C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 29.06.07 17:36
« Re: Benzínnnnn
Tak koukám že téma benzin nebo diesel bude asi ještě dlouho v kurzu ve všech možných diskusích, stejně jako tady v té naší. Benzin nebo diesel si každý vybere podle sebe, kdyby měl jeden druh tolik navrch, asi by se prodával pouze ten výhodnější a druhý by zanikl. Výrobci to samozřejmě ovlivňují cenou i servisem, ale ať si každý koupí co mu vyhovuje. Když je motor povedený je příjemné svezení s každým a každý má své výhody. Na příkladu toho starého Berlinga jsem chtěl jen říci, že případný servis se může u dieselu prodražit, ale taky nemusí.Jinak je to služební auto prosperující fimy a tak prostě platí faktury - teď snad kolegovi koupí nové autí/. Samozřejmě se to stát někomu kdo má auto pro rodinné potřeby tak se zblázní /ta cena byla 86000,- a v jakém stavu se auto vrátil-špinavé, chybějící spony na krytu motoru, motor celý od nafty a na tachometru +120km - neskutečné./Samozřejmě se může porouchat i benzín, ale snad ne za tolik. takle se můžem dohadovat donekonečna, měřit spotřebu na destiny, nevytáčet motory a pak trefíte srnku a jsou hned jiné starosti, pokud se to obejde bez úrazu tak tisíce jen lítají, takže diskusi berte sportovně a ne na krev. -
"-- skrytý --" 29.06.07 15:40
« Re: Benzínnnnn
Ciste logicky mas pravdu. Mensi spotreba = mensi ekologicka zatez. :-)
Ale kazdej druhej den stojim v zacpe za 2-3 roky starym ropakem, kterej na ty popojizdky smrdi tak ze musim zapnout vnitrni cirkulaci a smrdet si sam. :-(
Spousta benzinu je na tom jeste hur a smrdej celou cestu, ale kazdej diesel pod otackama s nalozenym plynem coudi a smrdi a litaji znej mastny saze. (s turbodieslem se nema jezdit jako s atmosferickym)
Nepisu zadne soudy jen dusevni exhalace :-) :-)
Ja mam radsi benzin a tak jsme si ho koupil. (bohuzel vic zere, ale laska je laska) :-) ;-)
Kdo ma radsi naftu a nebo je kral dalnic (mnoho km po dalnici) at si koupi naftu. :-!
Pojdme se domluvit, ze MAXik je bezva auto v benzinu i v nafte a uhasme plameny vasni. :-) ;-) :-) ;-)
Ivan -
"-- skrytý --" 29.06.07 14:48
« Re: Benzínnnnn
"takže ekologie dieslu je taky pěkná kaša." Jestlipak jsme my "smradlaví ropáci" nezaspali vývoj?
Emise CO2 např.: benzín 1.6 Duratec Ti-VCT :no: 160 g/km, dizl 2.0 Duratorq TDCi :yes: 154 g/km.
A jak jde dohromady: "Já na beznín mám" "náklady budou vždy ve prospěch beznínu".
Jinými slovy koupil jsem si dražší auto, alo na druhé straně zase víc žere! ;-)
ps. prý aj SUBARU je VŽDY benál. Nebo to už neplatí? :-O -
DoubleSix 29.06.07 14:31
« Re: Benzínnnnn
Tom17: hm, to byl příspěvek opravdu na úrovni. Příšte zkus odpovídat s chladnější hlavou, pomáhá to.
Benzín nemá jenom výhody, má i nevýhody a někteří lidé to nechtějí slyšet.
Naftu bych také úplně nezavrhoval, pokud se jí budou vývojáři věnovat stejným tempem jako dosud, určitě se její nevýhody podaří odmazat, třebi i jenom částečně. -
DoubleSix 29.06.07 14:28
« Re: Benzínnnnnn
Superkutil : no, neví,..
Ano, výkon říká jak rychle, Nm jakou silou.
Moment je síla, co tě žene, ale výkon ti řekne JAK. A to JAK je důležité.
Příklad:
Uvedu extrémní příklad, který jsem četl v odborné literatuře a který je velmi výstižný. Opustíme nyní svět automobilů, popíši vám totiž mlýnské kolo, které je vyrobeno z masivního dřeva a otáčí se velmi líně a pomalu. Toto mlýnské kolo oplývá točivým momentem o úctyhodné hodnotě okolo 3500 Nm, což je ve světě motorů asi těžko představitelná hodnota. Rychlost otáčení je cca 12 otáček za minutu. Kdybychom toto mlýnské kolo připevnili ke kolům automobilu, tento automobil by zrychlil z nuly na 12 otáček za minutu v pouhém okamžiku a pohánějící mlýnské kolo by zřejmě ani nepoznalo, že jsme k němu něco připojili.
Na druhou stranu, dvanáct otáček běžného kola automobilu za minutu odpovídá rychlosti cca 1,5 km/h, což jistě není mnoho. Pokud bychom chtěli jet rychleji (to samozřejmě chceme), byli bychom nuceni provést zpřevodování směrem nahoru, tj. do rychla. Při rychlosti vozidla 100 km/h bychom museli mlýnské kolo zpřevodovat cca 67 krát do rychla, čímž by točivý moment klesl na 52 Nm (3500/67). To je opravdu velmi málo a běžný automobil by se zřejmě s takto malým točivým momentem na stokilometrovou rychlost ani nedostal. Výkon je 4kW.
Je to otázka definice a porozumění, ale určitě si rozumíme a nejsme ve sporu
;-) -
"-- skrytý --" 29.06.07 14:04
« Re: Benzínnnnn
Hm, to si nam to teda dal,tim primitivnim prispevkem.Kdyby si se podival, kde jsem auto koupil ja, tak by si nevyskakoval, ze mas auto z CR o dealera a narozdil od tebe mam na to, si koupit auto nove v cizine, tak jak jsem to udelal v pripade Maxe a uz vubec bych tady nehanil ojeta auta z Nemecka, protoze jsou lidi, kteri na to maji, ale jsou si vedomi toho, ze auto je nejhorsi investice co muze bejt a radeji zvoli volbu ojeteho, tak se uklidni.Jinak fakt si predvedl jak si znalej automobiloveho prumyslu!!!Kdyby byl benzin spicka, tak by jej asi neporazelo v motorsportu TDI(Le Mans),vyvoj dieselu jde dopredu a benzin nejak zustal stat a az budou maloobjemy pouzivat bi-turbo, na kterem automobilky dost vehementne pracuji(nektere uvedou na trh jiz pristi rok), tak mam pocit, ze benzin bude "Sbohem a satecek".Prodejni cisla v Evrope jsou jasna a v americani si drbou hlavy nad jejich slavnymi sestivalci, kdyz vidi jak cena ropy leze nahoru, tim padem cim dal vice sahaji po uspotrnych autech, ale ja zapomel-"ty na to mas a si nejvetsi king"(mozna tak u vas v Kotehulkach!!!) -
"-- skrytý --" 29.06.07 13:53
« Benziiiiiiiiiiiiin
Ja som mal doteraz iba benziňaky a naftu som jazdil iba občas. Jazdil som na benzine od Škody 105 až po VW Golf VR6. Bezin má svoje čaro, ale jeho sila sa prejavuju až pri vyskoých otáčkych (VR6 začína žiť až od cca 2800 otáčok).
Teraz mam C-Max a a najazdených 10 000 km za 5 mesiacom a je to super. Jazda v rozmedzí 1800 až 2300 ot/min a potom už iba mximálka. Hore kopcom je to sila (veľký točivvý moment) netreba rariť a pri predbiehaní tiež stačí stlačiť plynový pedál, o chvílku zaberie turbo a už to letí...
Aj rally už jazdia na diesloch. :-! :-!
:yes: Michmochodom C-max nie je pretekarske auto tak mu nafta sluší viac. Je to proste "pohodovka" ! ;-) -
hatepe 29.06.07 13:22
« Benzínnnnn
Tak všem fandům nafty. vaše rekace jsem přesně čekal. začnu od začátku. Tam dole kdo psal, že to kritizuju, že na naftu nemám či na dražší auto. Tak já asi jako jedinej z vás mám auto koupeno nové v čr přímod od autorizovaného dealera a ne nějakou opravený havarovaný auto z Germánie a pod. Takže bacha na slova.
S ropákama se nemá cenu hádat. Vlastně ani nevím proč jsem to sem psal, asi proto, že mě už sr**o , tady ty vaše trapný diskuse.
Podle mě, kdo je fanda aut, tak si nafťáka nekoupí nikdy za žádnou cenu. Kultivovanst benzínu žádnej diesel nenahradí. To leda diesel šestiválec od BMW nebo medvěda a pod.
Prestiž to je benzín a ideálně šestoválec.Nafta je pro sráče.Pokaždý když jedu a někdo předemnou s TDi či jiným krámem selšápne plyn , bouchnou mu "kamna" v podbně sazí za autem. takže ekologie dieslu je taky pěkná kaša. Doufám, že už brzo EU zvedne cenu nafty nad cenu beznínu a bude znevýhodňovat ty smradlavý ropáky.
Podle mě má benzín jen výhody a náklady na provoz nafty a benzínu budou vždy ve prospěch beznínu i když tady někteří z vás tvrdí opak (pravděpodobně neumíte asi počítat a nebo do těch svých výpočtů nezahrnujete všechny parametry ).
prostě sečteno a podtrženo, děkuju všem co tady beznín podpořili a rozvířili klidné vody TDCi .
Mě prostě štve, že si dneska každej myslí, že když má naftu, že má to nej. Plete se.
Nejspíš tahle diskuse dál nemá cenu. Každej si tady bude chválit svoje apod. prostě beznín to je ticho, krásnej průběh točivýho momentu, krásný točení motoru až do 7 tisíc a prostě celkově větší radost z jízdy a hlavně zvuk. I když to je jen 4V.
Klechtání nafťáku je pořád traktor.
Já na beznín mám takže i když najedu víc km za "víc peněz" tak si ty km užiju. Nemusím žít v hrůze že natankuju blbou naftu a odseru čerpadlo, vstřiky apod.
Toť vše. Ať žije benzín a hlavně šestiválce :-)
:-! -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:45
« Re: Benzínnnnnn
Ja mam take benzim 16 16v. Popravde jsem o diselu vubec neuvazoval. Protoze jsem kupoval rok jete auto a odmitl podstoupit riziko, ze tam nekdo nalil naftu z kombajnu a za dalsich 20 000km vymenim celou vysokotlakou soustavu.
Dal jsem se docet v ruzmych clancich o motorech, ze moderni maloobsahove disely (coz jsou vase 1,6 TDCI) vydrzi podle zachazeni cca 150 000 max.250 000.
Deislaci nekamenujte me. Jak jsem koupil tak prodavam.
Pro me to byly argumenty ktere rozhodly.
Ja mam najeto jen 2500km (celkem 23000).
Moje dosavadni spotreba je 7,4l/100.
(60% mesto, 10% dalnice, 30% okrsky)
Cesta Praha - Tabor 6,8
(3 lidi a plnej kufr - dalnice 130-135, silnice 100)
Odpich by to mohlo mit lepsi. Jinak jsme max spokojenej.
Ivan -
"-- skrytý --" 29.06.07 11:54
« Re: Benzínnnnnn
2 DoubleSix: shrnuti par excellence.
2 Honya: Berlingo po 200000km za servis 90000Kč? kolik stojí ojetina?
2 tom17: Vezmu v úvahu 3 postuláty: 1) rozdíl je "cca 2,0 l/100km", 2)"většina tady z vás najede 25-30 tis. ročně" a 3) rozdíl v ceně je dle ceníku pro motor 2.0 55tis, 1.6 66kW 45tis, 1.6 80kW/TiVCT 75tis, u techto motoru je dle výrobce zrychleni 0-100 podobne. ceníkove opravy jsou podobne. takze pri 25tis.km ročně to dělá 15tis-kč. za 3 až 5 let se to cenově vrátí.
kravál od klapání: par lidi co ma oktavku s dizlem a projeli se SIMAXem se me ptalo: fakt to máš dízl? Ale je fakt, že dízl je o něco hlučněší!
-
"-- skrytý --" 29.06.07 11:22
« Re: Benzínnnnnn
Tak nejlepe to vystihl superkutil!!!Taha te nM!!!To je jasne!!Ja benziny nehanim a jasne rikam, ze jsem taky mel predposledni model Hondy Civic V-TEC, ten motor byl super ale ten tah jako ma Max proste nemel, ato mi nikdo nevymluvi.Jezdil jsem s Hondou stejnou trasu do Belgie a vtech dalnicnich kopcich proste vadla a mohla mit KW kolik chtela, kdezto MAX tahne az na vrchol!!!Jinak s tim hlukem bych byl konkretne opatrny, protoze zrovna v C-MAXU byla 1,6TDCI v testech ohodnocena jako nejtissi(oproti Picasu 1,6HDI,Scenicu 1.5DCI,Touranu 1.9TDI)ono zalezi jak je ten dany motor odhlucnen.Nema cenu se prit, ja jsem sve argumenty uvedl(najezd kolem 30000km/rok,cesty hlavne po dalnici,spotreba,tah,maly rozdil v porizovaci cene benzin/diesel).Hlavne at to jezdi bez poruch, ne ;-) -
"-- skrytý --" 29.06.07 11:18
« Maxik zacina zlobit ...
Tak Vam nevim, ale asi mam a krku prvni nejakou zavadicku na mem Maxiku. Za posledni tyden se mi asi 4x stalo, ze kdyz nastartuju, tak motor nastartuje se zvysenymi otackami (1200 ot./min), ktere okamzite klesnou na normalnich 800 ot./min. Tento start je provazen cernym (teply motor) nebo bilym (studeny motor) coudikem z vyfuku ... Az do tedka bylo normalni otocit klickem (zhaveni jsem ani nepostrehl) a motor nastartoval krasne do 800 ot. / min. Na budikach se zadna kontrolka nesviti, tak to budu zatim pozorovat ... -
superkutil 29.06.07 10:04
« Re: Benzínnnnnn
To DoubleSix: Myslím, že jsi to přesně vystihl. Diesel je pro dlouhé trasy, kde se jede rovnoměrnou rychlostí a motor může točit nízké otáčky. Benzín je na méně km a jízdu po městě a kratší trasy. Problém u benzínů je v tom, že je lidi netočí, ale dusí v malých otáčkách aby měli malou spotřebu. Pokud se ale u benzínu řadí a motor se točí, může mít rozumnou spotřebu a přitom jezdit svižně.
A jinak, co tě žene dopředu je moment na kolech. Výkon jen říká, jak rychle tě může moment hnát (jak rychle se mohou kola otáčet).
Moment = síla která auto tahá (Nm je vektorový součin, ne skalární)
Práce = síla x ujetá vzdálenost (moment x otáčky x obvod kola)
Výkon = práce/čas (síla x vzdálenost / čas) = síla x rychlost -
"-- skrytý --" 29.06.07 09:52
« Re: Benzínnnnnn
Jako benzínáři mě nadá, abych nezareagoval.
S C-Max 1.6 TDCi jsem najel asi jen 20km a tak jej nemůžu hodnotit, ale s 1.6 16V mám najeto skoro 30 tkm a s O2 1.9TDi asi 2x víc. Trasu, kterou na silnici I třídy zajedu s O2 za 5 litrů nafty/100km zvládne C-max za 6.5 litru benzínu/100km, pro dálnici a rychlost 160 to je asi 7L nafty proti asi 9L benzínu. Myslím, že podobně by to vycházelo i pro TDCi tj. 1.6 16V zbaští o 2 litry víc než 1.6 TDCi, 1.8 16V o 2L víc než 1.8 TDCi.
Podle mě ten největší rozdíl mezi 1.6 TDCi a 1.6 16V je dán dobou vzniku, protože 1.6 16V se dával už do sterého fucuse, zatímco 1.6 TDCi je o mnoho mladší a tudíž modernější a pokrokovější. Pokud se dieselové motory v evropě prodávají víc než benzínové, pak je logické že výrobci víc investují právě do dieselů a benzíny jdou stranou. Až za pár let bude mít ford benzínovou 1.6 s turbem, tak na to se opravdu těším. Několik let jsem strávil OI s 1.8T a radost, jakou tento motor rozdával, nemůže poskytnou žádné TDi nebo TDCi. Perfektní zátah od 2 do 6 tisíc otáček a nádherný zvuk to při spotřebě kolem 8 litrů. Ale to už začíná být hodně o tom, jestli koupit C-max, nebo focus ST.
Což je ale zase jiná diskuse a C-max není o tom, jak rychle se dají řezat zatáčky, ale o příjemném řízení a přepravě 4 lidí a většího množství zavazadel.
-
DoubleSix 29.06.07 08:55
« Re: Benzínnnnnn
blažin: nedá mi to a musím ti odpovědět.
Já mám také benzín (s dieselem jsem také jezdil). Proč jsem koupil benzín:
1. najezdím za rok málo kilometrů (10 000 km)
2. jezdím většinou po městě, krátké trasy, takže na to ten diesel není vhodný
3. nemám rád hluk nafty (měl jsem Mondeo TDCi a to byl příšerný traktor)
4. chci mít tichý motor
5. nevadí mi vyšší spotřeba (teď mám po městě 10l/100km)
Co se týče tahu nafty, to je jenom další klam lidí, co mají naftu. Ten pocit tahu, je změna zrychlení, co cítíš. Věř tomu, že skutečnost se od tvého pocitu zrychlení dost liší. To, co tě žene kupředu jsou "koně" (Nm jsou jen přepočet těch kW).
Takže dva motory o stejnýcj kW jedou +/- stejně (např. 2.0FSI a 2.0TDI). To, že v dieselu máš pocit, že to víc tahá a jedeš rychleji jsem už jednomu takovému vyvrátil (moje bývalá OII 2.0FSI ho prostě předjela - on měl 2.0TDI). Ono s tím benzínem se totiž musí jezdit trochu jinak (víc řadit a víc točit). Ano, žere víc, ale pro některé lidi má i jiné výhody. Já bych ty benzíny tak neodsuzoval -
superkutil 28.06.07 22:56
« Re: Benzínnnnnn
Měl jsem Mondeo benzín 1.8 85kW a žralo mi to 9,2 ať jsem dělal co jsem dělal. Přitom byl motor hodně za jízdy slyšet a často jsem musel na dálnici řadit 4ku, protože pod 3000 moc táhnout nechtěl. Koupil jsem tedy Mondeo 2.2TDCI 114kW a spotřeba je od 5ti litrů do 8litrů. V průměru 7,4 to znamená o 1,8 litru míň. Počítal jsem s 6,5 litry, ale to se dá dosáhnout jen při velmi úsporné jízdě do 2000ot. TDCI táhne dobře od 1700ot, ale okolo 3000ot už vadne. V tom vidím výrazný problém. Vše se odvíjí od momentu na kolech. Když jsem jel s benzínem 160km/h točil 4000ot na 5ku a moment měl 158Nm. Když jedu s TDCI 160km/h točí 2700ot na 6ku. To znamená aby na kolech byl stejný moment musí TDCI mít 293Nm. Pokud mi u benzínu moment nestačil, podřadil jsem a moment na kolech byl větší. Bohužel když u TDCI podřadím na 5ku, tak už se dostanu otáčkami nad 3300 a tam už je moment výrazně menší a tak je i po přeřazení na kolech podobný moment na 5ku jako na 6ku. To znamená, že i když má diesel se stejným výkonem jako benzín mohem větší maximální moment, tak zrychlení z 0-100km/h je u dieselu horší. -
"-- skrytý --" 28.06.07 22:24
« Re: Benzínnnnnn
to tom17:Prispevky lidi jako jses ty mi pripadaji, ze nekdo na neco nema(nebo nechce dat) a tak tu drazsi vec hani.Na toto forum chodim kolego uz dlouho a jen malo lidi od benzinu dokaze naplno rict, jak jim to basti.Driv sem chodil kolega "Yenda" a ten jako jeden z mala dokazal na ferovku rict ze mu 1,6benzin dost zere a i kdyz se snazil hodne tak 7,5l nikdy nedostal a normalni prumer byl u nej mezi 8-8,5l.Takze za a)teto´spotreby v zivote nedosahnu a to i kdybych jezdil porad na "krev" b)u ojetiny je jasna volba nafta, jelikoz uz neni takovy rozdil ceny c)ten tah motoru u benzinu(pokud to neni Saab Aero) nikdy nezazijes d)vetsi ceny servisu je mitus Vas benzinaku! mel jsem garancku v cechach za 4850kc a dve v Bruselu kazda po cca 170eurech, takze o nejakych premrstenych cenach nemuze byt rec e)zhavici svicka je polozka za 250kc a nemeni se v 60000km, to nikdo nepredepisuje! f)nevim to zcela presne a jsem linej se divat na ETIS Ford, ale tusim, ze 1,6TDCI ma vymenu ve 200000km g)filtr pevnych castic nemam a kdybychvzal znova C-MAXe tak jej vezmu s motorem 1.8TDCI ktery plni normu Euro 4 a pritom filtr nepotrebuje(to same S-Max s timto motorem)!!!h)nakonec muj pripad-jak jsem kdysi psal, ja jsem mel takovou slevu, ze rozdil mezi benzinem a dieselem byl 700eur, takze nebylo co resit.Timto vsim nechci chran buh hanit benzina, ale nemam rad, kdyz nekdo se v nafte ani nesvez a uz vi kolik co stoji ajak je to drahe a na h---o.
jen dodám, že vývoj a výroba naftových motorů je tak drahá, že se její ceny pořád dotují z prodejů benzínových motorů. Ano vývoj nafťáků v posledních 20 letech valí kupředu a na benzíny se tak nějak zapomělo. prostě teď je v módě nafta a všude se tlačí dokonce i na závodní tratě což mi přijde jako úplný nesmysl, ale to je můj názor, který většina lidí se mnou asi nesdílí. Rozhodně si, ale nemyslím jak tady někdo psal, že benzíny končí. Pokud se bude vývoji benzínu věnovta taková pozornost jako naftě, tak budou mít zážehovky zase navrh. Navíc kombince benzín+elektro např v priusu nebo civcu mi přijde více než zajímavá a mnohem ekologičtější než nafta. přiznejte si všichni tady, že hlučnostnafty je daleko větší a hluk ve městě začíná být čím dál tím míň snesitelnější. Nejůř na tom jsou ty slavný P+D od VW .
Takže určitě stojí za zamyšlení zda je nafta tou správnou cestou.
HJeště k CO2 zátěži. Saze se raději nikde neuvádí a každý znás zná ten "smrad" z nafťáků a saze. Kouří prostě všechny nafťáky. taky souhlasím s tím, že starý benzíny smrdí a smrdí i víc než ta nafta.
Já osobně jsem pro aby se starý auta s EURO horší jak 3 daňove znevýhodňovali. nevím proč musíme my s novejma autama trpět ten smrad na silnicích.
Tak doufám, že tento můj příspěvek nikoho nepohoršil.
:-!