C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
preston 30.09.08 21:27
« serviska
Tak jsem absolvoval první servisní prohlídku na 20t km, vše bez závad, jen standardní výměna oleje, olejového, pylového, pachového a vzduchového filtru, kontrola základních součástí + jsem si nechal namontovat přední zástěrky (musím říct,že k mojí barvě se pěkně hodí, nedokážu si je představit u červeného nebo modrého c-maxe,časem přidám foto)... suma sumárum 5800+700 zástěrky :-) -
"-- skrytý --" 15.09.08 10:14
« Re: stěrače
Zdar...
myslim, ze jsou umisteny pod vnitrnim zpetnym zrcatkem (pod jeho konzoli). Na skle je takovy "tmavsi flek" a stira se jen tim pravym steracem s kloubem. Pokud je v tom miste gumicka v horsim stavu, asi to vyhodnoti jako vodu na skle a znovu setre. Ale pochybuji, ze tam neco nastavis... -
superkutil 12.09.08 21:18
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Moik: Halogenové žárovky potřebují určitou teplotu, aby se na stěně banky neusazovaly kovové výpary. Pokud žárovku napájíš menším napětím, má baňka nižší teplotu a rychleji černá. Další věc je rozdíl ve spotřebě, klasická světla cca 150W, světla pro denní svícení cca 10W a neničíš běžné osvětlení auta. -
Moik 12.09.08 21:11
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
IMHO je nejlepší řešení na auto nic neinstalovat a zprovoznit si denní svícení, který v autě je. Pro jsou jasná:
1. je to levné řešení
2. žádný zásah do karoserie a elektriky
3. žárovky svítí míň než když svítí jako světla (jak to popsat )
4. podle kamaráda slabouproudaře je lepší, když baterkou už něco proudí, když spustí startér - hlavně v zimě
Proti:
1. jen pro auta s auto světly -
superkutil 10.09.08 14:00
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Pro denní svícení mohou být použita přídavná světla pro denní svícení a nemusí s nimi svítit žádné jiná světla, takže ani zadní nebo obrysová. Světla pro denní svícení svítí pouze ve směru jízdy a slouží ke zvýraznění vozidla. Proto také stačí řada LED, která má minimální rozměr a je nesmysl svítit tlumenými světly,z nichž každé má spotřebu okolo 50W. Bohužel není snadné získat homologaci na světla pro denní svícení a tak když ji někdo získá, tak si světlo dostatečně nacení. [odkaz] -
"-- skrytý --" 10.09.08 09:02
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Tu som k tomu este nieco nasiel...
2.7.25. „denní svítilnou“ se rozumí svítilna, která směřuje dopředu a která činí vozidlo snáze viditelným
za jízdy ve dne (1
(1) Ke splnění této funkce mohou vnitrostátní předpisy povolit užití jiných zařízení.
Taky jsem to hledal dost dlouho.
Podmínky provozu sice řeší zákon 56/2001 Sb. a vyhláška 341/2002,ale zejména ve vyhlášce jsou odkazy na evropskou legislativu,kterou jsme povinni dodržovat od podepsání přístupových dokumentů o jednotném schvalování technické způsobilosti.
Konkrátně světla řeší i pro nás závazný předpis EHK/OSN č.48
Taky jsem to hledal dost dlouho.
Podmínky provozu sice řeší zákon 56/2001 Sb. a vyhláška 341/2002,ale zejména ve vyhlášce jsou odkazy na evropskou legislativu,kterou jsme povinni dodržovat od podepsání přístupových dokumentů o jednotném schvalování technické způsobilosti.
Konkrátně světla řeší i pro nás závazný předpis EHK/OSN č.48
[odkaz]
-
"-- skrytý --" 10.09.08 08:31
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Nepoznam vyhlasku,kde by sa spominala povinnost svietit aj zadnymi svetlami....viem iba o stretavacich/prednych/.Mam viac kolegov z CZ,ktory takto svietia uz hodne dlhu dobu bez najmensich problemov..ale nehadam sa a legislativa v kazdej krajine EU moze byt ina.Ani vyznam v tom nevidim,lebo cez den zadne svetla aj tak nemaju vyznam.Preco potom trebars taka automobilka AUDI ponuka pre CZ trh tolko atraktivne diodove stretavacie svetla s funkciou denneho svietenia,kde svietia iba predne svetla? -
"-- skrytý --" 09.09.08 09:43
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Děkuji za radu, to oeriginál řešení vypadá dobře. Pokud to ale rozsvítí je přední potkávačky, je to problém, v ČR je jiná legislativa - §32 zákona "(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního
předpisu 2). Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení."
-
"-- skrytý --" 09.09.08 07:55
« Re: C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Naprogramovat denne svietenie nieje mozne.Cesta je iba cez rele,popripade premostenie kablikom/naklady cca 300 skk/,alebo externym modulom/naklady od 800 skk vyssie/.
[odkaz]
Uzamykanie po rozjazde nieje tak isto mozne aktivovat.Dalo sa to nadstavit na Focuse 1,ale na 2-ke a c-maxe to uz nejde. -
"-- skrytý --" 08.09.08 13:36
« C-Max - denní svícení a automatické zamykání po rozjezdu
Mám C-Maxe 10/2007, dovoz z Německa. Nevíte, jestli existuje možnost naprogramovat denní svícení nebo si musím nechat domontovat to svítící relé?
U mondea jsem taky měl funkci automatického zamknutí po rozjezdu, nastavoval jsem to sám podle nějakého návodu co tu byl pro focuse, ale na C-maxe to nejde. Nemáte někdo zkušenost jak to nastavit? -
"-- skrytý --" 08.09.08 09:30
« Re: spotreba
Načo je potrebné vediet priemernú spoterbu, je to dôležite pre život? Keď do toho dupnem viac, tak to aj viac žere, všetko je v spôsobe jazdy. Ked ideš dole kopcom, maš zaradenú rýchlost, PC ukazuje 0,0 l. Motor ide vtedy na vzduch? Do priemernej spotreby podľa PC to "babre" ako sa len dá. Úplne neekonomický spôsob jezdy ked postupne zrýchlim a potom uberiem je podla PC - "super" -
superkutil 01.09.08 15:01
« Re: spotreba
Teď jsem najel za 14dní cca 6500km a jak průměrná spotřeba, tak průměrná rychlost se chovaly nějak divně. Jako by se to počítalo z ujeté vzdálenosti a ujetých km od vyresetování průměrné spotřeby. Okamžitou spotřebu nemám, Ford ji sice u Mondea nabízí, ale ne u Mondea prodávaného v ČR?!?!?!