C-MAX

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.07.07  16:14

    « Chip

    Až mě Max zažne "omrzovat", dám do něj ten čip :-) Ale přiznám se, že jediný, co mě na něm láká je snížení spotřeby, protože byť to není dravec, nedostatek výkonu pociťuju jen zřídka...
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 27.07.07  09:00

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    S plnou tátěží po okreskách se mi podařilo docílit průměrnou spotřebu 7,9 litrů.
    Příští týden pojedu do Prahy (pouze 2 lidi) a tak uvidím, kolik to bude brát po dálnici. Pokud víc jak 8,5l, tak jim to auto ve Fordu omlátím o hlavu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 26.07.07  16:07

    « spotřeba 1,6 Ti-VCT

    No záleží jestli myslíš plný auto ( 4 lidi + pes + plnej kufr ) nebo tak normál dva lidi a nic. Pokud jedu do 140 tak to mám se zaplou klimou tak 6,8 - 7,0 záleží jestli jsou kopce a nebo rovina, tohle je spotřeba co mám vyzkoušenou při 3 lidi + pes (pes má 45 kg , proto o něm tady píšu) . Jinak pokud bych jel jak sráč a jel tak 110 tak to klesne až na 6,3 .
    S tou 1,8 máš pěknou spotřebu. Já tady psal kdysi níž, měl jsem mondeo 1,8 92kW turnier a jezdil jsem okrsky tak za 7,8 , rychlost max do 100 km/h a dálnice při 160 km/h mi to bralo 8,8 , což jsme nechápal. jezdil jsme tímhle sytlem štreky Brno-Nový Jičín tzn D1 - pak R35 a pak asi 30 km okrsky kde se dalo jet tak 130 v poho a tam jsem míval průměr fakt těch 8,5l/100 . Po těch dálnicích jsem to hasil 160.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 26.07.07  11:27

    « Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Já s 1.8 dosáhl 6,5.
    Zkus to na dálnici ve 130km/h, kolik to bude brát. To by mě zajímalo. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 25.07.07  22:16

    « spotřeba 1,6 Ti-VCT

    Ahojte, tak dneska jsem se svým maxem dosáhnul po okrsce a při rychlosti 90 km/h spotřeby 5,8 l/100 km se zapnutou klimou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.07  09:26

    « Re: CHIP

    protoze treba nejsou prospesne pro ekologii :) .. ale hlavne nevi, jak s tim bude majitel auta jezdit (jak se tu pise, ze se nesmi pretezovat v max. vykonu), takze musi mit velkou rezervu, aby to nekdo neodvaril ..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.07  22:40

    « CHIP

    Prečo už výrobca nenaladí riadiacu jednotku auta na vlastnosti, ktoré mu dáva "chip tuninng" keď je to také prospešné pre motor, jazdné vlastnosti, spotrebu, ... 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.07.07  15:55

    « Re: C-MAX 1,6 TDCi

    Čip je od společnosti www.bitpower.cz a zatím znám přes 10 lidí, kteří ho od nich mají a plná spokojenost. Majitel firmy je fanda do počítačových SW, většinou jede na vlastním SW, motory nepřetěžuje, nastavuje čip rozumně. Ta 1.6 80kW se s čipem chová jako 2litr a pokud jen občas využiješ výkon na předjetí a nehoníš to pořád na plnej plyn, tak se i sníží spotřeba o cca 1litr. Důvodem je zvýšení účinnosti motoru - lepší využití paliva a točení motoru v nižších otáčkách.

    Ford stejně jako Škodovka, má vlastní čipování, ale nevím zda se v ČR dá sehnat.

    Do jisté míry je úprava SW v pořádku a životnost motoru se nezkrátí. Jediný problém je opravdu v jízdě na plný plyn. Pak se motor přehřívá a je potřeba dodatečné úpravy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.07  13:16

    « Re: Filtr

    No doživotní určitě nebude. Já mám za to že je to s ním jako s katalyzátorem a časem prostě přestane být funkční. Když mi u předchozí Octavie měnili katalyzátor soustavně svítila kontrolka elektroniky motoru a po napojení v servisu to psalo soustavně chyby, ostatně stejně jako když odešla jedna lambda sonda - no prostě daň za "čistší" ovzduší.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 23.07.07  21:06

    « Filtr

    Neděste mě, žil jsem v tom, že filtr je doživotní, vypaluje se automaticky při ustálené rychlosti...mám najeto 51000km, takže vás budu brzo informovat, jak to probíhá dál...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.07  14:43

    « Re: C-MAX 1,6 TDCi

    suhlasim, po polrocnej skusenosti s 1.6TDCi jednoznacne 2.TDCi.
    a tiez ma zaujima precipovanie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.07  13:00

    « C-MAX 1,6 TDCi

    Mé 2 leté zkušenosti s 80kW a filtrem částic jsou dobré. Spotřebu hodně ovlivňuje styl jízdy. Dovolená 2006 Norsko celkem 5500 km, celkový průměr 5,9 l/100km, ale po odečtu dálnice v německu (cca 2000 km) průměr 5,2 l/100km. V německu jsem ho hnal co dovolil provoz.
    Dovolená 2007 - Turecko , celkem 6500 km, pr. sp. 5,7 l/100km, styl jízdy klidný a dodržování limitů + 10 km/h. dálnice odhadem 3000 km.
    Jízdní vlastnosti: ve své třídě MPV C-MAX nemá konkurenta. Neznám teď novou Alteu XL. Dříve jsem měl 4 roky Focuse, ten je ještě lepší v jízdních vlastnostech.

    Spolehlivost : Najel jsem za 1,5 roku 26 000 km, výměna vadného alternátoru, ložisko v předním kole, prasklá trubka od turba.

    A jestli 2.0 TDCi ? Já měl tehdy slevu 160 tis.kč na 1,6 TDCi a to zvítězilo. Jinak bych raději bral 2,0.

    Dotaz na superkutila ? O jakém čipu jsi to psal ? Zajímá mě jedině garantovaný tuning se zárukou, nejlépe schválený Fordem. Existuje něco takového vůbec?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.07  11:52

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    To Superkutil: OK tak to asi souhlasí, nicméně ve Fordu mě s tou cenou dost děsili, je možné že cena půjde časem dolů, ale kolik to stojí přesně netuším, jinak ten interval výměny bude asi hodně podobný - okolo 50000km. I když by výměna vyšla na třeba 15000Kč tak pokud se to rozpočte do spotřeby úspora dieselu se značně znehodnotí. Jinak 1.8TDCI jsem zkoušel v předváděčce a byl super. Na rozdíl od TDI nemá kopanec a táhne dlouho a plynule, pokud nemá filtr jedině dobře - o starost míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 23.07.07  10:23

    « Re: 1.8 benzin

    Tak mě ten můj C-Max s motorem 1.8 92kW minulý týden trochu zklamal. Hlavně co se spotřeby týče:

    1. řidič + 2 dospělý, střešní příčníky a na nich 2 prázdné nosiče kol, tempomat na dálnici nastavený na tachometrových 140 km/h a spotřeba 10,2l !

    2. řidič + 3 děti, kufr naložený až po střechu, na střeše 2 dětská kola a kočárek (složený a zabalený do plachty), tempomat nastavený na tachometrových 140km/h a spotřeba 14l !

    Ještě že to nemusím platit z vlastní kapsy.

    Ale jinak, nepřijde Vám to nějak moc? Mě teda jo.

    Druhé zklamání byly jízdní vlastnosti - citlivost na boční vítr, vyjeté koleje, nerovný povrch, ... Celkově mi to auto přišlo dost nejisté, oproti tomu, když v něm jedu sám. Takhle velký rozdíl v jízdních vlastnostech jsem třeba s Mondeem při stejném zatížení nepoznal.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.07.07  22:57

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    To Honya: Mluvil jsem s člověkem který má filtr pevných částic v Mazdě a říkal, že ho měnil po 50000km a stálo ho to 7000,-Kč. Bylo mu doporučeno motor hodně vytáčet, to prý filtr čistí a není nutné ho měnit. Pokud se motor netočí, tak se filtr zanáší a je nutné ho měnit. Jako nejlepší TDCI mi byl doporučen 1.8TDCI 92kW co je v Mondeu a S-MAXu a ten filtr taky nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  18:32

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    Problém jako takový v něm není, je však třeba jeho občasná /60000km/ výměna a v servisu mi sdělili že částka za výměnu se pohybuje v řádech desetitisícůkorun, takže se tím celkem rozplynou všechny výhody dieselu. Jinak je to tu ve fóru psáno, některé motory i novější ho zatím nemají.
    Ještě k tomu Scenicu - taky jsem ho zvažoval, ale designově je to mimo moji představu a to zejména interiér, takže nakonec C-max, zatím nelituji.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.07.07  18:17

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    Souhlasím s tebou, že Scenic je příšerně ošklivej. Oni v poslední době Renaulti všechny. Ale povoženíčko je to super! Stačí se svézt tak 300km ve Scenicu a v C-MAXu a uvidíš.

    Ale sám bych taky bral Forda i když si myslím, že Scenic je lepší. Právě kvůli těm tvarům. :-!

    Co je za problém s filtrem pevných částic. Uvažoval jsem o C-MAXu 1.6TDCI 80kW a ten ho má.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  13:30

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    mno, problem je, ze ten scenic je osklivej zepredu, odpornej z boku a prisernej zezadu :)
    zatimco c-max je krasnej ze vsech stran :)

    kdybych chtel velkej zavazadlak, tak vemu FoFo II Combi, jenze je to na me zbytecne dlouhy ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  12:12

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    No pokud u tebe přichází v úvahu pouze diesel, asi bych zvážil na co auto převážně využíváš - plně naložený, delší cesty apod. tak určitě 2.0. Jinak ta 1,6l je povedená a osvědčená. každopádně bych se vyhnul filtru pevných částic. U 2.0 potěší i 6st převodovka. Jinak s opravami je to těžké. Každého z nás může potkat cokoliv a potom se ty úspory na spotřebě hodně rychle mění. Jezdil jsem s oběma a 2.0 je samozřejmě znatelně silnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.07.07  10:15

    « Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi

    To px: Ahoj, jezdil jsem s 1.6TDCI 80kW i s 1.8TDCI v C-MAXu a oboje je slušné. Ta 1.8 má hodně dobrý zátah a neuvadá, ta 1.6 připomíná benzín, nástup momentu není tak výrazný, ale krásně táhne v celém rozsahu. Měl jsem možnost jezdit i s C-MAXem 1.6TDCI s čipem 103kW/4100 a 312Nm/1660. To jsou parametry skoro jak u S-MAXe s 2.0TDCI. Auto jezdí stejně dobře jako s 2.0TDCI, ale spotřebu udržíš pod 5litrů. S-MAX je srovnatelný s Mondeem jak ve vntřním prostoru, tak v objemu kufru. Jediný problém je ta šířka mezi podběhy, která je o 9cm menší jak u Mondea. VW Touran má ale také jen 105cm. Pokud chceš větší auto, tak si kup Renault Grand Scenic 1,5dCi nebo 1.9dCi a budeš mít prostoru až až za cenu od 565tis.Kč se spotřebou 5,5litru. A pokud by ti byl moc dlouhý (má 7míst), tak je ještě kratší Scenic od 471tis.Kč. A věř tomu, že vnitřní výbavou a komfortem budeš na tom líp jak s C-MAXem. Je těch úložných míst a možností nastavení co v něm je. Samostané opěrky pro každého pasažéra, barevný palubní display, hill-holder, integrované rádio do PP, atd. UC-MAXe mi trochu vadí kaplička řadící páky do které narážím pravou nohou. Scenic ji má trochu menší a tak je to tam v pohodě.

    Tak je to na tobě, ale jak někdo napsal, auto není rohlík, nekupuješ ho každý den a tak stojí za to si vyzkoušet více vozů. ;-) U mě je to jiné, Ford je pro mě srdeční záležitost (i když jsem z něj někdy na infarkt).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…