C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 07.08.08 15:30
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Kutil: Popíšu můj styl jízdy.
-95% plynulá jízda v uvedených rychlostech limit + 10 na dálnici limit. Otáčky 2000-3000, na dálnici 3800-4000.
-max. 5% potřeba max výkonu (předjíždění, zařazení do provozu na hlavní silnici atd.) Otáčky 4000-6500.
Tyto okamžiky potřeby max. výkonu jsou tak málo časté, že téměř neovlivní spotřebu.
Obecně platí: velký motor = velká spotřeba ve městě a malá spotřeba na dálnici. -
superkutil 07.08.08 14:17
« Re: 1,6 TDCI 80kW
mag21: Ta spotřeba mimo město se mi zdá dost velká (asi dělá své ta dálnice). Např u S-MAXe 1.8TDCI lidé uvádějí cca 5,5 což odpovídá velikosti. U C-MAXe bych čekal mimo město tak 4,5 (Ford dokonce uvádí 4,1). Dá se vůbec někdy dosáhnout spotřeb uváděných Fordem? >:D -
"-- skrytý --" 07.08.08 12:18
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
No tak já taky přidám svojí trochu k tématu. já mám 1,8 a zatím spokojenost, pravda je jak se tu psalo při nižších otáčkách je lenivější, ale jinak jízda s ním je svižná a pohodlná.
Spotřeba v současným momentě 8,3 (dojíždí do města 15 km), při ježdění po městě si v létě vezme cca. 8,5-9l v zimě o litr víc...
Na druhou stranu určitě bych nekupoval slabší motor jen protože s ním plánuji jezdit jen po městě... ;-\ -
tommi_d 07.08.08 10:20
« 1,6 Ti - VCT 85 kw
Vlastním C-Max 1,6 Ti - VCT Benzín 85 kw. Priemernú spotrebu podľa PP mám 8,6 az 8,8 l. jazdím 50 % mesto 20 % okresky a zbytok dialnice. V meste sú to prevažne studené štarty okolo 1 km. Dialnice tachometrových 130 140 km. Súšal som po okreskách ísť čo najúspornejšie a predpisovo a dostal som sa podľa PP na 5,8 l. Čo sa týka výkonu motora a dynamiky myslím že pre toto auto je to minimum. Predtým som mal Fusion 1,6 74 kw ktorý bol pre neho ideálny, ale do c-maxa si ho neviem predstaviť. Zaujímavé je, že papierovo spotreba je pri 1,6 ti - vct 85 kwnižšia ako pri klasickej 1,6 74 kw -
superkutil 07.08.08 08:25
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Moik: U TDCI má 6ka smysl, protože nemusí motor na dálnici tolik točit (U TDCI na 6ku točím ve 130km/h asi 2200ot.), ale u benzínu je otázkou, zda má smysl. U přeplňovaného benzínu bych jí chápal, ale u normálního je to sporné. Pokud by 6ka byla jako ekonomická rychlost (kdysi měli Škodovky takto zpřevodovanou 5ku) která sice již moc nezrychluje ale sníží otáčky motoru na dálnici a tím sníží spotřebu, hluk a opotřebení motoru, tak má smysl, ale pokud je to jen rozložení na více stupňů, tak smysl ztrácí. -
superkutil 07.08.08 08:17
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
-HIVAN-: Brzda provozu je když se ti např. při předjíždění lepí na zadek a před tebou je místo. Nepsal jsem, že s 1.6 se nedá jezdit svižně, ale aby jsi dosahoval s 1.6 stejných zrychlení jako s 1.8 musíš motor hodně točit a tomu zase odpovídá spotřeba. Takže pokud na motor koukám z pohledu pružnosti, zrychlení a spotřeby, tak mi 1.6 nepřipadá pro C-MAX vhodná, znamená to ji hodně točit. Já třeba nemám rád, když motor řve a tak bych šel raději do 1.8 třeba už proto, abych netrpěl nedostatkem výkonu při každém předjíždění. Kamarád má Zafiru 1.6 benzín a pokaždé když s ním jedu, tak je při každém předjíždění nedostatek výkonu. Pokud člověk nechce předjíždět, tak ta 1.6 stačí.
A co se týče fyziky, tak u auta potřebuješ sílu na 2 věci: na uvedení auta do pohybu a na překonání odporu vzduchu (valivý odpor, ztráty v převodech a ztráty v motoru beru za zanedbatelné vůči těm prvním dvou).
O té 1.6 jsem psal ve spojení se spotřebou vozu. Pokud chci se svým Mondeem jet za 5litrů, tak musím zrychlovat velmi pomalu, motor točit mezi 1500-2000ot, využívat terénní nerovností, dojíždět setrvačností a na dálnici jet do 110km/h. A v tomto případě opravdu brzdou provozu jsem. Čeká mě teď dovolená v Norsku, tam je maximální povolená rychlost 90km/h, tak uvidime, co na to spotřeba. Třeba u Mondea je nejvyšší nárůst spotřeby při jízdě po dálnici vyšší rychlostí.
Zajímalo by mne při tom tvém stylu jízdy, jakou máš spotřebu. Kamarád má služební Fabku 1.2 kombi a taky s ní dokáže jezdit svižně, ale pro hluk se nedá v autě mluvit a spotřeba přes 12litrů.
A ten rozdíl ve spotřebě na volnoběh u 1.6 a 1.8 bude tak 0,2 litru za hodinu a to bych neviděl jako problém. :-) -
superkutil 07.08.08 08:03
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
DoubleSix: U 1.8 jsem vycházel z údajů v katalogu na tomto webu a i Ford u 1.8 uvádí: Zážehový / řadový čtyřválec / DOHC / 16ventilový / hlava a blok válců z lehkých slitin / elektronické vícebodové vstřikování paliva / proměnná délka
sacího traktu.
Ten Scenic opravdu točí na 6ku nesmyslně moc, ale Renault to zdůvodňuje tím, aby byl rozsah rychlostí maximálně pokryt otáčkami a nebo aby lidi se Scenicem nejezdili moc rychle. Předtím Měl Lagunu a ta přestávala jet ve 180km/h právě proto, že již byl motor v této rychlosti za maximálním výkonem. -
DoubleSix 07.08.08 07:42
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Superkutil napsal : "Kamarád má Renault Scenic 2.0 benzín a na 6ku to ve 130km/h točí 3600ot." :-O 8-s
Tak to bych od Renaultu nečekal. Pokud se dobře pamatuju, tak OII 2.0 FSI točila na 6 při 130 km/h něco kolem 3200, možná i o trochu méně.
Kamarád, co s tím mým C-Maxem 1.8 jel, tak říkal, že to je pěkný žihadlo, jako, že to je svižný. Mě to ale moc nepřijde, asi je to tím, že jsem do něho přesedl z výkonějšího vozu, zatímco u kamaráda to bylo obráceně, šel z méně výkoného vozu s automatem.
Superkutil : 1.8 není Ti-CVT, to byla 1.6 85kW. -
"-- skrytý --" 06.08.08 21:09
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Kutile čemu říkáš brzda provozu? a čemu klasický styl jízdy??
Mám 1,6 C-Max.
Na Křižovatce patřím mezi rychlejší (to ale není o motoru, ale o řidiči)
V běžném provozu nejsem brzda, ale většinou mě někdo brzdí. Jezdím běžně limit + 10. Toto jsem schopen kdekoli bez problémů udržet i s nákladem 300kg.
Jediné co je potřeba je rozmyslet si předjíždění. Na dálnici do kopce už tam není téměř žádná rezerva.
S tou 1,8 bude rozhodně větší zábava, nicméně na bezpečné ježdění 1,6 určitě stačí (pokud se člověk nebojí podřadit tak předjíždění není problém- ale závoďák to samozřejmě není). Jsou lidé kteří jsou naprosto spokojeni s 1,2 HTP a ač je fábije lehčí, tak se to nedá srovnat s mou 1,6. Jde o to co od auta očekáváte.
rychlost spotřeba
100 cca 6,5l
130 cca 7,5l
140 cca 8,5l
Kutile fyzika je hezká věc, ale u spalovacího motoru se takto uvažovat nedá, jeho učinost je velmi špatná.
1,8 bude mít velmi podobnou spotřebu při podobném (klidném) stylu jízdy mimo město. Ale ve městě se projeví objem, který potřebuje víc paliva na udržení běhu bez zátěže. Na druhou stranu chtít závodit s 1,8 znamená spotřeby přes 10.
Na závěr hlubokou pravdu po vzoru G. Bushe:
1,6 v C-MAXu je jedna šestka v normálním autě jezdí jako běžná 1,6. Nečekané že???
:-) >:D -
Moik 06.08.08 20:39
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Ta 1.6 je základ pro Maxe a podle toho i jede, na co by tam dávali silnější motory, kdyby byl v pohodě...ale pro základní ježdění taky IMHO stačí.
Já jsem měl maxe 1,6TDCi 80kW a teď mám Focuse 2.0TDCi. Spotřeba je o hodně vyšší, ale z Maxíka jsem si jaksi zvyknul jezdit s cihlou na plynu, aby to jelo a ne a ne se to odnaučit :-)
Pokud se trochu snažím, jedu za 5.2, ale stačí jeden nervózní Passat v zrcátku a když omrknu spotřebu hned jak mě zase dojede :-! , je tam vždycky už o něco víc :-(
EDIT: obrovský přínos komfortu cestování je 6-ti kvalt. -
superkutil 06.08.08 09:29
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
preston: Vyzkoušel jsem C-MAX s mnoha motory a 1.6 je opravdu do města, ale mimo město už ne. Nejvíce mne nadchl motor 1.8TDCI, má výborné ovládání a rozumnou dynamiku. Zajímavě vypadá 1.6TDCI 80kW, ale názory na něj se rozcházejí. Asi je to nejlepší kompromis mezi spotřebou a výkonem. U té 1.6 benzínu bych se bál vysoké spotřeby při klasickém stylu jízdy, při dodržení rozumné spotřeby bude podle mne auto brzdit provoz.
Zákony fyziky jsou jasné a spotřeba je nejvíce závislá na hmotnosti vozu a jeho cx. A vyšší spotřeba 1.8 ve městě je dána tím, že auto s ní lépe zrychluje. Jak se říká, objem ničím nenahradíš. pokud budeš s 1.8 zrychlovat stejně jako s 1.6 tak bude spotřeba podobná, ale budeš mít výkonovou rezervu, když budeš potřebovat.
Zajímal jsem se o porovnání spotřeb 1.6TDCI 80kW a 2.0TDCI 100kW a pokud se s auty jezdí stejně, tak je spotřeba stejná.
Mám zkušenost s Mondeem 2.2TDCI u kterého je rozsah spotřeby od 5-7,5litru. Jezdit za 5 znamená být brzdou provozu, normálně se dá jezdit za 6 mimo město a kombinace město a dálnice je za 7. U Mondea stoupá výrazně spotřeba při rychlosti nad 110km/h a u C-MAXe bych čekal, že to bude ještě výraznější.
Pokud benzín, tak bych volil 1.8 hlavně pokud mám mít auto klimatizaci. Míval jsem Mondeo s 1.8 a bylo to tak tak. A C-MAX bude váhově srovnatelný se starým Mondeem. Když porovnám zrychlení, tak já měl u Mondea 1.8 85kW zrychlení za 10,8 sec a stejné dosahuje C-MAX s 1,8 Duratec Ti-CVT 92kW.
Podle www.spritmonitor.de má benzínová 1.6 dokonce vyšší spotřebu jak 1.8 takže to zvaž.
DoubleSix: S tím 6ti kvaltem si nedělej iluze. Kamarád má Renault Scenic 2.0 benzín a na 6ku to ve 130km/h točí 3600ot. Také bych čekal na 6ku otáčky tak kolem 3000ot. Moje Mondeo 1.8 točilo na 5ku ve 130km/h 3250ot. To bylo moc příjemné, ale výrobci to prý dělají tak, aby na nejvyšší rychlost točil motor otáčky maximálního výkonu v oblasti maximální rychlosti. -
preston 06.08.08 08:45
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
diky za odpovedi, nejspis pro me bude vhodna 1.6, protoze vetsinu cest mam po meste + o vikendech nejaky ten vylet,ale nikdy ne s plnym nalozenim...a tu spotrebu po meste bych u 1.8 tipoval prave kolem tech 9,5l a to se mi uz na me zda moc...moc diky za rady -
DoubleSix 06.08.08 08:12
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Mám C-Maxe s motorem 1.8i.
Průměrná spotřeba za těch necelých 17 tisíc kilometrů je 9,5l. Jezdím převážně po městě, krátké trasy, studený motor.
Jinak pokud jedu mimo město (ne dálnice), tak se klidnou jízdou dokážu dostat na 7-7,5 l.
Dálnice při tachometrových 130 km/h už je ale za 8,5-9 (on totiž ten motor točí 4000 otáček, což je dost).
Jinak v nižších otáčkách je to celkem lenoch (ono to teda zrychluje, ale nic moc, předchozí 2.0 FSI v OII byl úplně jiný sprinter ;-) ) Celkově mi ta převodovka přijde divná. V pohodě se dá po městě jezdit na 4 a při 60 km/h to točí kolem 2000 otáček. Takže nejvíc jezdím na 4 a 5 převodový stupeň. I ta pětka ale při 100km/h točí 3000 otáček a to je hodně. Takže bych Fordu doporučil instalaci šestistupňové převodovky, kdy ta 6 by na dálnici při 130 točila lehce nad 3000 otáček.
Jinak ten motor je dost tichý. 92kW tak akorát stačí (vyšší hmotnost vozu + špatná aerodynamika - vysoká a krátká karoserie). V plném naložení si slabší motor pro sebe nedovedu představit. -
"-- skrytý --" 05.08.08 23:18
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Jsem majitel MAXe s benzínem 1,6 tj. 74kw.
Ta 1,8 určitě pojede líp a nejspíš tak o 1-2 litry dráž. Jediná rada. Zajděte někam do bazaru a svezte se tou 1,6.
Na normální svižnou jízdu tz. limit+10 i s naloženým autem naprosto v pohodě. Bez problémů lze jezdit v rozmezí 2000-3000 ot..
Na předjíždění je potřeba motor roztočit jako u každého benzínu.
Je pravda, že to nejni závoďák a dvakrát rezerva výkonu tam při rychlosti nad 80km/h není. Na druhou stranu je ochotný na 2 na asfaltu při 5000 ot/m protočit kola. Obecně patřím mezi rychlejší řidiče.
Spotřeba dle dotandování 50-60% po Praze v jednom (jízdy kolem 15km)zbytek rodiné cesty (250-300kg) zatížení.
léto 7,3-7,8
zima 7,7-8,2 (vliv studených startů)
Než jsem si na auto zvikl tak o 0,5l méně. (ztěžkla mi noha)
Ivan -
Ghost007 05.08.08 22:23
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Rozhodne 1.8ku. Ja se projel obemi a rozdil je hodne markantni. Mam najeto 6000 a prumer mam kolem osmi i kdyz jezdim vetsinou delsi trasy a mimo mesto a dalnici..
BTW: Ted mam cerstvou zkusenost se servisem. V servisni knizce jsem se hodlal pouzit "15ti minutovou prohlidku do 3 mesicu od koupi vozu zdarma". Uz jsem byl objednany a po prijezdu do servisu mi sdelili, ze kupon plati ale pro druheho majitele. No tak nic. Tak to se, pisu, abyste taky nekdo "nenaletel". Pry je to nekde v servisce napsano, nicmene na tom kuponu neni nic o druhem majiteli..
Uvedené spotřeby jsou většinou bez klimy, za sucha a nad 10°C. Pokud vyjde dovolená v září v Chorvatsku tak poreferuju. S eskortem 1,6 66kW jsem měl průměr za dovoledou 7,2.