C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 26.06.07 12:38
« Re: Couvací alarm
to Moik:Nebudem se chytat za slovo, ale psal si od dvojky plnej...Jestli je to jednicka nebo dvojka,trojka je uplne jedno, protoze to na veci nic nemeni, ze ti to akorat zere jak krava a opravdu me a asi i ostatni nepresvedcis, ze je to nutne.Nic mene taky rikam, je to kazdeho vec ;-).Je jasne, jak pises, ze kolem tech 1400rpm je to takove jalove, ale za tu dobu co Maxe mam uz jsem vychytal jak nakladat s plynem a nad 18000rpm to zrychluje dostatecne a proto jsem se jen divil, proc davat porad kotel.Kdyz jezdim normalne tak prakticky 2500rpm vubec neprelezu, protoze na limity a provoz ve meste to nema absolutni smysl.Souhlasim s tebou, ze pokud se Maxik lechta do 120km/h tak je spotreba paradni, jakmile se to preleze, tak to jde rapidne nahoru, ale co si budem povidat, kdybych jezdil Brusel-CR 120-kou, tak by me asi jeblo(kdyz to jezdim cca 1xmesicne) a holt za rychlejsi presun musim zaplatit ;-\ -
xsnakex 26.06.07 07:59
« Couvací alarm
Nemáte někdo na C-Maxovi nainstalovanej couvací alarm - taková ta blbost,co při zařazený zpátečce pípá?
Abych se přiznal,výhled dozadu je celkem omezenej,tak bych tomu chtěl trochu pomoct a nějak se pojistit,že někoho nepřejedu... 8-s
Přemejšlím o něčem takovýmhle :[odkaz] -
Moik 25.06.07 21:54
« Re: Overboost
To jsme se blažine nejspíš špatně pochopili...overboost funguje jak tu někdo psal od trojky. O plným plynu na jedničku píšeš ty, ne já. Na trojku a výš mačkám plnej dost často...a neznamená to, že jedu na trojku 110...
Celým příspěvkem jsem chtěl říct, že když jedu 35 na trojku, musím dát plnej plyn, aby auto jelo(edit:ale nevytáčím)...pak motor přejde do overboostu, turbo natlačí víc vzduchu a jednotka nafty a já mám svých 9litrů..
Jinak dmes jsem jel stejně jako jindy jen bez plnýho plynu a spotřeba byla okolo 7 litrů, takže ok.
A abych nebyl za vola, nemám problém jet s Maxem za 4 litry po okresce s dodržováním limitů, po dálnici 123 průměr podle GPS za 5,4. Jen to město mi nešlo. Takhle se nechoval ani starej focus TDDi ani Mondeo TDCi, jen tento Max a FoFoII. Ale rád se učím. -
"-- skrytý --" 25.06.07 21:27
« Re: Overboost
No chlapi nevim jak vy, ale ja kdyz jedu po meste tak radim okolo 2000 ot. / min, pri normalni jizde radim tak mezi 2000 - 3000 ot. / min (spise nize) a jak nekdo napsal, tak pri predjizdeni, nebo kdyz "jde do tuheho", tak tocim vice a stojim na plnem plynu ;-). Je pravda, ze kdyz Maxikovi zacnu slapat na plyn, tak se obcas leknu, jaka je v nem sila >:D -
"-- skrytý --" 25.06.07 21:09
« Re: Overboost
Ne Moiku vazene nekecam, kdyz potrebuji auto dat do pohybu tak si v podstate vystacim s volnobehem.Nerikej mi ze to vzdycky seslapnes az na podlahum, vzdyt ti pulka nafty tece uplne vnivec a je to zbytecny.Jednicka a dvojka je tak silna, ze pri plnym kotli ti musi na kousku vyletet otacky na 4500 hned.Je to samozrejme tvoje vec, ale ja jsem nikdy zatim nepocitil, ze bych musel i na sviznou jizdu po meste(obcas clovek musi rychle z pruhu do pruhu) davat za kazdou cenu plyn az na podlahu, fakt ne. -
Moik 25.06.07 20:38
« Re: Overboost
Tyjo vy nedáváte Maxovi plnej knedlík? A když máte třeba u dieselu 1400ot. tak to jen lechtáte? Já teda u mýho auta musím dávat na dvojku trojku plnej, čtyřku plnej a na pětku dost často, řadím v nízkých otáčkách. Jestli jsem z vašich příspěvků pochopil, udělali jste si rovnítko mezi plnej plyn a vysoký otáčky, ale o vytáčení a honění motoru jsem nemluvil, jezdím podle předpisů, na dalších světlech nejsem první a přes 3000 svoje TDCi nijak často netočím.
Tak fakt nedáváte plnej plyn?
Ale zase blažine, já mám po městě 8,5-9 a při tom dlouhodobej průměr 6,2...tak to mimo město musím jezdit docela úsporně.. -
"-- skrytý --" 25.06.07 19:50
« Re: Overboost
Presne tak, nalozim mu podlahu, kdyz potrebuji hodne rychle od nekud vypadnout a nebo kdyz neni zrovna daleko videt pri predjizdeni.Jinak plny plyn nepotrebuji temer vubec.Na dalnici v SRN jezdim kolem 3000ot.takze cca 150-160km/h a to odhaduji, ze je tak 1/2-3/4plynu(po dojezdu domu mam prumer na PC 6,7l).Na plnej kotel jsem to jednou zkusil po relativne rovne 3-proude dalnici, jsem jel asi 2km a momentalni spotreba byla dost desna 13,6l, letelo to kolem 195-200 dle tacho(prazdnej a bez rodiny), takze podle GPS cca 190km/h.Jinak dlouhodobej prumer mam 5,8-6,0l(ne podle PC a pocitano dle tankovani/ujete km).Kdyz skacu po meste tak pres 7l to nikdy nepreleze a jezdit za 9l!!,tak to nevim co bych musel s Maxem delat :-) -
xsnakex 25.06.07 19:09
« Re: Overboost
To Moik:
To se fakt na každý křižovatce rozjíždíš na plnej knedlík?V tom případě nehledej důvod vysoký spotřeby v overboostu.Když tomu naložíš co to dá,nediv se,že máš takovou spotřebu ;-) Já bych se stylem jízdy blížil blažinovi,i když pokud to jde a je to bezpečný,mimo obec Maxima taky protáhnu.
Pedál až na zem jsem za ten měsíc a něco,co Maxima mám,dal jenom párkrát,hlavně při předjíždění,nebo při najetí na silnici od baráku,abych nebrzdil provoz. -
"-- skrytý --" 25.06.07 18:38
« Re: Overboost
To opravdu pri kazdem rozjezdu davas plnej plyn??Na co???To mas potrebu se s nekym honit??Nezlob se, ale spotreba neni vetsinou v aute, ale v cloveku co slape na plyn.Myslim, ze nejsem zadnej louda a rad Maxe taky protahnu, ale ve meste to honit nema preci absolutni cenu, kdyz na kazde krizovtce zase musim stat.Ja jezdim po precpanem Bruselu a nejvyssi kvalt jakej tam dam je tak 3.Pri rozjezdech v zacpe se rozjizdim na volnobeh, jen to koriguji spojkou a plny plyn ve meste, to vubec nevim co je. -
xsnakex 25.06.07 14:15
« Re: Overboost
Díky za reakce.
Zrovna jsem mluvil s maníkem z infolinky Ford (psal jsem tam dotaz) a potvrdil mi to co píšete.Na 3-4s zvýšení výkonu o cca 20Nm.Aktivace prudkým sešlápnutím (o zařazeným rychlostním stupni nemluvil).Prý se to realizuje větším množstvím paliva,vstříknutým do válců,ale množství je vzhledem k době působení zanedbatelný.Taky říkal,že pocitově se to vysledovat nedá,že třeba otevření druhý komory u starších dvoukomorových karburátorů bylo citelnější.
To Blažin :
Sorry.Sice jsem v diskuzi zachytil cosi o "Engine system fault",ale nějak jsem to nespojil s Overboostem. -
Deadlift 25.06.07 14:08
« Re: Overboost
No jestli se nepletu Overboost byl koncipovan hlavne pro kradkodoby maximum krouticiho momentu, treba predjeti, jestli se nepletu 3s, tak ze funguje jak rika superkutil od 3,4.
Jako pozorovat se to pocitove asi moc neda, pripodobnim to asi k tomu ze rychleji se nakopne turbo na cca 2000ot/s. -
"-- skrytý --" 25.06.07 14:07
« Re: Overboost
Uz jsem o tom tady kdysi psal.U 1.6TDCI funguje overboost na 3,4,5 stupen a to kdyz prudce seslapnes az na podlahu.Ten vykon se zvysi o 20nM jen kratkodobe a to na cca 10s.Uz se mi to nechce rozepisovat(psal jsem o tom drive), ale ja jsme mel s timto prave problemy(kdyz jsem to seslapl tak nekdy sel motor do nouzoveho rezimu"Engine system fault"), kdyz prehrali v zaruce SW tak od te doby vse ok.Co jsem zde psal, jsou informace ktere mi podal servis Ford. -
xsnakex 25.06.07 09:59
« Overboost
Dočetl jsem se,že C-max by měl být vybavený systémem Overboost,což by mělo být krátkodobé zvýšení výkonu zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla.Víte o tom někdo něco víc?Je to někde nějak podrobněji popsaný?Aktivuje se to nějak speciálně,nebo stačí razantněji sešlápnout plynový pedál až na podlahu?
Rozdíl 20Nm (nárůst výkonu) asi nejsem schopen postihnout,tak ani nevim,jestli to mám a jestli to funguje... :-|