C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Special-line 08.01.08 14:51
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
No já bych to jen lehce upřesnil. Oktanový čííslo vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalům. Vyjadřuje procentuální obsah izo-oktanu ( okt č. 100) ve směsi s n-hetanem (okt. č. 0). Je to ak že motory s vyšším kompresním poměrem a tím i vysokou pracovní teplotou musí používat víc oktanový benzín aby nedocházelo k samozápalům. To se nesprávně nazývá jako klepání ventilů. Je to rázová vlna rychle hořícího paliva ale není způsobena špatným načasováním zapalování (konkrétně samozápaly), ale samovolným zapálením směsi jen teplem ve spalovacím prostoru. To způsobuje nějaký horký bod kde se vytvoří větší teplota. Např. elektroda zapalovací svíčky, nebo nečistota ve spalovacím prostoru. Jelikož se směs zapálí dříve a hoří rychleji než od zapálení zapalovací svíčkou, pak to dá zěptný ráz do toho motoru a motor pak klepe a ztrácí výkon. Většinou je to při vyšší zátěži, nižších otáčkách a víc sešlápnutém plynu. -
Moik 07.01.08 18:50
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
Oktanové číslo určuje, kdy směs (podle tlaku) bude nejlíp hořet a jak rychle. Motory s vyšším kompresním poměrem spalují při vyšším tlaku a proto jezdí na 98ok. a mají tak vyšší výkon. Není to ale použitím vyššího ok. čísla, ale tou kombinací. Jinak klapání ventilů, klepání, je prej rázová vlna rychle hořícího paliva, protože hoří při nižším tlaku z důvodu špatného časování zapalování. -
DoubleSix 07.01.08 09:38
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
Já jezdím dlouhodobě na 100 oktanový V-Power Racing a motor si nestěžuje :-)
Jinak použitím paliva s vyšším oktanovým číslem (pokud je předepsáno 95 a ty budeš používat 98), může dojít k tomu, že to auto "pojede" trochu lépe, možná ti i lehce poklesne spotřeba (nemusíš na to tolik šlapat - jak psal Zdenekold, naroste ti lehce výkon), ale celkově to bude pro tebe finančně negativní (ten příplatek za oktany je dost vysoký). -
"-- skrytý --" 07.01.08 08:32
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
No nemáš úplně pravdu. Každý motor je konstruovaný nebo nastavený na jiné oktanové číslo. Samozřejmě při nižším oktanovém čísle (než motor potřebuje)dochází ke zminěným samozápalům ap., ale vyšší oktanové číslo je zbytečné, je to vyhazování peněz.
Motory, které mají snímač klepání motoru jsou schopny přizpůsobit se oktanovému číslu paliva.
U přímého vstřiku může při použití vyššího oktanového čísla dojít k nárustu výkonu maximálně jedno, dvě procenta, ale víc ne. -
hatepe 06.01.08 17:06
« natural 98 při dlouhodobějším používání
Zdravím všechny majitele benziňáků. Chtěl jsme se zeptat jestli někdo z Vás používá natural 98 či i 100 oktanovej benzín. Nevíte, někdo jestli je to doporučené palivo Fordem a zda nehorzí nějaké "poškození" motoru při dlouhodobějším používání. Já to zkoušel ( jednu nádrž ) se svou 1,6 Ti-VCT a bylo to nebe a dudy proti 95. Snáz šel do otáček, prostě to líp jelo. -
"-- skrytý --" 27.12.07 12:50
« Re: hodiny na rádiu CD6000
no právě, RDS jsem měl vypnuté a hodiny chodí jak chtějí. Jako by tam nešla po vypnutí klíčku elektrika, ale stanice zůstanu v paměti a hodiny se neposunou přesně o ten čas, kdy je zapalování vypnuté. No zatím jsem to vyřešil obráceně a zapnul jsem RDS. Poslocháme většinou Evropu 2 a tak jak jsem zjistil čas přes RDS řídí, takže nnyí je to ok. Ale důvod proč se to děje prostě neznám. -
"-- skrytý --" 24.12.07 22:47
« Re: Zadni operky
Zdravím, zadní opěrky sundat jsou, není to žádný velký problém, stačí plochý šroubovák. Ocelové tyčky opěrky procházejí do sedadla přes plastové prvky. Jeden má tlačítko na odjištění aretace, druhé je pevné. To pevné má shora nasazenou krytku, kterou lehce vypáčíš šroubovákem. Pod krytkou je ocelové pérko, které šroubovákem vyhákneš z drážky na tyčce opěrky, současně stiskneš tlačítko na druhé koncovce a opěrku vysuneš. Nic nevyskočí ani nevypadně, při montáži stačí opěrku pouze nasunout. -
xsnakex 24.12.07 06:41
« Re: hodiny na rádiu CD6000
Zdar,
zkus omrknout,jestli nemáš na rádiu aktivovanou funkci řízení času přes RDS.Některý rádia to nemají nastavený a vysílají nesmyslnej čas.Třeba Impuls to vysílá O.K.,ale u nás na západě např. Egrensis vysílá krávoviny.Ve čtvrt na čtyři odpoledne mi to ukazovalo 9:45.Přeladím na Impuls a během dvou minut je čas O.K.
Taky přeju všem pokud možno klidné svátky a opice prostý nový rok ;-) -
"-- skrytý --" 23.12.07 15:02
« hodiny na rádiu CD6000
Ahoj, stále se mi rozhazují hodiny na rádiu CD6000. Seřídím je jsou ok, ale když auto odstavím třeba přes noc nebo přes den na delší dobu, tak se rozhodí. Ale třeba cca před týdne se jsem nastavil čas a snad za den se rozhodil cca o půl hodiny, ale pak tak držel snad týden. Nemáte někdo tušní co to může způsobovat nebo čím je to ovlivněno? Díky všem a krásné svátky, Honza. -
"-- skrytý --" 20.12.07 22:48
« Re: Přední zástěrky.............
To stoji dost. Jsem mel nastesti v nejakem balicku pri koupi vozu i s vnitrnima rohozema a prihlasenim.
Mam zasterky na vsech kolech, caka to samozrejme mene, ale v soucasnem pocasi je stejne auto jak prase. Nema to ani smysl umyvat.
A taky jsem někde četl, že vypínání AB se neobjednává do výroby, ale u dealera stejně jako ISOFIX, zkus se zeptat, jestli je to pravda...