C-MAX

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.08  09:17

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    -HIVAN-: Píšeš že obecně platí: velký motor = velká spotřeba ve městě a malá spotřeba na dálnici. Myslím, že záleží i na stylu jízdy a pokud by jsi s velkým objemem jezdil po městě stejně jako s malým (stejné zrychlení a rychlost), tak ten rozdíl nemůže být až takový. Mám Mondeo 2.2TDCI a podle techničáku mám mít ve městě spotřebu 8,1 litru. Ale já jsem schopný ve městě jezdit za 7litrů, naopak největší spotřebu mám při jízdě nad 110km/h.

    Spíš jde o to, že když máš malý objem, tak motor nedovolí tolik zrychlovat protože máš omezený výkon. Pokud ale máš velkoobjemový motor, tak ti to nedá a využíváš víc výkonnový potenciál a zrychluješ víc a tomu také odpovídá spotřeba.

    Když jsem byl v USA, tak jsme tam měli velké auto pro 8lidí s motorem 5litrů a s AWD (4x4) a přitom byla průměrná spotřeba 12litrů. Ten motor měl zřejmě omezený výkon pomocí ŘJ.

    Myslím si, že pokud budu chtít s 1.6 držet krok ve městě s 1.8, tak budu muset 1.6 hodně vytáčet a honit a spotřebu budu mít stejnou nebo vyšší. Zákon zachování energie se obejít nedá.

    Mám zkušenost s Fábií 1.2 a 1.4, že když s nimi chceš jezdit stejně, tak má 1.2 vyšší spotřebu.

    Udělal jsem zkušenost, že pro běžnou jízdu bez předjíždění a dodržování limitů stačí pro Mondeo motor s výkonem 66kW, ale pro rychlou jízdu a hlavně bezpečné předjíždění nestačí ani 114kW. Takže je na každém, co od auta očekává. Kdysi jsem jezdil s Žiguli které mělo zrychlení z 0-100km/h něco kolem 23sec a připadalo mi jako žihadlo (např oproti Škodě 120). Dnes mám zrychlení za 8sec a někdy mi přijde, že to málo zrychluje. Ale to je tím, že dnes všechny auta mají vyšší výkon a jen úplné plečky mají zrychlení nad 15sec. Takže volba motoru je spíše o stylu jízdy a radí se těžko. Někdo při přechodu ze Škody 120 bude motorem 1.6 v C-MAX nadšený, ale kdo vyzkoušel silnější motor, tak bude nešťastný. Vyzkoušel jsem např. C-MAX 1.6TDCI 66kW (byl to v té době trhák, dával se i do Citroenu Picasso) a auto s ním plynule zrychlovalo, sice jsem měl pocit, že musím vystoupit a jít tlačit, ale zrychlovalo a věřím, že plno lidem to stačilo.

    Je to prostě o stylu a nárocích. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.08  08:50

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    DoubleSix: Přesně jak píše Hivan, s autem jezdí manželka do práce jen po městě, od paneláku přes 4-5 křižovatek, ale celkově ta trasa je cca. 10 km, takže se motor zahřeje.
    Ale 13l spotřeba je děsná, až se mi to zdá trochu moc, není něco jinýho špatně? Náš Max má i za studena spotřebu kolem 10l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.08  16:57

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    -Double Six-: Krátké jízdy jsou hrozný..
    Cestu do práce mám 15 km.
    Když mám po cestě dvě zastávky na jednání cca 1h (motor vystydne) tak jezdím taky určitě hodně nad 10L.
    Když vyrazím od benzínky se skoro studeným motorem a vynulovaným PP tak po prvních 5km ukazuje 10L a je to celkem plynulá jízda. Pak to postupně sleze někam na 7,5-8.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 07.08.08  16:21

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Jandre : to mi vysvětli, jak to děláš, že ti to po městě žere tak málo. Já se dle PP pod 13l nedostanu ani náhodou. Možná hraje roli, že ty trasy jsou cca 4 km dlouhý a motor je stále studený; kopcovitý terén, hodně křižovatek = časté zrychlován. Ale i tak, rozdíl 3-4 litry v průměru se mi zdá dost.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 07.08.08  16:19

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Superkutil napsal : "U TDCI má 6ka smysl, protože nemusí motor na dálnici tolik točit (U TDCI na 6ku točím ve 130km/h asi 2200ot.), ale u benzínu je otázkou, zda má smysl. U přeplňovaného benzínu bych jí chápal, ale u normálního je to sporné. Pokud by 6ka byla jako ekonomická rychlost (kdysi měli Škodovky takto zpřevodovanou 5ku) která sice již moc nezrychluje ale sníží otáčky motoru na dálnici a tím sníží spotřebu, hluk a opotřebení motoru, tak má smysl, ale pokud je to jen rozložení na více stupňů, tak smysl ztrácí."

    Souhlas, pokud je šestikval jen jinak rozložen jak pětikvalt a při 130 na dálnici 6 a 5 točí stejně, postrádá taková převodovka smysl a majitel auta jen připlatil tučný peníz za nic.
    Chápu to u malolitrážních motorů (co měl třeba Fiat v Puntu), kde těch víc stupňů pomůže lépe využít těch málo koní, co ten motor má.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 07.08.08  16:15

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    -HIVAN- " díky, takže ten motor 1.6 točí stejné otáčky, jako ta 1.8. Pravděpodobně mají oba motory stejnou převodovku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.08  15:44

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    -DoubleSix-: Ve 130 točí 3900. Spotřeba je podle počítače, protože jsem zatím nejel po dálnici celou nádrž. Podle dotankování se počítač velmi dobře trefuje. Zatím se seknul tak o 0,2l v 90% ukazuje víc než je podle dotankování. Určitě se dá jet v dálničním limitu do 8L v obzasení(2x dospělý + 2x dítě v sedačce + kufr)
    Uvedené spotřeby jsou většinou bez klimy, za sucha a nad 10°C. Pokud vyjde dovolená v září v Chorvatsku tak poreferuju. S eskortem 1,6 66kW jsem měl průměr za dovoledou 7,2.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.08  15:30

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Kutil: Popíšu můj styl jízdy.
    -95% plynulá jízda v uvedených rychlostech limit + 10 na dálnici limit. Otáčky 2000-3000, na dálnici 3800-4000.
    -max. 5% potřeba max výkonu (předjíždění, zařazení do provozu na hlavní silnici atd.) Otáčky 4000-6500.
    Tyto okamžiky potřeby max. výkonu jsou tak málo časté, že téměř neovlivní spotřebu.

    Obecně platí: velký motor = velká spotřeba ve městě a malá spotřeba na dálnici.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.08  14:17

    « Re: 1,6 TDCI 80kW

    mag21: Ta spotřeba mimo město se mi zdá dost velká (asi dělá své ta dálnice). Např u S-MAXe 1.8TDCI lidé uvádějí cca 5,5 což odpovídá velikosti. U C-MAXe bych čekal mimo město tak 4,5 (Ford dokonce uvádí 4,1). Dá se vůbec někdy dosáhnout spotřeb uváděných Fordem? >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.08  13:36

    « 1,6 TDCI 80kW

    celkový průměr 6,2 l/100km (hodně Praha)
    mimo město 5 l/100km (okrsky limit +10, dálnice limit -10)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.08  12:18

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    No tak já taky přidám svojí trochu k tématu. já mám 1,8 a zatím spokojenost, pravda je jak se tu psalo při nižších otáčkách je lenivější, ale jinak jízda s ním je svižná a pohodlná.
    Spotřeba v současným momentě 8,3 (dojíždí do města 15 km), při ježdění po městě si v létě vezme cca. 8,5-9l v zimě o litr víc...
    Na druhou stranu určitě bych nekupoval slabší motor jen protože s ním plánuji jezdit jen po městě... ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto tommi-d

    tommi_d 07.08.08  10:20

    « 1,6 Ti - VCT 85 kw

    Vlastním C-Max 1,6 Ti - VCT Benzín 85 kw. Priemernú spotrebu podľa PP mám 8,6 az 8,8 l. jazdím 50 % mesto 20 % okresky a zbytok dialnice. V meste sú to prevažne studené štarty okolo 1 km. Dialnice tachometrových 130 140 km. Súšal som po okreskách ísť čo najúspornejšie a predpisovo a dostal som sa podľa PP na 5,8 l. Čo sa týka výkonu motora a dynamiky myslím že pre toto auto je to minimum. Predtým som mal Fusion 1,6 74 kw ktorý bol pre neho ideálny, ale do c-maxa si ho neviem predstaviť. Zaujímavé je, že papierovo spotreba je pri 1,6 ti - vct 85 kwnižšia ako pri klasickej 1,6 74 kw
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.08  08:25

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Moik: U TDCI má 6ka smysl, protože nemusí motor na dálnici tolik točit (U TDCI na 6ku točím ve 130km/h asi 2200ot.), ale u benzínu je otázkou, zda má smysl. U přeplňovaného benzínu bych jí chápal, ale u normálního je to sporné. Pokud by 6ka byla jako ekonomická rychlost (kdysi měli Škodovky takto zpřevodovanou 5ku) která sice již moc nezrychluje ale sníží otáčky motoru na dálnici a tím sníží spotřebu, hluk a opotřebení motoru, tak má smysl, ale pokud je to jen rozložení na více stupňů, tak smysl ztrácí.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.08  08:17

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    -HIVAN-: Brzda provozu je když se ti např. při předjíždění lepí na zadek a před tebou je místo. Nepsal jsem, že s 1.6 se nedá jezdit svižně, ale aby jsi dosahoval s 1.6 stejných zrychlení jako s 1.8 musíš motor hodně točit a tomu zase odpovídá spotřeba. Takže pokud na motor koukám z pohledu pružnosti, zrychlení a spotřeby, tak mi 1.6 nepřipadá pro C-MAX vhodná, znamená to ji hodně točit. Já třeba nemám rád, když motor řve a tak bych šel raději do 1.8 třeba už proto, abych netrpěl nedostatkem výkonu při každém předjíždění. Kamarád má Zafiru 1.6 benzín a pokaždé když s ním jedu, tak je při každém předjíždění nedostatek výkonu. Pokud člověk nechce předjíždět, tak ta 1.6 stačí.

    A co se týče fyziky, tak u auta potřebuješ sílu na 2 věci: na uvedení auta do pohybu a na překonání odporu vzduchu (valivý odpor, ztráty v převodech a ztráty v motoru beru za zanedbatelné vůči těm prvním dvou).

    O té 1.6 jsem psal ve spojení se spotřebou vozu. Pokud chci se svým Mondeem jet za 5litrů, tak musím zrychlovat velmi pomalu, motor točit mezi 1500-2000ot, využívat terénní nerovností, dojíždět setrvačností a na dálnici jet do 110km/h. A v tomto případě opravdu brzdou provozu jsem. Čeká mě teď dovolená v Norsku, tam je maximální povolená rychlost 90km/h, tak uvidime, co na to spotřeba. Třeba u Mondea je nejvyšší nárůst spotřeby při jízdě po dálnici vyšší rychlostí.

    Zajímalo by mne při tom tvém stylu jízdy, jakou máš spotřebu. Kamarád má služební Fabku 1.2 kombi a taky s ní dokáže jezdit svižně, ale pro hluk se nedá v autě mluvit a spotřeba přes 12litrů.

    A ten rozdíl ve spotřebě na volnoběh u 1.6 a 1.8 bude tak 0,2 litru za hodinu a to bych neviděl jako problém. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.08  08:03

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    DoubleSix: U 1.8 jsem vycházel z údajů v katalogu na tomto webu a i Ford u 1.8 uvádí: Zážehový / řadový čtyřválec / DOHC / 16ventilový / hlava a blok válců z lehkých slitin / elektronické vícebodové vstřikování paliva / proměnná délka
    sacího traktu
    .

    Ten Scenic opravdu točí na 6ku nesmyslně moc, ale Renault to zdůvodňuje tím, aby byl rozsah rychlostí maximálně pokryt otáčkami a nebo aby lidi se Scenicem nejezdili moc rychle. Předtím Měl Lagunu a ta přestávala jet ve 180km/h právě proto, že již byl motor v této rychlosti za maximálním výkonem.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 07.08.08  07:43

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    -HIVAN- : a kolik otáček točí ta 1.6 na dálnici při 130km/h? Ta spotřeba se mi zdá nízká, to je podle palubního počítače?
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 07.08.08  07:42

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Superkutil napsal : "Kamarád má Renault Scenic 2.0 benzín a na 6ku to ve 130km/h točí 3600ot." :-O 8-s

    Tak to bych od Renaultu nečekal. Pokud se dobře pamatuju, tak OII 2.0 FSI točila na 6 při 130 km/h něco kolem 3200, možná i o trochu méně.

    Kamarád, co s tím mým C-Maxem 1.8 jel, tak říkal, že to je pěkný žihadlo, jako, že to je svižný. Mě to ale moc nepřijde, asi je to tím, že jsem do něho přesedl z výkonějšího vozu, zatímco u kamaráda to bylo obráceně, šel z méně výkoného vozu s automatem.

    Superkutil : 1.8 není Ti-CVT, to byla 1.6 85kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.08  21:09

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Kutile čemu říkáš brzda provozu? a čemu klasický styl jízdy??

    Mám 1,6 C-Max.
    Na Křižovatce patřím mezi rychlejší (to ale není o motoru, ale o řidiči)
    V běžném provozu nejsem brzda, ale většinou mě někdo brzdí. Jezdím běžně limit + 10. Toto jsem schopen kdekoli bez problémů udržet i s nákladem 300kg.
    Jediné co je potřeba je rozmyslet si předjíždění. Na dálnici do kopce už tam není téměř žádná rezerva.
    S tou 1,8 bude rozhodně větší zábava, nicméně na bezpečné ježdění 1,6 určitě stačí (pokud se člověk nebojí podřadit tak předjíždění není problém- ale závoďák to samozřejmě není). Jsou lidé kteří jsou naprosto spokojeni s 1,2 HTP a ač je fábije lehčí, tak se to nedá srovnat s mou 1,6. Jde o to co od auta očekáváte.
    rychlost spotřeba
    100 cca 6,5l
    130 cca 7,5l
    140 cca 8,5l

    Kutile fyzika je hezká věc, ale u spalovacího motoru se takto uvažovat nedá, jeho učinost je velmi špatná.
    1,8 bude mít velmi podobnou spotřebu při podobném (klidném) stylu jízdy mimo město. Ale ve městě se projeví objem, který potřebuje víc paliva na udržení běhu bez zátěže. Na druhou stranu chtít závodit s 1,8 znamená spotřeby přes 10.

    Na závěr hlubokou pravdu po vzoru G. Bushe:
    1,6 v C-MAXu je jedna šestka v normálním autě jezdí jako běžná 1,6. Nečekané že???
    :-) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 06.08.08  20:39

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Ta 1.6 je základ pro Maxe a podle toho i jede, na co by tam dávali silnější motory, kdyby byl v pohodě...ale pro základní ježdění taky IMHO stačí.

    Já jsem měl maxe 1,6TDCi 80kW a teď mám Focuse 2.0TDCi. Spotřeba je o hodně vyšší, ale z Maxíka jsem si jaksi zvyknul jezdit s cihlou na plynu, aby to jelo a ne a ne se to odnaučit :-)

    Pokud se trochu snažím, jedu za 5.2, ale stačí jeden nervózní Passat v zrcátku a když omrknu spotřebu hned jak mě zase dojede :-! , je tam vždycky už o něco víc :-(

    EDIT: obrovský přínos komfortu cestování je 6-ti kvalt.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.08  19:28

    « Re: benzin 1.6 vs 1.8

    Zdravim, mam C-Maxe s motorem 1.8 jezdim 50% Praha, 40% dalnice a 10% okresky - prumer 8.4l najeto 11000km. Skousel jsem 1.6ku a nic moc ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…