C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 18.08.08 09:02
« postupná strata výkonu po výmene turba
Zdravím Vás priatelia "Maxáci" a prosím o radu. Mám 1.6TDCI C- Maxa a čo sa mi stalo. Auto jazdilo v pohode. Ťahalo pekne už pred 2 tisícami, tak ako má. Začalo mi však turbo vydávať čudné zvuky a ortiel bol vymeniť turbo. Stalo sa, no po tomto úkone som badal postupný pokles výkonu motora a teraz sa mi zdá, akoby ani turbo nezabralo. Zo začiatku, pri rozbehu to celkom potiahne no pri 3,4,5 -ke keď chcem zrýchliť pri otáčkach okolo 2000- nič. Lenivé. Akoby bez turba. Pritom otáčky má pustia vyššie aj nad 3 tisíc, no to trvá veky. Skúšal som novú váhu vzduchu- nič. Kontrola potrubia- nič. Na displeji v aute tiež nič neukazuje. Neviem, v čom to môže byť. Niekde som čítal, že môže byť zanesaný EGR ventil. Môže to byť ono? A kde prosím Vás v tomto autíčku je? Každá rada dobrá. Ďakujem. :-( -
"-- skrytý --" 18.08.08 08:59
« postupná strata výkonu po výmene turba
Zdravím Vás priatelia "Maxáci" a prosím o radu. Mám 1.6TDCI C- Maxa a čo sa mi stalo. Auto jazdilo v pohode. Ťahalo pekne už pred 2 tisícami, tak ako má. Začalo mi však turbo vydávať čudné zvuky a ortiel bol vymeniť turbo. Stalo sa, no po tomto úkone som badal postupný pokles výkonu motora a teraz sa mi zdá, akoby ani turbo nezabralo. Zo začiatku, pri rozbehu to celkom potiahne no pri 3,4,5 -ke keď chcem zrýchliť pri otáčkach okolo 2000- nič. Lenivé. Akoby bez turba. Pritom otáčky má pustia vyššie aj nad 3 tisíc, no to trvá veky. Skúšal som novú váhu vzduchu- nič. Kontrola potrubia- nič. Na displeji v aute tiež nič neukazuje. Neviem, v čom to môže byť. Niekde som čítal, že môže byť zanesaný EGR ventil. Môže to byť ono? A kde prosím Vás v tomto autíčku je? Každá rada dobrá. Ďakujem. :'-( :'-( -
"-- skrytý --" 18.08.08 08:57
« postupná strata výkonu po výmene turba
Zdravím Vás priatelia "Maxáci" a prosím o radu. Mám 1.6TDCI C- Maxa a čo sa mi stalo. Auto jazdilo v pohode. Ťahalo pekne už pred 2 tisícami, tak ako má. Začalo mi však turbo vydávať čudné zvuky a ortiel bol vymeniť turbo. Stalo sa, no po tomto úkone som badal postupný pokles výkonu motora a teraz sa mi zdá, akoby ani turbo nezabralo. Zo začiatku, pri rozbehu to celkom potiahne no pri 3,4,5 -ke keď chcem zrýchliť pri otáčkach okolo 2000- nič. Lenivé. Akoby bez turba. Pritom otáčky má pustia vyššie aj nad 3 tisíc, no to trvá veky. Skúšal som novú váhu vzduchu- nič. Kontrola potrubia- nič. Na displeji v aute tiež nič neukazuje. Neviem, v čom to môže byť. Niekde som čítal, že môže byť zanesaný EGR ventil. Môže to byť ono? A kde prosím Vás v tomto autíčku je? Každá rada dobrá. Ďakujem. -
Moik 15.08.08 14:20
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Všimněte si, že věichni Slováci tu uvádí spotřebu o 2l nižší jak Češi. Jak se s tím Maxíkem (ale i Fokem) vyjede na dálnici, je to strašnej žrout, ale na pěkné okresce do 110kmh, plné, kde nemá cenu ani předjíždět nebo kde není naopak koho předjíždět, to si to jede klidně za 4l - i podle vlastní zkušenosti.
Šak počkite, až vám tam dostaví dálnice, budete bečet :-! -
"-- skrytý --" 08.08.08 21:52
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Koukám, že se tu po delší době konečně trochu rozběhla diskuse, tak se musím taky přidat. Mám 1,8 a musím přiznat, že ta spotřeba mě taky zpočátku překvapila. Ale jelikož jezdím nejvíc město a dálnici, tak spotřeba 9 - 9,5 litru mě přijde v porovnání s ostatními diskutujícími s tímto motorem normální. Ve městě mám vysledováno 10 - 13 litrů, na dálnici při limitu+10 kolem 9 litrů a na okresce se dá jezdit i za 7, ale spíš tak 7,5 - 8 litrů. Teď cestuju po Moravě 2 dospělí, jedno dítě, plnej kufr a 3 kola na střeše a po 600 kilometrech mám spotřebu 9,2 litru. Nešetřím ho a dávám mu želví power :-) . -
superkutil 08.08.08 13:41
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
preston: Pokud ti jde jen o spotřebu, tak průměrná u 1.6 je cca 8,44 (7,4-9,7) a u 1.8 je cca 8,61 (7,4-11,8). Jde vždy o vzorek z cca 30 aut. Osobně jsem měl Mondeo MKII (stejná hmotnost) s 1.8 85kW (naměřených 92kW) a výkon to byl pro rozumnou jízdu. V běžných otáčkách žádný divoch ale jelo, když se motor vytočil nad 4000ot. tak to byla svižná jízda. S tou 1.6 bude C-MAX něco jako Fiesta s 1.4 a to pro běžné ježdění stačí. -
Moik 08.08.08 09:29
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Superkuil:
Ti-VCT neznamená proměnnou dělku sací traktu, ale plně variabilní časování ventilů( nevím jestli všech). Proto se 1.8 neoznačuje Ti-VCT
6ka na dálnici mi ve 130 točí taky 2200, ale když chci doopravdy vypálit, podřazuju. Když podřadím na 5, jede to srovnatelně se Superbem 2.5TDi, nevím jestli tam nenechal on 6ku.
Až když jsem začal jezdit s tím Focusem 2.0TDCi, pochopil jsem, jak moc zábavný auto to je. Ten přebytek výkonu je prostě famózní a předjíždění s ním je opravdu mnohem bezpečnější.
-
superkutil 08.08.08 09:17
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
-HIVAN-: Píšeš že obecně platí: velký motor = velká spotřeba ve městě a malá spotřeba na dálnici. Myslím, že záleží i na stylu jízdy a pokud by jsi s velkým objemem jezdil po městě stejně jako s malým (stejné zrychlení a rychlost), tak ten rozdíl nemůže být až takový. Mám Mondeo 2.2TDCI a podle techničáku mám mít ve městě spotřebu 8,1 litru. Ale já jsem schopný ve městě jezdit za 7litrů, naopak největší spotřebu mám při jízdě nad 110km/h.
Spíš jde o to, že když máš malý objem, tak motor nedovolí tolik zrychlovat protože máš omezený výkon. Pokud ale máš velkoobjemový motor, tak ti to nedá a využíváš víc výkonnový potenciál a zrychluješ víc a tomu také odpovídá spotřeba.
Když jsem byl v USA, tak jsme tam měli velké auto pro 8lidí s motorem 5litrů a s AWD (4x4) a přitom byla průměrná spotřeba 12litrů. Ten motor měl zřejmě omezený výkon pomocí ŘJ.
Myslím si, že pokud budu chtít s 1.6 držet krok ve městě s 1.8, tak budu muset 1.6 hodně vytáčet a honit a spotřebu budu mít stejnou nebo vyšší. Zákon zachování energie se obejít nedá.
Mám zkušenost s Fábií 1.2 a 1.4, že když s nimi chceš jezdit stejně, tak má 1.2 vyšší spotřebu.
Udělal jsem zkušenost, že pro běžnou jízdu bez předjíždění a dodržování limitů stačí pro Mondeo motor s výkonem 66kW, ale pro rychlou jízdu a hlavně bezpečné předjíždění nestačí ani 114kW. Takže je na každém, co od auta očekává. Kdysi jsem jezdil s Žiguli které mělo zrychlení z 0-100km/h něco kolem 23sec a připadalo mi jako žihadlo (např oproti Škodě 120). Dnes mám zrychlení za 8sec a někdy mi přijde, že to málo zrychluje. Ale to je tím, že dnes všechny auta mají vyšší výkon a jen úplné plečky mají zrychlení nad 15sec. Takže volba motoru je spíše o stylu jízdy a radí se těžko. Někdo při přechodu ze Škody 120 bude motorem 1.6 v C-MAX nadšený, ale kdo vyzkoušel silnější motor, tak bude nešťastný. Vyzkoušel jsem např. C-MAX 1.6TDCI 66kW (byl to v té době trhák, dával se i do Citroenu Picasso) a auto s ním plynule zrychlovalo, sice jsem měl pocit, že musím vystoupit a jít tlačit, ale zrychlovalo a věřím, že plno lidem to stačilo.
Je to prostě o stylu a nárocích. :-! -
"-- skrytý --" 08.08.08 08:50
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
DoubleSix: Přesně jak píše Hivan, s autem jezdí manželka do práce jen po městě, od paneláku přes 4-5 křižovatek, ale celkově ta trasa je cca. 10 km, takže se motor zahřeje.
Ale 13l spotřeba je děsná, až se mi to zdá trochu moc, není něco jinýho špatně? Náš Max má i za studena spotřebu kolem 10l. -
"-- skrytý --" 07.08.08 16:57
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
-Double Six-: Krátké jízdy jsou hrozný..
Cestu do práce mám 15 km.
Když mám po cestě dvě zastávky na jednání cca 1h (motor vystydne) tak jezdím taky určitě hodně nad 10L.
Když vyrazím od benzínky se skoro studeným motorem a vynulovaným PP tak po prvních 5km ukazuje 10L a je to celkem plynulá jízda. Pak to postupně sleze někam na 7,5-8. -
DoubleSix 07.08.08 16:21
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Jandre : to mi vysvětli, jak to děláš, že ti to po městě žere tak málo. Já se dle PP pod 13l nedostanu ani náhodou. Možná hraje roli, že ty trasy jsou cca 4 km dlouhý a motor je stále studený; kopcovitý terén, hodně křižovatek = časté zrychlován. Ale i tak, rozdíl 3-4 litry v průměru se mi zdá dost. -
DoubleSix 07.08.08 16:19
« Re: benzin 1.6 vs 1.8
Superkutil napsal : "U TDCI má 6ka smysl, protože nemusí motor na dálnici tolik točit (U TDCI na 6ku točím ve 130km/h asi 2200ot.), ale u benzínu je otázkou, zda má smysl. U přeplňovaného benzínu bych jí chápal, ale u normálního je to sporné. Pokud by 6ka byla jako ekonomická rychlost (kdysi měli Škodovky takto zpřevodovanou 5ku) která sice již moc nezrychluje ale sníží otáčky motoru na dálnici a tím sníží spotřebu, hluk a opotřebení motoru, tak má smysl, ale pokud je to jen rozložení na více stupňů, tak smysl ztrácí."
Souhlas, pokud je šestikval jen jinak rozložen jak pětikvalt a při 130 na dálnici 6 a 5 točí stejně, postrádá taková převodovka smysl a majitel auta jen připlatil tučný peníz za nic.
Chápu to u malolitrážních motorů (co měl třeba Fiat v Puntu), kde těch víc stupňů pomůže lépe využít těch málo koní, co ten motor má.
13:20 - test ukazal "vadný snimač tlaku vzduchu v turbe" - vraj