C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 08.03.10 22:54
« C-Max záruka
Ahoj Kluci.
Tento týden jsem si koupil Maxíka 1.6 TDCI dotažený z Německa je 3.5 roku starý a má najeto 120.000 jde mi o to,jestli je na něj ještě záruka.Abych pak nebyl v servisu za vola :o)Doufám,že mi bude ještě v pohodě sloužit.
A co ten filtr pevných částic? Vydrží mi nebo si myslítě,že už byl měněný?Má i servisku,ale tu mám ještě u toho kluka co mi to dovezl.Bylo by to v ní někde napsaný??
Dík za každou radu. -
štíreček1 22.02.10 18:34
« Re: Výměník olej/voda
Ten výměník tam je asi jen kvůli tomu, že oleje je málo. Kdyby tam byl klasický vzduchový chladič, tak by muselo být oleje daleko více. Focus měl 5,5litru, max jen 3,8 a malé množství by se nestačilo chladit, tak předává teplo vodě, proto to tak dobře topí i při lehkém plynu nebo táhlém klesání. Ale problémy s topením ve focusu jsem taky neměl, i když max topí až příliš, naplno to mám málokdy.
Elektrické topení funguje údajně jen do 60ti stupňů, ty máš na mysli nezávislé topení, které funguje i za jízdy.
S tím, že by se olej přihříval od vody jsem to myslel u studeného motoru, kdy elektrika dohřívá vodu a ta by mohla předávat teplo chladnému oleji a tím by se motor dřív dostal na provozní teplotu, ale to bude asi volovina, protože to hlídá termostat a proč vyhřívat vodu elektricky, když na druhé straně by se zas rychle chladila. -
superkutil 22.02.10 15:45
« Re: Výměník olej/voda
Většina výkonných motorů má chladič oleje, ale vzduchový. O vodním chlazení oleje jsem ještě neslyšel, ale spíš myslím, že voda má chladit olej než olej ohřívat vodu. Myslím, že se voda ohřívá mnohem rychleji než olej. Jde o to, jak a čím se olej ohřívá.
To co jsem psal to je jiný problém, tak jde o to, že když se jede s lehkou nohou nebo z kopce a ve velké zimě, tak vnitřní topení auta odčerpává z vody více tepla, než je schopný motor vodě dodat. Proto se montuje tzvn. přihřívání, což je v podstatě horák, který ohřívá vodu v chladícím okruhu, tak aby motor a posádka byli v pohodě a to jak za jízdy, tak po startu studeného motoru. -
"-- skrytý --" 22.02.10 15:28
« Nápis "Ghia"
Ahoj,
nevíte náhodou někdo kde by se dal sehnat levně takovej ten stříbrnej kousek plastu nebo co to je s nápisem "GHIA" co je na předním blatníku místo blikače? Nějakej neřád mi to vyloupnul a u Fordu za to chtěj 500,- .. Asi navštívím nějakej vrakáč jinak nevim :-) -
štíreček1 19.02.10 19:57
« Re: Výměník olej/voda
No to je jasné,ze začátku topí elektrické topení do zhruba 60stupňů. Pokud to funguje i naopak, tak by teplá voda mohla přihřívat studený olej a až pak voda olej chladí. Kutil třeba psal, že při úsporné jízdě mu auto málo topí. Nejspíš to tam bude ale kvůli malé náplni oleje - jen 3,8litru. Dle mě konstantní teplota motoru spíš prospívá. Včera jsem se díval, tak ho tam mám, hned vepředu vedle DPF napravo dole na motoru, ale je tam špatný přístup a o té papírové vložce jsem ještě nic neslyšel. -
"-- skrytý --" 09.02.10 22:03
« Re: Jakého C-MAXE
buď rád, mě se to začlo projevovat tak, že se nesmyslně hlásila indikace výměny oleje. provedla se výměna oleje a filtru, regenerace DPF a vyrazilo se do CH. někde u Prahy se problém zopakoval. přijde mi že technologie s "močovinou" je v tomto směru jednodušší. Návody k autům musím číst, byt se to zdá srandovní činím tak.nejsem vševědoucí a nepřeju nikomu dotazy kdy si obch. zástupce co to nečte neví rady s nějakou funkcí co si předtím vynutil do příplatkové výbavy.....třeba takové časování bufíku ve focusu v menu palubního PC které brebentí jen anglicky.jak praví básník: laik nerozumí, profík se jen diví :-). chci tím říct asi toto: návody mají kolísavou úroveň ( nevím jestli i překladu ), každopádně ti technici ve značkových servisech mají co dohánět, to se asi shodneme ve většině případů -
štíreček1 09.02.10 17:17
« Re: Jakého C-MAXE
Ono když se jezdí po městě a řídící jednotka zjistí plný filtr, tak spustí aktivní regeneraci, prý to trvá dvě tři minuty, akorát to nejde poznat, takže při vypnutí motoru se přeruší a spustí se znovu při dalším startu. Tohle jsem se někde dočetl... Jinak na delší štreku nemám problém se sazemi >:D >:D -
"-- skrytý --" 09.02.10 14:59
« Re: Jakého C-MAXE
V manuálu Ford dokonce píše, že doporučuje u vozů s DPF jezdících hodně po městě občas vyjet na dálnici a jet pár kilometrů ustálenou rychlostí se zahřátým motorem bez prudké akcelerace, aby se filtr zregeneroval, takže ten technik buď o tom nic neví, nebo kecá Ford. Přijde na to, komu věříte. -
"-- skrytý --" 28.01.10 16:29
« Re: Jakého C-MAXE
mě na tom vadí to že DPF jen oddaluje průser s ovzduším, mění něco co je jedovaté lidem na plyn co je rozkladný element atmosféry - nerozumím tomu moc, se přiznám. Nepozoruju nějaké výhody ani u provozu, kolem 100tkm už to v mondeu u 2,2tdci docela obstojně hapruje ( během 6ti tkm 3x v servise na regeneraci + z toho 2x výměna oleje ) . Nepřeju nikomu absolvovat podobné zážitky, nicméně po déletrvající debatě jsem neplatil ani za jeden zásah nic. Auto je ve většinovém dálničním provozu ( najeto kilo za cca 1,5 roku ) takže neberu kecy technika že režim jízdy nepůsobí na regeneraci. -
"-- skrytý --" 27.01.10 19:07
« Re: Jakého C-MAXE
Já jsem minulý rok na jaře koupil 1.6 benzín,ale v silnější verzi 85kw. Jezdím do 15.000 ročně,z toho více jak 9.000 po městě vesměs se studeným motorem. Jsem s ním nadmíru spokojen,spotřeba kolem 8,5 litru.Super rodinné auto,prostorné,pohodlné.Mám ho pro rodinu,ne na závodění. Toho si užiju dost v práci.Na kratší vzdálenosti a do 15.000 km ročně je lepší benzín. Třeba i vyšší kubatury než mám já. Přeji hodně km s tímto skvělým autem. :yes: -
štíreček1 26.01.10 18:16
« Re: Jakého C-MAXE
Já jsem právě porovnával 1,6TDCI 80kw a 1,8TDCI 85kw. Chtěl jsem právě tu 1,8čku ve focusu combi kvůli absenci filtru a nakonec jsem odjel s c-maxem i s filtrem. Šel líp do otáček a u toho kombíku mě zklamala převodovka. Kdyby nebyl max, mám dodnes 1,8tddi 66kw, protože je daleko živější odspodu než 1,8tdci. Jinak souhlasím s Tebou ohledně emisí a bordelu u nás, člověk si koupí ekologické dražší auto a žádné úlevy. Aktuální cena GEN-X 1,8tdci a 1,6tdci dpf je rozdíl 10tis kč, zase to tak nebolí a lehký motor není v autě vůbec cítit. Na downsizing si budem muset zvykat, má to své výhody, ale nejspíš to už nebudou motory na "pořád". -
"-- skrytý --" 26.01.10 17:49
« Re: Jakého C-MAXE
mám na mysli otáčky, které potřebuješ k tomu abys proháněl 1,6kou motory 1,8 nebo VW 1,9.Investice do většího motoru se myslím vyplatí, i s ohledem na cenovou politiku fordu: pocitově výkonový rozdíl mezi 1,6 tdci 66kW ( motor bez DPF ) a 1,8 tdci 85kW je myslím znatelný, cenový rozdíl pak dle výbavy cca 30tis. Při ceně auta už to IMHO tolik nebolí. Srovnávat pak 1,6tdci dpf 80kW nemá smysl, je dražší než ta 1,8 tdci a ekologie alias nějaká sleva na třeba silniční daní, pojištění atd se v čr nekoná....srovnání beru podle GEN-X, asi nejvíc prodávané výbavy.u vyšších výbav pokud se pamatuju je 1,8 tdci levnější aktuálně snad u všech výbav. -
štíreček1 26.01.10 16:40
« Re: Jakého C-MAXE
Myslím, že ta 1,8 nebude o moc lepší, než ta benzínová 1,6. 15Nm není velký rozdíl, stejně to sežerou jiné převody. Jinak původní 1,6TDCI nevím jak jela, ale s tou novou nemám pocit, že by jí docházel dech. Minulý týden jsem měl v autě cca 400kg, naháněl jsem se zhruba 80km s prázdným galaxy TD a neujel mi. Je pravda, že líp předjížděl, já jsem jel "trochu jinak" s ohledem na prostor před sebou, poněvadž na brzdách ta váha už byla cítit. Na druhou stranu jsme se pohybovali někde v rozmezí 140-180km/hod a takovým stylem na okrskách člověk nejezdí každý den 8-s -
"-- skrytý --" 26.01.10 10:32
« Re: Jakého C-MAXE
buď benzín nebo naftu, ale pod 1,8 kubaturu bych nešel v žádném případě.benzínová 1,6 je podmotorovaná a opravdu žíznivá díky zpřevodování, nafta 1,6 je na plnou nálož ( nosnosti ) opravdu mizérie, dochází dech a setrvale se točí v horním spektru otáček. -
štíreček1 25.01.10 17:50
« Re: Jakého C-MAXE
Přesně tak, soused má nový model focuse 1,6 benzín a ve městě opatrně a pod devítku se nedostane. Jedna díra dole a nad stotřicet druhá díra, pokud chce jet svižně musí točit, ale pak to zase žere. 1,8 TDCI není špatný motor, ale je to litina, je zbytečně těžký a jak píše Kutil, taky něco papá. Ojetinu v díslu bych raděj sháněl v Německu, tam se dají sehnat dobré kousky, ale od toho se i odvíjí cena. -
superkutil 25.01.10 17:04
« Re: Jakého C-MAXE
Kamarád má Renault Grand Scenic. Zvažoval zda diesel nebo benzín. Nakonec vzal benzín 2.0 protože byl o 100tis.Kč levnější. Má sice 100kW, ale moc živé to není. Trvá než se rozjede, pokud se to teda netočí stále nad 4000ot. Spotřeba kolem 9 litrů. Jezdil jsem s C-MAX jak s benzínem, tak s dieselem, nejvíc se mi líbil 1.8TDCI, ale podle zkušeností je to žrout, takže nejlepší 1.6TDCI 89kW. Ale pokud je to ojetina, tak raději tu 1.8 nebo 2.0 benzín.