C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 17.07.07 23:42
« Re: Motor alebo klimatizácia
vyrobca doporucuje vypnut klimu, pre prijazdom do ciela z dovodu teplotnych rozdielov v aute a v ext. a moznych zdravotnych problemov, na auto alebo klimu, to vplyv nema. Pri štartovani klima nebezi,t.j. nebezi ani ked zapnes kluc do polohy "rozsvietenych budikov". Kompresor klimatizacie zopne az po nastartovani motora. Toz moj nazor -
"-- skrytý --" 17.07.07 16:48
« Re: Servis
Je to položka "Instant Fuel" - tedy snad okamzita spotreba. A opravdu to ukazuje okmazitou spotrebu - pri akceleraci na 1.stupen to ukaze klidne i 35 litru/100km a pri jizde se zarazenou rychlosti bez plynu to ukazuje 0 litru/100km. Pri nizsich rychlostech (tusim ze pod 20km/h) to ukazuje spotrebu v litrech za hodinu. Je to motor 2.0 TDCI -
"-- skrytý --" 17.07.07 16:40
« Motor alebo klimatizácia
Je potrebné vypnúť skôr KLIAMTIZÁCIU a až potom MOTOR? :-|
Výrobca doporučuje krátko pred príjazdom do cieľa vypnúť klímu (je to kôli zníženiu rodielu medzi vonkajšou a vnútornou teplotou). Pri štartovaní keď je klíma vapnutá, tak šarter nemusí točiť kompresor klímy a točí iba motor - šetrí sa Aku aj štarter.
:yes: Ako to robíte ostatní? :yes: -
"-- skrytý --" 16.07.07 12:01
« Re: Servis
Tak to je pekny, ale alespon to nebude otravovat >:D . No ale vcera jsem studoval navod k pouziti auta a u popisu palubniho PC je tam videt i polozka okamzite spotreby a je u toho v zavorce dovetek "na prani". Takze by to znamenalo, ze to okamzitou spotrebu umi, ale je treba ji nejak "aktivovat" v servisu? -
superkutil 16.07.07 08:11
« Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Ahoj, mám sice Mondeo, ale taky TDCI. Předtím jsem měl Mondeo 1.8 benzín 85kW. Teď mám 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je o 150kg těžší, takže to chce větší sílu. U starého Mondeo to nad 4000ot. suprově táhlo až do 6500ot. Ale motor se musel pořád točit a pak byl hlučný a bylo to únavné. Tak jsem volil TDCI neboť jak všichni vědí má největší moment v nejčastěji používaných otáčkách. Všechno dobrý, pěkně to táhne do kopců i když např. na D1 už v kopcích 6ka občas nestačí. No a tam narážím na dost velkej problém. Moje auto nechce moc točit nad 3500ot. už od 3000ot hodně vadne. A tak když místo 6ky dám 5ku, tak zase motor končí na tom, že už má moc velké otáčky a malý moment. Jaký je tedy styl jízdy s TDCI? U benzínu jsem podřadil a jelo to. třeba o 2 stupně. U TDCI nevím jak jezdit. -
"-- skrytý --" 15.07.07 20:57
« Re: Servis
Ford ma palubný PC asi na úrovni PC AT 286(t.j. asi 15 rokov dozadu) Fordácke PC vie síce nastaviť posilovač riadenia, aj jazyk, ... ;-) ale funkcie ako okamžitá spotreba, počítať priemernú spotrebu, čas jazdy ako aj denne prejdené km to bude vedieť asi až ďalšia generácie Fordov. Tak isto nevie zahlasiť servisný interval ... :no: -
Moik 13.07.07 22:12
« DPH
S tím DPH je to tak, že ho musíš stejně dodanit při převozu sem. Sice ho nezaplatíš v D, ale pokud nemáš přepážku a auto u nás není homologovaný jako N1, tak bude třeba tu DPH doplatit...
Jandre: Asi nemáš záruku, ne? Jinak bys to tak klidně nepsal :-)) Oni tolerují přejetí intervalu jen o 1500km. -
"-- skrytý --" 13.07.07 07:41
« Re: Nové auto ze zahraničí
S ohledem na EU a volný pohyb zboží by to neměl být problém s tím že je tam trošku chaos s DPH, ale vše by mělo být v pohodě. Známý dovážel úplně novou Alhambru z Belgie (nebo Holandska), takže se ti můžu zeptat jak to realizoval, nevím jak je to se servisem, ale auto si můžeš dovézt odkudkoliv. -
"-- skrytý --" 12.07.07 23:49
« Nové auto ze zahraničí
Máte někdo zkušenost s nákupem nového auta třeba v Německu? Protože mám možnost odpočtu DPH je možné koupit auto bez německého DPH..nevíte jak přesně postupovat? Bude platit záruka a bezplatný servis i na nový vůz zakoupený v z jiné země EU?
Předem děkuji za případné rady :-) -
Chasnik 12.07.07 18:28
« Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Moik: jo, tak to taky dělám, zrychlit s odstupem před zatáčkou, za kterou následuje rovinka a kdyžtak přibrzdit, když něco jede. Ale to je praxe ze stodvacítky! :) Na tu pětku, to je pravda to nejni nic moc, při trojce se mi ukáže na otáčkoměru ta pěkná červená šipečka, abych si přeřadil na vyšší kvalt. A já jsem (ve svým relativně mladým věku) na tohleto stará škola - při předjíždění nerad řadím. Takže na 4, ale žádná extáze :( Měli by to dávat přečipovaný už z výroby, pak by byl dobrý výkon při větším rozsahu otáček... -
Moik 12.07.07 11:48
« Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Chasník: protože se 1,6TDCi dobře vytáčí do otáček, tak bych z 80 za kamionem volil pro rychlé předjetí 3, jede až do 120 slušně. Když bych ho chtěl předjet jen tak bez spěchu, nechám pětku. Já bych to ale udělal tak, že bych s odstupem v 80kmh dal na 4 plnej plyn, za kamionem bych měl 100 a pak ho předjel švihem. -
"-- skrytý --" 12.07.07 11:19
« Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Ano presne tak, tahat to odspodu na predjizdeni neni moc dobre.Idealni je se pohybovat mezi 2500-3500ot., tam si myslim, ze ma motor dostatecnou stavu a jeste porad nevadne, takze spis 3 nebo 4 podle situace. -
DoubleSix 12.07.07 08:34
« Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Chasník : podívej se na výkonovou křivku svého motoru a předjížděj na otáčky, kdy má motor největší výkon. Já s benzínem to dělám od 4000 otáček a víc.
U TDCI zapomeň na předjíždění s otáčkami okolo 2000, je potřeba těch otáček mít tak kolem 3000 (moje zkušenost z Mondea) -
DoubleSix 12.07.07 08:31
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
moik : tak nějak. :yes:
Zatímco u dieselu zrychlení "jakoby klesá s rostoucími otáčkami", tak u benzínu to je naopak. (zrychlení = změna rychlosti je "přímo úměrná výkonu (krouťáku) motoru"). U dieselu ucítíte prudký zátah a na 4000 otáček to umře. U benzínu neucítíte tak prudký zátah, ale s rostoucími otáčkami vás to víc zatlačuje do sedadla. Líp už to vysvětlit neumím. :-) -
Chasnik 11.07.07 21:57
« Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Tak kucí, nějak jste se tady s tou teorií rozjeli:) Ale pojďme k praxi: jedu za kamionem cca 80 a potřebuju se dostat co nejrychleji před něj (1.6 TDCi 110k) - a nevím: vytáčet trojku, jet na čtyřku nebo "tahat odspodu" pětku? Ono to zrychluje dejme tomu slušně, ale furt stejně a v malým rozsahu otáček, což je občas málo.
Dřív jsem měl menší vozítko, 1.2 80k a věděl jsem: vypnout klimu, podřadit trojku s meziplynem a plnej knedlík klidně až do 130 - a bylo to. Ale s Maxem si v tomto okamžiku prostě nevím rady, zkuste poradit.
Maxik má spoustu výhod, proto jsem si ho vybral, ten motor je taky slušnej, má kultivovaný chod, hezkou spotřebu, stabilní volnoběh (narozdíl od Mondea) ale nevěšme si bulíky na nos, to zrychlení (praktické, ne derivace na papíře) není nic extra... -
Moik 11.07.07 18:56
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
A jestli chápu správně, co chtěl říct DoubleSix, tak s ním souhlasím, taky si myslím, že diesel táhne sice víc, ale jen pár set otáček, kdežto benzín sice míň, ale skoro pořád. A těch nevýhod dieselu už je podle mě víc jak benzínu a mnohem víc jak malýho turbobenzínu. Na dieselu kvůli tomu kopanci ubývají víc pneumatiky, vibruje, hůř startuje, potřebuje silnější baterku, je min. o jedno cestujícího těžší, táhne jen v úzkým spektru otáček...naproti tomu žere 6l. Malej turbobenzínek umí taky táhnout od 1500, taky umí jezdit za 5,5 a netrpí výše zmíněnýma neduhama. Jeho největší nevýhodou je vyšší pořizovací cena a taky vysoká spotřeba, když se mu naloží. Ty starší TDDi nebo TDI byly o dost lepší(jen možná víc klapaly), nedalo se s nima jet za víc jak 7l, dobře se s nima rozjíždělo a táhly od volnoběhu...se mi zdá, že ty TDCi a vůbec moderní TD už nejsou úplně ono. Já jsem přesvědčenej, že moje další auto bude C-MAX 1,4 TSCi cca 100kW nebo 1,6 TSCi cca 120 kW, pokud budou :-)
edit: a je to tu !!! 1.0 Turbo pro Fiestu [odkaz] -
"-- skrytý --" 11.07.07 17:49
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
Ano citit zrychlenie aj zmenu zrychlenia....
a/ ak mam konstantne zrychlenie, tak ma tlaci rovnakou silou do sedadla....
b/ ak mam narast zrychlenia, tak to pocitujem viac... ak ho mam na zaciatku rozbehu, mam pocit, ze auto vystrely ale ak sa potom zrychlenie zmensuje .... sposobi to pocit, akoby auto prestalotahat
c/ ak zrychlenie casom resp otackami rastie.... mam pocit ako by som chcel letiet....
takze vsetci si uzivajte svoje auto, svoj styl jazdy a radost z jazdy.... >:D -
Moik 11.07.07 16:41
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
DoubleSix: no z té akademické debaty mi zůstaly dva pocity:
1. jednička na plnej plyn s Mitsu 3000GT - změna zrychlení se odvažuju tvrdit nebyla moc velká, to twinturbo táhne dost konstantně odspoda až nahoru. Zato to zrychlení mi lepilo jazyk do krku a oči vážily nejmíň půl kila ;-) Nejspíš jsem teda pociťoval to zrychlení a ne jeho změnu.
2. vzlet v 737-500. Tah proudového motoru je imho velmi konstatní, má stejné otáčky, opět teda nejde mluvit o změně zrychlení, ale změně rychlosti jo - to zrychlení je cítit pořádně (i když míň jak v tom 3000GT)
Můj závěr bez použití derivací je jasnej...cítit je samozřejmě zrychlení. Jeho změna ale taky. -
DoubleSix 11.07.07 11:47
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
vladicek : s tou rychlostí to má společnou akorát tu změnu, ne absolutní velikost (to je ta derivace) ;-) Pokud se podíváš na druhou derivaci, zjistíš, že to má něco společného s dráhou....
Jinak s tou činkou >:D , ale pokud jezdíš autem, tak asi víš, co jsem měl na mysli ;-) -
"-- skrytý --" 11.07.07 10:52
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
trocha to doplnim
a = dv / dt
tzn. zrýchlenie je zmena rýchlosti v čase, takže zjavne tá sila má niečo spoločné s rýchlosťou.
ináč aj tá hmotnosť závisí od rýchlosti :-!
"zatlačení do sedačky je také konstantní a moc ho nevnímáš...", to akože ani 100kg činku na nohe moc nevnímaš? lebo je to konštantný tlak ;-)
-
"-- skrytý --" 11.07.07 10:26
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
Poslední dobou se tu furt hadame jako mala děcka. >:-[]
Hodnoty zrychlení jsou fakt tak rozdílné oproti oficiálním hodnotám od výrobce? :-O Je taky jasné že každý jezdí jinak a tak info o tom, že to někdo někomu "nandal" při pokusu je spíš o tom jak kdo umí jezdit. :-!
Ps. taky si ohřeju polívčičku ;-) Pro mě je plus nafty právě počáteční nástup zrychlení pro předjíždění a to mají nafťáky (prý) lepší. -
DoubleSix 11.07.07 08:18
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
Uvedu jediný vzorec : F = m * a
Síla, kterou si zatlačen do sedadla je přímo úměrná zrychlení, nikoliv rychlosti. Je jedno jestli jedeš 10km/h nebo 100km/h a začneš zrychlovat stejným zrychlením (třeba 0,2g), zatlačení je stejné. Vůbec nezávisí na rychlosti jakou jedeš, ale na zrychlení, které to auto má. Fyzika.
Pokud zrychluješ s konstantním zrychlením, zatlačení do sedačky je také konstantní a moc ho nevnímáš. Pokud ale dojde k prudké změně zrychlení, vnímáš ho hodně. Proto u benzínového motoru, kdy zrychlení narůstá postupně a se zvyšujícími se otáčkami roste, to zatlačení do sedadel není tak znatelné, přestože absolutní velikost zrychlení je vyšší než u dieselového motoru, kde máš naopak na začátku pocit obrovského zrychlení (prudká změna zrychlení, ale ne prudká změna rychlosti). Snad jsem to vyjádřil srozumitelně :-) -
"-- skrytý --" 10.07.07 22:53
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
"Pocit zrychlení není ten "tah". Tvoje tělo vnímá pouze zmenu zrychlení a ne jeho absolutní velikost "
Omyl, telo vnima zmenu rychlosti tj. zrychlenie - to je fyzika ;-)
A vnima aj konstantne zrychlenie aj premenlive ....
Telo nevnima (pokial je sustava zavreta - vytiahhnute okno ....) konstantnu rychlost -inercialna sustava :-)
Cim viac ta tlaci do sedadla (nemam na mysli smerom k zemi - to by bola len vaha spojena s gravitacnym zryhlenim), tym mas vacsie zrychlenie
Vzorce tu uvadzat nebudem ani ziaden dokaz.... -
"-- skrytý --" 10.07.07 22:19
« Re: Vrzganie dverí
Ahoj, mne to robi tiez :-(
V servise sa na to vykaslali...Robi to hlavne, ked je von teplo
a robi to len na lavej strane. Musim pohladat na UK c-max fore - bol tam predtym prispevok s podobnym problemom a ak si pamatam, Ford to registroval ako znamy problem... -
"-- skrytý --" 10.07.07 16:11
« Vrzganie dverí
Chcel by som ešte napísať k tomu vŕzganiu v zadnej časti vozidla pri prejazde nerovnosťami.Zistil som že keď pootvorím predné okná tak je ticho,ale aj tak by som bol rád keby niekto poradil ako to odstrániť, je to nepríjemné na novom aute.Neviem prísť na to ktoré tesnenie to robí problém to na dverách ale na karoserií.S pozdravom RB. -
"-- skrytý --" 10.07.07 09:08
« k spotrebe( 2,0 tdci,ff II)
nevlastnim sice c max, ale fofo II, priemer nepresahuje 6,5, pri lahsej nohe dokionca menej
ako 5,5 l, o jazdnych vlastnostiach netreba hovorit, za 2 roky ziadne vrzoty,ani najmensi problem, a 8o ooo km. mam ford prvy krat v zivote, a som prekvapeny mnohymi jeho prednostami a spolahlivostou ! ;-) -
"-- skrytý --" 10.07.07 09:06
« Re: Škodí střídání ridičů motoru či vozu vůbec?
U nás v práci sa striedame v jazde na služobnom aute 6-ti. Doma jazdíme na aute dvaja - manželka a ja.
Striedanie vodičov može mať vplyv podľa mňa akurát na vyšie opotrebenie nastavovacích prvkov na sedadlách, volante, speťákoch a získavanie tzv. TAJOMSTIEV auta kedy sa niečo autu stane (škrabanec, ohnutý disk, ...) a tomu druhému to nepovieme a potom sa vina prenáša na .... >:D -
"-- skrytý --" 09.07.07 11:32
« Škodí střídání ridičů motoru či vozu vůbec?
Zdravím,
nevím, zda-li lze na můj poměrně zvláštní dotaz odpovědět, ale rád bych věděl, jestli má vliv počet řidičů na jízdní vlastnosti auta. U starších vozů asi ano, ale jak je to u novějších? Překvapuje mě, že u firemního vozu se nám střídá i 10 řidičů a automobil jezdí, jako kdyby měl jednoho vlastníka. Díky za poznatky.
S. -
xsnakex 09.07.07 11:17
« ?
Na adrese [odkaz] jsem našel tuhle informaci :
250544/07
Portugalsko
Kategorie: motorová vozidla
Výrobek: osobní automobil – Ford Focus
Značka: Ford
Typ/číslo modelu: Ford Focus a Ford Focus C-Max
Popis: vozy vyrobené mezi 2.4.2003 a 3.3.2005
Země původu: neznámá
Nebezpečí úrazu.
Výrobek představuje vážné riziko úrazu, protože je vybaven ostřikovačem a stěračem zadního skla a voda se přes kloub stěrače může dostat do motorku stěrače. Bude-li tato voda obsahovat sůl, což bývá běžné v zimním období, může dojít ke zkratu a selhání motoru stěrače. V extrémním případě může zkrat způsobit přehřátí systému stěrače a teplota může dosáhnout takové výše, že může roztavit některé části pohonu stěrače.
Zaznamenal jste někdo nějaký problém? -
DoubleSix 09.07.07 08:12
« Re: Benzínnnnnn to DoubleSix
Citace: Pocit zrychlenia je presne ten tah ;-) a skutocnot presne tomu zodpoveda. To co zenie auto dopredu a teda ovplyvnuje zrychlenie je vykon. A 2 rovnake auta s roznymi motormi ale rovnakym vykonom mozu zrychlovat rozne, lebo to zrychlenie auta je zavysle od krivky vykonu resp. plochy pod kryvkou krutiaceho momentu. Teda cim sirsia a plochsia kryvka vykonu tym je auto dynamickejsie.........
Pocit zrychlení není ten "tah". Tvoje tělo vnímá pouze zmenu zrychlení a ne jeho absolutní velikost ;-) -
"-- skrytý --" 08.07.07 21:43
« Vrzganie dverí
Som vlastníkom C Max asi jeden rok.Počas zimy bolo všetko v poriadku ,ale ako sa oteplilo začalo niečo vŕzgať v zadnej časti vozidla pri prechádzaní nerovností.Som čitateľom tohto fóra, už som vyskúšal prípravok od Sonaxu, na radu servisu suché mazivo s teflónom ale nič nepomáha.V servise my povedali že takýto problém nikto nemá, ale ako tu čítam je nás dosť kto má s tým problém.Prosím poradte ako sa to dá vyriešiť,a ktoré tesnenie na zadných dverách to vŕzga, je tam dvoje.Inak som s Max.spokojný. -
"-- skrytý --" 06.07.07 11:02
« Ještě vrzání dveří
Vím že už se to tady probíralo. I já jsem se dočkal a začaly mi povrzávat gumy těsnění dveří při jízdě, když se karoserie začne kroutit. Čím to odstraňujete, případně pokud máte zkušenost jak to odstraňují v servisu? U zánovního auta docela nepříjemné. Díky -
"-- skrytý --" 06.07.07 10:15
« drziak vyfuku
1.6 TI-VCT (6,5 t. km) - Vcera som sa pozrel nahodou pod auto na vyfuk a co nevidim, drziak koncovky zhrdzaveny ako keby bol pohodeny niekde v priekope 10 rokov. Pritom mam auto len nieco viac ako rok(kupovane nove) a z 90-tich percent bolo garazovane. Potom ma napadlo, ci to nebude tou prvou garancnou prehliadkou co som mal nedavno. Nechce sa mi verit, ze by to tak rychlo skorodovalo. Ake mate skusenosti vy? -
"-- skrytý --" 06.07.07 09:37
« Re: Spotřeba....??
1.6 TDCi 80 kW - Take se pridam, vcera rodinny vylet cca 330 km. Jizda s manzelkou a dvema detma. Vse po normlanich silnicich, zadna dalnice. Rychlost max - 110 km/h (tak byl tam dalnicni usek, co neni dalnice, tak tam lehce pres 130 km/h). Prumerna rychlost mensi, protoze se projizdeli mesta. Spotreba opet pri ceste tam 4.1 l / 100 km, cestou zpet se jako vzdy trochu zhorsila na 4.3 l / 100 km Ses potrebou jsem maximalne spokojeny :-). -
"-- skrytý --" 05.07.07 22:26
« Re: Spotřeba....??
Mam c-max 1.6tdci 80kw (27t km). Dnes som presiel trasu Lausanne (ch) - Frankfurt/M (de) - cca 520km.
Prva cast cesty (svajciarsko) - priemerna rychlost 98km/h (limit na dialnici 120km/h) - velmi plynula jazda - priemerna spotreba na hranici s Nemeckom bola 4.7l
Druha cast cesty - od hranic do Frankfurtu bola viac dynamicka (plny plyn vs. stop v zapchach) - konecna spotreba po prichode domov bola 5.2 l).
Pozn. Isiel som sam (tzn. nie plne vytazene auto)
Napriek *neobmedzenej* rychlosti na nemeckych dialniciach, priemerna rychlost v Nemecku bola nizsia ako vo Svajciarsku (90km/h) >:D -
"-- skrytý --" 05.07.07 21:01
« Re: Spotřeba....??
To blažin: tak nahodou som doktor ;-) a nema vyznam ponahlat sa, radsej si treba naplanovat cestu :-! ....
Boli casy ked som urobil Kosice - Bratislavu za 3h 45 min s Peugeot 306 s dalsimi 3 pasaziermi .... ale teraz uz som zodpovednejsi vsak nezabijem svoju rodinku. -
"-- skrytý --" 04.07.07 21:30
« Re: Spotřeba....??
Ja mam TDCi 1.6 80kw, najazdene cez 23tisic km z to asi 1500 kratke trasy do 1-3km, potom asi 7500 kratsie 10-30 zvlnena cesta a asi 14000 dlhe trasy, skutocna priemerna spotreba 4,95 l/100km, PP je optimista tak 0.15l. Jazdim takmer predpisovo (mesto 60-65, mimo mesto 90 -105, dialnica 110-130 ) s priemernou okolo 70-80 km/h.
-
Chasnik 04.07.07 13:47
« servis nafta + spotřeba
to Mack 3.7.: ceny servisů tady byly dříve nějaké zmiňovány, pamatuju, že Blažin dával taky nějaké kalkulace v EUR z Belgie. Pro doplnění přidávám můj servis z května - pravidelná prohlídka 60 tkm - 1.6 TDCi 80kW. Původní kalkulace byla (bez DPH):
Filtr oleje 274,-
Filtr paliva 822,-
Filtr vzduchu 303,-
Pylový filtr 581,-
Motorový olej 3.8 x 249,-
Těsnění zátky 37,-
Práce 1.642,-
Nakonec jsem platil cca 4500 vč. DPH, olej byl na faktuře levnější než v nabídce (5W-30). Servisováno v Auto Dorda Liberec.
to Badli: S autem mám najeto cca 17 tkm, celková průměrná (skutečná) 5,9 l, odchylka PP +0,28 (PP mírný pesimista). Jsem "skorododržovač" předpisů (dálnice 130-140, mimo město cca 100-120, město 50-60), takže na delších trasách si Maxik libuje pod 5 (klíďo i 4,3!), ale město to drtí: eko-rallye v Praze nepodporuju, zdržuje to dopravu, mám rád svižné rozjezdy a po městě mě i 1,6 TDCi žere kolem osmičky:( Hodně tedy záleží na struktuře tras, když to máš vyvážené město - mimo město, tak s 2.0 TD je 7 - 8 litrů normál. Výjimkou je můj kamarád, ten má Volvo V70 2,5D s průměrem 6,5 l, ale ten lítá dlouhé štreky mimo město po státovkách s průměrem 75-80 km/h a jezdí sám - to je pro diesel ideální... -
"-- skrytý --" 04.07.07 12:46
« Re: Spotřeba....??
to Badli:Nekde jsem cetl, ze u toho motoru je normalni prumer kolem 7,3l/100km, ale asi zalezi na noze.Sam neverim tomu ze ze 100kw motorem se da jezdit kolem 6l.Ty kone se musi nakrmit a tak kolem tech 7l bude real.Ta 1.6TDCI je hodne alergicka na to, jak s ni zachazis, ale celkem bez vetsiho omezovani jezdi okolo 6l/100km.
to Jandre:Uz jsem to tady psal, jelikoz Ford nema servisni intervali u benzinu 30000km, ale 20000km, tak je to stejne jako diesel a kdyz jsem se dival do dilenskeho rozpisu(ktery maj tady vystaveny v kancelari) tak ten servis vyjde na obe auta opravdu priblizne stejne.Je jasne, ze se muze na konkretnim aute podelat neco draheho napr.diesel vstriky benzin treba lambda sonda, to pak jde legrace stranou a palky jsou to tak nebo tak. -
"-- skrytý --" 04.07.07 09:19
« Re: Benzin..nafta?
Už jen jako dozvuk diskuze nafta vs. benzín a možná pro zjednodušení tvého rozhodování.
Já kupoval v německu jetého Maxe a měl jsem limit 340.000 Kč, našel jsem si nádherný kousek s 1,8 benzínem a s poctivými 35.000 km za 320.000 Kč. Šel jsem do něj hned protože vím, že ten samý kus ve stejný výbavě s naftou by mě vyšel o cca. 40.000 Kč víc.
No a když vezmu že spotřebu na 100km mám oproti naftě o 2-3l vyšší tak při mých 15.000km/rok to dělá 6-9.000 Kč.
Jednoduchá selská matematika říká, že se mi to do 4 let kdy chci auto prodan nevrátí, sice nafta by mohla mít vyšší prodejní cenu, ale kdo ví co bude za 4 roky.
Takže tak jsem skončil u 1,8 benzínu. Servis je podle mě asi srovnatelný.
Howgh -
"-- skrytý --" 03.07.07 23:15
« Re: Kotoučovky
"Nevšim sem si, kde se mkovesi ptal na 15" kola, ale já mám i el. parkovací brzdu i ESP a jezdil jsem celou zimu na 15ů zimních. Auto je ročník 2006."
Ja som sa aj pytal aj v servise videl (skusali to), ze sa mi tam 15" nezmesti kvoli kotucom .... -
"-- skrytý --" 03.07.07 22:56
« Benzin..nafta?
Opravdu nechci aby tady začal "nelítostný souboj" nafta versus benzin.Obě technologie mají něco do sebe a opravdu záleží na tom co kdo preferuje a jak ho využije.
Já krom výběru dané verze se musím ohlížet i na to že své auto musím vybavit ručním ovládáním..speciálním nakládacím ramenem které mě pomůže při přesunu do auta..úprava levých zadních dveří na posuvné a elektricky ovládané a pak ještě nakládací jeřábky.
Proto je mé rozhodování o to težší.Nejpozději do konce prázdnin se ale musím rozhodnout a tak mě držte pěsti :-)
Jinač samozřejmě uvítám a určitě nebudu sám jakékoliv postřehy nebo zážitky s Maxíkem :-) -
hatepe 03.07.07 18:38
« koupě maxe
To mack. Pokud uvažuješ o C-maxu v 1,8 92 kW tak doporučuji už sáhnout po 2,0 Duratec. Rozdíl ve spotřebě malý, ale ve výkonu velký. Ta 1,8 je sice pravda žíznivější, ale zase krásně šlape ve vysoké rychlosti a do 190 má sil dost. měl jsem ji v mondeu combi a najzedil s ní cca 50 tisíc a spokojenost, ale po zkušenosti bych šel přímo na 2,0 .
Na krátké trasy bych o naftě vůbec neuvažoval. To je jen huncování motoru, benzín je na to vhodnější. -
"-- skrytý --" 03.07.07 15:22
« Benzin..nafta?
Pořád jsem na rozpacích.Může někdo porovnat jaká je cena servisu u benzinu a nafty? Někdo říká že cena servisu je srovnatelná a někdo zase že servis nafty je finančně o hodně náročnější.Je kvalitativně srovnatelný 1.6 a 1.8 TDCI?
blažin: Na tom automodulu je to zajímavá nabídka
Jandre: Ta 1.8 benzin má celkem dost velkou spotřebu -
"-- skrytý --" 03.07.07 14:22
« Re: Akčni Ford C-Max
Hm, tak to bych bral radsi tu 1.8TDCi po faceliftu, je tam 100000kc sleva a to neni co resit.1.8TDCi nema problem s kratkymi pojezdy protoze nema filtr a presto splnuje Euro 4.S autem pojede paradne, preci jen objem nicim nenahradis a navic oproti 1,6tdci ma vetsi vykon, tak i tocak.Spotreba se s 1,8 benzinem asi vubec neda srovnavat.O tomhle motoru by si mel Macku uvazovat take, tot muj nazor. -
"-- skrytý --" 03.07.07 07:14
« Re: 1.8 benzin
jo to souhlasím, Grand Picasso je ještě větší než Max takže 8l bude spotřeba z říše snů :-)
Známý má Mondeo s novějším 1,8 Duratecem (92kW) a zatím má průměr 8,9l, takže buď ho víc honí, nebo nevím, myslím, že váhově jsou na tom obě auta stejně, ale určitě jak říkáš na tabulkovou spotřebu přihodit 1 - 1,5l a pak jsi na reálu. -
"-- skrytý --" 03.07.07 00:33
« Max
Tak jsem si tady pročetl spoustu vašich příspěvků a Max je můj velký favorit ke koupi. Chci kupovat nového a protože budu jezdit hlavně kratší trasy tak má volba směřuje k benzínu 1.8. Dlouho byl u mě na prvním místě 1.6 TDCI s CVT převodovkou. Nevíte jak velkou slevu ted u nás Ford na C Maxe poskytuje a na co si dát před koupí pozor?
Předem dík :-) -
"-- skrytý --" 02.07.07 14:22
« Re: 1.8 benzin
Taky si myslim, ze 8l neni tak hrozny, cekal bych i vic.Zajima me to proto, ze v sobotu jsme byli na narozkach u klukovo spoluzaka ze skolky a oni si chteji koupit Citroena C4 Grand Picaso s motorem 2.0benzin 16V.Rikal jsem tomu kolegovi, ze ho to sezere a on oponoval tim, ze to ma v papirech psanou prumernou spotrebu 8,1l/100km, tak jsem mu rekl at tak 1,5l prihodi, to ze bude realny prumer.Ten motor nebude spatnej ma 105kw/145PS a tocak 200nM, ale urcite s tezkym Grandem za 8l jezdit nebude, tomu neverim. -
"-- skrytý --" 02.07.07 12:35
« Re: 1.8 benzin
Jo v tabulkách je to přesně tak, 7,1l kombinace :-) je pravda že při jízdě v kuse se dá ject pod 7, ale jakmile se jezdí po městě tak to jde rapidně nahoru, ale na druhou stranu když to srovnám s Fabií 1,4 MPi tak ta žrala skoro stejně a je to nesrovanetelný rozdíl.... :-!
Já sem spokojený ;-)