C-MAX

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 13.08.07  13:30

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    2 DoubleSix:Kdybych jezdil jen po městě a snažil se, budu jezdit do 7l, kdybych jezdil po městě, jak jsem býval zvyklej - abych nebrzdil, budu jezdit za 8,5-9 (s TDCi)
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 13.08.07  13:26

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Taky jsem si Tome říkal, že je to každý po jiným úseku, protože ty tvoje spotřeby jsou parádní. Ale nejde o to, co kdo má a nemusíš mít pocit, že TDCi je něco víc jak benzín, já ho rozhodně nemám...TDCi mám jednak proto, že dost ušetřím, jednak proto, že se nemusím ohlížet, kolik nás jede a jednak proto, že odkakživa nemám rád, když se motor musí točit. To, že mimo město nežere trávu kolem cesty, když se mu šlape za krk beru jako bonus.

    Ale s tím rozporem...(v dobrým) dost pochybuju, že využíváš otáčky 1800 - 6000 se spotřebou 6,7 ;-) ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 13.08.07  12:47

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    čoveče , no je to fakt záhada. Tak velká spotřeba, tolik mě nežralo ani to mondeo. nevím jak je to s hmotností, ale určo má mondeo víc. Pak napiš jak jsi dopadl.
    Já jel včera zase svoji štreku z chalupy 70 km ( 50 km okrsku a zybtek dálnice ) a se třema lidma + psem + plným kufrem to bylo za čistých 7 L/100 .Ale to jsem předjížděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 13.08.07  10:49

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Citace : "Já teď jezdím tak za 5,6 (konečně)."

    moik : tá já mám průměr někde kolem 9,5l (jezdím většinou po městě) :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 13.08.07  10:38

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    tom17 : palivo beru jen u Shell, buď V-Power nebo V-Power Racing.

    Pokud jedu po dálnici, tak na spotřebu 6,7 mohu v klidu zapomenout (tu docílím pouze klidnou jízdou mimo město po silnicích první třídy - do 90km/h). Dálnice (140km/h) na tempomat znamená 8,5l minimálně.
    Zkusím přesvědčit servis, aby se na ten motor úpodívali. Ta devítilitrová spotřeba na dálnici mi přijde dost vysoká. Uvidíme co přinese snížení rychlosti na 120km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 12.08.07  22:03

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    No a jsme u toho ty srovnáváš moje paramtery se svýma což není správný postup.

    Pokud chceme srovnávat tak pouze na stejném úseku dálnici či silnice s stejně naloženými auty.

    Jinak nemám 1,6 i , ale Ti-VCT - tzn. 85 kW a promělivý časování sacích i výfukových ventilů. průběh krouťáku je úplně jiný než u 1,6 74 kW. Už ve 2000 mám dost krouťáku, aby to stačilo.
    Co se týká omezeného spektra otáček tak 1800-4000 je pro mě málo, já využívám 1800-6000 ot/min :-)

    Ale to neřešeme. Napsal jsem svůj názor a skutečnou dosaženou spotřebu. Mě se nafta nevyplatila a tak jem šel do benzínu. U ročního auto se ti to možná už vyplatí, co já vím. Není to vždy jen o tom co se vaplatí , ale co člověk chce.
    Já sobně jsem nepříznivec nafty, to je ovšem už o mě tady známo.
    Vidím budoucnost a správnou cestu v přeplňovaných benzínech a hybridech. A, že zatím turbo bezínu moc není je jen otázkou času.
    Ona už i odborná veřejnost začíná zjišťovat, že nafta není to pravé a zážehové motory začínají opět dosahovat svých dřvějších pozic.

  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 11.08.07  14:34

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Tome17, takže v podstatě to potvrzuje, co si myslím. Ten benzín pořád žere o 1-2l víc.

    Já teď jezdím tak za 5,6 (konečně).

    Tom17:
    Jen por zopáčko .

    štreka po okrsce - 1 člověk+pes(45kg) = 5,8 L/100 km /TDCi: 4,5 v poho

    dálnice 2 lidi + pes 130-140 = 7,0 L/100/TDCi cca 5,4
    dálnice 1 člověk + pes = 6,5 L/100/TDCi cca 5,4
    Město klima+ dva lidi + stání v kolonách a popojíždění 8,5-9,5 L/100 TDCi když v klidu, tak tak 7
    město klid, easy průjezd = 7,5 L/100 /TDCi 5,5
    TDCi superklidná jízda okolo 100kmh: 3,8l/100km

    Já znám dobře Focuse 1,6i a tam se na ty tvý hodnoty dá dostat, ale rozhodně to není pohodová jízda, ale neustálý hlídání ;)

    Kupuju roční auta a rozdíl mezi dieselem a benzínem je u nich tak 20 000Kč, za to si koupím tak 650l benzínu a to mi vystačí tak na 9000km. Takhle jsem počítal já.

    Rozsah otáček u mě kompenzuje to, že ho ani není třeba točit, jede hezky v nízkých otáčkách a to mi vyhovuje.

    A na EPB jsem si zvyknul víc než moc, umělohmotnýho dřeva mám na palubce naštěstí jen málo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.07  19:40

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Pre tom17 ..ako pises...
    "tak jsme zkopušel 1,6 TDCi byla to tuším 80 kW m, ale moc mě to nebralo. Jako zátah byl, ale v tak malým spektru otáček...no prostě jako u nafťáka :-) . "

    V malom spektre otacok, to mas na mysli co? 1.6 TDCi 80kW taha pekne od 1800 (najvacsi moment) po 4000 (najvacsi vykon) nemyslim, ze je to maly rozsah ...

    Ale samozrejme kazdy ma pravo na svoj nazor.
  • « 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 10.08.07  17:38

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    K tomu motoru. Měl jsme 1,8 92kW Duratec, to je motor v mondeu MK III , který se vyrábělo od roku 2001 . Ten s původní 1,8 Zetec nemá nic společnýho.
    No k té spotřebě. C max na dálnici při 130-140 když je v autě jeden člověk - 2 lidi bez nějaké velké nálože bere tak 6,7 ne 7,5-8 , to platí por plně naložený auto s nákladem. jenže tady je porblém v tom, že vy jezdíte jinudy než já, tudíš tohle to srovnávání je dost zavádějící. ten rozdíl může být ve finále jinej.
    Ale určitě ropák bude žrát míň. Já než jsme koupili C-max 1,6 Ti-VCT ghia ( to dřevo mě taky moc nebere, ale zvyk jsme si, a ta elektronická ručka je bomba, jak si zvykneš tak za mnauál už neměníš, je to jako s aut. převodovkou ) tak jsme zkopušel 1,6 TDCi byla to tuším 80 kW m, ale moc mě to nebralo. Jako zátah byl, ale v tak malým spektru otáček...no prostě jako u nafťáka :-) . Co se týkalo hlučnosti tak to zas tak hrozný nebylo, jenže hlučnost může člověk posoudit obejtivně tak po hodině jízdy na dálnici a ne po 15 minutách zkušební jízdy v cizím autě.

    K té spotřebě u 1,8 Duratec . Ještě mě napadá, kde tankuješ benál? Já ted beru výhradně u shellu a cítím menší rozdíl. Jinak fakt nevím. Já se se spotřebou potákal celou dobu a naknec jsme rezignoval. jsme člověk co si užívá jízdu a předjíždím, takže udržet papírovou spotřebu je pro mě problém.

    Jen por zopáčko . štreka po okrsce - 1 člověk+pes(45kg) = 5,8 L/100 km

    dálnice 2 lidi + pes 130-140 = 7,0 L/100
    dálnice 1 člověk + pes = 6,5 L/100
    Město klima+ dva lidi + stání v kolonách a popojíždění 8,5-9,5 L/100
    město klid, easy průjezd = 7,5 L/100

    Tolik asi k mé 1,6 Ti-VCT , věřím, že kdybych lechtal plyn a jezdil jako sráč, že ty čísla ještě stlačím.

  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.08.07  17:10

    « Spotřeba

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.07  16:40

    « Re: Bezp. pásy

    Vyskúšal som to a funguje to! :yes: :yes: :yes: :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.07  12:12

    « Re: Bezp. pásy

    Pozrite si príspevok o bezp. pásoch a ich deaktivacii v rubrike S-max - idem to skusit

    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.07  11:59

    « Re: Bezp. pásy

    Funguje to 100%, "ale" iba na jedno naštartovanie motora. :-!

    keď motor vypneš a znova naštartuješ, tak si musíš tento postup zopakovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 10.08.07  11:43

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Prázdný střešní nosič přidá 1 litr a kočárek na střeš další 4 litry.
    Brzy to odzkouším znovu po stejné dálnici, tak zkusím dám tempomat na 130 a na 120 a uvidíme rozdíly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.07  10:05

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Samozřejmě že ne, bez tempomatu, rychlost kolísala mezi 120 - 140 km/h a nesmím zapomenout na několik úseků kde je omezená rychost na 100km/h, ale i tak si myslím, že by to neudělalo tak propastný rozdíl 2l na 100km...
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 10.08.07  08:36

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Jandre : a to si celou tu dobu udržoval rychlost 140km/h? Já tedy na těch 100km za Liberce do Prahy měl tempmat stále na 140 a díky provozu jsem na brzdu vůbec nešlapal a výsledek byl těch cca 8,8litrů směrem na Prahu a 9,2 směrem na Liberec. :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 10.08.07  08:30

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Moik : Ono zase u nového auta připlácet 80 000 Kč kvůli slabšímu dieselu (80kW & 92kW) a při malém ročním nájezdu je pěkná hloupost. To klidně můžu jezdit za 12 litrů a stále jsem v plusu ;-)
    Samo, pokud najezdíš ročně hodně km, tak se ti diesel vyplatí. Mě ale ne, navíc hodně jezdím krátké vzdálenosti po městě (studený motor) a na to ten diesel není stavěný. Navíc mi vadí emise dieselů (oxidy dusíku a saze). Tož tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 10.08.07  08:27

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Tom17 : Do 2.0 jsem jít nechtěl, protože byl jen ve výbavě Ghia, kde se mi nelíbil vnitřek (černá imitace dřeva) + elektrická parkovací brzda.
    Ta 1.8 zas nemá o tolik větší kroutící moment jak ta 1.6 - 165 Nm oproti 155, takže žádný drak to není. Ale je příjemně tichá a slušně táhne už od 2000ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.07  08:12

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Pánové já mám 1.8(88kW) ale 9,2 mi to na dálnici nikdy nežralo. Dlouhodobý průměr mám kolem 8l s tím, že z 50-60% jezdí to auto jen po městě.
    Ale když jsem to naposled zkoušel tak ve dvou lidech s jednou taškou v kufru na úseku ČB - Humpolec(D1) spotřeba 6,7l dle PP a na úseku Humpolec - exit Slavkov nárúst na 6,9l dle PP, bez tempomatu a v rychlosti cca. +10km/h nad povolenou rychlost.
    Takže tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 09.08.07  17:06

    « Re: Aerodynamický hluk

    ty jo nestraš, takhle se se mnou taky nejraději baví v autorizovaném servise, hned by všechno měnili za nové, a přitom není nic jisté a o opravování raději ani slyšet nechtějí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  16:32

    « Re: Aerodynamický hluk

    Jsem nezkuseny zajicek, ale cetl jsem, ze tohle hvizdani dela turbo pred smrti. Ale kdyz to mas tak novy, divil bych se... :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 09.08.07  15:07

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Znamená to, že když jezdím přes léto s Maxem 1,6TDCi za 5,6 a nekoukám na spotřebu, že jezdím opravdu reálně o 2l míň jak s 1,6Ti-VCT ?

    Dnes jsem jel jihlava-brno-jihlava na tempomat 140 tacho a dojel jsme za 5,7. S 1,6Ti-VCT by to bylo teda tak za 7,5-8?

    Říkal jsem si, že další auto by mohlo být benzín, ale dva litry rozdíl mi řpijde celkem dost. A to se s TDCi nedržím a s benzínem bych musel...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  11:04

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    TO tom17: Tu 1.8 jsem měl v Mondeu MKII a bylo to to nejlepší co bylo, táhla lépe jak 1.6 ale žrala míň jak 2.0 a výkon byl srovnatelný s 2.0. Se spotřebou jsem byl dlouhodobě na 9litrech a to jsem na to hodně šlapal. Ty jsi ho ale asi měl v Mondeu od roku 2000 a to bylo těžší o 150kg jak MKII a tak zřejmě již výkon nestačil. Ona ta spotřeba je hodně závislá na hmotnosti vozu a tak objem zase nehraje takovou roli.
  • « 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 09.08.07  09:59

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Tak po městě je to jak říkáš, já se pod 11 nikdy nedostal, teda s mondeem. Jako tady ta 1,8 je vlastně motor na prd. Žere jako 2,0 Duratec, ale parametry má horší. nevím ja jede v c-maxu, ale v mondeu byl takovej línější na rozjezd, ale zase táhnul hezky až k 180. Ale ta spotřeba mě štvala, dával jsme to za vinu tomu že mondeo bylo větší a těžší auto, ale podle toho co píšeš.
    Já jsem s 1,6 Ti-VCT spokojenwj. To proměnlivý časování je znát. Sice platí že obejm ničím nenahradíš , ale to časování dělá svoji práci dobře.Ale 1,8 je 1,8, je tam cítit víc ten objem. je otázka jestli to za tu spotřebu stojí. U mě je město tak těch 8,5 - 9, což taky není žádná lázeň. Zajímalo by mě kolik by žral ten 2,0. proč jsi vlastně še do 1,8 a ne do 2,0 ?
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 09.08.07  08:27

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    tom17 : na té dálnici při těch 140km/h to točí 4000, takže se to moc nedusí.
    Pokud jedu s lehkou nohou na plynu, sám v autě, okresky, tak je spotřeba pod 7 litrů, pokud jedu plně naložený nebo nekoukám na spotřebu, tak 8 litrů. Po městě si řekně o 10 - 11 litrů.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 08.08.07  16:03

    « Re: Bezp. pásy

    Tyjo Specialisto neděláš si srandu? Já to sem plácnul jen tak, co jsem si matně pamatoval asi 3 roky ještě z dobu mýho Focusu I :o :o :o
    Nebos em někdo připsal přesněj postup a já to jen přehlíd??
  • « 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 08.08.07  11:09

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Ahoj, no čoveče je to teda fakt dost. mě to teď co jsem jel o víkendu bralo 7,5 , ale byl to průměr okrska + dálnice a se 4 lidma a nákladem. Ale to co popisuješ mi nebralo ani mondeo, to je fakt zvlášní. nemáš třeba podfouknutý gumy? On asi max bude mít vyšší spotřebu oproti mondeu, pač je vyšší, no ale i tak ta spotřeba je nic moc. Víš ono taky záleží jakým terénem jezdíš. stačí mírný kopečkya hned jde spotřeba o litr výš. Já ¨mám v papírech sotřebu 5,4 l/100 mimo obec, ale toho jsme nikdy nedosáhnul, protože jezdím přes kopce, takže můj okrskovej průměr je tak 6,3 když se snažím ve 2 lidech. když jsme jel sám, tak jsem dokonce vykouzlil těch 5,8.
    Možná ještě zkus ten motor ndusit v níkejch otáčkách, ale drž ho tak u 3000. Pokud si dobře vzpomínám, ta mě mondeo bralo tak od 3000 a dole moc nejelo. sranda byla že i když jsem to honil, tak se spotřeba moc nezvedala.
    Kolik máš vůbec najeto? Je to ještě v záběhu?
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 08.08.07  08:19

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Takže, dálnice, tempomat nastaven na tachometrových 140km/h, auto osazeno řidičem a jedním spolujezdcem a spotřeba byla 8,5-9,2 litrů (8,5 po rovině, 9,2 mírně do kopečka). Motor 1.8 92kW.

    To je celkem dost, :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  21:04

    « Re: Bezp. pásy

    Dík za radu s bezpečnostným pásom! Už mi kontrolka nesvieti a signalizácia nepíska, ale musel som to urobiť za jazdy (zapnúť svetlá a 3x zacvaknúť pás)v čase keď mi systém signalizoval, že si mám pás zapnúť.
    :yes:

    PS: A ako sa to vracia do pôvodného stavu? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.08.07  16:30

    « Re: Palivomer

    Tak předně si nejsem jistej o tom natáhnutí nafty do systému...pokud tam nafta došla, čerpadlo si ji samo nenatáhne. POkud nedošla, je to asi zcela zbytečný a nafta přeteče(to je můj názor) přepadem zpět do nádrže...

    Ale myslím, že i v návodu na použití je napsáno, že PP zaregistruje natankování jen víc jak snad 5l nafty...jinak neví vůbec nic...

    K té Octávii. Jo tak docela se mi líbí ten motor a i interiér. Počítali jsme počet Focusů I+II a OI+II na silnicích a je jich tak stejně...myslím, že v tom ta Octavia horší není...asi mám i chuť na změnu, ale než se rozhoupu, bude OIII a FFIII :-) Dík za postřehy...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  10:08

    « Palivomer

    Včera som sa vratil z HR, super, pohoda, ... prešiel som celkom 2115km, primerná spotreba podľa PC od 4,8 do 5,2.
    Tankoval som stále FULL, ručička na palivomere sa však stále iba jemne dotýkala maxima na stupnici. Do SR z H som prišiel na rezervu. PC ukazal dojazd 80km, neskôr 40km, potom 20km. Zašiel som na benzinku a natankoval 4 l nafty, aby som došiel cca 40km domov. Aké bolo moje prekvapenie? PC ukazoval stále so 20km jazdy 0 km dojaz, pritom som vedel, že v nádrži nafta stále je. Po príchode domov som dotankoval auto FULL a vošlo mi tam 47 l nafty.

    PS:
    Čo sa stane, keď vyjazdím nádrž do "sucha". Dolejem naftu, párkrát zapnem zapaľovanie (čerpadlo naťahá naftu do systému) a budem pokračovať v jazde?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.07  21:52

    « Re: Octavia

    V práci jsem vyfasoval Octavia II Combi 2.O TDI (oblíbený to služební vůz ;-)) ve výbavě Elegance, tak můžu porovnát s Focusem Combi 1,6 TDCI (90PS). Výkonově má Octavia samozřejmě navrh, nicméně kultivovanost motoru a rozsah využitelných otáček je u Focuse daleko lepší. Hlučnost je dle mého názoru podobná, v nižší rychlostech se mi jeví Octavie tižší (zvuk je ale dost dunivý), ve vyšších rychlostech proniká do Octavie vyšší aerodynamický hluk (asi od zrcátek). Jízdní vlastnosti má Focus lepší, Octavia je dost těžká na předek a celkově se mi s ní jezdí méně příjemněji (chod pedálů, komunikativnost řízení), rozhodně ale není špatná. Vnitřní zpracování má Octavia na daleko vyšší úrovni - dveře nevržou, sedačka neskřípe, atd. - tady by mohl Ford dost zapracovat. U výbavy oceňuji velmi dobrý multifunkční displej - ostatní věci se mi zdají podobné s Focusem (záleží samozřejmě na typu výbavy). Pokud nevadí, že Octavku má každý druhý, tak bych se ji nebál.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.07  21:51

    « Re: Aerodynamický hluk

    Mám 1.6 Ti-VCt a nehvízdám. Dokonce přestaly vrzat i gumy okolo dveří, často se to tu diskutovalo a to po řádném umytí a vyčištění všech těsnících gum. Je to divné ale všechny konzervační spreje a vodičky vrzání zřejmě zhorší, pokud jsou gumy čisté a suché nic nevrže. Asi jsou náchylné na prach a potom vržou.
  • 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 06.08.07  21:40

    « to aero hluk

    Ahoj mám C-Max 1,6 Ti-VCT a žádný pískání nemám, při 120 ticho jak v hrobě narozdíl od ropáka :-) . je tedy otázka zda se to pískání stupňuje s vyšší rchlostí a nebo zda je to konstantní. Rozhodně bych si šel stěžovat do prodejny a svezl technika v autě at si to poslechne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.07  16:00

    « Re: Aerodynamický hluk

    To urcite bebude on :-)
    Mam C-max 1,6 benzin (bohuzel bez turba) model 2006.
    Tohle jsem mel napsat uz do puvodniho prispevku.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 06.08.07  14:16

    « Re: Aerodynamický hluk

    hele nemám sice cmaxe ale focusa combi 1,6 TDCI 80 kw, a to hvízdání taky slyším i při nižších rychlostech, myslím že to dělá když se rozbíhá a dobíhá turbo. Hlavně když udržuji rychlost a jen tak lechtám plyn, to to slyším permanentně. Zní to jako vzdálená sanitka. Už jsem se ptal na našem fóru a kolegové říkali, že jim to nedělá. Zrovna dneska jsem posílal email s touto otázkou do mého servisu tak počkám co mi odpoví.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.07  13:46

    « Aerodynamický hluk

    Mam dotaz na vsechny majitele C maxu.
    Pri rychlosti nad 120km/h se zacne ozivat hvizdavy aerodynamicky hluk. Tak zhruba do 150km/h kdy zanikne v ostatnim hluku. Neni to moc nahlas, ale bez radia v dalnicni rychlosti je docela neprijemny.
    Potrebuju vedet, jestli je to normalni. Mam jeste auto v zaruce, ale nechci vipadat jako blbec.

    Je to zatim jedina vada na krase tohoto vozu.

    Vsem predem dekuji za prispevek.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.08.07  08:46

    « Re: Octavia

    To moik: Dělám pro firmu, která kupuje jen Oktávky a najedou na nich tak 250-300tis. bez větších problémů. :-! A i při těchto km je v pohodě a za slušné prachy prodávají. Nikdy se nestalo, že by auto mělo větší poruchu. Měli i jednu Fabii, ale ta se rozpadla v 50tis.km. Odešla převodovka i motor. Ale v záruce to opravily.

    Teď koupili 4 Oktávky Scaut 2.0TDI pro managery a plná spokojenost. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.08.07  20:00

    « Re: Octavia

    Ja si myslim, ze je to zaujimava cena, dobry motor. Momentalne su uz octavky na slusnej urovni, takze ak Ti sadne a nemas vaznejsie vyhrady proti modelu, tak sa nemusis bat.
    Mne osobne vyhovuje vyssi posed, mal som dobru cenu, preto mam C-MAX a som spokojny.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.08.07  15:58

    « Octavia

    Kdo z Vás umí ohodnotit Octaviu II oproti FoOcusu kombi nebo C-MAXU? Docela se mi líbí Octavia II 1,8TSI, poo slevách dokonce umí vyjít na nějakých 480k bez daně, ale trochu se jí bojím, jak je udělaná, kolik vydrží apod...Máte ji někdo třeba jako služebáka??
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.08.07  15:56

    « Re: Bezp. pásy

    Neporadím ti, ale na Focusu I to byla sranda typu: zapněte světla, 3x se připoutejte a odpoutejte (Zacvakněte) a vypněte světla - a bylo to :-)))) Mám Maxe 2006 a neprudí to, kdybych jel bez pásů...
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.08.07  15:54

    « Re: ESP

    Když jsem měl Mondeo, měl jsem podobný poblém, navíc s serpentýnách ESP z ničeho nic začalo korigovat směr...nebylo to vůbec potřeba a při tom dobržďovalo kolo...ven ze zatáčky to netáhlo, ale přijemný to nebylo - řešení?? Nafouknout dost podhuštěnou pneumatiku...zkus se podívat, jestli nemáš některou prázdnější...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.08.07  15:06

    « Re: Bezp. pásy

    timto vypinas zvukovou signalizaci hlasek na PP - otevreni dveri, chybova hlaseni, apod. Ale jak se vypina zvuk kontrolky nezapnutych pasu bohuzel nevim. Ale nemyslim si, ze to timto pujde. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.08.07  19:43

    « Re: Brzdy

    Já mám stejné zkušenosti. Někdy mám dojem, že to brzdí/nebrzdí, ale na druhou stranu jsem zatím vždy zastavil, když jsem to potřeboval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.08.07  10:27

    « Re: ESP

    To je docela divný, určitě bych s návštěvou servisu moc dlouho neváhal
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.08.07  10:26

    « Brzdy

    Jaké mate zkušenosti s brzdami ? Někdy do nich jenom ťuknu a div si nevyrazím zuby o volant a někdy začnu brzdit a mám pocit že to skoro vůbec nebrzdí.... máte někdo stejné zkušenosti ? Nebo brzdy prostě reagují na rychlost stisknutí pedálu - prostě když začnu brzdit hodně pozvolna, tak to moc nebrzdí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  19:22

    « ESP

    Zdravím Vás. Mám dotaz ohledně ESP. Asi před týdnem mi auto začalo lehce, když jsem pustil volant, tahnout na levou stranu. A dnes nevím zda to spolu souvisí ale při jízdě mi naskočilo na displey: ESP SYSTEM FAULT. Tak nevím. Díky javor
    C- MAX 1,6 TDCI 80kW 2005
  • « 00 Reagovat !

    foto xsnakex

    xsnakex 01.08.07  11:45

    « Re: Bezp. pásy

    Zdar
    Je to popsaný v návodu (ke stažení níže).
    V PP vlezeš do nastavení Your Settings a najedeš na položku Message Chimes On / Off a tlačítkem Set/Reset na páčce by to mělo jít aktivovat/deaktivovat.
    Nicméně já tuhle položku ve svém Maximovi nenašel :-(
    Já tam mám akorát nastavení jazyka PP a jednotek (km/mile)
    Dej vědět,jak je to u S-Maxe,příp. jestli funguje ta finta,co Ti poradil TomanGHIA
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  10:23

    « Bezp. pásy

    Nevím jak vás, ale strašně mě otravuje signalizace nezapnutých bezp.pásů. Neříkám, že jezdím nezaplý, ale když popojíždím po ulici, nebo od brány ke garáži, je to fakt strašná otrava. Nemáte někdo nějaké know-how, jak vypnout akustickou signalizaci? Zdá se mě, že jsem asi před půl rokem četl na bývalem cafe.auto návod, jak si to zrušit, ale ted uz se tam nedá dostat, takže bohužel. Pokud víte, napište.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.07.07  19:47

    « Koberce do auta

    Tak jsem dnes konečně koupil originál gumové koberce do auta. Ve Fordu Č. Budějovice za ně chtěli 1126,-kč - no je to dost, ale padnou jak ulité, akorát ten u řidiče by mohl být vytažený výš pod pedály - v zimně tam bude padat břečka. Jaké máte vy? nemáte nějaký typ? Jinak ten u řidiče je ještě jištěný takovým úchytem - pořád jsem nevěděl proč je tam prořízlý potah podlahy, u spolujezdce je to prořízlé taky, úchyt tam však není, ani v koberci není díra.Zadní jsou bezva - přikryjí celou podlahu takže snad o trochu uklízení po dětech míň.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.07.07  16:13

    « dalsi clen

    Cau maxici,mam cca rok c-maxe 1.6tdci 80kw, 90000km super auto, mel jsem jen problem s predpinacem pasu ale to bylo jeste odstraneno v servisu v srn na jejich A1 zaruku, takze zatim spokojenost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.07.07  10:41

    « Re: C-max manuál CZ

    Už ho sosám, díky chlape ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto xsnakex

    xsnakex 28.07.07  16:01

    « Re: C-max manuál CZ

    Tak tady je to : [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto xsnakex

    xsnakex 28.07.07  12:08

    « C-max manuál CZ

    Přátelé,kamarádi,po čtyřhodinové bitvě se skenerem vám mohu s radostí oznámit,že mám CZ manuál na C-maxe v PDF a v tuhle chvíli ho tlačím na Rapidshare.Až tam bude,přidám odkaz..
    Pokud budete cítit potřebu se nějak odvděčit,zkuste poopravit své mínění o mém Maximovi směrem do plusu ;-)
    Zatím se mějte a C-maxům zdar... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.07.07  16:14

    « Chip

    Až mě Max zažne "omrzovat", dám do něj ten čip :-) Ale přiznám se, že jediný, co mě na něm láká je snížení spotřeby, protože byť to není dravec, nedostatek výkonu pociťuju jen zřídka...
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 27.07.07  09:00

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    S plnou tátěží po okreskách se mi podařilo docílit průměrnou spotřebu 7,9 litrů.
    Příští týden pojedu do Prahy (pouze 2 lidi) a tak uvidím, kolik to bude brát po dálnici. Pokud víc jak 8,5l, tak jim to auto ve Fordu omlátím o hlavu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 26.07.07  16:07

    « spotřeba 1,6 Ti-VCT

    No záleží jestli myslíš plný auto ( 4 lidi + pes + plnej kufr ) nebo tak normál dva lidi a nic. Pokud jedu do 140 tak to mám se zaplou klimou tak 6,8 - 7,0 záleží jestli jsou kopce a nebo rovina, tohle je spotřeba co mám vyzkoušenou při 3 lidi + pes (pes má 45 kg , proto o něm tady píšu) . Jinak pokud bych jel jak sráč a jel tak 110 tak to klesne až na 6,3 .
    S tou 1,8 máš pěknou spotřebu. Já tady psal kdysi níž, měl jsem mondeo 1,8 92kW turnier a jezdil jsem okrsky tak za 7,8 , rychlost max do 100 km/h a dálnice při 160 km/h mi to bralo 8,8 , což jsme nechápal. jezdil jsme tímhle sytlem štreky Brno-Nový Jičín tzn D1 - pak R35 a pak asi 30 km okrsky kde se dalo jet tak 130 v poho a tam jsem míval průměr fakt těch 8,5l/100 . Po těch dálnicích jsem to hasil 160.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 26.07.07  11:27

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Já s 1.8 dosáhl 6,5.
    Zkus to na dálnici ve 130km/h, kolik to bude brát. To by mě zajímalo. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 25.07.07  22:16

    « spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Ahojte, tak dneska jsem se svým maxem dosáhnul po okrsce a při rychlosti 90 km/h spotřeby 5,8 l/100 km se zapnutou klimou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  09:26

    « Re: CHIP

    protoze treba nejsou prospesne pro ekologii :) .. ale hlavne nevi, jak s tim bude majitel auta jezdit (jak se tu pise, ze se nesmi pretezovat v max. vykonu), takze musi mit velkou rezervu, aby to nekdo neodvaril ..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.07  22:40

    « CHIP

    Prečo už výrobca nenaladí riadiacu jednotku auta na vlastnosti, ktoré mu dáva "chip tuninng" keď je to také prospešné pre motor, jazdné vlastnosti, spotrebu, ... 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.07.07  15:55

    « Re: C-MAX 1,6 TDCi

    Čip je od společnosti www.bitpower.cz a zatím znám přes 10 lidí, kteří ho od nich mají a plná spokojenost. Majitel firmy je fanda do počítačových SW, většinou jede na vlastním SW, motory nepřetěžuje, nastavuje čip rozumně. Ta 1.6 80kW se s čipem chová jako 2litr a pokud jen občas využiješ výkon na předjetí a nehoníš to pořád na plnej plyn, tak se i sníží spotřeba o cca 1litr. Důvodem je zvýšení účinnosti motoru - lepší využití paliva a točení motoru v nižších otáčkách.

    Ford stejně jako Škodovka, má vlastní čipování, ale nevím zda se v ČR dá sehnat.

    Do jisté míry je úprava SW v pořádku a životnost motoru se nezkrátí. Jediný problém je opravdu v jízdě na plný plyn. Pak se motor přehřívá a je potřeba dodatečné úpravy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.07  13:16

    « Re: Filtr

    No doživotní určitě nebude. Já mám za to že je to s ním jako s katalyzátorem a časem prostě přestane být funkční. Když mi u předchozí Octavie měnili katalyzátor soustavně svítila kontrolka elektroniky motoru a po napojení v servisu to psalo soustavně chyby, ostatně stejně jako když odešla jedna lambda sonda - no prostě daň za "čistší" ovzduší.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 23.07.07  21:06

    « Filtr

    Neděste mě, žil jsem v tom, že filtr je doživotní, vypaluje se automaticky při ustálené rychlosti...mám najeto 51000km, takže vás budu brzo informovat, jak to probíhá dál...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.07  14:43

    « Re: C-MAX 1,6 TDCi

    suhlasim, po polrocnej skusenosti s 1.6TDCi jednoznacne 2.TDCi.
    a tiez ma zaujima precipovanie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.07  13:00

    « C-MAX 1,6 TDCi

    Mé 2 leté zkušenosti s 80kW a filtrem částic jsou dobré. Spotřebu hodně ovlivňuje styl jízdy. Dovolená 2006 Norsko celkem 5500 km, celkový průměr 5,9 l/100km, ale po odečtu dálnice v německu (cca 2000 km) průměr 5,2 l/100km. V německu jsem ho hnal co dovolil provoz.
    Dovolená 2007 - Turecko , celkem 6500 km, pr. sp. 5,7 l/100km, styl jízdy klidný a dodržování limitů + 10 km/h. dálnice odhadem 3000 km.
    Jízdní vlastnosti: ve své třídě MPV C-MAX nemá konkurenta. Neznám teď novou Alteu XL. Dříve jsem měl 4 roky Focuse, ten je ještě lepší v jízdních vlastnostech.

    Spolehlivost : Najel jsem za 1,5 roku 26 000 km, výměna vadného alternátoru, ložisko v předním kole, prasklá trubka od turba.

    A jestli 2.0 TDCi ? Já měl tehdy slevu 160 tis.kč na 1,6 TDCi a to zvítězilo. Jinak bych raději bral 2,0.

    Dotaz na superkutila ? O jakém čipu jsi to psal ? Zajímá mě jedině garantovaný tuning se zárukou, nejlépe schválený Fordem. Existuje něco takového vůbec?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.07  11:52

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    To Superkutil: OK tak to asi souhlasí, nicméně ve Fordu mě s tou cenou dost děsili, je možné že cena půjde časem dolů, ale kolik to stojí přesně netuším, jinak ten interval výměny bude asi hodně podobný - okolo 50000km. I když by výměna vyšla na třeba 15000Kč tak pokud se to rozpočte do spotřeby úspora dieselu se značně znehodnotí. Jinak 1.8TDCI jsem zkoušel v předváděčce a byl super. Na rozdíl od TDI nemá kopanec a táhne dlouho a plynule, pokud nemá filtr jedině dobře - o starost míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 23.07.07  10:23

    « Re: 1.8 benzin

    Tak mě ten můj C-Max s motorem 1.8 92kW minulý týden trochu zklamal. Hlavně co se spotřeby týče:

    1. řidič + 2 dospělý, střešní příčníky a na nich 2 prázdné nosiče kol, tempomat na dálnici nastavený na tachometrových 140 km/h a spotřeba 10,2l !

    2. řidič + 3 děti, kufr naložený až po střechu, na střeše 2 dětská kola a kočárek (složený a zabalený do plachty), tempomat nastavený na tachometrových 140km/h a spotřeba 14l !

    Ještě že to nemusím platit z vlastní kapsy.

    Ale jinak, nepřijde Vám to nějak moc? Mě teda jo.

    Druhé zklamání byly jízdní vlastnosti - citlivost na boční vítr, vyjeté koleje, nerovný povrch, ... Celkově mi to auto přišlo dost nejisté, oproti tomu, když v něm jedu sám. Takhle velký rozdíl v jízdních vlastnostech jsem třeba s Mondeem při stejném zatížení nepoznal.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.07.07  22:57

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    To Honya: Mluvil jsem s člověkem který má filtr pevných částic v Mazdě a říkal, že ho měnil po 50000km a stálo ho to 7000,-Kč. Bylo mu doporučeno motor hodně vytáčet, to prý filtr čistí a není nutné ho měnit. Pokud se motor netočí, tak se filtr zanáší a je nutné ho měnit. Jako nejlepší TDCI mi byl doporučen 1.8TDCI 92kW co je v Mondeu a S-MAXu a ten filtr taky nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  18:32

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    Problém jako takový v něm není, je však třeba jeho občasná /60000km/ výměna a v servisu mi sdělili že částka za výměnu se pohybuje v řádech desetitisícůkorun, takže se tím celkem rozplynou všechny výhody dieselu. Jinak je to tu ve fóru psáno, některé motory i novější ho zatím nemají.
    Ještě k tomu Scenicu - taky jsem ho zvažoval, ale designově je to mimo moji představu a to zejména interiér, takže nakonec C-max, zatím nelituji.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.07.07  18:17

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    Souhlasím s tebou, že Scenic je příšerně ošklivej. Oni v poslední době Renaulti všechny. Ale povoženíčko je to super! Stačí se svézt tak 300km ve Scenicu a v C-MAXu a uvidíš.

    Ale sám bych taky bral Forda i když si myslím, že Scenic je lepší. Právě kvůli těm tvarům. :-!

    Co je za problém s filtrem pevných částic. Uvažoval jsem o C-MAXu 1.6TDCI 80kW a ten ho má.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  13:30

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    mno, problem je, ze ten scenic je osklivej zepredu, odpornej z boku a prisernej zezadu :)
    zatimco c-max je krasnej ze vsech stran :)

    kdybych chtel velkej zavazadlak, tak vemu FoFo II Combi, jenze je to na me zbytecne dlouhy ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  12:12

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    No pokud u tebe přichází v úvahu pouze diesel, asi bych zvážil na co auto převážně využíváš - plně naložený, delší cesty apod. tak určitě 2.0. Jinak ta 1,6l je povedená a osvědčená. každopádně bych se vyhnul filtru pevných částic. U 2.0 potěší i 6st převodovka. Jinak s opravami je to těžké. Každého z nás může potkat cokoliv a potom se ty úspory na spotřebě hodně rychle mění. Jezdil jsem s oběma a 2.0 je samozřejmě znatelně silnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.07.07  10:15

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    To px: Ahoj, jezdil jsem s 1.6TDCI 80kW i s 1.8TDCI v C-MAXu a oboje je slušné. Ta 1.8 má hodně dobrý zátah a neuvadá, ta 1.6 připomíná benzín, nástup momentu není tak výrazný, ale krásně táhne v celém rozsahu. Měl jsem možnost jezdit i s C-MAXem 1.6TDCI s čipem 103kW/4100 a 312Nm/1660. To jsou parametry skoro jak u S-MAXe s 2.0TDCI. Auto jezdí stejně dobře jako s 2.0TDCI, ale spotřebu udržíš pod 5litrů. S-MAX je srovnatelný s Mondeem jak ve vntřním prostoru, tak v objemu kufru. Jediný problém je ta šířka mezi podběhy, která je o 9cm menší jak u Mondea. VW Touran má ale také jen 105cm. Pokud chceš větší auto, tak si kup Renault Grand Scenic 1,5dCi nebo 1.9dCi a budeš mít prostoru až až za cenu od 565tis.Kč se spotřebou 5,5litru. A pokud by ti byl moc dlouhý (má 7míst), tak je ještě kratší Scenic od 471tis.Kč. A věř tomu, že vnitřní výbavou a komfortem budeš na tom líp jak s C-MAXem. Je těch úložných míst a možností nastavení co v něm je. Samostané opěrky pro každého pasažéra, barevný palubní display, hill-holder, integrované rádio do PP, atd. UC-MAXe mi trochu vadí kaplička řadící páky do které narážím pravou nohou. Scenic ji má trochu menší a tak je to tam v pohodě.

    Tak je to na tobě, ale jak někdo napsal, auto není rohlík, nekupuješ ho každý den a tak stojí za to si vyzkoušet více vozů. ;-) U mě je to jiné, Ford je pro mě srdeční záležitost (i když jsem z něj někdy na infarkt).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.07  23:50

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    Chystam se taky do C-MAXe .. ;)

    Ja jsem teda cetl, ze ta 1.6 ma prave to vstrikovani, ktere je opravitelne po jednotlivych soucastkach a 2.0 ma ten, co nejde opravit a musi se to menit cely.
    Ja sem rozhodnut pro 1.6 TDCi (spotreba, vykon [ja bych se v 2.0 asi zabil ;]]).

    Jinak jedine, co me u C-MAXe prekvapuje, je vnitrni sirka zavaz. prostoru mezi podbehy, kdy C-MAX ma pouze 105cm .. vzhledem k tomu, ze je to mimoradne siroky auto zvenci, tak je to podezrele malo.
    Ostatni auta - Focus II, Opel Astra, ktere neoplyvaji takovou vnejsi sirkou, maji pres 115cm. A dokonce moje soucasny malinky Punto ma pres 110cm mezi podbehy [nejuzsi misto], a na jinych mistech jeste vic!
    Divne, divne, potrebuju tam narvat kocarek :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.07.07  23:07

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    Který motor u ojetiny (za stejnou cenu) byste tedy volili?
    2,0 TDCi
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  19:26

    « C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    Už delší dobu sleduji tuto diskuzi, pročetl jsem ji až k začátku. C-MAX je mé vysněné auto (samozřejmě v rámci finančních možností) a diskuze na tomto serveru mě v tom utvrzuje. Problémy jako vrzající těsnění dvěří nebo nefunkční zadní stěrač, to už jsou drobky na hodně dobře udělaném autě. V testech si člověk přečte texty o skvělém podvozku a moderních dieselových motorech. Jenže, který zvolit?

    Většina lidí v tomto fóru i na moje.auto má 1,6 TDCi. Rád bych věděl, jak jste s tímto motorem spokojeni. Zvláště v tom kontextu, že za motor 2,0 dám u ojetiny stejné peníze.

    Bohužel / bohudík je toto fórum tak poklidné, že se tady člověk nedočte jedinou výtku na 1,6 motor. Na dvoulitr se už tady už pár věcí najde, jako nerovnoměrný průběh výkonu, problémy s EGR(?) ventilem, jiné a neopravitelné typy vstřikovačů (Siemens), ale zase tady jsou i plusy - šestistupňová převodovka, DOST vyšší výkon a kroutící moment.

    Který motor u ojetiny (za stejnou cenu) byste tedy volili?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  13:43

    « Re: Servis

    Mam to ve vybave GHIA, nevim jestli je to stupnem vybavy, spise to tipuju, ze to je zavisle na druhu motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  12:36

    « Re: Servis

    ;-) To slovne spojenie nie je najšťastnešie (veľmi som to asi nepremyslel), ale priemerná spotreba sa počíta spotreba paliva za prejdených posledných 50 km. :-!

    To čo popisuje "elvism" je fakt "okamžitá spotreba" :yes:

    to elvism: akú máš výbavu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  13:38

    « Re: Servis

    co to je ""priemerna okamžita spotreba"?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…