C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.11.06 18:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
to impaler:Bohuzel te musim opravit, jelikoz nase pani doktor bydli ve Wemelu(na sever od Bru.), takze k tem 100km nebudu daleko.Nic jsem nemeril, ale jen odhadl, myslim, ze je blbost, me chytat za slovo, kazdy vi co jsem tim chtel rici...
to Dave:Ta 1.6TDCi je proti 2.0TDCI fakt v pohode(alespon co se odpovidalo tady v diskuzi).Nemusis se bat a to by si mel snad velkou smulu, kdyby si natrefil na auto, jehoz majitel tam daval naftu z JZD 8-s .Ale takovy pripad snad ani neni(aspon doufam, ze se cesti setrilkove uz poucili :!: ). -
Dave1 24.11.06 15:37
« Re: Re: Re: Re: Re:
Řekl bych, že i těch 20 tis. pro průměrnýho čecha je moc někde jsem četl, že prům. čech najede 10 tis. km. Já i moje žena jezdíme do práce autem asi tak 50 km a to né každý den, párkrát do roka na moravu k rodičům a za rok se pod 30 tis. nedostanu.
Takže pokud budu kupovat ojetinu tak počítam, že bude mít najeto tak cca okolo 60 tis. myslím tak dva roky starý auto. Je mě jasný ,že když si někdo koupí auto za půl mega a víš tak mu asi nebude stát v garáži, ale potřebuje jezdit, to si mohl koupit ojetinu za pár korun a né nový auto.
Toť můj názor jediný správný >:D >:D >:D
Ty nový Fordy jsou super myslím Focus, C-Max, Fusion jenom se musím ukecat jít do dieselu. Po přečtení fóra Mondeo mě braly mrákoty, ale pár příspěvků tam měl tuším Moik a byl s Focusem combi 1,6 TDCi 66kW velmi spokojen tak doufám, že budu mít šťastnou ruku. -
impaler 24.11.06 14:36
« Re: Re: Re: Re:
Peto Peto,
uz podruhy te musim napomenout za belgickej zemepis. Map24 rika, ze je to 61.43 km, mne se to hned nezdalo. :)
Dal si vzpomen, cos psal sam o svym aute - techto sedesat je skoro vsecko po dalnici. Takze pani doktor je tam za pul hodiny, kdyz nepocitam priskoky po meste - ovsem mimo ranni a vecerni spicku je to celkem kou-kej.
Takze ono se to srovnava tezko. My setrime tlumice a ostatni na dalnici, zase ale davame zabrat kotoucum a spojce v zacpach, a tak podobne.
Srovnavat 60 kilaku za praci tady a v CR proste nelze. Protoze to je pulhodina versus hodina minimalne. -
"-- skrytý --" 24.11.06 13:46
« Re: Re: Re:
to Dave:Nechci hanit vsechny bazary v SRN!!To chran buh, ale nemam rad tyto podezrele ceny.A k tem kilometru, co si budem povidat, pro normalniho cecha je 20000km za rok, tak maximalni limit najezdu, ale tady je to uplne neco jineho.Jeden priklad, ted mi marodila holka a byli jsme u nasi doktorky, ktera ma ve svem dome privatni ordinaci.bere nas vzdy jen odpoledne a kdyz jsme se ptali zda by to slo i dopoledne, tak nam rekla, ze je v nemocnici.Myslel jsem, ze nekde v Bruselu, ale jak jsem pak koukal, kdyz mi rekla, ze jezdi kazdy den do mesta Fleurus na kliniku kde pracuje.Ja kouknul do mapy a to mesto je mezi Charleroi a Namurem a z Bruselu to je nejakych 100km.No a pak si kup od takove pani doktorky auto, kdyz ta kara najede jen do prace za mesic cca.4000km a kde jsou cesty okolo(jak se to zacne sipat, tak to jde z baraku a kupuje se novy).A to je jeden priklad, proste Evropa na zapad od nas ty auta vyuziva mnohem vic a nedela jim problem jezdit za praci desitky km kazdy den. -
Dave1 24.11.06 09:21
« Re: Re:
To Morose
Já vím,že to nebude snadné,celkem mě překvapilo, co psal petr o praxi bazaristů v Něměcku. Na to jsem hodně spoléhal.
A jaký auta vozíš morose- napiš na sz aby jsme tady s toho nedělali bazar.
Navíc - pár plechů, to je bezesporu legrace oproti celkovému opotřebení v důsledku mnoha najetých kilometrů! -Souhlas
Spíš se teď po přečtení fóra o Mondeu musím zbavit nedůvěry k motorům TDCi, TDI a vůbec k dieselům, protože mám hrůzu z nákladů na opravu vstřiků, čerpadel atd. v důsledku "kvalitní" nafty prodávané v Česku.
David -
« Re:
To Dave:
Všechno najednou se shání blbě - málo jetý, nebouraný a mladý - to vše ještě k tomu levně.... :shock: Z něčeho musíš slevit, pokud nechceš nový. A já tvrdím, že dobře opravené auto po nějakým tom šrámu vůbec nehraje roli při výběru. Vyvaroval bych se jen větším bouračkám na nosné části a především vozům sešitým ze dvou kusů. Obojí průměrnej profík pozná poměrně rychle. Navíc - pár plechů, to je bezesporu legrace oproti celkovému opotřebení v důsledku mnoha najetých kilometrů! Tam potom náklady na provoz a údržbu jdou do horentních částek. Rozvody, spojkový set, strvačník, tlumiče....atd atd. Vím o čem mluvím, protože ty auta dělám. ;-) -
"-- skrytý --" 23.11.06 15:43
« Re: TDCi
Zdenku,
1,6TDCi je řekl bych na průměru mezi vznětovými motory, co se týče poruchovosti vstřikování.
Já jsem nikdy neslyšel stížnost na 1,8TDCi a ty jsou na trhu déle než 1,6TDCi, takže se už lépe vybarvily.
1,6TDCi je Bosch
1,8TDCi je Delphi nebo Siemens
Já jsem Fordomil tak dávám přednost Forďáckým motorům před kooperačními PSA-FORD a sám s Mondeem nemám při 140000 km problémy vůbec žádné, naopak, zraje jako víno.
Teď jsem si nechal udělat brzdy, vyměnit silentbloky a takhle to auto nejezdilo ani jako nové, spotřeba prům. 6,0 v kombíku. -
"-- skrytý --" 23.11.06 13:57
« Re: TDCi
to Dave:Ten motor je bez problemovy, to ti potvrdi zrejme i PetanT.
to Zdenekold:Reknu to zvlastni zkusenosti, ze ty kilometry na auto ze SRN na 99%nesedi a za tuto cenu to bylo na 99% bouchnute.Preber si to jak chces, ale ver, ze nebudu daleko od pravdy.I nemecti prodejci v bazarech jsou predevsim obchodnici a s auty umi veci, ze by si koukal.Pred 10-lety jsem byl parkrat s kolegou ktery se tim zivi pro svoje prvni ojete auto(pak jeste 3x) s nim v SRN v bazarech a tam jsem to poznal.Jezdil vyhradne na svoje "fleky" a jen proto ze jsme velci kamaradi tak jsem mel moznost si vybrat a videt skutecny stav auta jeste na place v SRN, protoze 95%(za nizkou cenu na import) aut je bouranejch, nektera auta jsou poloopravena v SRN a ta dalsi se opravuji az v CR, tak jsem vybiral jen opravdu neco na blatnik, ale tech je tam jako safranu, to mi ver.Potom jezdil do bazaru co nabizel tri roky stara auta od firem, jen sloupli fir.samolepu ze dveri, rozlestili a slo to na bazar.Jenze ty auta meli za 3roky najeto kolem 220000km celkem bezne.Takze pri vyberu davej opravdu pozor a nerid se jen cenou ;-) -
Dave1 23.11.06 13:26
« TDCi
To: Petr T. A co spolehlivost 1,6 TDCi ve srovnání s TDCI které je v Mondeech vím, že tam se 1,6 nemontuje , ale myslím obecn?. Problémy TDCi?ek v mondeích m? opravdu zarazily. Chci koupit ojetinu Ford a vybírám varianty Focus kombi,C-Max a taky jsem trochu pokukoval po Mondeu, no už nepokukuju.
D?kuji
David -
"-- skrytý --" 23.11.06 12:39
« Prosím o vyjád?ení
Prožívám muka výb?ru auta (p?v plán FA Combi 1.4 Amb, prosím nesmát se) a padl mi do oka Focus C-MAX, 1.6 TDCi, 80kw, 2004, 90000 km.
Klim, 6x Airb, atd. Cena je 343 000,- , dovoz z N?m?cka, servisované. Co ?íkáte na cenu? P?ípadn? (když pominu karoserii a subjetivní názor) srovnání se stejn? starým Focusem Combi trend turnier 1.8 TDCI 74 kW, cca stejné km, za 273 000,- , taktéž D.
D?kuji za Vaše post?ehy. -
"-- skrytý --" 23.11.06 09:09
« Korekce drobných nep?esností
morose:
Pon?kud bych T? opravil v následujících bodech:
- 1,8 TDCi není konstruk?ní ?adou KENT ale LYNX
- Lynx 1,8 TDCi v provedení Euro4 je již v prodeji se vst?ikováním Siemens, a to v nových S-Maxech, Galaxy a Connectech, nejspíše i ve Focusech
- ?ídící jednotky v Mondeu 2,0 TDCi Puma se nenazývají ECU a EDU ale ECU a ICU (Electronic Control Unit, Injection Control Unit). Výraz EDU by m?l být používán ve vztahu k silovým jednotkám (Electronic Driving Unit), které vytvážejí silové nap?tí 80 až 150 V ovládající vst?ikova?e common rail.
- není pravda že motory PUMA byly posledními "originálními" výtvory spol. Ford Europe, nyní jsou motory PUMA používány v užitkových aplikacích Fordu, Citroenu, Peugeotu a Fiatu, motory 2,7(V6) a 3,8(V8) jsou taktéž pod kuratelou Fordu a PSA je p?ejímá.
- již není pravda, že Siemens nemá v ?R aftermarket, Siemens je zastupován stejnou spole?ností, která zastupuje i ostatní výrobce vst?ikování do diselových motor? (Denso, Delphi, Siemens), samoz?ejm? Bosch v to nepo?ítaje... viz www.tadpraha.cz -
« Omluva za dlouhý spam
Motory Ford TDCi
Spole?né ozna?ení, r?zné konstrukce
Tento a jiné podobné dotazy nás p?im?ly ud?lat v problematice motor? TDCi u Fordu po?ádek. Pod spole?ným obchodním ozna?ením se ukrývají r?zné konstruk?ní ?ady. Dv? p?vodní vyvinuté Fordem se dv?ma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.
Zmín?né problémy byly vlastní motor?m 2,0 TDCi konstruk?ní ?ady Puma, používané v mondeu ?i transitu. A to ješt? zdaleka ne všem provedením, konstruk?ní zm?ny postupn? jeho spolehlivost výrazn? vylepšily. Motor 2,0 TDCi konstruk?ní ?ady PSA použitý v modelech Focus a Focus C-Max s ním nemá nic spole?ného, jde o úpln? jinou konstrukci.
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstruk?ní ?ada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétn? z roku 1989. Poprvé se objevil v Sie??e 1,8 TD, poté ve Fiest?, Escortu ?i Mondeu. Tato p?vodní verze s nep?ímým vst?ikováním rozhodn? nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válc?, rozvodové ?emeny, samotné motory trp?ly rychlým opot?ebením, ztrácely kompresní tlaky ?i se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazn? modernizován, dostal p?ímé vst?ikování paliva axiálním ?erpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkov? zesílenou a p?epracovanou konstrukci. O spojení klikové h?ídele a ?erpadla se stará ?et?z, ?erpadlo s va?kovou h?ídelí propojuje ozubený ?emen. P?ímý vst?ik znamená výrazn? nižší tepelné namáhání, takže a? stále litinová, tak již hlava válc? nepraská. V této verzi m?l motor ozna?ení TDDi a výkon 66 kW (na n?kterých zahrani?ních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vst?ikování common-rail Delphi a obchodní ozna?ení TDCi. Vst?ikovací za?ízení, které se ve v?tších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pov?st, zde p?ekvapiv? nezlobí. V menším motoru není totiž zejména ?erpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavn? mazivost) je ?erpadlo Delphi samoz?ejm? hodn? citlivé, takže pozor na nezna?kové ?erpací stanice. ?ast?ji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde m?ní s ?ástí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje zna?nou kou?ivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro sou?asný focus, a to ve spojení s manuální p?evodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných ?ástic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
2002
Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
Konstruk?ní ?ada: Puma
Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit p?. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
Šestnáctiventilové ?ty?válce ?ady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vst?ikování radiálním ?erpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní ozna?ení TDDi. Je to odolný motor s rovzody pohán?nými bezúdržbovým ?et?zem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého p?ímého vst?ikování radiálním ?erpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu t?eba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevy?istitelné kanály uvnit? t?lesa ?erpadla, kv?li kterým musí být ?asto m?n?no celé t?leso. Navíc nez?ídka jebne jeho ?idicí jednotce. Všechny závady tohoto ?erpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc K? (m??ení, rozebrání, díly, m??ení, nahrání kompenzace), což je t?etina ceny nového.
Ozna?ení TDCi p?išlo se vst?ikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly zna?né problémy se zadíráním vysokotlakých ?erpadel, kterým nesta?ila mazivost v ?R b?žn? dostupné nafty. Než Delphi po?átkem roku 2003 za?alo dodávat ?erpadlo z odoln?jších materiál?, vym?nil jej Ford v záruce n?kterým lidem i n?kolikrát. U voz? vyrobených do roku 2003 si rozhodn? zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu ?erpadlo m?n?no. V?z s velmi nízkým po?tem najetých km by totiž mohl mít stále p?vodní velice choulostivé ?erpadlo. P?ipome?me, že kovové špony uvoln?né p?i jeho zadírání zablokují i vst?ikova?e, takže výsledkem m?že být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
Pojem selhávání ?ídicích jednotek také není zcela p?esný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 m?la dv? ?ídicí jednotky – motoru (ECU) a vst?ikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k r?zným chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrát? výkonu. Od zmín?ného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (spole?n? s ob?ma ?idicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou sou?ástí), a to jak ve výrob?, tak v rámci záruky. U voz? vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se v?ci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford m?nil jen v p?ípad? problém?, nikoliv plošt?. Vzhledem k tomu, jak drahé sou?ásti to jsou, by bylo velmi nep?íjemné muset je m?nit po uplynutí záru?ní doby na své náklady.
Od února 2003 již Mondeo TDCi není mén? spolehlivé, než jiné motory se vst?ikováním common-rail, snad jen h??e snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce ?erpadla Delphi). Za?áte?ník?m u tohoto motoru m?že vadit pon?kud nestabilní volnob?h, s vozem tak?ka nelze manévrovat bez p?idání plynu, motor p?i rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dosp?l k ?ešení, a to s p?íchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vst?ikovací tlak, jemn?ji rozprašující trysky a elektricky ?ízené turbo Garret GT 20 dohromady zp?sobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabiln?jší volnob?h. Na ?eském trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úprav? nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky ?ízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou ?ídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
2003
Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
Konstruk?ní ?ada: PSA
Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
Motory z konstruk?ní školy PSA jsou dvou konstruk?ních ?ad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce p?íbuzné, mají spole?ný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
Nejmenší a nejv?tší motor mají piezoelektrické vst?ikování Siemens, které je v principu nejodoln?jší. Jeho vst?ikova?e se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zav?ít hlavní tlak), takže u nich mnohem mén? hrozí závada nadm?rného zp?tného toku (p?epadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže p?ípadné opravy spo?ívají ve vým?nách celk? a po uplynutí záru?ní doby by mohly být drahé.
Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vst?ikováním CR firmy Bosch. ?erpadlo CP3 je opravitelné, vst?ikova?e jsou dostupné levn?jší v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým pr?m?rem. -
Dave1 22.11.06 15:56
« Bez nadpisu
Už jsem to našel ve fóru Mondea a dokonce víc než jsem ?ekal.
Ješt? nejsem ani v polovin? fóra, ale pomalu se za?ínam s mým snem C-Maxem lou?it ty problémy ,které tady popisují majitelé motoru TDCi jsou na m?j vkus dost velké. Žádné auto není dokonalé ,ale mám pocit,že TDCi nebude to pravé o?echové. Nebo se pletu? Pora?te.
D?kuji David -
"-- skrytý --" 21.11.06 18:53
« Re: Gumicky na stierace
Páni, viete mi niekto poradi?, ktorá firma v SR predáva gumi?ky do stiera?ov. Napr. spomínané Bosh Aerotwin, alebo aj iné nezna?kové. Nové stiera?e od Valea stoja cca 2500 Sk, orig. FORD 1800 Sk, ?o sa mi zdá dos?. Odpovede môžete posiela? aj na cerveny_brat@azet.sk
?akujem za odpove?. -
"-- skrytý --" 20.11.06 10:03
« Re: Re: Re: Re: Re: c-max ghia
to morose:To si vystihl presne!Kdyz kolegum v CR reknu, ze muj Max ma za necelych dva a pul roku provozu najeto 58000km, tak se kazdej divi a mysli si jak neni "ojetej", ale nikdo si neuvedomi, ze to auto poznalo z 90% jen velmi kvalitni belgicke a nemecke dalnice(pri cestach do CR) a jen ten zbytek jsou spatne silnice v CR.Kdezto oni maji za stejny casovy usek najeto treba jen 30000km, ale na ceskych tankodromech a proto tvrdim, ze ty jejich auta jsou olitana mnohem vic(trpi vse-tlumice,silentbloky,cepy na naprave atd.).Takze pokud budouci majitel ojeteho vozu ma moznost zjistit, kde auto jezdilo a jak se o nej predchozi majitel staral, tak to je asi rozhodujici a ne najete kilometry.
I když mám teď benzín, který není tak citliví na kvalitu paliva tak jsem nikdy u no nameovky netankoval a o JZD ani nemluvím.
Těď jsem se pustil do fóra FF II tak jsem zvědavý ,ale asi s tím motorem budeš mít pravdu >:D
ČÁGO BÉLO