C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
preston 06.08.08 08:45
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
diky za odpovedi, nejspis pro me bude vhodna 1.6, protoze vetsinu cest mam po meste + o vikendech nejaky ten vylet,ale nikdy ne s plnym nalozenim...a tu spotrebu po meste bych u 1.8 tipoval prave kolem tech 9,5l a to se mi uz na me zda moc...moc diky za rady -
DoubleSix 06.08.08 08:12
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Mám C-Maxe s motorem 1.8i.
Průměrná spotřeba za těch necelých 17 tisíc kilometrů je 9,5l. Jezdím převážně po městě, krátké trasy, studený motor.
Jinak pokud jedu mimo město (ne dálnice), tak se klidnou jízdou dokážu dostat na 7-7,5 l.
Dálnice při tachometrových 130 km/h už je ale za 8,5-9 (on totiž ten motor točí 4000 otáček, což je dost).
Jinak v nižších otáčkách je to celkem lenoch (ono to teda zrychluje, ale nic moc, předchozí 2.0 FSI v OII byl úplně jiný sprinter ;-) ) Celkově mi ta převodovka přijde divná. V pohodě se dá po městě jezdit na 4 a při 60 km/h to točí kolem 2000 otáček. Takže nejvíc jezdím na 4 a 5 převodový stupeň. I ta pětka ale při 100km/h točí 3000 otáček a to je hodně. Takže bych Fordu doporučil instalaci šestistupňové převodovky, kdy ta 6 by na dálnici při 130 točila lehce nad 3000 otáček.
Jinak ten motor je dost tichý. 92kW tak akorát stačí (vyšší hmotnost vozu + špatná aerodynamika - vysoká a krátká karoserie). V plném naložení si slabší motor pro sebe nedovedu představit. -
"-- skrytý --" 05.08.08 23:18
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Jsem majitel MAXe s benzínem 1,6 tj. 74kw.
Ta 1,8 určitě pojede líp a nejspíš tak o 1-2 litry dráž. Jediná rada. Zajděte někam do bazaru a svezte se tou 1,6.
Na normální svižnou jízdu tz. limit+10 i s naloženým autem naprosto v pohodě. Bez problémů lze jezdit v rozmezí 2000-3000 ot..
Na předjíždění je potřeba motor roztočit jako u každého benzínu.
Je pravda, že to nejni závoďák a dvakrát rezerva výkonu tam při rychlosti nad 80km/h není. Na druhou stranu je ochotný na 2 na asfaltu při 5000 ot/m protočit kola. Obecně patřím mezi rychlejší řidiče.
Spotřeba dle dotandování 50-60% po Praze v jednom (jízdy kolem 15km)zbytek rodiné cesty (250-300kg) zatížení.
léto 7,3-7,8
zima 7,7-8,2 (vliv studených startů)
Než jsem si na auto zvikl tak o 0,5l méně. (ztěžkla mi noha)
Ivan -
Ghost007 05.08.08 22:23
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Rozhodne 1.8ku. Ja se projel obemi a rozdil je hodne markantni. Mam najeto 6000 a prumer mam kolem osmi i kdyz jezdim vetsinou delsi trasy a mimo mesto a dalnici..
BTW: Ted mam cerstvou zkusenost se servisem. V servisni knizce jsem se hodlal pouzit "15ti minutovou prohlidku do 3 mesicu od koupi vozu zdarma". Uz jsem byl objednany a po prijezdu do servisu mi sdelili, ze kupon plati ale pro druheho majitele. No tak nic. Tak to se, pisu, abyste taky nekdo "nenaletel". Pry je to nekde v servisce napsano, nicmene na tom kuponu neni nic o druhem majiteli.. -
Moik 05.08.08 21:57
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Známá má 1,8 C-MAX spotřebu nekontroluje, jezdí mix, dost město, dálnice minimálně. Průměr na PP 8,6
Já měl 1,6TDCi 80kW a je to na to auto málo. Jede to, má to docela dobrou dynamiku, ale musí se tomu šlapat za krk, předjíždění s tím nebylo nic příjemnýho. 1,6i si nedovedu vůbec představit, to musí naložený být katastrofa - taky je to základní motor. C-MAX je o 100kg těžší jak Focus II a řekl bych, že i to velký čelní sklo udělá svý.
Pokud chceš trochu jezdit, dálnice, dovolený, třeba i služebně, rozhodně zvol 1,8 - můj názor.
-
preston 05.08.08 18:40
« benzin 1.6 vs 1.8
zdravim vsechny...chystam se kupovat c-maxe benzin...prosim o radu...mel jsem zazite,ze 1.8 ma dost vysokou spotrebu kolem 10l(i se tady kdysi psalo ve foru),ale zas lepsi dynamiku nez 1.6...ale nyni jsem cetl od uzivatelu c-maxe 1.8 na mojeauto.cz,ze maji prumernou spotrebu i kolem 7l a po meste kolem 8l...coz jsou docela dobra cisla...tak se chci zeptat jeste na zkusenosti jinych...a taky jestli ta 1.6 na maxe staci...zas na druhou stranu v bazarech jsou z 90procent jen 1.6...dik za rady -
"-- skrytý --" 04.08.08 16:05
« Re: Desinfekce klimatizace
Nejlepe se mi nakonec osvedcil nasledujici postup: nastrikat pri VYPNUTEM ventilatoru roztok ajatinu otvorem pro vymenu filtru na vyparnik klimatizace, pak rychle otvor priklopit dvirky (neni treba sroubovat) a zapnout ventilator na plny vykon. Roztok se tak dostane ventilaci az do kabiny.
Aplikace ajatinu otvorem pro vymenu filtru pri zapnutem ventilatoru (jak je uvedeno nekde nize v diskusi) moc uspesna nebyla, protoze proud vzduchu fouka ven a vetsinu roztoku strhne sebou. -
Chasnik 01.08.08 12:45
« Re: Ještě jednou.Dálkové ovládání,
A nejde vůbec, nebo na ta tlačítka musíš hodně tlačit? Já měl problém č. 2 a vyřešil jsem to tím, že jsem na rozebraném dálkáči lehce vyhnul výš kovové pacičky, které po zmáčknutí tlačítka spínají kontakt na tišťáku na druhé straně dálkáče. Trošku to pomohlo, ale i tak zamykám dost silou. Ten kontakt na tom tišťáku už je prodřený, možná by to chtělo lehkou vrstvičku cínu, ale moc se mi do toho nechce, nerad bych to podělal... -
xsnakex 30.07.08 19:36
« Re: Světla pro denní svícení
Tak jsem dneska přivezl auto ze servisu.Převodovka,spojka a setrvák O.K. Prej se o tom servisák bavil s kamarádem,kterej dělá u Peugeota a ten mu řek,že to zná,že to je takhle O.K. a že u těchhle motorů PSA je ta převodovka takhle hlučná.Sice to stálo balík,ale zase jsem v klidu.Co se světel týká,tak skutečně v tom místě hned vedle mlhovky v tom černém krytu je to o hubu.Prostě tam na to není místo.Takže jdu do varianty 2 - světla pro denní svícení půjdou pod SPZku do vstupu vzduchu k chladiči.Ještě změřím,kolik max. můžou mít světla na výšku,aby se tam vešla, a objednám to.Až mi přijdou,tak jsme domluvený,že mi je namontujou.Co se týká STK,kdyby to nemělo projít,stačí světla přelepit (přelepený můžou být prej na autě dokonce nehomologovaný světla),vypojí relátko,který to ovládá,a technickou projdu.Navíc jsem někde na fórech četl,že jsou často technici u STK rozumný a na nějakej cenťák nekoukají.Ale na to dlabu - kámoš to má na Laguně stejně a taky bez problémů...Akorát prej cajti pruděj,že svítí mlhovkama :-) Prej sebou musí furt tahat homologaci >:D -
xsnakex 30.07.08 19:26
« Re: Ještě jednou.Dálkové ovládání,
Zkušenosti nemám - těžko radit.Pokud klíček funguje,tak centrál,zapalování a imobilizér jsou O.K.Snad něco buď přímo v klíčku (studeňák?)nebo chyba v přijímači signálu z klíčku v autě.Asi bych se nebál zkusit se zeptat u Forda - co by to mohlo být(zkušenosti) a podle toho se zařídit.Já měl kdysi problém s "ojetým" klíčem k Citroenu ZX.Byl to klíč bez imobilizéru a bez dálkáče.Podle čísla karoserie ho posílali přímo z Francie a vyšel mě na cca 1200,-kč :-(
Zákony fyziky jsou jasné a spotřeba je nejvíce závislá na hmotnosti vozu a jeho cx. A vyšší spotřeba 1.8 ve městě je dána tím, že auto s ní lépe zrychluje. Jak se říká, objem ničím nenahradíš. pokud budeš s 1.8 zrychlovat stejně jako s 1.6 tak bude spotřeba podobná, ale budeš mít výkonovou rezervu, když budeš potřebovat.
Zajímal jsem se o porovnání spotřeb 1.6TDCI 80kW a 2.0TDCI 100kW a pokud se s auty jezdí stejně, tak je spotřeba stejná.
Mám zkušenost s Mondeem 2.2TDCI u kterého je rozsah spotřeby od 5-7,5litru. Jezdit za 5 znamená být brzdou provozu, normálně se dá jezdit za 6 mimo město a kombinace město a dálnice je za 7. U Mondea stoupá výrazně spotřeba při rychlosti nad 110km/h a u C-MAXe bych čekal, že to bude ještě výraznější.
Pokud benzín, tak bych volil 1.8 hlavně pokud mám mít auto klimatizaci. Míval jsem Mondeo s 1.8 a bylo to tak tak. A C-MAX bude váhově srovnatelný se starým Mondeem. Když porovnám zrychlení, tak já měl u Mondea 1.8 85kW zrychlení za 10,8 sec a stejné dosahuje C-MAX s 1,8 Duratec Ti-CVT 92kW.
Podle www.spritmonitor.de má benzínová 1.6 dokonce vyšší spotřebu jak 1.8 takže to zvaž.
DoubleSix: S tím 6ti kvaltem si nedělej iluze. Kamarád má Renault Scenic 2.0 benzín a na 6ku to ve 130km/h točí 3600ot. Také bych čekal na 6ku otáčky tak kolem 3000ot. Moje Mondeo 1.8 točilo na 5ku ve 130km/h 3250ot. To bylo moc příjemné, ale výrobci to prý dělají tak, aby na nejvyšší rychlost točil motor otáčky maximálního výkonu v oblasti maximální rychlosti.