C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 27.05.07 09:05
« Re: Hurá mám ho.
Ahoj vsem, dlouho jsem tu nebyl(nejak nebyl cas) a nestacim se divit kolik je tu novych lidi!!!Coz je dobre!!!Jinak musim souhlasit s tim, ze Max je do 120km/h opravdu setrilek, ale jak se jde pres, tak to dost stoupne, ale porad si myslim, ze je to v norme.Pokud jedu po dalnici(v Nemecku)porad okolo 150km/h(dle GPS), tak i tak mi to nepreleze 6,8l/100km(jezdim trasu 800km dlouhou).Nejvetsi spotrebu jsem mel se zde zminovanymi drzaky kol(pouzivam Thule Rapid a pasujou na origo.drzak v pohode)a ta byla 8,5l, ale musim rict, ze i s tema kolama jsem jel taky oklolo 150km/h.Jen pro zajimavost, od jara mam nove pneu Pirelli P7 a musim rict, ze se mi zdaji o hodne lepsi nez byli puvodni Continental Sport Contact 2(hluk,opotrebeni a spotreba).
C-MAX 1.6TDCI Trend+(8/2004) -
"-- skrytý --" 27.05.07 08:47
« Hurá mám ho.
Zdravím všechny na serveru, včera jsem se stal šťastným majitelem Maxíka,zřejmě budu mít hodně otázek ale to asi každý nováček, mám ale jednu zásadní otázku dá se někde stáhnout manuál v češtině??V angličtině bych ho měl a je v poho ale pro ženu je čeština prioritou. S pozdravem všem Martin. -
"-- skrytý --" 23.05.07 18:19
« Re: První zkušenosti
Tak musím vzít spokojenost se střešním nosičem zpět. Jak jsem přečetl příspěvky šel jsem do garáže vyzkoušet nosiče kol a samozřejmě stejná zkušenost - držáky ve tvaru U jsou malé a nevejdou se na příčník, no mám 4 kusy tak to budu muset nějak předělat.Na Octavii byly OK. Je smutné že na každou blbost jsou normy a předpisy a nakonec mi jsou nosiče zatím na nic. No zjistit to pře odjezdem na dovolenou nic moc......, takže díky za upozornění -
hatepe 22.05.07 12:17
« spotřeba 1,6 Ti-VCT
Ahojte, tak jsem opět c-maxe podrobil testu na spotřebu. Cesta dlouhá 70 km, z toho 15 km dálnice 130 a zbytek okrska 90-100 km/h + pištěná klima. Průměrná spotřeba 6,3 l/100 km a když jsem zpomalil na 90 tak tio ukazovalio i 5,8 l/100 . Důvod proč mi to žere víc je kpcpovitý terén. Jezdím přes buchlovské takže kdio to znáte tak ví o čem mluvím. Jen ještě doplním ž v autě byli dva lidi plus pes ridgeback , což je skoro jak ženská ;-)
Jsem zvědavej jak se mi to změní až se vymění olej a sundám zimní gumy. JInak auto má zatím rok a najeto 11 tisíc . -
"-- skrytý --" 21.05.07 22:17
« Vŕzganie dverí
Ahoj,
viete mi nekto poradiť ako mám odstrániť vŕzganie tesnenia dverí? Skúšal som už všeličo: silokónový olej, prostriedok na tesnenia od Sonaxu, úplné odmastenie tesnenia ale vŕzga to stále. Zaujímavé, že to vŕzga len pri zavretých oknách. Keď sú okná spustené, alebo len trocha stiahnuté tak je ticho. -
"-- skrytý --" 21.05.07 21:30
« Re: První zkušenosti
Na tom střešním nosiči se Ford (nebo kdo mu to dělá) opravdu vyřádil. Imbusové šrouby mají různé délky, z vnitřní strany jsou nezakryté, myslím, že standart u jiných výrobců je montáž bez nářadí, jen rukou. Takové nosiče jsem měl u Mazdy a Opla. Hranaté zamykací kryty u Forda jsou hnusné a nad střechou jsou každý jinak vysoko. Nosná příčná tyč je dobrá, to je fakt, ale probůh, proč nemá normalizovanou šířku, jako u ostatních aut? Loni v létě jsem nechal balení kol na dovolenou na poslední chvíli, nic zlého jsem netušil a když jsem chtěl namontovat nosiče kol, zjistil jsem, že jsou tyče širší a upevňovací "účka" nosičů jsem tam nenarval. V sobotu dopoledne, místo pohodové jízdy k móři, jsem obíhal prodejny i dealera Forda a neuspěl jsem. Všude mi nabídli normalizované držáky, co jsem už měl. Ford by mě prodal dva nosiče kol za nějakých 5 litrů, jak jsem byl zblblej, snad bych je koupil, naštěstí je neměli skladem. Tak jsem koupil závitové tyčky a naohýbal držáky, převrtal díry v nosičích a tak s půldenním zpožděním vyjel. Tak mě zajímá, DoubleSix, jaké nosiče kol používáš? -
-
"-- skrytý --" 21.05.07 10:05
« Re: První zkušenosti
No nevím, nosič mám origo - stříbrné příčníky a montuje se mi celkem dobře, 4 x imbusy a hotovo /mám takovou ráčnu se cvrčkem tak je to za chvíli/, jinak xenonové světlomety svítí opravdu výtečně - akorát mám obavy jak dlouho vydrží při denním svícení, no a el. parkovací brzda je rovněž pohodlná, jenom doufám že se na ní nic nerozbije. -
"-- skrytý --" 18.05.07 23:05
« Re: První zkušenosti
K ostřikovačům mám jinou výhradu. Vadí mi, že se dřív nasucho setře a pak teprve začnou stříkat. To je, podle mne, hrubá chyba. Dál nechápu tvou chválu střešního nosiče. Nevím jaký máš ty, mně řekli před rokem, že je originál jen jeden. Tak ho mám, ale je naprosto debilní, totálně nevzhledný, montáž přes imbusy, no prostě, než to absolvovat častěji, radši jsem ho tam nechal nafurt. Determální sklo mám, to je fakt dobrý, ale i tak se paluba slušně žhaví. -
"-- skrytý --" 18.05.07 21:57
« První zkušenosti
Tak na C-maxu 1.6Ti-VCT mám ujeto prvních pár tisíc kilometrů tak se chci podělit o zážitky. Motor má 16000 kilometrů a jezdí dle očekávání, nemohu si stěžovat že by byl líný, autu postačuje /85kW/ ale puštěná klima mu výkon hlavně při rozjezdech znatelně ubere, ale není to nic dramatického, asi jako u každého benzinu, u nafty to většinou ani nepoznáte.
Jinak závady žádné a spokojenost. Dobrá je elektrická ruční brzda a rovněž roletky na zadních oknech jsou ve slunných dnech super. Zadní sedačky, hlavně jejich posuv - vynikající řešení, plná spokojenost hlavně u staršího syna který si vzadu konečně pohodlně sedne.Jinak mám připomínky k ostřikovačům předního skla - jsou na kapotě a proud vody nerozpráší, stříká z nich pramínek, který potom steče po kapotě a hlavně teď když je auto od pylu to zanechá hned znatelné stopy. Praktická je možnost dálkou otevřít jen zadní dveře a ne celé auto - při nákupech to člověk ocení. Rychlá a pohodlná montáž střešního nosiče. Od kol dost slyšitelně odletují kamínky - asi pořídím zástěrky.
Jinak když je motor v otáčkách nechá se s autem jet i docela sportovně. Naprosto bezkonkurenční je podvozek - oproti Octavii nesrovnatelné a to i při naloženém autě. Manželce pouze chybí výškově stavitelná sedačka spolujezdce, ale už si zvykla. Přivítal bych snad jen determální přední sklo - ani nevím jestli je v nabídce, když svítí sluníčko dokáže přes velké okno nahřát pořádně palubní desku.Výtečný je "trojblik", člověk si na to rychle zvykne a když přesedne do auta bez něj tak to teprve ocení. Olej zatím neubývá /u Octavie cca 1litr na 1500-2000km/ takže určitě spokojenost a doufám že takový stav bude pokračovat. Až budu mít chvíli na fotky dám auto do rubriky "moje auto". Na závěr určitě potěší, že stejných aut a vůbec C-maxů u nás na silnici moc nepotkáte. -
hatepe 15.05.07 11:38
« to ESP
Já mám c-max 05/2006 a má vypínatelný ESP. Každý auto by to mělo mít pač, když zapadneš do sněhu a chceš se z něho dostta třeba "rozhoupánímů auta, tak se zaplým esp to nezvládneš. Ostatně z vklastní zkušenosti musím říct, že ESP je jedině kuprospěchu. Usnadní rozjezd do kopce na mokré či zasněžené cestě. na sněhu je to výborný, člověk se nemusí bát, že mu ustřelí zadek. Výborně to koriguje směr jízdy. Několikrát jsem ho využil a řek bych, že za ten příplatek to ESP určitě stojí. -
"-- skrytý --" 14.05.07 08:46
« Spotreba na dalku - 1.6 TDCi
Zdravim, tak jsem konecne Maxika protahl na delsi vzdalenost. Jeli jsme 4 lidi (zadni hubenouri, ale normalni cesky lidicky) a uplne narvanej kufr na tri dny do Italie. Prostredni sedacku vzadu jsme vyhodili a udelali upravu pro 4 lidi (zadni sedacky posunute vzad a do stredu). Takze auto jelo s maximalnim zatizenim. Cesta tam, prevazovala dalnice s dodrzovanim rychlostnich limitu (max 140 km/h) a vzdalenost 900 km a prumerna spotreba 5.1 l/100 km s tim, ze zhruba 3/4 cesty byla zapla klimatizace (manualni). Pak se jezdilo po horach, nekde jen na tocenou jednicku, protoze to byl krpal jako blazen, tam se to pak zvedlo az na 5.6 l/100 km a pak cestou zpet domu se to snizilo na 5.3 l / 100 km (celou cestu zapla klimatizace). Celkem najeto 1985 km. Myslim si, že pri tak tezkem aute a pri dalnicnim provozu a zaple klimatizaci je to super spotreba. Spolucestujicim se zamlouvala uprava zadnich sedacek, kdy ani jeden z nich netrpel stisnenosti :-). Auto slapalo jak hodinky, ale prekvapila me jedna vec a to, ze kdyz bylo treba nejake dlouhe klesani (z Alp) a auto jelo jen setrvacnosti, tak se najednou teplomer chladici kapaliny (spakoval) uplne doleva a ukazoval, ze teplota je pod 60 stupnu, stacilo pridat plyn a chvili jet v tahu a zase se pak vyhoupl tam kde ma byt. Delato i Vam, nebo mam nekde nejakou chybku? -
"-- skrytý --" 11.05.07 07:55
« Re: 6000CD to gpm
Sory, až teraz som sa k tomu dostal. Najlepšie ti asi pomôže tento postup aj s fotkami [odkaz] . Mne sa to najskôr tiež nedarilo - najdôležitejšie bolo určiť správnu šírku tých plieškov - nokoniec sa mi to podarilo so šírkou 9 mm. Pliešky musia byť pomerne pevné, lebo na tú skosenú hranu je vyvíjaný dosť veľký tlak - treba to tam natlačiť dosť veľkou silou (relatívne). Rozhodne sa mi to nepodarilo tak ako niekto popisoval - že si tie pliešky nahradil materiálom z kreditky...
Najlepšie to ide keď máš 4 pliešky, zatlačíš ich a potom si pomôžeš dvoma kreditkami - z ľavej a pravej strany. Mne sa to potom podarilo aj s dvoma plieškami, ale to som už mal nacvičené a vedel som ako na to. Dosť je problém to rádio vybrať aj keď sú už pliešky dobre zapadnuté, lebo je tam natesno a ešte je vytesnené v rohoch takými filcovými podložkami.
Dúfam, že ti to nejako pomôže... -
Moik 08.05.07 20:06
« Re: Spotřeba
Vysledoval jsem, že pokud se jede do 120kmh, žere to dost málo, ale nad 120, už ta spotřeba roste rychle. Já jsem jel jednou z Jihlavy do Brna po staré, svou obvyklou rychlostí - do 110 po okreskách a dojel jsem - divte se - podle PP za 3,9... A souhlasím s Chasníkem, že nejmíň to žere na tempomat, zrychlování a hlavně studená jízda po městě je killer spotřeby u Maxe 1.6 TDCi :-)
Udělal jsem si ale o víkendu orientační test aktuání spotřeby, kde na relativně rovné dálnici D2 jsem měl spotřebu takovou:
90kmh = 3,8
100kmh = 4,3
110 kmh = 4,8
120 kmh = 5,2
130 kmh = 5,7
140 kmh = 7,8
180 kmh = 8,6
Takže z toho vyplývá, že jezdit přes 130 nemá s maxem cenu pokud opravdu nespěcháte a pak je jedno jestli 140 nebo 160... Všechno jsem měřil podle tachometru.