C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 20.07.07 19:26
« C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi
Už delší dobu sleduji tuto diskuzi, pročetl jsem ji až k začátku. C-MAX je mé vysněné auto (samozřejmě v rámci finančních možností) a diskuze na tomto serveru mě v tom utvrzuje. Problémy jako vrzající těsnění dvěří nebo nefunkční zadní stěrač, to už jsou drobky na hodně dobře udělaném autě. V testech si člověk přečte texty o skvělém podvozku a moderních dieselových motorech. Jenže, který zvolit?
Většina lidí v tomto fóru i na moje.auto má 1,6 TDCi. Rád bych věděl, jak jste s tímto motorem spokojeni. Zvláště v tom kontextu, že za motor 2,0 dám u ojetiny stejné peníze.
Bohužel / bohudík je toto fórum tak poklidné, že se tady člověk nedočte jedinou výtku na 1,6 motor. Na dvoulitr se už tady už pár věcí najde, jako nerovnoměrný průběh výkonu, problémy s EGR(?) ventilem, jiné a neopravitelné typy vstřikovačů (Siemens), ale zase tady jsou i plusy - šestistupňová převodovka, DOST vyšší výkon a kroutící moment.
Který motor u ojetiny (za stejnou cenu) byste tedy volili? -
"-- skrytý --" 20.07.07 12:36
« Re: Servis
;-) To slovne spojenie nie je najšťastnešie (veľmi som to asi nepremyslel), ale priemerná spotreba sa počíta spotreba paliva za prejdených posledných 50 km. :-!
To čo popisuje "elvism" je fakt "okamžitá spotreba" :yes:
to elvism: akú máš výbavu? -
"-- skrytý --" 17.07.07 23:42
« Re: Motor alebo klimatizácia
vyrobca doporucuje vypnut klimu, pre prijazdom do ciela z dovodu teplotnych rozdielov v aute a v ext. a moznych zdravotnych problemov, na auto alebo klimu, to vplyv nema. Pri štartovani klima nebezi,t.j. nebezi ani ked zapnes kluc do polohy "rozsvietenych budikov". Kompresor klimatizacie zopne az po nastartovani motora. Toz moj nazor -
"-- skrytý --" 17.07.07 16:48
« Re: Servis
Je to položka "Instant Fuel" - tedy snad okamzita spotreba. A opravdu to ukazuje okmazitou spotrebu - pri akceleraci na 1.stupen to ukaze klidne i 35 litru/100km a pri jizde se zarazenou rychlosti bez plynu to ukazuje 0 litru/100km. Pri nizsich rychlostech (tusim ze pod 20km/h) to ukazuje spotrebu v litrech za hodinu. Je to motor 2.0 TDCI -
"-- skrytý --" 17.07.07 16:40
« Motor alebo klimatizácia
Je potrebné vypnúť skôr KLIAMTIZÁCIU a až potom MOTOR? :-|
Výrobca doporučuje krátko pred príjazdom do cieľa vypnúť klímu (je to kôli zníženiu rodielu medzi vonkajšou a vnútornou teplotou). Pri štartovaní keď je klíma vapnutá, tak šarter nemusí točiť kompresor klímy a točí iba motor - šetrí sa Aku aj štarter.
:yes: Ako to robíte ostatní? :yes: -
"-- skrytý --" 16.07.07 12:01
« Re: Servis
Tak to je pekny, ale alespon to nebude otravovat >:D . No ale vcera jsem studoval navod k pouziti auta a u popisu palubniho PC je tam videt i polozka okamzite spotreby a je u toho v zavorce dovetek "na prani". Takze by to znamenalo, ze to okamzitou spotrebu umi, ale je treba ji nejak "aktivovat" v servisu? -
superkutil 16.07.07 08:11
« Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Ahoj, mám sice Mondeo, ale taky TDCI. Předtím jsem měl Mondeo 1.8 benzín 85kW. Teď mám 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je o 150kg těžší, takže to chce větší sílu. U starého Mondeo to nad 4000ot. suprově táhlo až do 6500ot. Ale motor se musel pořád točit a pak byl hlučný a bylo to únavné. Tak jsem volil TDCI neboť jak všichni vědí má největší moment v nejčastěji používaných otáčkách. Všechno dobrý, pěkně to táhne do kopců i když např. na D1 už v kopcích 6ka občas nestačí. No a tam narážím na dost velkej problém. Moje auto nechce moc točit nad 3500ot. už od 3000ot hodně vadne. A tak když místo 6ky dám 5ku, tak zase motor končí na tom, že už má moc velké otáčky a malý moment. Jaký je tedy styl jízdy s TDCI? U benzínu jsem podřadil a jelo to. třeba o 2 stupně. U TDCI nevím jak jezdit. -
"-- skrytý --" 15.07.07 20:57
« Re: Servis
Ford ma palubný PC asi na úrovni PC AT 286(t.j. asi 15 rokov dozadu) Fordácke PC vie síce nastaviť posilovač riadenia, aj jazyk, ... ;-) ale funkcie ako okamžitá spotreba, počítať priemernú spotrebu, čas jazdy ako aj denne prejdené km to bude vedieť asi až ďalšia generácie Fordov. Tak isto nevie zahlasiť servisný interval ... :no: -
Moik 13.07.07 22:12
« DPH
S tím DPH je to tak, že ho musíš stejně dodanit při převozu sem. Sice ho nezaplatíš v D, ale pokud nemáš přepážku a auto u nás není homologovaný jako N1, tak bude třeba tu DPH doplatit...
Jandre: Asi nemáš záruku, ne? Jinak bys to tak klidně nepsal :-)) Oni tolerují přejetí intervalu jen o 1500km.
Ja jsem teda cetl, ze ta 1.6 ma prave to vstrikovani, ktere je opravitelne po jednotlivych soucastkach a 2.0 ma ten, co nejde opravit a musi se to menit cely.
Ja sem rozhodnut pro 1.6 TDCi (spotreba, vykon [ja bych se v 2.0 asi zabil ;]]).
Jinak jedine, co me u C-MAXe prekvapuje, je vnitrni sirka zavaz. prostoru mezi podbehy, kdy C-MAX ma pouze 105cm .. vzhledem k tomu, ze je to mimoradne siroky auto zvenci, tak je to podezrele malo.
Ostatni auta - Focus II, Opel Astra, ktere neoplyvaji takovou vnejsi sirkou, maji pres 115cm. A dokonce moje soucasny malinky Punto ma pres 110cm mezi podbehy [nejuzsi misto], a na jinych mistech jeste vic!
Divne, divne, potrebuju tam narvat kocarek :)