. -
Moik 25.06.07 20:38
« Re: Overboost
Tyjo vy nedáváte Maxovi plnej knedlík? A když máte třeba u dieselu 1400ot. tak to jen lechtáte? Já teda u mýho auta musím dávat na dvojku trojku plnej, čtyřku plnej a na pětku dost často, řadím v nízkých otáčkách. Jestli jsem z vašich příspěvků pochopil, udělali jste si rovnítko mezi plnej plyn a vysoký otáčky, ale o vytáčení a honění motoru jsem nemluvil, jezdím podle předpisů, na dalších světlech nejsem první a přes 3000 svoje TDCi nijak často netočím.
Tak fakt nedáváte plnej plyn?
Ale zase blažine, já mám po městě 8,5-9 a při tom dlouhodobej průměr 6,2...tak to mimo město musím jezdit docela úsporně.. -
"-- skrytý --" 25.06.07 19:50
« Re: Overboost
Presne tak, nalozim mu podlahu, kdyz potrebuji hodne rychle od nekud vypadnout a nebo kdyz neni zrovna daleko videt pri predjizdeni.Jinak plny plyn nepotrebuji temer vubec.Na dalnici v SRN jezdim kolem 3000ot.takze cca 150-160km/h a to odhaduji, ze je tak 1/2-3/4plynu(po dojezdu domu mam prumer na PC 6,7l).Na plnej kotel jsem to jednou zkusil po relativne rovne 3-proude dalnici, jsem jel asi 2km a momentalni spotreba byla dost desna 13,6l, letelo to kolem 195-200 dle tacho(prazdnej a bez rodiny), takze podle GPS cca 190km/h.Jinak dlouhodobej prumer mam 5,8-6,0l(ne podle PC a pocitano dle tankovani/ujete km).Kdyz skacu po meste tak pres 7l to nikdy nepreleze a jezdit za 9l!!,tak to nevim co bych musel s Maxem delat :-) -
xsnakex 25.06.07 19:09
« Re: Overboost
To Moik:
To se fakt na každý křižovatce rozjíždíš na plnej knedlík?V tom případě nehledej důvod vysoký spotřeby v overboostu.Když tomu naložíš co to dá,nediv se,že máš takovou spotřebu ;-) Já bych se stylem jízdy blížil blažinovi,i když pokud to jde a je to bezpečný,mimo obec Maxima taky protáhnu.
Pedál až na zem jsem za ten měsíc a něco,co Maxima mám,dal jenom párkrát,hlavně při předjíždění,nebo při najetí na silnici od baráku,abych nebrzdil provoz. -
"-- skrytý --" 25.06.07 18:38
« Re: Overboost
To opravdu pri kazdem rozjezdu davas plnej plyn??Na co???To mas potrebu se s nekym honit??Nezlob se, ale spotreba neni vetsinou v aute, ale v cloveku co slape na plyn.Myslim, ze nejsem zadnej louda a rad Maxe taky protahnu, ale ve meste to honit nema preci absolutni cenu, kdyz na kazde krizovtce zase musim stat.Ja jezdim po precpanem Bruselu a nejvyssi kvalt jakej tam dam je tak 3.Pri rozjezdech v zacpe se rozjizdim na volnobeh, jen to koriguji spojkou a plny plyn ve meste, to vubec nevim co je. -
xsnakex 25.06.07 14:15
« Re: Overboost
Díky za reakce.
Zrovna jsem mluvil s maníkem z infolinky Ford (psal jsem tam dotaz) a potvrdil mi to co píšete.Na 3-4s zvýšení výkonu o cca 20Nm.Aktivace prudkým sešlápnutím (o zařazeným rychlostním stupni nemluvil).Prý se to realizuje větším množstvím paliva,vstříknutým do válců,ale množství je vzhledem k době působení zanedbatelný.Taky říkal,že pocitově se to vysledovat nedá,že třeba otevření druhý komory u starších dvoukomorových karburátorů bylo citelnější.
To Blažin :
Sorry.Sice jsem v diskuzi zachytil cosi o "Engine system fault",ale nějak jsem to nespojil s Overboostem. -
Deadlift 25.06.07 14:08
« Re: Overboost
No jestli se nepletu Overboost byl koncipovan hlavne pro kradkodoby maximum krouticiho momentu, treba predjeti, jestli se nepletu 3s, tak ze funguje jak rika superkutil od 3,4.
Jako pozorovat se to pocitove asi moc neda, pripodobnim to asi k tomu ze rychleji se nakopne turbo na cca 2000ot/s. -
"-- skrytý --" 25.06.07 14:07
« Re: Overboost
Uz jsem o tom tady kdysi psal.U 1.6TDCI funguje overboost na 3,4,5 stupen a to kdyz prudce seslapnes az na podlahu.Ten vykon se zvysi o 20nM jen kratkodobe a to na cca 10s.Uz se mi to nechce rozepisovat(psal jsem o tom drive), ale ja jsme mel s timto prave problemy(kdyz jsem to seslapl tak nekdy sel motor do nouzoveho rezimu"Engine system fault"), kdyz prehrali v zaruce SW tak od te doby vse ok.Co jsem zde psal, jsou informace ktere mi podal servis Ford. -
xsnakex 25.06.07 09:59
« Overboost
Dočetl jsem se,že C-max by měl být vybavený systémem Overboost,což by mělo být krátkodobé zvýšení výkonu zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla.Víte o tom někdo něco víc?Je to někde nějak podrobněji popsaný?Aktivuje se to nějak speciálně,nebo stačí razantněji sešlápnout plynový pedál až na podlahu?
Rozdíl 20Nm (nárůst výkonu) asi nejsem schopen postihnout,tak ani nevim,jestli to mám a jestli to funguje... :-| -
"-- skrytý --" 20.06.07 20:51
« Re: superkutil
To blažin: Ďakujem za poklonu. Pôvodne som chcel auto inej farby. Pri kúpe som mal na výber "Stieborná metalíza - vysoká cena a 98.000 km" alebo "Biely - cena bezkonkurenčne nižšia a 65.000 km"! V cene bol rozdiel 45.000 Sk - to ma zlomilo na FARBE auta. :-!
Nakoniec som kúpil to, čo bolo lacnejšie a malo menej km. Povedal som si "Keď MAXA budem raz predávať, tak novému majiteľovi tiež urobím cenu ... " ;-)
to Moik:Kolego hledal jsem na belgickym Opelu ten motor 1,6benzin turbo a nic jsem nenasel?!Ze by byl v nabidce pro CR a pro Belgii ne, tak to se mi nechce moc verit a nebo mas nejake dobre informace dost dopredu ;-)