C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 28.08.08 22:38
« Problém
Ahoj, mám prosbu, mám už dva roky Maxe 2,0 TDCI 101kW r.v.05, celou dobu super, bez problémů. Ale před pár měsíci se mi začala rozsvěcovat při zrychlení kontrolka na ESP a počítač okamžitě píše, že systém ESP pracuje chybně. Kontrolka i nápis zmizí až po vypnutí klíčku (dočasná chyba), ale stává se to i několikrát za den, vždy při zrychlení, nepříjemné je hlavně to, že jakmile se kontrolka rozsvítí, tak asi na dvě vteřiny motor markantně ubere výkon (reaguje tak na chybu).Poradili mi, abych Wapkou vystříkal kola a náboje, kvůli snímačům na ABS a ESP, že to většinou pomůže, ale nic. Už jsem byl v servisu u nás i v Německu, vyčetli závadu, číslo chyby, ale jen řekli, že to může být cokoliv, že chybně komunikuje řídící jednotka motoru s řídící jednotkou ABS, ESP, ale nic konkrétního. Nemáte někdo nějaké zkušenosti..? Děkuji. -
"-- skrytý --" 28.08.08 22:34
« Problém, prosba
Ahoj, mám prosbu, mám už dva roky Maxe 2,0 TDCI 101kW r.v.05, celou dobu super, bez problémů. Ale před pár měsíci se mi začala rozsvěcovat při zrychlení kontrolka na ESP a počítač okamžitě píše, že systém ESP pracuje chybně. Kontrolka i nápis zmizí až po vypnutí klíčku (dočasná chyba), ale stává se to i několikrát za den, vždy při zrychlení, nepříjemné je hlavně to, že jakmile se kontrolka rozsvítí, tak asi na dvě vteřiny motor markantně ubere výkon (reaguje tak na chybu).Poradili mi, abych Wapkou vystříkal kola a náboje, kvůli snímačům na ABS a ESP, že to většinou pomůže, ale nic. Už jsem byl v servisu u nás i v Německu, vyčetli závadu, číslo chyby, ale jen řekli, že to může být cokoliv, že chybně komunikuje řídící jednotka motoru s řídící jednotkou ABS, ESP, ale nic konkrétního. Nemáte někdo nějaké zkušenosti..? Děkuji. -
"-- skrytý --" 27.08.08 09:53
« Lite kolo
Zdravim vsechny majitele Focusu C-max.
Mam na vas jeden dotaz nebo spis prosbu.
Podarilo se mi pri mnou nezavinene autonehode znicit jeden z disku na mem Maxovi (1.6 85kW) a ted shanim jiny. Je to original od Forda typ D2XCM. Standardni pro vybavu Ghia.
Poradte mi prosim, kde sehnat jiny. Moc se mi nechce kupovat uplne novy.
Za odpovedi nebo nabidky predem vsem dik. -
"-- skrytý --" 25.08.08 14:30
« Silentblok na motoru
Tak se mi "vyjebal" silentblok na motoru. Koukam pod kapotu rozstrikany nejaky olej po leve strane motoru (pohled zepredu, kdyz stojim pred autem a pred motorem) a on to vyjebany silentblok motoru ... V patek jedu na dovolenou, tak to pekne zacina ... P.S.: Ten silentblok ma pry v sobe nejakou olejovou napln, proto to udelalo takovy bordel po motoru ... -
preston 25.08.08 12:52
« c-max
Tak jsem novým šťastným majitelem c-maxe, až bude čas tak ho založím na mojeauto...zatím maximální spokojenost,mám 1.6 benzín,nový model, rv 12/2007, 18tkm...pro všechny,kdo se bojí.že je to na maxe slabý motor-NENÍ ! bez problému zrychluje, předjíždění taky bez problému, na běžné rodinné jezdění ideální, spotřeba zatím 8,5l průměr, většinou po městě...časem zas napíšu -
"-- skrytý --" 19.08.08 17:44
« Re: postupná stráta výkonu po výmene turba
Hurá, diagnostika ma stála vo Forde 3.000,- SK. Zislili, že je zlý ventil 1313848 (9E882), ktorý stoji 3.300,-Sk. [odkaz] Vyskušali ho vymeniť a turbo začalo pracovať správne. Objednali ho, vlastný a nový ventil bude za 2 dni ... -
Dong1 19.08.08 14:38
« Re: postupná stráta výkonu po výmene turba
Ten kloboucek je podtlakovy regulator obtoku. Zpusobuje, ze pri dosazeni urciteho pretlaku na turbu, otevre obtokovy ventil a vyfukove plyny zacnou proudit okolo turba a to uz pak tlak nezvysuje.
Ta hadicka co do nej vede, povede nejspis k vyveve na boku motoru.
(pracuje to na rozdilu tlaku)
P.S: Nevim, jak je to u naklapeni lopatek. Tam ten "kloboucek" mozna hybe jimi (u me to pouze otvira ten obtok). -
"-- skrytý --" 19.08.08 08:57
« Re: postupná stráta výkonu po výmene turba
Maxik je už vo Forde. Idú ho testovať. Poobede budem vraj mudrejší.
dodynko:
Vyzerá to, že máme rovnyký problém. Snímač tlaku som mal iba požičaný (ten je OK). Ako je zrejmé z Tvojho popisu koniec hadičký, ktorý hľadáš je niekde pri palivovom filtri. Ta hadička ide cez "ventil - súčiastku" a ten je pravdepodobne pokazený. Dá sa to prepojit pomocou inej hadičky na priamo. Vtedy mi ide turbo ako divé, ale iba do 3000 ot. Ta "súčiastka" vlastne robi to, že turbo začína zaberať pri cca 1900 ot. -
"-- skrytý --" 19.08.08 08:41
« postupná stráta výkonu po výmene turba
Čaute. Mám nový poznatok. Skúšal som sa v tom opäť pošpárať a zistil som, že chyba bude asi v okruhu súčiastok, ktoré ovládajú turbo resp. dávajú pokny RJ aby umožnila viac roztočiť turbo. Nie som žiaden mechanik, takže prepáčte za vyjadrovanie, ale zistil som, že vôbec sa nehýbe tá tyčka, čo vychádza z tákého "klobúčika" pod trubkou čo dodáva olej do turba.Keď na ňu mechanicky pritlačím, turbo výrazne ožije a tlačí vzduch ako divé. Z toho "klobúčika ide nejaká hadička vraj podtlaková a práve ten podtlak by mal tú tyčku potiahnuť a bolo by to asi OK. Len neviem najsť kde tá hadička ide, lebo sa mi stráca. Mala by isť že vraj z nejakého elektromagnetického ventilu. Kde ho prosím Vás nájdem? Inak k tej teplote ako hovorí specialista sa mi zdá tiež, že nejako mám tú ručičku nízko. Ale nevšimol som si že by ňou trhalo. A koľko ťa stálo to čidlo tlaku turba? Ďakujem. -
"-- skrytý --" 18.08.08 20:28
« Re: postupná strata výkonu po výmene turba
Snímač tlaku v turbe je OK. Po jeho výmene za iný nenastala žiadna zmena vo výkone auta. Ostava tam pôvodný.
Voľnobeh je v pohode a aj ťah motora do cca 1900 ot. keď sa očakáva nástup tlaku z turba, to zabere až okolo 3200 ot.
Zistil som, že pri vysokých otáčkach sa kolíše ručička teplomera a klesá skoro až na minimum ...
dodynko: praskla mi tá rúra čo ide zo spodu motora po pravej strane smerom hore a potom doľava po vrchu motora a je pripojená takou gumovou spojkou .... ;-\ -
"-- skrytý --" 18.08.08 16:17
« Vymenena trubka od turba
Mne praskla trubka od turba tiez (identifikoval som pokles vykonu motora ale nie tak markatny a narast spotreby cca 5-10%), ale dal som si ju vymenit a zatial vsetko OK.
Este skontrolujte, ci na volnobehu drzi motor otacky ale sa mierne kolisu....
Problem je ked chces zmerat priemer na trase dlhej 3 km....
Mozno by pomohlo nieco take - [odkaz] Velmi popularne u hypermilerov...