C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 18.06.08 14:13
« Kola fuč....
Vážení,
tak mě o víkendu potkala "veselá záležitost". V neděli ráno přijdu k autu a jen zírám. Auto postavený na dlažebních kostkách. 8-s
Po chvíli mátoření se kolem auta, jestli je to sen nebo pravda, jsem zavolal orgány, sepsali to a já teď čekám na papíry z pojišťovny.
Za sebe říká, všem zlodějům okamžitě sekat ruce, žádný podmínky a vězení na rok.... pazoury useknout a basta.
Tak jen pro info kdyby někdo náhodou někde zahlídnul 16" alu Rondell se Semperit Direction Sport 205/55/R16, tak mi dejte vědět. (foto na moje.auto.cz)
Mějte se -
"-- skrytý --" 16.06.08 16:57
« Re: Desinfekce klimatizace
To DR: Tak jsem se byl podívat na tu flašku. Bingo...:-) Je to skleněná litrovka s modrou umělou síťkou proti vysmeknutí. V lékárně jsem chtěl Ajatin roztok 10%. Na flašce je napsáno AJATIN KOŽNÍ ROZTOK. Kontroloval jsem dokonce, že je 10%-ní ale nevšiml jsem si, že níže je napsáno tinktura... Jo, jo i tady platí podobné - dvakrát měř (dvakrát zkontroluj). Ostatní tedy bacha, AJATIN ROZTOK může být roztok tinktury. Už jenom dodám, že v autě to není nijak moc cítit, takže se zase tak moc nestalo. Děkuju za upozornění, příště zkontroluju i tu mladou lékárnici.:-) -
"-- skrytý --" 16.06.08 12:36
« Re: Desinfekce klimatizace
develop21: počkej, jak "všude žluto"? Ajatin roztok je bezbarvý! Že tys tam nedal ajatin roztok, ale tinkturu? Rozdíl meni nimi je v tom, že "roztok" je bezbarvý a nesmrdí", "tinktura" je hnědá a smrdí špitálem. Ale v tom článku je tohle extra zdůrazněno.
-
"-- skrytý --" 16.06.08 09:19
« Re: Desinfekce klimatizace
Tak jsem o víkendu udělat tu desinfekci klimatizace a kdyby jste to chtěli někdo zkusit, mám pár postřehů, které by se vám mohly hodit. Přístup k pylovému filtru je opravdu špatný. Jak bylo zmiňováno, je nutné vyndat plynový pedál. Ten drží tři matky. Spodní se dá docela dobře vyšroubovat, vrchní dvě již nikoli. Je potřeba malý nástrčný klíč protože tam není moc místa. Ten jsem neměl, takže jsem to musel zvládnout s očkoplochým klíček č.10. Práce to byla hrozná, dvě hodiny jsem ležel přes práh a po čtvrt otáčkách povoloval matky. Už bych do toho podruhé takto nešel. Takže zásadně nedoporučuju plochý klíč! Když se nakonec podařilo, následovalo odšroubování třech šroubů držících kryt filtru. Jeho vyndání nebylo taky bez problémů, jelikož jsem nechal plynový pedál zapojen a svazek kablíků vedoucích k němu překážel ve vyjmutí. Když byl venku nastal čas pro stříkání Ajatinu. Použil jsem rozprašovač na kytky, otočil klíčkem zapalování a pustil dle návodu ventilátor naplno. Ventilátor je silný a Ajatin byl jak nasáván dovnitř, tak ale i trochu "cákal" ven. Proto doporučuji všude obalit a vycpat hadrem, jinak budeme mít všude žluto. Pozor taky na oči, brýle by bylo dobré neopomenout. Nastříkal jsem asi půl litru a uvidíme snad bude stačit. V autě to teď je celkem cítit, ale není to hrozný. To je asi vše. Kdo by to chtěl zkusit, držím palce. -
"-- skrytý --" 13.06.08 10:07
« Re: Desinfekce klimatizace
Tak to bude ono. Plyn je elektronický, takže žádné lanko ale kabelový svazek. Plyn jenom odmontovat a nechat viset na kabelovém svazku a nic se nestane,teď už si nějak nevybavuju jestli jsem to odpojil od svorkovnice nebo nechal viset na těch kablíkách, ale pro jistotu to nechte spojené. -
xsnakex 13.06.08 07:02
« Re: Desinfekce klimatizace
Když mě u Charouze technik měnil filtr,tak říkal,že se pedál musí vymontovat,ale neodpojovat.Nějak jsem to nezkoumal,ale zřejmě je tam nějaký konektor.On prostě ten pedál uvolnil a jenom ho jakoby vyklonil do boku.Pak vysunul starej,vydezinfikoval, a zasunul novej filtr.Pak zas ten pedál namontoval.Když jsem mu koukal přes rameno,tak ten pedál se tam "bimbal"jako by visel na nějakém kabelovém svazku,nebo táhlu,nebo co.Takže tak. -
superkutil 12.06.08 19:37
« Re: Styl jízdy
Bazil: 2.0TDCI proti 1.8TD má jak vyšší objem, tak vyšší moment a výkon. Navíc je požadavek na nižší emise a to vše zvyšuje spotřebu. Měl jsi si vybrat C-MAX se slabším dieselem. Třeba motor 1.6TDCI 80kW je považován za velmi spořivý.
A Mondeo 1.8TD bylo lehčí jak C-MAX a mělo menší cx. Za jak dlouho se ti auto ohřeje? Mám Mondeo 2.2TDCI a než se ohřeje, tak žere snad víc jak žral studený benzín. Dlouhé trasy jezdím i pod 5,5litrů, ale ve městě to vyleze přes 9litrů.
Motor točím v rozsahu 1400-2200ot do 4ky, na 5ku a 6ku točím 1800-2800ot. Hlavně je důležité to na 1ku a 2ku moc netočit a moc na to nešlapat. Takže 1ku a 2ku skoro neroztáčet a co nejdříve tam dát 3ku a vyšší.
U tvého auta by měla být protřeba 6,73litru, ale pokud jezdíš po městě a se studeným motorem tak může být i přes 8,5litru. -
"-- skrytý --" 12.06.08 11:13
« Styl jízdy
Ahoj, jsem vlastníkem C-Maxe 2.0 TDCi. Můžete mi někdo poradit jakým stylem jezdíte? Dřív jsem vlastnil Mondeo 1.8TD a jezdil jsem tak, že jsem se pohyboval v rozsahu otáček od 2000 do 3000. Když tímto způsobem jezdím s Maxem, tak se mi pohybuje spotřeba okolo 9 litrů, což se mi zdá celkem dost. Je pravda, že jezdím tak 75% město, ale stejně si myslím, že je to docela dost. Jezdíte někdo pod 2000 otáček? -
"-- skrytý --" 11.06.08 12:57
« Re: Desinfekce klimatizace
To DR: Asi se jim musí ty WDS-ky nějak zaplatit.:-) Myslím, že máš pravdu, pochybuju, že by se třeba odpojení plynového pedálu zapisovalo nějak do ŘJ. Vyzkouším tedy variantu s vyndáním pylového filtru a opětovně zapojeným plynovým pedálem nebo když to bude krkolomné, stříknu ajatin vnitřními výdechy a napadá mě, že bych tomu mohl pomoci třeba fénem. Díky za radu. -
"-- skrytý --" 10.06.08 22:05
« ALU disky a techničák
Zdravím. Nemáte někdo zkušenosti se zapisováním rozměru disku do techničák. Mám tam uvedené pouze R16*6,5 - ET 52,5 a na autě mám R16*7 - ET 46. Na auto se krásně vejdou. Nevíte zda je to potřeba zapsat,resp. Zda toto nemuže být argument třeba pro pojišťovnu. Všem předem dík za radu.
Ostatně, kolem auta nebyla ani známka o tom že by ho někdo zvedal...