C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Moik 19.02.07 22:15
« Olej
mkovesi: no nesedím celej den v kanclu ;) z práce domů jedu málokdy...z domu do práce o dost častěji.
Ten olej jsem řešil jen po té stránce, jestli mi v servisu vyměnili celou náplň, radši bych si to vyměnil sám...vím jak mi kámoš sháněl originál olej zadara, tehdy se mi to líbilo :-o -
"-- skrytý --" 19.02.07 18:40
« Re: Jaký olej do C-maxe ?
No tak to by sis nabeh a jen zbytecne platil.Po debate v servisu je Motorcraft Formula Diesel 5W 30 jen prevlecenej Shell Diesel Ultra 5W 30.takze jako v mnoha jinych vecech se produkty vyrabeji pro Ford Company a ten tomu da jen sve oznaceni(nalepku) a pochopitelne jsou smlouvy dlouhodobe,odebirane mnozstvi obrovske a proto je cena nekde jinde, nez kdyz ty jsi videl baleni na pumpe, to je jasne.Ja osobne necham davat Motorcraft a nemam s tim problem(informaci, ze je to Shell, jsem dostal v servisu tady v B). -
"-- skrytý --" 19.02.07 14:16
« Jaký olej do C-maxe ?
Zdravím všechny účastníky fóra, chci se zeptat jaký motorový olej dáváte do C-maxe. Možná už se to tu někde probíralo, ale i tak zatím váhám. V servisu nabízejí olej Ford Motorcraft, sudový, který splňuje normu Ford WSS-M2C913-B, nicméně se mi zdá až podezřele levný. Chtějí za něj cca 220Kč/litr. Z ostatních olejů, které splňují tuto normu jsem našel Aral High Tronic F 5W-30 nebo Valvoline DuraBlend FE 5W-30. Jinak Shell Helix F 5W-30. Ten Shell se mi nedaří nikde sehnat, všude je označení Ultra a Aral je dost drahý. Je mi jasné že postačí ten Ford /nicméně nevím co je to za olej, nikde nelze kromě servisu koupit/, ale vozidlo je zánovní tak bych mu přilepšil, i když je to asi jen pro ten pocit.
Díky za zkušenosti i odpověď. -
"-- skrytý --" 17.02.07 20:34
« Re: Spot?eba
No nevim kolik mas najeto, ale muj Max ma 63000km(takze je akorat pekne zajetej) a kdyz "skacu po Bruselu(holka byla v nemocnici a jezdil jsem 14dni 2x denne pres pulku mesta ), tak jsem jezdil za 7,6(mereno tankovanim,ne PP).Je fakt, za tady zima moc neni, prumer je tak 8-10st. celou zimu, ale ze by vetsi zima udelala spotrebu 9l, tak to se mi nezda(udavana v papirech na mesto je 6,4, takze tech mejch 7,6 je normal, protoze u kazdeho auta co jsem mel, tak vzdycky byli spotreby tak o 1lvyssi nez udaval vyrobce, ale 9l je fakt dost).Nic naplat, kazdej motor a SW je original a spotreby se mohou dost lisit. -
-
DoubleSix 16.02.07 22:24
« Bez nadpisu
Moik : ne, ta fordovská 1.8 nejede lépe jak TDI 103kw, psal jsem, že jede lépe jak fordova (nebo spíš peugeotova) 1.6 HDI 80kW.
Ta 1.8 jede sice celkem dobře ale s mým předchozím benzínovým dvoulitrem se 150 koňmi se to srovnat nedá :'-(
Co se té spotřeby 1.8 týče, zatím to auto má moc málo najetých kilometrů, abych to mohl hodnotit. Většinou jezdím velmi krátké vzdálenosti a po městě (studený motor), takže na to je benzín lepší než diesel. S vyšší spotřebou počítám, ale i tak to je výhodnější než diesel. Ten příplatek za TDCI je brutální, až bych řekl přímo zlodějský. -
Moik 15.02.07 20:21
« 1.8
Nemusíš se tolik bránit, nemám nic proti benzínovým autům, možná naopak, ale jak psal Petr, už takhle jezdím na pumpu podezřele často...
Dnes jsem jel Prahu a zpět po D1 sám, na tempomat 130, hodně pršelo a foukalo, byl jsem na v D.Počernicích, pak přes celou Prahu na západní okraj a pak spodem zpět na D1 a domů. Celkem asi 300km se spotřebou 5,4 a to považuju za perfektní výsledek.
A k té 1.8...opravdu jezdí líp jak 2.0 103kW? Tenhle motor nežere o moc víc jak ta 1.6TDCi -
"-- skrytý --" 15.02.07 13:57
« Re:
To se nedivim :-) , protoze 2.5TDI je traktor, to se z motory TDCI neda vubec srovnavat.Na Tip Carsu meli po ujetych 30 000km s C-maxem 1.8 prumernou spotrebu 8,6 coz mi moc dobra spotreba nepripada, ale u benzinu v MPV se musi ocekavat.Jde o to jak kdo hodne jezdi, v mem pripade mit 1.8benzina, tak jezdim jen okolo pumpy :-) . -
DoubleSix 15.02.07 10:30
« Bez nadpisu
Moik : určitě to není moc, protože ten motor je ještě hodně syrový, měl najeto necelých 700 km >:D
Co se té zátěže týče, tak jsem spíš šel přes maximální povolené zatížení auta. 4 chlapi = 400 kg. 4 výstroje = 120 kg. Celkem tedy 520 kg zátěže.
Navíc ta 1.8 je větší objem motoru s větším výkonem. (sprint na 100km/h dělá rychleji než TDCI, maximálka je vyšší o 10km/h a pružné zrychlení z 50 na 100 na 4 převodový stupeň je pouze o 0,4s pomalejší - což je ale super, protože tohle zrychlení určitě nebudu s benzínem dělat na 4 ale na 3 a tam ten TDCi prohraje).
Navíc pořizovací cena 1.8 je podstatně nižší (o 60 000 Kč ve výbavě Trend+), takže si s mým ročním nájezdem můžu úplně v pohodě dovolit vyšší spotřebu. >:D
Navíc kamarád, co se mnou jel (má Audi Allroad 2.5 TDI) byl v šoku z toho, jak je to auto tiché. Dokonce se mě ptal, jestli mám nastartováno >:D -
"-- skrytý --" 13.02.07 22:51
« Re motor
No nakonec jsem zvolil kompromis. Auto je ze SRN, vyrobeno 11/2005, ujeto 12000km, veškeré doklady a motor 1.6TI-VCT 85kW. Barva černá metalíza Panter, xenony, 6x airbag, klima manuál, elektrická ruční brzda, kola 16, zadní silně tónovaná skla, ESP, rádio s DO na volantu. Vozidlo je zánovní a ve 100procentním stavu. Naprosto nadšený jsem z jízdních vlastností. oproti Octavii která obzvlášť na 15 kolech plavala C-max sedí jako přibitý a je cítit jistota v zatáčce - moc příjemné.
Uvažoval jsem dlouho o novém ale ta cena byla na mě dost vysoká, nicméně jiné MPV jako Picaso, Zafira apod. jsem nechtěl. C-max po prvním svezení vyhrál na celé čáře. -
"-- skrytý --" 13.02.07 21:42
« 1.6TI-VCT
Tak zdravím všechny majitele C-maxe. Už konečně pár dní jezdím, zatím pár set km a musím říci že k plné spokojenosti. Spotřeba je nižší než u předchozí Octavie 2.0i, myslím tak o litr až litr a půl, časem třeba půjde ještě níž. Auto mám jako rodinné, ročně cca 17000km, takže rozdíl ve spotřebě oproti naftě na doporučení všech známých co mají diesely neřeším, radili ať koupím benzín. Každý den jízdy po městě se to prý nevyplatí. S motorem i výbavou spokojenost. Motor jde ochotně do otáček, uvnitř tichoučko a posez je super - ergonomie a interiér podle mého vkusu. Takže zatím spokojenost, doufám že bude sloužit bez nějakých komlikací.