C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 11.09.07 23:26
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
Ja s ním jezdil 4 roky je fakt dobrej a uspornej, ale ten turbo efekt je na pi.. plný zátah je tak v rozmezí 1000 ot.pak tode * a musíš řadit nesrovnatelné s TDCI >:-[]
A s tou kazivosti PD se taky sere lépe natom je 66kw >:-[] -
superkutil 11.09.07 22:12
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
To tom17: Že se divíš! Motor 1.9TDI 81kW je považován za nejlepší diesel všech dob. Ten a 1.9TDI 66kW se zapsaly do historie. Neznám nikoho, koho by 81kW verze zklamala, byla tichá (při jízdě), neklepala se a málo žrala (Passat dálnice 110km/h spotřeba 3,9). Toho už asi žádný CR nedosáhne. :-) -
"-- skrytý --" 09.09.07 12:51
« Doplňky
Pokusil jsem se trochu vylepšit vzhled auta, ale moc origo doplňků, tedy respektive žádné jsem neobjevil, tak jsem zkusil lehce zvýraznit zadní světla stříbrnou lištou. Jsou to poslední tři fotky, bohužel bídné kvality z garáže, odpoledne zkusím vyfotit a přidat ještě venku. Co myslíte, byla by ta stříbrná lišta pěkná i na boku auta, nebo raději nechat černé ? Díky za odpověď.
Tak jsem přidal ještě 3 fotky snad trochu lepší. Na druhé straně lišta ještě není nalepená. -
"-- skrytý --" 07.09.07 21:24
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
no přátelé ty tam jsou časy již zmiňovaných 120, žigulů a dáčií. My si vozíme zadky v krásných strojích a holt to není zadarmo. Když jsme před rokem s manželkou povídali u kafe u mého otce o naší plánované cestě do Chorvatska a kudy a kam...tak jeho družka říká, jo, tam to znám, tam jsou pořádné kopce při přejezdu, tam jsme kdysi dělali s bývalým manželem těsnění pod hlavou...co dodat, já tedy těsnění pod makovic s sebou na dovču nevozím :-))). -
hatepe 07.09.07 15:39
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
No jasně tak brždění motorm stylem ze 4 na 2 by mě snad ani nikdy nenapadlo. Se vůbec divím, že ten kvalt tam narve, musí to dělat šílenej kravál. Já když brzdím motorem tak rozumě, tzn při podřazení mám točky tak do 4500 ( mám benzín ).
Co se startování týče, nevím. Spojku sešapovat bud asi vždycky, právě kvůli bezpečnosti. Sem tam se to človeku stane, že si tam omylem nechá kvalt, kor pak v té garáži to je blbý :-)
Vás s těma Turbama je mi líto. Ale na vašem místě bych to turbo dal nový.
jako po přečtení toho článku bych koupil diesla jen po kompletní diagnostice v servisu a po přeměření výkonu na brzdě.
Ale zase znám dost lidí co mají jetý nafťáky z produkce VW konkrétně teda 1,9 TDi 81 kW a má to nalítáno snad 350 tis a vše v klidu.
Common Rail je hold asi choulostivější. Ale ty vadný turba mi jsou jasný. Původní maitel byl urči sadista a honil to jak zdmutou kozu.
-
g_m 07.09.07 14:35
« Re: článek o naftových motorech!!!
lulipin:
Tak to jsem rád, že jsem to pochopil správně. Respektive že oba to chápeme stejně. Třeba to tak ale vlastně ani není, ale víš jak - ted' už v tom nelítám sám. :-)
Jinak já meziplyny dávám (z 3 na 2 vždycky) a řadím bez kopanců. Motorem brzdím často, ale nikdy ne extrémně, viz ten Tebou popisovaný maník - "šetřílek".
Jo a gratulace k manželce - má paní je sice opravdu úžasná žena, ale tohle po ní chtít prostě nemohu. :-) -
lulipin 07.09.07 13:37
« Re: Re: článek o naftových motorech!!!
hele brzdit motorem se může ale rozumně. Asi tím mysleli situaci, když dojíždíš třeba ke křižovatce 80 km/h a ze 4 rych. stupně přeřadíš na dvojku a pustíš spojku prudce bez plynu, to je potom kopanec likvidačního charakteru. Znám maníka co tak jezdí z kopce, aby neopotřeboval nadměrně destičky a kotouče podřazuje o dva stupně, kopanec je jak do pozadí a motor hučí otáčky letí k nebesům, vymění kotouče o 10000 km později než ostatní ale setrvačník, který je mnohonásobně dražší mu půjde do kytiček mnohem rychleji. -
g_m 07.09.07 13:23
« Re: článek o naftových motorech!!!
Zdravím vespolek, sorry, že sem vtírám z threadu Mondeo 2.2 TDCi, ale taky mi něco nejde na rozum, jako uživateli "tom17".
Týká se to dvouhmotového setrvačníku - článek o ojetých dieselech jsem si ted¨přečetl a informuje i o tom, jak šetřit dvouhmot'ák - prý nebrzdit motorem... Ale proč??? Vždyt' při dojíždění se zařazenou rychlostí setrvačník kopance nedostává, ne? Já brzdím motorem a dost si tím vylepšuju spotřebu.
A tady přichází ke slovu zřejmě ten meziplyn - článek chtěl asi říci to, že když nepoužíváte meziplyn, tak radši nebrzděte motorem, protože řazení nižších rychlostí bez meziplynu z důvodu brždění motorem znamená zkázu pro ten dvouhmot'ák a tak se to prostě nevyplatí, narvat natvrdo kvalt a nechat spojku přenést ten ráz - to je zkáza pro setrvačník za 30 tisíc a potom tedy úspora pár deci nafty asi fakt nemá cenu...
Aspoň já to tak chápu. Ptal jsem se na to i u nás ve fóru a odpověd' byla spíše váhavá.
Tak se ptám, pochopil to někdo jako já?
Jo a s tím startováním se spojkou, co Ford doporučuje - to je kvůli bezpečnosti, aby člověk neodhupsal v garáži do zdi, kdyby neměl vyřazeno. V tom manuálu taky píšou např. o kontrole oleje... a dělá to někdo? :-)
Já startuju bez spojky od přečtení článku v Autodieselu a baterku mám dle zprávy z Akuservisu nabitu na 100%. Tedy o baterku se nebojte.
Ale ten meziplyn... poradí teda někdo?
Všem předem díky. -
lulipin 07.09.07 12:52
« Re: Ztráta výkonu...
4. díl - použité turbo
zvažoval jsem možnost i vyměnu za již použité turbo, z vrakáče a stojí to cca 7500 turbo a 800 výměna. Ovšem strach by mi to nedovoli risknout, jen pro ty co jsou opravdu ve finanční tísni, protože kdoví, co to auto mělo za sebou. Myslím,že jsem dával poptávku na www.dily-ford.cz -
lulipin 07.09.07 12:48
« Re: Ztráta výkonu...
3. díl - odpověď firmy Specialturbo
Zdravím,
Co se týče Vašeho problému – řekl bych, že pravdu mají všichni, spíš bych doplnil ještě o možnost nějaké skuliny v připojení turbínové skříně a výfukového potrubí, jelikož mezi nimi je plechové těsnění, které vlivem vysoké teploty může být někde propáleno a proto to pískání, nebo nasátí nějakého cizího tělesa přes vzduchový filtr, které poškodilo nějakým způsobem dmychadlové kolo.
Co se týče přístupu Ford, ten je správný, jelikož pro tyto turbodmychadla výrobce kromě přetěsňovací sady nedodává žádné jiné náhradní díly, čili jsou tato turbodmychadla určena pro výměnu.
Pokud toto turbodmychadlo nevidím před sebou, nemůžu Vám s jistotou tvrdit nic. Teprve po jeho kontrole a přeměření všech dílů bychom mohli učinit nějaký závěr. Prosil bych také o zaslání nějaké identifikace ze štítku turbodmychadla, jelikož pro tyto vozy jsou dostupné různé modifikace.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Pavel Polák
sales manager
tel.: 420 518 374 051
fax: 420 518 374 288
polak@specialturbo.cz
-
lulipin 07.09.07 12:46
« Re: Ztráta výkonu...
2. díl - odpověď firmy turbocar:
Vážený pane,
podle toho co píšete, bych určitě zkusil turbodmychadlo prohlédnout, dříve než úplně zhavaruje (může ale také nemusí) - pískání by mohly mít na svědomí ložiska - tzn.asi bych doporučil základní opravu - viz níže - ale turbo musí prohlédnout náš technik a potom se bude dále postupovat.
cena opravy turbodmychadla je závislá na jeho poškození:
Základní oprava - 7000,- Kč (+DPH) – Originál opravárenská sada-nová ložiska, ucpávky, vyvážení rotoru atd
Velká oprava - cca 15 000,- Kč (+DPH) – Nový ložiskový střed.
Nové turbodmychadlo cca 16-17000,-Kč (+DPH)
Doba opravy je do druhého dne (po dohodě i na počkání - musíte
však přijetbrzy ráno cca v 8 hod).
Závažnost opravy poznáte, pokud turbodmychadlo vymontujete a hřídel turbodmychadla má větší vůli než 2 mm (nebo je zlomená,ohnutélopatky atd.),
pak je to oprava na nový ložiskový střed (tzn. že se vymění celý
vnitřek turbodmychadla a ze starého kusu se použijí jenom boční stěny) a nebo doporučíme nové turbodmychadlo.
V případě zájmu doporučuji turbodmychadlo vymontovat a dovézt
k nám k posouzení či poslat na naši adresu obchodním balíkem. Po shlédnutí Vám nabídneme konkrétní varianty opravy.
S pozdravem
Ing.Vladimír Fiker
TurboCar
s.r.o.
U Dálnice 620
595 01 Velká Bíteš
Tel./Fax: 566 531 246
724 764 214
602 764 021
www.turbocar.cz
-
lulipin 07.09.07 12:43
« Re: Ztráta výkonu...
1.díl. můj dotaz na firmy zabývající se repasemi turba (nejsem technik tak promiňte mé vyjadřování:
dobrý den,
mám auto: Ford Focus II combi, 1,6 TDCI, 80 Kw, r.v. 2005,koupil jsem jižojeté, tudíž neznám historii.
problém: píská mi turbo, zní to jako vzdálená sanitka, je to slyšet uvnitř auta i zvenku velice dobře. Nejvíce když turbo rozjíždí a dojíždí,cca kolem 1700 otáček
Autorizovaný servis ford, by vše nejraději řešil hned výměnou turba, neradi opravují raději hned vyměňují
Hypotézy: jedni tvrdí, že pískající turbo dává najevo svůj brzký konec, potom jsou názory že tento zvuk může vydávat únik tlaku, něco jako prasklá hadice přetlakového vzduchu, která vede z turba přes mezichladič do motoru.
Nechci riskovat prasknutím turba i jiné následky v motoru, ale pokud by to šlo nerad bych platil celé nové turbo.
Jaké máte zkušenosti s tímto problémem? Umíte to opravit za rozumný peníz nejlépe na počkání. Jsem z Krnova a přijet k vám jen tak na radu je pro mě dost drahé. Ale když bych věděl, že to opravit jde a to nemyslím pouze prodloužení životnosti o půl roku, tak bych rád přijel.
-
lulipin 07.09.07 11:24
« Re: Ztráta výkonu...
též mám podezření na vadný turbo, zatím diagnostikovaná špatná váha vzduchu a výměna stojí 4000 kč. což zatím nevylučuje i problémy s turbem. bez dobré váhy vzduchu neumí diagnostikovat další problémy. Jináč na repasy turba jsem se informova u dvou jihomoravských firem. Přepošlu ti na email jejich odpověď
-
xsnakex 07.09.07 07:50
« Re: Ztráta výkonu...
Je to v pytli - je to turbo :no: Osa,na který se točí lopatky,která má být pevně stabilizovaná,při stažení přívodní hadice a uchopení je volná tak 5mm na každou stranu.Nový turbo od Forda 16,5 klacku s tim,že není v čechách a že se musí objednat z německa a tedy počkat tak 14 dní,tři týdny :-(
To se na to vys... :'-( 8-s Jdu si najít nějakou šikovnou větev...