C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« C-MAX, 1.6 TDCi, 80 kw, TREND + (nebo jak to nazvat)
zdravim vsechny Maxikare.
Maxika mam skoro presne 10 mesicu a musim rict,ze jsem s nim velice spokojenej. mam najeto cca 24 000 km, jsem samozrejme po prvni garancce, pri ktere mi nahrali novy soft (po kterem mi klesla spotreba o cca 0,5 l).Na jizdni vlastnosti nedam dopustit, dovolim si s nim takove veci,ktere jsem si driv nedovolil(zkusenosti s napr. Passat B3, Oktavia I, Rover 414, Focus I kombi). Drzeni stopy v zatackach, brzdy.. No proste parada.
Nejsem zadnej zavodnik (resp. rad jezdim rychle,ale prerazuji pri max 2500 otackach a mam hodne lehkou nohu),takze spotreba po meste max 6,5 (pri klimosce max 6,8 ) a mimo mesto max 5,5. To jsou ale opravdu maximalni hodnoty,ktere se stanou, kdyz se prestanu hlidat.. Vetsinou to je ale o pul litru min. Dokonce se mi povedlo jet z Tábora k dálnici za 3,7(pri dodrzovani predpisu),ale na dalnici jsem se uz neudrzel,takze to samozrejme stouplo..
Jinak ostastni problemy a postrehy:
- vrzani. Pri vyssich rychlostech se mi zacalo cca pred pul rokem ozyvat neprijemne vrzani, resp. neprerusovany divny hukot. kdyz mam pustenou muziku hodne nahlas,tak to neslysim,ale jinak je to neprijemny..teprve minuly tyden mi doslo:),ze to jsou sterace.kdyz jsou nahore - ticho,kdyz jsou dole - vrzot. zkusim zajet do servisu,co vymysli..
- predni okno je snad nesmrtelny
- cukani motoru pri vypinani.. bohuzel mam to od zacatku a celou dobu jsme si myslel,ze to je v pohode.po precteni popisu tohoto problemu v diskusi FOCUS II to zacnu ale asi resit.
- prijde mi malicko nedomyslena variabilita prostoru a nedostatecne resene odkladaci prostory.ale opravdu malicko
- jediny problem,ktery jsem resil byla vypalena pojistka na zapalovac u ridice,do ktereho jsem dal nabijet tel.. od vymeny za novou to je ale bez problemu..
- jo a muj hlavni problem je razeni.. obcas se mi dari radit pres zuby.musim pustit spojku a pak ji hned zase seslapnout a je vse v pohode.. v servisu se mi poprve smali(pri vymene hadicky nebo ceho u zadniho sterace),kdyz jsem tam byl na garancce,tak mi uz technik rek,ze by si to tam museli nechat a poradne to projizdet atd.. tak nevim,jestli to mam risknout a nechat ho tam (jedna se o Ford Charouz na Podebradsky,ktery mi byl doporucen na rozdil od Cernokostelecky.. ostatne,jake kdo mate zkusenosti s Fordackejma servisama?)
to Petr Blaha: jsem rad,ze jsem tu nasel nekoho z mostecka..sice se tam uz objevuji jen sporadicky,ale potesi,ze ho tam nekdo ma,protoze jich tam je minimum(muze to byt ale tim,ze tam jezdim uz opravdu jenom tak 1x do mesice na vikend nebo na 1 den,kdyz potrebuji neco vyridit na uradech..takze jsou treba vsichni schovany:) )
nemate nekdo zkusenosti s touto "krabickou"?: [odkaz]
koukam,ze jsem se nejak rozepsal:) -
"-- skrytý --" 26.06.06 00:10
« 4500 km
Tak pokoril som hranicu 4500 km,
pokoril som podla tachometra 190km/h; :-O
vyskusal som s dobre zahriatym motorom na 3. prevodovom stupni 4800 otacok - zasvietila kontrolka >:-[] , ze by som mal preradit, preradil som >:D ;
vyskusal som plynulost tahu motora od 2000otacok po 4800; :-!
vyskusal som uspornu jazdu zo Zvolena do Kosic (190 km) priemerna rychlost 75km/h v sobotu - pocitac ukazal priemer 4,0l !!!! :shock: >:D -
« Bez nadpisu
Zdravim vsechny.
Chci se zeptat, zda Vase auta jsou taky tak haklivá na teplotni rozdily.Stale vic mi neco boucha v palubni desce(jakoby bylo neco pod ni uvolneno).Nejdrive to bylo pouze v zime prvnich par kilometru po rozjeti, ted to dost reaguje i na velke vedro.Nejste na tom nekdo podobne?
Na gumy u dveri se ani neptam.
Mejte se -
"-- skrytý --" 06.06.06 20:24
« Re: odpoved - rben
Upresnujem spotrebu: mam najazdene 3500 km, priemerna spotreba 5,1l (skutocna nie podla pocitaca). Pri jazde 25km usekov - nastartovanie, 25km + 5 mesto potom studeny motor nastartovanie 5 mesto +25km mam spotrebu 5,1-5,5.
Ten 25km usek je kopcovity so zatackami + 7 dedin - priemerna rychlost 50km/h.
Pocitac mi zatial vykazuje asi 0.2l odchylku od skutocnej spotreby, ale tych 3500km je este malo na statistiku....
Skusal som rozjazd do kopca, prakticky kazdy den... od otacok 1200-1500 v 2. prevodovom stupni a rozjazd je plynuly pri 1800 je citit natup max.krutiaceho momentu.... -
"-- skrytý --" 03.06.06 20:52
« Re: odpoved - rben
Ahoj mkovesi: myslel som vlastne *zrychlovanie* na druhom prevodovom stupni - hlavne do kopca: po rozbehu na 1-ke a zaradeni 2-ky a postupnom pridavani plynu to zo zaciatku nejak sklbe (ako keby spojka?)...neviem:-)
Mozno je to len *surovy* motor - este stale ma pod 5000km.
Tu spotrebu mas celkom fajn !
Dnes som reset-ol PP (priemernu spotrebu) pocas jazdy ktora pozostavala z troch usekov: 80km, 100 a 120km/h limit: Spotreba pri 80-ke a po rovine na 5-ke bola 3.9l (po cca 10km-om useku), pri 100-ke 4.2 a pri 120-ke 4.8l...Este som zvedavy aka spotreba vyjde cisto na dialnici pri dlhsej jazde nejakou 160-kou.
Naposledy mi vysla spotreba na ceste 1100km (SK-DE) 5.9.
Vyzera ze ta priemerka ide dolu. Zatial som absolvoval 3x 1100 km cesty z priemernou spotrebou za kazdu celu trasu 6,3l (1 jazda), 6l (druha) a 5.9 (tretia cesta)...(samozrejme vplyv mohli mat aj podmienky na ceste : zapchy, atd)
Nemecke dialnice zabrali cca 400km z 1100km trasy a vacsinou sme isli cca 140-160km/h (2 dos. + 1 dieta a plny kufor)
Takze celkove ta spotreba myslim vlastne nie je najhorsia :-)) -
"-- skrytý --" 01.06.06 06:33
« Re: Re:
Ahoj, s tím AGR ventilem. Mě to taky nedělalo, ale pro jistotu jsem si ho nechal vyměnit na záruku. Hele je to zajetej problém, tak mi to v servisu udělali. Dřív nebo později se to asi stejně projeví. Dělají teď úplně novej ventil, kde ten problém odstranili a to se vyplatí to půl dne vydržet bez auta. ;-) Hlavní problémy byly v zimě, teď asi zamrzat nebude.
A s tím cukáním, často tam je propad při rozjezdu - ach ta moje jemná noha, tak musím malinko víc přidat plyn na rozjezdu a pak o.k. Při tom studeným motoru jsem to myslel na neutrál, když lehce - zas ta noha, přidávám.
Jo ještě k tomu softu. Čoveče jak mi ho přehráli, tak chování motoru se dost změnilo. Dřív jsem hrabal i na "2" a kolem 4000 otáček nebyl nárůst výkonu, jak je vidět na grafu [odkaz]
Teď hrabu na "2" jen když je mokro a ten motor je podstatně svižnější ve vyších otáčkách, což byl problém, tam vadnul. -
« Re:
To rben: na teto strance jsou vypisy z technickych bulletinu pro maxe [odkaz] co se tyka sw verze, nic takoveho jsem na webu neobjevil a ani zde se to tusim neresilo. Jedine reseni zajet do servisu a ohlasit zavadu, jeste lepe to s nekym porovnat, zda se to chova jinak. Me v tuto chvili stve to obcasne "tvrde vypnuti" a zanaseni EGR ventilu viz. ty bulletiny. Vzhledem k tomu, ze do toho leju V-Power, tak zatim nic nepozoruji a mam takovou obavu, ze se mi to zanasi pomaleji nez s beznou naftou a podela se to tutove po skonceni zaruky. -
"-- skrytý --" 31.05.06 10:15
« Bez nadpisu
to OndraD: Mne to robi pri kazdom vypnuti motora. Schvalne ho necham pred vypnutim bezat dlhsie na volnobeh a aj tak to s nim zatrepe / zaklepe.
Co sa tyka sw verzie - da sa nejako zistit aku sw ver mam v riadiacej jednotke (napr. podla serioveho cisla) a ake novsie verzie su dostupne (+ake chyby odstranuju)? Je dostupna taka info databaza o patchoch niekde na web-e? Alebo ostava len servis? :'-( -
« Re: Re: To rben
Diky za informaci, preptam se na novy SW v servisu. Co se tyka poskubavani pri studnenem motoru, nic nepozoruji. Jsou to docela nizke otacky. Napis, na jaky rychlostni stupen jedes /predpokladam 1 nebo 2 pri nejakem popojizdeni v kolone nebo zamerne pomale jizde/. Vyzkousim na svem aute a dam vedet. -
"-- skrytý --" 31.05.06 06:12
« Re: To rben
Čus. Mám taky 2.0 TDCI a s tím zachvění se motoru jsem to sledoval opravdu ojediněle. Asi před dvouma měsícema jsem si tam nechal nahrát novej soft. a teď před 14 dnima vyšla zase nová verze, tak jsem ji tam nechal fouknout a za tu dobu ani jednou necuknul a to minimálně 10x za den nastartuju a chcípnu. Bohužel nevim verzi toho softu.
Jediná věc co se mi na chodu nelíbí je, že při studeném motoru - ranní starty, v nbízkých otáčkách nejde plynule a tak kolem 1200 otáček to škubne. Zahřeje se a pak je to minimální. Nikdo jinej to necítí, ale moje citlivá noha bohužel jo :'-( -
« To rben
Pri vypnuti motoru to nim (a vlastne celym autom) nejak zatrasie (dost citelne). Je to c-max 1.6 tdci (80kw, r.v 05, 4.000 km)
Zdravim, muzete mi, prosim popsat, zda to dela pri kazdem vypnuti nebo jen nekdy a priblizne jak to zni. Ja uz to zde psal nekolikrat, i v servisu s tim otravuji, ale nikdo nic nevi. U meho maxe 2.0 TDCi se to projevuje nasledovne: pri kazdem 20 az 25 vypnuti /uz jsem si udelal statistiku/ se motor jakoby natvrdo zastavi a pritom se samozrejme oklepe auto. Jedine, co to trochu zlepsilo, bylo nahrani noveho software, predtim ta cetnost byla vetsi. Pripravuji dopis pro servis, abych mel pripadny argument, az se s tim neco stane. Budu vdecny za jakoukoli radu.
Samozrejeme taky to ma nejake zavady. Potvrzuji v diskuzi uz uvedene : 5. dvere otevirani prestane fungovat, ale vyresil jsem. jak to maji cele v gume, spsi to skodi, protoze se tam dostane voda a jak zmacknete, natlaci to do spinace a ten pak nefunguje. Staci rozebrat, vysusit a v gume odelat maly otvor aby netlakovalo zpatky.
Nyni me prekvapila zavada na klime. Prestala uplne fungovat, protoze prskla zpetna hlinikova trubka, hned za cerpadlem, protoze to je kolem celeho motoru bez jedineho drzaku, jen zepredu a proste se uklepe. Navic na ceskych sinicich :(