C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 11.05.10 17:07
« Re: DPF
To jsi zas četl Svět Motorů, viď? Velikost molekuly vody je 280 pikometrů, póry ve filtru maji 2.5 mikrometru. Pór filtru je tedy cca desettisíckrát větší než molekula vody.
Problém je v tom, že saze jsou velmi nesmáčivé. Vodou je nevymeješ, protože jí odpuzují. -
"-- skrytý --" 11.05.10 15:28
« DPF
Čištění vodou je pěkná hovadina velikost molekuly vody je větší než stěna filtru to znamená,že filtr řádně nepročistí.Ten bordel z toho filtru může být i karconogenní a vůbec to není povolená metoda a samotná manipulace je velmi nebezpečná a škodlivá pro životní prostředí.Po tomhle už celý DPF-FAP přestává mít jakýkoliv význam.
Povolené repase sou v továrně Peugeot zda to dělá Ford nevim.
Zdroj Peugeot ČR. -
štíreček1 10.05.10 19:31
« Re: filtr pevných částic
Tak posílám ty fotky nádržky na eolys, u maxe je schovaná u zadní nápravy, je vidět jen zespodu [odkaz]
Jinak kolegovi s C5 při 120tisících km ten filtr ručně tlakovou vodou vyčistili, doplnili aditivum, dali rok záruku a platil 7tis Kč. Takže vyčistit jde i po životnosti. -
štíreček1 09.05.10 21:28
« Re: filtr pevných částic
Eolys určitě 120tis nevydrží, údajně je náplň 1,8 litru na 60tis km. Ta cena už je dobrá, když jsem loni kupoval auto, tak za celou náplň s nádržkou komplet chtěli cca 6-8tis. Když náplň dojde, nejezdi!!! Pak se ucpe filtr. Můžeš vyjet jen nádrž, protože aditivum se přidává při tankování. Nádržku mám vzadu, zítra přidám foto. Ten filtr nebude až takový strašák, jak se všichni báli. Ceny už jsou příznivé a než já najedu ty km, tak to bude zadarmo ;-) -
"-- skrytý --" 09.05.10 20:51
« Re: filtr pevných částic
Na to doplnění jak vy říkáte eolys, mi upozornili sami ve Ford servisu.Prý to doplňují(mění)při 120tis a stojí to 2500kc
Proto jsem se ptal jestli to je nutné a co se stane když dojde.
Pro štírecek1:Taky jsem četl,že ta nádržka má být pod předním pravým blatníkem. -
štíreček1 09.05.10 15:21
« Re: filtr pevných částic
Já vím, že ty motory nejsou identické, ale proč mi tvrdili, že tam eolys je? Zde [odkaz]
jsem se taky dočetl, že ve focusech ho mají. Někdo psal, že ho má pod předním blatníkem, někdo ho má vzadu nad nápravou, prý by nádržka měla být vidět zespodu, ale nic jsem neviděl, díval jsem se jen od nárazníku,protože pod auto nevlezu, ale zítra se zkusím tam dostat a dám vědět. Fakt jsem měl za to, že tam je :-O -
WinDiesel 09.05.10 13:49
« Re: filtr pevných částic
štíreček1 - žádný eolys tam nemáš, pod tím blatníkem je něco jiného. Je to výmysl PSA a Ford touto cestou nechtěl jít. Ford používá systém více vstřiků paliva a zyvšuje teplotu ve filtru za pomoci právě dodatečného vstřiku, zatímco PSA snižuje potřebu takovéto teploty za pomocí Eolysu. Tyto motory se ani nevyrábějí ve stejné továrně, odlišností je víc než by se zdálo. -
štíreček1 09.05.10 13:20
« Re: filtr pevných částic
včera jsem pročítal focusácké fórum, někdo ji má pod předním blatníkem, někdo vzadu zespodu vozu. Zatím to tedy neřeším, ale u focusů je, i u starších maxů. Ty motory jsou stejné jak pro citroeny, peugeoty a fordy. Jo ale ty dva koně rozdílu jsem taky někde četl..??? Ale když jsem to auto kupoval, tak mi tvrdili, že tam eolys je a že mi ho pak dolejou, jinak u forda se to mění celé i stou nádržkou a hadičkama. Prý jsem první, kdo se na to ptá.
Win: kde se dají sehnat ty repasované filtry, máš nějaký odkaz? Jen tak pro zajímavost, myslím, že auto prodám dřív, než bude těch stodvacet tis km, pokud tedy nepřijde krize :-)