C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 23.11.06 12:39
« Prosím o vyjád?ení
Prožívám muka výb?ru auta (p?v plán FA Combi 1.4 Amb, prosím nesmát se) a padl mi do oka Focus C-MAX, 1.6 TDCi, 80kw, 2004, 90000 km.
Klim, 6x Airb, atd. Cena je 343 000,- , dovoz z N?m?cka, servisované. Co ?íkáte na cenu? P?ípadn? (když pominu karoserii a subjetivní názor) srovnání se stejn? starým Focusem Combi trend turnier 1.8 TDCI 74 kW, cca stejné km, za 273 000,- , taktéž D.
D?kuji za Vaše post?ehy. -
"-- skrytý --" 23.11.06 09:09
« Korekce drobných nep?esností
morose:
Pon?kud bych T? opravil v následujících bodech:
- 1,8 TDCi není konstruk?ní ?adou KENT ale LYNX
- Lynx 1,8 TDCi v provedení Euro4 je již v prodeji se vst?ikováním Siemens, a to v nových S-Maxech, Galaxy a Connectech, nejspíše i ve Focusech
- ?ídící jednotky v Mondeu 2,0 TDCi Puma se nenazývají ECU a EDU ale ECU a ICU (Electronic Control Unit, Injection Control Unit). Výraz EDU by m?l být používán ve vztahu k silovým jednotkám (Electronic Driving Unit), které vytvážejí silové nap?tí 80 až 150 V ovládající vst?ikova?e common rail.
- není pravda že motory PUMA byly posledními "originálními" výtvory spol. Ford Europe, nyní jsou motory PUMA používány v užitkových aplikacích Fordu, Citroenu, Peugeotu a Fiatu, motory 2,7(V6) a 3,8(V8) jsou taktéž pod kuratelou Fordu a PSA je p?ejímá.
- již není pravda, že Siemens nemá v ?R aftermarket, Siemens je zastupován stejnou spole?ností, která zastupuje i ostatní výrobce vst?ikování do diselových motor? (Denso, Delphi, Siemens), samoz?ejm? Bosch v to nepo?ítaje... viz www.tadpraha.cz -
« Omluva za dlouhý spam
Motory Ford TDCi
Spole?né ozna?ení, r?zné konstrukce
Tento a jiné podobné dotazy nás p?im?ly ud?lat v problematice motor? TDCi u Fordu po?ádek. Pod spole?ným obchodním ozna?ením se ukrývají r?zné konstruk?ní ?ady. Dv? p?vodní vyvinuté Fordem se dv?ma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.
Zmín?né problémy byly vlastní motor?m 2,0 TDCi konstruk?ní ?ady Puma, používané v mondeu ?i transitu. A to ješt? zdaleka ne všem provedením, konstruk?ní zm?ny postupn? jeho spolehlivost výrazn? vylepšily. Motor 2,0 TDCi konstruk?ní ?ady PSA použitý v modelech Focus a Focus C-Max s ním nemá nic spole?ného, jde o úpln? jinou konstrukci.
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstruk?ní ?ada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétn? z roku 1989. Poprvé se objevil v Sie??e 1,8 TD, poté ve Fiest?, Escortu ?i Mondeu. Tato p?vodní verze s nep?ímým vst?ikováním rozhodn? nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válc?, rozvodové ?emeny, samotné motory trp?ly rychlým opot?ebením, ztrácely kompresní tlaky ?i se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazn? modernizován, dostal p?ímé vst?ikování paliva axiálním ?erpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkov? zesílenou a p?epracovanou konstrukci. O spojení klikové h?ídele a ?erpadla se stará ?et?z, ?erpadlo s va?kovou h?ídelí propojuje ozubený ?emen. P?ímý vst?ik znamená výrazn? nižší tepelné namáhání, takže a? stále litinová, tak již hlava válc? nepraská. V této verzi m?l motor ozna?ení TDDi a výkon 66 kW (na n?kterých zahrani?ních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vst?ikování common-rail Delphi a obchodní ozna?ení TDCi. Vst?ikovací za?ízení, které se ve v?tších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pov?st, zde p?ekvapiv? nezlobí. V menším motoru není totiž zejména ?erpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavn? mazivost) je ?erpadlo Delphi samoz?ejm? hodn? citlivé, takže pozor na nezna?kové ?erpací stanice. ?ast?ji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde m?ní s ?ástí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje zna?nou kou?ivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro sou?asný focus, a to ve spojení s manuální p?evodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných ?ástic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
2002
Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
Konstruk?ní ?ada: Puma
Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit p?. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
Šestnáctiventilové ?ty?válce ?ady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vst?ikování radiálním ?erpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní ozna?ení TDDi. Je to odolný motor s rovzody pohán?nými bezúdržbovým ?et?zem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého p?ímého vst?ikování radiálním ?erpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu t?eba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevy?istitelné kanály uvnit? t?lesa ?erpadla, kv?li kterým musí být ?asto m?n?no celé t?leso. Navíc nez?ídka jebne jeho ?idicí jednotce. Všechny závady tohoto ?erpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc K? (m??ení, rozebrání, díly, m??ení, nahrání kompenzace), což je t?etina ceny nového.
Ozna?ení TDCi p?išlo se vst?ikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly zna?né problémy se zadíráním vysokotlakých ?erpadel, kterým nesta?ila mazivost v ?R b?žn? dostupné nafty. Než Delphi po?átkem roku 2003 za?alo dodávat ?erpadlo z odoln?jších materiál?, vym?nil jej Ford v záruce n?kterým lidem i n?kolikrát. U voz? vyrobených do roku 2003 si rozhodn? zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu ?erpadlo m?n?no. V?z s velmi nízkým po?tem najetých km by totiž mohl mít stále p?vodní velice choulostivé ?erpadlo. P?ipome?me, že kovové špony uvoln?né p?i jeho zadírání zablokují i vst?ikova?e, takže výsledkem m?že být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
Pojem selhávání ?ídicích jednotek také není zcela p?esný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 m?la dv? ?ídicí jednotky – motoru (ECU) a vst?ikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k r?zným chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrát? výkonu. Od zmín?ného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (spole?n? s ob?ma ?idicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou sou?ástí), a to jak ve výrob?, tak v rámci záruky. U voz? vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se v?ci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford m?nil jen v p?ípad? problém?, nikoliv plošt?. Vzhledem k tomu, jak drahé sou?ásti to jsou, by bylo velmi nep?íjemné muset je m?nit po uplynutí záru?ní doby na své náklady.
Od února 2003 již Mondeo TDCi není mén? spolehlivé, než jiné motory se vst?ikováním common-rail, snad jen h??e snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce ?erpadla Delphi). Za?áte?ník?m u tohoto motoru m?že vadit pon?kud nestabilní volnob?h, s vozem tak?ka nelze manévrovat bez p?idání plynu, motor p?i rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dosp?l k ?ešení, a to s p?íchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vst?ikovací tlak, jemn?ji rozprašující trysky a elektricky ?ízené turbo Garret GT 20 dohromady zp?sobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabiln?jší volnob?h. Na ?eském trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úprav? nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky ?ízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou ?ídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
2003
Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
Konstruk?ní ?ada: PSA
Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
Motory z konstruk?ní školy PSA jsou dvou konstruk?ních ?ad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce p?íbuzné, mají spole?ný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
Nejmenší a nejv?tší motor mají piezoelektrické vst?ikování Siemens, které je v principu nejodoln?jší. Jeho vst?ikova?e se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zav?ít hlavní tlak), takže u nich mnohem mén? hrozí závada nadm?rného zp?tného toku (p?epadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže p?ípadné opravy spo?ívají ve vým?nách celk? a po uplynutí záru?ní doby by mohly být drahé.
Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vst?ikováním CR firmy Bosch. ?erpadlo CP3 je opravitelné, vst?ikova?e jsou dostupné levn?jší v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým pr?m?rem. -
Dave1 22.11.06 15:56
« Bez nadpisu
Už jsem to našel ve fóru Mondea a dokonce víc než jsem ?ekal.
Ješt? nejsem ani v polovin? fóra, ale pomalu se za?ínam s mým snem C-Maxem lou?it ty problémy ,které tady popisují majitelé motoru TDCi jsou na m?j vkus dost velké. Žádné auto není dokonalé ,ale mám pocit,že TDCi nebude to pravé o?echové. Nebo se pletu? Pora?te.
D?kuji David -
"-- skrytý --" 21.11.06 18:53
« Re: Gumicky na stierace
Páni, viete mi niekto poradi?, ktorá firma v SR predáva gumi?ky do stiera?ov. Napr. spomínané Bosh Aerotwin, alebo aj iné nezna?kové. Nové stiera?e od Valea stoja cca 2500 Sk, orig. FORD 1800 Sk, ?o sa mi zdá dos?. Odpovede môžete posiela? aj na cerveny_brat@azet.sk
?akujem za odpove?. -
"-- skrytý --" 20.11.06 10:03
« Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
to morose:To si vystihl presne!Kdyz kolegum v CR reknu, ze muj Max ma za necelych dva a pul roku provozu najeto 58000km, tak se kazdej divi a mysli si jak neni "ojetej", ale nikdo si neuvedomi, ze to auto poznalo z 90% jen velmi kvalitni belgicke a nemecke dalnice(pri cestach do CR) a jen ten zbytek jsou spatne silnice v CR.Kdezto oni maji za stejny casovy usek najeto treba jen 30000km, ale na ceskych tankodromech a proto tvrdim, ze ty jejich auta jsou olitana mnohem vic(trpi vse-tlumice,silentbloky,cepy na naprave atd.).Takze pokud budouci majitel ojeteho vozu ma moznost zjistit, kde auto jezdilo a jak se o nej predchozi majitel staral, tak to je asi rozhodujici a ne najete kilometry. -
« Re: Re: Re: Re: c-max ghia
Ježiš já to nebral jako přetlačování!!! :-) V pohodě... Je to čistě akademická debata, ale já měl hlavně na mysli auta dovezená zvenku - tam se to prostě najezdí při těch vzdálenostech mnohem rychleji než u nás. Fakt je, že po lepších silnicích:)) -
pilotpilot 20.11.06 00:33
« Re: Re: Re: c-max ghia
Zdravím, Morose,
podívej , nechci se s tebou přetlačovat. Reagoval jsem jen na to, že´s těch 99% napsal ne jako možnost, ale jako axiom. Až budeš mít víc času, možná si přečteš co jsem minule napsal, totiž že auto jezdí každý den - to bych za "moc nepoužíváš" neoznačil.
Ta Š105 je prima soliter, asi jen trochu mimo běžnou praxi.
Jinak, jen prostě nenajedeme tolik km. -
« Re: Re: c-max ghia
Ahojky Pilot, máš pravdu taky částečně - jak říkám 100% návod neexistuje, je to i otázka šťastné ruky při nákupu. A taky pokud auto prošlo přes víc obchodníků, šance na dobrý kup se výrazně snižuje. Pokud najedeš 12tisíc ročně, je vidět že auto moc nepoužíváš - není k Tvému životu nezbytně nutné. Proto ho nejspíš ani nepotřebuješ prodávat nijak brzy. (jistě ne do 3 let stáří například). A pokud ho prodáš po x letech, tak kupec bude mít tu kliku, kterou jsem zmiňoval... ;-) Nedávno jsem viděl garážovanou Š105 s najetými poctivými 18 tisíci :shock: Byla to pozůstalost, manželka pána co umřel, to auto držela v garáži jako relikvii.... :) -
pilotpilot 19.11.06 04:21
« Re: c-max ghia
Zdravím, Morose, ještě nikdy jsem nekupoval nový auto a s tvým pojednáním o ojetých autech téměř naprosto souhlasím. To téměř se týká ujetých km, a to z vlastní zkušenosti: Auto používáme každý den, ponejvíc moje žena do práce (podotýkám, že žijeme v malém městečku), občas k rodičům cca 250km tam a zpět a 100km tam a zpět, občas nějaký výlet po Čechách, v zimě na lyže, v létě na kola. Letos to bude o něco víc, protože jsme byli na jihu It, ale za posledních pár let je to vždy cca 12tis km ujetých za rok.
=> pro kontrolu skutečně ujetých km se jen odhad nehodí.
Děk za trpělivost. -
"-- skrytý --" 18.11.06 18:23
« Bez nadpisu
Ahoj Maxáci,
chci se zeptat zde jste někdo kupoval ojetého Maxe a v jakém stavu - počet km atd. a jak jste s ním jako s ojetým spokojeni? Koukám že ty auta třeba v Německu mají natočeno dost km a to i po dvou letech, na co si dát pozor? Motor si představuju 1,6 diesel -
« Bez nadpisu
Maxáci jaký je rozdíl v motoru 1,8tdci 85kw v C-maxu a ve Focusu první
generace?Je to ten samý motor,nebo má nějaké úpravy?Nejde mi totiž
do hlavy proč se prodává u nás C-max s tímto motorem,když je výkonově
velmi podobný novějšímu a šestnácti ventilovému motoru 1,6tdci. :roll:
D?kuji
David